abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98930679
quote:
Grappig; ter lering ende vermaak ;

Iedereen die een beetje serieus met zijn auto bezig is knutselt wel eens wat aan zijn auto, de ene keer met een betere afloop als de andere, en die 'andere' is waar we het over willen hebben natuurlijk, want er is natuurlijk geen beter vermaak als leedvermaak *)

TS trapt af:

Ooit eens bij mijn Kadeath GSi vergeten om na een blokwissel een olieleiding in de RV wielkast vast te zetten met als gevolg dat hij tegen het wiel aanliep met vol insturen. Dat heb je natuurlijk niet in de gaten, maar de leiding geeft dat vanzelf een keertje op :')
Na een dag of 3 reed ik op het stukje dijk waaraan ik woon, de laatste 900 meter is 100% overzichtelijk met 2 hele vette bochten erin :9 , en het is voor de locals hier de kunst om (mits lege dijk uiteraard) zo hard mogelijk te rijden op het laatste stukje voor de dijkafrit, wat resulteerde in mijn langste slip ooit op een dijk :o toen mijn hartslag weer onder de 300 kwam stapte ik uit om te kijken welke band er lek was (zo voelde het), en toen was de complete rechterzijkant van de auto incluis de wielen één grote oliedruiper :{ :'(

Gelukkig was het nog maar 100 meter naar huis :+

Ik zeg: kom maar op met die sappige verhalen ^O^
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:02:54 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_98931490
Heb ook nog wel een leuke;
blok omgebouwd in mn DAF, eerste proefrondje. Liep prima, nog wat voorzichtig, maar straatje keren ging al aardig met RWD en meer power dus op de weg terug naar de garage trek ik hem ff open.... *spat* heel de voorruit nat.
Hmmm, motor afgezet, auto uit laten rollen, bochtje om tot voor de garage (totaal paar honderd meter :D) en daar tot stilstand gekomen :+

Bleek de slang met de thermostaat niet goed genoeg aangedraaid en bij het opentrekken werd de druk te hoog. Aansluiting zit voor op het blok, naar boven toe gericht en de motorkap was er nog af. Alles zat onder de KVS en dat is plakkerige troep :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_98932699
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had :o

toch maar even doen voor die weg rijd :P
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 23:27:44 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98932741
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had :o

toch maar even doen voor die weg rijd :P
Onder welke steen leef jij tegenwoordig ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_98932794
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had :o

toch maar even doen voor die weg rijd :P
_O- _O- _O- :')
pi_98932961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij tegenwoordig ?
die linker daar! die grijze.. :P
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 23:34:01 #7
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98933102
Kom er eens onderweg ofzo.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:34:51 #8
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_98933140
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had :o

toch maar even doen voor die weg rijd :P
_O-
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:49:10 #9
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98933800
Na het vullen van de olie vergeten de vulpijp dicht te doen :|W

400 meter verderop was m'n complete vooronder in de conservering gezet.
pi_98954920
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef Erasmo het volgende:
Na het vullen van de olie vergeten de vulpijp dicht te doen :|W

400 meter verderop was m'n complete vooronder in de conservering gezet.
't is dat je echt ongelukkig wordt als er iets kapot blijkt te zijn, maar wbt conservering is het redelijk ideaal :P
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:45:25 #11
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_102201159
:{

Hele avond bezig geweest met mn auto waarom ie niet normaal stationair wou lopen......

Ik had ineens Cruise control op 2000 toeren :D

Bleek dat ik na het schoonmaken van het gasklephuis een vacuüm slangetje niet had terug vastgemaakt |:(

3 uur voor niks klooien :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_102207832
Hoorde je geen gesis dan? :p
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 21 september 2011 @ 07:50:09 #13
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_102208047
nope, niks :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 23:55:09 #14
25682 2cv
Niet subtiel
pi_102423169
Van onder af de bodem van een auto lassen met je hoofd RECHT onder de plek waar je last. Gelukkig lag ik op mijn rug en is alleen de laskap geschroeid.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_102425418
Keer teveel bakolie in een Alto uit 89 gegooit, die versnellingsbakken hebben een ontluchtingsslang, mocht je dan veeeel te veel bakolie er in doen, komt het door dat kleine slangetje er weer uit. Dat slangetje zit midden in de motor ruimte, recht om hoog.
Door de vele bakolie kwam mijn onsteking vol olie te staan, en liep ie niet meer, ff poetsen en weer rijden :)
pi_102518929
Net bij het afstellen van de ontsteking per ongeluk de plug in de stroomverdeler aangeraakt. Kwam een beste schok vanaf kan ik wel zeggen. Afstellen ook niet gelukt trouwens.
pi_102522164
uurtje besteedt aan het omwisselen van 't linker "mistlicht" voor. spiegel was geoxideerd.

De donorlamp had geoxideerde contacten,dus alles overgezet. ingebouwd, lichtbeeld totaal crap? Donor bleek van de andere kant te zijn.

Weer alles eruit gehaald, goede donor opgedoken (wist dat ik een set had), electrische delen daar weer in gezet, stelschroefjes kwijtgeraakt (sleutelen op straat is kut), andere schroefjes zoeken, etc. etc. en uiteindelijk gaat 't lampje stuk bij de eerste test.

resultaat: helemaal geen mistlamp meer linksvoor en alles kan er straks ook weer helemaal uit om 't lampje om te wisselen. En ergens voel ik aan m'n water dat ook deze reflector onvoldoende is..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_105487592
Kickje, want wat ik nou weer deed................ 8)7 |:(

Gister olie ververst van m'n motor, een VFR750F.
Dat ging allemaal wel, is niet echt hogere wetenschap natuurlijk.
Maar een bepaald geluidje in het blok stoorde me, ik vatte dus het plan op om de nokkenaskettingen even te spannen. Meervoud want V4.
Kon nérgens de spanners vinden en heb ook geen werkplaatshandboek dus er een telefoontje naar een medefokker die er veel verstand van heeft er aan gewaagd.
"Euhm........." zegt ie "Bij jouw VFR is de nokkenas toch met tandwieloverbrenging?"

Op dat moment sloeg de schaamte toe, eigenlijk wist ik dat wel.
Staat notabene met koeieletters op m'n kuip, "geardriven cams"

Heb me zelden zo dom gevoeld, bedankt voor die emotie Herr Flick! :@
  maandag 12 december 2011 @ 11:56:16 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_105487890
Naais! :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 12 december 2011 @ 11:59:24 #20
256666 leeell
I know you're lonely
pi_105487983
hele dag op de motor rondrijden die detoneert en niet goed vonkt/hapert, denken dat je ontsteking of bobine het begeven heb en eindelijk na aankomst (moest 20 km rijden, hij reed niet goed, maar reed wel) erachter komen dat je bougiedop er half op zit :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_105488168
Ik probeerde laatst een auto te starten. De benzinetank zat er niet in en ik had een klein brommertankje boven de motor gehangen. En het starten ging maar moeilijk, en als ik het tankje weer weghaalde sloeg hij na een boel gerochel een paar slagen aan waarna het weer afgelopen was. Wel moest ik halverwege dat tankje weer bijvullen. Vreemd, een liter benzine is toch niet zo snel op :?

Ik bleek de brandstofslang op een vacuumleiding die direct in het spruitstuk uit kwam aangesloten te hebben. Niet goed opgelet bij het aansluiten van de slangetjes. De benzine was vloeibaar de cilinders ingelopen. En bij die rochel was er net weer genoeg de uitlaat uitgelopen om toch weer even een redelijk mengsel te hebben en een paar slagen te maken :@
pi_105488239
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 11:56 schreef Sounddragon het volgende:
Naais! :7
Zijn de meningen over verdeeld. ;)
pi_105488930
scooter die niet lekker loopt.. hmm stelschroefje op de carb dan maar wat bijdraaien.. ( voor t gemak kan je dat met de hand doen zonder kappen etc er af te halen.. )

na 5 km rijden denken hm..? mn benzine gaat wel hard heel hard op ineens..

stelschroef tever uitgedraait waardoor er benzine lekte :'(
  maandag 12 december 2011 @ 13:50:52 #24
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_105491259
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zijn de meningen over verdeeld. ;)
Wat mij betreft:



:+
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_105493222
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:50 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wat mij betreft:

[ afbeelding ]

:+
Mooi plaatje. :)
Maar ook al ben ik zelf de dommerd in deze, té mooi om niet te delen. :)
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 19:26:15 #26
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105504290
Ik krijg een kachelventilator niet gerepareerd ;(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 12 december 2011 @ 19:27:14 #27
150083 Barcaconia
ēē [[[[] []]]] ēē
pi_105504333
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat geklust maar eigenlijk helemaal geen fuckups meer gemaakt. Hmm, even opletten de komende tijd, het zit er misschien weer aan te komen :')

Wie heeft nog wel leuke verhalen?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_105504433
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:26 schreef 2cv het volgende:
Ik krijg een kachelventilator niet gerepareerd ;(
was is das problem ? :P
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 19:38:29 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105504857
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.

Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 12 december 2011 @ 19:39:57 #30
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105504939
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.

Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
Pics van de nieuwe BX? :P
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 19:43:28 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105505106
Zie m'n onderschrift, onderste regel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105505111
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.

Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
-even offtopic-

eigen topic aanwezig gaan we daar verder

krijg je wel een voeding op de motor, bij deze types komt er namelijk uit het electrisch gedeelte van het contact slot een aparte voedings draad voor de kachel ventilator, en laat het electrisch gedeelte nou nog eens met enige regelmaat kapot gaan
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 19:45:20 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105505202
Zie m'n onderschrift, onderste regeI.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105505540
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:45 schreef 2cv het volgende:
Zie m'n onderschrift, onderste regeI.
zie je topic :D
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 19:58:24 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105505793
Gezien !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105506242
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.

Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
moettie ff trouwen met die van mn ouders :')! die draait als een bezetene :+
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 20:16:22 #37
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105506829
Zijn verschillende rassen. Komen rare kindjes uit ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105513774
Ik heb er ook eentje. :@

Op een avond wou mijn rechterzij-ruit niet meer omlaag (elektrisch), terwijl ik het raam een tijdje geleden nog bediend had. Dus even later zekeringen etc. gecheckt wat allemaal goed bleek te zijn.

Volgende dag met een maat deurpaneel eraf gehaald, apart stroom op het motortje gezet etc. Werkplaatshandboek doorgekeken. toen zagen wij opeens een aftakking in de stroomcircuit naar een knopje. en je raad het vast al :')

Helemaal vergeten te denken aan het raam blokkeer knopje _O- gelijk moeilijk gaan denken en alles uit elkaar trekken :P
pi_105514222
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:04 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Ik heb er ook eentje. :@

Op een avond wou mijn rechterzij-ruit niet meer omlaag (elektrisch), terwijl ik het raam een tijdje geleden nog bediend had. Dus even later zekeringen etc. gecheckt wat allemaal goed bleek te zijn.

Volgende dag met een maat deurpaneel eraf gehaald, apart stroom op het motortje gezet etc. Werkplaatshandboek doorgekeken. toen zagen wij opeens een aftakking in de stroomcircuit naar een knopje. en je raad het vast al :')

Helemaal vergeten te denken aan het raam blokkeer knopje _O- gelijk moeilijk gaan denken en alles uit elkaar trekken :P
kom jij uit limburg :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_105514463
Gelukkig niet nee! Ik kom uit Gelderland :D
pi_105514556
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 22:11 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

kom jij uit limburg :P
Ben jij die maat? :P
pi_105514999
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ben jij die maat? :P
hahaha nee, maar vroeger had ik een buur jongen, tevens schoolmaat die zich zelf (met zelfde hoofdletter gebruik) Chino for real noemde :P
hoeveel users/mensen zie jij turquaz52 heten of conta (mijn bijnaam irl) :d
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_105515114
Die (internet)naam heb ik echt al bijna een jaar of 10 :P
pi_105519477
Hij ook ongeveer :D ik ben nou 21jaar, middelbare school is toch vanaf 12 jaar ofzo? :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_105519814
Ik ben ook 21 jaar.
Heb je toevallig in Arnhem op school gezeten dan?
  dinsdag 13 december 2011 @ 03:57:06 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_105523818
Ja hoi, gooi elkaar effe op MSN :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106133684
Nou goed ff een domme actie van mij delen met jullie..

Zoals jullie weten rij ik een Golfje Mk2 uit 85 met een complete voorsubframe/blok/ophanging etc.. van een Golf Mk3 GT-TDI 1.9 110PK..

Mijn remmen en ophanging voor is dus van een Golf 3 en achter remmen/as is nog origineel..

Ik was laatst in duitsland aan beetje de topsnelheid aan het testen van de auto met remmen die maar net 1 maand oud waren, komt er op eens een lelijke corsa voor mij met 195kmpu (tevens top), vol in de remmen en weggesleten was 1 kant van mijn remmen, ijzer op ijzer.. Dat is kut.. (bleek dat de binnenzijde van mijn schijven al helemaal op waren, maar aan de buitenkant zag ie er nieuw uit)

Volgende dag heb ik voor goedkoop een GTI Mk3 op de kop getikt, nadat ik overal had gelezen en gevraagd of TDI remmen met GTI remmen onderling verwisseld konden worden, de assen waren beide 22mm in doorsnee.
Om de remmerij alles over te zetten naar mijn Golf, heb van beide auto's de fusees alles met naven en schijven klauwen los gehaald. Ik was er zeker 2 uur zoet mee omdat die kut GTI zijn bouten allemaal verroest waren..

Uiteindelijk wou ik dus de aandrijf as van mijn auto door de gat van de naaf van de GTI remmerij door steken, guess what? Diameter gelijk, check. Spiebanen gelijk? No way.
Alles voor niks. Heb zeker 3-4 uur daar voor niks zitten sleutelen, de uitlijning verneukt, mijn kleren onder de remvloeistof en vuil, nagels vol vuil.

Was zo boos, heb alleen de remblokken omgewisseld en alles terug opgebouwd. :(

Heb de GTI zonder te ontluchten en alles fatsoenlijk terug op te bouwen als sloop auto bestempeld en mag morgen kijken voor een Golf 3 GT, in de hoop dat daar wel de schijven van passen op mijn Golf..

Wat een gekut om niks zeg.. :{
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106133749
voordat mensen gaan joelen dat ik geen 2e hands remmen moet kopen voor de golf: ik koop ze om gelijk de achter as te voorzien van schijfremmen, ipv trommels.. Schijven & blokken komen er uiteindelijk toch nieuw onder.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106149096
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:38 schreef Turquaz52 het volgende:
voordat mensen gaan joelen dat ik geen 2e hands remmen moet kopen voor de golf: ik koop ze om gelijk de achter as te voorzien van schijfremmen, ipv trommels.. Schijven & blokken komen er uiteindelijk toch nieuw onder.. ;)
Ghehe dat(schijven) heb ik dus ook gedaan alleen maar om mijn remmen swap passend te maken....ben nu 1500 km verder :')
pi_106159844
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:57 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Ghehe dat(schijven) heb ik dus ook gedaan alleen maar om mijn remmen swap passend te maken....ben nu 1500 km verder :')
Zolang ie het nog doet is het toch goed.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106159903
quote:
2s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:51 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zolang ie het nog doet is het toch goed.. :')
ja.. tot die het niet meer goed doet en je de snuit van je golfje mag gaan laten uitdeuken / voorzien van nieuw plaatwerk :')
pi_106165867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja.. tot die het niet meer goed doet en je de snuit van je golfje mag gaan laten uitdeuken / voorzien van nieuw plaatwerk :')
Tot die het niet meer goed doet zijn er weer nieuwe schijven&blokken onder denk ik he? Waarom zouden zij gaan falen onder mijn auto maar niet onder de auto waar het vandaan komt..? :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106170445
quote:
2s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Tot die het niet meer goed doet zijn er weer nieuwe schijven&blokken onder denk ik he? Waarom zouden zij gaan falen onder mijn auto maar niet onder de auto waar het vandaan komt..? :P
Oeehhh 2e hands remmen zijn levensgevaarlijk dat mag niet. ga je dood van!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net zoals de mensen die bang zijn met tweedehandse banden :')
pi_106171368
2 hands banden FTW! Slijt zowiezoo met de BMW minstens een set per maand.. Maar ben hooguit 50 euro kwijt aan nieuwe banden.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106213131
quote:
2s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Turquaz52 het volgende:
2 hands banden FTW! Slijt zowiezoo met de BMW minstens een set per maand.. Maar ben hooguit 50 euro kwijt aan nieuwe banden.. :')
Van de E34 en e39 weet ik dat je voorbanden snel onder je reet slijten. Zo kut was dat. Met een breedset kon ik toen ook niet fftjes voor met achter wisselen :')
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:36:27 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106213367
quote:
2s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Turquaz52 het volgende:
2 hands banden FTW! Slijt zowiezoo met de BMW minstens een set per maand.. Maar ben hooguit 50 euro kwijt aan nieuwe banden.. :')
Interessant, maar niet hier; ga effe lekker over je remmen/banden,onderspoilerslijtage baggeren in je eigen topic(s) aub :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106220557
Okay, leuke dan.

Pas mijn distrubutieriem met spanrol vervangen.
Bij een Swift 1.0
Overal makkelijk bij, na half uurtje klaar.

Was bij een vriend van mij, die dat voor me deed. Zat een beetje veel met hem te ouwehoeren onder het sleutelen. Hij had ook haast, moest op tijd weg.

Ik rij daar dus weg en hoor bij het stoplicht wat geratel. Op de polderweg, meer herrie en nog meer geratel bij hogere toeren.

Ik stop dus en bel hem op en vertel wat ik hoor, hou de telefoon bij motorblok.

Bleken de 4 bouten van die grote poelie, die alles op zijn plaats houd, niet vast te zijn gedraaid.
Gelukkig had ik gereedschap bij me en kon ik ze alle 4 goed vastdraaien.

Andere keer, wat jaartjes terug.

Had mijn Suzuki GX 100 helemaal met Dinitrol laten behandelen.
Maar ze hadden dat iets te goed gedaan, waardoor er aardig wat dinitrol op mijn demper zat.
Demper zit meteen op het blok, wat achterin ligt.
Daar kwam dus aardig wat rook af.

Zit ik lekker te sturen, lekker wat harder te rijden en zie in mijn spiegel een politiebusje.
Moest stoppen voor het stoplicht, kijk in de spiegel en zie aardig wat rook vanachter ontstaan.
Bij groen, sla ik meteen een smal zijstraatje in en het politiebusje doet het ook.
Ik stop uit mezelf en loop naar het busje toe. Zitten 2 agenten in. Een broekie en een oudere.

"Je auto rookt een beetje?" vertel lachend dat ie gedinitrolt is. Die blik van dat broekie :?
Die oudere agent meteen, "oooh, dat het ik vroeger ook een laten doen. Zit zeker wat op je uitlaat"
Klopt en ik moet nu even met beide raampjes open rijden. :P
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:20:34 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109422282
Kicks, niemand meer wat verkloot in de tussentijd?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Vis een optie? vrijdag 23 maart 2012 @ 11:48:52 #59
70532 loveli
N
pi_109423231
Auto van m'n ma, wasstraat - antenne :')

De mijne werkt automatisch...
crap in = crap out
pi_109424021
Een aantal weken geleden had m'n moeder een lege accu en besloot mijn vader deze een nachtje op te laden. De accu in de auto laten zitten en de lader aangesloten en onder de motorkap gezet. Dit doet ie wel vaker.
Echter om 2 uur ging de bel, ik stond binnen enkele seconden beneden voor de deur alwaar mijn buurjongen stond met zijn vader. Buurjongen; Uhm, er komt nogal wat rook onder je motorkap vandaan, en je motorkap ik gloeiend heet. Ik ben naar buiten gelopen, ben weer terug naar binnen gegaan en heb meteen de tuinslang uitgerold en meegenomen naar voren. Stekker van het verlengsnoer eruit getrokken, motorhandschoenen aan en de motorkap open gemaakt, vervolgens de smeulende isolatiemat en gesmolten lader geblust :')

Geen idee (waarschijnlijk korstsluiting in de lader) waarom het deze keer fout is gegaan, ik was er gelukkig met dank aan mijn buurjongen op tijd bij. Er zit nu een nieuwe accu en isolatiemat in :P
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:19:11 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109424294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:48 schreef loveli het volgende:
Auto van m'n ma, wasstraat - antenne :')

De mijne werkt automatisch...
Klassiekertje; tevens verdwijnen vaak: ruitenwissers, met name de achterwisser, sierstrips, logo's en emblemen, en spiegels.

Mijn auto's hebben nog nķķit een wasstraat gezien, behalve in het voorbijrijden misschien ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een aantal weken geleden had m'n moeder een lege accu en besloot mijn vader deze een nachtje op te laden. De accu in de auto laten zitten en de lader aangesloten en onder de motorkap gezet. Dit doet ie wel vaker.
Echter om 2 uur ging de bel, ik stond binnen enkele seconden beneden voor de deur alwaar mijn buurjongen stond met zijn vader. Buurjongen; Uhm, er komt nogal wat rook onder je motorkap vandaan, en je motorkap ik gloeiend heet. Ik ben naar buiten gelopen, ben weer terug naar binnen gegaan en heb meteen de tuinslang uitgerold en meegenomen naar voren. Stekker van het verlengsnoer eruit getrokken, motorhandschoenen aan en de motorkap open gemaakt, vervolgens de smeulende isolatiemat en gesmolten lader geblust :')

Geen idee (waarschijnlijk korstsluiting in de lader) waarom het deze keer fout is gegaan, ik was er gelukkig met dank aan mijn buurjongen op tijd bij. Er zit nu een nieuwe accu en isolatiemat in :P
Buurjongen wel voorzien van een biertje neem ik aan? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109426519
Met drogen in de wasstraat ooit eens de reflectorplaat tussen de achterlichten van een Monza verloren.
Was een trieste dag. :(
pi_109434061
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klassiekertje; tevens verdwijnen vaak: ruitenwissers, met name de achterwisser, sierstrips, logo's en emblemen, en spiegels.

Mijn auto's hebben nog nķķit een wasstraat gezien, behalve in het voorbijrijden misschien ;)

[..]

Buurjongen wel voorzien van een biertje neem ik aan? ;)
Wel meer dan 1 :Y
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:46:54 #64
150083 Barcaconia
ēē [[[[] []]]] ēē
pi_109435560
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een aantal weken geleden had m'n moeder een lege accu en besloot mijn vader deze een nachtje op te laden. De accu in de auto laten zitten en de lader aangesloten en onder de motorkap gezet. Dit doet ie wel vaker.
Echter om 2 uur ging de bel, ik stond binnen enkele seconden beneden voor de deur alwaar mijn buurjongen stond met zijn vader. Buurjongen; Uhm, er komt nogal wat rook onder je motorkap vandaan, en je motorkap ik gloeiend heet. Ik ben naar buiten gelopen, ben weer terug naar binnen gegaan en heb meteen de tuinslang uitgerold en meegenomen naar voren. Stekker van het verlengsnoer eruit getrokken, motorhandschoenen aan en de motorkap open gemaakt, vervolgens de smeulende isolatiemat en gesmolten lader geblust :')

Geen idee (waarschijnlijk korstsluiting in de lader) waarom het deze keer fout is gegaan, ik was er gelukkig met dank aan mijn buurjongen op tijd bij. Er zit nu een nieuwe accu en isolatiemat in :P
Raakten de klemmen niet het metaal van de motorkap en maakten daardoor sluiting?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:53:29 #65
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109435732
Laatst een thermostaat vervangen in m'n E46. Alles teruggezet, blijk je een schroef vergeten. Toch maar proberen of het niet zonder kan... met als rookontwikkeling en een koelvloeistoflekkage. Kon alles weer open...anderhalf uur later had ik die ene schroef erin zitten en werkte alles wel. Toch zonde van de tijd...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109460101
Laat ik maar stil zijn.. _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Vis een optie? zaterdag 24 maart 2012 @ 13:25:37 #67
70532 loveli
N
pi_109460250
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Laat ik maar stil zijn.. _O-
Jouw fuckup's hebben een eigen reeks?
crap in = crap out
pi_109461713
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Jouw fuckup's hebben een eigen reeks?
_O_ _O_
pi_109462053
Hij geeft ze tenminste toe.
En hij maakt ze ook omdat hij dingen probeert, dit in tegenstelling tot mensen die voor elk wissewasje naar de garage gaan.
Fouten gemaakt? Absoluut!
Dingen voor elkaar gekregen waar de gemiddelde sleutelaar alleen maar van droomt? Absoluut!

In het begin was het een dwaas, vond ik ook.
Nu niet meer, hij probeert en doet tenminste wat en zo te lezen lukken zijn projecten nu ook.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:50:42 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109462173
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:45 schreef vannelle het volgende:
Hij geeft ze tenminste toe.
En hij maakt ze ook omdat hij dingen probeert, dit in tegenstelling tot mensen die voor elk wissewasje naar de garage gaan.
Fouten gemaakt? Absoluut!
Dingen voor elkaar gekregen waar de gemiddelde sleutelaar alleen maar van droomt? Absoluut!

In het begin was het een dwaas, vond ik ook.
Nu niet meer, hij probeert en doet tenminste wat en zo te lezen lukken zijn projecten nu ook.
Itt users die hier alleen maar commentaar geven en smilieposts maken, dat zijn de echte, die hebben alles geleerd zonder ooit ook maar een boutje te vergeten.

Iedereen die sleutelt maakt fouten, het hele verschil zit hem inderdaad in het toegeven/onderkennen dát je ze maakt, dat maakt je pas een échte baas, want dan léér je namelijk wat _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109462594
Het wordt pas jammer als je veel fouten maakt terwijl je nauwelijks sleutelt. :+

Maar idd SD, dat bedoel ik.
Alleen een groot man geeft z'n fouten toe.
Is ook niks om je voor te schamen, is gewoon vermakelijk. Had er gister nog 1:

Voor de apk moet ik een stukje remleiding vervangen, linksachter.
Rechts op een oprijbok en links op een assteun om hoogte te krijgen.
Flink op de parkeerrem gezet want je wilt niet dat ie kan rollen natuurlijk.

Ontluchtingsnippel links losgedraaid om de remvloeistof er uit te kunnen pompen voor de demontage begint en wat denk je? Niks.
Volop druk, geen druppel kwam er uit?
Huh? WTF?
Nippel er helemaal uitgedraaid en nog steeds niks, vraagtekens boven mijn hoofd werden steeds groter.
Ben er nog steeds niet zeker van maar volgens mij komt het doordat de rem nu mechanisch bedient wordt door de parkeerrem.
Zometeen nieuw stukje leiding plaatsen en proberen te ontluchten zonder dat ie op de parkeerrem staat, durf te wedden dat dat een stuk beter gaat!
pi_109463034
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Itt users die hier alleen maar commentaar geven en smilieposts maken, dat zijn de echte, die hebben alles geleerd zonder ooit ook maar een boutje te vergeten.

iets met gestructureerd werken, en technisch inzicht hebben
pi_109463286
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Jouw fuckup's hebben een eigen reeks?
Hahahahahahaha.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109463530
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:46 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Raakten de klemmen niet het metaal van de motorkap en maakten daardoor sluiting?
Nee, want die raken sowieso de motorkap niet, daarbij zit/zat er een isolatiemat tussen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_109463695
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hahahahahahaha.
Nou kun je wel lachen maar:
Ik zie je vaak advies of een mening geven in PTA. Blijkbaar heb je er verstand van volgens jou.
Hoe kom je aan die kennis? Internetwijsheid of ervaring?
Nog nooit zelf iets verneukt?
  zaterdag 24 maart 2012 @ 17:00:30 #76
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_109465117
Niet echt een fuckup maar ik dacht net waarom die bouten nou niet vuilvrij werden terwijl ik toch flink remmenreiniger aan het spuiten was.

Had ik een bus siliconenspray in de handen :')

Die van de action zien er zowat hetzelfde uit :{
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 19:00:55 #77
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109468179
Een ouwe:

Ik was m'n vorige BX aan het demonteren. Het ding stond op en brug (vierkolommer) en moest omlaag. Dus vergrendelingshendel overhalen en ventiel open draaien (van die brug dus). Komt plotseling die BX voorbij rijden ! De achterkant dondert van de brug af en ramt een staken kast, een motorfiets en en een motorblok. Oeps ... Veel schade kon ik niet ontdekken en ik ben met knikkende knieën naar de eigenaar van dat spul gegaan. Hij was niet erg onder de indruk (is 'ie nooit in dit soort situaties :P ) en er was geen schade. Daarbij waren die motorfiets en motorblok bedoeld om weg te gooien.

De achterkant van de BX hebben we terug op de brug gezet door het uiteinde van de hefarm van een motortakel via de achterklep in de BX te steken en tegen het dak aan te laten steunen (kwam een mooie punt in :P ) en vervolgens het hele spulletje naar voren te rollen.

Er was nog een blunder die ik gemaakt heb, maar die ben ik even kwijt ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 19:01:30 #78
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109468196
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:45 schreef vannelle het volgende:
Hij geeft ze tenminste toe.
En hij maakt ze ook omdat hij dingen probeert, dit in tegenstelling tot mensen die voor elk wissewasje naar de garage gaan.
Fouten gemaakt? Absoluut!
Dingen voor elkaar gekregen waar de gemiddelde sleutelaar alleen maar van droomt? Absoluut!

In het begin was het een dwaas, vond ik ook.
Nu niet meer, hij probeert en doet tenminste wat en zo te lezen lukken zijn projecten nu ook.
De huidige projecten volg ik wat minder, maar ik ben het wel met je eens !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_109468819
Dat van zo'n brug afvallen is echt mijn grootste angst, zeker als ik met een 2-kolommer werk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109468931
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat van zo'n brug afvallen is echt mijn grootste angst, zeker als ik met een 2-kolommer werk.
mijn auto gaat niet eens op een 2 kolommer (chassis balken zit te dicht bij elkaar)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 19:29:40 #81
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109469089
Overigens rolde m'n BX van die brug af omdat ik de brug niet goed genoeg van de vergrendeling af had gehaald en de rijplaten aan 1 kant niet naar beneden kwamen maar aan de andere kant wel. Krijg je een mooie helling van ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_109469302
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:29 schreef 2cv het volgende:
Overigens rolde m'n BX van die brug af omdat ik de brug niet goed genoeg van de vergrendeling af had gehaald en de rijplaten aan 1 kant niet naar beneden kwamen maar aan de andere kant wel. Krijg je een mooie helling van ...
en daar zaten geen opstaande randen aan?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 19:39:50 #83
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109469449
Nope. Maar gezien de snelheid waarmee het ding er af rolde had dat ook geen invloed gehad vrees ik. De wielen hingen niet net over het randje zeg maar en als het motorblok er toen al uit geweest was was het hele ding achterover gekiept ofzo.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2012 @ 22:26:03 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110575915
Aandrijfassen van m'n BX vervengen. De ouden waren(vermoedelijk) al een half miljoen kilometer oud en onder m'n vorige BX waren ooit nieuwe aandrijfassen gekomen, dus die er maar onder. Zo bedacht, zo gedaan. Vervolgens auto weer op de wielen gezet, weggereden en meteen hoorde ik dat er iets mis was.

De eerste verdachte was een homokineet rechts. Die heb ik vervangen, maar dat hielp niet. Vervolgens de hele aandrijfas links vervangen door een ander exemplaar, maar ook dat hielp niets. Uiteindelijk de aandrijfas rechts vervangen door een ander exemplaar (waardoor er dus weer oude aandrijfassen onder zaten) en toen was het over.

Maar bij het vervangen van de rechteraandrijfas gingen 2 moertjes wel erg makkelijk los en op het tussenlager (de aandrijfas wordt ondersteund door een tussenlager omdat het onder de motor door loopt) zaten wat slijtsporen. Ik ben er 99% zeker van dat ik de moertjes van het tussenlager niet vast gezet heb en dat dat dat geluid veroorzaakte.

Helaas heb ik de aandrijfassen waarvan ik dacht ddat ze niet goed meer waren er vrij ruw uit gehaald waardoor ik de tripoīdes uit elkaar getrokken heb en ik die weer opnieuw in elkaar kan gaan zetten. Ik weet alleen niet zeker of de korte aandrijfas mee is gegaan met de oud-ijzer boer ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2012 @ 22:45:15 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110576880
Ik voelde me goede vrijdag min of meer fucked up. Kachelaanjager in de AX was herrie gaan maken, teken dat het niet goed gaat. Vrijdags eruit gehaald, apart doppenset met kleine dopjes voor moeten kopen (grootste 13), doppenset met grootste dop 40 had een te dikke stam en paste er niet in. Afijn, naar de sloop, want wou een andere zodat ik deze eens op mijn gemak kon reviseren. Alles leeg... Tja, vaker voorkomend probleem. Jammer alleen dat je er het halve dashboard voor uit elkaar moet halen, handschoenenkastje eruit, etc.
Afijn, maar weer naar huis gegaan, lagers gesmeerd, gaatje geboord in de onderkant van het motorhuis en daar ook een pro. smeermiddeltje in gespoten (wordt in de industrie gebruikt om grote kettingen mee te smeren, zit een vervliegende olie bij en blijft dan vettig). Nu komt er op termijn een andere aanjager, mja, wel even een goede vinden (is waarschijnlijk gevonden, 180 km verderop :+ ).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Vis een optie? maandag 30 april 2012 @ 23:32:15 #86
70532 loveli
N
pi_110980886
Carterpan vervangen, aftapplug handvast gedraaid, motor weer weggezet om de volgende keer verder te gaan. De volgende keer was vandaag.

In een donker hoekje oliefilter vervangen, vergeten nieuwe afdichtring erin te doen, dus weer losgehaald, nieuwe ring erin, snel snel filterkap teruggezet, met het juiste moment aangedraaid. Motor naar buiten gesleept om er olie + een flesje Forte in te mikken, banden op te pompen en een stukje rijden om de forte te laten werken.

Verse accu erin (oh ja, van accuzuur krijg je gaten in je kleding), olie erin gemikt, enthousiast voor het eerst dit jaar de motor gestart en happy als een kuiken dat 'ie bij de eerste poging aanslaat. Sijpelt de olie er bij het filter uit... ik had de filterkap er net niet recht opgezet :X

Kon meteen de olie weer aftappen (aftapplug druppelde ook nog, want slechts handvast, wat het losdraaien wel makkelijk maakte), filterkap goed vastgezet en olie weer bijgevuld. Wordt vervolgd.
crap in = crap out
  † In Memoriam † maandag 30 april 2012 @ 23:44:42 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110981334
Wat is een filterkap ? En om wat voor motor gaat het ? Want een afdichtring voor een oliefilter kan je pas vergeten als je hem er opzettelijk en bewust uit het filter pulkt (voor zover ik weet).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 30 april 2012 @ 23:55:04 #88
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_110981722
Zal waarschijnlijk wel om een inzet filter gaan die vaak gebruikt worden bij motorfietsen, dan heb je een los papieren element en dus ook soms een pakking/o-ring.

:)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  Vis een optie? maandag 30 april 2012 @ 23:55:25 #89
70532 loveli
N
pi_110981737

4-cilinder in lijn 750 cc blokje. Filterkap zit aan de voorkant van het blok en je kunt er vrij makkelijk bij tussen de uitlaatbochten. Dat nokje valt precies tussen 2 'streepjes'. Of ernaast, als je niet goed kijkt wat je doet. Afdichting is een ronde rubberen ring die in de loop van de tijd vervormt en plat wordt, dus als je het filter vervangt, ook de afdichtring.
crap in = crap out
  † In Memoriam † maandag 30 april 2012 @ 23:57:24 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110981812
Ah, het is dus niet zo'n opschroef-filter.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Vis een optie? dinsdag 1 mei 2012 @ 00:04:26 #91
70532 loveli
N
pi_110982037
Zo'n ding zit erin:


Omdat hij te lang heeft stilgestaan zonder olie zit er nu relatief goedkope olie in. Hierna weer schone olie + weer een nieuw filter.
crap in = crap out
  dinsdag 1 mei 2012 @ 00:21:59 #92
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_110982529
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 00:04 schreef loveli het volgende:
Zo'n ding zit erin:
[ afbeelding ]

Omdat hij te lang heeft stilgestaan zonder olie zit er nu relatief goedkope olie in. Hierna weer schone olie + weer een nieuw filter.
Heb je ook de stalen ring die tussen het filter en de veer zit terug gezet?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  Vis een optie? dinsdag 1 mei 2012 @ 00:28:48 #93
70532 loveli
N
pi_110982743
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 00:21 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Heb je ook de stalen ring die tussen het filter en de veer zit terug gezet?
Doe eens een plaatje? Kan me geen stalen ring voor de geest halen, heb oud filter nog niet weggegooid, wel gecontroleerd of er verschillen tussen oud en nieuw filter waren.
crap in = crap out
pi_114608644
Vorige week het dashboard, A, B, en C stijl en deurpanelen overgespoten, en daarna op vakantie te gaan, ik had alles laten zitten zoals het was, krijg ik nu opeens te horen dat het afplaktape er niet langer dan 2 dagen op mag blijven zitten, weet ik dat verdomme veel...... :(
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:04:06 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114608742
Ik ben vorige week bij een beurtje de carterplug kwijtgeraakt. Best vervelend als je daarna weg moet met je auto :'). Heb maar even ergens anders een passende bout gescoord en erin gepropt, maar dat kostte me inclusief zoektocht en wandeling naar de bouwmarkt wel een uur extra }:|.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 17:37:21 #96
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114609601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:04 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben vorige week bij een beurtje de carterplug kwijtgeraakt. Best vervelend als je daarna weg moet met je auto :'). Heb maar even ergens anders een passende bout gescoord en erin gepropt, maar dat kostte me inclusief zoektocht en wandeling naar de bouwmarkt wel een uur extra }:|.
Whehe :@ :')
pi_114610421
Ik heb ook wel aardig wat foutjes gemaakt. Ben inmiddels 2,5 jaar actief aan het klussen, dan maak je wel het nodige mee!

- Bij het vervangen van het contactslot de accu niet losgehaald. Ik lag ondersteboven in de auto, wilde de sleutel eruit draaien, maar draaide de verkeerde kant op... Beetje vervelend, aangezien ik mn auto vaak in de versnelling, zonder handrem wegzet :X

- Bij het lassen van een wielkast van een Jaguar XJS (uit '86) een isolatiematje over het hoofd gezien, die vrolijk vlam vatte... Ik had de kabels goed aan de kant gelegd, dus gelukkig geen verdere schade, maar je schrikt toch best wel even als de hele kofferbak vol niet al te gezonde rook staat...

- Ongemerkt remolie gemorst over de buitenkant van een gereedschapskist. Kon de volgende dag precies zien waar dat geweest was...

- Na het vervangen van een remdrukbegrenzer de nippels niet goed vastdraaien, waardoor je pas bij de eerste remactie in de gaten hebt dat je eigenlijk helemaal geen remdruk hebt.

- Wiel niet goed vast gedraaid hebben, waardoor je auto op de snelweg toch wel een beetje begint te rammelen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:25:27 #98
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_114610907
Oh L0we dat doet me denken aan die keer toen ik de startmotor zou vervangen.

Ook vergeten om de accu los te halen... ik lag al onder de auto en zette m'n sleutel op het ene punt en kwam met de rest van de sleutel blijkbaar ergens anders tegenaan want het vonkte mooi.
Daarna eerst maar even de accu los gehaald :') .

En daarvoor nog even m'n tengels gebrand aan de uitlaat (oh, die was dus warm).

Niet echt een grote fuckup en ook niet ernstig, maar toch... ik had beter moeten weten.
pi_118085950
Niet echt een fuck-up, maar ik kwam er net na 5 jaar en 50.000 kilometer achter dat het check-engine lampje eigenlijk helemaal geen check engine lampje is, maar een service interval lampje :').

Verder een schopje voor dit topic
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2012 @ 01:21:25 #100
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118111535
Ik bedacht mij laatst dat ik de motorolie van mijn BX maar eens moet gaan verversen. Dat moet elke 10.000km en het spul zit er nu al zo'n 20.000-30.000km in :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')