hoeft ook niet bij een raam of deur maar kan ook midden op de gevel zitten, en het is vooral het horizontaal uitzetten van de bakstenenquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:40 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik heb dat niet boven mijn raam en dat was dan ook van onder tot boven gescheurd langs de voegen. Heb het recent helemaal laten uithakken en opnieuw laten voegen, maar het zal me benieuwen hoe lang het ditmaal goed blijft.
Aha!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:38 schreef densmee het volgende:
dat zijn dilitatievoegen deze zijn gekit om het werken van de bakstenen op te heffen, anders heb je kans dat je scheuren in de voegen krijgt
Veel glas, me like.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
En ook maar even de achterzijde, nu met de houtafwerking aan de zijkant!
[ afbeelding ]
Dat huis is nog niet klaar en wordt nog wat groter dan dat van ons (2300 kuub). Dat vertelt die kerel ook echt aan iedereen die bij ons komt kijken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:31 schreef Anne het volgende:
Dat huisje er naast![]()
![]()
. Die dachten ook "ohh, groot vrijstaand huis bouwen". En nu valt hun huisje in het niet.
Al zou ik hem waarschijnlijk wel willen hebben natuurlijk.
Daar kun jij ook wel wat van, schatteboutquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat huis is nog niet klaar en wordt nog wat groter dan dat van ons (2300 kuub). Dat vertelt die kerel ook echt aan iedereen die bij ons komt kijken.
(maar ze bouwen met een budget dat fors minder is dan het onze, dus dan weet je over wat voor afwerking je gaat praten)
Nee, we hebben een boiler op de warmtepomp zelf.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:43 schreef Erasmo het volgende:
Vraagje betreffende je warmptepomp, ga je daar ook nog een zonneboiler op aansluiten?
Nou, nee.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef Anne het volgende:
Daar kun jij ook wel wat van, schattebout.
Stukje misverstand, de juiste term is dan in dit geval zonnecollector. Warmtepompen en zonnecollectors werken ontzettend goed samen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, we hebben een boiler op de warmtepomp zelf.
Dat lijkt mij sterk, want de zon komt er niet aan te pas.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:28 schreef Erasmo het volgende:
Stukje misverstand, de juiste term is dan in dit geval zonnecollector. Warmtepompen en zonnecollectors werken ontzettend goed samen.
Niet in de huidige situatie. Maar op de meeste warmtepompen kun je vrij eenvoudig een zonnecollector aansluiten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk, want de zon komt er niet aan te pas.
Ja dat snap ik, maar mijn vraag was dus of je daar nog later een zonnecollector gaat aansluitenquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:21 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij praten wij langs elkaar heen...
Wij hebben dus geen zonnecollector. Ons warme water wordt door dezelfde warmtewisselaar gemaakt als het water voor de verwarming, alleen natuurlijk een andere temperatuur. En dat alles gaat in een enorme boiler.
E.e.a. vindt plaats in de kelder, dus zon komt er hoe dan ook niet aan te pas.
Is er een andersoortige oplossing voor dan? Het viel me bij onze woning ook meteen op.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha!
Lelijke oplossing, maar goed, het is wel een verklaring. Dank.
Ik heb ook wel ergens een dilatatievoeg in metselwerk, maar dat is dan ook een gemetselde kachel.
Het is de meest gebruikelijk oplossing, je kan het ook niet doen maar dan verpest je je hele woning ermee. (niet qua looks, wel qua scheurvorming etc.)quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is er een andersoortige oplossing voor dan? Het viel me bij onze woning ook meteen op.
150 euro per maand? Mijn god, dat is voor ons jaarlijks onderhoud (t.o. 100 euro voor een normale CV, althans, volgens mij betalen wij dat nu). Dan gaat er dus iets mis...quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
@DS4, hoe loopt het beheer van je warmtepomp? Bekenden van me hebben ook zo'n ding maar verliezen hun winst in energie aan verplicht onderhoud aan de pomp en 'de bron'. Dit kan blijkbaar niet eenvoudig als een CV, maar ze betalen een 150,- per maand. In theorie was de aanschaf 0,-, maarja, die bron moest ook aangeboord worden enzo, dus daar was men ook al geld aan kwijt.
Tijdens de bouw mochten de eigenaren wel een bedrijf kiezen die het onderhoud en beheer zou gaan doen, maar het moest een bedrijf zijn die het spul plaatst en beheert. Vond het ook vrij prijzig, maargoed, aanschaf van de warmtepomp ansich was in ieder geval 0.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
150 euro per maand? Mijn god, dat is voor ons jaarlijks onderhoud (t.o. 100 euro voor een normale CV, althans, volgens mij betalen wij dat nu). Dan gaat er dus iets mis...
Boren van bronnen is overigens meer dan de helft van het hele systeem (als ik mij niet vergis) en bij ons was dat inclusief de boiler...quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tijdens de bouw mochten de eigenaren wel een bedrijf kiezen die het onderhoud en beheer zou gaan doen, maar het moest een bedrijf zijn die het spul plaatst en beheert. Vond het ook vrij prijzig, maargoed, aanschaf van de warmtepomp ansich was in ieder geval 0.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |