Ik ook niet, ik vraag automatisch naar de HR voor de data en overige bemerkingen en soms vraag ik naar een willekeurige ex-collega.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
Met een goed netwerk heb je echt genoeg ingangen om erachter te komen. Ik bel eigenlijk ook nooit de personen op die de sollicitant opgeeft.
Dat was bij mij alleen het geval toen ik voor banken werkte. Lijkt me vreemd dat dat bij een niet-financiele instelling ook gebeurt. Even gezellig heel je financiele plaatje op tafel leggen en als je weigert val je af als kandidaat.....wtfquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.
Je hoeft niet je financiele plaatje op tafel te leggen. Er wordt gekeken in 'systemen', thats it. Kom je daar niet in voor, no sweat. Wij gaan echt niet kijken wat er bij een gezin binnen komt en wat er uitgaat. Dat zou een mooie boel worden idd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:08 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat was bij mij alleen het geval toen ik voor banken werkte. Lijkt me vreemd dat dat bij een niet-financiele instelling ook gebeurt. Even gezellig heel je financiele plaatje op tafel leggen en als je weigert val je af als kandidaat.....wtf
Dat voel je vaak al aan tijdens het sollicitatiegesprek. Ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk. In elk bedrijf heb je wel wat karakters die op je neer kijken. Zit in de aard van het beestje, maar de meesten doen "gewoon" als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:19 schreef Socios het volgende:
Voelen werkgevers zich ook verheven boven (aan te nemen) werknemers? (Uiterst serieuze vraag)
Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat voel je vaak al aan tijdens het sollicitatiegesprek. Ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk. In elk bedrijf heb je wel wat karakters die op je neer kijken. Zit in de aard van het beestje, maar de meesten doen "gewoon" als je het mij vraagt.
Durf ik niet te zeggen, ik ben een werknemer maar merk er niets vanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:19 schreef Socios het volgende:
Voelen werkgevers zich ook verheven boven (aan te nemen) werknemers? (Uiterst serieuze vraag)
Wij doen geen controle bij het BKR, immers is die opgericht voor het bankwezen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:21 schreef PierreBetfair het volgende:
Bij wisten ze precies welke credit cards, winkelpassen ik had. En ze wisten me ook te vertellen dat ik een krediet op betaalrekening had en geen hypotheek. BKR noteringen worden uiiteraard ook gecheckt en aangezien je als werkgever ook weet hoeveel jij gaat verdienen, is het plaatje toch aardig compleet.
Welk van bovenstaande dingen komen jullie niet te weten bij de check?
Vreselijke eigenschap, daar moet je boven staan (figuurlijk dan anders heb je hetzelfde probleem als zij).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:30 schreef Socios het volgende:
Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.
Je lult uit je nek daar heb je helemaal geen inzage in of je gaat buiten je boekje.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Een controle of je niet betrokken bent (geweest) bij faillissementen, of je niet geregistreerd staat bij deurwaarders/incasso bureau's, telefoonaanvragen etc. Een compleet financieel beeld.
Waar check je het dan? Juist BKR geeft info over wanbetalingen / financiele achterstanden etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Wij doen geen controle bij het BKR, immers is die opgericht voor het bankwezen.
Ik leg je zo in de luren met volslagen nep CV.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik vraag automatisch naar de HR voor de data en overige bemerkingen en soms vraag ik naar een willekeurige ex-collega.
Waarom heb ik daar geen inzage in?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je lult uit je nek daar heb je helemaal geen inzage in of je gaat buiten je boekje.
Simpel, omdat ze die info niet geven. Je kan als werkgever niet zomaar incassobreaus gaan bellen en vragen of meneer X daar bekend is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waarom heb ik daar geen inzage in?
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Simpel, omdat ze die info niet geven. Je kan als werkgever niet zomaar incassobreaus gaan bellen en vragen meneer X daar bekend is.
Mensen die op anderen neerkijken zul je altijd tegenkomen daar moet je boven staanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, ik heb het idee dat sommige werknemers ook op (nieuwe) collega's neerkijken.
Kortom je gaat buiten je boekje en ach een nep CV is met wat handigheid zo gemaakt en knappe jongen als je met je gegevens die onderuit kunt halen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.
Leg eens je je te werk gaat dan? Imo is BKR de enige instantie die betaalachterstanden , leningen etc bijhoudt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet beschikbaar is. Nogmaals, zoals ik eerder stelde, het is niet voor 'jan met de pet' beschikbaar. Echter zijn er voldoende instellingen die hier wel inzage in hebben.
en ook de instantie die de gegevens vrijgeeft, wat me echt heel erg verbaast als ze dat doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kortom je gaat buiten je boekje ........
Wat jij wil gast, ik zit hier niet om mijzelf te verdedigen tegenover iemand die ik niet ken. Ik geef slechts antwoord op vragen waarin TS serieus (hopelijk) is geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom je gaat buiten je boekje en ach een nep CV is met wat handigheid zo gemaakt en knappe jongen als je met je gegevens die onderuit kunt halen.
Ik kan slecht zeggen dat er meer zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:47 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Leg eens je je te werk gaat dan? Imo is BKR de enige instantie die betaalachterstanden , leningen etc bijhoudt.
zoals?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik kan slecht zeggen dat er meer zijn.
En zo zijn er meer bedrijven. Inderdaad is het zeker niet netjes als ze dat zonder toestemming doen. Daarom tekenen ze bij ons altijd een machtiging.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Via bedrijven als creditsafe kan je best wel het een en ander te weten komen hoor. Ik ben er overigens niet van gediend als een bedrijf dat soort dingen opvraagt, en al helemaal als het zonder toestemming is.
Creditsafe checkt bedrijven, geen particulieren. Daar ga het nooit vinden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Via bedrijven als creditsafe kan je best wel het een en ander te weten komen hoor. Ik ben er overigens niet van gediend als een bedrijf dat soort dingen opvraagt, en al helemaal als het zonder toestemming is.
Noem 1 instantie svp. Ik kan het mis hebben, ben gewoon geinteresseerdquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En zo zijn er meer bedrijven. Inderdaad is het zeker niet netjes als ze dat zonder toestemming doen. Daarom tekenen ze bij ons altijd een machtiging.
Kopje 2: Wie toetst uw kredietwaardigheid:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Noem 1 instantie svp. Ik kan het mis hebben, ben gewoon geinteresseerd
Die kende ik nietquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Kopje 2: Wie toetst uw kredietwaardigheid:
http://www.mijnprivacy.nl(...)s/creditscoring.aspx
Het ligt er aan hoe je het bekijkt. Er is geen instantie in de wereld die exact inzage heeft , ook bijvoorbeeld het BKR niet. Het BKR heeft wel weer de leningen en banktegoeden maar zij missen bijvoorbeeld de informatie van bijvoorbeeld webwinkels. Dus iemand kan netjes zijn hypotheek betalen en (voorbeeld) bij de Wehkamp dikke schulden hebben. Dat komt dan niet uit hun check. Derhalve kun je nooit iets uitsluiten maar wordt het gehanteerd om een indicatie te krijgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:06 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Die kende ik nietAls ik het zo snel lees betwijfel of zij een betrouwbaar beeld kunnen geven. Onvolledig is het ieg wel.
Je loopt te verkondigen dat je een sollicitant zijn CV kunt controleren terwijl dat gewoon bullshit is. Op mijn CV bestaan al 3 bedrijven niet meer bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat jij wil gast, ik zit hier niet om mijzelf te verdedigen tegenover iemand die ik niet ken. Ik geef slechts antwoord op vragen waarin TS serieus (hopelijk) is geïnteresseerd.
En dus? Die hebben ook voormalig bestuurders met een telefoon. Kun je gewoon bellen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je loopt te verkondigen dat je een sollicitant zijn CV kunt controleren terwijl dat gewoon bullshit is. Op mijn CV bestaan al 3 bedrijven niet meer bijvoorbeeld.
Via Creditsafe kun je ook een en ander over particulieren opvragen. Ze werken samen met incassobureau's enzo/quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Creditsafe checkt bedrijven, geen particulieren. Daar ga het nooit vinden.
Alsof die weten hoe werknemer X functioneerde.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En dus? Die hebben ook voormalig bestuurders met een telefoon. Kun je gewoon bellen.
Ze weten iig vaak (want idd ook niet altijd) óf ze er überhaupt hebben gewerkt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alsof die weten hoe werknemer X functioneerde.
Iemand met schulden kan een zeer goede werknemer zijn, die heeft extra motivatie om veel overuren te maken bijv.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Via Creditsafe kun je ook een en ander over particulieren opvragen. Ze werken samen met incassobureau's enzo/
Ze willen gewoon zeker zijn dat je niet in het gevang hebt gezeten of zo'n verslaafde internetter bent. Logisch, dus.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:45 schreef Socios het volgende:
Ruim een jaar ben ik reeds opzoek naar een baan. Iedere keer loop ik tegen wantrouwen van potentiële werkgevers aan. Men beklaagt zich over de gaten in mijn Curriculum Vitae.
De volgende vragen worden mij steeds gesteld:
- Wat heb je gedaan tussen die en die opleiding?
- Waarom heb je in die periode niet gewerkt?
Uiteraard komt dit gewoon omdat ik mij even aan het oriënteren was op een nieuwe opleiding.
En er is nauwelijks werk in Nederland. Het gat wordt simpelweg verklaard omdat ik opzoek ben naar een baan.
Begrijpen werkgevers dit niet of willen zij deze standaard antwoorden gewoon horen van mij? Vist men naar iets anders?
Ah.. het is je inkomstenbron.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ze weten iig vaak (want idd ook niet altijd) óf ze er überhaupt hebben gewerkt.
Maar jij hebt je standpunt ingenomen, bent ook niet van plan daar vanaf te wijken dus voor mij is het hier wel mee klaar. Onze klanten zijn al jaren tevreden en dat is wat telt.
In mijn ogen het laagste wat je kan doen maar goed er is een markt voor.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het is een van de activiteiten die wij doen, klopt.
Ach ik begrijp het wel dat bedrijven gewoon personeel in dienst wil waar ze niet bij voorbaat al vraagtekens hebben. Voorts sta je volledig vrij om geen medewerking te verlenen, het is maar hoe graag je die baan wilt hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In mijn ogen het laagste wat je kan doen maar goed er is een markt voor.
Ik begrijp ook dat een bedrijf graag goed personeel wil hebben, het is de vraag of iemand zijn prive leven screenen een goede maatstaf is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach ik begrijp het wel dat bedrijven gewoon personeel in dienst wil waar ze niet bij voorbaat al vraagtekens hebben. Voorts sta je volledig vrij om geen medewerking te verlenen, het is maar hoe graag je die baan wilt hebben.
Jij zegt het....quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik begrijp ook dat een bedrijf graag goed personeel wil hebben, het is de vraag of iemand zijn prive leven screenen een goede maatstaf is.
Ik blijf erbij dat ik mijn CV creatief kan aanpassen en dat ga jij echt niet achterhalen.
Consumer Credit Reportsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:28 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Gaat toch om bedrijven? Company name is zelfs een verplicht veld
Denk niet dat ze het leuk vinden als ik op mijn werk 'fake' CV's ga controleren. Tenminste, het nabellen niet dan. Ik wil er best een blik op werpen verderquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je mag het wel uitproberen met mijn CV. Doen we wel ff via PM dan.
Mijn CV is niet fake, heb wel wat creatief met datums gegoocheld omdat een coffeeshop runnen er niet echt goed tussen past.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Denk niet dat ze het leuk vinden als ik op mijn werk 'fake' CV's ga controleren. Tenminste, het nabellen niet dan. Ik wil er best een blik op werpen verder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |