Dat is waar, maar zelfs een Federer die over zijn hoogtepunt heen is kan Grand Slams winnen.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef iNative het volgende:
Maar iedereen weet ook dat hij toch over zijn hoogte punt heen is of er net op zit.
Nadal had niet de juiste tactiek gevonden, hij had mazzel dat Djokovic zijn niveau wat omlaag ging. Als dat niet had gebeurd had het in 3 klaar geweest.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoewel Djokovic werkelijk fenomenaal was in de eerste twee sets, vind ik dat Nadal het in de vierde set ontzettend heeft laten liggen. Nadal had de juiste tactiek gevonden (diepe, harde slagen naar de forehand van Djokovic) om Djokovic te kunnen verslaan, maar maakte onnodige fouten met zijn forehand op beslissende momenten. De set deed me denken aan de australian open van 2009, waar Federer de vijfde set ook zelf min of meer weggaf.
Ja precies: Djokovic maakte vooral in de derde set fouten met zijn forehand, dus Nadal sloeg de ballen naar die kant. Djokovics forehand was in de vierde niet veel beter. In de eerste twee sets was Nadals backhand minder scherp én sloeg hij te veel naar de backhand van Djokovic.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:40 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal had niet de juiste tactiek gevonden, hij had mazzel dat Djokovic zijn niveau wat omlaag ging. Als dat niet had gebeurd had het in 3 klaar geweest.
En ze zijn kampioen. Winnen de tweede set met 6-2quote:Op zondag 3 juli 2011 18:49 schreef borisz het volgende:
In de Mixed dubbels pakken Jurgen Melzer(AUT)[9] / Iveta Benesova(CZE)[9] de eerste set 6-3.
Ze spelen tegen Mahesh Bhupathi(IND)[4] / Elena Vesnina(RUS)[4]
Vind ik ook. Nadal maakte zoveel fouten in die laatste set. Ik begrijp niet dat hij die ballen zover uit sloeg. Djokovic verdient de overwinning absoluut met dat briljante tennis wat hij speelde, maar Nadal liet hem er aan het eind niet heel hard voor werken.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoewel Djokovic werkelijk fenomenaal was in de eerste twee sets, vind ik dat Nadal het in de vierde set ontzettend heeft laten liggen. Nadal had de juiste tactiek gevonden (diepe, harde slagen naar de forehand van Djokovic) om Djokovic te kunnen verslaan, maar maakte onnodige fouten met zijn forehand op beslissende momenten. De set deed me denken aan de australian open van 2009, waar Federer de vijfde set ook zelf min of meer weggaf.
Zo bijzonder vond ik het ook weer niet. Nadal speelde dramatisch en Djokovic speelde goed.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:59 schreef medwedew het volgende:
Simply sensational from Djokovic. He is giving Nadal the run around with some of the greatest tennis ever seen on Centre Court. It's high praise but no exaggeration. Glorious to watch........ zulk tennis nog nooit gezien op wimbledon , ben ik het mee eens, ik kwam uit mijn bank en heb eerst 2 minuten staan klappen!!
Het was in elk geval geen 'great match'. Inde finale van Wimbledon 2008 speelden Federer en Nadal wel veel tegelijkertijd goed. Vandaag was dat nauwelijks het geval.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zo bijzonder vond ik het ook weer niet. Nadal speelde dramatisch en Djokovic speelde goed.
Die finale was zo epischquote:Op zondag 3 juli 2011 20:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was in elk geval geen 'great match'. Inde finale van Wimbledon 2008 speelden Federer en Nadal wel veel tegelijkertijd goed. Vandaag was dat nauwelijks het geval.
Die eerste twee sets kan ik me niet meer goed herinneren, maar misschien heeft ook die invallende duistersnis bijgedragen aan het legendarische karakter van die wedstrijd.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:20 schreef TheGeneral het volgende:
In de Wimbeldon finale van 2008 was Federer in die 1e 2 sets vrij dramatisch... Die 3 sets die daarop volgde waren natuurlijk prachtig, maar mede door de regen en de invallende duisternis werd dat zo'n bekende finale.
Ja, en Nadal zal zich vandaag misschien zo hebben gevoeld als hij Federer zich vaak heeft laten voelen.quote:Zelf vond ik de Australian Open 2009 finale beter dan de Wimbledon 2008 finale. Dat waren echt 4 sets geweldig tennis.
Hoe zouden al die RG-ontmoetingen zijn gelopen als Federer een van die twee MP's had benut. Dan had hij een overwinning in een best-of-five op gravel tegen Nadal gehad die hem misschien veel toekomstige ellende zou hebben bespaard.quote:Overigens vind ik Rome 06 ook nog beter dan die partij. Dat waren 5 sets, 5 uur geweldig tennis.
Wat ook zo is. Hewitt, Coria, Safin, Agassi, Roddick, Moya...quote:Op zondag 3 juli 2011 20:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die eerste twee sets kan ik me niet meer goed herinneren, maar misschien heeft ook die invallende duistersnis bijgedragen aan het legendarische karakter van die wedstrijd.
[..]
Ja, en Nadal zal zich vandaag misschien zo hebben gevoeld als hij Federer zich vaak heeft laten voelen.
[..]
Hoe zouden al die RG-ontmoetingen zijn gelopen als Federer een van die twee MP's had benut. Dan had hij een overwinning in een best-of-five op gravel tegen Nadal gehad die hem misschien veel toekomstige ellende zou hebben bespaard.
Maar ja, stel nou dat hij al die RG-partijen van Nadal zou hebben gewonnen, dan zouden mensen weer zeggen dat hij ook in die jaren geen concurrentie had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |