Is natuurlijk een heel ander onderwerp wat ook de aandacht heeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:48 schreef Sloggi het volgende:
Het gezondheidsargument is natuurlijk flauwekul. Je kunt McDonald's verbieden, daar maken veel meer mensen gebruik van en is ook ongezond.
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een boerka af te doen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Is natuurlijk een heel ander onderwerp wat ook de aandacht heeft.
Er is op dat gebied namelijk al heel veel verbeterd. Gezondere frituurolie bijvoorbeeld.
Ook is er al meermaals gesproken over een vettax.
Maar je kunt mensen nu eenmaal niet dwingen gezond te eten. Ook niet door een Mac D te verbieden. Voorlichting gebeurt wel.
Verminking is echter iets wat wel te verbieden is. En terecht.
Iemand die dik is kan afvallen. Zo'n voorhuid groeit niet terug.
Google is your friend:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
Kinderen, zieke mensen en zwakke, oudere mensen hoeven niet aan de ramadan mee te doen, heb ik begrepen hoor... Vast wel een moslim op FOK! die dit kan bevestigen.
Wie heeft het over een hoofddoek?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een hoofddoek af te doen?
16 uur is wat overdreven. Er mag niet worden gegeten tussen de zonsopgang en zonsondergang. Verder krijg je er niks van hoor, wanneer je als tiener gaat vasten. Tenzij je ziek bent, maar dan hoef je niet mee te doen, begrijp ik van Ryan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Google is your friend:
http://ramadantijd.nl/ramadan/voor-wie/kinderen
Voor jongens dus vanaf de eerste zaadlozing. Voor meisjes vanaf de eerste menstruatie.
Ik was, bijvoorbeeld, met mijn 11 al ongesteld.
Dat vind ik toch echt te jong om een maandlang meer dan 16 uur per dag niets te drinken.
Zo zwart wit als in je een bron ligt het dus niet. Bovendien spreken we dus maximaal over circa 15-jarigen, niet over kinderen in de basisschoolleeftijd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Google is your friend:
http://ramadantijd.nl/ramadan/voor-wie/kinderen
Voor jongens dus vanaf de eerste zaadlozing. Voor meisjes vanaf de eerste menstruatie.
Ik was, bijvoorbeeld, met mijn 11 al ongesteld.
Dat vind ik toch echt te jong om een maandlang meer dan 16 uur per dag niets te drinken.
Inderdaad ja, dat kan. Zie Frankrijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een boerka af te doen?
Meisjes kunnen menstrueren vanaf 10 jaar. Hoewel dát wel uitzonderingen zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo zwart wit als in je een bron ligt het dus niet. Bovendien spreken we dus maximaal over circa 15-jarigen, niet over kinderen in de basisschoolleeftijd.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/opon/2012/zon07.htmlquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
16 uur is wat overdreven. Er mag niet worden gegeten tussen de zonsopgang en zonsondergang.
Alles kan. Maar is het wenselijk (retorische vraag)?quote:
En jij beschikt ongetwijfeld over cijfers waaruit blijkt dat moslims-jongeren ernstig ziek worden of zelfs de pijp uitgaan als gevolg van de Ramadan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/opon/2012/zon07.html
zon onder 22.02 uur, zon op 5.16 uur?
Dat betekent dat er 17 uur geramedand wordt in juli.
In augustus: 5.55- 21.27, nog altijd 16 en een half uur.
De rammadan is dan ook gewoon zwaar kut. Achterlijke tradities voor achterlijk volk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als kinderen elk jaar massaal de pijp uitgaan als gevolg van het vasten, dan had je een punt.
Wat is de rammadan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De rammadan is dan ook gewoon zwaar kut. Achterlijke tradities voor achterlijk volk.
Een ganstah-rapper uit Swahili.quote:
Je bedoelt zoals de besnijdenis van joodse jongetjes?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wanneer een geloof mensen beperkt in hun mogelijkheden, door verplicht in doeken te lopen, kleine meisjes die niet kunnen spelen, jongetjes (en meisjes) die verminkt worden om onlogische redenen......dat gaat me te ver.
Als een volwassen moslim graag een maandlang overdag vast, prima moet ie zelf weten. Maar dit aan kinderen opleggen gaat te ver.
[...]
Donner zegt dus dat het al mogelijk is kleinkinderen van migranten in tabelletjes te zetten zoals van Klaveren wilt. Definities veranderen bij overheidsdecreet en registaties op naam is overbodig.quote:Minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) voelt er niets voor om ook derde generatie immigranten het etiket 'allochtoon' op te plakken. Dat bleek woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer over zijn integratienota.
De bewindsman reageerde op een voorstel van PVV'er Joram van Klaveren. Die wees er op dat de derde generatie nog steeds oververtegenwoordigd is als het gaat om criminaliteit en schooluitval. Door hen te betitelen als autochtoon, zou er in de statistieken een scheef beeld ontstaan. Ook zou er geen inzicht meer te krijgen zijn in de voortgang van de integratie van de derde generatie, aldus de PVV'er.
Volgens Donner leidt het voorstel alleen maar tot meer verwarring. Het kabinet wil juist een eind maken aan het beleid dat is gebaseerd op herkomst, en iedereen gelijk behandelen. Daarnaast is de herkomst van deze groep nog steeds te achterhalen en te registreren. "Daarvoor hoef ik de definitie niet te veranderen", aldus de minister. Ook bij de andere partijen kon het voorstel van Van Klaveren op weinig bijval rekenen
Waarom? Loopt een kind gevaar of schade op?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
Maar wanneer een geloof mensen beperkt in hun mogelijkheden, door verplicht in doeken te lopen, kleine meisjes die niet kunnen spelen, jongetjes (en meisjes) die verminkt worden om onlogische redenen......dat gaat me te ver.
Als een volwassen moslim graag een maandlang overdag vast, prima moet ie zelf weten. Maar dit aan kinderen opleggen gaat te ver.
Schade wel, ja. Ik vind het een beschadiging als je om niet medische redenen een onderdeel van een mens wegsnijdt. Als iemand daar zelf voor kiest op of na zijn 18de, prima. Maar ouders die dat laten doen bij hun kind, vind ik fout.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom? Loopt een kind gevaar of schade op?
Dat is toch dat je er op los mag rammen dan, tijdens de Ramadan? Heel natuurlijk dat je wat knorriger wordt door het hongergevoel enzo.quote:
Precies, is het meteen duidelijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Kugari-Ken het volgende:
Persoonlijk zeg ik dubbel paspoort = allochtoon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |