Omdat Henk & Ingrid dan hun vooroordelen en Telegraaf-kennis bevestigd zien worden, dat levert Geert puntjes op.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef hooibaal het volgende:
Laten we een poging doen om terug te komen ontopic. Uitkeringenfabeltjes zijn voor POL.
De PVV wil kennelijk meer mensen allochtoon noemen om onderscheid te maken in misdaadstatistieken. Duidelijk is dat ze wil aantonen dat er meer criminaliteit wordt gepleegd door allochtonen.
1. Welk belang heeft de samenleving, om dit te weten (wordt er, bijvoorbeeld, meer criminaliteit gepleegd door mensen die roken, of door mensen die voetballen, en waarom is dat dan wel of niet relevant?)
2. Hoe helpt het ons bij het bestrijden van die criminaliteit.
Ik heb op beide vragen geen antwoord.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:33 schreef Prospos het volgende:
Buitenlanders die zich identificeren met land van voorouders zijn allochtoon. Einde.
Had je nou een Duits voorbeeld of niet?quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:31 schreef kingmob het volgende:
[..]
Want in het buitenland wonen geen mensen. Ze zijn daar genetisch compleet anders. Wij zijn speciaal en kunnen niet gecorrumpeerd worden natuurlijk
Als je van kaas gemaakt bent en als een windmolen energie opwekt, met een fundering van klompen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:45 schreef Sloggi het volgende:
Wanneer ben je eigen Nederlander volgens mensen als Gia?
U gaat door voor de magnetron.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:47 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
In principe is dit gewoon het criterium natuurlijk.
[ afbeelding ]
Niks meer en niks minder.
Beter nog, volbloed-Nederlanders zijn er vrijwel niet meer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer mensen met ergens 10 generaties terug Duitse of Belgische voorvaderen zijn dan je denkt
Een psycholoog of therapeut kan zoiets prima beoordelen aan de hand van een persoonlijk gesprek met de crimineel in kwestie. Daar is geen statistiek voor nodig die zegt wat er wel of niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Beleid maken is natuurlijk niet alleen maar straffen. Als je problemen snel kan opsporen, kan je ze ook eerder in de kiem smoren. Stel dat Marokkaantjes die aan kleine criminaliteit doen volgens de cijfers een enorme kans hebben om de serieuze criminaliteit in te gaan later, dan kan je naast het straffen wel degelijk beleid maken (de cijfers spreken dat overigens tegen). Het kan best belangrijk zijn om te weten, zolang xenofoben die geen onderscheid kunnen maken tussen individuen en statistiek er maar met hun tengels vanaf blijven.
Natuurlijk is dat wel vast te stellen. Criminaliteit doet zich vooral voor onder de leeftijdscategorie van 15 - 23 (dacht ik) plaats.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een psycholoog of therapeut kan zoiets prima beoordelen aan de hand van een persoonlijk gesprek met de crimineel in kwestie. Daar is geen statistiek voor nodig die zegt wat er wel of niet gaat gebeuren.
Goed, nuchter artikel. Broodnodig in deze discussie.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:20 schreef Sjaakz het volgende:
PVV-plan is prachtig. Derde generatie kan imago ‘allochtoon’ opkrikken
Zou wel een bak zijn, dat over paar jaar op deze manier af te lezen is dat 'zij' het beter doen dan 'wij'quote:
Het blijft een idioot plan vanuit een idiote gedachte.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed, nuchter artikel. Broodnodig in deze discussie.
Ik vind inzicht een prima argument.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het blijft een idioot plan vanuit een idiote gedachte.
Mijn dochter is ook een van "hen" en is als jongste gewoon de beste van de klas tussen al die achterlijke inboorlingenquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou wel een bak zijn, dat over paar jaar op deze manier af te lezen is dat 'zij' het beter doen dan 'wij'
Hier in een redelijk grote stad in de buurt is er een wijk, wonen veel allochtonen; zijn frigging allemaal zeer ruime koopwoningen met een garage, kinderen gaan meestal naar VWO/HAVO en in het aanpalende villawijkje wonen ook al redelijk wat allochtonen...quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Mijn dochter is ook een van "hen" en is als jongste gewoon de beste van de klas tussen al die achterlijke inboorlingen
En nee ze hoeft geen Burka en wordt niet uitgehuwelijkt aan haar achter(lijke)neef
Naar jouw mening?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Prospos het volgende:
[..]
Mensen die naar mijn mening niet uit Nederland komen.Mensen die ondanks dat ze hier geboren zijn zich toch verbonden voelen met hun afkomst en zich laten blijken.
Een band? Ja natuurlijk, niet iedere buitenlander is slecht.
Als die halve Fransoos in Frankrijk is geboren is het een allochtoon. Met ''houden van'' is niks mis.
Als je Nederland als je thuisland ziet leef je volgens de regels (normen) die hier zijn.
