Zuigers zagen er allemaal prima uit. Motor is ook niet warm geweest, en voor het vervangen van de koppakking was er nog geen enkel probleem.quote:
Deze motor heeft een ketting, en onderliggende nokkenas. Is niet los geweest.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:08 schreef RetepV het volgende:
Ik gok eerder dat de distributieriem niet goed terug gezet is. Één tandje of meer verschoven.
Het grote probleem daarmee is dat de kleppen tegen de zuigers aan komen. Want ze gaan te vroeg of te laat open. Dat levert een ratelend geluid op. Tevens gaan je kleppen krom en zal je motor niet lekker meer lopen.
Het vervangen of herplaatsen van een distributieriem mag je nooit onderschatten.
Misschien is er nog geen schade, maar controleer nog maar eens heel goed of de distributieriem niet een tandje verschoven is.
Gelul, dan start het beest niet eens.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:08 schreef RetepV het volgende:
Ik gok eerder dat de distributieriem niet goed terug gezet is. Één tandje of meer verschoven.
Het grote probleem daarmee is dat de kleppen tegen de zuigers aan komen. Want ze gaan te vroeg of te laat open. Dat levert een ratelend geluid op. Tevens gaan je kleppen krom en zal je motor niet lekker meer lopen.
Het vervangen of herplaatsen van een distributieriem mag je nooit onderschatten.
Misschien is er nog geen schade, maar controleer nog maar eens heel goed of de distributieriem niet een tandje verschoven is.
Met één tandje verschoven start hij echt nog wel. En zal hij zelfs nog rijden. Maar als je een bepaald toerental haalt, dan gaat het mis. En is het eenmaal mis, heb je kromme kleppen. En dat hoor je ratelen in je motor.quote:
Het scherpe getik hoort er niet in.quote:
Deze auto heeft een ketting, geen riem.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:17 schreef 1299 het volgende:
Hij heeft wel een punt, als je kleppen daadwerkelijk je zuigers raken dan weet je echt niet wat je hoort. Daarnaast neem ik aan dat mocht je de distributieriem hebben vervangen je de krukas eerst een paar keer handmatig hebt rondgedraaid. Als de zuigers de kleppen raken had je het wel gevoeld.
Speaker aan zetten.quote:
Ehm, ook een hele goede.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:04 schreef -niemand- het volgende:
als je vermoed dat de koppakking verkeerd is zou het oliekanaal wel eens afgesloten kunnen zijn.
kijk eerst eens of je wel olie in de cilinderkop krijgt.
De bougiekabels zit goed. Als er onbalans in zou zitten zou het blok niet zo mooi lopenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:47 schreef Mano_ het volgende:
Ben geen expert, dus ik kan er volkomen naast zitten. Maar zitten de bougiedoppen op de juiste cylinders? Misschien is het onbalans in de krukas, waardoor een lager klappert.
Maar misschien loopt 'ie dan helemaal niet en lul ik onzinProbeer enkel mee te denken
Die staat op precies 7:31. Moet goed zijn toch?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
Krukaskeerring moet op tijd gezet worden.
Heb ik meerdere keren gecheckt, zijn allemaal goed!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:56 schreef MaGNeT het volgende:
Klinkt toch als "kleppen stellen", alsof ze veeeeul te ruim staan
Was mijn vermoeden ook, daarom heb ik ze inmiddels meerdere keren gecheckt / gesteld. Alles was gemonteerd, kleppen zijn op de juiste manier gesteld.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:03 schreef 2cv het volgende:
Wellicht kleppen toch niet goed gesteld ---> nogmaals nameten. Zorg er voor dat de nokkenas in de goede stand staat en dat alles gemonteerd is wat gemonteerd moet zijn i.v.m. spanning op de onderdelen.
Bougiekabels kunnen ook verkeerd aangesloten zijn ---> één voor één de bougiedoppen loshalen. Verandert dat niets aan de motorloop, dan zit er iets verkeerd ergens.
Dat dus.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
Motor loopt prima, probleem zit in de kop/kleppen/afstelling/stoters denk ik. Voor verkeerd om zittende kabels loopt ie veel te goed volgens mij.
Ketting een tandje verkeerd zou op zich ook nog kunnen, maar dan zou hij rijden als een natte krant, en dat lees ik nergens.
Ik!quote:
Kan. maar de speling van de cylinders tot de bougies en kleppen en dergelijke minimaal 6.nogwat mm. Een te dunne koppakking zou er dan alleen toe kunnen leiden dat de kleppen te strak staan, als je ze niet afstelt.quote:
Das gecheckt. Ik heb de koppakking over de oude gehouden, alle gaten die erin zaten zitten nu ook open. Na de montage van het geheel was de boel gortdroog, toen heb ik handmatig wat gesmeerd voor ik ging starten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:04 schreef -niemand- het volgende:
als je vermoed dat de koppakking verkeerd is zou het oliekanaal wel eens afgesloten kunnen zijn.
kijk eerst eens of je wel olie in de cilinderkop krijgt.
Mjah, lijkt me op zich niet verkeerd, zou ik turq effe moeten vragen, hij heeft er ook speciaal gereedschap voor enzo.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:53 schreef L0we het volgende:
Die staat op precies 7:31. Moet goed zijn toch?
Zijn de kleppen en stoters enzo eruit geweest?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:53 schreef L0we het volgende:
Was mijn vermoeden ook, daarom heb ik ze inmiddels meerdere keren gecheckt / gesteld. Alles was gemonteerd, kleppen zijn op de juiste manier gesteld.
Succes en laat effe weten of je het gevonden hebt en wat het was.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:53 schreef L0we het volgende:
Morgen gaat de boel los, dan weet ik meer! Dank voor het meedenken allemaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |