abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:07:06 #201
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_99133560
Uiteindelijk moet je dus iets inleveren wat de TROS expoilteerbaar op muziekfeesten vind en komt het er gewoon op neer dat ed & anita en zanger petro achtige lui in de finale van het NSF komen te staan,aangezien een 'commercieell' bandje echt de moeite niet gaat nemen om hun 'tour' en fanbase weg te gooien om ergens tussen DJumbo en Frans Duijts op te treden. :')

Het is jammer dat in de statuten staat dat de PO het NSF en ESF moet uitzenden, als dat nou eens word vrijgegeven zodat bijvoorbeeld een RTL of SBS het zou mogen organiseren en uitzenden denk ik dat je sowieso al een grotere groep artiesten aantrekt.

[ Bericht 8% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 06-07-2011 23:13:07 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 juli 2011 @ 01:11:40 #202
163650 Greys
pi_99138616
Oh dear oh dear.... :') Wat een verrassing...

quote:
wo 06 jul 2011, 23:28
Dries Roelvink wil naar Songfestival

van onze redactie
AMSTERDAM - Dries Roelvink was er woensdagmiddag als de kippen bij om zich in te schrijven voor de voorrondes voor het Eurovisie Songfestival 2012.

De volkszanger heeft zijn inzending wel anoniem ingediend bij de TROS. "Ik dacht: 'waarom niet?' Het leek me wel grappig. Maar ik heb mijn naam er niet bijgezet omdat ik mee wil doen met een Engelstalig liedje", vertelt hij aan Shownieuws.
"Ik hoop niet dat ze er snel achter komen, want dan zijn er straks weer vooroordelen."

TROS-directeur Peter Kuijpers onthulde woensdag dat iedereen zich kan inschrijven voor het Nationaal Songfestival. Bij het hoofdkwartier van de omroep in Hilversum onthulde hij een levensgrote koffer waarin iedereen persoonlijk zijn of haar inzending kan deponeren. Dat kan dag en nacht, tot en met vrijdag 30 september aanstaande.
Daarna buigt een commissie zich over alle liedjes om in november bekend te maken welke artiesten kans maken op het ticket naar het Eurovisie Songfestival.
Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_99138725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:11 schreef Greys het volgende:
Oh dear oh dear.... :') Wat een verrassing...

[..]

Bron
Je moet je toch mét naam en CV aanmelden?

Drieste Dries toch :')

Ik wil ook meedoen met een geschreven liedje :Y Wie ook?

Maar dan zonder artiest, dat mag ik natuurlijk niet.

EDIT: Voor dat laatste is trouwens een topic. Maar het is tot en met de laatste dag van september, dus heb ik nog lang genoeg de tijd om wat te proberen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 juli 2011 @ 09:30:41 #204
163650 Greys
pi_99142291
En de volgende :)

quote:
do 07 jul 2011, 06:00
Antje Monteiro naar Songfestival?

AMSTERDAM - Zangeres Antje Monteiro, die momenteel schittert in de Queen-musical We Will Rock You, ziet het wel zitten om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival.

Volgens insiders zou ze al een lied en een act op de plank hebben liggen. Al wilde ze dat gisteren niet met zoveel woorden bevestigen. „Maar ik ben serieus en het lijkt me een eer om mijn land op een internationaal evenement te vertegenwoordigen”, vertelt ze aan Pagina Privé.
Voor de ingang van het Trosgebouw in Hilversum werd gisteren een levensgrote reiskoffer onthuld. Tot en met vrijdag 30 september kunnen artiesten daar hun compositie voor het Songfestival posten.
Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_99142438
In een van de vele topics rondom de halve finale en finale is er al ooit eens een geniaal songfestivalnummer bedacht herinner ik mij. Het was een teder liedje waarin een bevallige dame op een beat van een bekende DJ loopt te kreunen.

even zoeken et voilá: Geef hier serieuze suggesties voor Nederlandse inzending... #2
There's a frood who really knows where his towel is.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:22:12 #206
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_99143432
Als de keuze Antje of Dries is, dan liever Antje.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_99143434
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Als de keuze Antje of Dries is, dan liever Antje.
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 10:24:46 #208
9859 crew  Karina
Woman
pi_99143480
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Als de keuze Antje of Dries is, dan liever Dries.
:D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_99143593
quote:
'Songfestival wordt puinhoop'

De nieuwe opzet van het Nationaal Songfestival zorgt voor een hoop gemor. Veel artiesten en producers reageren negatief op de open inschrijvingen.

Zij vrezen dat de TROS niets met hun inzending doet of bepaalde artiesten worden voorgetrokken.

"Echte professionals als Borsato-componist John Ewbank en ik zullen niet aan deze zoektocht meedoen", reageert Eric van Tijn donderdag in het AD. "Wij zullen nooit onze beste liedjes in die TROS-koffer dumpen. Er is geen enkele garantie dat er iets met een inzending wordt gedaan. Zo werkt het in onze business niet."

Songfestivalkenner Cornald Maas vreest dat gerenommeerde artiesten uitblijven. "Iemand als Waylon en Sharon den Adel van Within Temptation, die eerder aangaven wel open te staan voor het Songfestival, gaan toch niet in deze fase van hun carrière zo'n competitie aan?", vraagt hij zich af.

Toezeggen
Maas denkt bovendien dat de TROS bepaalde artiesten vooraf al een finaleplek zal toezeggen. Daar is ook Gerard Joling bang voor. "Ongetwijfeld zal de omroep nu al onuitgesproken voorkeuren hebben. Het lijkt me sterk dat dit systeem honderd procent waterdicht is."

Ook Jaap Buijs, manager van de Volendamse sterren, haalt uit naar de nieuwe opzet. Hij vindt het veel te ingewikkeld. "De TROS krijgt een onoverzichtelijke brei inzendingen voor de kiezen. Daaruit kiezen wordt ongetwijfeld een puinhoop."

Bekende en onbekende talenten kunnen zich tot 30 september inschrijven voor het Nationaal Songfestival. Begin oktober maakt een jury zes of zeven kandidaten bekend.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:34:13 #210
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_99143728
Natuurlijk is er nog een hoop aan te merken op deze manier, maar als je kijkt naar hoe het de afgelopen jaren ging, dan is dit een verbetering. En ik denk ook dat het afwachten is wie er allemaal in terecht gaat komen. Tot die tijd hebben we niet zo veel aan dingen als "Pietje zou op deze manier nooit meedoen".
Hoogachtend,
Erik.
pi_99143822
quote:
"Echte professionals als Borsato-componist John Ewbank en ik zullen niet aan deze zoektocht meedoen", reageert Eric van Tijn donderdag in het AD. "Wij zullen nooit onze beste liedjes in die TROS-koffer dumpen. Er is geen enkele garantie dat er iets met een inzending wordt gedaan. Zo werkt het in onze business niet."
Hoewel ik het meestal wel met Van Tijn eens ben slaat hij hier mijns inziens de plank mis. Het is een songfestival, een liedjescompetitie. Dat betekent dat je nooit de garantie hebt dat je liedje wordt uitgekozen voor de nationale finale laat staan als uiteindelijke inzending voor het festival. Je moet gewoon met je billen bloot. Ja, de keuze voor de liedjes zal gebaseerd zijn op persoonlijk smaak en willekeur, maar dat is eenmaal niet anders. Ik denk zelfs dat als de componist van een liedje Eric van Tijn heet dat dat liedje toch al een grotere kans maakt dan een liedje van Piet Snot uit Lutjebroeksterachterbuurt, zelfs als die liedjes verder kwalitatief gelijkwaardig zijn.
pi_99145055
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik zag laatst iets in het Eurovision Artists Magazine over het winnende lied. Het moest zo veel mogelijk voldoen aan een van de volgende criteria:

1. Vrouw
Even gecheckt, maar vanaf 1980 is het bijna 50/50 qua man/vrouw verhoudingen bij winnende liedjes en dan heb ik Dana International als vrouw meegerekend ;) Voor 1980 zijn vrouwen wel dominant aanwezig als zangeressen van winnende liedjes.
pi_99145136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:18 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Even gecheckt, maar vanaf 1980 is het bijna 50/50 qua man/vrouw verhoudingen bij winnende liedjes en dan heb ik Dana International als vrouw meegerekend ;) Voor 1980 zijn vrouwen wel dominant aanwezig als zangeressen van winnende liedjes.
En als je kijkt naar losse mannen en losse vrouwen?

1992: Vrouw
1993: Vrouw
1994: Groep
1995: Groep/vrouw?
1996: Vrouw
1997: Groep/vrouw?
1998: Euh... Vrouw
1999: Vrouw
2000: Groep
2001: Groep
2002: Vrouw
2003: Vrouw
2004: Vrouw
2005: Vrouw
2006: Groep
2007: Vrouw
2008: Man
2009: Man
2010: Vrouw
2011: Groep
pi_99146221
Ik had gekeken naar wie de lead zong, maar ik had er een paar verkeerd geteld zie ik nu. Dan is het aantal vrouwen toch wel duidelijk in de meerderheid. OK, dan moet ik maar een zangeres vinden voor mijn inzendig dit jaar ;)
pi_99146564
Wat uiteraard niet zegt dat mannen niet hoog kunnen eindigen (dit jaar 2e en 3e plaats bijvoorbeeld). Als we een persoon met een liedje/act à la Sakis Rouvas of Eric Saade weten te vinden, ben ik voor :Y
pi_99149892
Ik heb even een topic aangemaakt voor alle officiele bevestigingen van mensen die gaan deelnemen :7

Wie waagt officieel poging voor het Nationaal Songfestival 2012?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_99150118
Geweldig. Nu zijn gerenommeerde songwriters en artiesten weer boos. Kennelijk zijn ze bang dat één of meerdere amateurschrijvers hen de loef afsteken. Wel een beetje zielig dat ze de competitie niet durven aan te gaan.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:35:01 #218
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_99150254
Ik vind Eric van Tijn ook wel hoe langer hoe verzuurder.
Hoogachtend,
Erik.
pi_99150411
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind Eric van Tijn ook wel hoe langer hoe verzuurder.
En, daarbij, wat moeten we met muziek die in de jaren '90 op het songfestival hoorde? Nou ja, het kan in ieder geval geen kwaad als hij wat zou proberen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maarten-Pieter op 07-07-2011 14:37:29 ]
pi_99153103
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig. Nu zijn gerenommeerde songwriters en artiesten weer boos. Kennelijk zijn ze bang dat één of meerdere amateurschrijvers hen de loef afsteken. Wel een beetje zielig dat ze de competitie niet durven aan te gaan.
Inderdaad, als Van Tijn zo'n grote mond heeft moet ie nog maar eens een wereldinzending schrijven en dan de rest de loef afsteken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_99153189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Inderdaad, als Van Tijn zo'n grote mond heeft moet ie nog maar eens een wereldinzending schrijven en dan de rest de loef afsteken
Als het zo goed is gaat hij toch wel door lijkt me? En anders wordt de TROS toch weer uitgekotst, dus hij kan het best proberen vind ik.
pi_99156042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:
Hij klinkt als een verongelijkte profvoetballer die zich te goed voelt om een bekerduel tegen een amateurclub te spelen. Hij laat zich lelijk kennen.
pi_99157012
Tsja, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een professionele, drukbezette producer simpelweg geen zin en/of tijd heeft om mee te doen aan de tombola van het songfestival als je niet in kan schatten wat het op gaat leveren en wat precies de selectiecriteria zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 juli 2011 @ 16:33:29 #224
163650 Greys
pi_99158392
OMG, die Van Tijn :D
Zal je straks zien dat Waylon ook zegt 'alleen maar te zullen meedoen als hij gegarandeerd de enige is'. Krabbelen ze allemaal terug.

Als Van Tijn zo overtuigd is van zijn kwaliteiten komt het vanzelf bovendrijven lijkt me :)
Hij moet eens wat meer vertrouwen in zijn eigen kunnen hebben dan. Als hij dan alsnog niet wordt uitgekozen kan hij daarna altijd nog hoog van de toren blazen en zijn nummer laten horen. En dan bepaalt het publiek wel of het echt zoveel beter was dan de rest :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 juli 2011 @ 16:34:23 #225
163650 Greys
pi_99158434
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:00 schreef CommanderKeen het volgende:
Tsja, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een professionele, drukbezette producer simpelweg geen zin en/of tijd heeft om mee te doen aan de tombola van het songfestival als je niet in kan schatten wat het op gaat leveren en wat precies de selectiecriteria zijn.
Snap ik ook wel, maar dan moet ie niet zo zuur doen.
Eergister tetterde hij nog in het AD dat de gang van zaken zo verkeerd was enzo en nu doen ze het eindelijk anders en dan is het weer niet goed _O-

Ik las dat jij ook een poging gaat wagen, ontzettend tof! Houd ons op de hoogte!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')