Buitenlanders klagen net zo hard mee als de rest, maar vaak voelen ze zich benadeeld omwille van hun geloof/afkomst en dat is een eeuwige discussiepunt (mijn mening)
Aan derde generatie buitenlanders denk ik aan; jonge Moslima's met hoofddoek, make-up en skinnyjeans. Moslima's met geblondeerd haar. Ik heb niets tegen meiden met een hoofddoek maar het is of het een of het ander.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Prospos het volgende:
Ja natuurlijk, niet iedere buitenlander is slecht.
Er is gewoon relatief weinig contact tussen autochtonen en allochtonen en daardoor verlaat men zich op vooroordelen, denk ik.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
![]()
Geuanceerd hoor. "Maar de meeste wel!"
Jouw dochter? Ben je al zo oudquote:Op donderdag 30 juni 2011 16:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Mijn dochter is ook een van "hen" en is als jongste gewoon de beste van de klas tussen al die achterlijke inboorlingen
En nee ze hoeft geen Burka en wordt niet uitgehuwelijkt aan haar achter(lijke)neef
Zo simpel is de wereld soms voor sommigenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:55 schreef EatMeAlive het volgende:
Zolang hij of zij nog steeds steelt is het een allochtoon
Leeftijd 38, dochter 8, achtergrond is Mocro van vaders zijde. Ben overigens wel in NL geboren, getogen en heb de wapenen gedragen voor het Koninkrijkquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:24 schreef msnk het volgende:
[..]
Jouw dochter? Ben je al zo oudWat is je achtergrond
?
Daarvoor niet dan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:20 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Leeftijd 38, dochter 8, achtergrond is Mocro van vaders zijde. Ben overigens wel in NL geboren, getogen en heb de wapenen gedragen voor het Koninkrijk
Geslacht: Man
Burgerlijke Staat: Gehuwd
Strafblad: Ruim 11 jaar schoon
Nee hoor, onder allochtonen verstaan wij mensen met een andere huidskleurquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Mijn vader is Zweeds, jaren terug hierheen gekomen (30 jaar terug ofzo), mijn moeder is Nederlander. Daaruit ben ik ontstaan.
Ben ik nou allochtoon? Als ik nu een kind krijg, dan is dat nog een allochtoon?
Oh, dus als ik een kind krijg met een neger is dat kind dan wel weer een allochtoon?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:07 schreef EatMeAlive het volgende:
[..]
Nee hoor, onder allochtonen verstaan wij mensen met een andere huidskleur
Alleen als hij overlast bezorgtquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:25 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Oh, dus als ik een kind krijg met een neger is dat kind dan wel weer een allochtoon?![]()
Ik snap hem.
die ook nog eens moslim zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:07 schreef EatMeAlive het volgende:
[..]
Dat had ik dus nooit gezocht achter een Cambuur SCCtjequote:Op donderdag 30 juni 2011 22:20 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Leeftijd 38, dochter 8, achtergrond is Mocro van vaders zijde. Ben overigens wel in NL geboren, getogen en heb de wapenen gedragen voor het Koninkrijk
Geslacht: Man
Burgerlijke Staat: Gehuwd
Strafblad: Ruim 11 jaar schoon
er zijn zat autochtonen met een andere huidskleur... vooral blank is veel voorkomend.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:07 schreef EatMeAlive het volgende:
[..]
Ja en jij ook. Maar dat ben je al, maar je bent vast wit. Dus dan maakt het niks uit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Mijn vader is Zweeds, jaren terug hierheen gekomen (30 jaar terug ofzo), mijn moeder is Nederlander. Daaruit ben ik ontstaan.
Ik beroep me op mijn zwijgrechtquote:
Inderdaad, zo erg is het al.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin van mij is ook allochtoon. Idd: blond & blauwe ogen. Kreeg ze een vriendje die heel erg 'anti-allochtonen' was. Dus zij: maar ik ben ook allochtoon. Hij: ja, maar jij bent blond...
Nieuwe definitie van autochtoon: blond. De rest is dan maar allochtoon.
Nou ik ben er speciaal voor verhuisd. 1 blik op het schoolplein en dit soort beeldenquote:Op donderdag 30 juni 2011 16:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Mooie combinatie bij vrouwen. En ja jij bent een allochtoon, maar je kinderen niet (als je met iemand een kind krijgt die hier geboren is)quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Jij bent liever een parasiet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook gelijk mn baan opgezegd.
Nu nog wel volgens de definitie van het CBS, maar de PVV wilt op naam een registratie in de gemeentelijke administratie en iemand met een opa in het buitenland geboren ( en 3 grootouders in Nederland) krijgt het labellletje allochtoon.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:22 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Mooie combinatie bij vrouwen. En ja jij bent een allochtoon, maar je kinderen niet (als je met iemand een kind krijgt die hier geboren is)
U is niet bekend met sarcasme?quote:
Zeker wel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Maar aan de andere kant het vlees en bloed van een 2000 jaar oude man tot je nemen, en daarna knielen voor een martelwerktuig, dat is heel normaal voor kinderen.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou ik ben er speciaal voor verhuisd. 1 blik op het schoolplein en dit soort beelden
[ afbeelding ]
vertelden me al genoeg.
Als meisjes van 6 al doeken om moeten om ze tegen sexuele blikken te beschermen
Wij nemen geen vlees en bloed tot ons. Doe normaal zeg!quote:Op maandag 4 juli 2011 11:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant het vlees en bloed van een 2000 jaar oude man tot je nemen, en daarna knielen voor een martelwerktuig, dat is heel normaal voor kinderen.
Religie is gewoon nogal mal. Ik vind het spelletje 'wie heeft de beste religie?' dan ook erg lachwekkend. Christendom, islam, jodendom. Het raakt allerdrie kant noch wal.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij nemen geen vlees en bloed tot ons. Doe normaal zeg!
Een hostie en wijn is symbolisch.
Besnijden en een hoofddoek is echt. Je zegt dan dat je een kind als een seksueel wezen ziet wat beschermd moet worden tegen wellustige blikken!
Ik snap werkelijk niet waarom die kerels niet zelf met oogkleppen op hoeven te lopen. Zij zijn degene die zich niet in kunnen houden!
Ben je belazerd, sarcasme is my middle name . Maar je imago als linkse krakende hippie werkt hier tegen jequote:
Nee, ik ga een beetje ontslag nemen omdat ik teveel belasting moet betalen, met als gevolg dat ik veel minder ontvang. Neem voor dergelijke logica moet je bij Zienswijze wezen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ben je belazerd, sarcasme is my middle name . Maar je imago als linkse krakende hippie werkt hier tegen je
Je hebt helemaal gelijk. Maar er zijn nu eenmaal mensen die hier vanuit de oudheid, generaties lang mee zijn grootgebracht. Dit krijg je er niet zomaar uit.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
Religie is gewoon nogal mal. Ik vind het spelletje 'wie heeft de beste religie?' dan ook erg lachwekkend. Christendom, islam, jodendom. Het raakt allerdrie kant noch wal.
Ik zie het probleem niet. Ramadan is voor die mensen wat Pasen voor ons is: gewoon een traditie. Zie het probleem eerlijk gezegd niet. Alle christelijke tradities worden eveneens opgelegd aan kinderen. Kijk, ik vind Ramadan ook niks, maar je kunt die mensen niet dwingen om hun kinderen niet mee te laten doen. Althans, dat vind ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar er zijn nu eenmaal mensen die hier vanuit de oudheid, generaties lang mee zijn grootgebracht. Dit krijg je er niet zomaar uit.
En of je nu uit bijgeloof drie rondjes om de oude eik holt en je huis in oranje kleuren tooit, in de hoop dat Nederland een EK wint, of met een groep gelovigen brood en wijn nuttigt om het sterven van een man 2000 jaar geleden te herdenken, blijft allemaal om het even.
Maar wanneer een geloof mensen beperkt in hun mogelijkheden, door verplicht in doeken te lopen, kleine meisjes die niet kunnen spelen, jongetjes (en meisjes) die verminkt worden om onlogische redenen......dat gaat me te ver.
Als een volwassen moslim graag een maandlang overdag vast, prima moet ie zelf weten. Maar dit aan kinderen opleggen gaat te ver.
Ik vind dat de gezondheid nooit door een geloof in gevaar gebracht mag worden. En het is een feit dat moslimvrouwen die altijd volledig ingepakt zijn, stuk voor stuk gebrek hebben aan vitamine D. Er is zonlicht/daglicht nodig om dit op te kunnen nemen. Een tabletje alleen helpt dus niet.
Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij gelooft of niet gelooft.
En de kinderen van de kleinkinderen van immigranten? Zeg maar de kinderen van mijn kinderen? Zijn dat ook nog allochtonen? En hun kinderen? Beetje vaag allemaal. Waar is de grens? Dan zijn de mensen die we nu Amerikanen noemen, eigenlijk helemaal geen Amerikanen. Het zijn Fransen, Engelsen, Nederlanders en Ieren etc.quote:
Nou nee, vind ik ook niet normaal en dat doen de mijne dan ook niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant het vlees en bloed van een 2000 jaar oude man tot je nemen, en daarna knielen voor een martelwerktuig, dat is heel normaal voor kinderen.
Waarom doe je dan wel alsof alle moslims hetzelfde doen?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou nee, vind ik ook niet normaal en dat doen de mijne dan ook niet.
Ha, ik ben geen christen hoor. Maar een moslim is wel een... tada... moslim.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:15 schreef Killaht het volgende:
[..]
Waarom doe je dan wel alsof alle moslims hetzelfde doen?
Met ramadan, zeker in deze tijd (zomer) is het absoluut heel slecht om kinderen de hele dag niets te drinken te geven. Dat kan tot grote gezondheidsklachten leiden.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Ramadan is voor die mensen wat Pasen voor ons is: gewoon een traditie. Zie het probleem eerlijk gezegd niet. Alle christelijke tradities worden eveneens opgelegd aan kinderen. Kijk, ik vind Ramadan ook niks, maar je kunt die mensen niet dwingen om hun kinderen niet mee te laten doen. Althans, dat vind ik.
Het is ongezond. Het veroorzaakt een vitamine D-gebrek. En om welke reden? Dat mannen zich niet kunnen inhouden. Dat zij dan oogkleppen opzetten!quote:Wat betreft de burqa; ik vind het ook geen gezicht, maar tegelijkertijd wil ik moslima's niet dwingen dat apparaat uit te doen. Nu roep jij ongetwijfeld dat er sprake is van dwang, maar dat durf ik niet te zeggen. Ik ben ervan overtuigd dat een groot aantal burqa-draagsters wordt gedwongen zich in te pakken. Maar dat is nogal lastig na te gaan.
Daarom lijkt het mij het makkelijkst om de volgende regels te hanteren:quote:Op maandag 4 juli 2011 14:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
En de kinderen van de kleinkinderen van immigranten? Zeg maar de kinderen van mijn kinderen? Zijn dat ook nog allochtonen? En hun kinderen? Beetje vaag allemaal. Waar is de grens? Dan zijn de mensen die we nu Amerikanen noemen, eigenlijk helemaal geen Amerikanen. Het zijn Fransen, Engelsen, Nederlanders en Ieren etc.
Dat bijvoorbeeld lijkt me veel logischer.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom lijkt het mij het makkelijkst om de volgende regels te hanteren:
Je bent allochtoon als je (ook) een vreemde nationaliteit hebt, of
Je bent allochtoon als je zelf in het buitenland bent geboren.
Kan er nooit twijfel over bestaan.
Wat loop je dan te zeiken?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou nee, vind ik ook niet normaal en dat doen de mijne dan ook niet.
Als ze tot in de 10de generatie de Marokkaanse nationaliteit behouden, is dat ook zo.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef LXIV het volgende:
Het gaat uiteraard helemaal niet om juridische status (autochtoon of allochtoon) maar om ethniciteit. Aangezien daarop echter niet 'gediscrimineerd' mag worden moet die status opgerekt worden. Want we willen wel lezen dat het om Marokkaantjes gaat wanneer er een bejaardenclub gemolesteerd wordt.
Stigmatiseren kan je leren, nietwaar?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze tot in de 10de generatie de Marokkaanse nationaliteit behouden, is dat ook zo.
Als je de marokkaanse nationaliteit hebt, ben je (ook) Marokkaan. Niks aan te doen.
Wmb ben je dan ook allochtoon, dus.
Nee, dat is het dus volgens de regel der wet niet!quote:Op maandag 4 juli 2011 12:13 schreef Gia het volgende:
Wij nemen geen vlees en bloed tot ons. Doe normaal zeg!
Een hostie en wijn is symbolisch.
Precies. Blij dat er nog wat mensen zijn die dat nog weten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus volgens de regel der wet niet!
De zegening die vooraf gedaan wordt zorgt namelijk dat de hostie en de wijn 'transsubstantieert' (zo noemt men dat), waardoor het daadwerkelijk echt het lichaam en het bloed van Jezus zou moeten zijn.
Ok, er is geen kip meer die dat gelooft, maar dat is wel het idee erachter.
En jij kent kinderen die zijn overleden als gevolg van deelname aan de Ramadan? Verder is het vasten meestal in het najaar, maar dat kan ik mis hebben. En ik vind dit trouwens nogal een zwaktebod, je probeert de islam nu in het verdomhoekje te duwen door er kinderen bij te slepen. Terwijl die jou geen ene reet kunnen schelen. En ik zal je eerlijk zijn, die koters kunnen mij ook geen kloot schelen. Als zij met de hele familie gaan vasten, dan doen ze hun best maar.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Met ramadan, zeker in deze tijd (zomer) is het absoluut heel slecht om kinderen de hele dag niets te drinken te geven. Dat kan tot grote gezondheidsklachten leiden.
De christelijke vasten is hier dus ook totaal niet mee te vergelijken.
En als vrouwen zich nou prettig voelen in zo'n apparaat. Wie ben jij om daarover te oordelen? Wie ben jij om te zeggen: ik weet wat goed voor u is, trek die verrekte burqa uit? Maar het is jou daar ook helemaal niet om te doen, wees eerlijk. Het gaat jij puur om de burqa als islamitisch symbool. Daarom moet dat apparaat uit. Geeft niet, maar speel wel open kaart.quote:Het is ongezond. Het veroorzaakt een vitamine D-gebrek. En om welke reden? Dat mannen zich niet kunnen inhouden. Dat zij dan oogkleppen opzetten!
Nogal mis, ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is het vasten meestal in het najaar, maar dat kan ik mis hebben.
Oke. En nu? Zolang jonge moslim-kinderen niet massaal het loodje leggen, is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogal mis, ja.
De ramadan schuift elk jaar ongeveer een dag of 10 naar voren.
In 2010 was de ramadan van 11 augustus tot 10 september.
In 2011 is 't ie van1 tot 29 augustus.
In 2012 omstreeks 20 juli.
10 dagen eerder, dus.
zie ook:
http://mens-en-samenlevin(...)tot-en-met-2015.html
Jij kent me helemaal niet en ik meen letterlijk wat ik zeg.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
En jij kent kinderen die zijn overleden als gevolg van deelname aan de Ramadan? Verder is het vasten meestal in het najaar, maar dat kan ik mis hebben. En ik vind dit trouwens nogal een zwaktebod, je probeert de islam nu in het verdomhoekje te duwen door er kinderen bij te slepen. Terwijl die jou geen ene reet kunnen schelen. En ik zal je eerlijk zijn, die koters kunnen mij ook geen kloot schelen. Als zij met de hele familie gaan vasten, dan doen ze hun best maar.
En als vrouwen zich nou prettig voelen in zo'n apparaat. Wie ben jij om daarover te oordelen? Wie ben jij om te zeggen: ik weet wat goed voor u is, trek die verrekte burqa uit? Maar het is jou daar ook helemaal niet om te doen, wees eerlijk. Het gaat jij puur om de burqa als islamitisch symbool. Daarom moet dat apparaat uit. Geeft niet, maar speel wel open kaart.
Een verbod op besnijdenis kan ik mij nog in vinden. Met vasten zie ik eerlijk gezegd geen probleem. Ken eerlijk gezegd geen cijfers van jonge moslims die massaal het loodje leggen. Uit het oogpunt van solidariteit is de Ramadan zelfs wel een aardige traditie. Wat de burqa betreft kun je best gelijk hebben, maar iemand dat zichzelf wil aandoen, wie ben ik aan dan om haar dat te verbieden? En nu kun jij beweren dat de vrouwen worden gedwongen een burqa te dragen. Dat zal in bepaalde gevallen best kloppen, maar het is onmogelijk te controleren.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij kent me helemaal niet en ik meen letterlijk wat ik zeg.
Heb geen enkel probleem met geloven of gelovige mensen. Maar wel waar het tegen wetten en regels van een land gaat en keer op keer uitzonderingen gemaakt worden.
En ook waar het de gezondheid aantast. De islam doet dat.
Er zijn meerdere geloven waar bepaalde zaken gebeuren die niet deugen, maar die komen niet voor in Nederland. Hoef me niet druk te maken over oerwoudstammen die nekjes van jonge meisjes oprekken of penissen van jonge jongens, natuurlijk.
Maar goed, jij vindt dus dat mensen, op grond van geloof het recht hebben hun kinderen of vrouwen alles aan te doen wat hun geloof voorschrijft. Duidelijk.
Ik vind dat Nederland een te geciviliseerd land is om dat toe te staan.
En dan heb ik het vooral over besnijdenis, strenge vasten voor kinderen en het dragen van de boerka.
Boerka dus om twee redenen. In Nederland is gezichtsbedekkende kleding feitelijk niet toegestaan, voor de boerka is nog steeds een uitzondering gemaakt. Wat hopelijk snel afgelopen is. Verder is de boerka erg ongezond, omdat de huid van deze vrouwen onvoldoende in contact komt met zonlicht, waardoor er onvoldoende opname is van vitamine D.
http://nieuwreligieuspeil.ophetweb.nu/node/973
Ook baby's krijgen dus via borstvoeding dan te weinig kalk binnen, met alle gevolgen van dien.
Vitamine D is namelijk weer nodig voor de opname van calcium. Vrouwen met te weining vitamine D nemen dus te weinig calcium op, waardoor hun voeding te weinig calcium bevat.
Is natuurlijk een heel ander onderwerp wat ook de aandacht heeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:48 schreef Sloggi het volgende:
Het gezondheidsargument is natuurlijk flauwekul. Je kunt McDonald's verbieden, daar maken veel meer mensen gebruik van en is ook ongezond.
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een boerka af te doen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Is natuurlijk een heel ander onderwerp wat ook de aandacht heeft.
Er is op dat gebied namelijk al heel veel verbeterd. Gezondere frituurolie bijvoorbeeld.
Ook is er al meermaals gesproken over een vettax.
Maar je kunt mensen nu eenmaal niet dwingen gezond te eten. Ook niet door een Mac D te verbieden. Voorlichting gebeurt wel.
Verminking is echter iets wat wel te verbieden is. En terecht.
Iemand die dik is kan afvallen. Zo'n voorhuid groeit niet terug.
Google is your friend:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
Kinderen, zieke mensen en zwakke, oudere mensen hoeven niet aan de ramadan mee te doen, heb ik begrepen hoor... Vast wel een moslim op FOK! die dit kan bevestigen.
Wie heeft het over een hoofddoek?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een hoofddoek af te doen?
16 uur is wat overdreven. Er mag niet worden gegeten tussen de zonsopgang en zonsondergang. Verder krijg je er niks van hoor, wanneer je als tiener gaat vasten. Tenzij je ziek bent, maar dan hoef je niet mee te doen, begrijp ik van Ryan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Google is your friend:
http://ramadantijd.nl/ramadan/voor-wie/kinderen
Voor jongens dus vanaf de eerste zaadlozing. Voor meisjes vanaf de eerste menstruatie.
Ik was, bijvoorbeeld, met mijn 11 al ongesteld.
Dat vind ik toch echt te jong om een maandlang meer dan 16 uur per dag niets te drinken.
Zo zwart wit als in je een bron ligt het dus niet. Bovendien spreken we dus maximaal over circa 15-jarigen, niet over kinderen in de basisschoolleeftijd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Google is your friend:
http://ramadantijd.nl/ramadan/voor-wie/kinderen
Voor jongens dus vanaf de eerste zaadlozing. Voor meisjes vanaf de eerste menstruatie.
Ik was, bijvoorbeeld, met mijn 11 al ongesteld.
Dat vind ik toch echt te jong om een maandlang meer dan 16 uur per dag niets te drinken.
Inderdaad ja, dat kan. Zie Frankrijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus je kunt mensen niet dwingen gezond te eten maar wel dwingen een boerka af te doen?
Meisjes kunnen menstrueren vanaf 10 jaar. Hoewel dát wel uitzonderingen zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo zwart wit als in je een bron ligt het dus niet. Bovendien spreken we dus maximaal over circa 15-jarigen, niet over kinderen in de basisschoolleeftijd.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/opon/2012/zon07.htmlquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
16 uur is wat overdreven. Er mag niet worden gegeten tussen de zonsopgang en zonsondergang.
Alles kan. Maar is het wenselijk (retorische vraag)?quote:
En jij beschikt ongetwijfeld over cijfers waaruit blijkt dat moslims-jongeren ernstig ziek worden of zelfs de pijp uitgaan als gevolg van de Ramadan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/opon/2012/zon07.html
zon onder 22.02 uur, zon op 5.16 uur?
Dat betekent dat er 17 uur geramedand wordt in juli.
In augustus: 5.55- 21.27, nog altijd 16 en een half uur.
De rammadan is dan ook gewoon zwaar kut. Achterlijke tradities voor achterlijk volk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als kinderen elk jaar massaal de pijp uitgaan als gevolg van het vasten, dan had je een punt.
Wat is de rammadan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De rammadan is dan ook gewoon zwaar kut. Achterlijke tradities voor achterlijk volk.
Een ganstah-rapper uit Swahili.quote:
Je bedoelt zoals de besnijdenis van joodse jongetjes?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wanneer een geloof mensen beperkt in hun mogelijkheden, door verplicht in doeken te lopen, kleine meisjes die niet kunnen spelen, jongetjes (en meisjes) die verminkt worden om onlogische redenen......dat gaat me te ver.
Als een volwassen moslim graag een maandlang overdag vast, prima moet ie zelf weten. Maar dit aan kinderen opleggen gaat te ver.
[...]
Donner zegt dus dat het al mogelijk is kleinkinderen van migranten in tabelletjes te zetten zoals van Klaveren wilt. Definities veranderen bij overheidsdecreet en registaties op naam is overbodig.quote:Minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) voelt er niets voor om ook derde generatie immigranten het etiket 'allochtoon' op te plakken. Dat bleek woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer over zijn integratienota.
De bewindsman reageerde op een voorstel van PVV'er Joram van Klaveren. Die wees er op dat de derde generatie nog steeds oververtegenwoordigd is als het gaat om criminaliteit en schooluitval. Door hen te betitelen als autochtoon, zou er in de statistieken een scheef beeld ontstaan. Ook zou er geen inzicht meer te krijgen zijn in de voortgang van de integratie van de derde generatie, aldus de PVV'er.
Volgens Donner leidt het voorstel alleen maar tot meer verwarring. Het kabinet wil juist een eind maken aan het beleid dat is gebaseerd op herkomst, en iedereen gelijk behandelen. Daarnaast is de herkomst van deze groep nog steeds te achterhalen en te registreren. "Daarvoor hoef ik de definitie niet te veranderen", aldus de minister. Ook bij de andere partijen kon het voorstel van Van Klaveren op weinig bijval rekenen
Waarom? Loopt een kind gevaar of schade op?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
Schade wel, ja. Ik vind het een beschadiging als je om niet medische redenen een onderdeel van een mens wegsnijdt. Als iemand daar zelf voor kiest op of na zijn 18de, prima. Maar ouders die dat laten doen bij hun kind, vind ik fout.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom? Loopt een kind gevaar of schade op?
Dat is toch dat je er op los mag rammen dan, tijdens de Ramadan? Heel natuurlijk dat je wat knorriger wordt door het hongergevoel enzo.quote:
Precies, is het meteen duidelijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Kugari-Ken het volgende:
Persoonlijk zeg ik dubbel paspoort = allochtoon.
dan ben je standaard allochtoon, dat is de huis-tuin-en-keuken allochtoon.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, is het meteen duidelijk.
Uiteraard ben je ook allochtoon als je in het buitenland geboren bent en genaturaliseerd bent tot Nederlander, zonder tweede nationaliteit te behouden.
Uiteraard, was ook maar een aanvulling. Maar goed, die integreren nog wel, omdat ze hun eigen nationaliteit opgeven.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
dan ben je standaard allochtoon, dat is de huis-tuin-en-keuken allochtoon.
Ben het verder helemaal met je eens.quote:Tweede paspoort allochtonen zijn de nieuwe allochtoon, het uitbreidingspakket. Als je in de derde generatie nog te maken hebt met dubbele paspoorten, dan is er iets mis en kun je niet spreken van integratie.
Ook al is dat tweede paspoort puur symbolisch, ben je hier geboren en getogen en spreek je geen woord van de taal waar je tweede paspoort vandaan komt, dan nog ben je een allochtoon. Meteen een reden om bij de geboorte van je kind moeite te doen om dat tweede paspoort niet aan te vragen of er op een andere manier onderuit te komen.
Allochtoon zijn is helemaal niet slecht, allochtoon zijn is een neutraal iets, het is hoe je er invulling aan geeft wat bepaald of je wel of geen waardevol lid van de samenleving bent.
Beatrix heeft slechts één nationaliteit en is in Nederland geboren. Dus autochtoon.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Killaht het volgende:
Beatrix is ook allochtoon, omdat Duitse vorst. Dus ook ff wijzigen in allochtoon. De eerste beschaving komt uit Irak. Heel de wereld is allochtoon, dus niemand is Nederlander. oh wacht..
Mensen in hokjes blijven duwen![]()
Niet kijken naar het persoonlijke individu![]()
PVV![]()
Wilders![]()
Dit topic![]()
Maar ze zijn toch geboren in Nederland, dus NLquote:Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Beatrix heeft slechts één nationaliteit en is in Nederland geboren. Dus autochtoon.
Als men alleen uitgaat van de nationaliteit, niet van wat iemands ouders waren, is Bea geen allochtoon. Ook Wimlex niet. Maxima wel. Hun kinderen.....weet ik niet of ze ook de Argentijnse nationaliteit hebben. Zou wel mogen met een Argentijnse moeder.
In dat geval zijn ze gewoon allochtoon.
=quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Killaht het volgende:
Beatrix is ook allochtoon, omdat Duitse vorst. Dus ook ff wijzigen in allochtoon. De eerste beschaving komt uit Irak. Heel de wereld is allochtoon, dus niemand is Nederlander. oh wacht..
PVV![]()
Wilders![]()
Dit topic![]()
De kinderen van maxima en Alexander?quote:Op maandag 11 juli 2011 15:52 schreef Killaht het volgende:
[..]
Maar ze zijn toch geboren in Nederland, dus NL
Volgens mij zijn kinderen die geboren en getogen zijn in Nederland, Nederlanders. Ze hebben de Nederlandse cultuur, normen en waarden meegekregen. Ze herkennen zich in de Nederlandse cultuur, dan kan je ze wel leuk allochtoon noemen, maar dat slaat nergens op.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:56 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Het individu bestaat niet in deze context. We spreken van een cultuur, van een land, van een groep, omdat mensen kudde-dieren zijn die hun identiteit, dus ook hun individuele identiteit, ontlenen aan de groep. Zelfs jij die zich zo hard afzet tegen de groep laat zijn identiteit bepalen door de grotere groep.
Daarbij ben je opmerkelijk hypocriet door vervolgens de PVV in je lijstje op te noemen, NADAT je je beklaagt dat mensen niet kijken naar het individu. Je gaat volledig voorbij aan de persoonlijke standpunten van deze mensen en hun motivaties, en je dringt jouw persoonlijke voorkeuren en inzichten op aan deze mensen, als groep, maar ook als individu.
quote:Op maandag 11 juli 2011 15:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
Tweede paspoort allochtonen zijn de nieuwe allochtoon, het uitbreidingspakket. Als je in de derde generatie nog te maken hebt met dubbele paspoorten, dan is er iets mis en kun je niet spreken van integratie.
Fout, kinderen van Alexander en Maxima zijn allochtoon. Volgens de wet is tweede generatie allochtoon, dus de kinderen van de kinderen zijn pas Nederlands.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
De kinderen van maxima en Alexander?
Ja, maar in geval iemand allochtoon is, wanneer die twee nationaliteiten heeft, stel dat dit wet zou zijn, hetgeen nu (nog) niet zo is, dan zouden die drie prinsesjes allochtoon zijn als zij ook de Argentijnse nationaliteit hebben.
Ik verwacht niet dat dit zo is. En het zou verder ook geen verschil maken, want ze zijn ook Nederlands.
Verder geloof ik ook niet dat die zich schuldig zullen gaan maken aan ernstig crimineel gedrag, dus hebben ze sowieso niets te vrezen.
Allochtoon of autochtoon is dan niet meer dan een aanduiding.
En wat nou als die kinderen die hier geboren en getogen zijn zich NIET kunnen vinden in de Nederlandse cultuur, en niet de hier geldende normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, wat nou als deze kinderen van hun ouders meekrijgen dat ze allochtoon zijn maar van de regering uit gezien niet? Wat nou als deze kinderen de Nederlandse taal als tweede taal meekrijgen van huis uit?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:01 schreef Killaht het volgende:
[..]
Volgens mij zijn kinderen die geboren en getogen zijn in Nederland, Nederlanders. Ze hebben de Nederlandse cultuur, normen en waarden meegekregen. Ze herkennen zich in de Nederlandse cultuur, dan kan je ze wel leuk allochtoon noemen, maar dat slaat nergens op.
Lees effe terug, a.u.b.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:02 schreef Killaht het volgende:
[..]
Fout, kinderen van Alexander en Maxima zijn allochtoon. Volgens de wet is tweede generatie allochtoon, dus de kinderen van de kinderen zijn pas Nederlands.
Wilders is een allochtoon volgens gia's definitie.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Killaht het volgende:
PVV![]()
Wilders![]()
Dit topic![]()
Gia
Waarom zouden ze zich in de Nederlandse cultuur van autochtonen moeten vinden. Blijkbaar zie jij die kinderen niet als Nederlanders, want anders zou je hun cultuur ook tot de Nederlandse rekenen. Dus jij verstoot die kinderen en vervolgens ga je klagen waarom ze zich niet in de Nederlandse cultuur kunnen vinden.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:04 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
En wat nou als die kinderen die hier geboren en getogen zijn zich NIET kunnen vinden in de Nederlandse cultuur, en niet de hier geldende normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, wat nou als deze kinderen van hun ouders meekrijgen dat ze allochtoon zijn maar van de regering uit gezien niet? Wat nou als deze kinderen de Nederlandse taal als tweede taal meekrijgen van huis uit?
Want deze "wat nou als" is wat mensen al geruime tijd registreren in het onderwijs en bij andere instelligen.
Ik verstoot helemaal niemand, en je ageert tegen de verkeerde, graag even je gal over killaht spuwen svp, aangezien alles dat ik typ voortkomt uit zijn bericht.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef Mathemaat het volgende:
Waarom zouden ze zich in de Nederlandse cultuur van autochtonen moeten vinden. Blijkbaar zie jij die kinderen niet als Nederlanders, want anders zou je hun cultuur ook tot de Nederlandse rekenen. Dus jij verstoot die kinderen en vervolgens ga je klagen waarom ze zich niet in de Nederlandse cultuur kunnen vinden.
Leg uit? Volgens mij heeft hij geen twee nationaliteiten.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:44 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wilders is een allochtoon volgens gia's definitie.
Heeft Wilders geen paspoort van de staat Israël?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Leg uit? Volgens mij heeft hij geen twee nationaliteiten.
Dat je een tweede nationaliteit aan zou mogen vragen, wil niet zeggen dat je die ook al hebt. En dus ben je dan (nog) geen allochtoon.
Lijkt me sterk dat ze zich niet kunnen vinden in de Nederlandse cultuur, bewust en onbewust krijgen ze dat mee. En Nederlandse taal zal altijd 1e taal zijn, omdat ze hier geboren zijn. Tuurlijk kunnen er buitenlandse culturen meegegeven worden, maar de Nederlandse cultuur zal overheersen, simpelweg omdat ze hier geboren zijn en getogen. In hoeverre zijn wij al niet besmet met internationale culturen, zoals de VS bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:04 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
En wat nou als die kinderen die hier geboren en getogen zijn zich NIET kunnen vinden in de Nederlandse cultuur, en niet de hier geldende normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, wat nou als deze kinderen van hun ouders meekrijgen dat ze allochtoon zijn maar van de regering uit gezien niet? Wat nou als deze kinderen de Nederlandse taal als tweede taal meekrijgen van huis uit?
Want deze "wat nou als" is wat mensen al geruime tijd registreren in het onderwijs en bij andere instelligen.
Als hij dat wel heeft, is hij volgens mijn 'definitie' (idee), inderdaad allochtoon.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Heeft Wilders geen paspoort van de staat Israël?
2008.quote:But this isn't all. Bosma brings up a very important fact: that under Dutch law the grandchildren of immigrants - a category which would include many, if not most, of today's Moroccan-Dutch teens - would not be officially identified as "allochtoon," or immigrant, but as "autochtoon" - that is, as native Dutch men.
http://memo.brucebawer.com/blogarchive2008.htm
Oh, dan maakt die 2e paspoort dus ook niet uit.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
Allochtoon zijn is helemaal niet slecht, allochtoon zijn is een neutraal iets, het is hoe je er invulling aan geeft wat bepaald of je wel of geen waardevol lid van de samenleving bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |