Tis fruityloop voor jou, vrind. Maar het is al aangepast, breek jij je hoofd maar over belangrijker dingen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:
Gebiedende wijs is 1ste pers. enkvd, Fruitstra
Nou nou, kapot van ellende lijkt me wat overdreven, want als dat zo was, dan had je al lang vrijwilligerswerk gedaan, want dan zit je in ieder geval niet thuis.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit jullie beiden. Ik ga helemaal kapot van ellende en dan durven jullie te stellen dat ik "helemaal niet wil werken"? Denk je nou werkelijk dat het leuk is om een jaar onvrijwillig `thuis te zitten´? Ik zit de hele dag maar een beetje alleen in mijn huisje. Ik snak naar een nuttige (betaalde) dagbesteding. Die ene dag in de week dat ik wél werk, ben ik het gelukkigst.
Als je op de vorige pagina nog de conclusie trekt dat TS eigenlijk liever niks doet dan dat hij werkt, ben je of vreselijk dom of je hebt geen enkele post van hem gelezen en vind je het gewoon leuk om iemand die zonder werk zit af te zeiken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:47 schreef CoolGuy het volgende:
Grapjas ben je, maar daar is dit topic niet voor bedoeld.
Daarnaast is Socios wél nog te helpen heb ik 't gevoel, dus misschien kun je in een ander topic gaan trollen als dat de bedoeling is.
TS heeft een jaar thuis gezeten, en heeft toen niet gewerkt (los van een dagdeel in de week) maar hij roept wel heel hard dat ie dat wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:57 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Als je op de vorige pagina nog de conclusie trekt dat TS eigenlijk liever niks doet dan dat hij werkt, ben je of vreselijk dom of je hebt geen enkele post van hem gelezen en vind je het gewoon leuk om iemand die zonder werk zit af te zeiken.
Als ik morgen tomaten kan plukken, begin ik meteen, hoor! Niets mis mee! Alleen is dat werk er simpelweg óók niet óf heb ik volgens de werkgever een `problematisch gat´ in het CV.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
Actions speak louder than words. Als hij had willen werken, had ie dat wel gedaan, al was ie tomaten gaan plukken, ik noem maar wat.
Nou, Socios, jij weet net zo goed als ik dat je, als je een willekeurig uitzendbureau binnen stapt, en zegt dat je even aan de slag wil, maakt niet uit als wat, en je bent per direct beschikbaar, al is het maar productiewerk, orderpicken of wat dan ook, dat je dat heel snel hebt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Als ik morgen tomaten kan plukken, begin ik meteen, hoor! Niets mis mee! Alleen is dat werk er simpelweg óók niet óf heb ik volgens de werkgever een `problematisch gat´ in het CV.
Ronduit gelul dan wel een zeer groot misverstand. Zo werkt dat dus niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, Socios, jij weet zo goed als ik dat je, als je een willekeurig uitzendbureau binnen stapt, en zegt dat je even aan de slag wil, maakt niet uit als wat, en je bent per direct beschikbaar, al is het maar productiewerk, orderpicken of wat dan ook, dat je dat heel snel hebt.
Daar loopt iedereen tegen aan die net begint. Daarin ben jij echt niet specialer dan anderen. Met dat verschil dat veel andere mensen géén gat op hun CV hebben van een jaar. Iedereen loopt tegen dezelfde issues aan hoor.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is vergelijkbaar met functies waar men "relevante werkervaring" eist. Begrijpelijk, maar als men nergens aan de slag kan, is het onmogelijk om dergelijke werkervaring op te doen.
Wat klets je nou man, genoeg voorbeelden van in mn directe omgeving. Sollicitatieprocedures? Om aan de slag te kunnen als orderpicker bij een bedrijf?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ronduit gelul dan wel een zeer groot misverstand. Zo werkt dat dus niet.Overal zijn procedures en richtlijnen voor.
Sowieso zijn sollicitatieprocedures erg star.
Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar zo is het nou eenmaal. Regelmatig zelfs een afwijzing ontvangen omdat ik "overgekwalificeerd" zou zijn. Tsjaaaa.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
Wat klets je nou man, genoeg voorbeelden van in mn directe omgeving. Sollicitatieprocedures? Om aan de slag te kunnen als orderpicker bij een bedrijf?really, iemand moet kunnen lezen, that's it.
Nou, het spijt me, maar een vriend van me is afgestudeerd in psychologie, en die was voor een paar maanden, om een periode tot zijn volgende baan te overbruggen, een uitzendbureau binnen gelopen. Die zei 'doe me maar wat je hebt'en die liep weer weg, echt, met een minuut of 15. Weliswaar als orderpicker bij een bedrijf, maar goed, daar heb je echt verder geen kwaliteiten voor nodig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar zo is het nou eenmaal. Regelmatig zelfs een afwijzing ontvangen omdat ik "overgekwalificeerd" zou zijn. Tsjaaaa._!
Hmm, mijn vader had regelmatig mensen nodig voor lopende band werk in de fabriek, en die jongens kwamen toch gewoon van een uitzenbureau? Het belangrijkste mbt de procdures en richtlijnen was dat ze A) op tijd kwamen, B) slim genoeg waren om hun eigen gat af te kunnen vegen, en C) zich konden legitimeren bij aankomst. Daar kwam niet veel meer bij kijken dan een belletje naar een uitzendbureau van hun kant.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ronduit gelul dan wel een zeer groot misverstand. Zo werkt dat dus niet.Overal zijn procedures en richtlijnen voor.
Tevens een inzicht in je vooropleiding en wat je ongeveer zoekt qua werk.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:43 schreef Catch22- het volgende:
post je geanonimiseerde CV eens dan Socios.
Want als je 'even aan het orienteren was' heb je geen grote gaten als het goed is. Of was je jarenlangs kkskaffa op het station treinen aan het tellen?
Om mij belachelijk te maken zeker? Moet ik dit verzoek serieus nemen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:43 schreef Catch22- het volgende:
post je geanonimiseerde CV eens dan Socios.
Want als je 'even aan het orienteren was' heb je geen grote gaten als het goed is. Of was je jarenlangs kkskaffa op het station treinen aan het tellen?
Komt tijdens een CV controle natuurlijk direct naar boven hetgeen betekent dag baanquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Tsja, ik neig ook naar het oprekken van wat werkervaring hier en daar.
Zou voor jezelf bepalen in hoeverre je dat wil delen. Teveel details zijn sowieso niet verstandigquote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Om mij belachelijk te maken zeker? Moet ik dit verzoek serieus nemen?
als je alleen maar periodes post kunnen wij wel afleiden of het terecht is dat je vragen krijgt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Om mij belachelijk te maken zeker? Moet ik dit verzoek serieus nemen?
Opleiding:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tevens een inzicht in je vooropleiding en wat je ongeveer zoekt qua werk.
Ik denk dat November 2009 eerder als startdatum van de rustiger periode telt? Ik mis trouwens bij de opleiding nog wel een stage, of is dat op die opleiding toevallig wat minder?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:31 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt dus een gat van twee jaar? Juni 2008 tot juni 2010 ?
Nee, kijk nog eens goed. Er is enige overlap tussen twee werkervaringen. Jaja, Socios werkt ook naast zijn stage.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:31 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt dus een gat van twee jaar? Juni 2008 tot juni 2010 ?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:33 schreef fruityloop het volgende:
Ik denk dat November 2009 eerder als startdatum van de rustiger periode telt?
Bij welke opleiding?quote:Ik mis trouwens bij de opleiding nog wel een stage, of is dat op die opleiding toevallig wat minder?
Zou ik ook doen, goeie tip.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:46 schreef Maanvis het volgende:
waarom zet je je stages niet onder een apart kopje? Dit is erg verwarrend zo
Goh. apart. Mijn vriendin komt spoedig naar NL en die heeft al werk. Terwijl ze hier niet eens woont, nog maar net NL spreekt en geen enkel NL diploma heeft (en haar tsjechische diploma's worden hier niet erkent). Die deed echter precies wat Scorpie voorstelt. Je loopt een uitzendbureau in en zegt:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:08 schreef Socios het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:46 schreef Maanvis het volgende:
waarom zet je je stages niet onder een apart kopje? Dit is erg verwarrend zo
Gewijzigd.quote:
Ik heb geen hoge looneisen, hoor. Minimumloon is prima. Ik heb mijn maandelijkse lasten al weten te reduceren naar slechts EUR 838,- per maand.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:54 schreef Whuzz het volgende:
En waarom denk je dat ze al die polen binnenhalen? (Die gewoon voor het NL minimumloon werken, net als jij zou kunnen doen) Omdat er geen werk is?
Woon je in een stad of in een dorp? In een stad is het meestal het snelst via uitzendbureaus en dan vragen naar productiewerk. In een dorp wil het nog wel eens werken om eens een rondje te fietsen en als je ze ergens op het land bezig ziet (aarbeien, asperges, enz) of bij een boomgaard, gewoon er op af stappen en zeggen dat je graag zou willen werken, hard kunt werken, geen zeikers bent en 's ochtends niet dronken op je werk komt. (Met dat laatste heb je een streepje voor op 80% van de polenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb geen hoge looneisen, hoor. Minimumloon is prima. Ik heb mijn maandelijkse lasten al weten te reduceren naar slechts EUR 838,- per maand.
De opleiding bleek te moeilijk te zijn voor mij.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:00 schreef Whuzz het volgende:
1) Ik zie dat je 5 jaar gestudeerd hebt aan het HBO, maar geen diploma hebt gehaald. Waarom duurde het zo lang en waarom is er geen diploma?
Full time naar school.quote:2) Wat heb je gedaan tussen Juni 2004 en November 2004?
Werk gezocht.quote:3) En tussen November 2009 en Juni 2010?
Op welk front te moeilijk? Wat voor problemen kwam je tegen? (Recruiter probeert uit te vinden of het werk dat je moet doen in jouw straatje past of dat dat juist is wat je moeilijk vind)quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:03 schreef Socios het volgende:
[..]
De opleiding bleek te moeilijk te zijn voor mij.
Ah, de MBO administratie, klopt. Mijn foutquote:Full time naar school.
En wat deed je ondertussen? Heb je iets gestudeerd? Misschien via het UWV een cursus gedaan? Vrijwilligerswerk? Of heb je een hobby waar je je op gestort hebt?quote:Werk gezocht.
En een recruiter heeft dat soort truuks nog nooit gezien? Die vraagt natuurlijk meteen naar de maanden. Of vraagt suggestief wat je tussen januari 2008 en december 2008 hebt gedaanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:08 schreef Skint het volgende:
Gewoon 2007-2008 zetten voor de ene functie en 2008-2011 voor de volgende, dat je dan 4 maanden mist in 2008 valt dan niet op
Niet echt van toepassing daar ik meestal reageer op vacatures op MBO(+) niveau. Het feit dat ik ruim 5 jaar `HBO Accountancy ervaring´ heb, is alleen maar een voordeel. Ik heb meer kennis dan wanneer ik dat niet gedaan had.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:15 schreef Whuzz het volgende:
Op welk front te moeilijk? Wat voor problemen kwam je tegen? (Recruiter probeert uit te vinden of het werk dat je moet doen in jouw straatje past of dat dat juist is wat je moeilijk vind)
Ik kwam er in de loop van het 3e jaar achter (voornamelijk tijdens de stage). Het niveau is te hoog. Ik ben een echte doorzetter, heb de stage gehaald en ben doorgegaan naar het 4e jaar. Dat 4e jaar werd uiteraard nog moeilijker. Ik heb de studie verlengt met een 5e jaar en zelfs met een 6e jaar, maar in het begin van dat jaar dan toch gestrand.quote:En waarom kwam je daar pas na 5 jaar achter? Heb je er niet over gedacht om eerder een overstap te maken?
In die tijd stortte ik mij volledig op de studie. Verder heb ik wel een interessante hobby, maar die stond in die tijd op een laag pitje.quote:En wat deed je ondertussen? Heb je iets gestudeerd? Misschien via het UWV een cursus gedaan? Vrijwilligerswerk? Of heb je een hobby waar je je op gestort hebt?
Ik vraag altijd na van wanneer tot wanneer iemand ergens heeft gewerkt als ik mijn referenties nabel. Voor alles is een logische reden en of verklaring, maar niet voor liegenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En een recruiter heeft dat soort truuks nog nooit gezien? Die vraagt natuurlijk meteen naar de maanden. Of vraagt suggestief wat je tussen januari 2008 en december 2008 hebt gedaan
Exact. ik verzorg zelf ook de screening voor onder andere ons eigen bedrijf en vraag altijd de exacte datum in- en uit dienst, alsmede hoe de persoon functioneerde.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vraag altijd na van wanneer tot wanneer iemand ergens heeft gewerkt als ik mijn referenties nabel. Voor alles is een logische reden en of verklaring, maar niet voor liegen
Of dat van toepassing is bepaalt de recruiter natuurlijkquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:33 schreef Socios het volgende:
Niet echt van toepassing daar ik meestal reageer op vacatures op MBO(+) niveau. Het feit dat ik ruim 5 jaar `HBO Accountancy ervaring´ heb, is alleen maar een voordeel. Ik heb meer kennis dan wanneer ik dat niet gedaan had.
Now we're talkingquote:Ik kwam er in de loop van het 3e jaar achter (voornamelijk tijdens de stage). Het niveau is te hoog. Ik ben een echte doorzetter, heb de stage gehaald en ben doorgegaan naar het 4e jaar. Dat 4e jaar werd uiteraard nog moeilijker. Ik heb de studie verlengt met een 5e jaar en zelfs met een 6e jaar, maar in het begin van dat jaar dan toch gestrand.
Ook prima. Zie? Die gaten zijn best te verklaren en je kunt je antwoorden goed voorbereiden.quote:In die tijd stortte ik mij volledig op de studie. Verder heb ik wel een interessante hobby, maar die stond in die tijd op een laag pitje.
Hoe gaat dat dan? Zitten bedrijven wel `te wachten´ op andere bedrijven die bellen over voormalige werknemers?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Exact. ik verzorg zelf ook de screening voor onder andere ons eigen bedrijf en vraag altijd de exacte datum in- en uit dienst, alsmede hoe de persoon functioneerde.
Ja. Dat doen ze namelijk zelf ook, dus ze weten hoe belangrijk het is. En recruiters netwerken onderling ook behoorlijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan? Zitten bedrijven wel `te wachten´ om andere bedrijven die bellen over voormalige werknemers?
Yep, sterker nog,... wij gaan uit van machtigingsformulieren waarin de kandidaat tekent voor het feit dat hij/zij het ermee eens is dat wij een screening toepassen. Dit behelst behalve de controle van de voormalig dienstverbanden tevens een financiële controle.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan? Zitten bedrijven wel `te wachten´ om andere bedrijven die bellen over voormalige werknemers?
Wat houdt die "financiële controle" in?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Yep, sterker nog,... wij gaan uit van machtigingsformulieren waarin de kandidaat tekent voor het feit dat hij/zij het ermee eens is dat wij een screening toepassen. Dit behelst behalve de controle van de voormalig dienstverbanden tevens een financiële controle.
Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat houdt die "financiële controle" in?
Is dat allemaal `openbaar´ dan? En what about studieschuld?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.
Openbaar is een groot woord. Het is niet zo dat iedereen zomaar over die informatie kan beschikken, wij echter wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Is dat allemaal `openbaar´ dan? En what about studieschuld?
Over het algemeen is 'de regel' dat iemand met schulden makkelijker beïnvloedbaar is voor corruptie of dergelijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:58 schreef Socios het volgende:
En sowieso, wat gaat de werkgever de financiële positie van een werknemer aan?
Ik hoop niet dat dat een probleem is, want `dan hang ik echt.´ Omdat de opleiding niet afgerond is, kamp ik met een torenhoge studieschuld (waar de werkgever nooit wat van zou merken overigens).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Een studieschuld, ... dat is een goede vraag. Dat is niet iets waar wij naar kijken. Ook wellicht omdat over het algemeen bij ons weinig mensen werken die (relatief) kort geleden zijn afgestudeerd. Wel een goed idee overigens om te zien of wij dat ook kunnen meenemen in onze screening.
Ik solliciteer vaak naar `financiële´ functies. Ik heb mijn eigen financiën onder controle. Nergens consumptief krediet o.i.d. En een hele privéboekhouding in Excel.quote:Over het algemeen is 'de regel' dat iemand met schulden makkelijker beïnvloedbaar is voor corruptie of dergelijk.
Met een goed netwerk heb je echt genoeg ingangen om erachter te komen. Ik bel eigenlijk ook nooit de personen op die de sollicitant opgeeft.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Exact. ik verzorg zelf ook de screening voor onder andere ons eigen bedrijf en vraag altijd de exacte datum in- en uit dienst, alsmede hoe de persoon functioneerde.
Ik ook niet, ik vraag automatisch naar de HR voor de data en overige bemerkingen en soms vraag ik naar een willekeurige ex-collega.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
Met een goed netwerk heb je echt genoeg ingangen om erachter te komen. Ik bel eigenlijk ook nooit de personen op die de sollicitant opgeeft.
Dat was bij mij alleen het geval toen ik voor banken werkte. Lijkt me vreemd dat dat bij een niet-financiele instelling ook gebeurt. Even gezellig heel je financiele plaatje op tafel leggen en als je weigert val je af als kandidaat.....wtfquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.
Je hoeft niet je financiele plaatje op tafel te leggen. Er wordt gekeken in 'systemen', thats it. Kom je daar niet in voor, no sweat. Wij gaan echt niet kijken wat er bij een gezin binnen komt en wat er uitgaat. Dat zou een mooie boel worden idd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:08 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat was bij mij alleen het geval toen ik voor banken werkte. Lijkt me vreemd dat dat bij een niet-financiele instelling ook gebeurt. Even gezellig heel je financiele plaatje op tafel leggen en als je weigert val je af als kandidaat.....wtf
Dat voel je vaak al aan tijdens het sollicitatiegesprek. Ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk. In elk bedrijf heb je wel wat karakters die op je neer kijken. Zit in de aard van het beestje, maar de meesten doen "gewoon" als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:19 schreef Socios het volgende:
Voelen werkgevers zich ook verheven boven (aan te nemen) werknemers? (Uiterst serieuze vraag)
Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat voel je vaak al aan tijdens het sollicitatiegesprek. Ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk. In elk bedrijf heb je wel wat karakters die op je neer kijken. Zit in de aard van het beestje, maar de meesten doen "gewoon" als je het mij vraagt.
Durf ik niet te zeggen, ik ben een werknemer maar merk er niets vanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:19 schreef Socios het volgende:
Voelen werkgevers zich ook verheven boven (aan te nemen) werknemers? (Uiterst serieuze vraag)
Wij doen geen controle bij het BKR, immers is die opgericht voor het bankwezen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:21 schreef PierreBetfair het volgende:
Bij wisten ze precies welke credit cards, winkelpassen ik had. En ze wisten me ook te vertellen dat ik een krediet op betaalrekening had en geen hypotheek. BKR noteringen worden uiiteraard ook gecheckt en aangezien je als werkgever ook weet hoeveel jij gaat verdienen, is het plaatje toch aardig compleet.
Welk van bovenstaande dingen komen jullie niet te weten bij de check?
Vreselijke eigenschap, daar moet je boven staan (figuurlijk dan anders heb je hetzelfde probleem als zij).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:30 schreef Socios het volgende:
Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.
Je lult uit je nek daar heb je helemaal geen inzage in of je gaat buiten je boekje.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waar check je het dan? Juist BKR geeft info over wanbetalingen / financiele achterstanden etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Wij doen geen controle bij het BKR, immers is die opgericht voor het bankwezen.
Ik leg je zo in de luren met volslagen nep CV.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik vraag automatisch naar de HR voor de data en overige bemerkingen en soms vraag ik naar een willekeurige ex-collega.
Waarom heb ik daar geen inzage in?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je lult uit je nek daar heb je helemaal geen inzage in of je gaat buiten je boekje.
Simpel, omdat ze die info niet geven. Je kan als werkgever niet zomaar incassobreaus gaan bellen en vragen of meneer X daar bekend is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waarom heb ik daar geen inzage in?
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Simpel, omdat ze die info niet geven. Je kan als werkgever niet zomaar incassobreaus gaan bellen en vragen meneer X daar bekend is.
Mensen die op anderen neerkijken zul je altijd tegenkomen daar moet je boven staanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.
Kortom je gaat buiten je boekje en ach een nep CV is met wat handigheid zo gemaakt en knappe jongen als je met je gegevens die onderuit kunt halen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.
Leg eens je je te werk gaat dan? Imo is BKR de enige instantie die betaalachterstanden , leningen etc bijhoudt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.
en ook de instantie die de gegevens vrijgeeft, wat me echt heel erg verbaast als ze dat doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kortom je gaat buiten je boekje ........
Wat jij wil gast, ik zit hier niet om mijzelf te verdedigen tegenover iemand die ik niet ken. Ik geef slechts antwoord op vragen waarin TS serieus (hopelijk) is geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom je gaat buiten je boekje en ach een nep CV is met wat handigheid zo gemaakt en knappe jongen als je met je gegevens die onderuit kunt halen.
Ik kan slecht zeggen dat er meer zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:47 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Leg eens je je te werk gaat dan? Imo is BKR de enige instantie die betaalachterstanden , leningen etc bijhoudt.
zoals?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik kan slecht zeggen dat er meer zijn.
En zo zijn er meer bedrijven. Inderdaad is het zeker niet netjes als ze dat zonder toestemming doen. Daarom tekenen ze bij ons altijd een machtiging.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Via bedrijven als creditsafe kan je best wel het een en ander te weten komen hoor. Ik ben er overigens niet van gediend als een bedrijf dat soort dingen opvraagt, en al helemaal als het zonder toestemming is.
Creditsafe checkt bedrijven, geen particulieren. Daar ga het nooit vinden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Via bedrijven als creditsafe kan je best wel het een en ander te weten komen hoor. Ik ben er overigens niet van gediend als een bedrijf dat soort dingen opvraagt, en al helemaal als het zonder toestemming is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |