Ik ben op dit forum al een tijdje aan het lurken, zowel bij jouw topic als dat van MMach, en alhoewel ik al op -tig fora een account heb, heb ik nu toch maar besloten om ook een account aan te maken op fok.
Eerst en vooral: mooi ! Ik kan me voorstellen dat dit echt een gevoel van rust en comfort geeft, een echt thuiskomen, zeker ook gezien het niet echt eenheidsworst is. Vrienden van ons hebben een gelijkaardige insteek voor hun living, en ik moet zeggen dat het echt aangenaam vertoeven is in een ruimte met hoge plafonds/dito ramen, veel licht en een fantastisch zicht.
Ik heb echter 1 opmerking/vraag: gaan jullie nog meer kleur gebruiken of niet ?
Even kort mijn achtergrond: mijn vrouw en ik hebben iets meer dan 5 jaar geleden een woning van het jaar 69 gekocht, en quasi volledig verbouwd.... (als je op tweakers toegang hebt tot de HK, kan je even kijken:
hier,
hier,
hier en
hier). Op dit moment moeten we enkel nog ons dak vervangen (gebeurt in oktober), en de gevel stuccen (waarschijnlijk ergens in de loop van volgend jaar), en onze verbouwing zit er op. (We moeten ook nog proberen onze buurman te overtuigen om het stukje grond achter onze tuin aan ons te verkopen, maar dat is een ander verhaal

. )
Edit: Als je geen toegang hebt tot de hk, kan je
hier (1ste fase en badkamer),
hier en
hier (2de fase:leefruimte & keuken) wel even kijken..
Even kort door de bocht; ik denk dat wij beiden dezelfde doelstelling hebben "veel licht en ruimte, geen eenheidsworst", maar een ander budget.

Gezien de verbouwingswerken er bijna op zitten, zijn we ondertussen langzaam maar zeker aan de afwerking begonnen.
Bij ons is de vloer donkergrijs; het keukenblad en de deuren eik (natuurlijke kleur geolied), de keuken hoogglans wit, en de binnenkant van onze ramen wit.
Ons initieel idee was om alle stucwerk binnen wit te laten, maar ik vind het reeds na een paar maand zo onpersoonlijk en kil. Nu zijn we dus langzaam maar zeker kleur in ons interieur aan het integreren. We zijn begonnen met de welbekende aluminium keukenachterwand met de foto van grazende koeien op een wei, 2 levensgrote kleurrijke foto's op doek van onze kids, en een groen vloerkleed (helpt ook al wat voor de akoestiek). Dit is naar mijn mening nog lang niet genoeg... dus willen we af van (een gedeelte van) de witte muren...
Wanneer we de mening van de meeste mensen vragen, dan adviseren die meestal iets als grijs/leemkleur (Flamant-kleuren voor de Belgen onder ons).
Wij hebben echter tijdens de eerste fase van de verbouwing 5 jaar leemkleur gehad, en alhoewel we er zeer tevreden mee waren, willen we nu toch wel echt iets anders, dus dachten we aan bv knalrood/lichtblauw/aubergine, in elk geval op zijn minst een opvallende kleur...
Normaliter komt er binnenkort een kleurenconsulente langs, dus ik ben benieuwd ("Les gouts et les couleurs..." weet je wel

)
En dus komen we eindelijk bij mijn vraag: zijn jullie nog van plan om extra kleur toe te voegen, en indien dit het geval is, hoe dan wel (muren/meubelstukken/decoratie/...) ?
[ Bericht 1% gewijzigd door D4Skunk op 19-08-2011 11:40:29 ]