De rechterdeur van de koelkast kan wel voldoende ver open?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:33 schreef DS4 het volgende:
Ja, praktische zaken ontgaan architecten nog wel eens. Ik zal de details maar niet benoemen, maar we hebben nog deuren die vervangen moeten worden omdat je de sleutel niet kan omdraaien zonder je hele hand open te halen aan de stenen...
Geen probleem met de koelkast. Althans, niet dat ik weet. Maar is ook nog niet in gebruik, dus wie weet!quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
De rechterdeur van de koelkast kan wel voldoende ver open?
Dat was het eerste dat ik mijzelf afvroeg in elk geval. Wij hebben ruwweg hetzelfde 'probleem' met onze diepvries. Deur moet helemaal open als je een lade ver uit wil trekken.
Dan maak je toch een kelder met een autoliftquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:02 schreef DS4 het volgende:
De elfer gaat in het bijgebouw, met de Mercedes. De Audi moet op de oprit blijven... Hadden liever grote bijgebouw gemaakt, maar we hebben een bouwblok wat ons beperkt. Vandaag overigens wel vernomen dat we het bouwblok iets mogen verruimen! Maar dat zorgt alleen voor iets meer ruimte, niet voor ruimte voor 3 auto's.
Dat zou kunnen, maar nee.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:02 schreef Coelho het volgende:
Dan maak je toch een kelder met een autolift
Ik zie geen verschil tussen die tuinstoelen en dit toiletquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:21 schreef DS4 het volgende:
Het vordert...
Het zal niemand verbazen dat wij ook een design toilet gekozen hebben:
[ afbeelding ]
.........
Mooi bedacht! Heb je ook een foto van de deur open?quote:Op zondag 24 juli 2011 12:27 schreef DS4 het volgende:
Tijd voor een update...
De vooroplevering is achter de rug. Waar je dan ooit had verwacht dat je dan een volledig af huis, zonder fouten, zonder rommel, schoongemaakt en wel opgeleverd zou krijgen blijkt de praktijk wat anders.
Een paar dingen ontbreken nog: vloer moet nog worden gelegd op de bovenverdiepingen, ramen rondom de voordeur, een stukje tegelvloer beneden, binnendeuren...
Dat gaf vrijdag wel een beetje een teleurstelling.
Positief was dat de voordeur eindelijk geleverd is. Mooi geworden, al zeg ik het zelf:
[ afbeelding ]
Deur lijkt enorm breed te zijn, maar dat is optisch... gebbetje van de architect, een deel van de deur is een vast paneel. Alleen te zien als de deur open is.
Als ik oud en versleten ben wellicht, maar momenteel lukt het mij nog om een toiletruimte te onderscheiden van de buitenlucht.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik zie geen verschil tussen die tuinstoelen en dit toilet![]()
Volgens mij gaat dat een keer een probleem opleveren
Precies.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:05 schreef Anne het volgende:
Uiteindelijk komt alles wel goed, maar het is toch mooi kut, dus er mag best geklaagd worden.
Helaas niet. Binnenkort eens maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:14 schreef Erasmo het volgende:
Mooi bedacht! Heb je ook een foto van de deur open?
Waarom utp door je hele huis trekken? Ik bedoel met een degelijke wifi router heb je dat allemaal niet nodig lijkt me zo?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het hele huis zitten data-aansluitingen, dus wie weet...
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef DS4 het volgende:
Het wordt in ieder geval nog steeds iedere dag mooier!
Oneens. Als je bedrijfskritische zaken moet draaien is utp veel betrouwbaarder en vele malen veiliger natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:23 schreef vosss het volgende:
Dat ben ik niet met je eens DS4.
Met een beetje WPA key op je wireless en met een fatsoenlijke router ben je gewoon altijd up en meer dan veilig genoeg.
Maak daar seconden vanquote:Een simpele WEP key is binnen 10 minuten te kraken,
Lang zo lastig niet als UTPquote:WPA is toch een stuk lastiger.
Mja, tussen wat je denkt en de werkelijkheid kan nogal wat verschil zitten natuurlijk. Met UTP loop je geen enkel risico, én je netwerk kan gewoon 1Gbps trekken.quote:Ik denk niet dat er mensen zijn die op de hoek van de straat gaan staan met hun laptop en denken laat ik eens inbreken op dat netwerk daar.
Ik wel. Ik wil UTP CAT6 op 1Gbps alleen al omdat ik geen zin heb in een trage verbinding van en naar m'n NAS en ik het fijn vind als ik gewoon een film naar m'n nas kan pompen terwijl m'n kinderen een film vanaf diezelfde NAS bekijken. Daarnaast moet je met een fors huis, wat dit toch is, behoorlijk wat kunstgrepen uithalen met repeaters, accesspoints etc wil je een fatsoenlijk bereik hebben.quote:Of je moet van huis uit werken als in kantoor aan huis, dan kan ik me nog indenken dat je per se voor bekabeld wilt gaan. Anders niet
Dat mag, maar het is gewoon een feit. Je kan wel betwisten in hoeverre het in de praktijk uit maakt, maar vergis je niet: we hebben niet alleen een grote woning, het is ook nog een woning met heel veel staal er in verwerkt.quote:
Ik werk ook vanuit huis en ik ben een geheimhouder, mijn vrouw ook.quote:Met een beetje WPA key op je wireless en met een fatsoenlijke router ben je gewoon altijd up en meer dan veilig genoeg.
Een simpele WEP key is binnen 10 minuten te kraken, WPA is toch een stuk lastiger.
Ik denk niet dat er mensen zijn die op de hoek van de straat gaan staan met hun laptop en denken laat ik eens inbreken op dat netwerk daar.
Of je moet van huis uit werken als in kantoor aan huis, dan kan ik me nog indenken dat je per se voor bekabeld wilt gaan. Anders niet
Waarbij aangetekend dat er nog steeds "luiken" moeten komen, en het kozijn moet worden afgewerkt...quote:Op maandag 25 juli 2011 20:23 schreef sigme het volgende:
![]()
Ik zou ook heel graag nog een keer een goede foto van de voorkant zien, nu de deur erin zit. Ik ben toch heel benieuwd hoe de klassiekere kant van jullie huis eruit ziet.
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:43 schreef Danny het volgende:
Oneens. Als je bedrijfskritische zaken moet draaien is utp veel betrouwbaarder en vele malen veiliger natuurlijk.
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef DS4 het volgende:
Ik werk ook vanuit huis en ik ben een geheimhouder, mijn vrouw ook.
Dat wist ik niet. Dan kan ik de keus zeker wel begrijpenquote:Op maandag 25 juli 2011 20:23 schreef vosss het volgende:
Of je moet van huis uit werken als in kantoor aan huis, dan kan ik me nog indenken dat je per se voor bekabeld wilt gaan.
Oh ok, ik wacht wel..quote:Op maandag 25 juli 2011 20:51 schreef DS4 het volgende:
Maar ik zal eens kijken als het niet regent...
*bij Sigme onder pluutje komt staanquote:
Betonnen mega-tegels van Stone & Style ? Ben ook aan het overwegen om die tegels te gebruiken voor mijn soon-to-be terras. (Ze hebben ook mooie MegaTegel Smooth tegels, maar die zijn wat te duur voor mijn portemonnee & terras (80m2 @ 70eur/m2 excl BTW (enkel voor de tegel, excl plaatsen dus)).quote:Op maandag 18 juli 2011 21:21 schreef DS4 het volgende:
Achter de woning was het de bedoeling om te gaan werken met de binnentegel. Is inmiddels vervangen door een andere tegel, 1 bij 1 meter, antraciet en die dingen wegen bijna niets... 130 kg.![]()
Natuurlijk, maar het is eenvoudiger bij nieuwbouw.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:59 schreef klusfoobje het volgende:
Alles is te bedraden achteraf, ook in een oud bestaand huis.
Dat zou kunnen, maar ik weet alleen dat ze 1m X 1m zijn, 130 kg per stuk wegen en dat ze donker zijn en dat ook blijven.quote:
Ik neem aan dat je ook een paar lege leidingen hebt aan laten leggen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het is eenvoudiger bij nieuwbouw.
Dat neem jij terecht aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:19 schreef Erasmo het volgende:
Ik neem aan dat je ook een paar lege leidingen hebt aan laten leggen?
quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:50 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou trouwens nog eens een kritische blik werpen op de openingspost van deel 1
uit de privé collectiequote:
zo te zien is het een zeer strak afgewerkte voorgevel die het zeker verdiend de komende jaren flink uitgewoond te wordenquote:
Anne! Schande! En dat voor een vrouw.quote:
Oh nu snap ik 'm pasquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Anne! Schande! En dat voor een vrouw.
dat was precies de schunnige opmerking waar ik zelf naar zocht maar niet kon vinden.. chapeau!
Nou, hij kan ook nog wel een likje gebruiken..quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:34 schreef lezzer het volgende:
Oh nu snap ik 'm pas
Als lesbo denk je daar helemaal niet aan
Ja, daar schakel ik dan weer wel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:38 schreef dvr het volgende:
[..]
Nou, hij kan ook nog wel een likje gebruiken..
quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:55 schreef DS4 het volgende:
Opvallend zo druk als het wordt als er een vrouw in lingerie in het draadje verschijnt.
Ik zal tinypic een bedankje sturen voor het vervangen van mijn foto door een foto waar kennelijk meer interesse voor is...
De dame op de foto is mij verder onbekend en het is niet mrs. DS4 (die is mooier en dead giveaway: blond...).
Ik laat de foto verder staan omdat het het draadje gewoon goed doet!
Keurig!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
Een voorgevel die K&W recht doet!
[ afbeelding ]
Behoeft nog wat afwerking, maar toch... op speciaal verzoek!
Gelukkig is er geen tepel te zien.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet dat je huis niet mooi is hoor, maar dit is wel een extra, waardevermeerderend, lokkertje
en weer met gesloten voordeurquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Die voordeurquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
En ook maar even de achterzijde, nu met de houtafwerking aan de zijkant!
[ afbeelding ]
Ik zie het wel vaker en de reden ontgaat me, maar misschien weet DS4 waarom het in zijn gevel zit:quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef DS4 het volgende:
symmetrie met het vensterbankje?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zie het wel vaker en de reden ontgaat me, maar misschien weet DS4 waarom het in zijn gevel zit:
Die staande voeg boven de rechterbovenhoek van dat meest rechtse raam, waarom zit die onderbreking in het metselwerk?
hoeft ook niet bij een raam of deur maar kan ook midden op de gevel zitten, en het is vooral het horizontaal uitzetten van de bakstenenquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:40 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik heb dat niet boven mijn raam en dat was dan ook van onder tot boven gescheurd langs de voegen. Heb het recent helemaal laten uithakken en opnieuw laten voegen, maar het zal me benieuwen hoe lang het ditmaal goed blijft.
Aha!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:38 schreef densmee het volgende:
dat zijn dilitatievoegen deze zijn gekit om het werken van de bakstenen op te heffen, anders heb je kans dat je scheuren in de voegen krijgt
Veel glas, me like.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
En ook maar even de achterzijde, nu met de houtafwerking aan de zijkant!
[ afbeelding ]
Dat huis is nog niet klaar en wordt nog wat groter dan dat van ons (2300 kuub). Dat vertelt die kerel ook echt aan iedereen die bij ons komt kijken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:31 schreef Anne het volgende:
Dat huisje er naast![]()
![]()
. Die dachten ook "ohh, groot vrijstaand huis bouwen". En nu valt hun huisje in het niet.
Al zou ik hem waarschijnlijk wel willen hebben natuurlijk.
Daar kun jij ook wel wat van, schatteboutquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat huis is nog niet klaar en wordt nog wat groter dan dat van ons (2300 kuub). Dat vertelt die kerel ook echt aan iedereen die bij ons komt kijken.
(maar ze bouwen met een budget dat fors minder is dan het onze, dus dan weet je over wat voor afwerking je gaat praten)
Nee, we hebben een boiler op de warmtepomp zelf.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:43 schreef Erasmo het volgende:
Vraagje betreffende je warmptepomp, ga je daar ook nog een zonneboiler op aansluiten?
Nou, nee.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef Anne het volgende:
Daar kun jij ook wel wat van, schattebout.
Stukje misverstand, de juiste term is dan in dit geval zonnecollector. Warmtepompen en zonnecollectors werken ontzettend goed samen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, we hebben een boiler op de warmtepomp zelf.
Dat lijkt mij sterk, want de zon komt er niet aan te pas.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:28 schreef Erasmo het volgende:
Stukje misverstand, de juiste term is dan in dit geval zonnecollector. Warmtepompen en zonnecollectors werken ontzettend goed samen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |