Bronquote:wo 06 jul 2011, 23:28
Dries Roelvink wil naar Songfestival
van onze redactie
AMSTERDAM - Dries Roelvink was er woensdagmiddag als de kippen bij om zich in te schrijven voor de voorrondes voor het Eurovisie Songfestival 2012.
De volkszanger heeft zijn inzending wel anoniem ingediend bij de TROS. "Ik dacht: 'waarom niet?' Het leek me wel grappig. Maar ik heb mijn naam er niet bijgezet omdat ik mee wil doen met een Engelstalig liedje", vertelt hij aan Shownieuws.
"Ik hoop niet dat ze er snel achter komen, want dan zijn er straks weer vooroordelen."
TROS-directeur Peter Kuijpers onthulde woensdag dat iedereen zich kan inschrijven voor het Nationaal Songfestival. Bij het hoofdkwartier van de omroep in Hilversum onthulde hij een levensgrote koffer waarin iedereen persoonlijk zijn of haar inzending kan deponeren. Dat kan dag en nacht, tot en met vrijdag 30 september aanstaande.
Daarna buigt een commissie zich over alle liedjes om in november bekend te maken welke artiesten kans maken op het ticket naar het Eurovisie Songfestival.
Je moet je toch mét naam en CV aanmelden?quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:11 schreef Greys het volgende:
Oh dear oh dear....Wat een verrassing...
[..]
Bron
Bronquote:do 07 jul 2011, 06:00
Antje Monteiro naar Songfestival?
AMSTERDAM - Zangeres Antje Monteiro, die momenteel schittert in de Queen-musical We Will Rock You, ziet het wel zitten om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival.
Volgens insiders zou ze al een lied en een act op de plank hebben liggen. Al wilde ze dat gisteren niet met zoveel woorden bevestigen. „Maar ik ben serieus en het lijkt me een eer om mijn land op een internationaal evenement te vertegenwoordigen”, vertelt ze aan Pagina Privé.
Voor de ingang van het Trosgebouw in Hilversum werd gisteren een levensgrote reiskoffer onthuld. Tot en met vrijdag 30 september kunnen artiesten daar hun compositie voor het Songfestival posten.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Als de keuze Antje of Dries is, dan liever Antje.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Als de keuze Antje of Dries is, dan liever Dries.
quote:'Songfestival wordt puinhoop'
De nieuwe opzet van het Nationaal Songfestival zorgt voor een hoop gemor. Veel artiesten en producers reageren negatief op de open inschrijvingen.
Zij vrezen dat de TROS niets met hun inzending doet of bepaalde artiesten worden voorgetrokken.
"Echte professionals als Borsato-componist John Ewbank en ik zullen niet aan deze zoektocht meedoen", reageert Eric van Tijn donderdag in het AD. "Wij zullen nooit onze beste liedjes in die TROS-koffer dumpen. Er is geen enkele garantie dat er iets met een inzending wordt gedaan. Zo werkt het in onze business niet."
Songfestivalkenner Cornald Maas vreest dat gerenommeerde artiesten uitblijven. "Iemand als Waylon en Sharon den Adel van Within Temptation, die eerder aangaven wel open te staan voor het Songfestival, gaan toch niet in deze fase van hun carrière zo'n competitie aan?", vraagt hij zich af.
Toezeggen
Maas denkt bovendien dat de TROS bepaalde artiesten vooraf al een finaleplek zal toezeggen. Daar is ook Gerard Joling bang voor. "Ongetwijfeld zal de omroep nu al onuitgesproken voorkeuren hebben. Het lijkt me sterk dat dit systeem honderd procent waterdicht is."
Ook Jaap Buijs, manager van de Volendamse sterren, haalt uit naar de nieuwe opzet. Hij vindt het veel te ingewikkeld. "De TROS krijgt een onoverzichtelijke brei inzendingen voor de kiezen. Daaruit kiezen wordt ongetwijfeld een puinhoop."
Bekende en onbekende talenten kunnen zich tot 30 september inschrijven voor het Nationaal Songfestival. Begin oktober maakt een jury zes of zeven kandidaten bekend.
Hoewel ik het meestal wel met Van Tijn eens ben slaat hij hier mijns inziens de plank mis. Het is een songfestival, een liedjescompetitie. Dat betekent dat je nooit de garantie hebt dat je liedje wordt uitgekozen voor de nationale finale laat staan als uiteindelijke inzending voor het festival. Je moet gewoon met je billen bloot. Ja, de keuze voor de liedjes zal gebaseerd zijn op persoonlijk smaak en willekeur, maar dat is eenmaal niet anders. Ik denk zelfs dat als de componist van een liedje Eric van Tijn heet dat dat liedje toch al een grotere kans maakt dan een liedje van Piet Snot uit Lutjebroeksterachterbuurt, zelfs als die liedjes verder kwalitatief gelijkwaardig zijn.quote:"Echte professionals als Borsato-componist John Ewbank en ik zullen niet aan deze zoektocht meedoen", reageert Eric van Tijn donderdag in het AD. "Wij zullen nooit onze beste liedjes in die TROS-koffer dumpen. Er is geen enkele garantie dat er iets met een inzending wordt gedaan. Zo werkt het in onze business niet."
Even gecheckt, maar vanaf 1980 is het bijna 50/50 qua man/vrouw verhoudingen bij winnende liedjes en dan heb ik Dana International als vrouw meegerekendquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik zag laatst iets in het Eurovision Artists Magazine over het winnende lied. Het moest zo veel mogelijk voldoen aan een van de volgende criteria:
1. Vrouw
En als je kijkt naar losse mannen en losse vrouwen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:18 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Even gecheckt, maar vanaf 1980 is het bijna 50/50 qua man/vrouw verhoudingen bij winnende liedjes en dan heb ik Dana International als vrouw meegerekendVoor 1980 zijn vrouwen wel dominant aanwezig als zangeressen van winnende liedjes.
En, daarbij, wat moeten we met muziek die in de jaren '90 op het songfestival hoorde? Nou ja, het kan in ieder geval geen kwaad als hij wat zou proberen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind Eric van Tijn ook wel hoe langer hoe verzuurder.
Inderdaad, als Van Tijn zo'n grote mond heeft moet ie nog maar eens een wereldinzending schrijven en dan de rest de loef afstekenquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig. Nu zijn gerenommeerde songwriters en artiesten weer boos. Kennelijk zijn ze bang dat één of meerdere amateurschrijvers hen de loef afsteken. Wel een beetje zielig dat ze de competitie niet durven aan te gaan.
Als het zo goed is gaat hij toch wel door lijkt me? En anders wordt de TROS toch weer uitgekotst, dus hij kan het best proberen vind ik.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Inderdaad, als Van Tijn zo'n grote mond heeft moet ie nog maar eens een wereldinzending schrijven en dan de rest de loef afsteken
Hij klinkt als een verongelijkte profvoetballer die zich te goed voelt om een bekerduel tegen een amateurclub te spelen. Hij laat zich lelijk kennen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:
Inderdaad, als Van Tijn zo'n grote mond heeft moet ie nog maar eens een wereldinzending schrijven en dan de rest de loef afsteken
Snap ik ook wel, maar dan moet ie niet zo zuur doen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:00 schreef CommanderKeen het volgende:
Tsja, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een professionele, drukbezette producer simpelweg geen zin en/of tijd heeft om mee te doen aan de tombola van het songfestival als je niet in kan schatten wat het op gaat leveren en wat precies de selectiecriteria zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |