quote:Grappig; ter lering ende vermaak ;
Iedereen die een beetje serieus met zijn auto bezig is knutselt wel eens wat aan zijn auto, de ene keer met een betere afloop als de andere, en die 'andere' is waar we het over willen hebben natuurlijk, want er is natuurlijk geen beter vermaak als leedvermaak![]()
TS trapt af:
Ooit eens bij mijn Kadeath GSi vergeten om na een blokwissel een olieleiding in de RV wielkast vast te zetten met als gevolg dat hij tegen het wiel aanliep met vol insturen. Dat heb je natuurlijk niet in de gaten, maar de leiding geeft dat vanzelf een keertje op![]()
Na een dag of 3 reed ik op het stukje dijk waaraan ik woon, de laatste 900 meter is 100% overzichtelijk met 2 hele vette bochten erin, en het is voor de locals hier de kunst om (mits lege dijk uiteraard) zo hard mogelijk te rijden op het laatste stukje voor de dijkafrit, wat resulteerde in mijn langste slip ooit op een dijk
toen mijn hartslag weer onder de 300 kwam stapte ik uit om te kijken welke band er lek was (zo voelde het), en toen was de complete rechterzijkant van de auto incluis de wielen één grote oliedruiper
![]()
![]()
Gelukkig was het nog maar 100 meter naar huis![]()
Ik zeg: kom maar op met die sappige verhalen
Onder welke steen leef jij tegenwoordig ?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had![]()
toch maar even doen voor die weg rijd
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had![]()
toch maar even doen voor die weg rijd
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
hey grappig, deze stond al in MyAT zonder dat ik geregageerd had![]()
toch maar even doen voor die weg rijd
't is dat je echt ongelukkig wordt als er iets kapot blijkt te zijn, maar wbt conservering is het redelijk ideaalquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef Erasmo het volgende:
Na het vullen van de olie vergeten de vulpijp dicht te doen![]()
400 meter verderop was m'n complete vooronder in de conservering gezet.
Mooi plaatje.quote:Op maandag 12 december 2011 13:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat mij betreft:
[ afbeelding ]
was is das problem ?quote:Op maandag 12 december 2011 19:26 schreef 2cv het volgende:
Ik krijg een kachelventilator niet gerepareerd
Pics van de nieuwe BX?quote:Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.
Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
-even offtopic-quote:Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.
Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
moettie ff trouwen met die van mn oudersquote:Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef 2cv het volgende:
BX gekocht ---> 1 uur na aankoop knop wat de ventilator bedient/regelt aangeraakt ---> kachelventilator dood.
Helaas heb ik niet zoveel verstand van elektriek. Maar na veel pluizen, proberen, testen en vervangen van onderdelen denk ik dat er ergens een draadbreuk is ...
kom jij uit limburgquote:Op maandag 12 december 2011 22:04 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Ik heb er ook eentje.![]()
Op een avond wou mijn rechterzij-ruit niet meer omlaag (elektrisch), terwijl ik het raam een tijdje geleden nog bediend had. Dus even later zekeringen etc. gecheckt wat allemaal goed bleek te zijn.
Volgende dag met een maat deurpaneel eraf gehaald, apart stroom op het motortje gezet etc. Werkplaatshandboek doorgekeken. toen zagen wij opeens een aftakking in de stroomcircuit naar een knopje. en je raad het vast al![]()
Helemaal vergeten te denken aan het raam blokkeer knopjegelijk moeilijk gaan denken en alles uit elkaar trekken
hahaha nee, maar vroeger had ik een buur jongen, tevens schoolmaat die zich zelf (met zelfde hoofdletter gebruik) Chino for real noemdequote:
Ghehe dat(schijven) heb ik dus ook gedaan alleen maar om mijn remmen swap passend te maken....ben nu 1500 km verderquote:Op woensdag 28 december 2011 18:38 schreef Turquaz52 het volgende:
voordat mensen gaan joelen dat ik geen 2e hands remmen moet kopen voor de golf: ik koop ze om gelijk de achter as te voorzien van schijfremmen, ipv trommels.. Schijven & blokken komen er uiteindelijk toch nieuw onder..
Zolang ie het nog doet is het toch goed..quote:Op woensdag 28 december 2011 23:57 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ghehe dat(schijven) heb ik dus ook gedaan alleen maar om mijn remmen swap passend te maken....ben nu 1500 km verder
ja.. tot die het niet meer goed doet en je de snuit van je golfje mag gaan laten uitdeuken / voorzien van nieuw plaatwerkquote:Op donderdag 29 december 2011 11:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zolang ie het nog doet is het toch goed..
Tot die het niet meer goed doet zijn er weer nieuwe schijven&blokken onder denk ik he? Waarom zouden zij gaan falen onder mijn auto maar niet onder de auto waar het vandaan komt..?quote:Op donderdag 29 december 2011 11:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja.. tot die het niet meer goed doet en je de snuit van je golfje mag gaan laten uitdeuken / voorzien van nieuw plaatwerk
Oeehhh 2e hands remmen zijn levensgevaarlijk dat mag niet. ga je dood van!quote:Op donderdag 29 december 2011 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Tot die het niet meer goed doet zijn er weer nieuwe schijven&blokken onder denk ik he? Waarom zouden zij gaan falen onder mijn auto maar niet onder de auto waar het vandaan komt..?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net zoals de mensen die bang zijn met tweedehandse banden![]()
Van de E34 en e39 weet ik dat je voorbanden snel onder je reet slijten. Zo kut was dat. Met een breedset kon ik toen ook niet fftjes voor met achter wisselenquote:Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Turquaz52 het volgende:
2 hands banden FTW! Slijt zowiezoo met de BMW minstens een set per maand.. Maar ben hooguit 50 euro kwijt aan nieuwe banden..
Interessant, maar niet hier; ga effe lekker over je remmen/banden,onderspoilerslijtage baggeren in je eigen topic(s) aubquote:Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Turquaz52 het volgende:
2 hands banden FTW! Slijt zowiezoo met de BMW minstens een set per maand.. Maar ben hooguit 50 euro kwijt aan nieuwe banden..
Klassiekertje; tevens verdwijnen vaak: ruitenwissers, met name de achterwisser, sierstrips, logo's en emblemen, en spiegels.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:48 schreef loveli het volgende:
Auto van m'n ma, wasstraat - antenne![]()
De mijne werkt automatisch...
Buurjongen wel voorzien van een biertje neem ik aan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een aantal weken geleden had m'n moeder een lege accu en besloot mijn vader deze een nachtje op te laden. De accu in de auto laten zitten en de lader aangesloten en onder de motorkap gezet. Dit doet ie wel vaker.
Echter om 2 uur ging de bel, ik stond binnen enkele seconden beneden voor de deur alwaar mijn buurjongen stond met zijn vader. Buurjongen; Uhm, er komt nogal wat rook onder je motorkap vandaan, en je motorkap ik gloeiend heet. Ik ben naar buiten gelopen, ben weer terug naar binnen gegaan en heb meteen de tuinslang uitgerold en meegenomen naar voren. Stekker van het verlengsnoer eruit getrokken, motorhandschoenen aan en de motorkap open gemaakt, vervolgens de smeulende isolatiemat en gesmolten lader geblust![]()
Geen idee (waarschijnlijk korstsluiting in de lader) waarom het deze keer fout is gegaan, ik was er gelukkig met dank aan mijn buurjongen op tijd bij. Er zit nu een nieuwe accu en isolatiemat in
Wel meer dan 1quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klassiekertje; tevens verdwijnen vaak: ruitenwissers, met name de achterwisser, sierstrips, logo's en emblemen, en spiegels.
Mijn auto's hebben nog nķķit een wasstraat gezien, behalve in het voorbijrijden misschien
[..]
Buurjongen wel voorzien van een biertje neem ik aan?
Raakten de klemmen niet het metaal van de motorkap en maakten daardoor sluiting?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een aantal weken geleden had m'n moeder een lege accu en besloot mijn vader deze een nachtje op te laden. De accu in de auto laten zitten en de lader aangesloten en onder de motorkap gezet. Dit doet ie wel vaker.
Echter om 2 uur ging de bel, ik stond binnen enkele seconden beneden voor de deur alwaar mijn buurjongen stond met zijn vader. Buurjongen; Uhm, er komt nogal wat rook onder je motorkap vandaan, en je motorkap ik gloeiend heet. Ik ben naar buiten gelopen, ben weer terug naar binnen gegaan en heb meteen de tuinslang uitgerold en meegenomen naar voren. Stekker van het verlengsnoer eruit getrokken, motorhandschoenen aan en de motorkap open gemaakt, vervolgens de smeulende isolatiemat en gesmolten lader geblust![]()
Geen idee (waarschijnlijk korstsluiting in de lader) waarom het deze keer fout is gegaan, ik was er gelukkig met dank aan mijn buurjongen op tijd bij. Er zit nu een nieuwe accu en isolatiemat in
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Jouw fuckup's hebben een eigen reeks?
Itt users die hier alleen maar commentaar geven en smilieposts maken, dat zijn de echte, die hebben alles geleerd zonder ooit ook maar een boutje te vergeten.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:45 schreef vannelle het volgende:
Hij geeft ze tenminste toe.
En hij maakt ze ook omdat hij dingen probeert, dit in tegenstelling tot mensen die voor elk wissewasje naar de garage gaan.
Fouten gemaakt? Absoluut!
Dingen voor elkaar gekregen waar de gemiddelde sleutelaar alleen maar van droomt? Absoluut!
In het begin was het een dwaas, vond ik ook.
Nu niet meer, hij probeert en doet tenminste wat en zo te lezen lukken zijn projecten nu ook.
iets met gestructureerd werken, en technisch inzicht hebbenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Itt users die hier alleen maar commentaar geven en smilieposts maken, dat zijn de echte, die hebben alles geleerd zonder ooit ook maar een boutje te vergeten.
Hahahahahahaha.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Jouw fuckup's hebben een eigen reeks?
Nee, want die raken sowieso de motorkap niet, daarbij zit/zat er een isolatiemat tussen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Raakten de klemmen niet het metaal van de motorkap en maakten daardoor sluiting?
Nou kun je wel lachen maar:quote:
De huidige projecten volg ik wat minder, maar ik ben het wel met je eens !quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:45 schreef vannelle het volgende:
Hij geeft ze tenminste toe.
En hij maakt ze ook omdat hij dingen probeert, dit in tegenstelling tot mensen die voor elk wissewasje naar de garage gaan.
Fouten gemaakt? Absoluut!
Dingen voor elkaar gekregen waar de gemiddelde sleutelaar alleen maar van droomt? Absoluut!
In het begin was het een dwaas, vond ik ook.
Nu niet meer, hij probeert en doet tenminste wat en zo te lezen lukken zijn projecten nu ook.
mijn auto gaat niet eens op een 2 kolommer (chassis balken zit te dicht bij elkaar)quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat van zo'n brug afvallen is echt mijn grootste angst, zeker als ik met een 2-kolommer werk.
en daar zaten geen opstaande randen aan?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:29 schreef 2cv het volgende:
Overigens rolde m'n BX van die brug af omdat ik de brug niet goed genoeg van de vergrendeling af had gehaald en de rijplaten aan 1 kant niet naar beneden kwamen maar aan de andere kant wel. Krijg je een mooie helling van ...
Heb je ook de stalen ring die tussen het filter en de veer zit terug gezet?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:04 schreef loveli het volgende:
Zo'n ding zit erin:
[ afbeelding ]
Omdat hij te lang heeft stilgestaan zonder olie zit er nu relatief goedkope olie in. Hierna weer schone olie + weer een nieuw filter.
Doe eens een plaatje? Kan me geen stalen ring voor de geest halen, heb oud filter nog niet weggegooid, wel gecontroleerd of er verschillen tussen oud en nieuw filter waren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Heb je ook de stalen ring die tussen het filter en de veer zit terug gezet?
Whehequote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:04 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben vorige week bij een beurtje de carterplug kwijtgeraakt. Best vervelend als je daarna weg moet met je auto. Heb maar even ergens anders een passende bout gescoord en erin gepropt, maar dat kostte me inclusief zoektocht en wandeling naar de bouwmarkt wel een uur extra
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |