Dat mag, maar het is gewoon een feit. Je kan wel betwisten in hoeverre het in de praktijk uit maakt, maar vergis je niet: we hebben niet alleen een grote woning, het is ook nog een woning met heel veel staal er in verwerkt.quote:
Ik werk ook vanuit huis en ik ben een geheimhouder, mijn vrouw ook.quote:Met een beetje WPA key op je wireless en met een fatsoenlijke router ben je gewoon altijd up en meer dan veilig genoeg.
Een simpele WEP key is binnen 10 minuten te kraken, WPA is toch een stuk lastiger.
Ik denk niet dat er mensen zijn die op de hoek van de straat gaan staan met hun laptop en denken laat ik eens inbreken op dat netwerk daar.
Of je moet van huis uit werken als in kantoor aan huis, dan kan ik me nog indenken dat je per se voor bekabeld wilt gaan. Anders niet
Waarbij aangetekend dat er nog steeds "luiken" moeten komen, en het kozijn moet worden afgewerkt...quote:Op maandag 25 juli 2011 20:23 schreef sigme het volgende:
![]()
Ik zou ook heel graag nog een keer een goede foto van de voorkant zien, nu de deur erin zit. Ik ben toch heel benieuwd hoe de klassiekere kant van jullie huis eruit ziet.
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:43 schreef Danny het volgende:
Oneens. Als je bedrijfskritische zaken moet draaien is utp veel betrouwbaarder en vele malen veiliger natuurlijk.
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef DS4 het volgende:
Ik werk ook vanuit huis en ik ben een geheimhouder, mijn vrouw ook.
Dat wist ik niet. Dan kan ik de keus zeker wel begrijpenquote:Op maandag 25 juli 2011 20:23 schreef vosss het volgende:
Of je moet van huis uit werken als in kantoor aan huis, dan kan ik me nog indenken dat je per se voor bekabeld wilt gaan.
Oh ok, ik wacht wel..quote:Op maandag 25 juli 2011 20:51 schreef DS4 het volgende:
Maar ik zal eens kijken als het niet regent...
*bij Sigme onder pluutje komt staanquote:
Betonnen mega-tegels van Stone & Style ? Ben ook aan het overwegen om die tegels te gebruiken voor mijn soon-to-be terras. (Ze hebben ook mooie MegaTegel Smooth tegels, maar die zijn wat te duur voor mijn portemonnee & terras (80m2 @ 70eur/m2 excl BTW (enkel voor de tegel, excl plaatsen dus)).quote:Op maandag 18 juli 2011 21:21 schreef DS4 het volgende:
Achter de woning was het de bedoeling om te gaan werken met de binnentegel. Is inmiddels vervangen door een andere tegel, 1 bij 1 meter, antraciet en die dingen wegen bijna niets... 130 kg.![]()
Natuurlijk, maar het is eenvoudiger bij nieuwbouw.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:59 schreef klusfoobje het volgende:
Alles is te bedraden achteraf, ook in een oud bestaand huis.
Dat zou kunnen, maar ik weet alleen dat ze 1m X 1m zijn, 130 kg per stuk wegen en dat ze donker zijn en dat ook blijven.quote:
Ik neem aan dat je ook een paar lege leidingen hebt aan laten leggen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het is eenvoudiger bij nieuwbouw.
Dat neem jij terecht aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:19 schreef Erasmo het volgende:
Ik neem aan dat je ook een paar lege leidingen hebt aan laten leggen?
quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:50 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou trouwens nog eens een kritische blik werpen op de openingspost van deel 1
uit de privé collectiequote:
zo te zien is het een zeer strak afgewerkte voorgevel die het zeker verdiend de komende jaren flink uitgewoond te wordenquote:
Anne! Schande! En dat voor een vrouw.quote:
Oh nu snap ik 'm pasquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Anne! Schande! En dat voor een vrouw.
dat was precies de schunnige opmerking waar ik zelf naar zocht maar niet kon vinden.. chapeau!
Nou, hij kan ook nog wel een likje gebruiken..quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:34 schreef lezzer het volgende:
Oh nu snap ik 'm pas
Als lesbo denk je daar helemaal niet aan
Ja, daar schakel ik dan weer wel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:38 schreef dvr het volgende:
[..]
Nou, hij kan ook nog wel een likje gebruiken..
quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:55 schreef DS4 het volgende:
Opvallend zo druk als het wordt als er een vrouw in lingerie in het draadje verschijnt.
Ik zal tinypic een bedankje sturen voor het vervangen van mijn foto door een foto waar kennelijk meer interesse voor is...
De dame op de foto is mij verder onbekend en het is niet mrs. DS4 (die is mooier en dead giveaway: blond...).
Ik laat de foto verder staan omdat het het draadje gewoon goed doet!
Keurig!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
Een voorgevel die K&W recht doet!
[ afbeelding ]
Behoeft nog wat afwerking, maar toch... op speciaal verzoek!
Gelukkig is er geen tepel te zien.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet dat je huis niet mooi is hoor, maar dit is wel een extra, waardevermeerderend, lokkertje
en weer met gesloten voordeurquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Die voordeurquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
En ook maar even de achterzijde, nu met de houtafwerking aan de zijkant!
[ afbeelding ]
Ik zie het wel vaker en de reden ontgaat me, maar misschien weet DS4 waarom het in zijn gevel zit:quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
symmetrie met het vensterbankje?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zie het wel vaker en de reden ontgaat me, maar misschien weet DS4 waarom het in zijn gevel zit:
Die staande voeg boven de rechterbovenhoek van dat meest rechtse raam, waarom zit die onderbreking in het metselwerk?
hoeft ook niet bij een raam of deur maar kan ook midden op de gevel zitten, en het is vooral het horizontaal uitzetten van de bakstenenquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:40 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik heb dat niet boven mijn raam en dat was dan ook van onder tot boven gescheurd langs de voegen. Heb het recent helemaal laten uithakken en opnieuw laten voegen, maar het zal me benieuwen hoe lang het ditmaal goed blijft.
Aha!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:38 schreef densmee het volgende:
dat zijn dilitatievoegen deze zijn gekit om het werken van de bakstenen op te heffen, anders heb je kans dat je scheuren in de voegen krijgt
Veel glas, me like.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat huis is nog niet klaar en wordt nog wat groter dan dat van ons (2300 kuub). Dat vertelt die kerel ook echt aan iedereen die bij ons komt kijken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:31 schreef Anne het volgende:
Dat huisje er naast![]()
![]()
. Die dachten ook "ohh, groot vrijstaand huis bouwen". En nu valt hun huisje in het niet.
Al zou ik hem waarschijnlijk wel willen hebben natuurlijk.
Daar kun jij ook wel wat van, schatteboutquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat huis is nog niet klaar en wordt nog wat groter dan dat van ons (2300 kuub). Dat vertelt die kerel ook echt aan iedereen die bij ons komt kijken.
(maar ze bouwen met een budget dat fors minder is dan het onze, dus dan weet je over wat voor afwerking je gaat praten)
Nee, we hebben een boiler op de warmtepomp zelf.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:43 schreef Erasmo het volgende:
Vraagje betreffende je warmptepomp, ga je daar ook nog een zonneboiler op aansluiten?
Nou, nee.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef Anne het volgende:
Daar kun jij ook wel wat van, schattebout.
Stukje misverstand, de juiste term is dan in dit geval zonnecollector. Warmtepompen en zonnecollectors werken ontzettend goed samen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, we hebben een boiler op de warmtepomp zelf.
Dat lijkt mij sterk, want de zon komt er niet aan te pas.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:28 schreef Erasmo het volgende:
Stukje misverstand, de juiste term is dan in dit geval zonnecollector. Warmtepompen en zonnecollectors werken ontzettend goed samen.
Niet in de huidige situatie. Maar op de meeste warmtepompen kun je vrij eenvoudig een zonnecollector aansluiten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk, want de zon komt er niet aan te pas.
Ja dat snap ik, maar mijn vraag was dus of je daar nog later een zonnecollector gaat aansluitenquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:21 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij praten wij langs elkaar heen...
Wij hebben dus geen zonnecollector. Ons warme water wordt door dezelfde warmtewisselaar gemaakt als het water voor de verwarming, alleen natuurlijk een andere temperatuur. En dat alles gaat in een enorme boiler.
E.e.a. vindt plaats in de kelder, dus zon komt er hoe dan ook niet aan te pas.
Is er een andersoortige oplossing voor dan? Het viel me bij onze woning ook meteen op.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha!
Lelijke oplossing, maar goed, het is wel een verklaring. Dank.
Ik heb ook wel ergens een dilatatievoeg in metselwerk, maar dat is dan ook een gemetselde kachel.
Het is de meest gebruikelijk oplossing, je kan het ook niet doen maar dan verpest je je hele woning ermee. (niet qua looks, wel qua scheurvorming etc.)quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is er een andersoortige oplossing voor dan? Het viel me bij onze woning ook meteen op.
150 euro per maand? Mijn god, dat is voor ons jaarlijks onderhoud (t.o. 100 euro voor een normale CV, althans, volgens mij betalen wij dat nu). Dan gaat er dus iets mis...quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
@DS4, hoe loopt het beheer van je warmtepomp? Bekenden van me hebben ook zo'n ding maar verliezen hun winst in energie aan verplicht onderhoud aan de pomp en 'de bron'. Dit kan blijkbaar niet eenvoudig als een CV, maar ze betalen een 150,- per maand. In theorie was de aanschaf 0,-, maarja, die bron moest ook aangeboord worden enzo, dus daar was men ook al geld aan kwijt.
Tijdens de bouw mochten de eigenaren wel een bedrijf kiezen die het onderhoud en beheer zou gaan doen, maar het moest een bedrijf zijn die het spul plaatst en beheert. Vond het ook vrij prijzig, maargoed, aanschaf van de warmtepomp ansich was in ieder geval 0.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
150 euro per maand? Mijn god, dat is voor ons jaarlijks onderhoud (t.o. 100 euro voor een normale CV, althans, volgens mij betalen wij dat nu). Dan gaat er dus iets mis...
Boren van bronnen is overigens meer dan de helft van het hele systeem (als ik mij niet vergis) en bij ons was dat inclusief de boiler...quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tijdens de bouw mochten de eigenaren wel een bedrijf kiezen die het onderhoud en beheer zou gaan doen, maar het moest een bedrijf zijn die het spul plaatst en beheert. Vond het ook vrij prijzig, maargoed, aanschaf van de warmtepomp ansich was in ieder geval 0.
Ik kan op deze foto niet goed zien wat is toegepast, maar het kan ook door 2 stenen 'koud' tegen elkaar aan te metselen. (dus zonder kitvoeg van ca. 1cm). Officieel 'mag' het niet, maar in de praktijk wordt deze oplossing wel vaak gedaan omdat het simpelweg mooier is en de kans op ongewenste scheurvorming alsnog met 90% afneemt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is er een andersoortige oplossing voor dan? Het viel me bij onze woning ook meteen op.
Vaak wel en net zo vaak lijkt dat wellicht zo maar heeft ook zijn nadelen (Belgie wil bijv. Nederlandse bewoners extra gaan belasten vanwege al jarenlang "te goedkoop wonen" en daarom staan er inmiddels in de grensstreek al heel wat stulpjes binnenkort te koop) dus DS blijft op eigen bodem en betaald braaf zijn Nederlandse belasting op Brabantse bodem .quote:Op zondag 31 juli 2011 17:44 schreef jpjedi het volgende:
Mooi huis!
Normaal staan de huizen van dit segment aan de andere kant van de grens
Vind hem bijzonder en vermoed dat het mooi staat.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:
Niet iedereen zal de lamp mooi vinden, dat is nu eenmaal vaak met uitgesproken design, hate it or love it...
Er worden er in ieder geval maar maximaal 300 van gemaakt (in deze versie), dus als je het niets vindt: wees niet bevreesd, de kans dat je er tegenaan loopt is vrij klein.
Second that. Maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer dat je je hebt laten verleiden tot zo'n limited edition. Voor een optimale uitstraling – letterlijk en figuurlijk – moet dat ding gewoon wit zijn, en in jouw vide al helemaal.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vind hem bijzonder en vermoed dat het mooi staat.
Ik heb mij niet laten verleiden tot de LE, maar vroeg zelf om een andere kleur. Nou, die was er... de LE...quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:23 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer dat je je hebt laten verleiden tot zo'n limited edition. Voor een optimale uitstraling – letterlijk en figuurlijk – moet dat ding gewoon wit zijn, en in jouw vide al helemaal.
Niet in detail.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:35 schreef tjoptjop het volgende:
Al enig idee wat je qua AV gaat doen in de bios?
Zowieso is de kans dat je er tegen aan loopt vrij klein, de lamp hangt aardig hoog zo te zienquote:Op zondag 31 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:
Niet iedereen zal de lamp mooi vinden, dat is nu eenmaal vaak met uitgesproken design, hate it or love it...
Er worden er in ieder geval maar maximaal 300 van gemaakt (in deze versie), dus als je het niets vindt: wees niet bevreesd, de kans dat je er tegenaan loopt is vrij klein.
Wat me opvalt, en wat ik dus ook niet mooi vind, is de afvoer van het openhaard-kanaal.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat daarvoor de horizontale afstand te groot is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:14 schreef The_Mich het volgende:
[..]
Wat me opvalt, en wat ik dus ook niet mooi vind, is de afvoer van het openhaard-kanaal.
Kon deze niet wat subtieler worden weggewerkt in één van de grote schoorstenen?
Da's dan wel ongelukkig, maar dat kan (lijkt me) ook niet anders.quote:En (als ik me niet vergis) komt de pijp ook nog boven de nok uit waardoor je hem aan de voorkant van de woning ook nog (een stukje) ziet..
je kan zo'n pijp ook als stijl element in je ontwerp integreren. Ik vind t gewaagd wat DS4 heeft gedaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:24 schreef _VoiD_ het volgende:
Je had ook de boley 995 oid kunnen nemen. dit model, de oester, heeft een afzuiging naar onderen en is ook geheel openwel een fikse som duiten maar dan heb je ook iets. en in grote open ruimtes is het veel mooier dan zon smerige pijp.
betonnen speakers nemenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:07 schreef DS4 het volgende:
De pijp in de inpandige serre zelf is inderdaad een stijlelement...
Misschien niet ieders kopje thee, maar dat geldt ook voor de speakers die in de woonkamer komen... Klinken geweldig, maar het zijn niet van die stylistische zuiltjes... die dan weer voor geen meter klinken, want er is natuurlijk een reden dat niet iedere speaker zo slank is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |