abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98920963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:14 schreef draaijer het volgende:

[..]

Met een goed netwerk heb je echt genoeg ingangen om erachter te komen. Ik bel eigenlijk ook nooit de personen op die de sollicitant opgeeft. :)
Ik ook niet, ik vraag automatisch naar de HR voor de data en overige bemerkingen en soms vraag ik naar een willekeurige ex-collega.
pi_98928615
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.
Dat was bij mij alleen het geval toen ik voor banken werkte. Lijkt me vreemd dat dat bij een niet-financiele instelling ook gebeurt. Even gezellig heel je financiele plaatje op tafel leggen en als je weigert val je af als kandidaat.....wtf :{
pi_98928699
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:08 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat was bij mij alleen het geval toen ik voor banken werkte. Lijkt me vreemd dat dat bij een niet-financiele instelling ook gebeurt. Even gezellig heel je financiele plaatje op tafel leggen en als je weigert val je af als kandidaat.....wtf :{
Je hoeft niet je financiele plaatje op tafel te leggen. Er wordt gekeken in 'systemen', thats it. Kom je daar niet in voor, no sweat. Wij gaan echt niet kijken wat er bij een gezin binnen komt en wat er uitgaat. Dat zou een mooie boel worden idd.
pi_98929166
Voelen werkgevers zich ook verheven boven (aan te nemen) werknemers? (Uiterst serieuze vraag)
pi_98929280
Bij wisten ze precies welke credit cards, winkelpassen ik had. En ze wisten me ook te vertellen dat ik een krediet op betaalrekening had en geen hypotheek. BKR noteringen worden uiiteraard ook gecheckt en aangezien je als werkgever ook weet hoeveel jij gaat verdienen, is het plaatje toch aardig compleet.

Welk van bovenstaande dingen komen jullie niet te weten bij de check?
pi_98929629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:19 schreef Socios het volgende:
Voelen werkgevers zich ook verheven boven (aan te nemen) werknemers? (Uiterst serieuze vraag)
Dat voel je vaak al aan tijdens het sollicitatiegesprek. Ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk. In elk bedrijf heb je wel wat karakters die op je neer kijken. Zit in de aard van het beestje, maar de meesten doen "gewoon" als je het mij vraagt.
pi_98929727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat voel je vaak al aan tijdens het sollicitatiegesprek. Ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk. In elk bedrijf heb je wel wat karakters die op je neer kijken. Zit in de aard van het beestje, maar de meesten doen "gewoon" als je het mij vraagt.
Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.
pi_98929811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:19 schreef Socios het volgende:
Durf ik niet te zeggen, ik ben een werknemer maar merk er niets van ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:21 schreef PierreBetfair het volgende:
Bij wisten ze precies welke credit cards, winkelpassen ik had. En ze wisten me ook te vertellen dat ik een krediet op betaalrekening had en geen hypotheek. BKR noteringen worden uiiteraard ook gecheckt en aangezien je als werkgever ook weet hoeveel jij gaat verdienen, is het plaatje toch aardig compleet.

Welk van bovenstaande dingen komen jullie niet te weten bij de check?
Wij doen geen controle bij het BKR, immers is die opgericht voor het bankwezen.
pi_98929866
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:30 schreef Socios het volgende:

Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.
Vreselijke eigenschap, daar moet je boven staan (figuurlijk dan anders heb je hetzelfde probleem als zij).
pi_98930004
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.
Je lult uit je nek daar heb je helemaal geen inzage in of je gaat buiten je boekje.
pi_98930035
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Wij doen geen controle bij het BKR, immers is die opgericht voor het bankwezen.
Waar check je het dan? Juist BKR geeft info over wanbetalingen / financiele achterstanden etc.
pi_98930113
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik vraag automatisch naar de HR voor de data en overige bemerkingen en soms vraag ik naar een willekeurige ex-collega.
Ik leg je zo in de luren met volslagen nep CV.
pi_98930222
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je lult uit je nek daar heb je helemaal geen inzage in of je gaat buiten je boekje.
Waarom heb ik daar geen inzage in?
pi_98930281
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom heb ik daar geen inzage in?
Simpel, omdat ze die info niet geven. Je kan als werkgever niet zomaar incassobreaus gaan bellen en vragen of meneer X daar bekend is.
pi_98930365
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Simpel, omdat ze die info niet geven. Je kan als werkgever niet zomaar incassobreaus gaan bellen en vragen meneer X daar bekend is.
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:44:35 #216
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_98930450
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Mensen die op anderen neerkijken zul je altijd tegenkomen daar moet je boven staan :Y
Maar meestal wachten ze ook wel af wat voor een nieuwe collega je bent. Ik ben bij mijn vorige werkgever ook regelmatig gedetacheerd geweest bij klanten. De eerste twee dagen was ik bezig om de cultuur binnen een bedrijf te leren kennen en zij mij. Daarna paste ik mij aan en het zijn leuke periodes geweest.
:s)
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_98930554
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.
Kortom je gaat buiten je boekje en ach een nep CV is met wat handigheid zo gemaakt en knappe jongen als je met je gegevens die onderuit kunt halen.
pi_98930602
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Leg eens je je te werk gaat dan? Imo is BKR de enige instantie die betaalachterstanden , leningen etc bijhoudt.
pi_98930754
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

Kortom je gaat buiten je boekje ........
en ook de instantie die de gegevens vrijgeeft, wat me echt heel erg verbaast als ze dat doen.
pi_98930776
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kortom je gaat buiten je boekje en ach een nep CV is met wat handigheid zo gemaakt en knappe jongen als je met je gegevens die onderuit kunt halen.
Wat jij wil gast, ik zit hier niet om mijzelf te verdedigen tegenover iemand die ik niet ken. Ik geef slechts antwoord op vragen waarin TS serieus (hopelijk) is geïnteresseerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:47 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Leg eens je je te werk gaat dan? Imo is BKR de enige instantie die betaalachterstanden , leningen etc bijhoudt.
Ik kan slecht zeggen dat er meer zijn.
pi_98930824
Ik maak mij daar allemaal geen zorgen over. Zoals gezegd heb ik alleen schulden bij IBG. (Erg genoeg, dat wel).
pi_98930872
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ik kan slecht zeggen dat er meer zijn.
zoals?
pi_98930919
Via bedrijven als creditsafe kan je best wel het een en ander te weten komen hoor. Ik ben er overigens niet van gediend als een bedrijf dat soort dingen opvraagt, en al helemaal als het zonder toestemming is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_98930974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Via bedrijven als creditsafe kan je best wel het een en ander te weten komen hoor. Ik ben er overigens niet van gediend als een bedrijf dat soort dingen opvraagt, en al helemaal als het zonder toestemming is.
En zo zijn er meer bedrijven. Inderdaad is het zeker niet netjes als ze dat zonder toestemming doen. Daarom tekenen ze bij ons altijd een machtiging.
pi_98931109
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Creditsafe checkt bedrijven, geen particulieren. Daar ga het nooit vinden.
pi_98931267
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

En zo zijn er meer bedrijven. Inderdaad is het zeker niet netjes als ze dat zonder toestemming doen. Daarom tekenen ze bij ons altijd een machtiging.
Noem 1 instantie svp. Ik kan het mis hebben, ben gewoon geinteresseerd
pi_98931306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:58 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Noem 1 instantie svp. Ik kan het mis hebben, ben gewoon geinteresseerd
Kopje 2: Wie toetst uw kredietwaardigheid:

http://www.mijnprivacy.nl(...)s/creditscoring.aspx
pi_98931656
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kopje 2: Wie toetst uw kredietwaardigheid:

http://www.mijnprivacy.nl(...)s/creditscoring.aspx
Die kende ik niet :) Als ik het zo snel lees betwijfel of zij een betrouwbaar beeld kunnen geven. Onvolledig is het ieg wel. Betaalachtertanden op contracten komen daar wel naar boven, maar achterstanden op hypotheek en bijv. DK niet.
pi_98931784
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:06 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Die kende ik niet :) Als ik het zo snel lees betwijfel of zij een betrouwbaar beeld kunnen geven. Onvolledig is het ieg wel.
Het ligt er aan hoe je het bekijkt. Er is geen instantie in de wereld die exact inzage heeft , ook bijvoorbeeld het BKR niet. Het BKR heeft wel weer de leningen en banktegoeden maar zij missen bijvoorbeeld de informatie van bijvoorbeeld webwinkels. Dus iemand kan netjes zijn hypotheek betalen en (voorbeeld) bij de Wehkamp dikke schulden hebben. Dat komt dan niet uit hun check. Derhalve kun je nooit iets uitsluiten maar wordt het gehanteerd om een indicatie te krijgen.
pi_98931833
Oke duidelijk.
pi_98931896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:09 schreef PierreBetfair het volgende:
Oke duidelijk.
^O^
pi_98932027
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat jij wil gast, ik zit hier niet om mijzelf te verdedigen tegenover iemand die ik niet ken. Ik geef slechts antwoord op vragen waarin TS serieus (hopelijk) is geïnteresseerd.

Je loopt te verkondigen dat je een sollicitant zijn CV kunt controleren terwijl dat gewoon bullshit is. Op mijn CV bestaan al 3 bedrijven niet meer bijvoorbeeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2011 23:15:06 ]
pi_98932149
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je loopt te verkondigen dat je een sollicitant zijn CV kunt controleren terwijl dat gewoon bullshit is. Op mijn CV bestaan al 3 bedrijven niet meer bijvoorbeeld.
En dus? Die hebben ook voormalig bestuurders met een telefoon. Kun je gewoon bellen.
pi_98932151
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Creditsafe checkt bedrijven, geen particulieren. Daar ga het nooit vinden.
Via Creditsafe kun je ook een en ander over particulieren opvragen. Ze werken samen met incassobureau's enzo/
pi_98932242
pi_98932569
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En dus? Die hebben ook voormalig bestuurders met een telefoon. Kun je gewoon bellen.
Alsof die weten hoe werknemer X functioneerde. _O-
pi_98932678
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:24 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Alsof die weten hoe werknemer X functioneerde. _O-
Ze weten iig vaak (want idd ook niet altijd) óf ze er überhaupt hebben gewerkt.

Maar jij hebt je standpunt ingenomen, bent ook niet van plan daar vanaf te wijken dus voor mij is het hier wel mee klaar. Onze klanten (en onze eigen organisatie) zijn al jaren tevreden en dat is wat telt.
pi_98932691
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Via Creditsafe kun je ook een en ander over particulieren opvragen. Ze werken samen met incassobureau's enzo/
Iemand met schulden kan een zeer goede werknemer zijn, die heeft extra motivatie om veel overuren te maken bijv.
pi_98932772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:45 schreef Socios het volgende:
Ruim een jaar ben ik reeds opzoek naar een baan. Iedere keer loop ik tegen wantrouwen van potentiële werkgevers aan. Men beklaagt zich over de gaten in mijn Curriculum Vitae.

De volgende vragen worden mij steeds gesteld:
- Wat heb je gedaan tussen die en die opleiding?
- Waarom heb je in die periode niet gewerkt?

Uiteraard komt dit gewoon omdat ik mij even aan het oriënteren was op een nieuwe opleiding.

En er is nauwelijks werk in Nederland. Het gat wordt simpelweg verklaard omdat ik opzoek ben naar een baan.

Begrijpen werkgevers dit niet of willen zij deze standaard antwoorden gewoon horen van mij? Vist men naar iets anders?
Ze willen gewoon zeker zijn dat je niet in het gevang hebt gezeten of zo'n verslaafde internetter bent. Logisch, dus.
pi_98932775
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ze weten iig vaak (want idd ook niet altijd) óf ze er überhaupt hebben gewerkt.

Maar jij hebt je standpunt ingenomen, bent ook niet van plan daar vanaf te wijken dus voor mij is het hier wel mee klaar. Onze klanten zijn al jaren tevreden en dat is wat telt.
Ah.. het is je inkomstenbron.
pi_98932785
quote:
Gaat toch om bedrijven? Company name is zelfs een verplicht veld
pi_98932866
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ah.. het is je inkomstenbron.
Het is een van de activiteiten die wij doen, klopt.
pi_98932982
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het is een van de activiteiten die wij doen, klopt.
In mijn ogen het laagste wat je kan doen maar goed er is een markt voor.
pi_98933172
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In mijn ogen het laagste wat je kan doen maar goed er is een markt voor.
Ach ik begrijp het wel dat bedrijven gewoon personeel in dienst wil waar ze niet bij voorbaat al vraagtekens hebben. Voorts sta je volledig vrij om geen medewerking te verlenen, het is maar hoe graag je die baan wilt hebben.

Overigens, het belangrijkste tijdens het controleren van een CV is ook niet het financiële gedeelte. Het belangrijkste tegenwoordig is dat het überhaupt klopt. Data en functie moeten kloppen en het liefst aansluiten.

Mocht er een 'gat' zitten is dat tijdens een gesprek altijd uit te leggen en als jij een goede reden hebt is er vaak niets aan de hand. Ook met het 'credit'gedeelte. Het kan best zijn dat je bijvoorbeeld ergens een achterstand hebt maar als je daar een goed verhaal voor hebt en de rest van de CV klopt hoeven ze er geen probleem van te maken. Het gaat gewoon om het totaalplaatje waar de 'check' een onderdeel van is.

[ Bericht 33% gewijzigd door Ronnie_bravo op 01-07-2011 23:41:42 ]
pi_98933501
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ach ik begrijp het wel dat bedrijven gewoon personeel in dienst wil waar ze niet bij voorbaat al vraagtekens hebben. Voorts sta je volledig vrij om geen medewerking te verlenen, het is maar hoe graag je die baan wilt hebben.
Ik begrijp ook dat een bedrijf graag goed personeel wil hebben, het is de vraag of iemand zijn prive leven screenen een goede maatstaf is.
Ik blijf erbij dat ik mijn CV creatief kan aanpassen en dat ga jij echt niet achterhalen.
pi_98933615
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik begrijp ook dat een bedrijf graag goed personeel wil hebben, het is de vraag of iemand zijn prive leven screenen een goede maatstaf is.
Ik blijf erbij dat ik mijn CV creatief kan aanpassen en dat ga jij echt niet achterhalen.
Jij zegt het....
pi_98933779
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:28 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Gaat toch om bedrijven? Company name is zelfs een verplicht veld
Consumer Credit Reports

Access the information you require to assess the likelihood of your customer being able to fulfil their credit commitments.
pi_98934022
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Jij zegt het....
Je mag het wel uitproberen met mijn CV. Doen we wel ff via PM dan. ;)
pi_98934297
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je mag het wel uitproberen met mijn CV. Doen we wel ff via PM dan. ;)
Denk niet dat ze het leuk vinden als ik op mijn werk 'fake' CV's ga controleren. Tenminste, het nabellen niet dan. Ik wil er best een blik op werpen verder ;)
pi_98935177
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Denk niet dat ze het leuk vinden als ik op mijn werk 'fake' CV's ga controleren. Tenminste, het nabellen niet dan. Ik wil er best een blik op werpen verder ;)
Mijn CV is niet fake, heb wel wat creatief met datums gegoocheld omdat een coffeeshop runnen er niet echt goed tussen past.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')