quote:PVV vindt kleinkinderen immigranten ook allochtoon
print rss - door Redactie op 29-06-2011 @ 08:01
Ook kleinkinderen van immigranten moeten als allochtoon worden aangemerkt. Dat zegt PVV-Kamerlid Joram van Klaveren woensdag op nu.nl en in De Telegraaf.
De derde generatie zou ook allochtoon moeten worden genoemd omdat de problemen die ze veroorzaken anders op het conto van autochtonen komen te staan in bijvoorbeeld de CBS-statistieken. Zo zou geen inzicht meer te krijgen zijn in de voortgang van hun integratie.
"Niet-westerse allochtonen zijn nog altijd oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Straks zien we dat niet meer, omdat ze te boek staan als autochtoon", stelt Van Klaveren.
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi noemt het voorstel op nu.nl 'symbolische prietpraat'. Volgens hem gaat het om 'oerhollandse kinderen' die Van Klaveren misschien wel gaan verzorgen op zijn oude dag.
De PVV pleit woensdag bij minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) voor het plan bij een vergadering over integratie. Tachtig procent van de derde generatie allochtonen is jonger dan 10 jaar.
Nee, door de uitgebreide verzorgingsstaat. Het stimuleert immigranten(kinderen) niet alles eruit te halen wat er in zit.quote:
Ik zei het toch.quote:
Waarom zou je Nederlands leren en je inspannen als je toch 42% of 52% van je eigen verdiende inkomsten aan de staat moet afgeven? Niet dat ik dat niet zou doen, maar het is toch wel een kwestie.quote:
De eerste Nederlander (of allochtoon) die 52% van zijn inkomsten aan de staat moet afstaan, moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou je Nederlands leren en je inspannen als je toch 42% of 52% van je eigen verdiende inkomsten aan de staat moet afgeven? Niet dat ik dat niet zou doen, maar het is toch wel een kwestie.
Jij denkt dat alle allochtonen een uitkering trekken?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De eerste Nederlander (of allochtoon) die 52% van zijn inkomsten aan de staat moet afstaan, moet ik nog tegenkomen.
Ehm, nee? Lees nog eens?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle allochtonen een uitkering trekken?
Ik heb dan ook gelijk mn baan opgezegd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou je Nederlands leren en je inspannen als je toch 42% of 52% van je eigen verdiende inkomsten aan de staat moet afgeven? Niet dat ik dat niet zou doen, maar het is toch wel een kwestie.
Zou je niet voor wat minder nivellering pleiten? Als je incl. uitkering en toeslagen 1500 netto per maand krijgt, en je krijgt na je studie na verloop van tijd 3000 euro, dan is de kloof en de prikkel tussen niet-studeren en wel-studeren vrij klein.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook gelijk mn baan opgezegd.
Als uitkeringstrekker hark je niet snel 1500 euro netto binnen, mn beste.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zou je niet voor wat minder nivellering pleiten? Als je incl. uitkering en toeslagen 1500 netto per maand krijgt, en je krijgt na je studie na verloop van tijd 3000 euro, dan is de kloof en de prikkel tussen niet-studeren en wel-studeren vrij klein.
Inclusief allerlei toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag e.d.) kom je er volgens mij dichtbij in de buurt...?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als uitkeringstrekker hark je niet snel 1500 euro netto binnen, mn beste.
Krijgen we dat weer. Als je erover wil bakkeleien, doe het lekker in POL. Dit topic gaat over de definitie van het woord allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inclusief allerlei toeslagen komt je er volgens mij dichtbij in de buurt...?
Niet eigenlijk. Ik denk dat anno 2011 iedereen dat al zo'n beetje weet. Waarom dan extra rompslomp en ambtenaren erop zetten (wat enkel geld kost) om dat nog te blijven benadrukken?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
1. Welk belang heeft de samenleving, om dit te weten (wordt er, bijvoorbeeld, meer criminaliteit gepleegd door mensen die roken, of door mensen die voetballen, en waarom is dat dan wel of niet relevant?
Waarom zou je mensen uberhaupt als allochtoon willen benadrukken? Wat voor meerwaarde heeft het?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer. Als je erover wil bakkeleien, doe het lekker in POL. Dit topic gaat over de definitie van het woord allochtoon.
Nee joh. Anders zouden wel meerdere mensen per direct stoppen met werken. Wat wel zo is, is dat je als je in de uitkering zit, je soms (!!) wel beter uitkomt dan mensen die werken. En dat is dan ook qua kinderen aangezien veel dingen voor je kinderen wordt betaald als je 'n uitkering hebt; van zwemles tot aan computers voor de kinderen (voor school), dit weet ik toevallig uit de schoolboeken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inclusief allerlei toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag e.d.) kom je er volgens mij dichtbij in de buurt...?
Ik wil het niet, de PVV wil het (op de momenten dat het haar goed uitkomt.)quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen uberhaupt als allochtoon willen benadrukken? Wat voor meerwaarde heeft het?
Een alleenstaande krijgt 700 euro. Schrap jij de huur- en zorgtoeslag dan houdt die persoon misschien 200 euro over. Heeft die persoon nog kroost en je schrapt de kinderbijslag, dan moet ze meerdere monden voeden met dat bedrag.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inclusief allerlei toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag e.d.) kom je er volgens mij dichtbij in de buurt...?
Vriendin van mij is ook allochtoon. Idd: blond & blauwe ogen. Kreeg ze een vriendje die heel erg 'anti-allochtonen' was. Dus zij: maar ik ben ook allochtoon. Hij: ja, maar jij bent blond...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef Mpj het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook een ''allochtoon'', terwijl ik 100% Nederlands ben opgevoed. Van mijn vaderland weet ik helemáál niets af. Ik ben blond, blank, het enige wat ''buitenlands'' aan mij is, is mijn achternaam.
Mijn vader komt uit 'n ander land dus ben ik ook maar allochtoon. Tja.
Onzin dus.
Het is ook onzin. Het is hetzelfde als we een een instituut oprichten om de uitkeringsafhankelijkheid van PVV-stemmers en overige stemmers te onderzoeken en dit in kaart te brengen. Dat heeft eveneens geen doel, wat weer allemaal geld kost doordat je er weer ambtenaren op moet zetten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik wil het niet, de PVV wil het (op de momenten dat het haar goed uitkomt.)
Ik vind het ook onzin. Maar kennelijk denken sommige politici dat dit kan helpen bij het terugdringen van de criminaliteit. En zo niet, wat hebben we er dan aan?
Nou het is niet alsof het constant positiviteit uitstraalt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Robus het volgende:
Ik snap niet goed waarom iedereen allochtoon als iets negatiefs ziet.
1. Gerichte preventiequote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
Laten we een poging doen om terug te komen ontopic. Uitkeringenfabeltjes zijn voor POL.
De PVV wil kennelijk meer mensen allochtoon noemen om onderscheid te maken in misdaadstatistieken. Duidelijk is dat ze wil aantonen dat er meer criminaliteit wordt gepleegd door allochtonen.
1. Welk belang heeft de samenleving, om dit te weten (wordt er, bijvoorbeeld, meer criminaliteit gepleegd door mensen die roken, of door mensen die voetballen, en waarom is dat dan wel of niet relevant?)
2. Hoe helpt het ons bij het bestrijden van die criminaliteit.
Ik heb op beide vragen geen antwoord.
Ik ben dan ook niet voor een volledige afschaffing van uitkeringen en toeslagen. Ik ben enkel voor minder nivellering.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een alleenstaande krijgt 700 euro. Schrap jij de huur- en zorgtoeslag dan houdt die persoon misschien 200 euro over. Heeft die persoon nog kroost en je schrapt de kinderbijslag, dan moet ze meerdere monden voeden met dat bedrag.
Niet echt een situatie die ik benijd.
Het ging mij juist om de mensen die het zo erg vinden om meer mensen allochtoon te noemen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou het is niet alsof het constant positiviteit uitstraalt.
Lekker dom vriendje...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin van mij is ook allochtoon. Idd: blond & blauwe ogen. Kreeg ze een vriendje die heel erg 'anti-allochtonen' was. Dus zij: maar ik ben ook allochtoon. Hij: ja, maar jij bent blond...
Nieuwe definitie van autochtoon: blond. De rest is dan maar allochtoon.
"Anti-allochtonen" blinken niet uit in intelligentie.quote:
Zolang Brabanders maar niet onder die groep vallen, want dan zou het woord gelijk devalueren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:56 schreef Robus het volgende:
[..]
Het ging mij juist om de mensen die het zo erg vinden om meer mensen allochtoon te noemen.
Helemaal waar!quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:43 schreef Montov het volgende:
Er zijn al aparte statistieken over derde-generatie-allochtonen waardoor we dergelijke inzichten hebben. Hoe denk je dat de PVV weet dat er hoger dan gemiddeld problemen zijn met die groep?
De term allochtonen uitbreiden is dus totaal onnodig, en het huidige onderscheid is sowieso al nutteloos voor integratie- of criminaliteitsissues. Laten we mensen wat meer gaan classificeren op basis van gedrag, en mensen die normaal bijdragen aan de Nederlandse maatschappij eens volledig te zien als Nederlander in plaats van af te serveren onder het kopje 'allochtoon'.
Maar ja, PVV...
[..]
"Anti-allochtonen" blinken niet uit in intelligentie.
BWhahahahahahahahhahahammamamammaaqhah!quote:De derde generatie zou ook allochtoon moeten worden genoemd omdat de problemen die ze veroorzaken anders op het conto van autochtonen komen te staan in bijvoorbeeld de CBS-statistieken.
Je bedoelt: welk belang heeft een klein deel van de samenleving om dit te weten. Dat kleine deel, de 100% eerstgeborene-Nederlanders (je weet wel, blond haar, blauwe ogen, uit de klei getrokken en terug gesmeten...)quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
Laten we een poging doen om terug te komen ontopic. Uitkeringenfabeltjes zijn voor POL.
De PVV wil kennelijk meer mensen allochtoon noemen om onderscheid te maken in misdaadstatistieken. Duidelijk is dat ze wil aantonen dat er meer criminaliteit wordt gepleegd door allochtonen.
1. Welk belang heeft de samenleving, om dit te weten (wordt er, bijvoorbeeld, meer criminaliteit gepleegd door mensen die roken, of door mensen die voetballen, en waarom is dat dan wel of niet relevant?)
Niet.quote:2. Hoe helpt het ons bij het bestrijden van die criminaliteit.
Wat zijn buitenlanders?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:33 schreef Prospos het volgende:
Buitenlanders die zich identificeren met land van voorouders zijn allochtoon. Einde.
Nee hoor, dan is de uitkering een stuk hoger. Plus nog eens een alleenstaande oudertoeslag.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een alleenstaande krijgt 700 euro. Schrap jij de huur- en zorgtoeslag dan houdt die persoon misschien 200 euro over. Heeft die persoon nog kroost en je schrapt de kinderbijslag, dan moet ze meerdere monden voeden met dat bedrag.
Mensen die naar mijn mening niet uit Nederland komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:54 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wat zijn buitenlanders?
Wat is identificeren?
Mag je er een band mee hebben en liefde voor hebben?
Net als bijvoorbeeld een halve Fransoos die zegt dat ze echt van Frankrijk houdt?
Is het voldoende om Nederland als je thuisland te beschouwen?
En mag je ook zeiken op Nederland net als de autochtonen?
Waar komen al deze regels te staan?
Waarom?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Prospos het volgende:
Ik heb niets tegen meiden met een hoofddoek maar het is of het een of het ander.
Half Nederland is generatie 5 allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:15 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
generatie 1, 2, 3, 4 of 5, het zullen als het aan mij ligt nooit Nederlanders worden.
die band is er nu eenmaal, waarom zou je die moeten ontkennen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Prospos het volgende:
[..]
Mensen die ondanks dat ze hier geboren zijn zich toch verbonden voelen met hun afkomst en zich laten blijken.
dat ligt niet aan jouquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:15 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
generatie 1, 2, 3, 4 of 5, het zullen als het aan mij ligt nooit Nederlanders worden.
En Nederlanders die dwepen met een ander land? Zijn dat landverraders ofzo?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:33 schreef Prospos het volgende:
Buitenlanders die zich identificeren met land van voorouders zijn allochtoon. Einde.
Wat dacht je van Israël? Dat land zit vol met allochtonen (tenminste, volgens deze PVV-definitie dan)quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:49 schreef MakkieR het volgende:
Kun je dan volgens de stelling van de PVV de gehele bevolking van Amerika allochtoon noemen?
Aangezien grotendeling als immigrant vanuit Europa zijn gereist en de andere deel uit Afrika als slaaf. Ik vind het altijd weer verrassend hoe de PVV iets probeert sterk te maken.
quote:PVV-plan is prachtig. Derde generatie kan imago ‘allochtoon’ opkrikken
door Steven de Jong
BINNENLAND Op een enkel blog werd al verwezen naar de Neurenberger Rassenwetten. En op Twitter vroegen velen zich af of ze nu ook tot de geplaagde groep behoren. Hier en daar viel het woord ‘apartheid’. Maar eigenlijk is er helemaal geen reden tot zorg over het plan van de PVV om kleinkinderen van immigranten ook allochtonen te noemen.
Natuurlijk wekt de motivering van PVV-Kamerlid Joram van Klaveren wel enige argwaan. Hij wil voorkomen dat de problemen die de derde generatie veroorzaakt, toegeschreven worden aan autochtonen waarvan de Nederlandse afkomst onbetwist is.
Maar met zijn argument dat een bredere definitie het zicht op de integratie verbetert, zit Van Klaveren helemaal op de lijn van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). “Om de mate van integratie van allochtonen en hun kinderen te meten en de effectiviteit van het integratiebeleid te toetsen, is het nodig om zicht te hebben op de niet-westerse derde generatie”, schreef het agentschap vorig jaar in de Verkenning niet-westerse derde generatie.
Prestaties derde generatie gemakkelijk te meten
Formeel is de derde generatie, met grootouders uit het buitenland, dus autochtoon. Alleen de eerste en tweede generatie (hier geboren, maar met ouders uit het buitenland) heten allochtoon.
Het CBS volgt de derde generatie – een jonge, kleine en snelgroeiende groep – al bijna tien jaar. Dat gaat heel eenvoudig. In de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) staan alle mensen geregistreerd die in Nederland wonen, met hun geboorteland. Door te filteren op familiebanden is met een druk op de knop te zien wiens grootouder niet in Nederland is geboren. Dit personenbestand heeft het CBS in 2010 gekoppeld aan databanken met gegevens over arbeidsmarktpositie, uitkeringsafhankelijkheid, scholing en criminaliteit. Inzoomen op personen in de leeftijd van 15 tot en met 44 jaar levert een integratieplaatje op, dat vergeleken kan worden met de tweede en eerste niet-westerse generatie, en met de autochtonen.
Veelbelovende generatie, zo leren de eerste cijfers
De niet-westerse derde generatie is nog een zeer jonge bevolkingsgroep, schrijft het CBS. Ruim 40 procent is jonger dan 5 jaar en 25 procent is tussen 5 en 9 jaar. Om uitspraken over de integratie te doen zou een onderzoek pas in 2020 echt zin hebben. Vooral omdat Turken en Marokkanen nog ver ondervertegenwoordigd zijn en de jeugd dan inmiddels volwassen is. Op 1 januari 2008 bestond de niet-westerse derde generatie uit ruim 55 duizend personen. Bijna de helft is van Surinaamse afkomst.
Toch gaf deze eerste verkenning al een positieve ontwikkeling aan. Volwassenen van de niet-westerse derde generatie hebben ongeveer even vaak een baan als autochtone volwassenen. Ook de uitkeringspositie van de niet-westerse derde generatie komt sterk overeen met die van autochtonen. De niet-westerse allochtonen hebben anderhalf tot twee keer zoveel uitkeringen als de niet-westerse derde generatie.
Wel zijn er meer voortijdig schoolverlaters (15–22 jaar) onder de niet-westerse derde generatie dan onder autochtonen. Maar weer minder vergeleken met de niet-westerse allochtonen.
Ook heeft het CBS al antwoord op cijfers waar de PVV mogelijk het meest benieuwd naar is. “Het percentage volwassenen dat verdacht is van een delict en het percentage Halt-jongeren ligt voor de niet-westerse derde generatie (iets) hoger dan voor autochtonen, maar is lager dan voor de niet-westerse allochtonen.”
Met zo’n rapport kan de ‘derde generatie allochtoon’ thuiskomen. Het zal het hele imago van ‘de’ allochtoon opkrikken en de PVV wat wind uit de zeilen halen. Zo bezien is het vreemd dat Van Klaveren met dit plan komt. Hoe beter allochtonen scoren, hoe minder zetels voor Geert Wilders.
Nek-aan-nek race met autochtoon
Toch ziet het er niet naar uit dat de derde generatie het predicaat allochtoon daadwerkelijk krijgt. Minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) liet vandaag de Tweede Kamer weten dat hij er niets voor voelt. Met als argument dat het kabinet een eind wil maken aan beleid dat is gebaseerd op herkomst, en iedereen gelijk wil behandelen.
Dat gaat overigens lijnrecht in tegen de werkwijze van het CBS: mensen met zweetvoeten worden niet geregistreerd, maar voor de rest is precies duidelijk hoe groepen met gelijke kenmerken presteren. Die wetenschap kan het beleid alleen maar effectiever maken. Bovendien zou het beeld van ‘de’ allochtoon kunnen kantelen. Voor je het weet gaan ‘zij’ beter dan ‘wij’ presteren.
quote:GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi noemt het voorstel op nu.nl 'symbolische prietpraat'. Volgens hem gaat het om 'oerhollandse kinderen' die Van Klaveren misschien wel gaan verzorgen op zijn oude dag.
Wow, dit gedeelte ben ik dus 100% met je eensquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:43 schreef Montov het volgende:
Er zijn al aparte statistieken over derde-generatie-allochtonen waardoor we dergelijke inzichten hebben. Hoe denk je dat de PVV weet dat er hoger dan gemiddeld problemen zijn met die groep?
De term allochtonen uitbreiden is dus totaal onnodig, en het huidige onderscheid is sowieso al nutteloos voor integratie- of criminaliteitsissues. Laten we mensen wat meer gaan classificeren op basis van gedrag, en mensen die normaal bijdragen aan de Nederlandse maatschappij eens volledig te zien als Nederlander in plaats van af te serveren onder het kopje 'allochtoon'.
Autochtone kinderen wel dan ? DIe houden toch ook alleen maar handje op bij studiefinanciering, zorgtoeslag en wat dies meer zij ?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, door de uitgebreide verzorgingsstaat. Het stimuleert immigranten(kinderen) niet alles eruit te halen wat er in zit.
Gewoon bij iedere misdaad vastleggen wat de nationaliteit van de dader is en wat de nationaliteit van de ouders is geboren en welke nationaliteit ze hebbenquote:Op donderdag 30 juni 2011 02:18 schreef Bluesdude het volgende:
Het woord allochtoon is verneukeratief.
Mensen gebruiken het in verschillende betekenissen . Bijv als synoniem voor buitenlander en niet-Nederlander. En tegelijkertijd in de betekenis van ook een buitenlandse afkomst hebben.
Statistieken hebben over de kleinkinderen van migranten kan best nuttig zijn, maar het is nonsens dat de overheid de definitie van 'allochtoon' gaat vastleggen.
Over de statistieken : iemand met een ouder in het buitenland geboren komt in de statistieken niet in de categorie autochtoon... Dat is al jaren een vertekening in de tabellen van het CBS.
De PVV wilt die vertekening nog verder doorvoeren door een kleinkind met 1 in het buitenland geboren grootouder en 3 in Nederland geboren in het hokje niet-Nederlander te stoppen.
In veel gevallen is die ene grootouder idd een buitenlander ...maar in een groot aantal gevallen dus niet.. Bijv 1 miljoen mensen of meer hebben een Indisch-Nederlandse afkomst en de meesten van hen worden in het hokje 'buitenlander' gepropt door de PVV.
Overigens zou een kind van Wilders ook `buitenlander´ zijn.
Het draait toch uiteindelijk om te kunnen constateren dat iemand een niet-Nederlander is, niet bij ons hoort, en dus crimineler is, bij hem? Wij-zij dus? En wij zijn goed en zij zijn slecht?quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:18 schreef Bluesdude het volgende:
Het woord allochtoon is verneukeratief.
Mensen gebruiken het in verschillende betekenissen . Bijv als synoniem voor buitenlander en niet-Nederlander. En tegelijkertijd in de betekenis van ook een buitenlandse afkomst hebben.
Statistieken hebben over de kleinkinderen van migranten kan best nuttig zijn, maar het is nonsens dat de overheid de definitie van 'allochtoon' gaat vastleggen.
Over de statistieken : iemand met een ouder in het buitenland geboren komt in de statistieken niet in de categorie autochtoon... Dat is al jaren een vertekening in de tabellen van het CBS.
De PVV wilt die vertekening nog verder doorvoeren door een kleinkind met 1 in het buitenland geboren grootouder en 3 in Nederland geboren in het hokje niet-Nederlander te stoppen.
In veel gevallen is die ene grootouder idd een buitenlander ...maar in een groot aantal gevallen dus niet.. Bijv 1 miljoen mensen of meer hebben een Indisch-Nederlandse afkomst en de meesten van hen worden in het hokje 'buitenlander' gepropt door de PVV.
Overigens zou een kind van Wilders ook `buitenlander´ zijn.
Ik verander je quote en zo zou ik het willen zien.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon NIET bij iedere misdaad vastleggen wat de nationaliteit van de dader is en wat de nationaliteit van de ouders is geboren en welke nationaliteit ze hebben
Ik zou zeggen dat je privacy rechten verspeelt op het moment dat je een misdaad pleegtquote:Op donderdag 30 juni 2011 02:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik verander je quote en zo zou ik het willen zien.
Het zou wat mij betreft alleen vastgelegd mogen worden wanneer de dader het uit discriminerend gevoel zou doen.
Lees is een standaard buurtkrant.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Robus het volgende:
Ik snap niet goed waarom iedereen allochtoon als iets negatiefs ziet.
Als je Lombok Utrecht bedoelt, niks mis met die wijk...quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:42 schreef ems. het volgende:
[..]![]()
![]()
Tovik woont zeker niet in schalkwijk of lombok.
Wat is haar precieze afkomst? Er word vaak toch anders gekeken naar een Europese allochtoon dan naar een niet-Westerse allochtoon (en dan doel ik niet alleen op het uiterlijk).quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin van mij is ook allochtoon. Idd: blond & blauwe ogen. Kreeg ze een vriendje die heel erg 'anti-allochtonen' was. Dus zij: maar ik ben ook allochtoon. Hij: ja, maar jij bent blond...
Nieuwe definitie van autochtoon: blond. De rest is dan maar allochtoon.
Een misdaad is een misdaad. Moet ook gewoon bestraft worden. Dus geen leger maatschappelijk werkers erop, maar gewoon de gevolgen dragen van je daad. Daarin hoort een wet niet te kijken naar verschillende achtergrond, dus waarom anderen wel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je privacy rechten verspeelt op het moment dat je een misdaad pleegt
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat je het moet gebruiken voor het bepalen van de hoogte van de strafquote:Op donderdag 30 juni 2011 02:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Een misdaad is een misdaad. Moet ook gewoon bestraft worden. Dus geen leger maatschappelijk werkers erop, maar gewoon de gevolgen dragen van je daad. Daarin hoort een wet niet te kijken naar verschillende achtergrond, dus waarom anderen wel.
Nee, dat zeg ik ook niet. Het benoemen van de achtergrond is dus net zo nutteloos omdat de wet niet in kleurtjes of achtergrond hoort te werken. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat je het moet gebruiken voor het bepalen van de hoogte van de straf
Wat is daar de lol van ? Heb ik dan eerder mijn fiets terug als die gejat is ? Oh, de ouders van de dader zijn geboren in Marokko. Wauw, hele opluchting. Thanks for nothing.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon bij iedere misdaad vastleggen wat de nationaliteit van de dader is en wat de nationaliteit van de ouders is geboren en welke nationaliteit ze hebben
Als alle fietsendieven allemaal ouders uit Marokko hebben wsl welquote:Op donderdag 30 juni 2011 02:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is daar de lol van ? Heb ik dan eerder mijn fiets terug als die gejat is ? Oh, de ouders van de dader zijn geboren in Marokko. Wauw, hele opluchting. Thanks for nothing.
Nee dat de integratie dus totaal niet gelukt is en jij weer een nieuwe koopt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is daar de lol van ? Heb ik dan eerder mijn fiets terug als die gejat is ? Oh, de ouders van de dader zijn geboren in Marokko. Wauw, hele opluchting. Thanks for nothing.
Ik wel, PVV heeft gewoon niets te doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
2. Hoe helpt het ons bij het bestrijden van die criminaliteit.
Ik heb op beide vragen geen antwoord.
Waar werd je moeder geboren?quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Als mensen tegen mij zeiden dat ik allochtoon was, dan zei ik altijd met een knipoog:
'Mijn opa en oma kwamen in 1951 naar Nederland. Zij waren allochtoon. Mijn vader werd in Nederland geboren. Hij is allochtoon. En er was zelfs nog even het plan om mij decennia later dan ook maar allochtoon te maken, maar dat ging toch net een stapje te ver.'
So much for de knipoog.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef Mpj het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook een ''allochtoon'', terwijl ik 100% Nederlands ben opgevoed. Van mijn vaderland weet ik helemáál niets af. Ik ben blond, blank, het enige wat ''buitenlands'' aan mij is, is mijn achternaam.
Mijn vader komt uit 'n ander land dus ben ik ook maar allochtoon. Tja.
Onzin dus.
Ongeveer net zoveel positiviteit als de term 'mens'. Uiteindelijk kiest ieder persoon zelf of men het begrip associeert met de postieve of negatieve 'kenmerken'.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou het is niet alsof het constant positiviteit uitstraalt.
Oh? Waarom zullen het als het aan jou ligt nooit Nederlanders worden?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:15 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Lees eens een standaard buurtkrant? Oke gedaan, wat nu? Misschien kun je ook gewoon zeggen wat je bedoelt, aangezien ik niet zo van gokken hou.quote:
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htmquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet echt een situatie die ik benijd.
Ik gok, Molukse opa en oma. Zijn vader getrouwd met Nederlandse, dus hij dan geen allochtoon. Ik het precies hetzelfde alleen mijn moeder is officieel allochtoon omdat haar ouders ook van de Molukken komen. Mijn vader is 100% kaaskop.quote:
Je begint echt te ratelen over van alles en nog wat, terwijl het in dit topic volgens mij juist gaat om de derde generatie allochtonen. Dus niet om oorlogsvluchtelingen, 'normaal brood bestellen' en 'om een fietsband vragen'quote:Op donderdag 30 juni 2011 03:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee dat de integratie dus totaal niet gelukt is en jij weer een nieuwe koopt.
Ochja zijn er zat die lekker meedoen echt hulde![]()
Denk is andersom jij mag een land in omdat oorlog etc, dan wil je toch normaal een brood bestellen, hoe je om een fietsband vraagt, hier is het meer van SOEBSIDIE en ze hebben zelfs eigen wijken![]()
helemaal voor ons.
Misschien kort door de bocht maar toch laat is wat positiefs komen dan.
Zelfde met Griekenland trouwens kut volk.
Ik denk het niet. Volgens mij gaat het toch meer om de derde generatie kinderen met dubbele paspoorten en/of een moeder die uit het buitenland is gehaald als importbruid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:09 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik gok, Molukse opa en oma. Zijn vader getrouwd met Nederlandse, dus hij dan geen allochtoon. Ik het precies hetzelfde alleen mijn moeder is officieel allochtoon omdat haar ouders ook van de Molukken komen. Mijn vader is 100% kaaskop.
En ik heb een Friese voor en achternaam, zie er echter wat exotischer uit dan de gemiddelde Fries. Maar wellicht word ik nu wel een allochtoon! Vettttttt
Nederland.quote:
Volgens mij ben jij gewoon allochtoon volgens de statistieken, want volgens mij kijkt men naar het geboorteland / geboorteplaats van de persoon. Bij jouw moeder waarschijnlijk Suriname/Paramaribo.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:30 schreef sp3c het volgende:
toen mijn moeder in het buitenland werd geboren was dat buitenland gewoon Nederland, ze heeft voor zover ik weet altijd een Nederlands paspoort gehad, oma en opa bleven achter en kregen na de onafhankelijkheid een Surinaams paspoort, die kwamen later toch en hebben nu een Nederlands paspoort
pa is een 'oerhollander' maar wat ben ik nu?
leuke vraag voor de inburgeringscursus![]()
Nee zwart en crimineel is nog steeds allochtoon, ongeacht waar je vandaan komt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon allochtoon volgens de statistieken, want volgens mij kijkt men naar het geboorteland / geboorteplaats van de persoon. Bij jouw moeder waarschijnlijk Suriname/Paramaribo.
Spreek je nu voor jezelf of is dit jouw veronderstelling mbt hoe anderen erover denken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:41 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee zwart en crimineel is nog steeds allochtoon, ongeacht waar je vandaan komt.
hoe werkt dit met blanke Surinamers?quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:41 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee zwart en crimineel is nog steeds allochtoon, ongeacht waar je vandaan komt.
ik dacht dat het om de nationaliteit van de ouders ging?quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon allochtoon volgens de statistieken, want volgens mij kijkt men naar het geboorteland / geboorteplaats van de persoon. Bij jouw moeder waarschijnlijk Suriname/Paramaribo.
Het CBS maakt hokjes naar geboorteplaats van de ene ouder in het buitenland geboren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:00 schreef sp3c het volgende:
ik dacht dat het om de nationaliteit van de ouders ging?
Volgens de PVV ben jij de allochtone vader van foute niet-westerse kinderen..quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:30 schreef sp3c het volgende:
toen mijn moeder in het buitenland werd geboren was dat buitenland gewoon Nederland, ze heeft voor zover ik weet altijd een Nederlands paspoort gehad, oma en opa bleven achter en kregen na de onafhankelijkheid een Surinaams paspoort, die kwamen later toch en hebben nu een Nederlands paspoort
pa is een 'oerhollander' maar wat ben ik nu?
leuke vraag voor de inburgeringscursus![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Joh, sp3c is superlief en heel slim! Daar kan alleen maar slim/lief zaad uitkomen. En wanneer die zaadjes ook nog eens goed kunnen zwemmen is dat alleen een aanwinst voor Nederland. Relaxte kinderen gaan dat wordenquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het CBS maakt hokjes naar geboorteplaats van de ene ouder in het buitenland geboren.
PVV wilt dus uitbreiding naar geboorteplaats van die ene grootouder in het buitenland geboren.
Maar het gaat de PVV vooral om de niet-westerse afkomsten.. Die mensen vinden ze een gevaar voor Hollands Glorie.
[..]
Volgens de PVV ben jij de allochtone vader van foute niet-westerse kinderen..
Je kinderen zijn een verhoogd veiligheidsrisico voor de samenleving... vandaar dus dat de PVV wllt dat ze extra in de gaten worden gehouden oa dmv verdergaande statistieken... en de verplichting dat de staat ieder individu op zijn naam noteert naar etniciteit.
Hoera voor de etikettering !!
Nou, dan zijn de allochtonen in ieder geval definitief in de meerderheid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:45 schreef Gia het volgende:
Och, het kan zo simpel zijn: Heb je een vreemde nationaliteit dan ben je allochtoon, heb je alleen de Nederlandse nationaliteit dan ben je autochtoon, tenzij je zelf in het buitenland bent geboren.
In dat laatste geval ben je een allochtone Nederlander.
Dan is het voor iedereen duidelijk.
Voor de rest verandert er sowieso niks, qua rechten en plichten.
Ja, dat is idd wel eerst nodigquote:
niet echtquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, dan zijn de allochtonen in ieder geval definitief in de meerderheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |