quote:Grappig; ter lering ende vermaak ;
Iedereen die een beetje serieus met zijn auto bezig is knutselt wel eens wat aan zijn auto, de ene keer met een betere afloop als de andere, en die 'andere' is waar we het over willen hebben natuurlijk, want er is natuurlijk geen beter vermaak als leedvermaak![]()
TS trapt af:
Ooit eens bij mijn Kadeath GSi vergeten om na een blokwissel een olieleiding in de RV wielkast vast te zetten met als gevolg dat hij tegen het wiel aanliep met vol insturen. Dat heb je natuurlijk niet in de gaten, maar de leiding geeft dat vanzelf een keertje op![]()
Na een dag of 3 reed ik op het stukje dijk waaraan ik woon, de laatste 900 meter is 100% overzichtelijk met 2 hele vette bochten erin, en het is voor de locals hier de kunst om (mits lege dijk uiteraard) zo hard mogelijk te rijden op het laatste stukje voor de dijkafrit, wat resulteerde in mijn langste slip ooit op een dijk
toen mijn hartslag weer onder de 300 kwam stapte ik uit om te kijken welke band er lek was (zo voelde het), en toen was de complete rechterzijkant van de auto incluis de wielen één grote oliedruiper
![]()
![]()
Gelukkig was het nog maar 100 meter naar huis![]()
Ik zeg: kom maar op met die sappige verhalen
Onder welke steen leef jij tegenwoordig ?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had![]()
toch maar even doen voor die weg rijd
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had![]()
toch maar even doen voor die weg rijd
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had![]()
toch maar even doen voor die weg rijd
't is dat je echt ongelukkig wordt als er iets kapot blijkt te zijn, maar wbt conservering is het redelijk ideaalquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef Erasmo het volgende:
Na het vullen van de olie vergeten de vulpijp dicht te doen![]()
400 meter verderop was m'n complete vooronder in de conservering gezet.
Mooi plaatje.quote:Op maandag 12 december 2011 13:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat mij betreft:
[ afbeelding ]
was is das problem ?quote:Op maandag 12 december 2011 19:26 schreef 2cv het volgende:
Ik krijg een kachelventilator niet gerepareerd
Pics van de nieuwe BX?quote:Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.
Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
-even offtopic-quote:Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.
Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
moettie ff trouwen met die van mn oudersquote:Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.
Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
kom jij uit limburgquote:Op maandag 12 december 2011 22:04 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Ik heb er ook eentje.![]()
Op een avond wou mijn rechterzij-ruit niet meer omlaag (elektrisch), terwijl ik het raam een tijdje geleden nog bediend had. Dus even later zekeringen etc. gecheckt wat allemaal goed bleek te zijn.
Volgende dag met een maat deurpaneel eraf gehaald, apart stroom op het motortje gezet etc. Werkplaatshandboek doorgekeken. toen zagen wij opeens een aftakking in de stroomcircuit naar een knopje. en je raad het vast al![]()
Helemaal vergeten te denken aan het raam blokkeer knopjegelijk moeilijk gaan denken en alles uit elkaar trekken
hahaha nee, maar vroeger had ik een buur jongen, tevens schoolmaat die zich zelf (met zelfde hoofdletter gebruik) Chino for real noemdequote:
Ghehe dat(schijven) heb ik dus ook gedaan alleen maar om mijn remmen swap passend te maken....ben nu 1500 km verderquote:Op woensdag 28 december 2011 18:38 schreef Turquaz52 het volgende:
voordat mensen gaan joelen dat ik geen 2e hands remmen moet kopen voor de golf: ik koop ze om gelijk de achter as te voorzien van schijfremmen, ipv trommels.. Schijven & blokken komen er uiteindelijk toch nieuw onder..
Zolang ie het nog doet is het toch goed..quote:Op woensdag 28 december 2011 23:57 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ghehe dat(schijven) heb ik dus ook gedaan alleen maar om mijn remmen swap passend te maken....ben nu 1500 km verder
ja.. tot die het niet meer goed doet en je de snuit van je golfje mag gaan laten uitdeuken / voorzien van nieuw plaatwerkquote:Op donderdag 29 december 2011 11:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zolang ie het nog doet is het toch goed..
Tot die het niet meer goed doet zijn er weer nieuwe schijven&blokken onder denk ik he? Waarom zouden zij gaan falen onder mijn auto maar niet onder de auto waar het vandaan komt..?quote:Op donderdag 29 december 2011 11:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja.. tot die het niet meer goed doet en je de snuit van je golfje mag gaan laten uitdeuken / voorzien van nieuw plaatwerk
Oeehhh 2e hands remmen zijn levensgevaarlijk dat mag niet. ga je dood van!quote:Op donderdag 29 december 2011 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Tot die het niet meer goed doet zijn er weer nieuwe schijven&blokken onder denk ik he? Waarom zouden zij gaan falen onder mijn auto maar niet onder de auto waar het vandaan komt..?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net zoals de mensen die bang zijn met tweedehandse banden![]()
Van de E34 en e39 weet ik dat je voorbanden snel onder je reet slijten. Zo kut was dat. Met een breedset kon ik toen ook niet fftjes voor met achter wisselenquote:Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Turquaz52 het volgende:
2 hands banden FTW! Slijt zowiezoo met de BMW minstens een set per maand.. Maar ben hooguit 50 euro kwijt aan nieuwe banden..
Interessant, maar niet hier; ga effe lekker over je remmen/banden,onderspoilerslijtage baggeren in je eigen topic(s) aubquote:Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Turquaz52 het volgende:
2 hands banden FTW! Slijt zowiezoo met de BMW minstens een set per maand.. Maar ben hooguit 50 euro kwijt aan nieuwe banden..
Klassiekertje; tevens verdwijnen vaak: ruitenwissers, met name de achterwisser, sierstrips, logo's en emblemen, en spiegels.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:48 schreef loveli het volgende:
Auto van m'n ma, wasstraat - antenne![]()
De mijne werkt automatisch...
Buurjongen wel voorzien van een biertje neem ik aan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een aantal weken geleden had m'n moeder een lege accu en besloot mijn vader deze een nachtje op te laden. De accu in de auto laten zitten en de lader aangesloten en onder de motorkap gezet. Dit doet ie wel vaker.
Echter om 2 uur ging de bel, ik stond binnen enkele seconden beneden voor de deur alwaar mijn buurjongen stond met zijn vader. Buurjongen; Uhm, er komt nogal wat rook onder je motorkap vandaan, en je motorkap ik gloeiend heet. Ik ben naar buiten gelopen, ben weer terug naar binnen gegaan en heb meteen de tuinslang uitgerold en meegenomen naar voren. Stekker van het verlengsnoer eruit getrokken, motorhandschoenen aan en de motorkap open gemaakt, vervolgens de smeulende isolatiemat en gesmolten lader geblust![]()
Geen idee (waarschijnlijk korstsluiting in de lader) waarom het deze keer fout is gegaan, ik was er gelukkig met dank aan mijn buurjongen op tijd bij. Er zit nu een nieuwe accu en isolatiemat in
Wel meer dan 1quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klassiekertje; tevens verdwijnen vaak: ruitenwissers, met name de achterwisser, sierstrips, logo's en emblemen, en spiegels.
Mijn auto's hebben nog nķķit een wasstraat gezien, behalve in het voorbijrijden misschien
[..]
Buurjongen wel voorzien van een biertje neem ik aan?
Raakten de klemmen niet het metaal van de motorkap en maakten daardoor sluiting?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een aantal weken geleden had m'n moeder een lege accu en besloot mijn vader deze een nachtje op te laden. De accu in de auto laten zitten en de lader aangesloten en onder de motorkap gezet. Dit doet ie wel vaker.
Echter om 2 uur ging de bel, ik stond binnen enkele seconden beneden voor de deur alwaar mijn buurjongen stond met zijn vader. Buurjongen; Uhm, er komt nogal wat rook onder je motorkap vandaan, en je motorkap ik gloeiend heet. Ik ben naar buiten gelopen, ben weer terug naar binnen gegaan en heb meteen de tuinslang uitgerold en meegenomen naar voren. Stekker van het verlengsnoer eruit getrokken, motorhandschoenen aan en de motorkap open gemaakt, vervolgens de smeulende isolatiemat en gesmolten lader geblust![]()
Geen idee (waarschijnlijk korstsluiting in de lader) waarom het deze keer fout is gegaan, ik was er gelukkig met dank aan mijn buurjongen op tijd bij. Er zit nu een nieuwe accu en isolatiemat in
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Jouw fuckup's hebben een eigen reeks?
Itt users die hier alleen maar commentaar geven en smilieposts maken, dat zijn de echte, die hebben alles geleerd zonder ooit ook maar een boutje te vergeten.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:45 schreef vannelle het volgende:
Hij geeft ze tenminste toe.
En hij maakt ze ook omdat hij dingen probeert, dit in tegenstelling tot mensen die voor elk wissewasje naar de garage gaan.
Fouten gemaakt? Absoluut!
Dingen voor elkaar gekregen waar de gemiddelde sleutelaar alleen maar van droomt? Absoluut!
In het begin was het een dwaas, vond ik ook.
Nu niet meer, hij probeert en doet tenminste wat en zo te lezen lukken zijn projecten nu ook.
iets met gestructureerd werken, en technisch inzicht hebbenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Itt users die hier alleen maar commentaar geven en smilieposts maken, dat zijn de echte, die hebben alles geleerd zonder ooit ook maar een boutje te vergeten.
Hahahahahahaha.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Jouw fuckup's hebben een eigen reeks?
Nee, want die raken sowieso de motorkap niet, daarbij zit/zat er een isolatiemat tussen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Raakten de klemmen niet het metaal van de motorkap en maakten daardoor sluiting?
Nou kun je wel lachen maar:quote:
De huidige projecten volg ik wat minder, maar ik ben het wel met je eens !quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:45 schreef vannelle het volgende:
Hij geeft ze tenminste toe.
En hij maakt ze ook omdat hij dingen probeert, dit in tegenstelling tot mensen die voor elk wissewasje naar de garage gaan.
Fouten gemaakt? Absoluut!
Dingen voor elkaar gekregen waar de gemiddelde sleutelaar alleen maar van droomt? Absoluut!
In het begin was het een dwaas, vond ik ook.
Nu niet meer, hij probeert en doet tenminste wat en zo te lezen lukken zijn projecten nu ook.
mijn auto gaat niet eens op een 2 kolommer (chassis balken zit te dicht bij elkaar)quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat van zo'n brug afvallen is echt mijn grootste angst, zeker als ik met een 2-kolommer werk.
en daar zaten geen opstaande randen aan?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:29 schreef 2cv het volgende:
Overigens rolde m'n BX van die brug af omdat ik de brug niet goed genoeg van de vergrendeling af had gehaald en de rijplaten aan 1 kant niet naar beneden kwamen maar aan de andere kant wel. Krijg je een mooie helling van ...
Heb je ook de stalen ring die tussen het filter en de veer zit terug gezet?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:04 schreef loveli het volgende:
Zo'n ding zit erin:
[ afbeelding ]
Omdat hij te lang heeft stilgestaan zonder olie zit er nu relatief goedkope olie in. Hierna weer schone olie + weer een nieuw filter.
Doe eens een plaatje? Kan me geen stalen ring voor de geest halen, heb oud filter nog niet weggegooid, wel gecontroleerd of er verschillen tussen oud en nieuw filter waren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Heb je ook de stalen ring die tussen het filter en de veer zit terug gezet?
Whehequote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:04 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben vorige week bij een beurtje de carterplug kwijtgeraakt. Best vervelend als je daarna weg moet met je auto. Heb maar even ergens anders een passende bout gescoord en erin gepropt, maar dat kostte me inclusief zoektocht en wandeling naar de bouwmarkt wel een uur extra
.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:21 schreef 2cv het volgende:
Ik bedacht mij laatst dat ik de motorolie van mijn BX maar eens moet gaan verversen. Dat moet elke 10.000km en het spul zit er nu al zo'n 20.000-30.000km in
Renault?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:35 schreef Balsam het volgende:
Zuigers van de achter remklauwen niet ingedrukt krijgen, blijkt na navraag op een forum dat het draai cilinders zijn
Fucking hell , netjesquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:07 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb eens iemand 'geholpen' die langs de weg stil stond. Hij had veel te veel olie in z'n blok gegooid en dat kwam overal uit. De auto was al redelijk afgekoeld dus ik heb een bakje van 2 liter dat hij achterin nog had staan onder de auto gezet, aftapplug losgedraaid en het idee was om hem na 1,5 liter weer vast te draaien.
Waar ik geen rekening mee gehouden had was dat warmte stijgt.. en de olie bovenin echt nog loeiheet bleek te zijn. Toen het bakje dus over de helft was en ik de plug er weer in wilde draaien was de straal zo stervensheet dat ik m'n handen bijna verbrandde en de plug er niet meer in kon draaien.
Het gevolg was dat het hele carter leeggelopen was op de weg
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:08 schreef Erasmo het volgende:
Olie+filter vervangen en vergeten de vuldop los te halen bij het uitlekken. En maar afvragen waarom er bij het vullen minder in paste dan de gedocumenteerde hoeveelheid.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:58 schreef Pumatje het volgende:
Ik was eens de kabelboom aan het hersolderen van mijn Honda. Ik ging van een enkele nokkenasmotor naar een dubbele. D16z2->d16a9. Lekker buiten in de weer, en tussendoor wat aan de telefoon gezeten. Ik had zo'n lekker klein karretje waarmee ik mezelf rollend en lui verplaatsen kon. Rolt zo lekker.. in plaats van dat geslenter om een motorblok heen.
In opperste concentratie denkend over wat de volgende stap zou moeten zijn hoorde ik ineens weer de telefoon rinkelen. Ik babbel wat om daarna weer te solderen. Ik had voor de zekerheid een emmer water naast me gezet indien een kabel in de fik zou vliegen of iets dergelijks. Gaat ineens de telefoon af die ik onbewust in mijn hand had. Ik leg die automatisch neer..en pak met reflex de gloeiende soldeerbout vast.. Natuurlijk Schrok ik me daarvan de pleuris en spring achteruit.vergat dat ik op dat karretje zat en ik rol door dat stoeltje achterover.. Ik stond midden in de rol helemaal verward en geschrokken op en stap met een voet in de emmer met water waardoor ik de soldeerbout tegen de telefoon aan smijt.
![]()
ach
kan wel, maar moet je hardhout gebruiken.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:53 schreef 2cv het volgende:
Remzuigers met een bankschroef in de klauwen persen is ook geen strak plan
Hardhouten vingers bedoel je?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:28 schreef Pumatje het volgende:
[..]
kan wel, maar moet je hardhout gebruiken.
die stokbroden bakkers dachten dat ze de handrem op de voorwielen moesten zetten daarom moet je de voorklauwen inderdaad draaien.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hardhouten vingers bedoel je?
Dit moet je gewoon met je blote handen kunnen doen anders klopt er iets niet.
Edit: En als ik me niet vergis moeten de zuigertjes er bij Citroën met een draaiende beweging in, dit even er van uitgaande dat 2CV idd met een Citroën bezig is maar dat zal haast wel.
Stel dat een BX een handrem heeft die op de achterwielen werkt en voorwiel aangedreven is. Als je dan in de versnelling en op de handrem parkeert en de BX zakt in dan krijg je nogal grote krachten op de aandrijflijn en de wielophanging omdat getrokken draagarmen achter (en dus een veranderende wielbasis als de auto inzakt). Niet slecht bedacht van die stokbrodenbakkers om de handrem dan ook maar op de voorwielen te laten werken he ?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:56 schreef densmee het volgende:
[..]
die stokbroden bakkers dachten dat ze de handrem op de voorwielen moesten zetten daarom moet je de voorklauwen inderdaad draaien.
dat kwam voornamelijk omdat ze geen vertrouwen hadden in hun gecombineerde rem veersysteem, en de handrem dan ook als noodrem te gebruiken was
Als je auto alleen geremd staat op de achteras en hij zakt in rolt ie toch gewoon over de vooras om het verschil te compenseren?quote:Op zondag 26 mei 2013 01:14 schreef 2cv het volgende:
Ja, klopt allemaal, maar dit ging om de remzuigers van de achterremklauwen. Daar hoef je niet aan te draaien om ze in te schuiven.
Wel fijn dat vanwege de 'noodremfunctionaliteit' de handrem bij een BX beter werkt dan bij de gemiddelde andere auto.
[..]
Stel dat een BX een handrem heeft die op de achterwielen werkt en voorwiel aangedreven is. Als je dan in de versnelling en op de handrem parkeert en de BX zakt in dan krijg je nogal grote krachten op de aandrijflijn en de wielophanging omdat getrokken draagarmen achter (en dus een veranderende wielbasis als de auto inzakt). Niet slecht bedacht van die stokbrodenbakkers om de handrem dan ook maar op de voorwielen te laten werken he ?
Idd.quote:Op zondag 26 mei 2013 02:12 schreef 2cv het volgende:
Je mag niet aannemen dat die speling in de juiste richting vrij is. Dat is vragen om problemen.
Als er ook 2 moertjes zijn dan kan je die in 2-en slijpen met een flex (van boven af zeg maar). De helften van de moertjes donderen er dan bijna vanzelf af en de bout kan je door het gat heen meppen.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:04 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nog niks meer fucked up alleen bij het slopen van de Xantia zaten die uitlaatboutjes vastgerot en probeer daar maar eens met een zaagje tussen te komen
Vorig jaar hetzelfde probleem met een BX gehad
Nee, hij ploft het verhaal dan in de SC, want anders leest iedereen hetquote:
quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik was bezig met een rearview camera in te bouwen in mn eigen auto (hihi chuck kan niet parkeren). RNS 510 er ingebouwd, geprogrameerd top dat werkt
Vervolgens in een Polo Mk5 een Golf mk6 logo met camera gemonteerd, wat gekut prima, die zit. Het feest begint, kabelboom aanleggen, na 6 fucking uren de kabelboom getrokken aangelegd en al, alles gecodeerd, nu gaan we testen @#%@#!%$@!% kut, dat tering dit gaat niet naar buiten, alles weer los, voeding meten, massa meten, das goed, nou dan maar de RNS weer los, daar zit ook de massa. Mmm die gaat zwaar, ff een keer trekken, ja is los, Godverdomme, RGB kabel door midden
.
Oh en de oorzaak, 2 stekkers omgedraait, de voeding van de schakelaar moet via de camera motor gaan, en niet rechtstreeks naar de handgreep![]()
![]()
nu kan weer ik een kabelboom trekken en aansluiten (en kopen a 90 euro
)
Waarna de veer er af springt en ik een slijptol in mn fikken hebquote:Op woensdag 25 september 2013 20:03 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als er ook 2 moertjes zijn dan kan je die in 2-en slijpen met een flex (van boven af zeg maar). De helften van de moertjes donderen er dan bijna vanzelf af en de bout kan je door het gat heen meppen.
dit, alleen was ik er voor naar de dealer geredenquote:Op maandag 12 december 2011 22:04 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Ik heb er ook eentje.![]()
Op een avond wou mijn rechterzij-ruit niet meer omlaag (elektrisch), terwijl ik het raam een tijdje geleden nog bediend had. Dus even later zekeringen etc. gecheckt wat allemaal goed bleek te zijn.
Volgende dag met een maat deurpaneel eraf gehaald, apart stroom op het motortje gezet etc. Werkplaatshandboek doorgekeken. toen zagen wij opeens een aftakking in de stroomcircuit naar een knopje. en je raad het vast al![]()
Helemaal vergeten te denken aan het raam blokkeer knopjegelijk moeilijk gaan denken en alles uit elkaar trekken
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Dit topic mag gemerged worden met de PTA blundersDe andere drie autos die ik de afgelopen 2 maanden weg heb gedaan waren al wat ouders, dus ik zocht naar een geel papiertje zonder verder te kijken wat er op stond, en ik had nogal een stapel groene papiertjes doordat hij een paar keer geschorst is geweest
![]()
Auto is overgeschreven, als iemand een autotransporter met blauwe Niva tussen Leeuwarden en Leiden ziet rijden: dat was tot een uur terug de mijne
Omlaag zou ik zeggen, anders fikt je kop weg.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:41 schreef 2cv het volgende:
Als er 100% zeker weten geen stukjes boor meer in het gat zitten: toerental omhoog en boortje HEEL langzaam laten zakken.
Dit is ook mijn ervaring idd.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:48 schreef 2cv het volgende:
Dat kost je dan geheid nog een boortje. Snelheid omhoog/voeding omlaag is alleen om de braampjes even te verwijderen zonder dat de boor hapt. Andersom (snelheid omlaag/voeding omhoog) werkt happen juist in de hand.
De rest van de auto nog niet wat tegengekomen, maar er zal vast nog wel ergens een dotje plamuur zitten gok ik.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die auto bestaat toch alleen maar uit plamuur
quote:Op zondag 19 januari 2014 12:14 schreef manny het volgende:
De fuckup was om een chevrolet pick up te kopen uit 1980 zonder dat ik kluservaring had, en dus ook geen goed gereedschap.
Kluservaring heb ik nog steeds niet, inmiddels ook geen pickup meer, maa het lokale garagebedrijf stuurt me nog wel een jaarlijkse kerstkaart als voormalig goede klant
Goed laswerkquote:Op zondag 19 januari 2014 11:45 schreef smegmanus het volgende:
Meer een fuck-up van de vorige eigenaar, maar wel mooi kloten. Ooit al een inlasdeel ingezet, maar ook dat deel moet al slecht geweest zijn, nu kan het nog een keer opnieuw... helaas.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer hé?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Goed laswerk
Als ik dat hier zou doen mocht ik het er netjes allemaal uitslijpen en overnieuw beginnen, kom maar terug als het in orde is
Ga je het zelf doen?quote:Op zondag 19 januari 2014 18:45 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Jammer hé?
Het gaat nu zeker netjes gebeuren.
Zo handig ben ik niet.quote:
nouja, zo grappig vind ik het niet...quote:Op zondag 19 januari 2014 20:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Garagehouder dood door auto die van hefbrug valt
![]()
1.9D zeker ? Plastic filter op het thermostaathuis.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:56 schreef marcooooow het volgende:
PTA / Starten na vervangen brandstofpomp
Ook van toen ik nog bij Citroen werkte:
De papieren filters die je er eerst in moet drukken, en dan een kunststof dop erop moet doen met een ring waren altijd heel erg moeilijk vast te krijgen. Iedereen die daar werkte had daar problemen mee dus moest de afdichting altijd 2 keer worden gecontroleerd met lamp, voor en na het rijden.
Ik heb een partij staan kloten een keer om zo eentje los te krijgen. Met de handen net te weinig grip maar met een tang knijp je het zo kapot.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
1.9D zeker ? Plastic filter op het thermostaathuis.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
1.9D zeker ? Plastic filter op het thermostaathuis.
Dop 24/27 een ratel en een kniegewricht deden wij het mee. Het luchtfilter is trouwens ook echt geweldig mooi geplaatst: onder de voorruit heb je 3 cm speling voor je handen en dan moet je ergens achter iets loshalen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb een partij staan kloten een keer om zo eentje los te krijgen. Met de handen net te weinig grip maar met een tang knijp je het zo kapot.
Dw8 heeft een schoeffilterquote:Op donderdag 27 februari 2014 20:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
1.9D zeker ? Plastic filter op het thermostaathuis.
Ew8, ew10, dv4, dv6 etcquote:Op donderdag 27 februari 2014 22:47 schreef marcooooow het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren welke motoren deze op zaten, maar er gaat een geel papieren filtertje in die dop en die draai je er dan compleet in. En indd het staat dan naar boven gericht.
[..]
Dop 24/27 een ratel en een kniegewricht deden wij het mee. Het luchtfilter is trouwens ook echt geweldig mooi geplaatst: onder de voorruit heb je 3 cm speling voor je handen en dan moet je ergens achter iets loshalen.
Ah ik had iets anders in mijn hoofd. Zit niet in de 1.9d maar in de 2.0 HDiquote:Op donderdag 27 februari 2014 22:47 schreef marcooooow het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren welke motoren deze op zaten, maar er gaat een geel papieren filtertje in die dop en die draai je er dan compleet in. En indd het staat dan naar boven gericht.
[..]
Dop 24/27 een ratel en een kniegewricht deden wij het mee. Het luchtfilter is trouwens ook echt geweldig mooi geplaatst: onder de voorruit heb je 3 cm speling voor je handen en dan moet je ergens achter iets loshalen.
Juiste dop en je draait ze zo los koffer 9987a1 uit mijn hoofdquote:Op donderdag 27 februari 2014 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ah ik had iets anders in mijn hoofd. Zit niet in de 1.9d maar in de 2.0 HDi
Deze dus:
[ afbeelding ]
Bij degene die ik moest doen zat geen zeskant op de bovenkant. Die had iemand al eens gesloopt geloof ikquote:Op donderdag 27 februari 2014 22:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Juiste dop en je draait ze zo los koffer 9987a1 uit mijn hoofd
De buitenste ring draai je los...quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bij degene die ik moest doen zat geen zeskant op de bovenkant. Die had iemand al eens gesloopt geloof ik..
Dan ben ik vast in de war met iets wat er sterk op lijkt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De buitenste ring draai je los...
Of een groot wringijzer met een buis....quote:Op maandag 22 december 2014 19:51 schreef Erasmo het volgende:
Je hebt van dat spul he, kruipolie heet het.
M'n pols is wat stijf en gevoeligquote:Op maandag 22 december 2014 18:45 schreef Prowl het volgende:
Deed mijn broer ook eens, 3 maanden geen gevoel meer in zn arm
Ik klus de laatste tijd bij een volledig uitgeruste garage, das helemaal top! Allemaal onverwoestbaar spul en zo'n luchtsleutel is echt ideaalquote:Op maandag 22 december 2014 20:33 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Of een groot wringijzer met een buis....
A112?quote:Op maandag 22 december 2014 22:18 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik klus de laatste tijd bij een volledig uitgeruste garage, das helemaal top! Allemaal onverwoestbaar spul en zo'n luchtsleutel is echt ideaal![]()
Laatste fuckup, even vergeten dat ik de bout bovenop één van de achterdempers al eraf gehaald had toen ik onderop de boel aan het losmaken was. Dondert ineens de hele zooi naar beneden, was er net op tijd bijZo'n baksteun om juist dát te voorkomen had ik er ook echt al gewoon naast staan
![]()
Ben overigens nog niet erg lang aan het sleutelen, maar het onderstel van m'n A112je ken ik ondertussen wel een beetje. Binnenkort kenteken er terug op en dan komend jaar eens wat onderdelen gaan verzamelen om het vermogen wat op te krikken. Met een nokkenasje, fatsoenlijke uitlaat en flinke carburateur plus wat werk aan de kop moet 90-100pk wel mogelijk zijn. En dat lijkt weinig, maar het ding weeg ook maar iets van 650kg![]()
[ afbeelding ]
Wonderspulquote:Op maandag 22 december 2014 19:51 schreef Erasmo het volgende:
Je hebt van dat spul he, kruipolie heet het.
Dat blok kan je weg doenquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:33 schreef Charged het volgende:
Niet een fuck up van mij of vriendin (gelukkig),maar toch..damn!
http://www.dumpert.nl/med(...)rblok_met_water.html
Een daily? SpaghettiMack?quote:Op woensdag 4 november 2015 21:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Tja, tijd voor een kick.
Vandaag en gister van een Daily de bak gereviseerd, alles weer op gebouwd. Werkt de biedingen verkeerd. Links rechts is schakelen. Voor achter is selecteren wat normaal de links rechts beweging is. Kut het zweet brak mij goed uit. Kijken nog eens kijken. Kut bak zal toch niet weer open moeten![]()
Kwam een collega, heb je de kabels niet verwisselt
I know, daarom is het ook rommelquote:Op donderdag 5 november 2015 17:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja een Iveco, is gewoon een Fiat product
En achterruit gewoon drukkenquote:Op donderdag 5 november 2015 00:56 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt ook gewoon de pookknop een kwartslagje draaien
quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
Fuck-upje
Lampje in de kofferruimte blijft branden ook met klep dicht. Zag ik aan de druppellader die maar op oranje bleef staan ipv. groen. Ik lampje er uit halen, schakelaar doormeten, schema bekijken. Niets te vinden. Nou ja, toen maar lampje er uit gelaten.![]()
Kom ik er later achter dat de kofferbakverlichting aan blijft als er een deur of motorkap open staat. En die stonden open op een kier, om te drogen na laatste wasbeurt voor winterstalling. Wunderwerk deutscher Ingenieurskunst.![]()
Wel de verklaring waarom er 3 draadjes aan het lamphuisje zijn bevestigd.
Geen schade. Ding heeft 48 uur gebrand ofzo. 5 Watt pitje, schat ik.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:33 schreef -Richard- het volgende:
[..]![]()
Niets gesmolten? Bij mij wordt zo'n gloeilampje gloeiend heet en die houder ook, echt ongezond. Voel me genoodzaakt het lampje eruit te halen als ik langer dan 15min de klep open moet hebben, bizar heet wordt het.
Aha, gelukkig! Ja precies zo'n staaf vorming lampje. Leer je wel weer van haha..!quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen schade. Ding heeft 48 uur gebrand ofzo. 5 Watt pitje, schat ik.
been there done thatquote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:41 schreef vannelle het volgende:
Ben ooit eens vergeten de olievuldop terug te plaatsen na het bijvullen.
Is zeker 25 jaar geleden maar die motorkap roest volgens mij nog steeds niet!
wie niet?quote:
Ik ken iemand die zijn moderne dieseltje uit zijn 'klassieker' haalde, omdat kort nadat hij hem er in had gebouwd in Den Haag de wetgeving veranderd is voor oldtimer diesels.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wie niet?![]()
![]()
Ik ken iemand die een modern dieseltje in zijn 'klassieker' bouwde; topproject. En kort daarna veranderden ze in Den Haag de wetgeving voor oldtimer diesels.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:44 schreef Sarasi het volgende:
Het lange verhaal:
"Nu nog vastzetten op moment, de heel plate en de chain guard terugzetten en dan is Eendje hopelijk beter dan gisteren." werd even iets anders.
Vastzetten op moment ging goed, heel plate terugzetten ook, chain guard terugzetten ook. Dat wel. De battery box moest ik ook weer vastschroeven want tijdens het gefrot met die shock (de '11 zou er vanaf de zijkant in moeten kunnen vallen) had ik op den duur besloten de battery box er maar uit te halen. Dat zou het makkelijker maken, dacht ik. Al die boutjes los, trekken, nope, niks. Blijkt er allemaal vrij belangrijke elektronica aan de buitenkant van die box te zijn bevestigd waardoor ik die niet zomaar uit het frame kon tillen. Ik kon zo ook niet zien hoe dat los moest (en niet hoe ik dat weer hetzelfde vast zou kunnen maken), dus maar de boel gelaten. Uiteindelijk viel de shock er inderdaad vrij makkelijk in via de zijkant, toen ik opeens de goede positie en hoek te pakken had.
Maar goed, battery box dus weer vastgeschroefd, zadel erop geklikt, motor naar buiten gereden, pak aangetrokken, klaar voor een testritje.![]()
...Geen startmotor. Jiffy in, jiffy uit, koppeling in, koppeling uit, stond toch echt in z'n neutraal, deed allemaal niks. De lichten wel, maar de startknop leek wel dood. Motor weer naar binnen gerold, en ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan, want ik had vast te hard aan die battery box getrokken en ergens iets los gehaald of, erger nog, stuk gemaakt. Dus al die contactjes stevig aangedrukt zo goed als 't ging, maar nog niks. Ik kon 't ook allemaal niet goed zien zo, dus ik besloot de zijkappen eraf te halen. Dat ging best prima, maar ik kon nog steeds niks zien wat los of stuk was.
Appje van BlackLining: "Killswitch?"
Wel verdomme.
Dus! Zijkappen weer gemonteerd, zadel erop geklikt, motor naar buiten gereden, pak aangetrokken, klaar voor een testritje.Heerlijk gereden! Helemaal blij, reed geweldig, stiekem ook best trots dat ik dat helemaal zelf gedaan had.
![]()
Dus terug in de garage, ik wil nog even een beetje opruimen en m'n noordgereedschap weer terug onder het zadel leggen. Sleutel omgedraaid, niks. Vreemd. Dus ik voel naar die kabel van dat slot, trek eraan, en...
...heb 'm in m'n handen.Die seat lock cable moest los om de zijkappen eraf te halen en die had ik niet weer gemonteerd. Dus nu zat 't zadel vast. Muurvast.
Gelukkig heb ik kleine handen, dacht ik. Ik kon met m'n hand makkelijk tussen de zijkap/subframe en het spatbord, en met m'n vinger in dat mechaniekje. Ik kon het rondje waar dat kabelbolletje in moest vallen voelen zitten, maar ik kreeg er geen grip op. Ik kreeg ook nét m'n vinger er niet achter gehaakt om eraan te trekken, want daarvoor was 't net te diep en het plastic van dat mechaniek sneed zo al als de tyfus in dat stukje tussen m'n wijs- en middelvinger.
Ik heb achtereenvolgens proefondervindelijk ondervonden dat een imbussleutel vastgetapet aan een schroevendraaier te lang kan zijn om de bocht onder het zadel te maken, dat de gebogen kop van de imbussleutel te lang kan zijn om het mechaniekje in te komen, dat schilderstape niet sterker is dan het slotmechaniek, dat het heel lastig is een imbussleutel fatsoenlijk aan een dopverlengstuk vast te tapen zonder dat de imbus vrij rond kan draaien, dat er niet genoeg ruimte was voor mijn vinger plus een imbussleutel, dat ducttape van je vingertop aftrekken veel pijn doet, en dat dit niet ging werken zo.![]()
Toen pas besloot ik 't achterspatbord eronderuit te schroeven. Dat ging wonderlijk makkelijk, ik was met vijf schroefjes klaar. Ding donderde er zo onderuit, toen kon ik van rechts met een imbus in het mechaniek en van links met mijn vinger de imbuskop in 't gaatje duwen, zodat ik met één fikse duw het zadel weer los had.
Direct 't slot weer goed gemonteerd en getest, toen 't spatbord er weer onder geschroefd en TOEN was alles oprecht weer beter dan de dag ervoor.![]()
Nu heb ik overal op m'n vingers kleine schaafwondjes van scherpe plastic randjes en over m'n hele onderarmen blauwe plekken van het subframe.
En terecht.. hele volksstammen motorrijders die hun olie nog niet zelf kunnen peilen, laat staan effe zelf een vering upgrade doen, en dat ook nog zonder slurfjequote:
En laten we wel wezen, de veringupgrade ging verrassend vlekkeloos!quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En terecht.. hele volksstammen motorrijders die hun olie nog niet zelf kunnen peilen, laat staan effe zelf een vering upgrade doen, en dat ook nog zonder slurfje
Ja, de voorvork is nog het meest tricky, de achterveer is een kwestie van ruimtelijk inzicht en goed kijken waar hij eruit moet..quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:54 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En laten we wel wezen, de veringupgrade ging verrassend vlekkeloos!Het gebeun kwam daarna pas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |