abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98909529
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:
Gebiedende wijs is 1ste pers. enkvd, Fruitstra
Tis fruityloop voor jou, vrind. Maar het is al aangepast, breek jij je hoofd maar over belangrijker dingen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 14:53:40 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98909780
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Schei toch uit jullie beiden. Ik ga helemaal kapot van ellende en dan durven jullie te stellen dat ik "helemaal niet wil werken"? Denk je nou werkelijk dat het leuk is om een jaar onvrijwillig `thuis te zitten´? Ik zit de hele dag maar een beetje alleen in mijn huisje. Ik snak naar een nuttige (betaalde) dagbesteding. Die ene dag in de week dat ik wél werk, ben ik het gelukkigst.
Nou nou, kapot van ellende lijkt me wat overdreven, want als dat zo was, dan had je al lang vrijwilligerswerk gedaan, want dan zit je in ieder geval niet thuis.

Ik zeg niet dat het leuk is om thuis te zitten. Ik reageer alleen maar op dat 'gat' in je CV. Daar heb ik 't over. Daarnaast is het zo, dat hoewel je op internet altijd iets anders ben dan in het echt, de grote lijnen natuurlijk wel hetzelfde zijn, want immers, je bent dezelfde persoon.

Wat ik straks al zei, en ik bedoel dat echt niet als een troll of een belediging of wat dan ook, maar jij straalt iets uit. Iedereen straalt iets uit, en dat werkt door in alles wat ze doen. Dat betekent ook, dat andere mensen reageren op die uitstraling.

En dan zeg ik, als ik posts lees van jou hier, dat je iets uitstraalt wat niet bevorderlijk is voor het vinden van een baan. Dan kun jij heel hard roepen, ja maar ik wil wel graag een baan, en dat is prima, maar je straalt dat niet uit. Je zegt het met woorden, maar je straalt het niet uit. Mensen kunnen heel veel zeggen, maar het gaat erom wat ze doen. Actions speak louder than words, en in jouw geval staat er een gat op je CV.

Als je dan tegenover een werkgever zit en die vraagt naar dat gat en jij kunt geen goed antwoord geven over waarom dat gat er is, maar je zegt (dus met woorden) dat je wel heel graag wil werken, dan denkt die werkgever van 'oh ja? dat is niet te merken in je CV'. Bam, that's it. Een werkgever gaat niet urenlang denken. Er komen teveel brieven binnen, die worden maar vluchtig gescand, en gebaseerd daarop maakt ie een keuze wie ie uitnodigt voor een gesprek.

Jij valt daar dan al tussenuit, en als het tot een gesprek komt en jij geeft geen goed antwoord op de vragen, en je hebt een beetje die houding die je in dit topic tentoon spreidt, dan is de kans dat jij wordt aangenomen heel klein. Dan kun je wel vinden dat het allemaal niet zo werkt maar...blijkbaar dus wel, anders had je dit topic niet hoeven openen, toch?

Nogmaals, ik probeer je niet te beledigen of wat dan ook. Maar je komt hier met een vraag, daar reageren mensen op. Misschien wordt er iets gezegd wat je niet aanstaat, of wat dan ook, maar je kunt daar ook je voordeel mee doen natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98910008
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:47 schreef CoolGuy het volgende:

Grapjas ben je, maar daar is dit topic niet voor bedoeld.

Daarnaast is Socios wél nog te helpen heb ik 't gevoel, dus misschien kun je in een ander topic gaan trollen als dat de bedoeling is.
Als je op de vorige pagina nog de conclusie trekt dat TS eigenlijk liever niks doet dan dat hij werkt, ben je of vreselijk dom of je hebt geen enkele post van hem gelezen en vind je het gewoon leuk om iemand die zonder werk zit af te zeiken.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 15:02:01 #154
16180 crew  CoolGuy
pi_98910178
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:57 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Als je op de vorige pagina nog de conclusie trekt dat TS eigenlijk liever niks doet dan dat hij werkt, ben je of vreselijk dom of je hebt geen enkele post van hem gelezen en vind je het gewoon leuk om iemand die zonder werk zit af te zeiken.
TS heeft een jaar thuis gezeten, en heeft toen niet gewerkt (los van een dagdeel in de week) maar hij roept wel heel hard dat ie dat wel.

Actions speak louder than words. Als hij had willen werken, had ie dat wel gedaan, al was ie tomaten gaan plukken, ik noem maar wat.

Je bent weer aan 't trollen. Als je je alleen maar als een latente kleuter op kunt stellen dan stel ik voor dat je een zandbak opzoekt. In dit topic is daar geen plek voor.
pi_98910305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
Actions speak louder than words. Als hij had willen werken, had ie dat wel gedaan, al was ie tomaten gaan plukken, ik noem maar wat.
Als ik morgen tomaten kan plukken, begin ik meteen, hoor! Niets mis mee! Alleen is dat werk er simpelweg óók niet óf heb ik volgens de werkgever een `problematisch gat´ in het CV.

Het is vergelijkbaar met functies waar men "relevante werkervaring" eist. Begrijpelijk, maar als men nergens aan de slag kan, is het onmogelijk om dergelijke werkervaring op te doen.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 15:06:30 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_98910362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:05 schreef Socios het volgende:

[..]

Als ik morgen tomaten kan plukken, begin ik meteen, hoor! Niets mis mee! Alleen is dat werk er simpelweg óók niet óf heb ik volgens de werkgever een `problematisch gat´ in het CV.
Nou, Socios, jij weet net zo goed als ik dat je, als je een willekeurig uitzendbureau binnen stapt, en zegt dat je even aan de slag wil, maakt niet uit als wat, en je bent per direct beschikbaar, al is het maar productiewerk, orderpicken of wat dan ook, dat je dat heel snel hebt.
pi_98910431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, Socios, jij weet zo goed als ik dat je, als je een willekeurig uitzendbureau binnen stapt, en zegt dat je even aan de slag wil, maakt niet uit als wat, en je bent per direct beschikbaar, al is het maar productiewerk, orderpicken of wat dan ook, dat je dat heel snel hebt.
Ronduit gelul dan wel een zeer groot misverstand. Zo werkt dat dus niet. :') Overal zijn procedures en richtlijnen voor.

Sowieso zijn sollicitatieprocedures erg star.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 15:08:40 #158
16180 crew  CoolGuy
pi_98910463
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:05 schreef Socios het volgende:

[..]
Het is vergelijkbaar met functies waar men "relevante werkervaring" eist. Begrijpelijk, maar als men nergens aan de slag kan, is het onmogelijk om dergelijke werkervaring op te doen.
Daar loopt iedereen tegen aan die net begint. Daarin ben jij echt niet specialer dan anderen. Met dat verschil dat veel andere mensen géén gat op hun CV hebben van een jaar. Iedereen loopt tegen dezelfde issues aan hoor.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 15:10:15 #159
16180 crew  CoolGuy
pi_98910535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Ronduit gelul dan wel een zeer groot misverstand. Zo werkt dat dus niet. :') Overal zijn procedures en richtlijnen voor.

Wat klets je nou man, genoeg voorbeelden van in mn directe omgeving. Sollicitatieprocedures? Om aan de slag te kunnen als orderpicker bij een bedrijf? :') really, iemand moet kunnen lezen, that's it.
pi_98910738
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
Wat klets je nou man, genoeg voorbeelden van in mn directe omgeving. Sollicitatieprocedures? Om aan de slag te kunnen als orderpicker bij een bedrijf? :') really, iemand moet kunnen lezen, that's it.
Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar zo is het nou eenmaal. Regelmatig zelfs een afwijzing ontvangen omdat ik "overgekwalificeerd" zou zijn. Tsjaaaa. :')_!
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 15:17:39 #161
16180 crew  CoolGuy
pi_98910925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar zo is het nou eenmaal. Regelmatig zelfs een afwijzing ontvangen omdat ik "overgekwalificeerd" zou zijn. Tsjaaaa. :')_!
Nou, het spijt me, maar een vriend van me is afgestudeerd in psychologie, en die was voor een paar maanden, om een periode tot zijn volgende baan te overbruggen, een uitzendbureau binnen gelopen. Die zei 'doe me maar wat je hebt'en die liep weer weg, echt, met een minuut of 15. Weliswaar als orderpicker bij een bedrijf, maar goed, daar heb je echt verder geen kwaliteiten voor nodig.
pi_98910955
quote:

[..]

Hmm, mijn vader had regelmatig mensen nodig voor lopende band werk in de fabriek, en die jongens kwamen toch gewoon van een uitzenbureau? Het belangrijkste mbt de procdures en richtlijnen was dat ze A) op tijd kwamen, B) slim genoeg waren om hun eigen gat af te kunnen vegen, en C) zich konden legitimeren bij aankomst. Daar kwam niet veel meer bij kijken dan een belletje naar een uitzendbureau van hun kant.

Als je echt een fulltime baan wilt die aansluit bij je opleiding en capaciteiten, zit je natuurlijk over iets heel anders te praten. Maar zoals je nu hebt gemerkt, is de partij die betaald, ook de partij die bepááld. Als jij iets wilt, zal jij je tot op een zekere hoogte moeten conformeren aan de door jou zo verguisde sollicitatieprocedures. Daar zijn een aantal gebruiken en conventies in, en die zijn je ook echt wel es verteld op je opleiding durf ik te zeggen. Daar dien jij je dus aan te conformeren, hoe lullig/oneerlijk dat soms ook is.

Feit blijft, dat jij met je CV met een achterstandje aan de race begint ten opzichte van je jaar/leeftijdgenoten zonder dat blanco jaar. Dáár moet je dus wat aan doen, want daar gaat het fout.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98912253
Even offtopic om wat mensen te benaderen. Hier zit de doelgroep, dus "vervuil" ik dit topic even. Excuse moi.

Vrede sluiten met mede-Fokkers
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:43:30 #164
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98912364
post je geanonimiseerde CV eens dan Socios.

Want als je 'even aan het orienteren was' heb je geen grote gaten als het goed is. Of was je jarenlangs kkskaffa op het station treinen aan het tellen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98913348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:43 schreef Catch22- het volgende:

Want als je 'even aan het orienteren was' heb je geen grote gaten als het goed is. Of was je jarenlangs kkskaffa op het station treinen aan het tellen?
Tevens een inzicht in je vooropleiding en wat je ongeveer zoekt qua werk.
pi_98915647
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:43 schreef Catch22- het volgende:

Om mij belachelijk te maken zeker? Moet ik dit verzoek serieus nemen?
pi_98915717
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Tsja, ik neig ook naar het oprekken van wat werkervaring hier en daar.
Komt tijdens een CV controle natuurlijk direct naar boven hetgeen betekent dag baan :W
pi_98915802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Zou voor jezelf bepalen in hoeverre je dat wil delen. Teveel details zijn sowieso niet verstandig ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:58:57 #169
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98915816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:55 schreef Socios het volgende:

[..]

als je alleen maar periodes post kunnen wij wel afleiden of het terecht is dat je vragen krijgt.

Stel dat jij een toko hebt en iemand komt bij je met in de afgelopen 10 jaar 5 verschillende baantjes waartussen elke keer anderhalf jaar zit en met een korte duur elk?

dan vraag je je toch af wat er aan de hand is. Althans; ik zou dat wel doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98915918
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tevens een inzicht in je vooropleiding en wat je ongeveer zoekt qua werk.
Opleiding:

Augustus 1996 - Juni 2003: VWO
Augustus 2003 - Juni 2005: MBO+ Administratie
Augustus 2005 - Oktober 2010: HBO Accountancy

Werkervaring:
December 1997 - Juni 2002: Dagbladbezorger
Oktober 2005 - November 2009: Administratief medewerker
Juni 2010 - HEDEN: Administratief medewerker (één dag in de week)

Stages:
Maart 2004 - Juni 2004: Administratief medewerker (stage)
November 2004 - Januari 2005: Medewerker Front Office (stage)
Februari 2008 - Juni 2008: Accountant (stage)

[ Bericht 15% gewijzigd door Socios op 01-07-2011 17:54:14 ]
pi_98917064
Je hebt dus een gat van twee jaar? Juni 2008 tot juni 2010 ?
pi_98917124
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:31 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk dat November 2009 eerder als startdatum van de rustiger periode telt? Ik mis trouwens bij de opleiding nog wel een stage, of is dat op die opleiding toevallig wat minder?
pi_98917364
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:31 schreef Scorpie het volgende:
Nee, kijk nog eens goed. Er is enige overlap tussen twee werkervaringen. Jaja, Socios werkt ook naast zijn stage.
pi_98917457
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:33 schreef fruityloop het volgende:
Ik denk dat November 2009 eerder als startdatum van de rustiger periode telt?
Inderdaad.
quote:
Ik mis trouwens bij de opleiding nog wel een stage, of is dat op die opleiding toevallig wat minder?
Bij welke opleiding?

Merk op dat ik MBO+ Administratie binnen twee jaar heb gehaald waar er 4 jaar voor staat. Hierdoor heb ik ook minder `stage-uren´ hoeven te maken.

Bij HBO Accountancy heb ik maar één keer stage gelopen, omdat ik die studie helaas voortijdig heb moeten staken (vandaar alleen de propedeuse in mijn bezit).
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:46:52 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98917579
waarom zet je je stages niet onder een apart kopje? Dit is erg verwarrend zo :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98917761
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:46 schreef Maanvis het volgende:
Zou ik ook doen, goeie tip.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:54:18 #177
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98917832
quote:

[..]

Goh. apart. Mijn vriendin komt spoedig naar NL en die heeft al werk. Terwijl ze hier niet eens woont, nog maar net NL spreekt en geen enkel NL diploma heeft (en haar tsjechische diploma's worden hier niet erkent). Die deed echter precies wat Scorpie voorstelt. Je loopt een uitzendbureau in en zegt:

Ik wil graag werken. Maakt niet uit wat. Als ik maar met collega's nederlands kan praten zodat ik dat leer. (Dat laatste hoef jij er hopelijk niet bij te zeggen ;) )
En hoppa. Werk.
Het is maar tijdelijk werk op het land, maar het is werk. En vanuit dat werk zoekt ze dan lekker verder terwijl ze hier een studie volgt om haar diploma's opnieuw te halen in het nederlands. (HBO Accountancy trouwens, dus je hebt er straks een concurrente bij voor werk ;) )

Toen ikzelf studeerde had ik ook gewoon werk in een fabriek hoor. En dat was ook binnen een dag geregeld via een uitzendbureau.

En waarom denk je dat ze al die polen binnenhalen? (Die gewoon voor het NL minimumloon werken, net als jij zou kunnen doen) Omdat er geen werk is?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98917842
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:46 schreef Maanvis het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:51 schreef Scorpie het volgende:
Zou ik ook doen, goeie tip.
Gewijzigd.
pi_98917923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:54 schreef Whuzz het volgende:
En waarom denk je dat ze al die polen binnenhalen? (Die gewoon voor het NL minimumloon werken, net als jij zou kunnen doen) Omdat er geen werk is?
Ik heb geen hoge looneisen, hoor. Minimumloon is prima. Ik heb mijn maandelijkse lasten al weten te reduceren naar slechts EUR 838,- per maand.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:00:04 #180
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98918061
Ok, weet je nog wat ik zei over dat die gaten c.q. "bijzondere periodes" in je C.V. helemaal geen drama zijn omdat je je op de vragen kunt voorbereiden? Hier vast wat vragen die je gegarandeerd gaat krijgen:

1) Ik zie dat je 5 jaar gestudeerd hebt aan het HBO, maar geen diploma hebt gehaald. Waarom duurde het zo lang en waarom is er geen diploma?
2) Wat heb je gedaan tussen Juni 2004 en November 2004?
3) En tussen November 2009 en Juni 2010?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:02:15 #181
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98918131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb geen hoge looneisen, hoor. Minimumloon is prima. Ik heb mijn maandelijkse lasten al weten te reduceren naar slechts EUR 838,- per maand.
Woon je in een stad of in een dorp? In een stad is het meestal het snelst via uitzendbureaus en dan vragen naar productiewerk. In een dorp wil het nog wel eens werken om eens een rondje te fietsen en als je ze ergens op het land bezig ziet (aarbeien, asperges, enz) of bij een boomgaard, gewoon er op af stappen en zeggen dat je graag zou willen werken, hard kunt werken, geen zeikers bent en 's ochtends niet dronken op je werk komt. (Met dat laatste heb je een streepje voor op 80% van de polen ;) )
pi_98918171
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:00 schreef Whuzz het volgende:
1) Ik zie dat je 5 jaar gestudeerd hebt aan het HBO, maar geen diploma hebt gehaald. Waarom duurde het zo lang en waarom is er geen diploma?
De opleiding bleek te moeilijk te zijn voor mij.
quote:
2) Wat heb je gedaan tussen Juni 2004 en November 2004?
Full time naar school.
quote:
3) En tussen November 2009 en Juni 2010?
Werk gezocht.
pi_98918208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:02 schreef Whuzz het volgende:
Woon je in een stad of in een dorp?
Ik woon in de binnenstad van Leeuwarden. Alle grote uitzendbureau's zijn hier gevestigd.
pi_98918312
Gewoon 2007-2008 zetten voor de ene functie en 2008-2011 voor de volgende, dat je dan 4 maanden mist in 2008 valt dan niet op :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:15:03 #185
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98918520
Ik probeer je niet te pesten, maar even als een recruiter te doen, die nemen namelijk geen genoegen met dat soort antwoorden he ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:03 schreef Socios het volgende:

[..]

De opleiding bleek te moeilijk te zijn voor mij.
Op welk front te moeilijk? Wat voor problemen kwam je tegen? (Recruiter probeert uit te vinden of het werk dat je moet doen in jouw straatje past of dat dat juist is wat je moeilijk vind)
En waarom kwam je daar pas na 5 jaar achter? Heb je er niet over gedacht om eerder een overstap te maken?

quote:
Full time naar school.
Ah, de MBO administratie, klopt. Mijn fout :)

quote:
Werk gezocht.
En wat deed je ondertussen? Heb je iets gestudeerd? Misschien via het UWV een cursus gedaan? Vrijwilligerswerk? Of heb je een hobby waar je je op gestort hebt?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:16:33 #186
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98918557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:08 schreef Skint het volgende:
Gewoon 2007-2008 zetten voor de ene functie en 2008-2011 voor de volgende, dat je dan 4 maanden mist in 2008 valt dan niet op :)
En een recruiter heeft dat soort truuks nog nooit gezien? Die vraagt natuurlijk meteen naar de maanden. Of vraagt suggestief wat je tussen januari 2008 en december 2008 hebt gedaan ;)
pi_98918615
Heb je autorijbewijs?
Taxichauffeurs vragen ze overal wel.
http://www.taxiwerq.nl/vacatures/friesland
pi_98919149
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:15 schreef Whuzz het volgende:
Op welk front te moeilijk? Wat voor problemen kwam je tegen? (Recruiter probeert uit te vinden of het werk dat je moet doen in jouw straatje past of dat dat juist is wat je moeilijk vind)
Niet echt van toepassing daar ik meestal reageer op vacatures op MBO(+) niveau. Het feit dat ik ruim 5 jaar `HBO Accountancy ervaring´ heb, is alleen maar een voordeel. Ik heb meer kennis dan wanneer ik dat niet gedaan had.
quote:
En waarom kwam je daar pas na 5 jaar achter? Heb je er niet over gedacht om eerder een overstap te maken?
Ik kwam er in de loop van het 3e jaar achter (voornamelijk tijdens de stage). Het niveau is te hoog. Ik ben een echte doorzetter, heb de stage gehaald en ben doorgegaan naar het 4e jaar. Dat 4e jaar werd uiteraard nog moeilijker. Ik heb de studie verlengt met een 5e jaar en zelfs met een 6e jaar, maar in het begin van dat jaar dan toch gestrand.
quote:
En wat deed je ondertussen? Heb je iets gestudeerd? Misschien via het UWV een cursus gedaan? Vrijwilligerswerk? Of heb je een hobby waar je je op gestort hebt?
In die tijd stortte ik mij volledig op de studie. Verder heb ik wel een interessante hobby, maar die stond in die tijd op een laag pitje.
pi_98919443
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En een recruiter heeft dat soort truuks nog nooit gezien? Die vraagt natuurlijk meteen naar de maanden. Of vraagt suggestief wat je tussen januari 2008 en december 2008 hebt gedaan ;)
Ik vraag altijd na van wanneer tot wanneer iemand ergens heeft gewerkt als ik mijn referenties nabel. Voor alles is een logische reden en of verklaring, maar niet voor liegen
pi_98919626
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:42 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vraag altijd na van wanneer tot wanneer iemand ergens heeft gewerkt als ik mijn referenties nabel. Voor alles is een logische reden en of verklaring, maar niet voor liegen
Exact. ik verzorg zelf ook de screening voor onder andere ons eigen bedrijf en vraag altijd de exacte datum in- en uit dienst, alsmede hoe de persoon functioneerde.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:48:32 #191
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98919644
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:33 schreef Socios het volgende:
Niet echt van toepassing daar ik meestal reageer op vacatures op MBO(+) niveau. Het feit dat ik ruim 5 jaar `HBO Accountancy ervaring´ heb, is alleen maar een voordeel. Ik heb meer kennis dan wanneer ik dat niet gedaan had.
Of dat van toepassing is bepaalt de recruiter natuurlijk :P
Als jij strand op het HBO wil een recruiter graag weten hoe en waarom, omdat hij wil kunnen bepalen hoe groot de kans is dat je op hetzelfde punt in je baan strand :)
Het laatste deel van het antwoord is prima. Je hebt het niet gehaald, maar toch een hele hoop van geleerd dat je kunt gebruiken in je werk :)

quote:
Ik kwam er in de loop van het 3e jaar achter (voornamelijk tijdens de stage). Het niveau is te hoog. Ik ben een echte doorzetter, heb de stage gehaald en ben doorgegaan naar het 4e jaar. Dat 4e jaar werd uiteraard nog moeilijker. Ik heb de studie verlengt met een 5e jaar en zelfs met een 6e jaar, maar in het begin van dat jaar dan toch gestrand.
Now we're talking ;)
Goede uitleg. Voeg daar nog even aan toe dat je inmiddels geleerd hebt dat als iets écht niet gaat het soms beter is om op tijd je 'verlies te nemen' ipv doormodderen. (sorry, klinkt wat oneerbiedig, maar je weet wel wat ik bedoel hoop ik)
Anders denkt de recruiter dat je iemand bent die altijd alles wil doordrijven ook al lukt het niet :P

quote:
In die tijd stortte ik mij volledig op de studie. Verder heb ik wel een interessante hobby, maar die stond in die tijd op een laag pitje.
Ook prima. Zie? Die gaten zijn best te verklaren en je kunt je antwoorden goed voorbereiden.
pi_98919670
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Exact. ik verzorg zelf ook de screening voor onder andere ons eigen bedrijf en vraag altijd de exacte datum in- en uit dienst, alsmede hoe de persoon functioneerde.
Hoe gaat dat dan? Zitten bedrijven wel `te wachten´ op andere bedrijven die bellen over voormalige werknemers?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:50:03 #193
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98919696
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:49 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan? Zitten bedrijven wel `te wachten´ om andere bedrijven die bellen over voormalige werknemers?
Ja. Dat doen ze namelijk zelf ook, dus ze weten hoe belangrijk het is. En recruiters netwerken onderling ook behoorlijk.
pi_98919710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:49 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan? Zitten bedrijven wel `te wachten´ om andere bedrijven die bellen over voormalige werknemers?
Yep, sterker nog,... wij gaan uit van machtigingsformulieren waarin de kandidaat tekent voor het feit dat hij/zij het ermee eens is dat wij een screening toepassen. Dit behelst behalve de controle van de voormalig dienstverbanden tevens een financiële controle.
pi_98919737
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Yep, sterker nog,... wij gaan uit van machtigingsformulieren waarin de kandidaat tekent voor het feit dat hij/zij het ermee eens is dat wij een screening toepassen. Dit behelst behalve de controle van de voormalig dienstverbanden tevens een financiële controle.
Wat houdt die "financiële controle" in?
pi_98919783
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat houdt die "financiële controle" in?
Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.
pi_98920011
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.
Is dat allemaal `openbaar´ dan? En what about studieschuld?

En sowieso, wat gaat de werkgever de financiële positie van een werknemer aan?
pi_98920162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Is dat allemaal `openbaar´ dan? En what about studieschuld?
Openbaar is een groot woord. Het is niet zo dat iedereen zomaar over die informatie kan beschikken, wij echter wel.

Een studieschuld, ... dat is een goede vraag. Dat is niet iets waar wij naar kijken. Ook wellicht omdat over het algemeen bij ons weinig mensen werken die (relatief) kort geleden zijn afgestudeerd. Wel een goed idee overigens om te zien of wij dat ook kunnen meenemen in onze screening.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:58 schreef Socios het volgende:

En sowieso, wat gaat de werkgever de financiële positie van een werknemer aan?
Over het algemeen is 'de regel' dat iemand met schulden makkelijker beïnvloedbaar is voor corruptie of dergelijk.
pi_98920354
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Een studieschuld, ... dat is een goede vraag. Dat is niet iets waar wij naar kijken. Ook wellicht omdat over het algemeen bij ons weinig mensen werken die (relatief) kort geleden zijn afgestudeerd. Wel een goed idee overigens om te zien of wij dat ook kunnen meenemen in onze screening.
Ik hoop niet dat dat een probleem is, want `dan hang ik echt.´ Omdat de opleiding niet afgerond is, kamp ik met een torenhoge studieschuld (waar de werkgever nooit wat van zou merken overigens).
quote:
Over het algemeen is 'de regel' dat iemand met schulden makkelijker beïnvloedbaar is voor corruptie of dergelijk.
Ik solliciteer vaak naar `financiële´ functies. Ik heb mijn eigen financiën onder controle. Nergens consumptief krediet o.i.d. En een hele privéboekhouding in Excel.
pi_98920727
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Met een goed netwerk heb je echt genoeg ingangen om erachter te komen. Ik bel eigenlijk ook nooit de personen op die de sollicitant opgeeft. :)
pi_98920963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:14 schreef draaijer het volgende:

[..]

Met een goed netwerk heb je echt genoeg ingangen om erachter te komen. Ik bel eigenlijk ook nooit de personen op die de sollicitant opgeeft. :)
Ik ook niet, ik vraag automatisch naar de HR voor de data en overige bemerkingen en soms vraag ik naar een willekeurige ex-collega.
pi_98928615
quote:

[..]

Dat was bij mij alleen het geval toen ik voor banken werkte. Lijkt me vreemd dat dat bij een niet-financiele instelling ook gebeurt. Even gezellig heel je financiele plaatje op tafel leggen en als je weigert val je af als kandidaat.....wtf :{
pi_98928699
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:08 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat was bij mij alleen het geval toen ik voor banken werkte. Lijkt me vreemd dat dat bij een niet-financiele instelling ook gebeurt. Even gezellig heel je financiele plaatje op tafel leggen en als je weigert val je af als kandidaat.....wtf :{
Je hoeft niet je financiele plaatje op tafel te leggen. Er wordt gekeken in 'systemen', thats it. Kom je daar niet in voor, no sweat. Wij gaan echt niet kijken wat er bij een gezin binnen komt en wat er uitgaat. Dat zou een mooie boel worden idd.
pi_98929166
Voelen werkgevers zich ook verheven boven (aan te nemen) werknemers? (Uiterst serieuze vraag)
pi_98929280
Bij wisten ze precies welke credit cards, winkelpassen ik had. En ze wisten me ook te vertellen dat ik een krediet op betaalrekening had en geen hypotheek. BKR noteringen worden uiiteraard ook gecheckt en aangezien je als werkgever ook weet hoeveel jij gaat verdienen, is het plaatje toch aardig compleet.

Welk van bovenstaande dingen komen jullie niet te weten bij de check?
pi_98929629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:19 schreef Socios het volgende:
Voelen werkgevers zich ook verheven boven (aan te nemen) werknemers? (Uiterst serieuze vraag)
Dat voel je vaak al aan tijdens het sollicitatiegesprek. Ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk. In elk bedrijf heb je wel wat karakters die op je neer kijken. Zit in de aard van het beestje, maar de meesten doen "gewoon" als je het mij vraagt.
pi_98929727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat voel je vaak al aan tijdens het sollicitatiegesprek. Ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk. In elk bedrijf heb je wel wat karakters die op je neer kijken. Zit in de aard van het beestje, maar de meesten doen "gewoon" als je het mij vraagt.
Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.
pi_98929811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:19 schreef Socios het volgende:
Durf ik niet te zeggen, ik ben een werknemer maar merk er niets van ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:21 schreef PierreBetfair het volgende:
Bij wisten ze precies welke credit cards, winkelpassen ik had. En ze wisten me ook te vertellen dat ik een krediet op betaalrekening had en geen hypotheek. BKR noteringen worden uiiteraard ook gecheckt en aangezien je als werkgever ook weet hoeveel jij gaat verdienen, is het plaatje toch aardig compleet.

Welk van bovenstaande dingen komen jullie niet te weten bij de check?
Wij doen geen controle bij het BKR, immers is die opgericht voor het bankwezen.
pi_98929866
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:30 schreef Socios het volgende:

Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.
Vreselijke eigenschap, daar moet je boven staan (figuurlijk dan anders heb je hetzelfde probleem als zij).
pi_98930004
quote:

[..]

Je lult uit je nek daar heb je helemaal geen inzage in of je gaat buiten je boekje.
pi_98930035
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Wij doen geen controle bij het BKR, immers is die opgericht voor het bankwezen.
Waar check je het dan? Juist BKR geeft info over wanbetalingen / financiele achterstanden etc.
pi_98930113
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik vraag automatisch naar de HR voor de data en overige bemerkingen en soms vraag ik naar een willekeurige ex-collega.
Ik leg je zo in de luren met volslagen nep CV.
pi_98930222
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je lult uit je nek daar heb je helemaal geen inzage in of je gaat buiten je boekje.
Waarom heb ik daar geen inzage in?
pi_98930281
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom heb ik daar geen inzage in?
Simpel, omdat ze die info niet geven. Je kan als werkgever niet zomaar incassobreaus gaan bellen en vragen of meneer X daar bekend is.
pi_98930365
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Simpel, omdat ze die info niet geven. Je kan als werkgever niet zomaar incassobreaus gaan bellen en vragen meneer X daar bekend is.
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:44:35 #216
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_98930450
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Mensen die op anderen neerkijken zul je altijd tegenkomen daar moet je boven staan :Y
Maar meestal wachten ze ook wel af wat voor een nieuwe collega je bent. Ik ben bij mijn vorige werkgever ook regelmatig gedetacheerd geweest bij klanten. De eerste twee dagen was ik bezig om de cultuur binnen een bedrijf te leren kennen en zij mij. Daarna paste ik mij aan en het zijn leuke periodes geweest.
:s)
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_98930554
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.
Kortom je gaat buiten je boekje en ach een nep CV is met wat handigheid zo gemaakt en knappe jongen als je met je gegevens die onderuit kunt halen.
pi_98930602
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Leg eens je je te werk gaat dan? Imo is BKR de enige instantie die betaalachterstanden , leningen etc bijhoudt.
pi_98930754
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

Kortom je gaat buiten je boekje ........
en ook de instantie die de gegevens vrijgeeft, wat me echt heel erg verbaast als ze dat doen.
pi_98930776
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kortom je gaat buiten je boekje en ach een nep CV is met wat handigheid zo gemaakt en knappe jongen als je met je gegevens die onderuit kunt halen.
Wat jij wil gast, ik zit hier niet om mijzelf te verdedigen tegenover iemand die ik niet ken. Ik geef slechts antwoord op vragen waarin TS serieus (hopelijk) is geïnteresseerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:47 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Leg eens je je te werk gaat dan? Imo is BKR de enige instantie die betaalachterstanden , leningen etc bijhoudt.
Ik kan slecht zeggen dat er meer zijn.
pi_98930824
Ik maak mij daar allemaal geen zorgen over. Zoals gezegd heb ik alleen schulden bij IBG. (Erg genoeg, dat wel).
pi_98930872
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ik kan slecht zeggen dat er meer zijn.
zoals?
pi_98930919
Via bedrijven als creditsafe kan je best wel het een en ander te weten komen hoor. Ik ben er overigens niet van gediend als een bedrijf dat soort dingen opvraagt, en al helemaal als het zonder toestemming is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_98930974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Via bedrijven als creditsafe kan je best wel het een en ander te weten komen hoor. Ik ben er overigens niet van gediend als een bedrijf dat soort dingen opvraagt, en al helemaal als het zonder toestemming is.
En zo zijn er meer bedrijven. Inderdaad is het zeker niet netjes als ze dat zonder toestemming doen. Daarom tekenen ze bij ons altijd een machtiging.
pi_98931109
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Creditsafe checkt bedrijven, geen particulieren. Daar ga het nooit vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')