Dat gebeurt vooral als het tempo in het peloton extreem hoog gehouden wordt vanaf het beginquote:Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef debeterebob het volgende:
Zou grappig zijn als ze besluiten dat helemaal niemand aanvalt
het is nog gelukt in de eerste tourweek dat een kopgroep voorop bleef. (voeckler, dumoulin)quote:Op maandag 4 juli 2011 13:07 schreef ShinyStar het volgende:
Toch leuk om een Nederlander weer mee voorin te zien, ook al is het vrij kansloos meestal in dit soort etappes.
Toen albert timmer de zege voor het grijpen had en koning kenny neereed?quote:Op maandag 4 juli 2011 13:13 schreef Beregd het volgende:
[..]
het is nog gelukt in de eerste tourweek dat een kopgroep voorop bleef. (voeckler, dumoulin)
Kans blijft natuurlijk klein, maar met gewoon in het peleton te zitten wachten, win je ook niets als niet-sprinter.
mooi dom van rabo om die topper niet mee te nemen, die had gilbert makkelijk kapot gereden eergisterenquote:
Het is meer een Menchov aankomst volgens Herbert en Maarten.quote:
En morgen wint Valverde natuurlijkquote:Op maandag 4 juli 2011 13:18 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Het is meer een Menchov aankomst volgens Herbert en Maarten.
ik was je voorquote:Op maandag 4 juli 2011 13:18 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Het is meer een Menchov aankomst volgens Herbert en Maarten.
Ja op ongeveer zes minuten achterstand denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:27 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb het laatste gedeelte van gisteren gemist, is Eisel nog op tijd binnen gekomen?
Dekker dacht ik? Kroon zou ook kunnen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:30 schreef forzaudinese het volgende:
Wie was de laatste nederlander die de bolletjestrui mocht dragen?
Oh oke, worden de kansen voor Cavendish toch weer wat groter.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:30 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Ja op ongeveer zes minuten achterstand denk ik.
Weet jij hoe dat eigelijk zit bij een gelijk aantal punten in het bergklassement??Kijken ze dan naar wie op de laaste beklimming als 1e is boven gekomen of naar je positie in het algemeenklassement?quote:Op maandag 4 juli 2011 13:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dekker dacht ik? Kroon zou ook kunnen.
Volgens mij kijken ze eerste naar wie het vaakst als 1e ergens is boven gekomen, maar dat is na vandaag gelijk voor Gilbert en 1 van de vluchters. Dan telt de laatste en dus verliest Gilbert de bolletjestrui (om die morgen weer terug te nemen),quote:Op maandag 4 juli 2011 13:34 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Weet jij hoe dat eigelijk zit bij een gelijk aantal punten in het bergklassement??Kijken ze dan naar wie op de laaste beklimming als 1e is boven gekomen of naar je positie in het algemeenklassement?
Zou toch leuk zijn 1 dag terpstra in de bollentrui!bedankt voor je reactie^O^quote:Op maandag 4 juli 2011 13:39 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Volgens mij kijken ze eerste naar wie het vaakst als 1e ergens is boven gekomen, maar dat is na vandaag gelijk voor Gilbert en 1 van de vluchters. Dan telt de laatste en dus verliest Gilbert de bolletjestrui (om die morgen weer terug te nemen),
klopt niet,quote:Op maandag 4 juli 2011 13:39 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Volgens mij kijken ze eerste naar wie het vaakst als 1e ergens is boven gekomen, maar dat is na vandaag gelijk voor Gilbert en 1 van de vluchters. Dan telt de laatste en dus verliest Gilbert de bolletjestrui (om die morgen weer terug te nemen),
http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/docs/reglement.pdfquote:In the event of a tie between two riders in
the general best climber ranking, the rider
with the most first places at highest level
pass summits is declared the winner. If the
riders are still tied, the first places obtained
in the category 1 passes will be used
to determine the winner. If necessary, the
first places achieved at the summits of category
2, category 3 or category 4 passes or
hills will be taken; as a last resort, the final
general time ranking will be used. Riders
must finish the Tour de France in order to
appear in the best climber ranking.
Volgens mij is het vandaag weer cat. 4 net als zaterdag.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:59 schreef marcodej het volgende:
Ze kunnen vandaag toch nooit gelijk komen? Gilbert heeft 1 punt, er zijn vandaag volgens mij 3 punten te verdienen.
Tegenwoordig maar 1 puntje voor een vierde categorie te verdienen?quote:Op maandag 4 juli 2011 14:00 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Volgens mij is het vandaag weer cat. 4 net als zaterdag.
Yep. Nieuwe regels.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tegenwoordig maar 1 puntje voor een vierde categorie te verdienen?
Mooie oplossing, of we krijgen Charteau opnieuw in de bollenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tegenwoordig maar 1 puntje voor een vierde categorie te verdienen?
zou wel grappig zijn, dan heeft hij ze alledrie eens mogen dragenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
1 punt op die brug en alle vluchters staan achter Gilbert, dus het lijkt erop dat de bollen niet van schouders zullen veranderen
En aangezien ik vermoed dat Gilbert zijn groen gaat verliezen, zal niemand ze ook als 2e mogen dragen.
Charteau pakte zijn winst vorig jaar ook gewoon hoofdzakelijk op de hogere cols.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Mooie oplossing, of we krijgen Charteau opnieuw in de bollen
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 04-07-2011 om 13:50:41Hoop dat renners de etappe van vandaag hebben bekeken of verkend. Laatste 5 km zijn heel link. #tour reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 04-07-2011 om 13:56:19He @lars_boom, als je je Twitteraccount checkt op de fiets: aanvallen op 2 km. Ideaal stukje. reageer retweet
En eindige op één uitzondering na nooit in de top 10. Ik doelde op het vernieuwde systeem waarbij de laatste col ook meer meetelt dan voorheen.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:13 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Charteau pakte zijn winst vorig jaar ook gewoon hoofdzakelijk op de hogere cols.
Je weet nooit wat het resultaat zou geweest zijn maar de bolletjestrui was de laatste jaren nooit voor een topklimmer en was daardoor een lachertje geworden.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Met de huidige puntentelling had Charteau vorig jaar ook gewonnen, maar waarschijnlijk was er meer tegenstand geweest en misschien had hij het dan wel moeten afleggen.
Op zich waren Kohl, Soler en Rasmussen nog behoorlijke winnaars. Niet de beste klimmers, maar wel types die moeiteloos top-10 in een bergetappe konden rijden als ze de toppers zouden proberen te volgen.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:23 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Je weet nooit wat het resultaat zou geweest zijn maar de bolletjestrui was de laatste jaren nooit voor een topklimmer en was daardoor een lachertje geworden.
Kan hij niet de moeite doen om de rugnummers te bekijken en dan te checken op z'n schermpje?quote:Op maandag 4 juli 2011 14:27 schreef Ereinion het volgende:
Ducrot kan blijkbaar Hesjedal en Vande Velde niet uit elkaar houden.
Alleen aan de manier van fietsen zou hij het al kunnen zien... o nee wacht, het is Ducrot.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:27 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Kan hij niet de moeite doen om de rugnummers te bekijken en dan te checken op z'n schermpje?
quote:Op maandag 4 juli 2011 14:28 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Alleen aan de manier van fietsen zou hij het al kunnen zien... o nee wacht, het is Ducrot.
Sowieso, de laatste drie Tours is de winnaar van de bolletjestrui twee keer geschrapt, en de andere keer was het een matige Fransman.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Op zich waren Kohl, Soler en Rasmussen nog behoorlijke winnaars. Niet de beste klimmers, maar wel types die moeiteloos top-10 in een bergetappe konden rijden als ze de toppers zouden proberen te volgen.
Hardrijders van de derde rang dan toch?quote:Op maandag 4 juli 2011 14:36 schreef TheArt het volgende:
Er zitten wel een hele hoop hardrijders voorin (eigenlijk iedereen op Perez na), dus ze meer dan 8 minuten geven lijkt me onverstandig.
Valt mee toch. Gutierrez en Terpstra zijn beide erg goede tijdrijders. Bouet een krachtpatsertje en je hebt een aardig groepje. Beter dan een Quemeneur en Jeromequote:Op maandag 4 juli 2011 14:37 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Hardrijders van de derde rang dan toch?
Die is achteruit over de finish geredenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:39 schreef SanAnt het volgende:
Vraagje tussen door , hoe ken het dat Andrey Amador van Movistar -5 punten heeft voor de groene trui??
Als ze het halen gooien ze het Dagzege topic wel in de war.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:36 schreef TheArt het volgende:
Er zitten wel een hele hoop hardrijders voorin (eigenlijk iedereen op Perez na), dus ze meer dan 8 minuten geven lijkt me onverstandig.
Ik hoop er op, mag ik overal 0 en -5 zettenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:41 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Als ze het halen gooien ze het Dagzege topic wel in de war.
ik zat nog te denken aan Perez als outsider ,is meestal wel goed in de massasprint ,geen top maar top 10 meestal wel .quote:Op maandag 4 juli 2011 14:42 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Ik hoop er op, mag ik overal 0 en -5 zetten
Ook nog op drie opeenvolgende dagen. Moet vrij uniek zijn lijkt me.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:04 schreef Beregd het volgende:
[..]
zou wel grappig zijn, dan heeft hij ze alledrie eens mogen dragen
toch al wel 8 minutenquote:
Ik denk Cavendish, Farrar en Galimzyanov. Greipel verwacht ik niet na zijn val in de eerste etappe.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:41 schreef DeMessias het volgende:
Voor de ritoverwinning:
José plaatst Cavendish op de eerste plaats, Michel Farrar.
Voor de derde plaats gaat José voor Galimzyanov en Michel voor Petacchi.
Vierde zetten ze denk ik Greipel.
Daarachter Boonen.
En het is volgensmij nooit echt kansloos, je weet immers nooit wat er gaat gebeuren.quote:
In deze samenstelling zeker niet kansloos. Ze zullen wel goed ingedeeld hebben. Heel veel hangt af van de tussensprint. In de aanloop naar de tussensprint zullen er wel flink wat minuten afgaan, maar daarna loopt het weer op. De vraag is dan hoe hoog het oploopt.quote:
De oortjes hé, de oortjes.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:53 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Hoeveel keer is het verhaal van moderne wielrennen al voorbij gekomen?
Ik hou het niet bij.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:53 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Hoeveel keer is het verhaal van moderne wielrennen al voorbij gekomen?
Wa ik nooit snap is dat er toch het vertrouwen van het peleton is dat dit wel goed komt.quote:[..]
In deze samenstelling zeker niet kansloos. Ze zullen wel goed ingedeeld hebben. Heel veel hangt af van de tussensprint. In de aanloop naar de tussensprint zullen er wel flink wat minuten afgaan, maar daarna loopt het weer op. De vraag is dan hoe hoog het oploopt.
Dat gestuntel hoort er gewoon een beetje bij vind ik.quote:
Pavlov reactie = hondje belletje kwijlen ofzoiets? :pquote:Op maandag 4 juli 2011 15:02 schreef Niox het volgende:
Boogerd en een deel van de kijkers weet niet wat een pavlov reactie is.
Boogerd is niet heel snugger, alleen snapt hij door ervaring wat van wielrennenquote:Op maandag 4 juli 2011 15:02 schreef Niox het volgende:
Boogerd en een deel van de kijkers weet niet wat een pavlov reactie is.
vraag blijft staanquote:Op maandag 4 juli 2011 15:01 schreef debeterebob het volgende:
Waar komt die Galymzianov ineens vandaan. Ik ken em niet en gelijk zal hij vooraan strijden met Cav en Farrar. (die beide zag ik ten minste langzaam opkomen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |