quote:
quote:
Vanwaar ben je zo enorm voor Nadal als ik vragen mag? Gezien je username.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:26 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind dit al bijna ondraaglijk spannend om naar te kijken; hoe moet dat dan zijn voor hun familie.
Hij is voor spelers die records kunnen breken. Nadal kan dat.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:29 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Vanwaar ben je zo enorm voor Nadal als ik vragen mag? Gezien je username.
Ik ben ook fan van Nadal. Ik ben ook voor Federer. En als ze tegen elkaar moeten ben ik meesyal voor Nadal.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:29 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Vanwaar ben je zo enorm voor Nadal als ik vragen mag? Gezien je username.
Ja, dat is waar. Maar zelfs als Djokovic nog niet had verloren in 2011 was ik toch voor Nadal geweest. Vind hem altijd sympatiek, ik vind het geweldig hoe hij speelt en ik vind zijn mentaliteit de beste die ik ooit heb gezien op een tennisbaan.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:29 schreef Salamando het volgende:
[..]
Hij is voor spelers die records kunnen breken. Nadal kan dat.
Je naam is dus eigenlijk ook een grap?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben ook fan van Nadal. Ik ben ook voor Federer. En als ze tegen elkaar moeten ben ik meesyal voor Nadal.
Oke, waarom is je username dan niet Nadal-fan?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben ook fan van Nadal. Ik ben ook voor Federer. En als ze tegen elkaar moeten ben ik meesyal voor Nadal.
[..]
Ja, dat is waar. Maar zelfs als Djokovic nog niet had verloren in 2011 was ik toch voor Nadal geweest. Vind hem altijd sympatiek, ik vind het geweldig hoe hij speelt en ik vind zijn mentaliteit de beste die ik ooit heb gezien op een tennisbaan.
Waarom heet jij niet ASSEkonijn?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:35 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Oke, waarom is je username dan niet Nadal-fan?
Als je het zo wilt zien vind ik het prima.Ik roep al jaren wat ik schrijf in de post waarop jij reageert.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:33 schreef Salamando het volgende:
[..]
Je naam is dus eigenlijk ook een grap?
Was ook een geintje johquote:Op zondag 3 juli 2011 17:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als je het zo wilt zien vind ik het prima.Ik roep al jaren wat ik schrijf in de post waarop jij reageert.
Omdat ik die al jaren geleden heb gekozen. Maar dan had ik er 'Tennisfan' van gemaakt.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:35 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Oke, waarom is je username dan niet Nadal-fan?
U serious?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
Noob hier, wat is er zo belangrijk aan een Break point?
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
OMdat je een enorm voordeel hebt als je serveertquote:Op zondag 3 juli 2011 17:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
oh lordquote:Op zondag 3 juli 2011 17:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
WTF.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
Meestal winnen de spelers hun eigen service. Dus als je een BP krijgt, dan kan je een game winnen op andersmans service. Als je daarna 'gewoon' je servicegames blijft winnen, win je.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
Top, dank je.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:37 schreef BobW het volgende:
[..]
Meestal winnen de spelers hun eigen service. Dus als je een BP krijgt, dan kan je een game winnen op andersmans service. Als je daarna 'gewoon' je servicegames blijft winnen, win je.
Proficiat, je staat in mijn voorlopige top 3 van faaluitspraken van 2011.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
Eindelijk eens een nominatie.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:38 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Proficiat, je staat in mijn voorlopige top 3 van faaluitspraken van 2011.
Hij staat in mijn top 1.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:38 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Proficiat, je staat in mijn voorlopige top 3 van faaluitspraken van 2011.
vriendin van nadal.quote:
quote:
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:43 schreef DeMessias het volgende:
GSMC Novak Djokovic, de échte nummer 1 van 2011
Eens, en daarna werd het spannend. Ik vond het een leuke finalequote:Op zondag 3 juli 2011 17:44 schreef Bastiefcg het volgende:
Iedereen kan wel gaan zeggen, matige finale, maar Djokovic was vooral de eerste 2 sets gewoon briljant.
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:44 schreef Federer-fan het volgende:
Het is erg lang geleden dat ik zo gebaald heb opgelucht ben van de uitslag van een wedstrijd als nu.![]()
Met je TTquote:Op zondag 3 juli 2011 17:44 schreef jojomen4 het volgende:
Mooi halfjaar van Djoko. Verdient gewonnen.
VAMOS RAFA!!!
Toch verrassend dat Federer hem heeft kunnen verslaan na zijn goede reeks op de ATP zegquote:Op zondag 3 juli 2011 17:44 schreef TheGeneral het volgende:
Alleen Fedje kon hem nog stoppen dit jaar.
Idd!quote:Op zondag 3 juli 2011 17:44 schreef Bastiefcg het volgende:
Iedereen kan wel gaan zeggen, matige finale, maar Djokovic was vooral de eerste 2 sets gewoon briljant.
ja idd raar, sloeg zomaar ballen mis, terwijl ie dat zeker op belangrijke momenten niet zo vaak doet...quote:Op zondag 3 juli 2011 17:47 schreef Federer-fan het volgende:
Jammer Nadal.Maar wat gebeurde er aan het eind bij hem? Ik heb hem nog nooit zo slecht zien spelen op belangrijke momenten.
Huh? Het gaat toch veel meer om het geloof in zichzelf dan om de tactiek of bedoel je iets anders?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:47 schreef Plus_Ultra het volgende:
Dit was een gevecht tussen de coaches, uitgevoerd door hun spelers. Ik hoop dat Fed en Murray, beide zonder coach (die gast aan Fed zijn zijde is een halve stand in, dat telt niet), goed gekeken hebben.
Hij sloeg ze niet mis. Hij sloeg ze ver uit.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:48 schreef alors het volgende:
[..]
ja idd raar, sloeg zomaar ballen mis, terwijl ie dat zeker op belangrijke momenten niet zo vaak doet...
Ik dacht dat hij een liedje ging zingenquote:
Was inderdaad dramatisch, maar Djoko ging ook al veel minder spelen na die tweede set.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:47 schreef Federer-fan het volgende:
Jammer Nadal.Maar wat gebeurde er aan het eind bij hem? Ik heb hem nog nooit zo slecht zien spelen op belangrijke momenten.
Toch afgedwongen? Nole haalde echt alles en Nadal moet dan wel voluit gaan en op het randje spelen, meer dan normaal.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:49 schreef Plus_Ultra het volgende:
Waarom maakt Rafa zoveel UE's tegen Nole terwijl hij tegen andere spelers daar juist op wint?
Microfoon deed het niet denk ikquote:
Eén microfoon die het deed, één die het niet deed. Hij had de verkeerde, dus het publiek hoorde 'm niet.quote:
microfoon ging over commentaarlijn en kwam niet over in stadion en nu is het andersomquote:
Heeft jou coach je ooit vertelt om met een ping pong slag de baan op te gaan (rafa)? Heeft jou coach je ooit vertelt om het racket in een extreme grip vast te houden (beide)?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Huh? Het gaat toch veel meer om het geloof in zichzelf dan om de tactiek of bedoel je iets anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beesten als ik dat vergelijk met finales waarin Federer deelneemt.
Mijn leraar Nederlands heeft me wel geleerd dat het jouW isquote:Op zondag 3 juli 2011 17:51 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Heeft jou coach je ooit vertelt om met een ping pong slag de baan op te gaan (rafa)? Heeft jou coach je ooit vertelt om het racket in een extreme grip vast te houden (beide)?
Ik heb geen coach.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:51 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Heeft jou coach je ooit vertelt om met een ping pong slag de baan op te gaan (rafa)? [..]
Ga dat tegen de leraren Engels in Spanje zeggen, droeftoeter.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:51 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Mijn leraar Nederlands heeft me wel geleerd dat het jouW is
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:52 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Ga dat tegen de leraren Engels in Spanje zeggen, droeftoeter.
Wat doen we eraan? Een FOK!-meet van verdrietige mensen.quote:
precies mijn puntquote:Op zondag 3 juli 2011 17:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb geen coach.Heeft Nadal een pingpongslag? Blijkbaar ook redelijk effectief in het tennis.
Ja, en dan? Die kunnen daar weinig mee.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:52 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Ga dat tegen de leraren Engels in Spanje zeggen, droeftoeter.
Wees blij dat ze Engels spreken, ook al is het niet vloeiend en perfect.. het is beter dan er staan met zo'n tolkquote:Op zondag 3 juli 2011 17:53 schreef napoleonfour het volgende:
Eindelijk iemand die nog een beetje normaal Engels accent heeft.
Mwah, hebben hier toch wat leuke finales gespeeld.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:56 schreef Plus_Ultra het volgende:
Genoten van de finale, leuker dan een fed - rafa finale
fysioquote:Op zondag 3 juli 2011 17:56 schreef Federer-fan het volgende:
Wie is die vreemd uitziende kale man in de box van Djokovic?
Inderdaad ja.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:57 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Mwah, hebben hier toch wat leuke finales gespeeld.
Er komt sowieso nog wel een persconferentie.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:57 schreef Bastiefcg het volgende:
Gaat de BBC nog interviews doen, of waren die 2.5 vragen op de baan net het interview?
Ik vind er weinig aan. Dan nog liever Murray. Het wordt ook enigszins eentonig dat Djokovic alles wint dit jaar.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:58 schreef Leatherface het volgende:
Het is leuk om eens een nieuwe Wimbledon winnaar te zien, na 6 keer Federer en 2 keer Nadal.
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:56 schreef Plus_Ultra het volgende:
Genoten van de finale, leuker dan een fed - rafa finale
ik vond het de laatste jaren een beetje tegen vallen. Dan neem ik Parijs ook mee moet ik toegevenquote:Op zondag 3 juli 2011 18:01 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]![]()
Fed-Rafa hebben een paar epische Grandslam Finales gehad. Waaronder 2 van de beste wedstrijden ooit imo (Wimbledon 2008 en Aus Open 2009, behalve de laatste set).
Er is dan ook maar 1 finale geweest, namelijk die op RG 2011. En die was best vermakelijk vond ik. Rafa-Fed op gravel is te eenzijdig, ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:02 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
ik vond het de laatste jaren een beetje tegen vallen.
Deed je dat maar. Bij de US open zien we je gewoon weer, zuchtquote:Op zondag 3 juli 2011 18:03 schreef Federer-fan het volgende:
Nou, dit was het dan weer. Ik heb het een eer gevonden om de afgelopen twee weken Wimbledon voor jullie te mogen verslaan. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn deskundige analyses en ik zie jullie graag weer bij Wimbledon 2012.
quote:Op zondag 3 juli 2011 18:06 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Deed je dat maar. Bij de US open zien we je gewoon weer, zucht
Ik heb je veel dagen nauwelijks gezienquote:Op zondag 3 juli 2011 18:03 schreef Federer-fan het volgende:
Nou, dit was het dan weer. Ik heb het een eer gevonden om de afgelopen twee weken Wimbledon voor jullie te mogen verslaan. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn deskundige analyses en ik zie jullie graag weer bij Wimbledon 2012.
Bril-jan-te reactie.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:06 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Deed je dat maar. Bij de US open zien we je gewoon weer, zucht
Sorry, het zal niet meer gebeuren.quote:
quote:Op RG was je beter.
Dat kunnen we elke keer zeggen. Het is volgens mij niet beter dan Federer op zijn top, Nadal op zijn top of Nalbandian op zijn top.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:13 schreef medwedew het volgende:
heb nog nooit zo iemand zien spelen die eerste 2 sets ..NIET NORMAAL!!!
Sport wordt naar hogere niveaus getild met nieuwe generaties, zeker die tweede set was Djokovic beter dan Nadal op zijn best was op Wimbledon.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat kunnen we elke keer zeggen. Het is volgens mij niet beter dan Federer op zijn top, Nadal op zijn top of Nalbandian op zijn top.
nee, we hebben gewoon 3 waanzinnig goeie tennissers (en 2 slimme coaches) aan de top die allemaal slams kunnen pakken.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:16 schreef Arcee het volgende:
Is, nadat Nadal de nieuwe Federer was, Djokovic nu weer de nieuwe Nadal?
Hoe bepaal je dat?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:17 schreef Morthill het volgende:
[..]
zeker die tweede set was Djokovic beter dan Nadal op zijn best was op Wimbledon.
Nadal, Djokovic en….. Federer?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:17 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
nee, we hebben gewoon 3 waanzinnig goeie tennissers (en 2 slimme coaches) aan de top die allemaal slams kunnen pakken.
Door mijn ogen open te doen en te zien dat Nadal zelfs op momenten dat hij voluit ging nog steeds werd weggeslagen in de rally's.quote:
Ja, duh, Nadal speelde toch ver van zijn top in deze wedstrijd? Kun je je Nadal tegen Federer op Wimbledon 2008 herinneren. Dat was ook vrij weergaloos.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:19 schreef Morthill het volgende:
[..]
Door mijn ogen open te doen en te zien dat Nadal zelfs op momenten dat hij voluit ging nog steeds werd weggeslagen in de rally's.
[...]
Del Potro. Die zie ik dit jaar eerder de US Open winnen dan Federer.quote:
Dat denk ik van wel. Voor mij 4 dus.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:34 schreef iNative het volgende:
Federe houdt het geen 1 a 2 jaar meer uit dus 3 voor mij.
Dat is waar, maar zelfs een Federer die over zijn hoogtepunt heen is kan Grand Slams winnen.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef iNative het volgende:
Maar iedereen weet ook dat hij toch over zijn hoogte punt heen is of er net op zit.
Nadal had niet de juiste tactiek gevonden, hij had mazzel dat Djokovic zijn niveau wat omlaag ging. Als dat niet had gebeurd had het in 3 klaar geweest.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoewel Djokovic werkelijk fenomenaal was in de eerste twee sets, vind ik dat Nadal het in de vierde set ontzettend heeft laten liggen. Nadal had de juiste tactiek gevonden (diepe, harde slagen naar de forehand van Djokovic) om Djokovic te kunnen verslaan, maar maakte onnodige fouten met zijn forehand op beslissende momenten. De set deed me denken aan de australian open van 2009, waar Federer de vijfde set ook zelf min of meer weggaf.
Ja precies: Djokovic maakte vooral in de derde set fouten met zijn forehand, dus Nadal sloeg de ballen naar die kant. Djokovics forehand was in de vierde niet veel beter. In de eerste twee sets was Nadals backhand minder scherp én sloeg hij te veel naar de backhand van Djokovic.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:40 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal had niet de juiste tactiek gevonden, hij had mazzel dat Djokovic zijn niveau wat omlaag ging. Als dat niet had gebeurd had het in 3 klaar geweest.
En ze zijn kampioen. Winnen de tweede set met 6-2quote:Op zondag 3 juli 2011 18:49 schreef borisz het volgende:
In de Mixed dubbels pakken Jurgen Melzer(AUT)[9] / Iveta Benesova(CZE)[9] de eerste set 6-3.
Ze spelen tegen Mahesh Bhupathi(IND)[4] / Elena Vesnina(RUS)[4]
Vind ik ook. Nadal maakte zoveel fouten in die laatste set. Ik begrijp niet dat hij die ballen zover uit sloeg. Djokovic verdient de overwinning absoluut met dat briljante tennis wat hij speelde, maar Nadal liet hem er aan het eind niet heel hard voor werken.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoewel Djokovic werkelijk fenomenaal was in de eerste twee sets, vind ik dat Nadal het in de vierde set ontzettend heeft laten liggen. Nadal had de juiste tactiek gevonden (diepe, harde slagen naar de forehand van Djokovic) om Djokovic te kunnen verslaan, maar maakte onnodige fouten met zijn forehand op beslissende momenten. De set deed me denken aan de australian open van 2009, waar Federer de vijfde set ook zelf min of meer weggaf.
Zo bijzonder vond ik het ook weer niet. Nadal speelde dramatisch en Djokovic speelde goed.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:59 schreef medwedew het volgende:
Simply sensational from Djokovic. He is giving Nadal the run around with some of the greatest tennis ever seen on Centre Court. It's high praise but no exaggeration. Glorious to watch........ zulk tennis nog nooit gezien op wimbledon , ben ik het mee eens, ik kwam uit mijn bank en heb eerst 2 minuten staan klappen!!
Het was in elk geval geen 'great match'. Inde finale van Wimbledon 2008 speelden Federer en Nadal wel veel tegelijkertijd goed. Vandaag was dat nauwelijks het geval.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zo bijzonder vond ik het ook weer niet. Nadal speelde dramatisch en Djokovic speelde goed.
Die finale was zo epischquote:Op zondag 3 juli 2011 20:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was in elk geval geen 'great match'. Inde finale van Wimbledon 2008 speelden Federer en Nadal wel veel tegelijkertijd goed. Vandaag was dat nauwelijks het geval.
Die eerste twee sets kan ik me niet meer goed herinneren, maar misschien heeft ook die invallende duistersnis bijgedragen aan het legendarische karakter van die wedstrijd.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:20 schreef TheGeneral het volgende:
In de Wimbeldon finale van 2008 was Federer in die 1e 2 sets vrij dramatisch... Die 3 sets die daarop volgde waren natuurlijk prachtig, maar mede door de regen en de invallende duisternis werd dat zo'n bekende finale.
Ja, en Nadal zal zich vandaag misschien zo hebben gevoeld als hij Federer zich vaak heeft laten voelen.quote:Zelf vond ik de Australian Open 2009 finale beter dan de Wimbledon 2008 finale. Dat waren echt 4 sets geweldig tennis.
Hoe zouden al die RG-ontmoetingen zijn gelopen als Federer een van die twee MP's had benut. Dan had hij een overwinning in een best-of-five op gravel tegen Nadal gehad die hem misschien veel toekomstige ellende zou hebben bespaard.quote:Overigens vind ik Rome 06 ook nog beter dan die partij. Dat waren 5 sets, 5 uur geweldig tennis.
Wat ook zo is. Hewitt, Coria, Safin, Agassi, Roddick, Moya...quote:Op zondag 3 juli 2011 20:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die eerste twee sets kan ik me niet meer goed herinneren, maar misschien heeft ook die invallende duistersnis bijgedragen aan het legendarische karakter van die wedstrijd.
[..]
Ja, en Nadal zal zich vandaag misschien zo hebben gevoeld als hij Federer zich vaak heeft laten voelen.
[..]
Hoe zouden al die RG-ontmoetingen zijn gelopen als Federer een van die twee MP's had benut. Dan had hij een overwinning in een best-of-five op gravel tegen Nadal gehad die hem misschien veel toekomstige ellende zou hebben bespaard.
Maar ja, stel nou dat hij al die RG-partijen van Nadal zou hebben gewonnen, dan zouden mensen weer zeggen dat hij ook in die jaren geen concurrentie had.
Nou, in de vierde set vond ik hem vrij slecht.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:50 schreef medwedew het volgende:
ajacied je hebt er weinig verstand van,ndal speelde helemaal niet slecht maar hier kan hij gewoon niet tegenop, fenomenaal die djokovic
Hij miste wat ballen die hij normaal wellicht niet mist, maar slecht was hij niet.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, in de vierde set vond ik hem vrij slecht.
Hij speelde zwak op de belangrijkste momenten.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:37 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hij miste wat ballen die hij normaal wellicht niet mist, maar slecht was hij niet.
Exact het verschil tussen een winnaar en een verliezer op dat niveau en tussen goed en slecht spel. De laatste paar games maakte hij zelfs non stop fouten. Djokovic speelde daar ook niet echt heel sterk en werd gewoon geholpen door Rafa.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij speelde zwak op de belangrijkste momenten.
Bijna alle belangrijke punten eindigden met lang niet atijd afgedwongen foute van Ndal. Ik von dhet vooral opvallend dat er op die punten zo weinig strijd was. Al vroeg in de rally sloeg Nadal ballen meters uit.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:54 schreef Morthill het volgende:
[..]
Exact het verschil tussen een winnaar en een verliezer op dat niveau en tussen goed en slecht spel. De laatste paar games maakte hij zelfs non stop fouten. Djokovic speelde daar ook niet echt heel sterk en werd gewoon geholpen door Rafa.
Daarvoor viel het best mee, eerste set wat foutjes, tweede set een veel te goede djokovic, derde set djokovic die juist slecht speelt, maar geen slechte Nadal.
Het setpoint eerste set was voornamelijk illustratief voor Nadal zijn zwakke mentale vandaag. Gewoon een slechte bal, vroeg in de rally, naast de lijnen. Het is echt precies hetzelfde als met Fed; het verlies van Nadal tegen Djoko hier voelt echt bijna hetzelfde als een verlies van Fed tegen Nadal. Dat maakt deze hegemonie van Djoko tegen Rafa zo apartquote:Op zondag 3 juli 2011 22:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bijna alle belangrijke punten eindigden met lang niet atijd afgedwongen foute van Ndal. Ik von dhet vooral opvallend dat er op die punten zo weinig strijd was. Al vroeg in de rally sloeg Nadal ballen meters uit.
Men's singlesquote:Op zondag 3 juli 2011 22:33 schreef Afhaalchinees het volgende:
Hoe vaak is het voorgekomen dat een tennisser alle 4 de GS wint in 1 jaar?
True, al blijf ik er bij dat daar in de tweede set geen sprake van was, daar was het een en al het spel van Djokovic en heb ik Nadal ook gewoon fantastisch zien spelen. Ja, een fout van Nadal besliste de set, maar dat was een druppel op de gloeiende plaat en toen deed het er al lang niet meer toe. Nadal had die set al verloren en was in zijn hoofd denk ik al bij de derde.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bijna alle belangrijke punten eindigden met lang niet atijd afgedwongen foute van Ndal. Ik von dhet vooral opvallend dat er op die punten zo weinig strijd was. Al vroeg in de rally sloeg Nadal ballen meters uit.
Graf als enige inderdaad met de Golden Slam, wat niemand ooit meer zal bereiken.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:36 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Men's singles
Don Budge (1938)
Note: Budge won 6 consecutive major titles from 1937 Wimbledon to 1938 U.S. Championships.
Rod Laver (1962 • 1969)
[edit]Women's singles
Maureen Connolly Brinker (1953)
Note: 6 consecutive major titles, 1952 Wimbledon through the 1953 U.S. Championships.
Margaret Court (1970)
Note: 6 consecutive major titles, 1969 US Open through the 1971 Australian Open
Steffi Graf (1988)
Note: 5 consecutive major titles, 1988 Australian Open through the 1989 Australian Open
Note: Graf also won the Olympic gold medal in 1988 (The "Golden" Grand Slam)
En dit jaar dus ook niet.
Tja, Jojomen hequote:Op zondag 3 juli 2011 23:10 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wat een faal TT, trouwens.
Leuke wedstrijd. Heel goede 1e en 2e set van Djokovic, daarna een hele matige 3e. 4e set zenuwachtig van beiden kanten, maar uiteindelijk Djokovic toch de beste.
quote:Op zondag 3 juli 2011 23:48 schreef Tim86 het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)5&title=Rafael_Nadal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van zulke foto's een artikel maken, hebben ze echt niets beters te doen...
know'm sayin?
word? word.
quote:Op zondag 3 juli 2011 23:54 schreef alors het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou er ook niet echt een artikel van maken, maar het blijft vermakelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van zulke foto's een artikel maken, hebben ze echt niets beters te doen...
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Bron.quote:Nadal admits a lack of confidence vs. Djokovic
After losing to new No. 1 Novak Djokovic for the fifth time this year in the Wimbledon final, Rafael Nadal admits that he’s lacking confidence against his rival in the big moments.
"Today my game don't bother him a lot,” Nadal told reporters. "He's playing better than my level. And find solutions, that's what I have to try. When I was healthy, I only lost against him. Probably the mental part is little bit dangerous for me. To win these kind of matches, I have to play well these kind of points [that] can change the match. I didn't play well these moments. That's what happened in Indian Wells, that's what happened in Miami, and that's what happened here. I don't want to count in Madrid and Rome because he played much better than me. And to change to be little bit less nervous than these times, play more aggressive, and all the time be confident with myself. That's what I gonna try next time. If not, I gonna be here explaining the sixth [loss].”
However, Nadal doesn’t believe that Djokovic, who is 48-1 this year can sustain his level of play. "My experience says this level is not forever," Nadal said. "Even for me when I was last year winning three Grand Slams, my level of last year is not forever. Probably the level of Novak of today is not forever."
Mooi, maar dan zou ik even wachten op een engelse versie. Dat Russisch lijkt me niet echt ideaalquote:Op maandag 4 juli 2011 00:50 schreef Tim86 het volgende:
Als je flink wil downloaden
Wimbledon.2011.Finals.Rafael.Nadal.vs.Novak.Djokovic.1080i.ts
Wimbledon 2011 / Final / Rafael Nadal - Novak Djokovic / Nadal - Djokovic Year: 2011
Sport: Tennis
Length: ***
Comment language: Russian (Dmitrieva, Metreveli) pic Quality: HDTV
Format: TS Video codec: H.264
Audio Codec: AC3 Video: AVC at 9000 kbit / s, 1920 x 1080 (1.778) at 25.000 fps
Audio: AC-3 at 448 kbit / s, 6 channels, 48.0 KHz
Size: 12.8 GB
Includes the Reward
[ afbeelding ]
Heb je Federer ooit zoiets horen zeggen nadat hij voor de zoveelste keer een GS-partij had verkloren van Nadal? En hoor je überhaupt weleens een speler zoiets zeggen?quote:Op maandag 4 juli 2011 09:13 schreef tja77 het volgende:
Wel eerlijk van hem, maar hij kon ook moeilijk anders. Hij was gewoon de mindere.
Vraag is inderdaad hoe lang Djokovic dit vol kan houden, er komt een moment van terugval, dat kan niet anders. Tot die tijd, alle respect voor de prestaties van Novak.
Het feit dat een hoop andere toptennissers zich er te groot voor voelen om hun meerdere in een ander te erkennen, wil niet zeggen dat als iemand dat wel doet, het zo bijzonder is. de 1 zegt liever dat hij minder was dan zijn tegenstander, en de ander zegt liever dat zijn tegenstander beter was. De 1 zegt dat het door een gebrek aan zelfvertrouwen komt, en de ander zegt dat hij gewoon niet goed genoeg was. Tevens is het zijn eerste grand slam finale nederlaag sinds 2007. Terwijl Federer in diezelfde periode 6 GS finales heeft verloren. Het is voor Nadal makkelijker zijn meedere te erkennen, omdat hij ook wel weet dat Djokovic vanzelf weer een terugval krijgt. Voor Federer ligt het iets gevoelliger, omdat hij op kwaliteit werd geklopt.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je Federer ooit zoiets horen zeggen nadat hij voor de zoveelste keer een GS-partij had verkloren van Nadal? En hoor je überhaupt weleens een speler zoiets zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |