Haha, zou weleens een grote teleurstelling kunnen zijn, ja.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:50 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Da's over minder dan één week!
Maar misschien moet ik er helemaal niet om juichen...
Ik ook wel, eigenlijk.quote:
En ik ook wel, eigenlijk.quote:En ook bang voor een teleurstelling![]()
Ik hoop met je mee.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
Dat ze al zo vroeg plannen bekend maken, zie ik heel voorzichtig als een goed teken. Het kon er wel eens op duiden dat er een lange aanloop wordt genomen, bijvoorbeeld een selectiewedstrijd (lees: volwaardig Nationaal Songfestival). Ik kan me bijna niet voorstellen dat de TROS nu al een artiest of liedje voor volgend jaar aanwijst.
Ik weet niet of de TROS zich wel van kritiek aantrekt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee.
Ergens vind ik het ook een goed teken, dat ze wellicht van alle kritiek af willen en in een goed daglicht willen komen te staan. En als ze nu al bekend maken dat het Monique Smit gaat worden dan is Nederland te klein qua terechte bagger dat dat gaat geven, dus wie weet krijgen we echt weer voorrondes e.d.
Dat is heel goed mogelijk, het is slechts een plan. Maar vorig jaar werd het toch ook al heel vroeg aangekondigd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:37 schreef Greys het volgende:
Of ze maken op 6 juli bekend dat ze in februari 2012 bekend zullen gaan maken welke artiest met welk nummer het gaat worden.
Na het Nationaal Songfestival van dit jaar niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:40 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik weet niet of de TROS zich wel van kritiek aantrekt.
En als de artiest kan optreden op de ''beroemde'' muziekfeesten op het plein.quote:Volgens mij maakt het ze niet eens uit hoe de deelnemer scoort, maar dat de TROS en de deelnemer dan in Nederland een goede single heeft.
Zo erg zal het niet meer kunnen zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:37 schreef Greys het volgende:
Of ze maken op 6 juli bekend dat ze in februari 2012 bekend zullen gaan maken welke artiest met welk nummer het gaat worden.
Dus het kan hooguit net zo erg zijn als dit jaar..... of vorig jaar.....of dat jaar van de Toppers.quote:Vanaf 2012 is het voor deelnemende landen niet meer toegestaan om kandidaat én nummer intern te selecteren. Sietse Bakker, evenementssupervisor van de EBU, bevestigde dit. Wel mag of kandidaat of nummer nog intern worden gekozen, maar het publiek moet zijn zegje kunnen doen over minimaal een van de twee.
Ze moesten 75+ tekstschrijvers eens verbiedenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zo erg zal het niet meer kunnen zijn.
[..]
Dus het kan hooguit net zo erg zijn als dit jaar..... of vorig jaar.....of dat jaar van de Toppers.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze kunnen dus wel gewoon hetzelfde doen als dit jaar en vorig jaar.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ze moesten 75+ tekstschrijvers eens verbieden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar heb je dan groot gelijk in.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Dat denk ik dus ook.... maar ik durf niet te hopenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
Dat ze al zo vroeg plannen bekend maken, zie ik heel voorzichtig als een goed teken. Het kon er wel eens op duiden dat er een lange aanloop wordt genomen, bijvoorbeeld een selectiewedstrijd (lees: volwaardig Nationaal Songfestival). Ik kan me bijna niet voorstellen dat de TROS nu al een artiest of liedje voor volgend jaar aanwijst.
Nou, dat is een hele geruststelling. Je wordt vriendelijk bedankt...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
Dus het kan hooguit net zo erg zijn als dit jaar..... of vorig jaar.....of dat jaar van de Toppers.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou ik serieus nog erger vinden dan Gerard Jolingquote:Op zondag 3 juli 2011 19:37 schreef TheVulture het volgende:
LA The Voices.... dat zou ik echt horror vinden
Ik zou van beiden het gevoel hebben dat het Songfestival 2012 al verloren is voordat het goed en wel begonnen isquote:Op zondag 3 juli 2011 19:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zou ik serieus nog erger vinden dan Gerard Joling
True, maar dan zou ik om Joling wellicht nog als een boer met kiespijn kunnen lachen, als hij met verentooi helemaal uit zijn plaat gaat daar en bij The Voices zou ik er zelfs niet meer om kunnen lachenquote:Op zondag 3 juli 2011 19:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou van beiden het gevoel hebben dat het Songfestival 2012 al verloren is voordat het goed en wel begonnen is
Het zou van een ongekende arrogantie getuigen als de TROS nog geen twee maanden na het debacle van de 3J's al bekend maakt welke Muziekplein-artiest volgend jaar gaat. Ik overweeg dan echt een brief aan het bestuur van de Publieke Omroep te sturen.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:35 schreef Supermen12 het volgende:
Ik vraag me af of het wel zo goed nieuws is dat de TROS volgende week al met hun plannen voor ESF 2012 komt.
Ik hoop niet dat Gordon met z'n Voices gaat of weer zo'n Sterren.nl artiestje
Aandacht voor kunst en cultuur (dus ook muziek) is een kerntaak van de Publieke Omroep. We hebben een neutrale, algemene omroep - NOS - en een algemene, ledenloze omroep die zich op kunst en cultuur richt: NTR.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:33 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Laten we een FOK!-omroep oprichten die het dan overneemt. Of er komt een omroep zonder leden speciaal voor het songfestival.
Erg eigenlijk. Dat we niet durven op te hopen op iets dat volstrekt vanzelfsprekend zou moeten zijn en dat in veruit de meeste landen ook de realiteit is...quote:Op maandag 4 juli 2011 10:36 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze 6 juli te melden hebben! Ik durf bijna niet te hopen op open inschrijvingen, voorrondes, etc. We zullen zien.
En het liedje wordt zowaar R&Bquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:13 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd! Ik gok op een talentenjacht gepresenteerd door Mevrouw Mooie Woorden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Maarten-Pieter op 06-07-2011 11:31:40 ]
Springt Jan Smit met een 'matras?' *lol*quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
Laat me raden.
Een vliegtuig met van die rood-wit-blauwe rook komt overvliegen. Jan Smit springt eruit met een gigantische TROS parachute. Eenmaal op de grond rukt hij een paar plannen uit een gouden enveloppe.![]()
Alleen dan geen hoe wat of waar.quote:TROS maakt plannen 2012 woensdag bekend
De TROS zal volgende week woensdagmiddag de plannen voor het songfestival 2012 uit de doeken doen. Dat gebeurt niet zoals vorig jaar in de Gouden Uren. Tegen 14.30u zal TROS-directeur Peter Kuipers de plannen voor het songfestival 2012 gaan onthullen,
Ik las op een andere site weer dat ze dachten dat er een persconferentie zou komen om 14.30 uurquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Op songfestival.web-log.nl staat dit:
[..]
Alleen dan geen hoe wat of waar.
Zit ik hier straks met songfestival.nl open, de tv en radio aan, terwijl ik twitter in de gaten houd of er ergens als iets bezig isquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik las op een andere site weer dat ze dachten dat er een persconferentie zou komen om 14.30 uurKortom, er gaat IETS gebeuren vast op dat tijdstip, maar niemand weet precies hoe en wat, zelfs hun eigen songfestivalsite hult zich in raadselen. Wat een falers, echt
twitter:PaulBokkinga twitterde op woensdag 06-07-2011 om 12:00:07Vanmiddag hier op het binnenplein nationale Songfestival Presentatie. Kortom wie gaat nu weer het Songfestival voor Nederland winnen? reageer retweet
twitter:ESF_FOK twitterde op woensdag 06-07-2011 om 12:14:28Vandaag komt er nieuws over het songfestival! Om 14.30 schijnt er iets te gebeuren, maar waar, hoe en wat.... niemand die het weet.... #esf reageer retweet
Is echt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:14 schreef Greys het volgende:
WHUTWHUTWHUT?Dit is toch nep he?
http://jablablanu.blogspo(...)r-het-nationaal.html
Lees vooral de ondertitel van die paginaquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:14 schreef Greys het volgende:
Ik ga voor fictie.quote:Wereldschokkende fictie, factie en feiten over muziek, tv, theater, film, actualiteit en andere kunstjes.
Er staat dat het volgens sterren.nl zo is, maar op sterren.nl staat niks erover.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:14 schreef Greys het volgende:
Dan hebben we wel twee keer het budget!quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:34 schreef Bundesrepublik het volgende:
De TROS gaat bekend maken dat ze zich terugtrekken voor volgend jaar en dan komen ze in 2013 terug.
twitter:ESF_FOK twitterde op woensdag 06-07-2011 om 12:28:18TROS maakt #songfestival 2012 plannen bekend vanmiddag. Wat zal het worden? Nagelbijt mee op #FOK! [2012] NED: TROS maakt Songfestivalplannen bekend op 6 juli #ESF reageer retweet
quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:52 schreef Greys het volgende:
Ja!
Zie de ophef over die vage plannen
http://twitter.com/#!/search/songfestival
Als je me je 06nr PMt wil ik je wel een sms sturen als het bekend isquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:53 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Mij wordt net verteld dat ik meemoet naar het Dolfinarium vanmiddag, dus ik kan het niet live volgen
Maar het Dolfinarium is óók leuk
Maar ik ben er wel al twee keer geweest
Nee, hoeft niet. Ik zie het vanavond wel...quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je me je 06nr PMt wil ik je wel een sms sturen als het bekend isKijk maar, hoeft niet uiteraard.
Uit Emmer-Compascuum komt het fameuze duo Sister Sister. De debuuthit van dit leuke zusjesduo Melissa en Yonina zie je hier:quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:14 schreef Greys het volgende:
Oom Tjeddequote:Op woensdag 6 juli 2011 13:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Uit Emmer-Compascuum komt het fameuze duo Sister Sister. De debuuthit van dit leuke zusjesduo Melissa en Yonina zie je hier:
Emmer-Compascuum![]()
Persconferentie dus?twitter:Grietage twitterde op woensdag 06-07-2011 om 13:47:58Voor het landsbelang en de Nederlandse tricolor richting TROS-pand. Ja mensen, we hebben het hier over het Songfestival van 2012. reageer retweet
Inderdaad, maar ik denk dat ze gewoon één artiest aankondigen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:48 schreef Greys het volgende:
Maar als de TROS slim is kondigen ze vanmiddag gewoon aan dat er een open inschrijving komt die tot en met september duurt en dat ze er van uit gaan dat degenen die eerder riepen dat ze wel willen (Waylon, Rochelle, Joling, The Voices, Laura Janssen) zich dus allemaal inschrijven
Omdat roepen dat je wel wilt één ding is, maar meedoen een tweede.
Nu al?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:50 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik denk dat ze gewoon één artiest aankondigen.
twitter:Marienepien1 twitterde op woensdag 06-07-2011 om 13:57:23De spanning stijgt rondom het #songfestival! Het is iig geen Jan Smit want die zag ik net nog in de supermarkt rondhuppelen
reageer retweet
Journalist van de Metro is ook onderwegtwitter:EdwinVanDalen twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:06:23Onderweg naar een presentatie van de plannen voor het nationaal songfestival 2012. #iemandmoethetdoen reageer retweet
Ja, ik merk het net, mn laptop liep vast en ik was al blij dat ie het weer deed, maar kennelijk heb ik op rare knopjes gedruktquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Tombo, wil je de volgende keer het topic niet naar FHF schoppen?
Ik gedaan!quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:22 schreef Greys het volgende:
Zoooo topic weer even terug gehaald uit FOK!ers helpen FOK!ers
Geen idee hoe hij daar nou terecht was gekomen.
twitter:PaulBokkinga twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:21:53Het regent hier....en dat tijdens de de Nationale Songfestival presentatie op het binnenterrein #hint? reageer retweet
twitter:JacquesHappe twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:30:24BREKEND: TROS kiest Songfestival 2012 deelnemer via open inschrijving. Gordon, Waylon, MooiWark, Vangrail, Tim Douwsma, Rochelle, wie wil? reageer retweet
twitter:songfestivalNL twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:32:39Het gaat dan toch een open inschrijving worden #songfestival reageer retweet
En ondertussen:twitter:songfestival twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:32:34De pers is aan het schuilen voor de regen! We gaan wel zo beginnen! #songfestival http://twitpic.com/5m0sst reageer retweet
twitter:songfestivalNL twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:32:39Het gaat dan toch een open inschrijving worden #songfestival reageer retweet
twitter:volgjudith twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:36:07@Postmanico Ja, er wordt hier flink gespeculeerd. #songfestival reageer retweet
Roepen ze dat nu allemaal omdat iemand dat getweet heeft of is het al officieeltwitter:mauricewijnen twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:36:29Tros maakt bekend dat #songfestival 2012 een open inschrijving kent.Bravo, dat is een goed uitgangspunt#ESF reageer retweet
twitter:escdaily twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:37:59Netherlands: TROS revealed plans for 2012 http://escdaily.com/articles/19927 #esc2011 reageer retweet
quote:Today, TROS held a press conference about their plans for Eurovision 2012.
Reports about an open NF came in, but we are still waiting for official messages.
twitter:songfestival twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:38:38We zijn begonnen met de presentatie!!!! #songfestival http://twitpic.com/5m0vld reageer retweet
twitter:RichardCrommert twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:39:50Eindelijk mag iedereen zich weer inschrijven om mee te doen aan het Songfestival. reageer retweet
twitter:Grietage twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:40:08Het wordt een 'open inschrijving'. Er staat hier letterlijk een ideeënbus. #songfestival reageer retweet
Jemig wat ziet dat er amateuristisch uit!quote:
Maar ondertussen hebben we wel weer sinds jaren een open inschrijvingquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Jemig wat ziet dat er amateuristisch uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:songfestival twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:41:57Iedereen mag zich inschrijven voor deelname aan het Nationaal Songfestival! Artiest, componist en.. http://twitpic.com/5m0x4g reageer retweet
Dat is wel weer leuk!quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ondertussen hebben we wel weer sinds jaren een open inschrijving
Joepieeeeeeeeeeeeeee, ik ga meedoen!quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:41 schreef Greys het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAA!twitter:RichardCrommert twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:39:50Eindelijk mag iedereen zich weer inschrijven om mee te doen aan het Songfestival. reageer retweet
Beter dat ze die kosten bewaren voor het ESF budgetquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
Kosten noch moeite gespaard, zie ik
Tof!quote:
twitter:songfestivalNL twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:44:17Inschrijving loopt tot en met 30 september #songfestival reageer retweet
YES!quote:
Niet dit weekend maar het weekend er op!quote:Wanneer komen we bij elkaar om het nummer te schrijven?
Das goed, ben ik toch in Nederland!quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:45 schreef Greys het volgende:
[..]
YES!
[..]
Niet dit weekend maar het weekend er op!
FOK! goes Eurovision!
twitter:songfestivalNL twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:46:31Eén uitzending in januari met 6 of 7 nummers afhankelijk van kwaliteit inzendingen #songfestival reageer retweet
Ik hoop met je meequote:Op woensdag 6 juli 2011 14:47 schreef Vrieskist het volgende:
Goed idee, hopelijk laten ze 'het-moet-bij-de-tros-passen-filter' lekker weg.
Dat vond ik ook.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:48 schreef Tha_Erik het volgende:
"Afhankelijk van de kwaliteit van de inzendingen"... klinkt wel weer erg "als het maar bij TROS past".
Ik heb dit ook maar getweet:quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee
En het moet gezegd worden, ERG blij met deze beslissing van de TROS
Ze konden ook bijna niet anders meer onder druk van iedereen, maar toch!
twitter:ESF_FOK twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:46:04Op #FOK! zijn we in ieder geval enorm verheugd met de open inschrijvingen voor het #songfestival reageer retweet
twitter:songfestivalNL twitterde op woensdag 06-07-2011 om 14:49:35Deelnemende nummers en artiesten volgen op 1 november #songfestival reageer retweet
We zien je inzending graag tegemoet!quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:50 schreef Yi-Long het volgende:
Ow, fantastisch nieuws. Ik ga ZO keihard scoren met mijn gangsta rap repertoire!
http://www.esfmagazine.nl/?p=6521quote:Nederland houdt open inschrijving voor 2012
Posted on 06 July 2011.
De TROS heeft woensdagmiddag haar plannen voor het songfestival 2012 bekend gemaakt. Er wordt een Nationaal Songfestival gehouden, waarin sprake is van een open inschrijving. Een dergelijke voorronde heeft Nederland sinds 2005 niet meer gehad.
De omroep heeft al een flink aantal aanmeldingen ontvangen, zo schrijft songfestival.web-log.nl. De potentiële liedjes moeten persoonlijk naar Hilversum worden gebracht, waar een brievenbus staat op het plein voor het gebouw van de omroep. Het inleveren van de liedjes wordt gefilmd. De sluitingsdatum is 30 september.
Er komt een slectiecommissie bestaande uit platenbazen, songfestivalkenners, choreografen etc. Er zullen 6 of 7 liedjes gekozen worden voor één finale in januari.
Het is in Januari! Hou het voor de zekerheid maar helemaal vrij.quote:
Jaren geleden geboorn in de ghetto van Hoorn...quote:
Dit jaar zijn we ook met een flinke groep FOK!ers naar het NSF gegaan en het was echt heel leukquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Januari? Mooi! Ik ga mee!
Ben dan precies weer terug uit Colombia!
quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jaren geleden geboorn in de ghetto van Hoorn...
Medogenloos als Jan Pieterszoon Coen, ze noemen me Jeroen...
quote:Open inschrijving Nationaal Songfestival 2012
De TROS heeft vanmiddag de plannen voor het songfestival 2012 uit de doeken gedaan. Er zal een open inschrijving zijn voor het Nationaal Songfestival 2012. Het is voor het eerst sinds 2005 dat het Nationaal Songfestival weer een volledige open inschrijving kent.
De TROS zegt al een flink aantal aanmeldingen te hebben ontvangen. De omroep nodigt iedereen uit om een inzending te deponeren in de brievenbus van de reiskoffer die voor het TROS gebouw in Hilversum staat. Een inzending kan bestaan uit: enkel tekst, enkel (blad)muziek, enkel een artiest, een complete audioproductie of een combinatie hiervan. Het inleveren van de liedjes wordt constant gefilmd. De sluitingsdatum is vrijdag 30 september om 0.00u.
Er komt een selectiecommissie bestaande uit platenbazen, songfestivalkenners, choreografen etc. die de inzendingen zullen beoordelen Er zullen uiteindelijk 6 of 7 liedjes gekozen worden voor één finale in januari. In november zullen de artiesten en liedjes bekend gemaakt worden. (bron: TROS/ www.12points.tv)
Stuur je beste gedichtje inquote:Een inzending kan bestaan uit: enkel tekst, enkel (blad)muziek, enkel een artiest, een complete audioproductie of een combinatie hiervan.
Ik heb een schare van west-friese comazuipende ho's om me heen natuurlijk, dus je ziet vanuit dat groepje dan alleen een naakt wit dun armpje tevoorschijn komen die mijn inzendig in die bus gooit...quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit jaar zijn we ook met een flinke groep FOK!ers naar het NSF gegaan en het was echt heel leuk
Gewoon meegaan idd
[..]
![]()
![]()
Ze filmen het moment dat je je lied in de ideeënbus bij de TROS stopt, dus denk alvast na over een passende gangstah rappah outfit!
Of gewoon Gordon erin gooien. Gekneveld en met duct-tape op zijn bek geplakt. Een soort 'anti-stem' zeg maar...!?quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:07 schreef Tha_Erik het volgende:
En als je ook enkel een artiest in de ideeënbus mag droppen, kunnen wij dan niet Waylon, Nathalie Makoma, Franklin Brown, Within Temptation en anderen gewoon op een briefje schrijven en deponeren?
Vind het ook wel grappigquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:02 schreef TheVulture het volgende:
Die ideeenbus is nog best grappig... zeker als degenen die de liedjes komen brengen gefilmd worden
Die sturen gewoon een anoniem iemand johquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Vind het ook wel grappig
Maar ja, hoe lullig is het als Waylon (of iedere andere "gevestigde" artiest) een liedje komt droppen voor het oog van de natie en vervolgens niet door de selectieronde komt
Zul je zien dat van de 7 acts er straks nog 4 of 5 uit dat muziekfeest-geneuzel afkomstig zijnquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:15 schreef TLC het volgende:
Oftewel de TROS durft het nu ook niet meer aan om iets van hun Volendamse clan te presenteren
Dat kan echt alleen als Waylon en al die anderen die riepen wel te willen ineens niet meer inschrijven. Anders komen ze daar nooit mee wegquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Straks staan er heel toevallig in Januari opeens toch Thomas Berge, Frans Duijts, Moniek Smit en Ralf Mackenbach op het podium.
Dat zou mij dus helemaal niets verbazen hèquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Straks staan er heel toevallig in Januari opeens toch Thomas Berge, Frans Duijts, Moniek Smit en Ralf Mackenbach op het podium.
Naja Ralf heeft tenminste een ES gewonnen, dat is meer dan wat enig ander Nederlands artiest de laatste tijd bereikt heeft.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:16 schreef Tha_Erik het volgende:
quote:
twitter:EdwinVanDalen twitterde op woensdag 06-07-2011 om 15:29:18Ik was die journalist die de zure vragen stelde bij de perspresentatie van het songfestival 2012 zojuist. Morgen in Metro. reageer retweet
Je kon afgelopen januari ook stemmenquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:31 schreef o.us het volgende:
Maaaar het volgende schiet me te binnen. Kunnen we bij deze selectie nou eens eindelijk stemmen in plaats van de "o-zo-wijze" juryleden?
Op de een of andere manier kwam dat toen ook niet heel geloofwaardig overquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kon afgelopen januari ook stemmen
Helft jury, helft publiek/kijkers.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:47 schreef Hukkie het volgende:
TROS ontvouwt plannen voor Songfestival 2012
Gewoon omdatquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:40 schreef Lutte het volgende:
Heb niet alles teruggelezen dus wie weet is het al gevraagd/beantwoord, maar waaaarom moet je het persoonlijk in komen leveren?
Dat je er wat moeite voor moet doen en niet iedere zatte vriendengroep zicht opgeeft is wel slim ja.. Maar ik vind het wel echt TROSserig.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Gewoon omdat
Ik vind het wel leuk. Als je écht graag mee wilt doen, dan neem je die moeite ook wel om het daar even te brengen. En het wordt gefilmd, dus dat is leuk voor ons als kijker dat ze dat later vast allemaal laten zien
Het is eigenlijk wel spannend ja, het zal hierdoor ook wel vaker in het nieuw komen.. Ben benieuwd welke bekende artiesten zich op gaan geven!quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:21 schreef Greys het volgende:
Maar het is ook wel nieuwswaardig als bv Waylon daar zijn deelname in die bus komt gooien
True, het is wat kneuterig en wellicht TROS-erig, maar ik wil het toch wel zien dan idd en niet dat hij het in een envelop naar de TROS stuurt. Laten ze er maar lekker nieuwsmomentjes van maken!
Ik zal voor je stemmen! Ongeacht wat je doet.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:40 schreef tombolafan het volgende:
Whoehoe, ik word gewoon persoonlijk uitgenodigd om in te schrijven![]()
[ afbeelding ]
Nu nog bedenken wat ik aan ga doen
En natuurlijk bedenken welk liedje je gaat zingen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:40 schreef tombolafan het volgende:
Whoehoe, ik word gewoon persoonlijk uitgenodigd om in te schrijven![]()
[ afbeelding ]
Nu nog bedenken wat ik aan ga doen
...daar zullen de belchinezen anders over denken....quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:22 schreef 0013379 het volgende:
Ik heb een idee:
Maak een zanggroep bestaande uit 4 personen.
Het zullen allemaal Nederlanders zijn, maar wel allemaal met een andere achtergrond. Namelijk: Een arische, een turkse, een oostblokker en een latino die zingen onder de nederlandse vlag. Hierdoor ben je verzekerd van stemmen vanuit heel Europa, omdat ze allemaal vertegenwoordigd worden.
Het klinkt afgezaagd, maar het is wel de realiteit.
owja, bij elke voetstap die we tegenwoordig zetten, moeten we rekening houden met de chinezen. Ik moet er nog even aan wennen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
...daar zullen de belchinezen anders over denken....
Zo'n groepje deed er toen ook mee met het shalaliegedinges. Heeft het niet gehaald tijdens het nsf. Kartner koos toen voor Sieneke.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:22 schreef 0013379 het volgende:
Ik heb een idee:
Maak een zanggroep bestaande uit 4 personen.
Het zullen allemaal Nederlanders zijn, maar wel allemaal met een andere achtergrond. Namelijk: Een arische, een turkse, een oostblokker en een latino die zingen onder de nederlandse vlag. Hierdoor ben je verzekerd van stemmen vanuit heel Europa, omdat ze allemaal vertegenwoordigd worden.
Het klinkt afgezaagd, maar het is wel de realiteit.
edit: en desnoods zing je elke couplet in een andere (europese) taal.
Dat is waar ik bang voor benquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:16 schreef Tha_Erik het volgende:
And here are the winners of the Eurovision Song Contest 2012: The Netherlands!quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:51 schreef 0013379 het volgende:
De plannen zijn bekend, we kunnen kiezen uit:
[ afbeelding ] en [ afbeelding ]
Goed idee ik kom jullie wel aanmoedigen,quote:
Joh, van de 3 J's zong er toch ook maar eenquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:41 schreef indaha het volgende:
[..]
Goed idee ik kom jullie wel aanmoedigen,want mijn zang is niet best
Ja, want het Nederlandse volk maakt altijd zo'n goede beslissing.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:31 schreef o.us het volgende:
Maaaar het volgende schiet me te binnen. Kunnen we bij deze selectie nou eens eindelijk stemmen in plaats van de "o-zo-wijze" juryleden?
Bronquote:wo 06 jul 2011, 23:28
Dries Roelvink wil naar Songfestival
van onze redactie
AMSTERDAM - Dries Roelvink was er woensdagmiddag als de kippen bij om zich in te schrijven voor de voorrondes voor het Eurovisie Songfestival 2012.
De volkszanger heeft zijn inzending wel anoniem ingediend bij de TROS. "Ik dacht: 'waarom niet?' Het leek me wel grappig. Maar ik heb mijn naam er niet bijgezet omdat ik mee wil doen met een Engelstalig liedje", vertelt hij aan Shownieuws.
"Ik hoop niet dat ze er snel achter komen, want dan zijn er straks weer vooroordelen."
TROS-directeur Peter Kuijpers onthulde woensdag dat iedereen zich kan inschrijven voor het Nationaal Songfestival. Bij het hoofdkwartier van de omroep in Hilversum onthulde hij een levensgrote koffer waarin iedereen persoonlijk zijn of haar inzending kan deponeren. Dat kan dag en nacht, tot en met vrijdag 30 september aanstaande.
Daarna buigt een commissie zich over alle liedjes om in november bekend te maken welke artiesten kans maken op het ticket naar het Eurovisie Songfestival.
Je moet je toch mét naam en CV aanmelden?quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:11 schreef Greys het volgende:
Oh dear oh dear....Wat een verrassing...
[..]
Bron
Bronquote:do 07 jul 2011, 06:00
Antje Monteiro naar Songfestival?
AMSTERDAM - Zangeres Antje Monteiro, die momenteel schittert in de Queen-musical We Will Rock You, ziet het wel zitten om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival.
Volgens insiders zou ze al een lied en een act op de plank hebben liggen. Al wilde ze dat gisteren niet met zoveel woorden bevestigen. „Maar ik ben serieus en het lijkt me een eer om mijn land op een internationaal evenement te vertegenwoordigen”, vertelt ze aan Pagina Privé.
Voor de ingang van het Trosgebouw in Hilversum werd gisteren een levensgrote reiskoffer onthuld. Tot en met vrijdag 30 september kunnen artiesten daar hun compositie voor het Songfestival posten.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Als de keuze Antje of Dries is, dan liever Antje.
Als de keuze Antje of Dries is, dan liever Dries.
quote:'Songfestival wordt puinhoop'
De nieuwe opzet van het Nationaal Songfestival zorgt voor een hoop gemor. Veel artiesten en producers reageren negatief op de open inschrijvingen.
Zij vrezen dat de TROS niets met hun inzending doet of bepaalde artiesten worden voorgetrokken.
"Echte professionals als Borsato-componist John Ewbank en ik zullen niet aan deze zoektocht meedoen", reageert Eric van Tijn donderdag in het AD. "Wij zullen nooit onze beste liedjes in die TROS-koffer dumpen. Er is geen enkele garantie dat er iets met een inzending wordt gedaan. Zo werkt het in onze business niet."
Songfestivalkenner Cornald Maas vreest dat gerenommeerde artiesten uitblijven. "Iemand als Waylon en Sharon den Adel van Within Temptation, die eerder aangaven wel open te staan voor het Songfestival, gaan toch niet in deze fase van hun carrière zo'n competitie aan?", vraagt hij zich af.
Toezeggen
Maas denkt bovendien dat de TROS bepaalde artiesten vooraf al een finaleplek zal toezeggen. Daar is ook Gerard Joling bang voor. "Ongetwijfeld zal de omroep nu al onuitgesproken voorkeuren hebben. Het lijkt me sterk dat dit systeem honderd procent waterdicht is."
Ook Jaap Buijs, manager van de Volendamse sterren, haalt uit naar de nieuwe opzet. Hij vindt het veel te ingewikkeld. "De TROS krijgt een onoverzichtelijke brei inzendingen voor de kiezen. Daaruit kiezen wordt ongetwijfeld een puinhoop."
Bekende en onbekende talenten kunnen zich tot 30 september inschrijven voor het Nationaal Songfestival. Begin oktober maakt een jury zes of zeven kandidaten bekend.
Hoewel ik het meestal wel met Van Tijn eens ben slaat hij hier mijns inziens de plank mis. Het is een songfestival, een liedjescompetitie. Dat betekent dat je nooit de garantie hebt dat je liedje wordt uitgekozen voor de nationale finale laat staan als uiteindelijke inzending voor het festival. Je moet gewoon met je billen bloot. Ja, de keuze voor de liedjes zal gebaseerd zijn op persoonlijk smaak en willekeur, maar dat is eenmaal niet anders. Ik denk zelfs dat als de componist van een liedje Eric van Tijn heet dat dat liedje toch al een grotere kans maakt dan een liedje van Piet Snot uit Lutjebroeksterachterbuurt, zelfs als die liedjes verder kwalitatief gelijkwaardig zijn.quote:"Echte professionals als Borsato-componist John Ewbank en ik zullen niet aan deze zoektocht meedoen", reageert Eric van Tijn donderdag in het AD. "Wij zullen nooit onze beste liedjes in die TROS-koffer dumpen. Er is geen enkele garantie dat er iets met een inzending wordt gedaan. Zo werkt het in onze business niet."
Even gecheckt, maar vanaf 1980 is het bijna 50/50 qua man/vrouw verhoudingen bij winnende liedjes en dan heb ik Dana International als vrouw meegerekendquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik zag laatst iets in het Eurovision Artists Magazine over het winnende lied. Het moest zo veel mogelijk voldoen aan een van de volgende criteria:
1. Vrouw
En als je kijkt naar losse mannen en losse vrouwen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:18 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Even gecheckt, maar vanaf 1980 is het bijna 50/50 qua man/vrouw verhoudingen bij winnende liedjes en dan heb ik Dana International als vrouw meegerekendVoor 1980 zijn vrouwen wel dominant aanwezig als zangeressen van winnende liedjes.
En, daarbij, wat moeten we met muziek die in de jaren '90 op het songfestival hoorde? Nou ja, het kan in ieder geval geen kwaad als hij wat zou proberen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind Eric van Tijn ook wel hoe langer hoe verzuurder.
Inderdaad, als Van Tijn zo'n grote mond heeft moet ie nog maar eens een wereldinzending schrijven en dan de rest de loef afstekenquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig. Nu zijn gerenommeerde songwriters en artiesten weer boos. Kennelijk zijn ze bang dat één of meerdere amateurschrijvers hen de loef afsteken. Wel een beetje zielig dat ze de competitie niet durven aan te gaan.
Als het zo goed is gaat hij toch wel door lijkt me? En anders wordt de TROS toch weer uitgekotst, dus hij kan het best proberen vind ik.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Inderdaad, als Van Tijn zo'n grote mond heeft moet ie nog maar eens een wereldinzending schrijven en dan de rest de loef afsteken
Hij klinkt als een verongelijkte profvoetballer die zich te goed voelt om een bekerduel tegen een amateurclub te spelen. Hij laat zich lelijk kennen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:
Inderdaad, als Van Tijn zo'n grote mond heeft moet ie nog maar eens een wereldinzending schrijven en dan de rest de loef afsteken
Snap ik ook wel, maar dan moet ie niet zo zuur doen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:00 schreef CommanderKeen het volgende:
Tsja, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een professionele, drukbezette producer simpelweg geen zin en/of tijd heeft om mee te doen aan de tombola van het songfestival als je niet in kan schatten wat het op gaat leveren en wat precies de selectiecriteria zijn.
Als de keuze Antje of Dries is, dan liever Antje.
Goh, de manager van de Volendammers vindt het systeem van een ideeënbus te ingewikkeld.quote:Ook Jaap Buijs, manager van de Volendamse sterren, haalt uit naar de nieuwe opzet. Hij vindt het veel te ingewikkeld.
Prima, dan doe je niet mee, maar houd je dan gewoon op de vlakte, in plaats van verongelijkt te gaan doen in de media. Volgens mij zijn gerenommeerde artiesten en songwriters gewoon bang voor gezichtsverlies. Je zult toch maar eens afvallen omdat een beter nummer van een amateurmuzikant wél doorgaat naar de finale...quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:00 schreef CommanderKeen het volgende:
Tsja, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een professionele, drukbezette producer simpelweg geen zin en/of tijd heeft om mee te doen aan de tombola van het songfestival als je niet in kan schatten wat het op gaat leveren en wat precies de selectiecriteria zijn.
tukken tekenen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:04 schreef Greys het volgende:
Jaap had liever gezien dat Monique Smit meteen had tukken tekenen denk ik
Maar... zo zie je wel dat Volendam en de TROS dus niet persé dikke mik zijn altijd.
Want Jaap IS zo ongeveer Volendam en zelfs die heeft nu kritiekHoeven we ook niet bang te zijn dat er straks alleen maar Volendammers op het NSF staan.
Ik hoop dat Nick en Simon ook meedoen, maar da's puur persoonlijk en daar mag iedereen me om affikken, ik vind ze leuk. En goed. En leuk genoeg om te zien om stemmen te krijgen van de looks-stemmers.
Overigens - en ik heb ook wat afgekat op de TROS - vind ik het onterecht dat ze zelfs nu met deze insteek weer bakken stront over zich heen krijgen. Het is echt nooit goedDit jaar moesten we de TROS maar gewoon eens gaan steunen
Niks mis mee hoorquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:00 schreef CommanderKeen het volgende:
Gna gna. Ik moest er al aan denken toen ik het intypte. Het is ook zo'n mooi woord, en zo toepasselijkquote:
http://songfestival.web-log.nl/quote:..en nog wat namen en 'namen'
Na de bekendmaking gisteren dat de TROS een open inschrijving gaat hanteren komen er meer kandidaten naar voren die er over nadenken om zich in te schrijven. Gerard Joling ziet een deelname toch weer wel zitten, maar alleen met een 'fantastisch nummer'. "Het maakt mij niet uit als ik de wedstrijd aan moet gaan met collega's."
Waylon wil eventueel ook deelnemen, maar peinst er niet over om zijn eventuele inzending in de Hilversumse bus te stoppen. Zijn manager benadrukt dat ze de TROS moeten bellen, willen ze de zanger op het liedjesfestijn hebben. "Dan willen we er wel over praten, maar we gaan ons sowieso niet inschrijven."
Thomas Berge denkt er nog over na volgens Novum, terwijl volgens RTV Drenthe de lokale artiesten De Dikdakkers, Mooi Wark en René en Erikah Karst een poging wagen.
De kans om Eric van Tijn als componist terug te zien op het nationaal songfestival 2012 is klein. In het AD zegt hij: "Echte professionals als Borsato-componist John Ewbank en ik zullen niet aan deze zoektocht meedoen. Wij zullen nooit onze beste liedjes in die TROS-koffer dumpen. Er is geen enkele garantie dat er iets met een inzending wordt gedaan. Zo werkt het in onze business niet."
Net zoals Eric van Tijn. Als ze zo goed zijn, komen ze vast wel door de bus, al moet ik ze nageven dat het wel een idiote manier is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:25 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
http://songfestival.web-log.nl/
Waylon voelt zich te goed? Moet gebeld worden door de TROS. En het terugkrabbelen is begonnen.
Wederom van songfestival.web-log.nlquote:en.. Gordon en Dean Saunders ook!
Gordon wil met met zijn groep L.A. The Voices ook deelnemen aan een Nationaal Songfestival met meerdere kandidaten, dit heeft de zanger bevestigd aan SBS Shownieuws. Popstars winnaar Dean Saunders, die in 2003 al deelnam aan de voorrondes van het NSF, heeft aan SBS laten weten ook open te staan om deel te nemen aan een nationale finale.
Shownieuws informeerde ook bij andere artiesten of ze een lied willen inzenden. Glennis Grace vindt deelname aan het Nationaal Songfestival op dit moment geen toegevoegde waarde voor haar carrière, maar de zangeres zegt een deelname niet helemaal uit te sluiten. Gerard Joling en Monique Smit zien een deelname in deze opzet niet zitten. Thomas Berge heeft aan het programma laten weten nog niet nagedacht te hebben om een lied in te zenden en vervolgens deel te nemen aan het Nationaal Songfestival 2012.
Geen Thomas Berge, Gerard Joling en Monique Smit!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Het gonst in BN-erland:
[..]
Wederom van songfestival.web-log.nl
Let vooral op deze zin: Gerard Joling en Monique Smit zien een deelname in deze opzet niet zitten.
Waylon kan natuurlijk zijn manager zelf even laten bellen en zeggen dat hij zijn naam op zich best in die bus wil gooien voor het plaatje, maar dat ze eerst even willen praten over die rechten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:48 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan de kritiek van de wat betere schrijvers en zangers wel voorstellen, of je even je beste liedje in de koffer wil gooien en verder ben je je rechten kwijt. Daar moet je wel afspraken over maken. Voordat je het weet staat Pierre Kartner jouw liedje te zingen.
Dat deze mensen gevraagd moeten worden, dat daar duidelijke afspraken over gemaakt moeten worden is op dat niveau echt een must.
En dat geldt wmb ook voor Van Tijn, maar dan andersom.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Waylon kan natuurlijk zijn manager zelf even laten bellen en zeggen dat hij zijn naam op zich best in die bus wil gooien voor het plaatje, maar dat ze eerst even willen praten over die rechten.
Ik kan me ook voorstellen dat Waylon bang is aan een lied 'gekoppeld' te worden dat hij helemaal niet wil zingen. Maar als hij het echt zou willen kan hij best eerst daar op kantoor komen praten en dan pas zijn naam in de bus gooienDat 'gevraagd moeten worden' gedeelte vind ik te arrogant overkomen, dat hij eerst alle duidelijkheid van te voren wil vind ik alleen maar logisch idd.
Inderdaad, en dan staat een Waylon of wie ook voor lul omdat ie niet door de voorselectie komt. Willen die artiesten dat risico nemem?quote:Op maandag 11 juli 2011 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het klonk eerst leuk, maar een inschrijving die bestaat uit je liedjes in een koffer te gooien, en dan maar vertrouwen dat alles correct gaat?
Lijkt steeds meer op een soort rookscherm, zodat je later kan zeggen, sorry, maar de inzendingen zijn toch niet zo goed, we sturen toch maar weer een Volendammer.
Ik denk dat het meer is aan welk liedje ze gekoppeld worden, hij weet best dat songfestivalminnend Nederland hem wil.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Inderdaad, en dan staat een Waylon of wie ook voor lul omdat ie niet door de voorselectie komt. Willen die artiesten dat risico nemem?
Klopt. Aan de andere kant is de procedure nu niet veel anders dan dat ie zeg maar pre 2005 was, behalve dan dat je nu handmatig je inzending in die gekke doos moet gooien, maar dat is niet meer dan een gadget die moet zorgen voor wat leuke beelden op televisie. Ik denk dat het Songfestival een mooie springplank kan zijn voor aanstormend muzikaal talent, en wat minder interessant is voor al gearriveerde muzikanten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:25 schreef Fred_B het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat een serieuze artiest niet zomaar een goed nummer aan de Tros wil geven. Ze hebben de voorbije paar jaar immers niet aangetoond al te succesvol om te gaan met Songfestival, en juist wel om een voorkeur voor Volendam/Muziekfeest-producties te hebben.
Dat laatste sowieso natuurlijk. In Macedonië of Letland ziet men echt geen verschil tussen Marco Borsato of een aanstormend Nederlands talent.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:52 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Klopt. Aan de andere kant is de procedure nu niet veel anders dan dat ie zeg maar pre 2005 was, behalve dan dat je nu handmatig je inzending in die gekke doos moet gooien, maar dat is niet meer dan een gadget die moet zorgen voor wat leuke beelden op televisie. Ik denk dat het Songfestival een mooie springplank kan zijn voor aanstormend muzikaal talent, en wat minder interessant is voor al gearriveerde muzikanten.
Ik vraag me af of een bekende naam ook automatisch betekent dat die meer stemmen gaat krijgen tijdens een nationaal songfestival. Ik kan me ook voorstellen dat het omgekeerde gebeurt, namelijk dat mensen juist op de onbekende artiesten stemmen uit sympatie, de zogenaamde "gun factor".quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:17 schreef Fred_B het volgende:
Ik bedenk me nu eigenlijk pas dat het wel te hopen is dat eventueel talent dat meedoet, niet ondergesneeuwd gaat worden door bekendere artiesten, al dan niet met een massaal stemmende fanclub achter zich. De eerste namen als Dries Roelvink, Antje Monteiro en LA The Voices, vind ik nog niet een zodanige uitstraling hebben dat ze sowieso wel punten gaan trekken.
Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=109655quote:TV Oranje eist intrekken zendtijd TROS
Muziekzender TV Oranje heeft minister Van Bijsterveldt (Media) verzocht om de uitzendvergunning van de TROS in te trekken. De zender wil tegelijkertijd graag een aantal programma’s van de TROS overnemen. Dat heeft TV Oranje donderdag laten weten. Directeur Gerard Ardesch vindt dat de TROS te vaak is beboet voor het zich dienstbaar maken aan winst door derden. “We hebben de minister gevraagd om voor 1 september de zendtijd van de TROS in te trekken“, zegt de televisiebaas.
Ardesch benadrukt dat de TROS drie boetes in drie maanden tijd heeft gehad, terwijl de minister een maximum heeft gesteld van twee boetes in één jaar. “Ze hebben dan wel aangekondigd te zullen stoppen met kinderprogramma’s, maar in maart is vanuit hun themakanaal Sterren.nl samen met Van der Valk de artiestenreis Sterren.nl in de sneeuw georganiseerd. En ondanks de reeks boetes staat er samen met Van der Valk een Sterren.nl cruisereis naar Venetië op stapel. Verder hebben de TROS en Van der Valk onlangs het nieuwe fenomeen Sterren.nl kerstreizen gelanceerd.”
Het gebrek aan duidelijkheid van het Commissariaat heeft de TROS doen besluiten om te stoppen met tachtig procent van de kinderprogrammering. “De TROS gijzelt Kabouter Plop, om de aandacht af te leiden van de vele boetes die recentelijk werden opgelegd“, zegt Ardesch.
Ardesch denkt dat de series van de TROS makkelijk naar de concurrentie kunnen. Zo wil hij zelf graag de TROS-show Kids Top 20 overnemen. “Het TROS-programma Dit Was Het Nieuws doet het bij RTL immers ook prima. En datzelfde geldt voor het programma Bibaboerderij, dat al eerder van de TROS naar RTL verhuisde.”
Waarom niet gewoon een 'echt' songfestival met een stuk of 20 liedjes? Nu wordt alles toch weer in een uurtje afgeraffeld om op tijd klaar te zijn voor Studio Voetbal.quote:"Er is telefonisch contact geweest met verschillende bekende Nederlandse artiesten. Om wie het gaat maken wij nog niet bekend." In oktober gaat een commissie zes of zeven acts selecteren voor het Nationaal Songfestival.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |