uit de privé collectiequote:

zo te zien is het een zeer strak afgewerkte voorgevel die het zeker verdiend de komende jaren flink uitgewoond te wordenquote:

Verrekte lastig om goed te leggen (ook voor de vakman), moet ook met een kraantje omdat ze zo zwaar zijn. Maar wel heel mooi
 Verrekte lastig om goed te leggen (ook voor de vakman), moet ook met een kraantje omdat ze zo zwaar zijn. Maar wel heel mooi  

Anne! Schande! En dat voor een vrouw.quote:

Oh nu snap ik 'm pasquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Anne! Schande! En dat voor een vrouw.
dat was precies de schunnige opmerking waar ik zelf naar zocht maar niet kon vinden.. chapeau!

Nou, hij kan ook nog wel een likje gebruiken..quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:34 schreef lezzer het volgende:
Oh nu snap ik 'm pas
Als lesbo denk je daar helemaal niet aan

Ja, daar schakel ik dan weer wel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:38 schreef dvr het volgende:
[..]
Nou, hij kan ook nog wel een likje gebruiken..

quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:55 schreef DS4 het volgende:
Opvallend zo druk als het wordt als er een vrouw in lingerie in het draadje verschijnt.
Ik zal tinypic een bedankje sturen voor het vervangen van mijn foto door een foto waar kennelijk meer interesse voor is...
De dame op de foto is mij verder onbekend en het is niet mrs. DS4 (die is mooier en dead giveaway: blond...).
Ik laat de foto verder staan omdat het het draadje gewoon goed doet!

Keurig!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
Een voorgevel die K&W recht doet!
[ afbeelding ]
Behoeft nog wat afwerking, maar toch... op speciaal verzoek!

Gelukkig is er geen tepel te zien.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet dat je huis niet mooi is hoor, maar dit is wel een extra, waardevermeerderend, lokkertje

en weer met gesloten voordeurquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]

. Die dachten ook "ohh, groot vrijstaand huis bouwen". En nu valt hun huisje in het niet.
. Die dachten ook "ohh, groot vrijstaand huis bouwen". En nu valt hun huisje in het niet. .
.

Die voordeurquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]

quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
En ook maar even de achterzijde, nu met de houtafwerking aan de zijkant!
[ afbeelding ]

Ik zie het wel vaker en de reden ontgaat me, maar misschien weet DS4 waarom het in zijn gevel zit:quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:

symmetrie met het vensterbankje?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zie het wel vaker en de reden ontgaat me, maar misschien weet DS4 waarom het in zijn gevel zit:
Die staande voeg boven de rechterbovenhoek van dat meest rechtse raam, waarom zit die onderbreking in het metselwerk?

hoeft ook niet bij een raam of deur maar kan ook midden op de gevel zitten, en het is vooral het horizontaal uitzetten van de bakstenenquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:40 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik heb dat niet boven mijn raam en dat was dan ook van onder tot boven gescheurd langs de voegen. Heb het recent helemaal laten uithakken en opnieuw laten voegen, maar het zal me benieuwen hoe lang het ditmaal goed blijft.

Aha!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:38 schreef densmee het volgende:
dat zijn dilitatievoegen deze zijn gekit om het werken van de bakstenen op te heffen, anders heb je kans dat je scheuren in de voegen krijgt

Veel glas, me like.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]

Dat huis is nog niet klaar en wordt nog wat groter dan dat van ons (2300 kuub). Dat vertelt die kerel ook echt aan iedereen die bij ons komt kijken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:31 schreef Anne het volgende:
Dat huisje er naast

. Die dachten ook "ohh, groot vrijstaand huis bouwen". En nu valt hun huisje in het niet.
Al zou ik hem waarschijnlijk wel willen hebben natuurlijk.

Daar kun jij ook wel wat van, schatteboutquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat huis is nog niet klaar en wordt nog wat groter dan dat van ons (2300 kuub). Dat vertelt die kerel ook echt aan iedereen die bij ons komt kijken.
(maar ze bouwen met een budget dat fors minder is dan het onze, dus dan weet je over wat voor afwerking je gaat praten)
 .
.

Nee, we hebben een boiler op de warmtepomp zelf.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:43 schreef Erasmo het volgende:
Vraagje betreffende je warmptepomp, ga je daar ook nog een zonneboiler op aansluiten?

Nou, nee.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef Anne het volgende:
Daar kun jij ook wel wat van, schattebout.

Stukje misverstand, de juiste term is dan in dit geval zonnecollector. Warmtepompen en zonnecollectors werken ontzettend goed samen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, we hebben een boiler op de warmtepomp zelf.

Dat lijkt mij sterk, want de zon komt er niet aan te pas.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:28 schreef Erasmo het volgende:
Stukje misverstand, de juiste term is dan in dit geval zonnecollector. Warmtepompen en zonnecollectors werken ontzettend goed samen.

Niet in de huidige situatie. Maar op de meeste warmtepompen kun je vrij eenvoudig een zonnecollector aansluiten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk, want de zon komt er niet aan te pas.

Ja dat snap ik, maar mijn vraag was dus of je daar nog later een zonnecollector gaat aansluitenquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:21 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij praten wij langs elkaar heen...
Wij hebben dus geen zonnecollector. Ons warme water wordt door dezelfde warmtewisselaar gemaakt als het water voor de verwarming, alleen natuurlijk een andere temperatuur. En dat alles gaat in een enorme boiler.
E.e.a. vindt plaats in de kelder, dus zon komt er hoe dan ook niet aan te pas.

Is er een andersoortige oplossing voor dan? Het viel me bij onze woning ook meteen op.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha!
Lelijke oplossing, maar goed, het is wel een verklaring. Dank.
Ik heb ook wel ergens een dilatatievoeg in metselwerk, maar dat is dan ook een gemetselde kachel.

Het is de meest gebruikelijk oplossing, je kan het ook niet doen maar dan verpest je je hele woning ermee. (niet qua looks, wel qua scheurvorming etc.)quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is er een andersoortige oplossing voor dan? Het viel me bij onze woning ook meteen op.

150 euro per maand? Mijn god, dat is voor ons jaarlijks onderhoud (t.o. 100 euro voor een normale CV, althans, volgens mij betalen wij dat nu). Dan gaat er dus iets mis...quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
@DS4, hoe loopt het beheer van je warmtepomp? Bekenden van me hebben ook zo'n ding maar verliezen hun winst in energie aan verplicht onderhoud aan de pomp en 'de bron'. Dit kan blijkbaar niet eenvoudig als een CV, maar ze betalen een 150,- per maand. In theorie was de aanschaf 0,-, maarja, die bron moest ook aangeboord worden enzo, dus daar was men ook al geld aan kwijt.

Tijdens de bouw mochten de eigenaren wel een bedrijf kiezen die het onderhoud en beheer zou gaan doen, maar het moest een bedrijf zijn die het spul plaatst en beheert. Vond het ook vrij prijzig, maargoed, aanschaf van de warmtepomp ansich was in ieder geval 0.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
150 euro per maand? Mijn god, dat is voor ons jaarlijks onderhoud (t.o. 100 euro voor een normale CV, althans, volgens mij betalen wij dat nu). Dan gaat er dus iets mis...

Boren van bronnen is overigens meer dan de helft van het hele systeem (als ik mij niet vergis) en bij ons was dat inclusief de boiler...quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tijdens de bouw mochten de eigenaren wel een bedrijf kiezen die het onderhoud en beheer zou gaan doen, maar het moest een bedrijf zijn die het spul plaatst en beheert. Vond het ook vrij prijzig, maargoed, aanschaf van de warmtepomp ansich was in ieder geval 0.

Ik kan op deze foto niet goed zien wat is toegepast, maar het kan ook door 2 stenen 'koud' tegen elkaar aan te metselen. (dus zonder kitvoeg van ca. 1cm). Officieel 'mag' het niet, maar in de praktijk wordt deze oplossing wel vaak gedaan omdat het simpelweg mooier is en de kans op ongewenste scheurvorming alsnog met 90% afneemt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is er een andersoortige oplossing voor dan? Het viel me bij onze woning ook meteen op.

(is net een stuk karton wat in een spiraal gesneden is met een paar ijzerdraadjes naar het aansluitpunt, het hangt ook zo lummelig)
  (is net een stuk karton wat in een spiraal gesneden is met een paar ijzerdraadjes naar het aansluitpunt, het hangt ook zo lummelig) 

Vaak wel en net zo vaak lijkt dat wellicht zo maar heeft ook zijn nadelen (Belgie wil bijv. Nederlandse bewoners extra gaan belasten vanwege al jarenlang "te goedkoop wonen" en daarom staan er inmiddels in de grensstreek al heel wat stulpjes binnenkort te koop) dus DS blijft op eigen bodem en betaald braaf zijn Nederlandse belasting op Brabantse bodem .quote:Op zondag 31 juli 2011 17:44 schreef jpjedi het volgende:
Mooi huis!
Normaal staan de huizen van dit segment aan de andere kant van de grens

)
 )

Vind hem bijzonder en vermoed dat het mooi staat.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:
Niet iedereen zal de lamp mooi vinden, dat is nu eenmaal vaak met uitgesproken design, hate it or love it...
Er worden er in ieder geval maar maximaal 300 van gemaakt (in deze versie), dus als je het niets vindt: wees niet bevreesd, de kans dat je er tegenaan loopt is vrij klein.

Second that. Maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer dat je je hebt laten verleiden tot zo'n limited edition. Voor een optimale uitstraling – letterlijk en figuurlijk – moet dat ding gewoon wit zijn, en in jouw vide al helemaal.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vind hem bijzonder en vermoed dat het mooi staat.

Ik heb mij niet laten verleiden tot de LE, maar vroeg zelf om een andere kleur. Nou, die was er... de LE...quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:23 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer dat je je hebt laten verleiden tot zo'n limited edition. Voor een optimale uitstraling – letterlijk en figuurlijk – moet dat ding gewoon wit zijn, en in jouw vide al helemaal.

Niet in detail.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:35 schreef tjoptjop het volgende:
Al enig idee wat je qua AV gaat doen in de bios?

Zowieso is de kans dat je er tegen aan loopt vrij klein, de lamp hangt aardig hoog zo te zienquote:Op zondag 31 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:
Niet iedereen zal de lamp mooi vinden, dat is nu eenmaal vaak met uitgesproken design, hate it or love it...
Er worden er in ieder geval maar maximaal 300 van gemaakt (in deze versie), dus als je het niets vindt: wees niet bevreesd, de kans dat je er tegenaan loopt is vrij klein.

Wat me opvalt, en wat ik dus ook niet mooi vind, is de afvoer van het openhaard-kanaal.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik denk dat daarvoor de horizontale afstand te groot is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:14 schreef The_Mich het volgende:
[..]
Wat me opvalt, en wat ik dus ook niet mooi vind, is de afvoer van het openhaard-kanaal.
Kon deze niet wat subtieler worden weggewerkt in één van de grote schoorstenen?
Da's dan wel ongelukkig, maar dat kan (lijkt me) ook niet anders.quote:En (als ik me niet vergis) komt de pijp ook nog boven de nok uit waardoor je hem aan de voorkant van de woning ook nog (een stukje) ziet..

wel een fikse som duiten maar dan heb je ook iets. en in grote open ruimtes is het veel mooier dan zon smerige pijp.
 wel een fikse som duiten maar dan heb je ook iets. en in grote open ruimtes is het veel mooier dan zon smerige pijp.

je kan zo'n pijp ook als stijl element in je ontwerp integreren. Ik vind t gewaagd wat DS4 heeft gedaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:24 schreef _VoiD_ het volgende:
Je had ook de boley 995 oid kunnen nemen. dit model, de oester, heeft een afzuiging naar onderen en is ook geheel openwel een fikse som duiten maar dan heb je ook iets. en in grote open ruimtes is het veel mooier dan zon smerige pijp.

betonnen speakers nemenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:07 schreef DS4 het volgende:
De pijp in de inpandige serre zelf is inderdaad een stijlelement...
Misschien niet ieders kopje thee, maar dat geldt ook voor de speakers die in de woonkamer komen... Klinken geweldig, maar het zijn niet van die stylistische zuiltjes... die dan weer voor geen meter klinken, want er is natuurlijk een reden dat niet iedere speaker zo slank is.

+ type?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heb je een plaatje van de speakers?

Je koopt die knul erbij?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:37 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Inclusief een van de personen die zo'n setje thuis heeft staan... Geeft nl. ook een beetje een indruk van het formaat.

Die krijg je erbij. Maar ik vind dat wel wat druk, dus ik heb een paar oude vrienden van hem gebeld en die nemen hem nu mee tijdens hun reis in Europa...quote:

Holy moses!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:37 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Inclusief een van de personen die zo'n setje thuis heeft staan... Geeft nl. ook een beetje een indruk van het formaat.

PMCquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:37 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]

Studio monitor... 50% van de muziek die gemaakt wordt en 80% van de films die gemaakt worden worden gemaakt met behulp van deze speakers, althans, speakers van dit merk (maar meestal wel dit type overigens)...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat een kast van een ding zeg, dat is gewoon PA-apparatuur

Aha. Een van de vloerstaanders. Ook erg leuk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:43 schreef tjoptjop het volgende:
PMC
Hier komt waarschijnlijk binnen een jaar een setje OB1's te staan

jij hebt ze nog nooit gehoord dus...quote:

Dat lijken me toch wel erg ambitieuze cijfers. O.a. Genelec, Dynaudio, K+H zijn ook erg grote leveranciers op studio monitor gebiedquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Studio monitor... 50% van de muziek die gemaakt wordt en 80% van de films die gemaakt worden worden gemaakt met behulp van deze speakers, althans, speakers van dit merk (maar meestal wel dit type overigens)...

Moet het nog eens goed proberen in m'n thuissituatie, heb nu een Musical Fidelity amp en probeer het eerst daar even mee (ik heb de OB1 ook geluisterd op een MF, alleen ander type, en dat klonk erg goed)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha. Een van de vloerstaanders. Ook erg leuk.
Wel een Bryston er achter zetten. Dat is toch de beste combi.

Er staat ook dat ik dat denk...quote:

Het zijn de cijfers die ik heb. Maar ik heb er uiteraard niet zelf onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:48 schreef tjoptjop het volgende:
Dat lijken me toch wel erg ambitieuze cijfers. O.a. Genelec, Dynaudio, K+H zijn ook erg grote leveranciers op studio monitor gebied

Ik neem ze dan ook met een korreltje zoutquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zijn de cijfers die ik heb. Maar ik heb er uiteraard niet zelf onderzoek naar gedaan.

Op zich zal het mij ook jeuken. Ik heb aardig wat speakers beluisterd, inclusief Magico's, Utopia's en weet ik wat en voor mij is dit de best klinkende luidspreker...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik neem ze dan ook met een korreltje zout

Nee. Ik heb nog goed spul liggen en pas als dat niet fatsoenlijk gaat klinken is het tijd voor verandering.quote:

"ja maar ze zijn zo groot!"quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb nog goed spul liggen en pas als dat niet fatsoenlijk gaat klinken is het tijd voor verandering.
Geld uitgeven kan altijd nog en ik ben wel iemand die zijn spullen langdurig gebruikt. Ik heb dus ook feitelijk iets aan 20 jaar garantie om maar eens wat te noemen.
(en ik heb mijn vrouw moeten beloven dat deze speakers blijvertjes zijn, maar dat is een makkelijke belofte... ik dank sowieso god op mijn blote knietjes dat mijn vrouw ook de meerwaarde hoorde van dit formaat speakers, hoewel je volgens mij stokdoof moet zijn om dat niet te horen, maar veel vrouwen willen het gewoon niet horen en die willen gewoon die speakers die zo mooi zijn, ongeacht of er geluid uit komt wat te pruimen valt)

Ik denk dat je naar de XBD kijkt... Die heeft een extra subwoofer, maar dat gaat helegaar niet beter klinken in mijn woning.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
Nog een klein beetje off-topic, maar ik zie prijzen van tussen de 25-30k GBP voor een set... Kijk ik verkeerd of heb je straks een Ford Focus in je huis staan?

De MB2S-A, die leek er het meeste opquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat je naar de XBD kijkt... Die heeft een extra subwoofer, maar dat gaat helegaar niet beter klinken in mijn woning.
Het is ruwweg de helft van wat jij hebt gezien. Is dat een Fiesta?

Bizar omdat ik me oprecht afvraag of je niet voor minder af kunt, maar wellicht ben ik niet audiofiel genoeg om het verschil in dat segment te horen. Schitterend omdat je niet beknibbelt op dit soort dingen (net als op de rest van je overigens prachtige huis). In beide opvattingen ben ik in elk geval stikjaloers, waarschijnlijk zal ik nooit voor de keus zal komen te staan een set speakers te kopen of een Fiesta. Ja, een Fiesta uit 1988 misschien
 Bizar omdat ik me oprecht afvraag of je niet voor minder af kunt, maar wellicht ben ik niet audiofiel genoeg om het verschil in dat segment te horen. Schitterend omdat je niet beknibbelt op dit soort dingen (net als op de rest van je overigens prachtige huis). In beide opvattingen ben ik in elk geval stikjaloers, waarschijnlijk zal ik nooit voor de keus zal komen te staan een set speakers te kopen of een Fiesta. Ja, een Fiesta uit 1988 misschien  Mocht het toch gebeuren, dan kom ik even bij je luisteren
 Mocht het toch gebeuren, dan kom ik even bij je luisteren  

Of even (laten) meten als het niet naar tevredenheid is. Maar hoeveel krediet heb je nog bij je vrouw?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:32 schreef DS4 het volgende:
Niet primair. Wel lang bezig geweest met acoustisch plafond, maar hebben nu een leverancier die nog kan worden toegevoegd in een later stadium. Nadeel is dat het plafond dan minder strak wordt.
Wel gekozen voor een groot karpet op de vloer (16 m2) en in het deel waar de luidsprekers komen zijn hangende gordijnen voorzien.
Het is een kwestie van kijken of het voldoende is. Mocht akoestisch meer nodig zijn, dan komt het acoustisch plafond weer om de hoek.
(in de bioscoop daarentegen is wel acoustisch alles aangepast: alle wanden en vloer met tapijt, maar dat is dan ook een dedicated room)

Als ik 'm vindt mag je 'm van me hebben.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:13 schreef DS4 het volgende:
Stuur maar door. Ik ben genoeg hollander om extragratis spullen met open armen te ontvangen.
 ...
 ... 

Bewust niet op geantwoord of wellicht over het hoofd gezien?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:14 schreef The_Mich het volgende:
[..]
blablabla.
Mag ik vragen wie de aannemer is?

. )
. )
 )
 ) 

Het antwoord kan eigenlijk heel kort zijn: zie deel 1.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:16 schreef D4Skunk het volgende:
En dus komen we eindelijk bij mijn vraag: zijn jullie nog van plan om extra kleur toe te voegen, en indien dit het geval is, hoe dan wel (muren/meubelstukken/decoratie/...) ?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |