quote:PVV vindt kleinkinderen immigranten ook allochtoon
print rss - door Redactie op 29-06-2011 @ 08:01
Ook kleinkinderen van immigranten moeten als allochtoon worden aangemerkt. Dat zegt PVV-Kamerlid Joram van Klaveren woensdag op nu.nl en in De Telegraaf.
De derde generatie zou ook allochtoon moeten worden genoemd omdat de problemen die ze veroorzaken anders op het conto van autochtonen komen te staan in bijvoorbeeld de CBS-statistieken. Zo zou geen inzicht meer te krijgen zijn in de voortgang van hun integratie.
"Niet-westerse allochtonen zijn nog altijd oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Straks zien we dat niet meer, omdat ze te boek staan als autochtoon", stelt Van Klaveren.
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi noemt het voorstel op nu.nl 'symbolische prietpraat'. Volgens hem gaat het om 'oerhollandse kinderen' die Van Klaveren misschien wel gaan verzorgen op zijn oude dag.
De PVV pleit woensdag bij minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) voor het plan bij een vergadering over integratie. Tachtig procent van de derde generatie allochtonen is jonger dan 10 jaar.
Nee, door de uitgebreide verzorgingsstaat. Het stimuleert immigranten(kinderen) niet alles eruit te halen wat er in zit.quote:
Ik zei het toch.quote:
Waarom zou je Nederlands leren en je inspannen als je toch 42% of 52% van je eigen verdiende inkomsten aan de staat moet afgeven? Niet dat ik dat niet zou doen, maar het is toch wel een kwestie.quote:
De eerste Nederlander (of allochtoon) die 52% van zijn inkomsten aan de staat moet afstaan, moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou je Nederlands leren en je inspannen als je toch 42% of 52% van je eigen verdiende inkomsten aan de staat moet afgeven? Niet dat ik dat niet zou doen, maar het is toch wel een kwestie.
Jij denkt dat alle allochtonen een uitkering trekken?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De eerste Nederlander (of allochtoon) die 52% van zijn inkomsten aan de staat moet afstaan, moet ik nog tegenkomen.
Ehm, nee? Lees nog eens?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle allochtonen een uitkering trekken?
Ik heb dan ook gelijk mn baan opgezegd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou je Nederlands leren en je inspannen als je toch 42% of 52% van je eigen verdiende inkomsten aan de staat moet afgeven? Niet dat ik dat niet zou doen, maar het is toch wel een kwestie.
Zou je niet voor wat minder nivellering pleiten? Als je incl. uitkering en toeslagen 1500 netto per maand krijgt, en je krijgt na je studie na verloop van tijd 3000 euro, dan is de kloof en de prikkel tussen niet-studeren en wel-studeren vrij klein.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook gelijk mn baan opgezegd.
Als uitkeringstrekker hark je niet snel 1500 euro netto binnen, mn beste.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zou je niet voor wat minder nivellering pleiten? Als je incl. uitkering en toeslagen 1500 netto per maand krijgt, en je krijgt na je studie na verloop van tijd 3000 euro, dan is de kloof en de prikkel tussen niet-studeren en wel-studeren vrij klein.
Inclusief allerlei toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag e.d.) kom je er volgens mij dichtbij in de buurt...?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als uitkeringstrekker hark je niet snel 1500 euro netto binnen, mn beste.
Krijgen we dat weer. Als je erover wil bakkeleien, doe het lekker in POL. Dit topic gaat over de definitie van het woord allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inclusief allerlei toeslagen komt je er volgens mij dichtbij in de buurt...?
Niet eigenlijk. Ik denk dat anno 2011 iedereen dat al zo'n beetje weet. Waarom dan extra rompslomp en ambtenaren erop zetten (wat enkel geld kost) om dat nog te blijven benadrukken?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
1. Welk belang heeft de samenleving, om dit te weten (wordt er, bijvoorbeeld, meer criminaliteit gepleegd door mensen die roken, of door mensen die voetballen, en waarom is dat dan wel of niet relevant?
Waarom zou je mensen uberhaupt als allochtoon willen benadrukken? Wat voor meerwaarde heeft het?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer. Als je erover wil bakkeleien, doe het lekker in POL. Dit topic gaat over de definitie van het woord allochtoon.
Nee joh. Anders zouden wel meerdere mensen per direct stoppen met werken. Wat wel zo is, is dat je als je in de uitkering zit, je soms (!!) wel beter uitkomt dan mensen die werken. En dat is dan ook qua kinderen aangezien veel dingen voor je kinderen wordt betaald als je 'n uitkering hebt; van zwemles tot aan computers voor de kinderen (voor school), dit weet ik toevallig uit de schoolboeken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inclusief allerlei toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag e.d.) kom je er volgens mij dichtbij in de buurt...?
Ik wil het niet, de PVV wil het (op de momenten dat het haar goed uitkomt.)quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen uberhaupt als allochtoon willen benadrukken? Wat voor meerwaarde heeft het?
Een alleenstaande krijgt 700 euro. Schrap jij de huur- en zorgtoeslag dan houdt die persoon misschien 200 euro over. Heeft die persoon nog kroost en je schrapt de kinderbijslag, dan moet ze meerdere monden voeden met dat bedrag.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inclusief allerlei toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag e.d.) kom je er volgens mij dichtbij in de buurt...?
Vriendin van mij is ook allochtoon. Idd: blond & blauwe ogen. Kreeg ze een vriendje die heel erg 'anti-allochtonen' was. Dus zij: maar ik ben ook allochtoon. Hij: ja, maar jij bent blond...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef Mpj het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook een ''allochtoon'', terwijl ik 100% Nederlands ben opgevoed. Van mijn vaderland weet ik helemáál niets af. Ik ben blond, blank, het enige wat ''buitenlands'' aan mij is, is mijn achternaam.
Mijn vader komt uit 'n ander land dus ben ik ook maar allochtoon. Tja.
Onzin dus.
Het is ook onzin. Het is hetzelfde als we een een instituut oprichten om de uitkeringsafhankelijkheid van PVV-stemmers en overige stemmers te onderzoeken en dit in kaart te brengen. Dat heeft eveneens geen doel, wat weer allemaal geld kost doordat je er weer ambtenaren op moet zetten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik wil het niet, de PVV wil het (op de momenten dat het haar goed uitkomt.)
Ik vind het ook onzin. Maar kennelijk denken sommige politici dat dit kan helpen bij het terugdringen van de criminaliteit. En zo niet, wat hebben we er dan aan?
Nou het is niet alsof het constant positiviteit uitstraalt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Robus het volgende:
Ik snap niet goed waarom iedereen allochtoon als iets negatiefs ziet.
1. Gerichte preventiequote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
Laten we een poging doen om terug te komen ontopic. Uitkeringenfabeltjes zijn voor POL.
De PVV wil kennelijk meer mensen allochtoon noemen om onderscheid te maken in misdaadstatistieken. Duidelijk is dat ze wil aantonen dat er meer criminaliteit wordt gepleegd door allochtonen.
1. Welk belang heeft de samenleving, om dit te weten (wordt er, bijvoorbeeld, meer criminaliteit gepleegd door mensen die roken, of door mensen die voetballen, en waarom is dat dan wel of niet relevant?)
2. Hoe helpt het ons bij het bestrijden van die criminaliteit.
Ik heb op beide vragen geen antwoord.
Ik ben dan ook niet voor een volledige afschaffing van uitkeringen en toeslagen. Ik ben enkel voor minder nivellering.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een alleenstaande krijgt 700 euro. Schrap jij de huur- en zorgtoeslag dan houdt die persoon misschien 200 euro over. Heeft die persoon nog kroost en je schrapt de kinderbijslag, dan moet ze meerdere monden voeden met dat bedrag.
Niet echt een situatie die ik benijd.
Het ging mij juist om de mensen die het zo erg vinden om meer mensen allochtoon te noemen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou het is niet alsof het constant positiviteit uitstraalt.
Lekker dom vriendje...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin van mij is ook allochtoon. Idd: blond & blauwe ogen. Kreeg ze een vriendje die heel erg 'anti-allochtonen' was. Dus zij: maar ik ben ook allochtoon. Hij: ja, maar jij bent blond...
Nieuwe definitie van autochtoon: blond. De rest is dan maar allochtoon.
"Anti-allochtonen" blinken niet uit in intelligentie.quote:
Zolang Brabanders maar niet onder die groep vallen, want dan zou het woord gelijk devalueren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:56 schreef Robus het volgende:
[..]
Het ging mij juist om de mensen die het zo erg vinden om meer mensen allochtoon te noemen.
Helemaal waar!quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:43 schreef Montov het volgende:
Er zijn al aparte statistieken over derde-generatie-allochtonen waardoor we dergelijke inzichten hebben. Hoe denk je dat de PVV weet dat er hoger dan gemiddeld problemen zijn met die groep?
De term allochtonen uitbreiden is dus totaal onnodig, en het huidige onderscheid is sowieso al nutteloos voor integratie- of criminaliteitsissues. Laten we mensen wat meer gaan classificeren op basis van gedrag, en mensen die normaal bijdragen aan de Nederlandse maatschappij eens volledig te zien als Nederlander in plaats van af te serveren onder het kopje 'allochtoon'.
Maar ja, PVV...
[..]
"Anti-allochtonen" blinken niet uit in intelligentie.
BWhahahahahahahahhahahammamamammaaqhah!quote:De derde generatie zou ook allochtoon moeten worden genoemd omdat de problemen die ze veroorzaken anders op het conto van autochtonen komen te staan in bijvoorbeeld de CBS-statistieken.
Je bedoelt: welk belang heeft een klein deel van de samenleving om dit te weten. Dat kleine deel, de 100% eerstgeborene-Nederlanders (je weet wel, blond haar, blauwe ogen, uit de klei getrokken en terug gesmeten...)quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
Laten we een poging doen om terug te komen ontopic. Uitkeringenfabeltjes zijn voor POL.
De PVV wil kennelijk meer mensen allochtoon noemen om onderscheid te maken in misdaadstatistieken. Duidelijk is dat ze wil aantonen dat er meer criminaliteit wordt gepleegd door allochtonen.
1. Welk belang heeft de samenleving, om dit te weten (wordt er, bijvoorbeeld, meer criminaliteit gepleegd door mensen die roken, of door mensen die voetballen, en waarom is dat dan wel of niet relevant?)
Niet.quote:2. Hoe helpt het ons bij het bestrijden van die criminaliteit.
Wat zijn buitenlanders?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:33 schreef Prospos het volgende:
Buitenlanders die zich identificeren met land van voorouders zijn allochtoon. Einde.
Nee hoor, dan is de uitkering een stuk hoger. Plus nog eens een alleenstaande oudertoeslag.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een alleenstaande krijgt 700 euro. Schrap jij de huur- en zorgtoeslag dan houdt die persoon misschien 200 euro over. Heeft die persoon nog kroost en je schrapt de kinderbijslag, dan moet ze meerdere monden voeden met dat bedrag.
Mensen die naar mijn mening niet uit Nederland komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:54 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wat zijn buitenlanders?
Wat is identificeren?
Mag je er een band mee hebben en liefde voor hebben?
Net als bijvoorbeeld een halve Fransoos die zegt dat ze echt van Frankrijk houdt?
Is het voldoende om Nederland als je thuisland te beschouwen?
En mag je ook zeiken op Nederland net als de autochtonen?
Waar komen al deze regels te staan?
Waarom?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Prospos het volgende:
Ik heb niets tegen meiden met een hoofddoek maar het is of het een of het ander.
Half Nederland is generatie 5 allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:15 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
generatie 1, 2, 3, 4 of 5, het zullen als het aan mij ligt nooit Nederlanders worden.
die band is er nu eenmaal, waarom zou je die moeten ontkennen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Prospos het volgende:
[..]
Mensen die ondanks dat ze hier geboren zijn zich toch verbonden voelen met hun afkomst en zich laten blijken.
dat ligt niet aan jouquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:15 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
generatie 1, 2, 3, 4 of 5, het zullen als het aan mij ligt nooit Nederlanders worden.
En Nederlanders die dwepen met een ander land? Zijn dat landverraders ofzo?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:33 schreef Prospos het volgende:
Buitenlanders die zich identificeren met land van voorouders zijn allochtoon. Einde.
Wat dacht je van Israël? Dat land zit vol met allochtonen (tenminste, volgens deze PVV-definitie dan)quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:49 schreef MakkieR het volgende:
Kun je dan volgens de stelling van de PVV de gehele bevolking van Amerika allochtoon noemen?
Aangezien grotendeling als immigrant vanuit Europa zijn gereist en de andere deel uit Afrika als slaaf. Ik vind het altijd weer verrassend hoe de PVV iets probeert sterk te maken.
quote:PVV-plan is prachtig. Derde generatie kan imago ‘allochtoon’ opkrikken
door Steven de Jong
BINNENLAND Op een enkel blog werd al verwezen naar de Neurenberger Rassenwetten. En op Twitter vroegen velen zich af of ze nu ook tot de geplaagde groep behoren. Hier en daar viel het woord ‘apartheid’. Maar eigenlijk is er helemaal geen reden tot zorg over het plan van de PVV om kleinkinderen van immigranten ook allochtonen te noemen.
Natuurlijk wekt de motivering van PVV-Kamerlid Joram van Klaveren wel enige argwaan. Hij wil voorkomen dat de problemen die de derde generatie veroorzaakt, toegeschreven worden aan autochtonen waarvan de Nederlandse afkomst onbetwist is.
Maar met zijn argument dat een bredere definitie het zicht op de integratie verbetert, zit Van Klaveren helemaal op de lijn van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). “Om de mate van integratie van allochtonen en hun kinderen te meten en de effectiviteit van het integratiebeleid te toetsen, is het nodig om zicht te hebben op de niet-westerse derde generatie”, schreef het agentschap vorig jaar in de Verkenning niet-westerse derde generatie.
Prestaties derde generatie gemakkelijk te meten
Formeel is de derde generatie, met grootouders uit het buitenland, dus autochtoon. Alleen de eerste en tweede generatie (hier geboren, maar met ouders uit het buitenland) heten allochtoon.
Het CBS volgt de derde generatie – een jonge, kleine en snelgroeiende groep – al bijna tien jaar. Dat gaat heel eenvoudig. In de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) staan alle mensen geregistreerd die in Nederland wonen, met hun geboorteland. Door te filteren op familiebanden is met een druk op de knop te zien wiens grootouder niet in Nederland is geboren. Dit personenbestand heeft het CBS in 2010 gekoppeld aan databanken met gegevens over arbeidsmarktpositie, uitkeringsafhankelijkheid, scholing en criminaliteit. Inzoomen op personen in de leeftijd van 15 tot en met 44 jaar levert een integratieplaatje op, dat vergeleken kan worden met de tweede en eerste niet-westerse generatie, en met de autochtonen.
Veelbelovende generatie, zo leren de eerste cijfers
De niet-westerse derde generatie is nog een zeer jonge bevolkingsgroep, schrijft het CBS. Ruim 40 procent is jonger dan 5 jaar en 25 procent is tussen 5 en 9 jaar. Om uitspraken over de integratie te doen zou een onderzoek pas in 2020 echt zin hebben. Vooral omdat Turken en Marokkanen nog ver ondervertegenwoordigd zijn en de jeugd dan inmiddels volwassen is. Op 1 januari 2008 bestond de niet-westerse derde generatie uit ruim 55 duizend personen. Bijna de helft is van Surinaamse afkomst.
Toch gaf deze eerste verkenning al een positieve ontwikkeling aan. Volwassenen van de niet-westerse derde generatie hebben ongeveer even vaak een baan als autochtone volwassenen. Ook de uitkeringspositie van de niet-westerse derde generatie komt sterk overeen met die van autochtonen. De niet-westerse allochtonen hebben anderhalf tot twee keer zoveel uitkeringen als de niet-westerse derde generatie.
Wel zijn er meer voortijdig schoolverlaters (15–22 jaar) onder de niet-westerse derde generatie dan onder autochtonen. Maar weer minder vergeleken met de niet-westerse allochtonen.
Ook heeft het CBS al antwoord op cijfers waar de PVV mogelijk het meest benieuwd naar is. “Het percentage volwassenen dat verdacht is van een delict en het percentage Halt-jongeren ligt voor de niet-westerse derde generatie (iets) hoger dan voor autochtonen, maar is lager dan voor de niet-westerse allochtonen.”
Met zo’n rapport kan de ‘derde generatie allochtoon’ thuiskomen. Het zal het hele imago van ‘de’ allochtoon opkrikken en de PVV wat wind uit de zeilen halen. Zo bezien is het vreemd dat Van Klaveren met dit plan komt. Hoe beter allochtonen scoren, hoe minder zetels voor Geert Wilders.
Nek-aan-nek race met autochtoon
Toch ziet het er niet naar uit dat de derde generatie het predicaat allochtoon daadwerkelijk krijgt. Minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) liet vandaag de Tweede Kamer weten dat hij er niets voor voelt. Met als argument dat het kabinet een eind wil maken aan beleid dat is gebaseerd op herkomst, en iedereen gelijk wil behandelen.
Dat gaat overigens lijnrecht in tegen de werkwijze van het CBS: mensen met zweetvoeten worden niet geregistreerd, maar voor de rest is precies duidelijk hoe groepen met gelijke kenmerken presteren. Die wetenschap kan het beleid alleen maar effectiever maken. Bovendien zou het beeld van ‘de’ allochtoon kunnen kantelen. Voor je het weet gaan ‘zij’ beter dan ‘wij’ presteren.
quote:GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi noemt het voorstel op nu.nl 'symbolische prietpraat'. Volgens hem gaat het om 'oerhollandse kinderen' die Van Klaveren misschien wel gaan verzorgen op zijn oude dag.
Wow, dit gedeelte ben ik dus 100% met je eensquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:43 schreef Montov het volgende:
Er zijn al aparte statistieken over derde-generatie-allochtonen waardoor we dergelijke inzichten hebben. Hoe denk je dat de PVV weet dat er hoger dan gemiddeld problemen zijn met die groep?
De term allochtonen uitbreiden is dus totaal onnodig, en het huidige onderscheid is sowieso al nutteloos voor integratie- of criminaliteitsissues. Laten we mensen wat meer gaan classificeren op basis van gedrag, en mensen die normaal bijdragen aan de Nederlandse maatschappij eens volledig te zien als Nederlander in plaats van af te serveren onder het kopje 'allochtoon'.
Autochtone kinderen wel dan ? DIe houden toch ook alleen maar handje op bij studiefinanciering, zorgtoeslag en wat dies meer zij ?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, door de uitgebreide verzorgingsstaat. Het stimuleert immigranten(kinderen) niet alles eruit te halen wat er in zit.
Gewoon bij iedere misdaad vastleggen wat de nationaliteit van de dader is en wat de nationaliteit van de ouders is geboren en welke nationaliteit ze hebbenquote:Op donderdag 30 juni 2011 02:18 schreef Bluesdude het volgende:
Het woord allochtoon is verneukeratief.
Mensen gebruiken het in verschillende betekenissen . Bijv als synoniem voor buitenlander en niet-Nederlander. En tegelijkertijd in de betekenis van ook een buitenlandse afkomst hebben.
Statistieken hebben over de kleinkinderen van migranten kan best nuttig zijn, maar het is nonsens dat de overheid de definitie van 'allochtoon' gaat vastleggen.
Over de statistieken : iemand met een ouder in het buitenland geboren komt in de statistieken niet in de categorie autochtoon... Dat is al jaren een vertekening in de tabellen van het CBS.
De PVV wilt die vertekening nog verder doorvoeren door een kleinkind met 1 in het buitenland geboren grootouder en 3 in Nederland geboren in het hokje niet-Nederlander te stoppen.
In veel gevallen is die ene grootouder idd een buitenlander ...maar in een groot aantal gevallen dus niet.. Bijv 1 miljoen mensen of meer hebben een Indisch-Nederlandse afkomst en de meesten van hen worden in het hokje 'buitenlander' gepropt door de PVV.
Overigens zou een kind van Wilders ook `buitenlander´ zijn.
Het draait toch uiteindelijk om te kunnen constateren dat iemand een niet-Nederlander is, niet bij ons hoort, en dus crimineler is, bij hem? Wij-zij dus? En wij zijn goed en zij zijn slecht?quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:18 schreef Bluesdude het volgende:
Het woord allochtoon is verneukeratief.
Mensen gebruiken het in verschillende betekenissen . Bijv als synoniem voor buitenlander en niet-Nederlander. En tegelijkertijd in de betekenis van ook een buitenlandse afkomst hebben.
Statistieken hebben over de kleinkinderen van migranten kan best nuttig zijn, maar het is nonsens dat de overheid de definitie van 'allochtoon' gaat vastleggen.
Over de statistieken : iemand met een ouder in het buitenland geboren komt in de statistieken niet in de categorie autochtoon... Dat is al jaren een vertekening in de tabellen van het CBS.
De PVV wilt die vertekening nog verder doorvoeren door een kleinkind met 1 in het buitenland geboren grootouder en 3 in Nederland geboren in het hokje niet-Nederlander te stoppen.
In veel gevallen is die ene grootouder idd een buitenlander ...maar in een groot aantal gevallen dus niet.. Bijv 1 miljoen mensen of meer hebben een Indisch-Nederlandse afkomst en de meesten van hen worden in het hokje 'buitenlander' gepropt door de PVV.
Overigens zou een kind van Wilders ook `buitenlander´ zijn.
Ik verander je quote en zo zou ik het willen zien.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon NIET bij iedere misdaad vastleggen wat de nationaliteit van de dader is en wat de nationaliteit van de ouders is geboren en welke nationaliteit ze hebben
Ik zou zeggen dat je privacy rechten verspeelt op het moment dat je een misdaad pleegtquote:Op donderdag 30 juni 2011 02:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik verander je quote en zo zou ik het willen zien.
Het zou wat mij betreft alleen vastgelegd mogen worden wanneer de dader het uit discriminerend gevoel zou doen.
Lees is een standaard buurtkrant.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Robus het volgende:
Ik snap niet goed waarom iedereen allochtoon als iets negatiefs ziet.
Als je Lombok Utrecht bedoelt, niks mis met die wijk...quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:42 schreef ems. het volgende:
[..]![]()
![]()
Tovik woont zeker niet in schalkwijk of lombok.
Wat is haar precieze afkomst? Er word vaak toch anders gekeken naar een Europese allochtoon dan naar een niet-Westerse allochtoon (en dan doel ik niet alleen op het uiterlijk).quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin van mij is ook allochtoon. Idd: blond & blauwe ogen. Kreeg ze een vriendje die heel erg 'anti-allochtonen' was. Dus zij: maar ik ben ook allochtoon. Hij: ja, maar jij bent blond...
Een misdaad is een misdaad. Moet ook gewoon bestraft worden. Dus geen leger maatschappelijk werkers erop, maar gewoon de gevolgen dragen van je daad. Daarin hoort een wet niet te kijken naar verschillende achtergrond, dus waarom anderen wel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je privacy rechten verspeelt op het moment dat je een misdaad pleegt
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat je het moet gebruiken voor het bepalen van de hoogte van de strafquote:Op donderdag 30 juni 2011 02:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Een misdaad is een misdaad. Moet ook gewoon bestraft worden. Dus geen leger maatschappelijk werkers erop, maar gewoon de gevolgen dragen van je daad. Daarin hoort een wet niet te kijken naar verschillende achtergrond, dus waarom anderen wel.
Nee, dat zeg ik ook niet. Het benoemen van de achtergrond is dus net zo nutteloos omdat de wet niet in kleurtjes of achtergrond hoort te werken. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat je het moet gebruiken voor het bepalen van de hoogte van de straf
Wat is daar de lol van ? Heb ik dan eerder mijn fiets terug als die gejat is ? Oh, de ouders van de dader zijn geboren in Marokko. Wauw, hele opluchting. Thanks for nothing.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon bij iedere misdaad vastleggen wat de nationaliteit van de dader is en wat de nationaliteit van de ouders is geboren en welke nationaliteit ze hebben
Als alle fietsendieven allemaal ouders uit Marokko hebben wsl welquote:Op donderdag 30 juni 2011 02:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is daar de lol van ? Heb ik dan eerder mijn fiets terug als die gejat is ? Oh, de ouders van de dader zijn geboren in Marokko. Wauw, hele opluchting. Thanks for nothing.
Nee dat de integratie dus totaal niet gelukt is en jij weer een nieuwe koopt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is daar de lol van ? Heb ik dan eerder mijn fiets terug als die gejat is ? Oh, de ouders van de dader zijn geboren in Marokko. Wauw, hele opluchting. Thanks for nothing.
Ik wel, PVV heeft gewoon niets te doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
Waar werd je moeder geboren?quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Als mensen tegen mij zeiden dat ik allochtoon was, dan zei ik altijd met een knipoog:
'Mijn opa en oma kwamen in 1951 naar Nederland. Zij waren allochtoon. Mijn vader werd in Nederland geboren. Hij is allochtoon. En er was zelfs nog even het plan om mij decennia later dan ook maar allochtoon te maken, maar dat ging toch net een stapje te ver.'
So much for de knipoog.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef Mpj het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook een ''allochtoon'', terwijl ik 100% Nederlands ben opgevoed. Van mijn vaderland weet ik helemáál niets af. Ik ben blond, blank, het enige wat ''buitenlands'' aan mij is, is mijn achternaam.
Mijn vader komt uit 'n ander land dus ben ik ook maar allochtoon. Tja.
Onzin dus.
Ongeveer net zoveel positiviteit als de term 'mens'. Uiteindelijk kiest ieder persoon zelf of men het begrip associeert met de postieve of negatieve 'kenmerken'.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou het is niet alsof het constant positiviteit uitstraalt.
Oh? Waarom zullen het als het aan jou ligt nooit Nederlanders worden?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:15 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Lees eens een standaard buurtkrant? Oke gedaan, wat nu? Misschien kun je ook gewoon zeggen wat je bedoelt, aangezien ik niet zo van gokken hou.quote:
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htmquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet echt een situatie die ik benijd.
Ik gok, Molukse opa en oma. Zijn vader getrouwd met Nederlandse, dus hij dan geen allochtoon. Ik het precies hetzelfde alleen mijn moeder is officieel allochtoon omdat haar ouders ook van de Molukken komen. Mijn vader is 100% kaaskop.quote:
Je begint echt te ratelen over van alles en nog wat, terwijl het in dit topic volgens mij juist gaat om de derde generatie allochtonen. Dus niet om oorlogsvluchtelingen, 'normaal brood bestellen' en 'om een fietsband vragen'quote:Op donderdag 30 juni 2011 03:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee dat de integratie dus totaal niet gelukt is en jij weer een nieuwe koopt.
Ochja zijn er zat die lekker meedoen echt hulde![]()
Denk is andersom jij mag een land in omdat oorlog etc, dan wil je toch normaal een brood bestellen, hoe je om een fietsband vraagt, hier is het meer van SOEBSIDIE en ze hebben zelfs eigen wijken![]()
helemaal voor ons.
Misschien kort door de bocht maar toch laat is wat positiefs komen dan.
Zelfde met Griekenland trouwens kut volk.
Ik denk het niet. Volgens mij gaat het toch meer om de derde generatie kinderen met dubbele paspoorten en/of een moeder die uit het buitenland is gehaald als importbruid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:09 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik gok, Molukse opa en oma. Zijn vader getrouwd met Nederlandse, dus hij dan geen allochtoon. Ik het precies hetzelfde alleen mijn moeder is officieel allochtoon omdat haar ouders ook van de Molukken komen. Mijn vader is 100% kaaskop.
En ik heb een Friese voor en achternaam, zie er echter wat exotischer uit dan de gemiddelde Fries. Maar wellicht word ik nu wel een allochtoon! Vettttttt
Nederland.quote:
Volgens mij ben jij gewoon allochtoon volgens de statistieken, want volgens mij kijkt men naar het geboorteland / geboorteplaats van de persoon. Bij jouw moeder waarschijnlijk Suriname/Paramaribo.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:30 schreef sp3c het volgende:
toen mijn moeder in het buitenland werd geboren was dat buitenland gewoon Nederland, ze heeft voor zover ik weet altijd een Nederlands paspoort gehad, oma en opa bleven achter en kregen na de onafhankelijkheid een Surinaams paspoort, die kwamen later toch en hebben nu een Nederlands paspoort
pa is een 'oerhollander' maar wat ben ik nu?
leuke vraag voor de inburgeringscursus![]()
Nee zwart en crimineel is nog steeds allochtoon, ongeacht waar je vandaan komt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon allochtoon volgens de statistieken, want volgens mij kijkt men naar het geboorteland / geboorteplaats van de persoon. Bij jouw moeder waarschijnlijk Suriname/Paramaribo.
Spreek je nu voor jezelf of is dit jouw veronderstelling mbt hoe anderen erover denken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:41 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee zwart en crimineel is nog steeds allochtoon, ongeacht waar je vandaan komt.
hoe werkt dit met blanke Surinamers?quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:41 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee zwart en crimineel is nog steeds allochtoon, ongeacht waar je vandaan komt.
ik dacht dat het om de nationaliteit van de ouders ging?quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon allochtoon volgens de statistieken, want volgens mij kijkt men naar het geboorteland / geboorteplaats van de persoon. Bij jouw moeder waarschijnlijk Suriname/Paramaribo.
Het CBS maakt hokjes naar geboorteplaats van de ene ouder in het buitenland geboren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:00 schreef sp3c het volgende:
ik dacht dat het om de nationaliteit van de ouders ging?
Volgens de PVV ben jij de allochtone vader van foute niet-westerse kinderen..quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:30 schreef sp3c het volgende:
toen mijn moeder in het buitenland werd geboren was dat buitenland gewoon Nederland, ze heeft voor zover ik weet altijd een Nederlands paspoort gehad, oma en opa bleven achter en kregen na de onafhankelijkheid een Surinaams paspoort, die kwamen later toch en hebben nu een Nederlands paspoort
pa is een 'oerhollander' maar wat ben ik nu?
leuke vraag voor de inburgeringscursus![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Joh, sp3c is superlief en heel slim! Daar kan alleen maar slim/lief zaad uitkomen. En wanneer die zaadjes ook nog eens goed kunnen zwemmen is dat alleen een aanwinst voor Nederland. Relaxte kinderen gaan dat wordenquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het CBS maakt hokjes naar geboorteplaats van de ene ouder in het buitenland geboren.
PVV wilt dus uitbreiding naar geboorteplaats van die ene grootouder in het buitenland geboren.
Maar het gaat de PVV vooral om de niet-westerse afkomsten.. Die mensen vinden ze een gevaar voor Hollands Glorie.
[..]
Volgens de PVV ben jij de allochtone vader van foute niet-westerse kinderen..
Je kinderen zijn een verhoogd veiligheidsrisico voor de samenleving... vandaar dus dat de PVV wllt dat ze extra in de gaten worden gehouden oa dmv verdergaande statistieken... en de verplichting dat de staat ieder individu op zijn naam noteert naar etniciteit.
Hoera voor de etikettering !!
Nou, dan zijn de allochtonen in ieder geval definitief in de meerderheid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:45 schreef Gia het volgende:
Och, het kan zo simpel zijn: Heb je een vreemde nationaliteit dan ben je allochtoon, heb je alleen de Nederlandse nationaliteit dan ben je autochtoon, tenzij je zelf in het buitenland bent geboren.
In dat laatste geval ben je een allochtone Nederlander.
Dan is het voor iedereen duidelijk.
Voor de rest verandert er sowieso niks, qua rechten en plichten.
Ja, dat is idd wel eerst nodigquote:
niet echtquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, dan zijn de allochtonen in ieder geval definitief in de meerderheid.
Altijd leuk om te zien hoe de angst regeert...quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Het wordt alleen eng omdat je nu al weet dat de PVV allerlei restrictieve maatregelen in wil gaan voeren tegen mensen die zo geregistreerd staan. De impact van zo'n wijziging wordt daarmee opeens veel groter.
Ik houd er serieus rekening mee dat de PVV nog jaren haar stempel op het Nederlands beleid gaat drukken. Wellicht wordt het zelfs de grootste partij.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Altijd leuk om te zien hoe de angst regeert...
Dat de PVV daarop inspeelt is tot daar aan toe. Gaat het ook niet redden.
Toch ga je er min of meer wel vanuit en baseert je angst erop. Zo nutteloos.
En daar ben ik dus op tegen. Gewoon straffen naar aanleiding van daad. Niet naar achtergrond kijken en de achtergrond/afkomst, en die als smoes gaan gebruiken om nog meer geld in die pot te stoppen voor meer begeleiding. Iedereen hoort te weten dat daden bestraft gaan worden. De wet hoort naar inwoner/burger te kijken. Niet naar waar je voorvaderen weg komen. De derde generatie hoort dit al helemaal te weten. Moet je ook gewoon gelijk behandelen, en ook gelijk bestraffen voor misdaden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het op zich geen verkeerde redenering dat je de statistieken zuiver wil houden trouwens. Als 3e-generatie jongeren voor problemen zorgen, is het handig als je dat kan terugvinden. Dan kun je er ook beleid op maken.
Het wordt alleen eng omdat je nu al weet dat de PVV allerlei restrictieve maatregelen in wil gaan voeren tegen mensen die zo geregistreerd staan. De impact van zo'n wijziging wordt daarmee opeens veel groter.
Dit is van hetzelfde niveau als de islam tsunami die Wilders uit zijn bek trekt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik houd er serieus rekening mee dat de PVV nog jaren haar stempel op het Nederlands beleid gaat drukken. Wellicht wordt het zelfs de grootste partij.
En tja, ze hebben vaak genoeg laten weten wat ze dan van plan zijn. Een monocultuur, waarin geen plaats is voor allochtonen die niet leven volgens die monocultuur. Als ze dan de definitie voor allochtoon willen verbreden, is er gewoon reden voor bezorgdheid.
Dat dus, wat is dat voor een josti-reden. We moeten deze mensen allochtoon noemen anders worden hun misdaden toegeschreven op het conto van autochtonenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef Monolith het volgende:
Ik stel voor dat we het met terugwerkende kracht voor een generatie of 50 doen. Kunnen we tenminste met zekerheid zeggen dat alle criminaliteit wordt veroorzaakt door allochtonen.
Het gaat ook niet alleen om de strafmaat. Statistieken worden ook gebruikt om in te spelen op taalproblemen bij jonge kinderen. Of bijvoorbeeld om gericht beleid te maken op gezondheid, overgewicht of miskramen (die bij allochtonen veel vaker voorkomen dan bij autochtonen).quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef paddy het volgende:
[..]
En daar ben ik dus op tegen. Gewoon straffen naar aanleiding van daad. Niet naar achtergrond kijken en de achtergrond/afkomst, en die als smoes gaan gebruiken om nog meer geld in die pot te stoppen voor meer begeleiding. Iedereen hoort te weten dat daden bestraft gaan worden. De wet hoort naar inwoner/burger te kijken. Niet naar waar je voorvaderen weg komen. De derde generatie hoort dit al helemaal te weten. Moet je ook gewoon gelijk behandelen, en ook gelijk bestraffen voor misdaden.
Hoe kom je daar nou bij? Een monocultuur is gewoon het doel van de PVV (denk zelfs dat het letterlijk zo in het verkiezingsprogramma staat), en de afgelopen jaren hebben ze veelvuldig gebruik gemaakt van statistieken rondom allochtonen om dat doel te bereiken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit is van hetzelfde niveau als de islam tsunami die Wilders uit zijn bek trekt.
Je begrijpt me niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Een monocultuur is gewoon het doel van de PVV (denk zelfs dat het letterlijk zo in het verkiezingsprogramma staat), en de afgelopen jaren hebben ze veelvuldig gebruik gemaakt van statistieken rondom allochtonen om dat doel te bereiken.
Ik heb inmiddels al 3 keer uitgelegd waarom het niet ongegrond is. Kom eerst eens met argumenten, zou ik zeggen...quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet.
Net zoals het geschreeuw van Wilders over de islam tsunami zinloos geblaat is, is jouw post over je ongegronde angst dat ook.
Blijf een beetje de zaak in perspectief zien, angstzaaier.
Extreme ideeën winnen het nooit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al 3 keer uitgelegd waarom het niet ongegrond is. Kom eerst eens met argumenten, zou ik zeggen...
Ik denk dat er veel meer mensen met ergens 10 generaties terug Duitse of Belgische voorvaderen zijn dan je denktquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet echt
maar dat maakt niet zo heel veel uit eigenlijk
Weer geen argumenten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Extreme ideeën winnen het nooit.
Als ik je dat nog uit moet leggen
Mja, je kunt altijd nog ten einde je kop in het zand steken.quote:
Beleid maken is natuurlijk niet alleen maar straffen. Als je problemen snel kan opsporen, kan je ze ook eerder in de kiem smoren. Stel dat Marokkaantjes die aan kleine criminaliteit doen volgens de cijfers een enorme kans hebben om de serieuze criminaliteit in te gaan later, dan kan je naast het straffen wel degelijk beleid maken (de cijfers spreken dat overigens tegen). Het kan best belangrijk zijn om te weten, zolang xenofoben die geen onderscheid kunnen maken tussen individuen en statistiek er maar met hun tengels vanaf blijven.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef paddy het volgende:
[..]
En daar ben ik dus op tegen. Gewoon straffen naar aanleiding van daad. Niet naar achtergrond kijken en de achtergrond/afkomst, en die als smoes gaan gebruiken om nog meer geld in die pot te stoppen voor meer begeleiding. Iedereen hoort te weten dat daden bestraft gaan worden. De wet hoort naar inwoner/burger te kijken. Niet naar waar je voorvaderen weg komen. De derde generatie hoort dit al helemaal te weten. Moet je ook gewoon gelijk behandelen, en ook gelijk bestraffen voor misdaden.
Moet je nu werkelijk uitleggen met argumenten dat extreme ideeën de politiek niet halen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:50 schreef paddy het volgende:
'Waarom proberen jullie het niet gewoon met tegenargumenten i.p.v elkaar te beneuzelen?
Ja graagquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moet je nu werkelijk uitleggen met argumenten dat extreme ideeën de politiek niet halen?
Ik vertrouw dan liever op gezond verstand. Scheelt me tijd en inderdaad, geneuzel.
Persoonlijk geneuzel helpt ook niet echtquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moet je nu werkelijk uitleggen met argumenten dat extreme ideeën de politiek niet halen?
Ik vertrouw dan liever op gezond verstand. Scheelt me tijd en inderdaad, geneuzel.
Daarom houd ik het hier ook bij. Mensen die hun kop in het zand steken is energieverspilling.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Persoonlijk geneuzel helpt ook niet echt
Die zijn het ergst.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:01 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter is straks ook allochtoon, want haar opa is Belgisch...
M'n neefje van 6 zegt ook altijd dat 'ie geen zin meer heeft, als hij een spelletje aan het verliezen is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarom houd ik het hier ook bij. Mensen die hun kop in het zand steken is energieverspilling.
Je mag van mij alleen doorgaan als de behoefte groot is. Succes ermee.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
M'n neefje van 6 zegt ook altijd dat 'ie geen zin meer heeft, als hij een spelletje aan het verliezen is.
Dat is natuurlijk eenvoudig aantoonbaar onjuist, je hoeft maar een random geschiedenisboek open te slaan. Rare beweringquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoezo zouden extreme ideeën de politiek niet halen? Voorbeelden genoeg in de wereld/geschiedenis lijkt mij....quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, dan zijn de allochtonen in ieder geval definitief in de meerderheid.
http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/quote:Naar schatting 98% van de Nederlanders heeft buitenlandse voorouders
quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk eenvoudig aantoonbaar onjuist, je hoeft maar een random geschiedenisboek open te slaan. Rare bewering
Alleen hoef je geen 100 jaar terug..... kom nou eens met goede argumenten waarom extreme ideeën de politiek niet zouden halen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
![]()
God ja, laten we de politiek van 100 jaar geleden en ouder als voorbeeld nemen.
Fijn dat je onze samenleving zo weg zet. Benieuwd of je dat ook doet met ons sociale stelsel.
Vertel...quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:10 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Alleen hoef je geen 100 jaar terug.....
Waar komt die hooghartigheid toch vandaan bij jou? Iemand die je vertrouwd moet je toch hebben verteld dat je schijnbaar een klap van de molen hebt gehad? Denk nou eens na voordat je direct gaat ontkennen, tenenkrommend iedere keer weer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
![]()
God ja, laten we de politiek van 100 jaar geleden en ouder als voorbeeld nemen.
Fijn dat je onze samenleving zo weg zet. Benieuwd of je dat ook doet met ons sociale stelsel.
Omdat de bevolking daar nooit voor stemt en de PVV nimmer de overhand krijgt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:10 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Alleen hoef je geen 100 jaar terug..... kom nou eens met goede argumenten waarom extreme ideeën de politiek niet zouden halen.
Doe ik maar eerst wacht ik af op je antwoord. Misschien kan ik wel wat van je leren, alvast bedanktquote:
Je hebt wat gevonden bij de koppensnellers in Afrika?quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:12 schreef kingmob het volgende:
Maar goed, we gaan mee in je waanidee. Kan je ook geen voorbeelden bedenken uit de recente geschiedenis? Of van andere landen, of 'tellen' die ook al niet?
Aannames.... maar ik hoop dat je gelijk krijgt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat de bevolking daar nooit voor stemt en de PVV nimmer de overhand krijgt.
"Meest aannemelijke op basis van de gegevens nu en de opinie van de bevolking" lijkt me een goed argument.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:14 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Aannames.... maar ik hoop dat je gelijk krijgt.
'gevonden'quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hebt wat gevonden bij de koppensnellers in Afrika?
Het blijven aannames.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
"Meest aannemelijke op basis van de gegevens nu en de opinie van de bevolking" lijkt me een goed argument.
Ik acht de kans dat PVV de grootste partij wordt groter dan dat aliens de verkiezingen winnenquote:Anders kun je je ook wel bang maken over aliens die binnen 10 jaar de verkiezingen winnen. Immers, hoe klein de kans ook, het is mogelijk.
Ondanks dat het buitenland niets met onze manier an beschaving heeft uit te staan, kan Duitsland wel op gaan. Dus kom er maar mee.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
'gevonden'Ben je aan het Wikipediaen in de hoop je er onderuit te lullen? Duitsland telt niet? de balkan telt niet? Marxistische revoluties tellen niet? Apartheid telt niet?
Dat komt omdat je haat en angst meer aanwezig is dan je inzicht.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:22 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het blijven aannames.
[..]
Ik acht de kans dat PVV de grootste partij wordt groter dan dat aliens de verkiezingen winnen
Haat?quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat komt omdat je haat en angst meer aanwezig is dan je inzicht.
Yup. PVV haat.quote:
De kans dat er in dit tijdperk aliens naar de aarde komen is al erg kleinquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat komt omdat je haat en angst meer aanwezig is dan je inzicht.
"Ze" niet zien zitten is heel wat anders dan hatenquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. PVV haat.
Of wil je me vertellen dat je ze wel ziet zitten?
Want in het buitenland wonen geen mensen. Ze zijn daar genetisch compleet anders. Wij zijn speciaal en kunnen niet gecorrumpeerd worden natuurlijkquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ondanks dat het buitenland niets met onze manier an beschaving heeft uit te staan, kan Duitsland wel op gaan. Dus kom er maar mee.
Bij deze een openbaring voor Van Klaveren;quote:"Niet-westerse allochtonen zijn nog altijd oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Straks zien we dat niet meer, omdat ze te boek staan als autochtoon", stelt Van Klaveren.
Omdat Henk & Ingrid dan hun vooroordelen en Telegraaf-kennis bevestigd zien worden, dat levert Geert puntjes op.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:33 schreef Prospos het volgende:
Had je nou een Duits voorbeeld of niet?quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:31 schreef kingmob het volgende:
[..]
Want in het buitenland wonen geen mensen. Ze zijn daar genetisch compleet anders. Wij zijn speciaal en kunnen niet gecorrumpeerd worden natuurlijk
Als je van kaas gemaakt bent en als een windmolen energie opwekt, met een fundering van klompen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:45 schreef Sloggi het volgende:
Wanneer ben je eigen Nederlander volgens mensen als Gia?
U gaat door voor de magnetron.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:47 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
In principe is dit gewoon het criterium natuurlijk.
[ afbeelding ]
Niks meer en niks minder.
Beter nog, volbloed-Nederlanders zijn er vrijwel niet meer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer mensen met ergens 10 generaties terug Duitse of Belgische voorvaderen zijn dan je denkt
Een psycholoog of therapeut kan zoiets prima beoordelen aan de hand van een persoonlijk gesprek met de crimineel in kwestie. Daar is geen statistiek voor nodig die zegt wat er wel of niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Beleid maken is natuurlijk niet alleen maar straffen. Als je problemen snel kan opsporen, kan je ze ook eerder in de kiem smoren. Stel dat Marokkaantjes die aan kleine criminaliteit doen volgens de cijfers een enorme kans hebben om de serieuze criminaliteit in te gaan later, dan kan je naast het straffen wel degelijk beleid maken (de cijfers spreken dat overigens tegen). Het kan best belangrijk zijn om te weten, zolang xenofoben die geen onderscheid kunnen maken tussen individuen en statistiek er maar met hun tengels vanaf blijven.
Natuurlijk is dat wel vast te stellen. Criminaliteit doet zich vooral voor onder de leeftijdscategorie van 15 - 23 (dacht ik) plaats.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een psycholoog of therapeut kan zoiets prima beoordelen aan de hand van een persoonlijk gesprek met de crimineel in kwestie. Daar is geen statistiek voor nodig die zegt wat er wel of niet gaat gebeuren.
Goed, nuchter artikel. Broodnodig in deze discussie.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:20 schreef Sjaakz het volgende:
PVV-plan is prachtig. Derde generatie kan imago ‘allochtoon’ opkrikken
Zou wel een bak zijn, dat over paar jaar op deze manier af te lezen is dat 'zij' het beter doen dan 'wij'quote:
Het blijft een idioot plan vanuit een idiote gedachte.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed, nuchter artikel. Broodnodig in deze discussie.
Ik vind inzicht een prima argument.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het blijft een idioot plan vanuit een idiote gedachte.
Mijn dochter is ook een van "hen" en is als jongste gewoon de beste van de klas tussen al die achterlijke inboorlingenquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou wel een bak zijn, dat over paar jaar op deze manier af te lezen is dat 'zij' het beter doen dan 'wij'
Hier in een redelijk grote stad in de buurt is er een wijk, wonen veel allochtonen; zijn frigging allemaal zeer ruime koopwoningen met een garage, kinderen gaan meestal naar VWO/HAVO en in het aanpalende villawijkje wonen ook al redelijk wat allochtonen...quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Mijn dochter is ook een van "hen" en is als jongste gewoon de beste van de klas tussen al die achterlijke inboorlingen
En nee ze hoeft geen Burka en wordt niet uitgehuwelijkt aan haar achter(lijke)neef
Naar jouw mening?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Prospos het volgende:
[..]
Mensen die naar mijn mening niet uit Nederland komen.Mensen die ondanks dat ze hier geboren zijn zich toch verbonden voelen met hun afkomst en zich laten blijken.
Een band? Ja natuurlijk, niet iedere buitenlander is slecht.
Als die halve Fransoos in Frankrijk is geboren is het een allochtoon. Met ''houden van'' is niks mis.
Als je Nederland als je thuisland ziet leef je volgens de regels (normen) die hier zijn.
Buitenlanders klagen net zo hard mee als de rest, maar vaak voelen ze zich benadeeld omwille van hun geloof/afkomst en dat is een eeuwige discussiepunt (mijn mening)
Aan derde generatie buitenlanders denk ik aan; jonge Moslima's met hoofddoek, make-up en skinnyjeans. Moslima's met geblondeerd haar. Ik heb niets tegen meiden met een hoofddoek maar het is of het een of het ander.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Prospos het volgende:
Ja natuurlijk, niet iedere buitenlander is slecht.
Er is gewoon relatief weinig contact tussen autochtonen en allochtonen en daardoor verlaat men zich op vooroordelen, denk ik.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
![]()
Geuanceerd hoor. "Maar de meeste wel!"
Jouw dochter? Ben je al zo oudquote:Op donderdag 30 juni 2011 16:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Mijn dochter is ook een van "hen" en is als jongste gewoon de beste van de klas tussen al die achterlijke inboorlingen
En nee ze hoeft geen Burka en wordt niet uitgehuwelijkt aan haar achter(lijke)neef
Zo simpel is de wereld soms voor sommigenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:55 schreef EatMeAlive het volgende:
Zolang hij of zij nog steeds steelt is het een allochtoon
Leeftijd 38, dochter 8, achtergrond is Mocro van vaders zijde. Ben overigens wel in NL geboren, getogen en heb de wapenen gedragen voor het Koninkrijkquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:24 schreef msnk het volgende:
[..]
Jouw dochter? Ben je al zo oudWat is je achtergrond
?
Daarvoor niet dan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:20 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Leeftijd 38, dochter 8, achtergrond is Mocro van vaders zijde. Ben overigens wel in NL geboren, getogen en heb de wapenen gedragen voor het Koninkrijk
Geslacht: Man
Burgerlijke Staat: Gehuwd
Strafblad: Ruim 11 jaar schoon
Nee hoor, onder allochtonen verstaan wij mensen met een andere huidskleurquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Mijn vader is Zweeds, jaren terug hierheen gekomen (30 jaar terug ofzo), mijn moeder is Nederlander. Daaruit ben ik ontstaan.
Ben ik nou allochtoon? Als ik nu een kind krijg, dan is dat nog een allochtoon?
Oh, dus als ik een kind krijg met een neger is dat kind dan wel weer een allochtoon?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:07 schreef EatMeAlive het volgende:
[..]
Nee hoor, onder allochtonen verstaan wij mensen met een andere huidskleur
Alleen als hij overlast bezorgtquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:25 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Oh, dus als ik een kind krijg met een neger is dat kind dan wel weer een allochtoon?![]()
Ik snap hem.
die ook nog eens moslim zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:07 schreef EatMeAlive het volgende:
[..]
Dat had ik dus nooit gezocht achter een Cambuur SCCtjequote:Op donderdag 30 juni 2011 22:20 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Leeftijd 38, dochter 8, achtergrond is Mocro van vaders zijde. Ben overigens wel in NL geboren, getogen en heb de wapenen gedragen voor het Koninkrijk
Geslacht: Man
Burgerlijke Staat: Gehuwd
Strafblad: Ruim 11 jaar schoon
er zijn zat autochtonen met een andere huidskleur... vooral blank is veel voorkomend.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:07 schreef EatMeAlive het volgende:
[..]
Ja en jij ook. Maar dat ben je al, maar je bent vast wit. Dus dan maakt het niks uit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Mijn vader is Zweeds, jaren terug hierheen gekomen (30 jaar terug ofzo), mijn moeder is Nederlander. Daaruit ben ik ontstaan.
Ik beroep me op mijn zwijgrechtquote:
Inderdaad, zo erg is het al.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ik ben er speciaal voor verhuisd. 1 blik op het schoolplein en dit soort beeldenquote:Op donderdag 30 juni 2011 16:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Mooie combinatie bij vrouwen. En ja jij bent een allochtoon, maar je kinderen niet (als je met iemand een kind krijgt die hier geboren is)quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Jij bent liever een parasiet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook gelijk mn baan opgezegd.
Nu nog wel volgens de definitie van het CBS, maar de PVV wilt op naam een registratie in de gemeentelijke administratie en iemand met een opa in het buitenland geboren ( en 3 grootouders in Nederland) krijgt het labellletje allochtoon.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:22 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Mooie combinatie bij vrouwen. En ja jij bent een allochtoon, maar je kinderen niet (als je met iemand een kind krijgt die hier geboren is)
U is niet bekend met sarcasme?quote:
Zeker wel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Maar aan de andere kant het vlees en bloed van een 2000 jaar oude man tot je nemen, en daarna knielen voor een martelwerktuig, dat is heel normaal voor kinderen.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou ik ben er speciaal voor verhuisd. 1 blik op het schoolplein en dit soort beelden
[ afbeelding ]
vertelden me al genoeg.
Als meisjes van 6 al doeken om moeten om ze tegen sexuele blikken te beschermen
Wij nemen geen vlees en bloed tot ons. Doe normaal zeg!quote:Op maandag 4 juli 2011 11:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant het vlees en bloed van een 2000 jaar oude man tot je nemen, en daarna knielen voor een martelwerktuig, dat is heel normaal voor kinderen.
Religie is gewoon nogal mal. Ik vind het spelletje 'wie heeft de beste religie?' dan ook erg lachwekkend. Christendom, islam, jodendom. Het raakt allerdrie kant noch wal.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij nemen geen vlees en bloed tot ons. Doe normaal zeg!
Een hostie en wijn is symbolisch.
Besnijden en een hoofddoek is echt. Je zegt dan dat je een kind als een seksueel wezen ziet wat beschermd moet worden tegen wellustige blikken!
Ik snap werkelijk niet waarom die kerels niet zelf met oogkleppen op hoeven te lopen. Zij zijn degene die zich niet in kunnen houden!
Ben je belazerd, sarcasme is my middle name . Maar je imago als linkse krakende hippie werkt hier tegen jequote:
Nee, ik ga een beetje ontslag nemen omdat ik teveel belasting moet betalen, met als gevolg dat ik veel minder ontvang. Neem voor dergelijke logica moet je bij Zienswijze wezen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ben je belazerd, sarcasme is my middle name . Maar je imago als linkse krakende hippie werkt hier tegen je
Je hebt helemaal gelijk. Maar er zijn nu eenmaal mensen die hier vanuit de oudheid, generaties lang mee zijn grootgebracht. Dit krijg je er niet zomaar uit.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
Religie is gewoon nogal mal. Ik vind het spelletje 'wie heeft de beste religie?' dan ook erg lachwekkend. Christendom, islam, jodendom. Het raakt allerdrie kant noch wal.
Ik zie het probleem niet. Ramadan is voor die mensen wat Pasen voor ons is: gewoon een traditie. Zie het probleem eerlijk gezegd niet. Alle christelijke tradities worden eveneens opgelegd aan kinderen. Kijk, ik vind Ramadan ook niks, maar je kunt die mensen niet dwingen om hun kinderen niet mee te laten doen. Althans, dat vind ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar er zijn nu eenmaal mensen die hier vanuit de oudheid, generaties lang mee zijn grootgebracht. Dit krijg je er niet zomaar uit.
En of je nu uit bijgeloof drie rondjes om de oude eik holt en je huis in oranje kleuren tooit, in de hoop dat Nederland een EK wint, of met een groep gelovigen brood en wijn nuttigt om het sterven van een man 2000 jaar geleden te herdenken, blijft allemaal om het even.
Maar wanneer een geloof mensen beperkt in hun mogelijkheden, door verplicht in doeken te lopen, kleine meisjes die niet kunnen spelen, jongetjes (en meisjes) die verminkt worden om onlogische redenen......dat gaat me te ver.
Als een volwassen moslim graag een maandlang overdag vast, prima moet ie zelf weten. Maar dit aan kinderen opleggen gaat te ver.
Ik vind dat de gezondheid nooit door een geloof in gevaar gebracht mag worden. En het is een feit dat moslimvrouwen die altijd volledig ingepakt zijn, stuk voor stuk gebrek hebben aan vitamine D. Er is zonlicht/daglicht nodig om dit op te kunnen nemen. Een tabletje alleen helpt dus niet.
Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij gelooft of niet gelooft.
En de kinderen van de kleinkinderen van immigranten? Zeg maar de kinderen van mijn kinderen? Zijn dat ook nog allochtonen? En hun kinderen? Beetje vaag allemaal. Waar is de grens? Dan zijn de mensen die we nu Amerikanen noemen, eigenlijk helemaal geen Amerikanen. Het zijn Fransen, Engelsen, Nederlanders en Ieren etc.quote:
Nou nee, vind ik ook niet normaal en dat doen de mijne dan ook niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant het vlees en bloed van een 2000 jaar oude man tot je nemen, en daarna knielen voor een martelwerktuig, dat is heel normaal voor kinderen.
Waarom doe je dan wel alsof alle moslims hetzelfde doen?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou nee, vind ik ook niet normaal en dat doen de mijne dan ook niet.
Ha, ik ben geen christen hoor. Maar een moslim is wel een... tada... moslim.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:15 schreef Killaht het volgende:
[..]
Waarom doe je dan wel alsof alle moslims hetzelfde doen?
Met ramadan, zeker in deze tijd (zomer) is het absoluut heel slecht om kinderen de hele dag niets te drinken te geven. Dat kan tot grote gezondheidsklachten leiden.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Ramadan is voor die mensen wat Pasen voor ons is: gewoon een traditie. Zie het probleem eerlijk gezegd niet. Alle christelijke tradities worden eveneens opgelegd aan kinderen. Kijk, ik vind Ramadan ook niks, maar je kunt die mensen niet dwingen om hun kinderen niet mee te laten doen. Althans, dat vind ik.
Het is ongezond. Het veroorzaakt een vitamine D-gebrek. En om welke reden? Dat mannen zich niet kunnen inhouden. Dat zij dan oogkleppen opzetten!quote:Wat betreft de burqa; ik vind het ook geen gezicht, maar tegelijkertijd wil ik moslima's niet dwingen dat apparaat uit te doen. Nu roep jij ongetwijfeld dat er sprake is van dwang, maar dat durf ik niet te zeggen. Ik ben ervan overtuigd dat een groot aantal burqa-draagsters wordt gedwongen zich in te pakken. Maar dat is nogal lastig na te gaan.
Daarom lijkt het mij het makkelijkst om de volgende regels te hanteren:quote:Op maandag 4 juli 2011 14:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
En de kinderen van de kleinkinderen van immigranten? Zeg maar de kinderen van mijn kinderen? Zijn dat ook nog allochtonen? En hun kinderen? Beetje vaag allemaal. Waar is de grens? Dan zijn de mensen die we nu Amerikanen noemen, eigenlijk helemaal geen Amerikanen. Het zijn Fransen, Engelsen, Nederlanders en Ieren etc.
Dat bijvoorbeeld lijkt me veel logischer.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom lijkt het mij het makkelijkst om de volgende regels te hanteren:
Je bent allochtoon als je (ook) een vreemde nationaliteit hebt, of
Je bent allochtoon als je zelf in het buitenland bent geboren.
Kan er nooit twijfel over bestaan.
Wat loop je dan te zeiken?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou nee, vind ik ook niet normaal en dat doen de mijne dan ook niet.
Als ze tot in de 10de generatie de Marokkaanse nationaliteit behouden, is dat ook zo.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef LXIV het volgende:
Het gaat uiteraard helemaal niet om juridische status (autochtoon of allochtoon) maar om ethniciteit. Aangezien daarop echter niet 'gediscrimineerd' mag worden moet die status opgerekt worden. Want we willen wel lezen dat het om Marokkaantjes gaat wanneer er een bejaardenclub gemolesteerd wordt.
Stigmatiseren kan je leren, nietwaar?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze tot in de 10de generatie de Marokkaanse nationaliteit behouden, is dat ook zo.
Als je de marokkaanse nationaliteit hebt, ben je (ook) Marokkaan. Niks aan te doen.
Wmb ben je dan ook allochtoon, dus.
Nee, dat is het dus volgens de regel der wet niet!quote:Op maandag 4 juli 2011 12:13 schreef Gia het volgende:
Wij nemen geen vlees en bloed tot ons. Doe normaal zeg!
Een hostie en wijn is symbolisch.
Precies. Blij dat er nog wat mensen zijn die dat nog weten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus volgens de regel der wet niet!
De zegening die vooraf gedaan wordt zorgt namelijk dat de hostie en de wijn 'transsubstantieert' (zo noemt men dat), waardoor het daadwerkelijk echt het lichaam en het bloed van Jezus zou moeten zijn.
Ok, er is geen kip meer die dat gelooft, maar dat is wel het idee erachter.
En jij kent kinderen die zijn overleden als gevolg van deelname aan de Ramadan? Verder is het vasten meestal in het najaar, maar dat kan ik mis hebben. En ik vind dit trouwens nogal een zwaktebod, je probeert de islam nu in het verdomhoekje te duwen door er kinderen bij te slepen. Terwijl die jou geen ene reet kunnen schelen. En ik zal je eerlijk zijn, die koters kunnen mij ook geen kloot schelen. Als zij met de hele familie gaan vasten, dan doen ze hun best maar.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Met ramadan, zeker in deze tijd (zomer) is het absoluut heel slecht om kinderen de hele dag niets te drinken te geven. Dat kan tot grote gezondheidsklachten leiden.
De christelijke vasten is hier dus ook totaal niet mee te vergelijken.
En als vrouwen zich nou prettig voelen in zo'n apparaat. Wie ben jij om daarover te oordelen? Wie ben jij om te zeggen: ik weet wat goed voor u is, trek die verrekte burqa uit? Maar het is jou daar ook helemaal niet om te doen, wees eerlijk. Het gaat jij puur om de burqa als islamitisch symbool. Daarom moet dat apparaat uit. Geeft niet, maar speel wel open kaart.quote:Het is ongezond. Het veroorzaakt een vitamine D-gebrek. En om welke reden? Dat mannen zich niet kunnen inhouden. Dat zij dan oogkleppen opzetten!
Nogal mis, ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is het vasten meestal in het najaar, maar dat kan ik mis hebben.
Oke. En nu? Zolang jonge moslim-kinderen niet massaal het loodje leggen, is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogal mis, ja.
De ramadan schuift elk jaar ongeveer een dag of 10 naar voren.
In 2010 was de ramadan van 11 augustus tot 10 september.
In 2011 is 't ie van1 tot 29 augustus.
In 2012 omstreeks 20 juli.
10 dagen eerder, dus.
zie ook:
http://mens-en-samenlevin(...)tot-en-met-2015.html
Jij kent me helemaal niet en ik meen letterlijk wat ik zeg.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
En jij kent kinderen die zijn overleden als gevolg van deelname aan de Ramadan? Verder is het vasten meestal in het najaar, maar dat kan ik mis hebben. En ik vind dit trouwens nogal een zwaktebod, je probeert de islam nu in het verdomhoekje te duwen door er kinderen bij te slepen. Terwijl die jou geen ene reet kunnen schelen. En ik zal je eerlijk zijn, die koters kunnen mij ook geen kloot schelen. Als zij met de hele familie gaan vasten, dan doen ze hun best maar.
En als vrouwen zich nou prettig voelen in zo'n apparaat. Wie ben jij om daarover te oordelen? Wie ben jij om te zeggen: ik weet wat goed voor u is, trek die verrekte burqa uit? Maar het is jou daar ook helemaal niet om te doen, wees eerlijk. Het gaat jij puur om de burqa als islamitisch symbool. Daarom moet dat apparaat uit. Geeft niet, maar speel wel open kaart.
Een verbod op besnijdenis kan ik mij nog in vinden. Met vasten zie ik eerlijk gezegd geen probleem. Ken eerlijk gezegd geen cijfers van jonge moslims die massaal het loodje leggen. Uit het oogpunt van solidariteit is de Ramadan zelfs wel een aardige traditie. Wat de burqa betreft kun je best gelijk hebben, maar iemand dat zichzelf wil aandoen, wie ben ik aan dan om haar dat te verbieden? En nu kun jij beweren dat de vrouwen worden gedwongen een burqa te dragen. Dat zal in bepaalde gevallen best kloppen, maar het is onmogelijk te controleren.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij kent me helemaal niet en ik meen letterlijk wat ik zeg.
Heb geen enkel probleem met geloven of gelovige mensen. Maar wel waar het tegen wetten en regels van een land gaat en keer op keer uitzonderingen gemaakt worden.
En ook waar het de gezondheid aantast. De islam doet dat.
Er zijn meerdere geloven waar bepaalde zaken gebeuren die niet deugen, maar die komen niet voor in Nederland. Hoef me niet druk te maken over oerwoudstammen die nekjes van jonge meisjes oprekken of penissen van jonge jongens, natuurlijk.
Maar goed, jij vindt dus dat mensen, op grond van geloof het recht hebben hun kinderen of vrouwen alles aan te doen wat hun geloof voorschrijft. Duidelijk.
Ik vind dat Nederland een te geciviliseerd land is om dat toe te staan.
En dan heb ik het vooral over besnijdenis, strenge vasten voor kinderen en het dragen van de boerka.
Boerka dus om twee redenen. In Nederland is gezichtsbedekkende kleding feitelijk niet toegestaan, voor de boerka is nog steeds een uitzondering gemaakt. Wat hopelijk snel afgelopen is. Verder is de boerka erg ongezond, omdat de huid van deze vrouwen onvoldoende in contact komt met zonlicht, waardoor er onvoldoende opname is van vitamine D.
http://nieuwreligieuspeil.ophetweb.nu/node/973
Ook baby's krijgen dus via borstvoeding dan te weinig kalk binnen, met alle gevolgen van dien.
Vitamine D is namelijk weer nodig voor de opname van calcium. Vrouwen met te weining vitamine D nemen dus te weinig calcium op, waardoor hun voeding te weinig calcium bevat.
Is natuurlijk een heel ander onderwerp wat ook de aandacht heeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:48 schreef Sloggi het volgende:
Het gezondheidsargument is natuurlijk flauwekul. Je kunt McDonald's verbieden, daar maken veel meer mensen gebruik van en is ook ongezond.
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een boerka af te doen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Is natuurlijk een heel ander onderwerp wat ook de aandacht heeft.
Er is op dat gebied namelijk al heel veel verbeterd. Gezondere frituurolie bijvoorbeeld.
Ook is er al meermaals gesproken over een vettax.
Maar je kunt mensen nu eenmaal niet dwingen gezond te eten. Ook niet door een Mac D te verbieden. Voorlichting gebeurt wel.
Verminking is echter iets wat wel te verbieden is. En terecht.
Iemand die dik is kan afvallen. Zo'n voorhuid groeit niet terug.
Google is your friend:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
Kinderen, zieke mensen en zwakke, oudere mensen hoeven niet aan de ramadan mee te doen, heb ik begrepen hoor... Vast wel een moslim op FOK! die dit kan bevestigen.
Wie heeft het over een hoofddoek?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een hoofddoek af te doen?
16 uur is wat overdreven. Er mag niet worden gegeten tussen de zonsopgang en zonsondergang. Verder krijg je er niks van hoor, wanneer je als tiener gaat vasten. Tenzij je ziek bent, maar dan hoef je niet mee te doen, begrijp ik van Ryan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Google is your friend:
http://ramadantijd.nl/ramadan/voor-wie/kinderen
Voor jongens dus vanaf de eerste zaadlozing. Voor meisjes vanaf de eerste menstruatie.
Ik was, bijvoorbeeld, met mijn 11 al ongesteld.
Dat vind ik toch echt te jong om een maandlang meer dan 16 uur per dag niets te drinken.
Zo zwart wit als in je een bron ligt het dus niet. Bovendien spreken we dus maximaal over circa 15-jarigen, niet over kinderen in de basisschoolleeftijd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Google is your friend:
http://ramadantijd.nl/ramadan/voor-wie/kinderen
Voor jongens dus vanaf de eerste zaadlozing. Voor meisjes vanaf de eerste menstruatie.
Ik was, bijvoorbeeld, met mijn 11 al ongesteld.
Dat vind ik toch echt te jong om een maandlang meer dan 16 uur per dag niets te drinken.
Inderdaad ja, dat kan. Zie Frankrijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een boerka af te doen?
Meisjes kunnen menstrueren vanaf 10 jaar. Hoewel dát wel uitzonderingen zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo zwart wit als in je een bron ligt het dus niet. Bovendien spreken we dus maximaal over circa 15-jarigen, niet over kinderen in de basisschoolleeftijd.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/opon/2012/zon07.htmlquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
16 uur is wat overdreven. Er mag niet worden gegeten tussen de zonsopgang en zonsondergang.
Alles kan. Maar is het wenselijk (retorische vraag)?quote:
En jij beschikt ongetwijfeld over cijfers waaruit blijkt dat moslims-jongeren ernstig ziek worden of zelfs de pijp uitgaan als gevolg van de Ramadan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/opon/2012/zon07.html
zon onder 22.02 uur, zon op 5.16 uur?
Dat betekent dat er 17 uur geramedand wordt in juli.
In augustus: 5.55- 21.27, nog altijd 16 en een half uur.
De rammadan is dan ook gewoon zwaar kut. Achterlijke tradities voor achterlijk volk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als kinderen elk jaar massaal de pijp uitgaan als gevolg van het vasten, dan had je een punt.
Wat is de rammadan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De rammadan is dan ook gewoon zwaar kut. Achterlijke tradities voor achterlijk volk.
Een ganstah-rapper uit Swahili.quote:
Je bedoelt zoals de besnijdenis van joodse jongetjes?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wanneer een geloof mensen beperkt in hun mogelijkheden, door verplicht in doeken te lopen, kleine meisjes die niet kunnen spelen, jongetjes (en meisjes) die verminkt worden om onlogische redenen......dat gaat me te ver.
Als een volwassen moslim graag een maandlang overdag vast, prima moet ie zelf weten. Maar dit aan kinderen opleggen gaat te ver.
[...]
Donner zegt dus dat het al mogelijk is kleinkinderen van migranten in tabelletjes te zetten zoals van Klaveren wilt. Definities veranderen bij overheidsdecreet en registaties op naam is overbodig.quote:Minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) voelt er niets voor om ook derde generatie immigranten het etiket 'allochtoon' op te plakken. Dat bleek woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer over zijn integratienota.
De bewindsman reageerde op een voorstel van PVV'er Joram van Klaveren. Die wees er op dat de derde generatie nog steeds oververtegenwoordigd is als het gaat om criminaliteit en schooluitval. Door hen te betitelen als autochtoon, zou er in de statistieken een scheef beeld ontstaan. Ook zou er geen inzicht meer te krijgen zijn in de voortgang van de integratie van de derde generatie, aldus de PVV'er.
Volgens Donner leidt het voorstel alleen maar tot meer verwarring. Het kabinet wil juist een eind maken aan het beleid dat is gebaseerd op herkomst, en iedereen gelijk behandelen. Daarnaast is de herkomst van deze groep nog steeds te achterhalen en te registreren. "Daarvoor hoef ik de definitie niet te veranderen", aldus de minister. Ook bij de andere partijen kon het voorstel van Van Klaveren op weinig bijval rekenen
Waarom? Loopt een kind gevaar of schade op?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
Schade wel, ja. Ik vind het een beschadiging als je om niet medische redenen een onderdeel van een mens wegsnijdt. Als iemand daar zelf voor kiest op of na zijn 18de, prima. Maar ouders die dat laten doen bij hun kind, vind ik fout.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom? Loopt een kind gevaar of schade op?
Dat is toch dat je er op los mag rammen dan, tijdens de Ramadan? Heel natuurlijk dat je wat knorriger wordt door het hongergevoel enzo.quote:
Precies, is het meteen duidelijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Kugari-Ken het volgende:
Persoonlijk zeg ik dubbel paspoort = allochtoon.
dan ben je standaard allochtoon, dat is de huis-tuin-en-keuken allochtoon.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, is het meteen duidelijk.
Uiteraard ben je ook allochtoon als je in het buitenland geboren bent en genaturaliseerd bent tot Nederlander, zonder tweede nationaliteit te behouden.
Uiteraard, was ook maar een aanvulling. Maar goed, die integreren nog wel, omdat ze hun eigen nationaliteit opgeven.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
dan ben je standaard allochtoon, dat is de huis-tuin-en-keuken allochtoon.
Ben het verder helemaal met je eens.quote:Tweede paspoort allochtonen zijn de nieuwe allochtoon, het uitbreidingspakket. Als je in de derde generatie nog te maken hebt met dubbele paspoorten, dan is er iets mis en kun je niet spreken van integratie.
Ook al is dat tweede paspoort puur symbolisch, ben je hier geboren en getogen en spreek je geen woord van de taal waar je tweede paspoort vandaan komt, dan nog ben je een allochtoon. Meteen een reden om bij de geboorte van je kind moeite te doen om dat tweede paspoort niet aan te vragen of er op een andere manier onderuit te komen.
Allochtoon zijn is helemaal niet slecht, allochtoon zijn is een neutraal iets, het is hoe je er invulling aan geeft wat bepaald of je wel of geen waardevol lid van de samenleving bent.
Beatrix heeft slechts één nationaliteit en is in Nederland geboren. Dus autochtoon.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Killaht het volgende:
Beatrix is ook allochtoon, omdat Duitse vorst. Dus ook ff wijzigen in allochtoon. De eerste beschaving komt uit Irak. Heel de wereld is allochtoon, dus niemand is Nederlander. oh wacht..
Mensen in hokjes blijven duwen![]()
Niet kijken naar het persoonlijke individu![]()
PVV![]()
Wilders![]()
Dit topic![]()
Maar ze zijn toch geboren in Nederland, dus NLquote:Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Beatrix heeft slechts één nationaliteit en is in Nederland geboren. Dus autochtoon.
Als men alleen uitgaat van de nationaliteit, niet van wat iemands ouders waren, is Bea geen allochtoon. Ook Wimlex niet. Maxima wel. Hun kinderen.....weet ik niet of ze ook de Argentijnse nationaliteit hebben. Zou wel mogen met een Argentijnse moeder.
In dat geval zijn ze gewoon allochtoon.
=quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Killaht het volgende:
Beatrix is ook allochtoon, omdat Duitse vorst. Dus ook ff wijzigen in allochtoon. De eerste beschaving komt uit Irak. Heel de wereld is allochtoon, dus niemand is Nederlander. oh wacht..
PVV![]()
Wilders![]()
Dit topic![]()
De kinderen van maxima en Alexander?quote:Op maandag 11 juli 2011 15:52 schreef Killaht het volgende:
[..]
Maar ze zijn toch geboren in Nederland, dus NL
Volgens mij zijn kinderen die geboren en getogen zijn in Nederland, Nederlanders. Ze hebben de Nederlandse cultuur, normen en waarden meegekregen. Ze herkennen zich in de Nederlandse cultuur, dan kan je ze wel leuk allochtoon noemen, maar dat slaat nergens op.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:56 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Het individu bestaat niet in deze context. We spreken van een cultuur, van een land, van een groep, omdat mensen kudde-dieren zijn die hun identiteit, dus ook hun individuele identiteit, ontlenen aan de groep. Zelfs jij die zich zo hard afzet tegen de groep laat zijn identiteit bepalen door de grotere groep.
Daarbij ben je opmerkelijk hypocriet door vervolgens de PVV in je lijstje op te noemen, NADAT je je beklaagt dat mensen niet kijken naar het individu. Je gaat volledig voorbij aan de persoonlijke standpunten van deze mensen en hun motivaties, en je dringt jouw persoonlijke voorkeuren en inzichten op aan deze mensen, als groep, maar ook als individu.
quote:Op maandag 11 juli 2011 15:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
Tweede paspoort allochtonen zijn de nieuwe allochtoon, het uitbreidingspakket. Als je in de derde generatie nog te maken hebt met dubbele paspoorten, dan is er iets mis en kun je niet spreken van integratie.
Fout, kinderen van Alexander en Maxima zijn allochtoon. Volgens de wet is tweede generatie allochtoon, dus de kinderen van de kinderen zijn pas Nederlands.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
De kinderen van maxima en Alexander?
Ja, maar in geval iemand allochtoon is, wanneer die twee nationaliteiten heeft, stel dat dit wet zou zijn, hetgeen nu (nog) niet zo is, dan zouden die drie prinsesjes allochtoon zijn als zij ook de Argentijnse nationaliteit hebben.
Ik verwacht niet dat dit zo is. En het zou verder ook geen verschil maken, want ze zijn ook Nederlands.
Verder geloof ik ook niet dat die zich schuldig zullen gaan maken aan ernstig crimineel gedrag, dus hebben ze sowieso niets te vrezen.
Allochtoon of autochtoon is dan niet meer dan een aanduiding.
En wat nou als die kinderen die hier geboren en getogen zijn zich NIET kunnen vinden in de Nederlandse cultuur, en niet de hier geldende normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, wat nou als deze kinderen van hun ouders meekrijgen dat ze allochtoon zijn maar van de regering uit gezien niet? Wat nou als deze kinderen de Nederlandse taal als tweede taal meekrijgen van huis uit?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:01 schreef Killaht het volgende:
[..]
Volgens mij zijn kinderen die geboren en getogen zijn in Nederland, Nederlanders. Ze hebben de Nederlandse cultuur, normen en waarden meegekregen. Ze herkennen zich in de Nederlandse cultuur, dan kan je ze wel leuk allochtoon noemen, maar dat slaat nergens op.
Lees effe terug, a.u.b.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:02 schreef Killaht het volgende:
[..]
Fout, kinderen van Alexander en Maxima zijn allochtoon. Volgens de wet is tweede generatie allochtoon, dus de kinderen van de kinderen zijn pas Nederlands.
Wilders is een allochtoon volgens gia's definitie.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Killaht het volgende:
PVV![]()
Wilders![]()
Dit topic![]()
Gia
Waarom zouden ze zich in de Nederlandse cultuur van autochtonen moeten vinden. Blijkbaar zie jij die kinderen niet als Nederlanders, want anders zou je hun cultuur ook tot de Nederlandse rekenen. Dus jij verstoot die kinderen en vervolgens ga je klagen waarom ze zich niet in de Nederlandse cultuur kunnen vinden.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:04 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
En wat nou als die kinderen die hier geboren en getogen zijn zich NIET kunnen vinden in de Nederlandse cultuur, en niet de hier geldende normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, wat nou als deze kinderen van hun ouders meekrijgen dat ze allochtoon zijn maar van de regering uit gezien niet? Wat nou als deze kinderen de Nederlandse taal als tweede taal meekrijgen van huis uit?
Want deze "wat nou als" is wat mensen al geruime tijd registreren in het onderwijs en bij andere instelligen.
Ik verstoot helemaal niemand, en je ageert tegen de verkeerde, graag even je gal over killaht spuwen svp, aangezien alles dat ik typ voortkomt uit zijn bericht.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef Mathemaat het volgende:
Waarom zouden ze zich in de Nederlandse cultuur van autochtonen moeten vinden. Blijkbaar zie jij die kinderen niet als Nederlanders, want anders zou je hun cultuur ook tot de Nederlandse rekenen. Dus jij verstoot die kinderen en vervolgens ga je klagen waarom ze zich niet in de Nederlandse cultuur kunnen vinden.
Leg uit? Volgens mij heeft hij geen twee nationaliteiten.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:44 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wilders is een allochtoon volgens gia's definitie.
Heeft Wilders geen paspoort van de staat Israël?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Leg uit? Volgens mij heeft hij geen twee nationaliteiten.
Dat je een tweede nationaliteit aan zou mogen vragen, wil niet zeggen dat je die ook al hebt. En dus ben je dan (nog) geen allochtoon.
Lijkt me sterk dat ze zich niet kunnen vinden in de Nederlandse cultuur, bewust en onbewust krijgen ze dat mee. En Nederlandse taal zal altijd 1e taal zijn, omdat ze hier geboren zijn. Tuurlijk kunnen er buitenlandse culturen meegegeven worden, maar de Nederlandse cultuur zal overheersen, simpelweg omdat ze hier geboren zijn en getogen. In hoeverre zijn wij al niet besmet met internationale culturen, zoals de VS bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:04 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
En wat nou als die kinderen die hier geboren en getogen zijn zich NIET kunnen vinden in de Nederlandse cultuur, en niet de hier geldende normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, wat nou als deze kinderen van hun ouders meekrijgen dat ze allochtoon zijn maar van de regering uit gezien niet? Wat nou als deze kinderen de Nederlandse taal als tweede taal meekrijgen van huis uit?
Want deze "wat nou als" is wat mensen al geruime tijd registreren in het onderwijs en bij andere instelligen.
Als hij dat wel heeft, is hij volgens mijn 'definitie' (idee), inderdaad allochtoon.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Heeft Wilders geen paspoort van de staat Israël?
2008.quote:But this isn't all. Bosma brings up a very important fact: that under Dutch law the grandchildren of immigrants - a category which would include many, if not most, of today's Moroccan-Dutch teens - would not be officially identified as "allochtoon," or immigrant, but as "autochtoon" - that is, as native Dutch men.
http://memo.brucebawer.com/blogarchive2008.htm
Oh, dan maakt die 2e paspoort dus ook niet uit.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
Allochtoon zijn is helemaal niet slecht, allochtoon zijn is een neutraal iets, het is hoe je er invulling aan geeft wat bepaald of je wel of geen waardevol lid van de samenleving bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |