Nederlandse jeugdwerkloosheid: 7,4%quote:VVD: Laat werkloze jongeren uit Spanje maar komen
De grote groep werkloze jongeren uit Spanje is welkom in Nederland. Dat zei VVD-Kamerlid André Bosman zaterdag in Tros Kamerbreed. Volgens Bosman gaat het wel uitsluitend om jongeren die hier iets toevoegen.
Volgens Bosman is iedereen uit de EU onder de juiste voorwaarden welkom. "Als ze willen werken is iedereen van harte welkom."
In Spanje was de werkloosheid van 15- tot 25-jarigen in het eerste kwartaal 44 procent. Daarmee is het land 'koploper' in Europa, meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek deze week. Nederland heeft met 7,4 procent juist de laagste jeugdwerkloosheid.
Blijkbaar wil men niet werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:55 schreef Prospos het volgende:
Spanjaarden laten komen i.p.v. de werklozen aan het werk zettenx 1000
Dat sowieso. Maar daarvoor moet je bij links wezen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
, maar dan al die lamballen hier die niet werken wel eerst de uitkering intrekken.
Dit dus.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ze mogen van mij best komen (vooral de hoog-opgeleide), maar dan al die lamballen hier die niet werken wel eerst de uitkering intrekken.
Want 44% werkloosheid komt vast omdat ze allemaal lamballen zijn ja.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ze mogen van mij best komen (vooral de hoog-opgeleide), maar dan al die lamballen hier die niet werken wel eerst de uitkering intrekken.
Hoezo? Er zit nu een extreem rechts kabinet. Ik zie ze de uitkeringen niet afschaffen, jij wel?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar daarvoor moet je bij links wezen.
Lezen is dus moeilijk voor jouquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:01 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Want 44% werkloosheid komt vast omdat ze allemaal lamballen zijn ja.
Mwaa, de voorgestelde aanscherping van de bijstand per 01-01-2012 gaat de goede kant op. Het mag van mij nog strenger, maar kleine stapjes werkt waarschijnlijk het beste.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar daarvoor moet je bij links wezen.
Die 44% jeugdwerkloosheid is Spanje hè, ik had het over Nederlandse lamballen. Of snap je er gewoon helemaal geen drol van..?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:01 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Want 44% werkloosheid komt vast omdat ze allemaal lamballen zijn ja.
Omdat daar niet genoeg draagvlak voor is. We zijn nou eenmaal een links land. Dat het ons economische groei kost, tjsa, dat is het gevolg van links beleid. In een ander topic zei ik al dat er 315.000 bijstandstrekkers zijn en dat het bedrijfsleven in de tuinbouw arbeidstekorten waarneemt. Ik stelde dus voor om deze bijstandstrekkers in de tuinbouw te laten werken, maar ik kreeg 0,0 resultaat, vooral vanuit de linkse kant.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo? Er zit nu een extreem rechts kabinet. Ik zie ze de uitkeringen niet afschaffen, jij wel?
Dit.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo? Er zit nu een extreem rechts kabinet. Ik zie ze de uitkeringen niet afschaffen, jij wel?
Ben jij voor of tegen om de 315.000 bijstandstrekkers die fysiek kunnen werken de in de tuinbouw te laten werken?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:04 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dit.
Mensen die constant alle sociaal-maatschappelijke verschijnselen uit willen drukken in links/rechts
Ten eerste dit belachelijk omdat het alle nuance in het debat wegneemt, ten tweede is het meestal simpelweg niet waar.
Het slaat ook nergens op, want zelfs 'rechts' in Nederland is nog behoorlijk 'Links' internationaal gezien.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:04 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dit.
Mensen die constant alle sociaal-maatschappelijke verschijnselen uit willen drukken in links/rechts
Ten eerste dit belachelijk omdat het alle nuance in het debat wegneemt, ten tweede is het meestal simpelweg niet waar.
Wat je zegt klopt niet. Er zijn geen 315.000 bijstandstrekkers die kunnen werken. Er zijn in TOTAAL 315.000 bijstandstrekkers. Ongeveer 10% is direct bemiddelbaar, 40% op middenlange termijn. 50% zal nooit meer werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ben jij voor of tegen om de 315.000 bijstandstrekkers die fysiek kunnen werken de in de tuinbouw te laten werken?
Voor of tegen?
Maar wat is dan het probleem? De Spanjaarden of de eigen werklozen? Pak gewoon de uitkering van de mensen af die niet willen werken. Ondertussen laat de Spanjaarden (wat eigenlijk al jaren mag) de arbeidsmarkt instromen, wat de concurrentie op onze arbeidsmarkt versterkt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk om spanjaarden hierheen te halen, terwijl we zelf nog tienduizenden mensen hebben die wel kunnen, maar niet willen, werken. Ruim 300.000 bijstandsuitkeringen, waarvan minimaal 10% gewoon direct kan gaan werken, maar het verrekt.
Dat zet je simpelweg die 50% aan het werk toch?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet. Er zijn geen 315.000 bijstandstrekkers die kunnen werken. Er zijn in TOTAAL 315.000 bijstandstrekkers. Ongeveer 10% is direct bemiddelbaar, 40% op middenlange termijn. 50% zal nooit meer werken.
Dat ben ik met je eens. Maar die 40% die wat verder van de arbeidsmarkt afzitten hebben natuurlijk wel beperkingen waardoor ze niet al het werk kunnen doen. In theorie is je idee goed, in de praktijk blijkt dat je gewoon geen idee hebt van wat voor mensen tot die groep behoren.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zet je simpelweg die 50% aan het werk toch?
Ik en er vooral voor dat types zoals jij optiefen uit dit land. Doodmoe wordt ik van types zoals jij, die constant ongefundeerd roeptoeteren dat 'links' de schuld is van al het kwaad in de wereld.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ben jij voor of tegen om de 315.000 bijstandstrekkers die fysiek kunnen werken de in de tuinbouw te laten werken?
Voor of tegen?
Ik beargumenteer het nog tenminste. Nu jij nog.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:09 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik en er vooral voor dat types zoals jij optiefen uit dit land. Doodmoe wordt ik van types zoals jij, die constant ongefundeerd roeptoeteren dat 'links' de schuld is van al het kwaad in de wereld.
Het lijkt mij sterk dat van al die 315.000 bijstandstrekkers niemand kan werken, nietwaar? Wat is er moeilijk aan om in de tuinbouw te werken als je fysiek in orde bent?quote:Daarnaast vergeet je dat de meeste mensen in de bijstand zitten omdat ze niet kunnen werken. Verder zijn we in Nederland, met name dankzij Balkenende, al heel erg streng met het verlenen van uitkeringen. Denk dus niet dat al die mensen in de bijstand maximaal aan het chillen zijn, terwijl ze fysiek of psychisch helemaal in orde zijn.
Aan wat voor soort beperkingen moet ik zoal denken?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:09 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar die 40% die wat verder van de arbeidsmarkt afzitten hebben natuurlijk wel beperkingen waardoor ze niet al het werk kunnen doen. In theorie is je idee goed, in de praktijk blijkt dat je gewoon geen idee hebt van wat voor mensen tot die groep behoren.
En dat zijn we niet voor niets. In een welvarend land als Nederland wordt iedereen er beter van als de absolute sociale onderlaag wordt onderhouden door de rest. Daarom is er ook geen enkele partij die uitkeringen volledig wil afschaffen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op, want zelfs 'rechts' in Nederland is nog behoorlijk 'Links' internationaal gezien.
Aan alles wat een mens kan overkomen? Tja, missende ledematen, slechte fysiek waardoor veel werk niet kan, psychische en psychiatrische afwijkingen, blinden. Al met al, mensen die wel kunnen werken, maar niet voor al het werk geschikt zijn. Sowieso voornamelijk laag opgeleid, waardoor fysieke problemen natuurlijk nog lastiger zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aan wat voor soort beperkingen moet ik zoal denken?
Mensen die fysiek niet in orde zijn, maar psychisch wel, kunnen dan toch in andere sectoren werken? Het gaat niet enkel om de tuinbouw, het gaat erom dat er in alle sectoren werk te vinden is.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Aan alles wat een mens kan overkomen? Tja, missende ledematen, slechte fysiek waardoor veel werk niet kan, psychische en psychiatrische afwijkingen, blinden. Al met al, mensen die wel kunnen werken, maar niet voor al het werk geschikt zijn. Sowieso voornamelijk laag opgeleid, waardoor fysieke problemen natuurlijk nog lastiger zijn.
1: Jou argumentatie laat enkel zien dat je geen inzicht hebt in langetermijngevolgen van sociaal-maatschappelijke veranderingen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik beargumenteer het nog tenminste. Nu jij nog.
[..]
Het lijkt mij sterk dat van al die 315.000 bijstandstrekkers niemand kan werken, nietwaar? Wat is er moeilijk aan om in de tuinbouw te werken als je fysiek in orde bent?
Er wordt veel meer onderhouden hier dan de absolute onderlaag. Iedereen die klaagt in dit land wordt geholpen. Uitkeringen helemaal afschaffen hoeft niet van mij, maar er is bijna geen een westers land ZONDER een uitkering voor de onderlaag. Hier wordt er alleen veel te veel gepamperd. Zo veel, dat mensen er per definitie op achteruit gaan wanneer zij vanuit een uitkering weer gaan werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:12 schreef Compatibel het volgende:
[..]
En dat zijn we niet voor niets. In een welvarend land als Nederland wordt iedereen er beter van als de absolute sociale onderlaag wordt onderhouden door de rest. Daarom is er ook geen enkele partij die uitkeringen volledig wil afschaffen.
Korten? Er uit flikkeren.quote:Verder vind ik natuurlijk ook dat iedereen die kan werken dat moet doen. Mensen die 'niet voor een baas kunnen werken' of vinden dat 'eerst al die buitenlanders maar aan het werk moeten' mag je van mij best korten op hun uitkering hoor.
En de banen voor laagopgeleiden die:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen die fysiek niet in orde zijn, maar psychisch wel, kunnen dan toch in andere sectoren werken? Het gaat niet enkel om de tuinbouw, het gaat erom dat er in alle sectoren werk te vinden is.
Dit is niet helemaal juist. Het is zeker niet zo dat het eenvoudig is om een uitkering te krijgen, en het is ook niet zo dat je er op achteruit gaat wanneer je weer gaat werken. Soms is het wel zo dat men er te weinig op vooruit gaat om te gaan werken, waardoor men toch maar in een uitkering blijft zitten, maar dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Er wordt veel meer onderhouden hier dan de absolute onderlaag. Iedereen die klaagt in dit land wordt geholpen. Uitkeringen helemaal afschaffen hoeft niet van mij, maar er is bijna geen een westers land ZONDER een uitkering voor de onderlaag. Hier wordt er alleen veel te veel gepamperd. Zo veel, dat mensen er per definitie op achteruit gaan wanneer zij vanuit een uitkering weer gaan werken.
Nee, dat beweer ik niet. Tuurlijk kan je niet iedereen aan het werk zetten. Gehandicapten bijvoorbeeld. Doch zijn er tal van mensen, ook al hebben ze een beperking, die aan het werk kunnen en zo belastinggeld kunnen afdragen ipv belastinggeld innen. Iemand die fysiek niet in orde is, kan best via een sector dat geen fysiek werk vraagt, aan het werk. De e-sector bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:16 schreef Compatibel het volgende:
[..]
1: Jou argumentatie laat enkel zien dat je geen inzicht hebt in langetermijngevolgen van sociaal-maatschappelijke veranderingen.
2: Lees je je eigen tekst eigenlijk wel? Jij stelt eerst dat 315.000 mensen best kunnen werken, en nu beweer je ineens dat ik stel dat ze allemaal zielig zijn, ofzo?
Jij gaat de fout in door te stellen dat elke bijstandstrekker wel aan het werk kan, dat is namelijk niet zo.
Sorry vriend, maar zo makkelijk is het gewoon niet. Jij denkt dat iedereen wel ergens aan het werk kan, maar dat is niet zo. Ik ga zeker niet beweren dat het systeem in Nederland perfect is, maar jij stelt het allemaal veel te zwart-wit.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, dat beweer ik niet. Tuurlijk kan je niet iedereen aan het werk zetten. Gehandicapten bijvoorbeeld. Doch zijn er tal van mensen, ook al hebben ze een beperking, die aan het werk kunnen en zo belastinggeld kunnen afdragen ipv belastinggeld innen. Iemand die fysiek niet in orde is, kan best via een sector dat geen fysiek werk vraagt, aan het werk. De e-sector bijvoorbeeld.
Hou toch op. Noem mij één gemeente waarin je er op vooruit gaat wanneer je vanuit de bijstand voor minimumloon gaat werken. Ik denk niet dat je mij dat kunt laten zien, ik zit al jaren in de wereld van gemeentelijk minimabeleid. Als je gaat werken tegen minimumloon ga je er PER DEFINITIE op achteruit.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:18 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal juist. Het is zeker niet zo dat het eenvoudig is om een uitkering te krijgen, en het is ook niet zo dat je er op achteruit gaat wanneer je weer gaat werken. Soms is het wel zo dat men er te weinig op vooruit gaat om te gaan werken, waardoor men toch maar in een uitkering blijft zitten, maar dat is een ander verhaal.
Voor deze groep is er werk. Breng ondernemerschap aan deze mensen mee en laat hen werken. Ze kunnen in de internetsector bijvoorbeeld diensten aanbieden, waar je geen zware fysieke taken hoeft uit te voeren.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En de banen voor laagopgeleiden die:
- Niet kunnen tillen
- Zitten, staan en lopen moeten afwisselen gedurende de dag
- Geen repeterende bewegingen mogen maken
- Niet veelvuldig mogen bukken
liggen natuurlijk voor het oprapen......
.... Begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke voor keihard beleid tegen uitkeringstrekkers, maar je hebt duidelijk geen enkel idee van de doelgroep waar we het hier over hebben.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor deze groep is er werk. Breng ondernemerschap aan deze mensen mee en laat hen werken. Ze kunnen in de internetsector bijvoorbeeld diensten aanbieden, waar je geen zware fysieke taken hoeft uit te voeren.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:20 schreef Compatibel het volgende:
Jij denkt dat iedereen wel ergens aan het werk kan, maar dat is niet zo.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:19 schreef Zienswijze het volgende:
Tuurlijk kan je niet iedereen aan het werk zetten.
Dat kan ik idd uit je posts opmaken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:22 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
.... Begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke voor keihard beleid tegen uitkeringstrekkers, maar je hebt duidelijk geen enkel idee van de doelgroep waar we het hier over hebben.
kunnen toch in de internetsector aan de slag? Immers, geen zware fysieke taken nodig.quote:En de banen voor laagopgeleiden die:
- Niet kunnen tillen
- Zitten, staan en lopen moeten afwisselen gedurende de dag
- Geen repeterende bewegingen mogen maken
- Niet veelvuldig mogen bukken
Wat gaan ze daar dan doen volgens jou? Een eigen internetbedrijf runnen met een IQ van 90?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan ik idd uit je posts opmaken.
Maar deze mensen:
[..]
kunnen toch in de internetsector aan de slag? Immers, geen zware fysieke taken nodig.
Hoezo zou er geen draagvlak zijn? Nogmaals, er zit een extreem rechts kabinet dat met gedoogsteun een meerderheid heeft, in zowel eerste als 2de kamer.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat daar niet genoeg draagvlak voor is. We zijn nou eenmaal een links land. Dat het ons economische groei kost, tjsa, dat is het gevolg van links beleid. In een ander topic zei ik al dat er 315.000 bijstandstrekkers zijn en dat het bedrijfsleven in de tuinbouw arbeidstekorten waarneemt. Ik stelde dus voor om deze bijstandstrekkers in de tuinbouw te laten werken, maar ik kreeg 0,0 resultaat, vooral vanuit de linkse kant.
Ik gok zo dat dit een reactie op een vraag is over fruittelers die geen Bulgaren en Roemenen mogen binnenhalen is.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:58 schreef Tja..1986 het volgende:
Zozo, een VVD'ertje die weer eens een open deur intrapt. Tuurlijk mogen ze komen. Zo zitten de regels van de EU in elkaar.
Bron?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:27 schreef Holograph het volgende:
Ik zie het probleem niet, het feit dat we een jeugdwerkloosheid van 7% kennen betekent dat er hier meer vraag is dan aanbod.
Jeugdwerkloosheid in Nederland komt vooral door opleidingen tot werkloze (lees HBO-Dans, Theaterwetenschappen, HBO-Journalistiek ed.). Afgestudeerden van deze opleidingen weigeren een baan 'onder hun niveau' te nemen, terwijl er gewoon geen vraag is naar nóg meer journalisten.
Dat mag dan weer niet. Zo zitten de regels van de EU dan ook weer in elkaar.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
in plaats van hier te komen en te teren op andermans centen.
Niemand doet graag werk onder zijn/haar 'niveau'. Dat zie je ook bij hoogopgeleiden. Vooral bij hoogopgeleiden eigenlijk. Verder vind ik dat je anderen niet kunt dwingen werk te doen die je zelf ook niet zo zou doen. Zogenaamd omdat je al een redelijke baan hebt of een smoes in de die trant.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:27 schreef Holograph het volgende:
Ik zie het probleem niet, het feit dat we een jeugdwerkloosheid van 7% kennen betekent dat er hier meer vraag is dan aanbod.
Jeugdwerkloosheid in Nederland komt vooral door opleidingen tot werkloze (lees HBO-Dans, Theaterwetenschappen, HBO-Journalistiek ed.). Afgestudeerden van deze opleidingen weigeren een baan 'onder hun niveau' te nemen, terwijl er gewoon geen vraag is naar nóg meer journalisten.
Kun je daar iets meer over kwijt?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:58 schreef betyar het volgende:
Ik doe ook werk onder mijn niveau, gewoon omdat ik het leuk vind.
Hoogopgeleidenen hierheen halen is een uitstekend idee.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:55 schreef Prospos het volgende:
Spanjaarden laten komen i.p.v. de werklozen aan het werk zettenx 1000
Ik ben bijvoorbeeld timmerman en mijn niveau is na een capaciteitentest vorige week HBO.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:01 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Kun je daar iets meer over kwijt?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee hoor, zat productielijnen die niet geautomatiseerd zijn omdat het goedkoper is er een stel tokkies neer te zetten ipv dure machines.
Maar wilt de VVD nu Spaans hoogopgeleiden aardbeien laten plukken in nderland. Of vergis ik mij in hun intenties?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoogopgeleidenen hierheen halen is een uitstekend idee.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Verschil met het verleden is dat het gewoon al mogelijk is voor Spanjaarden om in Nederland te komen werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rechts gaat weer gastarbeiders importeren en over 20 jaar ruimt links de troep weer op en krijgt weer de schuld
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maar wilt de VVD nu Spaans hoogopgeleiden aardbeien laten plukken in nderland. Of vergis ik mij in hun intenties?
Nee:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rechts gaat weer gastarbeiders importeren en over 20 jaar ruimt links de troep weer op en krijgt weer de schuld
Zijn Roemenië en Bulgarije de EU alweer uitgegooid joh?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:56 schreef Schuifpui het volgende:
Nee:
Vanaf gisteren mogen er geen Roemenen en Bulgaren meer in Nederland werken. Fruittelers lopen te zeuren dat ze in Nederland geen werknemers vinden. VVD zegt, er zijn genoeg landen binnen de EU waar genoeg werklozen zijn, bijvoorbeeld Spanje, die kunnen eerst aan de slag voordat we mensen van buiten de EU aan het werk zetten.
Zijn geen lid van de Schengen, dus ze kunnen een visumplicht instellen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:11 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zijn Roemenië en Bulgarije de EU alweer uitgegooid joh?
Dat weet ik, maar om dan maar te stellen dat ze niet bij de EU horen gaat wat ver hè?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:17 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zijn geen lid van de Schengen, dus ze kunnen een visumplicht instellen.
Tsja, was het ook niet onze minister Kamp die met grote woorden riep dat onze werklozen aan de slag moeten in de tuinbouw? En wat doen die mensen nu? Juist, een uitkering trekken. Rechts heeft grote woorden, maar speelt niets klaar. Veel mensen zijn namelijk net als jij: Rechts Lullen, Links Vullen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat daar niet genoeg draagvlak voor is. We zijn nou eenmaal een links land. Dat het ons economische groei kost, tjsa, dat is het gevolg van links beleid. In een ander topic zei ik al dat er 315.000 bijstandstrekkers zijn en dat het bedrijfsleven in de tuinbouw arbeidstekorten waarneemt. Ik stelde dus voor om deze bijstandstrekkers in de tuinbouw te laten werken, maar ik kreeg 0,0 resultaat, vooral vanuit de linkse kant.
Hoe is dat links vullen?quote:Op zondag 3 juli 2011 12:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, was het ook niet onze minister Kamp die met grote woorden riep dat onze werklozen aan de slag moeten in de tuinbouw? En wat doen die mensen nu? Juist, een uitkering trekken. Rechts heeft grote woorden, maar speelt niets klaar. Veel mensen zijn namelijk net als jij: Rechts Lullen, Links Vullen.
Die 7% jeugdwerkloosheid in Nederland wordt veroorzaakt door jongeren die niet willen werken. Het mooie daaraan is dat jongeren die niet willen werken en niet meewerken aan werk vinden ook gewoon geen uitkering krijgen. Met dank aan de Wet investeren in jongeren.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:12 schreef Arolsen het volgende:
Ah de VVD wil de arbeidsmarkt nog verder verzieken om ongelukkige werknemers nog verder uit te buiten.
En alle shit die het oplevert mag de burger betalen.
7 procent jeugdwerkloosheid is al veel te veel.
Kamp heeft gewoon niet goed nagedacht toen hij dat zei. Om een voorbeeld te nemen wat ik van de week op de radio hoorde: een dorp als Zundert heeft ongeveer 8 bijstandstrekkers die (fysiek) in staat zijn om in de landbouw te werken, terwijl dat dorp elk jaar honderden mensen nodig heeft. Dat geldt voor die hele regio. Het wordt pas interessant als Kamp de arbeidsongeschikten in Maastricht gaat verplichten om ook in (bijvoorbeeld) de bollenstreek te gaan werken. Maar dat stuit kennelijk nog op te veel bezwaren. Nu is de verhouding aanbod vs vraag niet gelijk, mede omdat juist in dunbevolkte gebieden weinig bijstandstrekkers wonen en veel landbouw is.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, was het ook niet onze minister Kamp die met grote woorden riep dat onze werklozen aan de slag moeten in de tuinbouw? En wat doen die mensen nu? Juist, een uitkering trekken. Rechts heeft grote woorden, maar speelt niets klaar. Veel mensen zijn namelijk net als jij: Rechts Lullen, Links Vullen.
Veel mensen praten rechts, maar maken maar wat graag gebruik van linkse uitkeringen en subsidies. Zoals Zienswijze, die ons socialistische stelsel veracht, maar zich niet te beroerd voelt om op kosten van de belastingbetaler een studie te volgen in ons land.quote:
Oh in dat geval ben ik ook een linksvuller, ik volg ook een studie.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Veel mensen praten rechts, maar maken maar wat graag gebruik van linkse uitkeringen en subsidies. Zoals Zienswijze, die ons socialistische stelsel veracht, maar zich niet te beroerd voelt om op kosten van de belastingbetaler een studie te volgen in ons land.
Hoezo? Volgens mij hoeven werkgevers zo nog minder te concurreren om de gunst van werknemers.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:52 schreef Zienswijze het volgende:
Laat ze maar komen. Ik verwacht dat er zowel laagopgeleide alswel hoogopgeleide Spaanse jongeren zullen komen. Dit is goed voor de concurrentie op de arbeidsmarkt.
Dit is inherent aan de schaalvergroting in de agrarische sector, dat kan je niet afschuiven op de mensen aan de onderzijde van de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:27 schreef Hoppahoppa het volgende:
Het is gewoon te belachelijk voor woorden eigenlijk. We hebben ruim 30.000 werkelozen die wel kunnen werken, maar dat niet willen. Mensen in Limburg willen niet in Holland in de tuinbouw werken, omdat ze dat te ver weg vinden en ze het werk niet leuk vinden.
Dus halen we mensen van 2000 kilometer ver weg, omdat mensen die 150 kilometer verderop wonen niet willen reizen.
Weet je wat het probleem is? Nederlanders zijn luie en verwende klootzakken geworden. En dan lopen wij te klagen over zuid-Europeanen die ons geld kosten????
Minder dan het minimumloon....quote:Op zondag 3 juli 2011 14:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dit is inherent aan de schaalvergroting in de agrarische sector, dat kan je niet afschuiven op de mensen aan de onderzijde van de arbeidsmarkt.
Ik ga ook echt geen 150 km rijden om op mijn werk te geraken hoor. Zeker niet als je nog uitgebuit wordt doordat je keihard moet werken voor een kutloon. En dan blijft overeind dat de meeste tuinders minder dan het minimumloon betalen. Dat is de grootste reden dat ze geen Nederlandse werknemers aan willen nemen.
Waarom betaalt het gros van de tuinders hier in de omgeving (ga ik heb daar redelijk zicht op), dan via allerlei trucjes minder dan het minimumloon voor hun gemotiveerde werknemers?quote:Op zondag 3 juli 2011 14:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
De tuinders willen maar wat graag het minimumloon betalen voor gemotiveerde Nederlanders.
Omdat die werknemers zich van alles laten wijsmaken en te stom zijn om het te begrijpen. Dat heet natuurlijke selectie en de arbeidsinspectie heeft daar echt wel aandacht voor bij controles.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:46 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom betaalt het gros van de tuinders hier in de omgeving (ga ik heb daar redelijk zicht op), dan via allerlei trucjes minder dan het minimumloon voor hun gemotiveerde werknemers?
Of het accepteren omdat het altijd nog een stuk beter verdiend dan in hun eigen land. Maar inderdaad, je hebt gelijk. En dat is de reden dat veel tuinders überhaupt geen Nederlanders willen. Die kennen hun rechten, en zijn dus duurder, ook al werken ze net zo hard, omdat je ze het minimumloon moet betalen.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Omdat die werknemers zich van alles laten wijsmaken en te stom zijn om het te begrijpen.
En je faalt wederom.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:12 schreef Arolsen het volgende:
Ah de VVD wil de arbeidsmarkt nog verder verzieken om ongelukkige werknemers nog verder uit te buiten.
Al die jeugd zich overal te goed voor voelt, wiens fout is dat dan? Genoeg kutbaantjes te vinden hoor.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:12 schreef Arolsen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |