abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:17:35 #76
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99813905
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En de oplossing is uiteraard een extra zak met gratis geld voor de Oudhollandse werknemer die exact hetzelfde kan bieden dan de Pool maar dan tegen een twee keer hoger tarief.
De verantwoording ligt natuurlijk niet bij de werknemer (of de vakbonden), we zoeken liever een andere schuldige.
De verantwoording ligt bij de werkgever inderdaad.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:16:24 #77
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99817101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En de oplossing is uiteraard een extra zak met gratis geld voor de Oudhollandse werknemer die exact hetzelfde kan bieden dan de Pool maar dan tegen een twee keer hoger tarief.
De verantwoording ligt natuurlijk niet bij de werknemer (of de vakbonden), we zoeken liever een andere schuldige.
De verantwoording ligt wel degelijk bij de overheid en werkgevers die loonslavernij gedogen en alles aan hun laars lappen zoals veiligheid en kwaliteit. Daarbij zal er straks nooit iemand meer een vak gaan leren als hij al van tevoren weet dat hij niet meer dan 3 euro per uur ontvangt en daardoor zijn levensonderhoud hier in NL wel kan vergeten. Dan ben je voor de toekomst straks erg afhankelijk van arbeidsmigranten. En zodra deze in de gaten hebben dat NLers de kunde niet meer in huis hebben omdat alles uitsterft zal ook hun prijs behoorlijk gaan stijgen. En de beste Poolse arbeiders blijven in hun eigen land waar ook voor hun veel werk te vinden is.
Daarom zal een overheid werkgevers moeten dwingen arbeidsmigranten onder dezelfde voorwaarden te laten werken dan NLers. Dus volgens een CAO zodat zij ook verplicht pensioen, ziektekosten en andere premies netjes zullen afdragen zodat ook hun uurloon hoger moet.
Eerlijke concurrentie dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 22-07-2011 22:38:57 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 23 juli 2011 @ 04:48:33 #78
46960 StefanP
polemicist
pi_99828012
Wat een kolder. Er zijn genoeg Nederlanders die een schop onder hun kont verdienen in plaats van een riante uitkering zonder noemenswaardige verplichtingen. Bosman zou zijn aandacht daar aan moeten besteden, in plaats van anderen hierheen te halen om te werken. Je moet eens opletten hoe snel al dat werkschuwe tuig aan de slag gaat als er een eind komt aan het eindeloos teren op de zak van de belastingbetaler.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:04:11 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_99845246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

De verantwoording ligt wel degelijk bij de overheid en werkgevers die loonslavernij gedogen en alles aan hun laars lappen zoals veiligheid en kwaliteit. Daarbij zal er straks nooit iemand meer een vak gaan leren als hij al van tevoren weet dat hij niet meer dan 3 euro per uur ontvangt en daardoor zijn levensonderhoud hier in NL wel kan vergeten. Dan ben je voor de toekomst straks erg afhankelijk van arbeidsmigranten. En zodra deze in de gaten hebben dat NLers de kunde niet meer in huis hebben omdat alles uitsterft zal ook hun prijs behoorlijk gaan stijgen. En de beste Poolse arbeiders blijven in hun eigen land waar ook voor hun veel werk te vinden is.
Daarom zal een overheid werkgevers moeten dwingen arbeidsmigranten onder dezelfde voorwaarden te laten werken dan NLers. Dus volgens een CAO zodat zij ook verplicht pensioen, ziektekosten en andere premies netjes zullen afdragen zodat ook hun uurloon hoger moet.
Eerlijke concurrentie dus.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Iedereen is verantwoordelijk voor jouw geluk, behalve jijzelf.
Een werknemer moet juist zorgen dat hij goed is opgeleid (in tegenstelling tot bovenstaande) en in zichzelf willen investeren. Dan biedt hij toegevoegde waarde voor een bedrijf. Als je in de rij staat voor ongeschoold werk zoals aspergesteker dan is het niet raar dat bedrijven gewoon de goedkoopste aannemen. En zijn dat Polen of Spanjaarden, so be it. Op dat moment werkt het minimumloon als Nederlander in je nadeel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:14:17 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99847796
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel. Iedereen is verantwoordelijk voor jouw geluk, behalve jijzelf.
Een werknemer moet juist zorgen dat hij goed is opgeleid (in tegenstelling tot bovenstaande) en in zichzelf willen investeren. Dan biedt hij toegevoegde waarde voor een bedrijf. Als je in de rij staat voor ongeschoold werk zoals aspergesteker dan is het niet raar dat bedrijven gewoon de goedkoopste aannemen. En zijn dat Polen of Spanjaarden, so be it. Op dat moment werkt het minimumloon als Nederlander in je nadeel.
Typische gemakkelijke VVD-retoriek

Een bepaalde groep mensen kan nu eenmaal niet zo veel en is niet geschikt voor ingewikkelder werk dan dit. Dan is het erg prettig als hen in ieder geval een leven in armoede wordt bespaard.

In die zin vind ik ook dat er valse concurrentie plaatsvind. Dat men buitenlanders aan het werk zet prima. Maar wel tegen dezelfde spelregeld.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:26:55 #81
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99850882
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Typische gemakkelijke VVD-retoriek

Een bepaalde groep mensen kan nu eenmaal niet zo veel en is niet geschikt voor ingewikkelder werk dan dit. Dan is het erg prettig als hen in ieder geval een leven in armoede wordt bespaard.

In die zin vind ik ook dat er valse concurrentie plaatsvind. Dat men buitenlanders aan het werk zet prima. Maar wel tegen dezelfde spelregeld.
Dit.
Maar dat schijnt velen geen moer uit te maken en vinden erbarmelijke toestanden geen probleem als wel ook de veiligheid.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:29:04 #82
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99850959
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:48 schreef StefanP het volgende:
Wat een kolder. Er zijn genoeg Nederlanders die een schop onder hun kont verdienen in plaats van een riante uitkering zonder noemenswaardige verplichtingen. Bosman zou zijn aandacht daar aan moeten besteden, in plaats van anderen hierheen te halen om te werken. Je moet eens opletten hoe snel al dat werkschuwe tuig aan de slag gaat als er een eind komt aan het eindeloos teren op de zak van de belastingbetaler.
Schei toch uit met die simpele retoriek. Ik betaal al meer dan 27 jaar belasting omdat ik werk maar heb me nooit op deze wijze uitgelaten.
  zondag 24 juli 2011 @ 03:14:34 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_99866125
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit.
Maar dat schijnt velen geen moer uit te maken en vinden erbarmelijke toestanden geen probleem als wel ook de veiligheid.
Ik vind erbarmelijke toestanden wel degelijk een probleem.
Maar niet als je zelf kan voorkomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 24 juli 2011 @ 09:44:21 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99868610
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 03:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind erbarmelijke toestanden wel degelijk een probleem.
Maar niet als je zelf kan voorkomen.
Alleen bevalt jouw definitie van zelf voorkomen ons niet zo.

Werk moet altijd veilig zijn en per uur genoeg opbrengen om van te leven. NIet omdat je door een diploma toevallig wat meer eisen kan stellen.
pi_99870162
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:48 schreef StefanP het volgende:
Die zijn zielig zie ze als een gemiddelde papier versnipperaar lid
pi_99877725
En als reactie op je vorige post:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:37 schreef Cherna het volgende:

[..]
Ik ben totaal niet rechts. Ik voel me een sociaal liberaal die ervoor knokt om de basisvoorzieningen zoals openbaarvervoer, ziektekosten, onderdak(huur), onderwijs en eten betaalbaar te houden voor iedereen. Dus ook voor de lage lonen. Daarbij ben ik voor een stuk zekerheid voor laaggeschoolden(dus absoluut tegen flexibel werken voor degene die voor zekerheid kiezen en dus ook een lager loon accepteren). Daarbij ben ik tegen allerlei regels opgelegd door de overheid, dat klopt. Maar nooit voor de basis.
Maar dan ben je bij "ons" goed terecht: wij komen ook voor de lage lonen op. Als we de laagste belastingschijf met 1% verlagen, dan profiteert iedereen ervan. Hoe betalen we dat? Door cultuursubsidies, straatcoaches en luxe cellen (een gevangene kost 190 euro per dag) op te heffen. Als je op deze manier 140 euro per jaar kan besparen op je 24e als jonge arbeiders, dan heb je op je 49e een totaal bedrag van bijna 8000 euro gespaard. Dan kan je 4 jaar lang het volledige collegegeld voor je kind betalen ')

"De arbeider" bezit veel meer geld dan hij denkt. Alleen wordt een substantieel van zijn geld afgepakt dmv hoge belastingen waar PvdA-leden cultuursubsidies e.d. van kunnen uitdelen, waar "de arbeider" geheel niets aan heeft.

quote:
Verder de gelijke rechten voor arbeidsmigranten zoals Polen en Spanjaarden etc zodat er eerlijke concurrentie ontstaat.
Eens, alle bedrijven moeten zich aan het minimumloon houden.
pi_99877869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:37 schreef Cherna het volgende:

Zie mijn eerdere betoog als het om het vetgedrukte gaat. Talenten ontwikkel je ook door ervaring op te doen en te leren van anderen en niet altijd vanuit de boeken. Als ik flexibel moet werken zal ik mijn kennis nooit en te nimmer overdragen, dit om te voorkomen dat je uiteindelijk mij weg kunt concurreren op prijs. Dus uiteindelijk zul je nooit iets leren. Iedereen laat je zwemmen.
Dat merk je trouwens nu al in deze individualistische maatschappij. Ieder voor zich en god voor allen.
Dan heb je toch een mooie wisselwerking? Jij hebt immers een troef in je hand. Als jij door flexibel werken niet bereid bent om je kennis over te dragen, dan moet de werkgever je wel tegemoet komen. ^O^ Met andere woorden: dan ben jij degene die de eisen stelt.

Met betrekking tot talenten: ik heb het niet enkel over vakmanschap. Als jij bijvoorbeeld leidersschapskwaliteiten ontwikkelt, dan ben jij een pre voor een werkgever. Immers, jij bent in staat om 40 mensen in de fabriek te coordineren en zorgen dat alles goed verloopt. De werkgever zal eerder jou aannemen tegen 13 euro per uur dan een gemiddelde Pool tegen 5 euro per uur.

Met andere woorden: het is aan jezelf om je kwaliteiten en talenten te ontwikkelen. Doe je dat, dan heb je een ontzettend groot voordeel.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:39:51 #88
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99899445
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan heb je toch een mooie wisselwerking? Jij hebt immers een troef in je hand. Als jij door flexibel werken niet bereid bent om je kennis over te dragen, dan moet de werkgever je wel tegemoet komen. ^O^ Met andere woorden: dan ben jij degene die de eisen stelt.

Met betrekking tot talenten: ik heb het niet enkel over vakmanschap. Als jij bijvoorbeeld leidersschapskwaliteiten ontwikkelt, dan ben jij een pre voor een werkgever. Immers, jij bent in staat om 40 mensen in de fabriek te coordineren en zorgen dat alles goed verloopt. De werkgever zal eerder jou aannemen tegen 13 euro per uur dan een gemiddelde Pool tegen 5 euro per uur.

Met andere woorden: het is aan jezelf om je kwaliteiten en talenten te ontwikkelen. Doe je dat, dan heb je een ontzettend groot voordeel.
Over het vetgedrukte wil ik er wel op wijzen dat het inderdaad een prachtige tactiek is om jezelf te beschermen. Maar het gevolg op de lange termijn is destructief voor een goed product. Dat is nu al merkbaar bij diverse projecten waar samenwerking vaak te wensen over laat.

Moet iedereen een leider worden dan in deze maatschappij. Jeez het is nu al erg genoeg met al dat overdone middenkader dat leiding wil geven maar niet eens de kennis in huis heeft en persoonlijkheden die een goed leider nodig heeft. Leiding geven leer je vaak niet. Dat zit in je karakter en persoonlijkheden. Iemand die alleen lagere school heeft genoten kan een betere leider zijn dan een gestudeerde.
Dit is nu juist waarom het mis gaat. Als je iemand vraagt wat hij wil worden krijgt hij alleen het woord manager uit zijn mond. Maar er is meer nodig dan managen alleen. Juist vakmanschap word volledig onderschat. De discussie kan ik nooit winnen natuurlijk, maar er zijn beroepen die moeilijker zijn dan leiding geven maar wel slecht betaalt worden omdat het maar vakmensen zijn.
Maar goed de kenniseconomie is ook een bubbel die wel eens een keer gaat klappen.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:30:41 #89
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99901917
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:03 schreef Zienswijze het volgende:
En als reactie op je vorige post:

Maar dan ben je bij "ons" goed terecht: wij komen ook voor de lage lonen op. Als we de laagste belastingschijf met 1% verlagen, dan profiteert iedereen ervan. Hoe betalen we dat? Door cultuursubsidies, straatcoaches en luxe cellen (een gevangene kost 190 euro per dag) op te heffen. Als je op deze manier 140 euro per jaar kan besparen op je 24e als jonge arbeiders, dan heb je op je 49e een totaal bedrag van bijna 8000 euro gespaard. Dan kan je 4 jaar lang het volledige collegegeld voor je kind betalen ')

Je hoeft niet te bezuinigen op cultuur in de vorm zoals die nu plaats gaat vinden en ook niet in andere sociale zaken.
Bezuinig en straf eerst maar eens al die blunders van de provincies en pak misbruik keihard aan.

http://www.elsevier.nl/we(...)gestopt.htm?rss=true

Hierboven een voorbeeld van de miljoenenstrop. Managers die van toeten nog blazen weten die geld verkwisten alsof het niets is. En dat is maar een voorbeeld van alle projecten door het gehele land. Als je ff googelt mbt tot blunders dan is dit nog maar een topje van de ijsberg.

Maar goed je kunt natuurlijk steeds terugvallen op die luie WWer waarvan je niet eens weet of hij al ooit jaren gewerkt heeft etc. en dat daardoor Polen etc moeten komen om te werken. Deze de schuld geven is natuurlijk een stuk makkelijker

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-07-2011 23:42:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')