abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99494317
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:25 schreef Fred_B het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat een serieuze artiest niet zomaar een goed nummer aan de Tros wil geven. Ze hebben de voorbije paar jaar immers niet aangetoond al te succesvol om te gaan met Songfestival, en juist wel om een voorkeur voor Volendam/Muziekfeest-producties te hebben.
Klopt. Aan de andere kant is de procedure nu niet veel anders dan dat ie zeg maar pre 2005 was, behalve dan dat je nu handmatig je inzending in die gekke doos moet gooien, maar dat is niet meer dan een gadget die moet zorgen voor wat leuke beelden op televisie. Ik denk dat het Songfestival een mooie springplank kan zijn voor aanstormend muzikaal talent, en wat minder interessant is voor al gearriveerde muzikanten.
pi_99494962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:52 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Klopt. Aan de andere kant is de procedure nu niet veel anders dan dat ie zeg maar pre 2005 was, behalve dan dat je nu handmatig je inzending in die gekke doos moet gooien, maar dat is niet meer dan een gadget die moet zorgen voor wat leuke beelden op televisie. Ik denk dat het Songfestival een mooie springplank kan zijn voor aanstormend muzikaal talent, en wat minder interessant is voor al gearriveerde muzikanten.
Dat laatste sowieso natuurlijk. In Macedonië of Letland ziet men echt geen verschil tussen Marco Borsato of een aanstormend Nederlands talent.

Ik bedenk me nu eigenlijk pas dat het wel te hopen is dat eventueel talent dat meedoet, niet ondergesneeuwd gaat worden door bekendere artiesten, al dan niet met een massaal stemmende fanclub achter zich. De eerste namen als Dries Roelvink, Antje Monteiro en LA The Voices, vind ik nog niet een zodanige uitstraling hebben dat ze sowieso wel punten gaan trekken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_99496878
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:17 schreef Fred_B het volgende:

Ik bedenk me nu eigenlijk pas dat het wel te hopen is dat eventueel talent dat meedoet, niet ondergesneeuwd gaat worden door bekendere artiesten, al dan niet met een massaal stemmende fanclub achter zich. De eerste namen als Dries Roelvink, Antje Monteiro en LA The Voices, vind ik nog niet een zodanige uitstraling hebben dat ze sowieso wel punten gaan trekken.
Ik vraag me af of een bekende naam ook automatisch betekent dat die meer stemmen gaat krijgen tijdens een nationaal songfestival. Ik kan me ook voorstellen dat het omgekeerde gebeurt, namelijk dat mensen juist op de onbekende artiesten stemmen uit sympatie, de zogenaamde "gun factor".

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat tijdens de voorselectie de TROS wel de voorkeur gaat geven aan bekende namen. Immers, een compositie van John Ewbank zal toch serieuzer bekeken worden dan een liedje van Piet S uit Lutjebroek. Ook denk ik dat bij de uitvoerende artiesten de voorkeur zal gaan naar bekendere namen. Als bijvoorbeeld LA Voices meedoet aan het songfestival zal dat meer buzz opleveren dan wanneer een onbekende groep meedoet.
pi_99754625
Nog even en het hele feest gaat niet door, omdat er geen TROS meer is...

quote:
TV Oranje eist intrekken zendtijd TROS
Muziekzender TV Oranje heeft minister Van Bijsterveldt (Media) verzocht om de uitzendvergunning van de TROS in te trekken. De zender wil tegelijkertijd graag een aantal programma’s van de TROS overnemen. Dat heeft TV Oranje donderdag laten weten. Directeur Gerard Ardesch vindt dat de TROS te vaak is beboet voor het zich dienstbaar maken aan winst door derden. “We hebben de minister gevraagd om voor 1 september de zendtijd van de TROS in te trekken“, zegt de televisiebaas.

Ardesch benadrukt dat de TROS drie boetes in drie maanden tijd heeft gehad, terwijl de minister een maximum heeft gesteld van twee boetes in één jaar. “Ze hebben dan wel aangekondigd te zullen stoppen met kinderprogramma’s, maar in maart is vanuit hun themakanaal Sterren.nl samen met Van der Valk de artiestenreis Sterren.nl in de sneeuw georganiseerd. En ondanks de reeks boetes staat er samen met Van der Valk een Sterren.nl cruisereis naar Venetië op stapel. Verder hebben de TROS en Van der Valk onlangs het nieuwe fenomeen Sterren.nl kerstreizen gelanceerd.”

Het gebrek aan duidelijkheid van het Commissariaat heeft de TROS doen besluiten om te stoppen met tachtig procent van de kinderprogrammering. “De TROS gijzelt Kabouter Plop, om de aandacht af te leiden van de vele boetes die recentelijk werden opgelegd“, zegt Ardesch.

Ardesch denkt dat de series van de TROS makkelijk naar de concurrentie kunnen. Zo wil hij zelf graag de TROS-show Kids Top 20 overnemen. “Het TROS-programma Dit Was Het Nieuws doet het bij RTL immers ook prima. En datzelfde geldt voor het programma Bibaboerderij, dat al eerder van de TROS naar RTL verhuisde.”
Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=109655

Deze kritiek raakt ook het Songfestival, aangezien het sterren.nl-logo prijkt op de Songfestival en de TROS het Songfestival dit jaar aankondigde met de legendarische woorden "Welkom bij he TROS Muziekfeest"...

Mijn zegen heeft Ardesch trouwens.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 juli 2011 @ 10:04:31 #255
163650 Greys
pi_100079119
Al tientallen inzendingen NSF 2012

De TROS heeft al tientallen inzendingen binnen voor het Nationaal Songfestival 2012. In de grote reiskoffer, die op het binnenplein van de omroep in Hilversum staat, zijn al bijna 50 liedjes gedeponeerd.

"We willen zoveel mogelijk inzendingen en we verwachten ook nog behoorlijk wat", aldus de TROS. De omroep laat het aan artiesten zelf over om bekend te maken dat zij meedoen aan de wedstrijd. "Er is telefonisch contact geweest met verschillende bekende Nederlandse artiesten. Om wie het gaat maken wij nog niet bekend." In oktober gaat een commissie zes of zeven acts selecteren voor het Nationaal Songfestival.
De kans bestaat dat er dit jaar een buitenlandse act Nederland gaat vertegenwoordigen. "Ook buitenlanders hebben interesse getoond. Alleen is het voor hen moeilijker om hun inzending ook daadwerkelijk in de koffer te doen. Dan moeten ze bijvoorbeeld een kennis in Nederland
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_100095533
quote:
"Er is telefonisch contact geweest met verschillende bekende Nederlandse artiesten. Om wie het gaat maken wij nog niet bekend." In oktober gaat een commissie zes of zeven acts selecteren voor het Nationaal Songfestival.
Waarom niet gewoon een 'echt' songfestival met een stuk of 20 liedjes? Nu wordt alles toch weer in een uurtje afgeraffeld om op tijd klaar te zijn voor Studio Voetbal.

Als er contact is met bekende artiesten, geeft dat trouwens ook de indruk dat een paar plaatsen al op voorhand vergeven wordt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')