abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:11:57 #226
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_100573355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat je naar de XBD kijkt... Die heeft een extra subwoofer, maar dat gaat helegaar niet beter klinken in mijn woning.

Het is ruwweg de helft van wat jij hebt gezien. Is dat een Fiesta? :P
De MB2S-A, die leek er het meeste op :P

http://www.studiocare.com(...)fo&products_id=61207

Ik vind het bizar en schitterend tegelijk dat je dat in je huis zet :) Bizar omdat ik me oprecht afvraag of je niet voor minder af kunt, maar wellicht ben ik niet audiofiel genoeg om het verschil in dat segment te horen. Schitterend omdat je niet beknibbelt op dit soort dingen (net als op de rest van je overigens prachtige huis). In beide opvattingen ben ik in elk geval stikjaloers, waarschijnlijk zal ik nooit voor de keus zal komen te staan een set speakers te kopen of een Fiesta. Ja, een Fiesta uit 1988 misschien :+ Mocht het toch gebeuren, dan kom ik even bij je luisteren :P
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_100574073
MB2S-A is een actieve speaker. Is ruwweg dezelfde, maar dan met ingebouwde versterker (die overigens weer bij Bryston wordt betrokken). Uiterlijk hetzelfde. Dus je keek vrij goed.

Ten aanzien van het segment: kwalitatief gezien kan de MB2 zich makkelijk meten met speakers die nog veel duurder zijn. Zoals gezegd: ik zet ze hoger dan de Utopia. Ik heb het genoegen gehad om de Grande Utopia te kunnen beluisteren en dat is een fantastische speaker, maar voor 130K (en nee... ik denk niet dat K voor 100 staat)... ik vind oprecht de PMC nog net wat beter klinken. Maar dat is natuurlijk persoonlijk... feit blijft dat de PMC overeind blijft ten opzichte van de bijna 10x zo dure Utopia.

En overigens: dat is pas echt een joekel van een luidspreker. Die vind ik zelfs te groot voor een woonkamer.

Wat daar ook van moge zijn: ik denk dat je echt het verschil hoort met eender welke luidspreker die "maar" de helft kost. Simpelweg omdat PMC zoveel value for money biedt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_100574228
Heb je ook nog bepaalde acoustische keuzes in het ontwerp/inrichting gemaakt?
pi_100574400
Niet primair. Wel lang bezig geweest met acoustisch plafond, maar hebben nu een leverancier die nog kan worden toegevoegd in een later stadium. Nadeel is dat het plafond dan minder strak wordt.

Wel gekozen voor een groot karpet op de vloer (16 m2) en in het deel waar de luidsprekers komen zijn hangende gordijnen voorzien.

Het is een kwestie van kijken of het voldoende is. Mocht akoestisch meer nodig zijn, dan komt het acoustisch plafond weer om de hoek.

(in de bioscoop daarentegen is wel acoustisch alles aangepast: alle wanden en vloer met tapijt, maar dat is dan ook een dedicated room)
pi_100574657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:32 schreef DS4 het volgende:
Niet primair. Wel lang bezig geweest met acoustisch plafond, maar hebben nu een leverancier die nog kan worden toegevoegd in een later stadium. Nadeel is dat het plafond dan minder strak wordt.

Wel gekozen voor een groot karpet op de vloer (16 m2) en in het deel waar de luidsprekers komen zijn hangende gordijnen voorzien.

Het is een kwestie van kijken of het voldoende is. Mocht akoestisch meer nodig zijn, dan komt het acoustisch plafond weer om de hoek.

(in de bioscoop daarentegen is wel acoustisch alles aangepast: alle wanden en vloer met tapijt, maar dat is dan ook een dedicated room)
Of even (laten) meten als het niet naar tevredenheid is. Maar hoeveel krediet heb je nog bij je vrouw? :P

Wat heb je in de bios qua audio?
pi_100574916
NAD + B&W.

Niet heel bijzonder, maar naar mijn mening is dat bij een bioscoop ook helemaal niet zo belangrijk...

Maar ook dat is slechts een mening.

Mocht de hele flikkerse bende aan vervanging toe zijn zal ik zeker ook naar PMC kijken icm een 9B van Bryston, maar voor nu: eerst maar eens die bioscoop bouwen. ;)

(nog belangrijker, eerst maar eens in de woning trekken, maar dat is aanstaande)
pi_100576709
Stuur maar door. Ik ben genoeg hollander om extragratis spullen met open armen te ontvangen.
pi_100579253
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:13 schreef DS4 het volgende:
Stuur maar door. Ik ben genoeg hollander om extragratis spullen met open armen te ontvangen.
Als ik 'm vindt mag je 'm van me hebben.

Als je me ervoor betaald :% ...

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 11-08-2011 14:11:34 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:41:32 #235
100623 The_Mich
Vakmanschap door meesterschap!
pi_100597336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:14 schreef The_Mich het volgende:

[..]

blablabla.
Mag ik vragen wie de aannemer is?
Bewust niet op geantwoord of wellicht over het hoofd gezien?
Allebei prima natuurlijk :)
When I was praying to myself, I suddenly realised: I am God!
pi_100774905
Inmiddels zijn we over...

Het staat hier nog vol met dozen, maar de poes voelt zich al weer helemaal thuis...

Binnenkort wat foto's van het interieur, ook al zal het nog wel even duren voordat alles er is.
pi_100776311
Welkom thuis, DS4! Ik ben benieuwd naar foto's van de verdere inrichting.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100928026
De eerste week is achter de rug. De benedenverdieping is inmiddels vrij van dozen op de werkkamer van mijn vrouw na en de bijkeuken, die vol staat met plastic, dozen en nog diverse raambekleding in doos die nog moet worden gemonteerd.

Hoe dan ook: we kunnen er weer tot rust komen. Ook al moet er nog heel wat gebeuren: raambekleding, inbouwkast, karpet (heel belangrijk voor de akoestiek icm raambekleding, het klinkt nog steeds een beetje hol zeg maar), salontafel, haarden afmaken, speakers moeten nog op de standaard gezet worden... Toch oogt het nu echt als een woning.

Een paar plaatjes:

De afzuigkap zit er nu in, de boel is geschilderd en de oplettende kijker ziet dat we last minute nog een wijziging hebben gemaakt boven de koelkast... de nis is nu dichtgestuct. Oogt mooier zo.

De keuken oogt wel nog wat leeg door het ontbreken van de tafel.

Die rare witte deur gaat nog weg, hoort ook schuifwand te worden... foutje...

Vanaf het terras gezien... (ja, er is hard gewerkt deze week...).
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:16:54 #239
353699 D4Skunk
Enjoying it = Living it
pi_100931643
Ik ben op dit forum al een tijdje aan het lurken, zowel bij jouw topic als dat van MMach, en alhoewel ik al op -tig fora een account heb, heb ik nu toch maar besloten om ook een account aan te maken op fok.

Eerst en vooral: mooi ! Ik kan me voorstellen dat dit echt een gevoel van rust en comfort geeft, een echt thuiskomen, zeker ook gezien het niet echt eenheidsworst is. Vrienden van ons hebben een gelijkaardige insteek voor hun living, en ik moet zeggen dat het echt aangenaam vertoeven is in een ruimte met hoge plafonds/dito ramen, veel licht en een fantastisch zicht.

Ik heb echter 1 opmerking/vraag: gaan jullie nog meer kleur gebruiken of niet ?

Even kort mijn achtergrond: mijn vrouw en ik hebben iets meer dan 5 jaar geleden een woning van het jaar 69 gekocht, en quasi volledig verbouwd.... (als je op tweakers toegang hebt tot de HK, kan je even kijken: hier, hier, hier en hier). Op dit moment moeten we enkel nog ons dak vervangen (gebeurt in oktober), en de gevel stuccen (waarschijnlijk ergens in de loop van volgend jaar), en onze verbouwing zit er op. (We moeten ook nog proberen onze buurman te overtuigen om het stukje grond achter onze tuin aan ons te verkopen, maar dat is een ander verhaal ;). )

Edit: Als je geen toegang hebt tot de hk, kan je hier (1ste fase en badkamer), hier en hier (2de fase:leefruimte & keuken) wel even kijken..

Even kort door de bocht; ik denk dat wij beiden dezelfde doelstelling hebben "veel licht en ruimte, geen eenheidsworst", maar een ander budget. :)
Gezien de verbouwingswerken er bijna op zitten, zijn we ondertussen langzaam maar zeker aan de afwerking begonnen.
Bij ons is de vloer donkergrijs; het keukenblad en de deuren eik (natuurlijke kleur geolied), de keuken hoogglans wit, en de binnenkant van onze ramen wit.
Ons initieel idee was om alle stucwerk binnen wit te laten, maar ik vind het reeds na een paar maand zo onpersoonlijk en kil. Nu zijn we dus langzaam maar zeker kleur in ons interieur aan het integreren. We zijn begonnen met de welbekende aluminium keukenachterwand met de foto van grazende koeien op een wei, 2 levensgrote kleurrijke foto's op doek van onze kids, en een groen vloerkleed (helpt ook al wat voor de akoestiek). Dit is naar mijn mening nog lang niet genoeg... dus willen we af van (een gedeelte van) de witte muren...

Wanneer we de mening van de meeste mensen vragen, dan adviseren die meestal iets als grijs/leemkleur (Flamant-kleuren voor de Belgen onder ons).
Wij hebben echter tijdens de eerste fase van de verbouwing 5 jaar leemkleur gehad, en alhoewel we er zeer tevreden mee waren, willen we nu toch wel echt iets anders, dus dachten we aan bv knalrood/lichtblauw/aubergine, in elk geval op zijn minst een opvallende kleur...

Normaliter komt er binnenkort een kleurenconsulente langs, dus ik ben benieuwd ("Les gouts et les couleurs..." weet je wel ;) )

En dus komen we eindelijk bij mijn vraag: zijn jullie nog van plan om extra kleur toe te voegen, en indien dit het geval is, hoe dan wel (muren/meubelstukken/decoratie/...) ?

[ Bericht 1% gewijzigd door D4Skunk op 19-08-2011 11:40:29 ]
pi_100932406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:16 schreef D4Skunk het volgende:

En dus komen we eindelijk bij mijn vraag: zijn jullie nog van plan om extra kleur toe te voegen, en indien dit het geval is, hoe dan wel (muren/meubelstukken/decoratie/...) ?
Het antwoord kan eigenlijk heel kort zijn: zie deel 1. ;)

De kleur komt met de kunst aan de muur die zeer kleurrijk is. In de keuken zie je er al 1 hangen op de foto's.

In totaal zijn het 4 werken beneden die samen veel kleur toevoegen. Een beetje het nadeel van dingen laten zien als het niet af is... dan is de mix nog niet compleet en dus ook nog onjuist.

Daarnaast komt niet alles goed over op de foto. De bank die je op de foto op de achtergrond ziet komt op de foto over als gewoon grijs. Irl zit er echter een zweem paars in. Niet zodat het echt een paarse bank wordt (gelukkig niet), maar wel zodanig dat het een erg warme uitstraling heeft.

O ja, het karpet voegt ook nog kleur toe en is vrij groot.

Kortom: het eindresultaat zal echt weer een stuk mooier zijn dan dat het nu is.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:54:32 #241
353699 D4Skunk
Enjoying it = Living it
pi_100932960
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het antwoord kan eigenlijk heel kort zijn: zie deel 1. ;)

De kleur komt met de kunst aan de muur die zeer kleurrijk is. In de keuken zie je er al 1 hangen op de foto's.

In totaal zijn het 4 werken beneden die samen veel kleur toevoegen. Een beetje het nadeel van dingen laten zien als het niet af is... dan is de mix nog niet compleet en dus ook nog onjuist.

Daarnaast komt niet alles goed over op de foto. De bank die je op de foto op de achtergrond ziet komt op de foto over als gewoon grijs. Irl zit er echter een zweem paars in. Niet zodat het echt een paarse bank wordt (gelukkig niet), maar wel zodanig dat het een erg warme uitstraling heeft.

O ja, het karpet voegt ook nog kleur toe en is vrij groot.

Kortom: het eindresultaat zal echt weer een stuk mooier zijn dan dat het nu is.
Ok, makes sense...
Daarnaast vind ik het eindresultaat nu ook al mooi hoor, het is maar gewoon omdat ik ook mensen ken die het verkiezen om in een echt extreem Spartaans aangeklede woning te gaan wonen, en ik dat persoonlijk niet echt als een echte "thuis" ervaar; eerder als een showcase voor architectuur... (De jouwe vind ik er wel al redelijk gezellig uitzien BTW :D, zeker ook dankzij de originele aanpak in de architectuur.)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:02:35 #242
269692 Divje
brr brr patapim
pi_100933284
Wauw _O_ Ik lurk ook al een tijdje mee hier, kan zijn dat ik het gemist heb maar kan je de rugleuningen van die bank 'verrijden' ? Ben verliefd op je bank :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_100936247
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef Divje het volgende:
kan je de rugleuningen van die bank 'verrijden' ? Ben verliefd op je bank :@
Ja, dat is het leuke van de DS-165! :)

Die bank is gewoon gemaakt voor onze serre. Zowel kwa afmeting (je kan hem overigens ook (veel) kleiner configureren), als functie. En met name dus functie. Als je naar buiten wil kijken rij je de leuning naar de stand zoals op de foto en wil je naar de haard kijken, dan rij je de boel de andere kant op.

Je kan ook heerlijke ligposities creëren met de leuning.

Geweldige bank, maar dat geldt ook voor de DS-7, die weer helemaal op zijn plek is in de voorkamer.
pi_100951035
Sjiek huis, al is het niet 100% mijn stijl.
Wel een mooie afwerking. Bij ons moet er ook nog een hoop afwerking gebeuren, maar wij zitten in een iets andere budget-league vermoed ik. :) Qua afwerking zullen we dus ook een hoop zelf doen (net zoals in de vorige fases van den bouw).

Wij hebben ook veel glas, wat eigenlijk best leuk is. 's Zomers zet je gewoon het schuifraam open, en in de winter heb je bakken licht binnen. (Linkje naar fotootje van de achterkant van ons huis: klik). (Zoals je ziet zitten we ook nog met een paar oude meubels, behalve de zetels dan).

Weet je nu trouwens al welke terrastegels je daar hebt ? Wij gaan waarschijnlijk ook een grote tegel (1m x 1m) nemen (van Megategel), ofwel met een gepolierd beton-terras werken.

[ Bericht 4% gewijzigd door frgh op 20-08-2011 23:10:07 ]
pi_100971120
Mooi dat vele glas! Maar je kan van mij natuurlijk niet verwachten dat ik dat niets vind... ;)

Terrastegels... ik heb geen idee. Ik kan het komende week aan de hovenier vragen als ik er aan denk.

De meubels bij jou waren mij opgevallen op de foto. Niet helemaal in lijn met de woning. Maar ik neem aan dat je tzt op zoek gaat naar wat strakkers...
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:05:49 #246
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100971228
Ik denk trouwens dat een Roomba en Scooba zich prima op hun plek zullen voelen bij jou thuis :P
pi_101161158
En de inbouwkast is geplaatst...

Mist nog een paar kleine afwerkingen en de kastdeurtjes moeten gesteld worden, maar toch, het oogt meteen weer wat meer "af".

pi_101206206
Waterpartij in de voortuin is gemaakt.

Volgende week gaan ze de voorgevel maken. Iedere dag een stapje verder dus...
pi_101208505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:20 schreef DS4 het volgende:
Waterpartij in de voortuin is gemaakt.

[ afbeelding ]

Volgende week gaan ze de voorgevel maken. Iedere dag een stapje verder dus...
Ligt die waterpartij zo dicht bij je voordeur? Komt daar nog een pad over of zo?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:29:38 #250
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_101208523
Van deze hoek vind ik het een beetje op een fort lijken, maar dat komt doordat de glaspartij niet goed zichtbaar is hier.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')