Volgens mij kijken ze eerste naar wie het vaakst als 1e ergens is boven gekomen, maar dat is na vandaag gelijk voor Gilbert en 1 van de vluchters. Dan telt de laatste en dus verliest Gilbert de bolletjestrui (om die morgen weer terug te nemen),quote:Op maandag 4 juli 2011 13:34 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Weet jij hoe dat eigelijk zit bij een gelijk aantal punten in het bergklassement??Kijken ze dan naar wie op de laaste beklimming als 1e is boven gekomen of naar je positie in het algemeenklassement?
Zou toch leuk zijn 1 dag terpstra in de bollentrui!bedankt voor je reactie^O^quote:Op maandag 4 juli 2011 13:39 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Volgens mij kijken ze eerste naar wie het vaakst als 1e ergens is boven gekomen, maar dat is na vandaag gelijk voor Gilbert en 1 van de vluchters. Dan telt de laatste en dus verliest Gilbert de bolletjestrui (om die morgen weer terug te nemen),
klopt niet,quote:Op maandag 4 juli 2011 13:39 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Volgens mij kijken ze eerste naar wie het vaakst als 1e ergens is boven gekomen, maar dat is na vandaag gelijk voor Gilbert en 1 van de vluchters. Dan telt de laatste en dus verliest Gilbert de bolletjestrui (om die morgen weer terug te nemen),
http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/docs/reglement.pdfquote:In the event of a tie between two riders in
the general best climber ranking, the rider
with the most first places at highest level
pass summits is declared the winner. If the
riders are still tied, the first places obtained
in the category 1 passes will be used
to determine the winner. If necessary, the
first places achieved at the summits of category
2, category 3 or category 4 passes or
hills will be taken; as a last resort, the final
general time ranking will be used. Riders
must finish the Tour de France in order to
appear in the best climber ranking.
Volgens mij is het vandaag weer cat. 4 net als zaterdag.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:59 schreef marcodej het volgende:
Ze kunnen vandaag toch nooit gelijk komen? Gilbert heeft 1 punt, er zijn vandaag volgens mij 3 punten te verdienen.
Tegenwoordig maar 1 puntje voor een vierde categorie te verdienen?quote:Op maandag 4 juli 2011 14:00 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Volgens mij is het vandaag weer cat. 4 net als zaterdag.
Yep. Nieuwe regels.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tegenwoordig maar 1 puntje voor een vierde categorie te verdienen?
Mooie oplossing, of we krijgen Charteau opnieuw in de bollenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tegenwoordig maar 1 puntje voor een vierde categorie te verdienen?
zou wel grappig zijn, dan heeft hij ze alledrie eens mogen dragenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
1 punt op die brug en alle vluchters staan achter Gilbert, dus het lijkt erop dat de bollen niet van schouders zullen veranderen
En aangezien ik vermoed dat Gilbert zijn groen gaat verliezen, zal niemand ze ook als 2e mogen dragen.
Charteau pakte zijn winst vorig jaar ook gewoon hoofdzakelijk op de hogere cols.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Mooie oplossing, of we krijgen Charteau opnieuw in de bollen
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 04-07-2011 om 13:50:41Hoop dat renners de etappe van vandaag hebben bekeken of verkend. Laatste 5 km zijn heel link. #tour reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 04-07-2011 om 13:56:19He @lars_boom, als je je Twitteraccount checkt op de fiets: aanvallen op 2 km. Ideaal stukje. reageer retweet
En eindige op één uitzondering na nooit in de top 10. Ik doelde op het vernieuwde systeem waarbij de laatste col ook meer meetelt dan voorheen.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:13 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Charteau pakte zijn winst vorig jaar ook gewoon hoofdzakelijk op de hogere cols.
Je weet nooit wat het resultaat zou geweest zijn maar de bolletjestrui was de laatste jaren nooit voor een topklimmer en was daardoor een lachertje geworden.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Met de huidige puntentelling had Charteau vorig jaar ook gewonnen, maar waarschijnlijk was er meer tegenstand geweest en misschien had hij het dan wel moeten afleggen.
Op zich waren Kohl, Soler en Rasmussen nog behoorlijke winnaars. Niet de beste klimmers, maar wel types die moeiteloos top-10 in een bergetappe konden rijden als ze de toppers zouden proberen te volgen.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:23 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Je weet nooit wat het resultaat zou geweest zijn maar de bolletjestrui was de laatste jaren nooit voor een topklimmer en was daardoor een lachertje geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |