Ongelooflijk dat een politicus dit uit zijn strot weet te krijgen. Ongelooflijk hoe generaliserend, populistisch en achterlijk dit is al weet je met de PVV dat het dieptepunt altijd met veel gevoel weer een metertje de diepte in kan dalen. Chapeau!quote:PVV vindt kleinkinderen immigranten ook allochtoon
print rss - door Redactie op 29-06-2011 @ 08:01
Ook kleinkinderen van immigranten moeten als allochtoon worden aangemerkt. Dat zegt PVV-Kamerlid Joram van Klaveren woensdag op nu.nl en in De Telegraaf.
De derde generatie zou ook allochtoon moeten worden genoemd omdat de problemen die ze veroorzaken anders op het conto van autochtonen komen te staan in bijvoorbeeld de CBS-statistieken. Zo zou geen inzicht meer te krijgen zijn in de voortgang van hun integratie.
"Niet-westerse allochtonen zijn nog altijd oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Straks zien we dat niet meer, omdat ze te boek staan als autochtoon", stelt Van Klaveren.
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi noemt het voorstel op nu.nl 'symbolische prietpraat'. Volgens hem gaat het om 'oerhollandse kinderen' die Van Klaveren misschien wel gaan verzorgen op zijn oude dag.
De PVV pleit woensdag bij minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) voor het plan bij een vergadering over integratie. Tachtig procent van de derde generatie allochtonen is jonger dan 10 jaar.
Zeker nooit naar opsporing verzocht gekekenquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat een politicus dit uit zijn strot weet te krijgen. Ongelooflijk hoe generaliserend, populistisch en achterlijk dit is al weet je met de PVV dat het dieptepunt altijd met veel gevoel weer een metertje de diepte in kan stijgen. Chapeau!
Het zou de PVV sieren als eens ageren tegen alle klootzakjes van de maatschappij in plaats van het selectieve allochtonen gelul elke keer. Hoeveel blank tuig ik wel niet tegen kom in Nederland maar hey, aan je achterban moet je niet komen!
Ben ook jij een allochtoon conform de nieuwe definitie?
Een RMS paspoort zeker, maar dan moet je de Molukken eerst terug veroveren!quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:50 schreef GoodGawd het volgende:
Ja ik ben 3e generatie Molukker half bloed. Maarja dan word ik en al mijn neefjes en nichtjes ook allochtoon! Yesssss ik wil ook dubbel paspoort!
Kortom, zijn uitspraak is geheel terecht en klopt als een bus.quote:Niet-oorspronkelijke bewoner (m.n. gebruikt als aanduiding voor personen met een niet-blanke huidskleur, die zelf - of van wie de ouders - in het buitenland geboren zijn, bv. buitenlandse werknemers)
quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:50 schreef porsche1 het volgende:
Eensch.
Tofik Dibi, denken dat je met zoeen teletubbie naam serieus genomen wordt.
Klopt, want jouw ouders zijn ook jouw grootouders! Only in Urk!quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:52 schreef QBay het volgende:
Hij citeert gewoon de Nederlandse van Dale:
[..]
Kortom, zijn uitspraak is geheel terecht en klopt als een bus.
Blank tuig wil ik er ook niet bij.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:52 schreef PierreBetfair het volgende:
Lijkt me logisch. Al dat Marokkaanse straattuig willen we inderdaad niet bij de stats van autochtonen hebben.
Enlighten me!quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zeker nooit naar opsporing verzocht gekeken![]()
![]()
Wij verwachten steun van de Nederlandse regering bij het terug veroveren anders kapen we gewoon zo'n nieuwe sprinter!quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Een RMS paspoort zeker, maar dan moet je de Molukken eerst terug veroveren!
Je begrijpt het niet, ik zal het voorkauwen. Ik wil geen blank tuig in Nederland en geen zwart tuig.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik wel, want ik wil een eerlijk beeld, jij blijkbaar niet.
O, dat is die homo.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:52 schreef Khalifa het volgende:
[..]
Btw dan is Wilders ook een allochtoon.
Misschien kun je nog meer random opmerkingen plaatsen zoals: In een woning kun je slapen, eten kan lekker zijn of buiten is het warm.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:55 schreef Ryon het volgende:
De term 'allochtoon' is niet alleen bedoeld om de criminaliteit cijfers te kunnen duiden..
Simpele vent, dan ga je lekker op de Noordpool wonenquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
Je begrijpt het niet, ik zal het voorkauwen. Ik wil geen blank tuig in Nederland en geen zwart tuig.
Jammer dat je niet de capaciteiten hebt om normaal te kunnen discussieren, ik heb medelijden met mensen die met je samenleven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Simpele vent, dan ga je lekker op de Noordpool wonen
quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Misschien kun je nog meer random opmerkingen plaatsen zoals: In een woning kun je slapen, eten kan lekker zijn of buiten is het warm.
Gras is groen.quote:"Niet-westerse allochtonen zijn nog altijd oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Straks zien we dat niet meer, omdat ze te boek staan als autochtoon", stelt Van Klaveren.
Ja (Indonesisch). De ouders van mijn grootouders waren dan wel weer Nederlands.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ga eens ff heel snel integreren stuk tuig!quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:02 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Ja (Indonesisch). De ouders van mijn grootouders waren dan wel weer Nederlands.
Het beestje moet een naam hebben hè..
Denk er even rustig over na wat ik met die opmerking zou willen stellen en kom dan eens terug. Zo moeilijk is het niet en je zal merken dat het verband houdt met hetgeen wat jij in de openingspost stelt... Wellicht dat jij jouw uitspraken dan ook in een ander licht kan zien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Goed zo, misschien wil je over iets discussieren?
Zonde dat je niet inhoudelijk kunt reageren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:05 schreef PierreBetfair het volgende:
Wauw, wat een wannabe smart boy die Pizza.
Troll maar verder jongen, prima dagbesteding
Lastig, want je posts hebben geen inhoud.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zonde dat je niet inhoudelijk kunt reageren.
Dan kun je lekker wijzen en hunnie huilen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zou het wellicht een idee zijn om criminaliteit te gaan bestrijden, in plaats van met de variabelen (afkomst dader) te gaan rommelen ten einde wat flitsende tabellen en powershotpresentaties te maken? Wat heb je aan cijfers, wanneer je er toch geen zak mee doet?
Exact mijn punt, combineer dit met alle criminaliteit i.p.v. alleen toespitsen op Marokkanen of Turken en je gaat langzaam maar zeker naar een gezonde situatie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zou het wellicht een idee zijn om criminaliteit te gaan bestrijden, in plaats van met de variabelen (afkomst dader) te gaan rommelen ten einde wat flitsende tabellen en powershotpresentaties te maken? Wat heb je aan cijfers, wanneer je er toch geen zak mee doet?
Klopt, want als je een OP plaatst troll je.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:08 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Lastig, want je posts hebben geen inhoud.
Sukkeltje, ga elders trollen.
bla blaquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, want als je een OP plaatst troll je.
Ja, want de PVV wilt alleen allochtonen weg hebben, en voor de rest zitten ze er een beetje voor de lol bij in de 2e kamer.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:10 schreef t-8one het volgende:
Schiet mij een andere vraag te binnen, wat zou de PVV moeten zonder allochtonen?
Het is gewoon een kwestie van zelfbehoud, als PVV kun jou nou moeilijk over NL tokkies gaan huilen dan hou je geen zetel meer over.
Je kunt toch moeilijk zeggen dat de raakvlakken die de PVV heeft met de SP meer aanspreken bij de 'upperclass' dan bij de 'working class'?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:11 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ja, want de PVV wilt alleen allochtonen weg hebben, en voor de rest zitten ze er een beetje voor de lol bij in de 2e kamer.![]()
Wat die user zegt is toch gewoon totaal bullshit?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je kunt toch moeilijk zeggen dat de raakvlakken die de PVV heeft met de SP meer aanspreken bij de 'upperclass' dan bij de 'working class'?
Verder hebben ze inderdaad verdomd weinig te melden, af en toe schreeuwen ze een beetje met de telegraaf mee maar echte partijstandpunten behalve geneuzel over moslims en allochtonen heb ik ze nog niet op kunnen betrappen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:11 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ja, want de PVV wilt alleen allochtonen weg hebben, en voor de rest zitten ze er een beetje voor de lol bij in de 2e kamer.![]()
Nee tuurlijk, heb je gelijk in, PVV is geen one issue partij als je ook maar enige kennis hebt van de punten maar dat het een paradepaardje is om over de multiculti te beginnen staat vast.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:14 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Wat die user zegt is toch gewoon totaal bullshit?
Alsof een partij alleen voor die reden in de 2e kamer zit.
En als dat opgelost zijn dat ze weg gaan, zo van ja we hebben ons doel bereikt.
Nee.
Ben ik het helemaal mee eens, maar kun jij je identificeren met blank tuig?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:15 schreef Chewbalhaar het volgende:
Veel van jochies van marrokaanse afkomst zijn dan ook alles behalve autochtoon in elke vorm van normen, waarden, gedrag en omgang.
Hij is zo'n maaskantje figuurquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens, maar kun jij je identificeren met blank tuig?
Ja, op den duur raken de allochtonen op. Dat kan de PVV niet gebruiken, natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:10 schreef t-8one het volgende:
Schiet mij een andere vraag te binnen, wat zou de PVV moeten zonder allochtonen?
Het is gewoon een kwestie van zelfbehoud, als PVV kun jou nou moeilijk over NL tokkies gaan huilen dan hou je geen zetel meer over.
Waar ik ze overigens helemaal gelijk in geef dat ze daar over beginnen, want niemand anders heeft de ballen om het te doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, heb je gelijk in, PVV is geen one issue partij als je ook maar enige kennis hebt van de punten maar dat het een paradepaardje is om over de multiculti te beginnen staat vast.
En ook dat is waar, al blijf ik het zonde vinden dat het blanke aspect van de jeugd-problematiek zo onderbelicht blijft. Uit eigen ervaring heb ik daar namelijk meer trammelant mee gehad dan met buitenlands tuig.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:18 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Waar ik ze overigens helemaal gelijk in geef dat ze daar over beginnen, want niemand anders heeft de ballen om het te doen.
LOL! Owned.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, want jouw ouders zijn ook jouw grootouders! Only in Urk!
Ja want dit is een own.quote:
hoehhhh, eng hoor een Marokkaan ............quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:20 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ja want dit is een own.
Je vindt die reactie alleen maar mooi omdat hij er tegen in gaat.
Als hij iets anders had gezegd was de wereld in 1 keer te klein.
Met je Marokkaanse vlag.
lol wut?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:20 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ja want dit is een own.
Met je Marokkaanse vlag.
Niet omdat hij een andere mening heeft, maar omdat zijn mening nergens op slaat. Maar om dat te begrijpen, moet je wel het artikel hebben gelezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:20 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ja want dit is een own.
Met je Marokkaanse vlag.
Prachtidee, zo hebben we straks helemaal geen criminaliteit meer in Nederland!quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:28 schreef Gia het volgende:
Je bent toch een allochtoon als één van je ouders in het buitenland is geboren?
Dat gaat dan ook voor heel veel crimineel tuig op. Velen trouwen namelijk met een man of vrouw uit het thuisland. Hierdoor zijn die kinderen gewoon toch allochtoon.
Persoonlijk zou ik de definitie veranderd willen zien. Iemand die hier geboren is, uit ouders die beide ook hier geboren zijn, en uitsluitend de Nederlandse nationaliteit heeft, is een autochtoon.
Is één van je ouders niet in Nederland geboren of heb je meerdere nationaliteiten, al dan niet opgedrongen, dan ben je een allochtoon.
Mooi hoe je allochtoon en crimineel op een lijn lijkt te trekken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:28 schreef Gia het volgende:
Je bent toch een allochtoon als één van je ouders in het buitenland is geboren?
Dat gaat dan ook voor heel veel crimineel tuig op. Velen trouwen namelijk met een man of vrouw uit het thuisland. Hierdoor zijn die kinderen gewoon toch allochtoon.
Persoonlijk zou ik de definitie veranderd willen zien. Iemand die hier geboren is, uit ouders die beide ook hier geboren zijn, en uitsluitend de Nederlandse nationaliteit heeft, is een autochtoon.
Is één van je ouders niet in Nederland geboren of heb je meerdere nationaliteiten, al dan niet opgedrongen, dan ben je een allochtoon.
Hou toch op man, het is pure symboolpolitiek.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het op dit punt met de PVV eens. Door mensen in criminaliteitsstatistieken als allochtoon aan te duiden, ontneem je ze niet hun Nederlanderschap.
Wanneer allochtonen beter waren geïntegreerd, was het misschien niet nodig om de derde generatie nog als allochtoon aan te merken, maar de integratie van bepaalde groepen migranten heeft hopeloos gefaald. In plaats van de kop in het zand te steken, zie ik liever dat er goed zicht is op de omvang van de problematiek, zodat er gericht beleid op gezet kan worden.
Nee, ik ben niet rechts en stem geen PVV. Maar als Tofik Dibi komt met teksten als 'oerhollandse kinderen' doet hij de waarheid geweld aan en sluit hij de ogen voor de realiteit.
Neen. Maar dat wil niet zeggen dat je het beestje niet bij z'n naam mag noemen. Behandelen als groepen met verschillende kenmerken als zijnde verschillende groepen in plaats van politiek correct proberen te blijven kan nuttig zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens, maar kun jij je identificeren met blank tuig?
Maar waarom maken we dan alleen het puur symbolische onderscheid 'autochtoon / allochtoon' en bijvoorbeeld niet 'arm / rijk' of 'opleidingsniveau'. Dat laatste zegt volgens mij meer over criminaliteit dan het eerste. Maar goed, het gaat de PVV en haar aanhangers natuurlijk om het allochtoontje pesten (problemen oplossen boeit geen fuck), dus het is begrijpelijk dat ze hiermee komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:36 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Neen. Maar dat wil niet zeggen dat je het beestje niet bij z'n naam mag noemen. Behandelen als groepen met verschillende kenmerken als zijnde verschillende groepen in plaats van politiek correct proberen te blijven kan nuttig zijn.
dan is boef en nietboef toch veel duidelijker?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:36 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Neen. Maar dat wil niet zeggen dat je het beestje niet bij z'n naam mag noemen. Behandelen als groepen met verschillende kenmerken als zijnde verschillende groepen in plaats van politiek correct proberen te blijven kan nuttig zijn.
Ik denk dat je dan de openingspost nog eens wat beter moet lezen. Het gaat niet om het tegengaan van criminaliteit - daar gelden inderdaad voor iedereen dezelfde straffen - maar om goed inzicht te hebben in de vraag welke groepen veel criminaliteit plegen. En hoe het staat met de integratie. Zaken die als incident worden afgedaan, zoals Marokkaanse jochies van 10, 11 jaar die een rouwstoet uitschelden omdat de overledene geen moslim is, zijn een indicatie van hoe het staat met de integratie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:35 schreef Nielsch het volgende:
Hou toch op man, het is pure symboolpolitiek. Criminaliteit moet je gewoon keihard aanpakken, je gaat het niet tegen door met statistieken te goochelen.
Oftewel, alle mensen in de criminaliteitsstatistieken zouden als allochtoon aangeduid moeten worden. Ergo alle criminelen zijn allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het op dit punt met de PVV eens. Door mensen in criminaliteitsstatistieken als allochtoon aan te duiden, ontneem je ze niet hun Nederlanderschap.
Nederlander is wat anders dan autochtoon/allochtoon. Je kunt naar welke ambassade dan ook rennen, je kunt je kind op die manier niet autochtoon of allochtoon makenquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als men nu eens niet alle kinderen (met allochtone ouders) die in NL worden geboren automagisch Nederlander noemt zou het ook al een hoop schelen.
Veel van die ouders rennen toch meteen naar hun ambassade of consulaat om het kind allochtoon te maken...
Als het aanbrengen van dat label ook tot positieve discriminatie leidt, dan is dat kennelijk nodig. Integreren houdt in dat men zich aanpast, maar omgekeerd ook dat ze hier de kansen geboden krijgen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Bijkomend gevolg: positieve discriminatie gaat dan ook gelden voor derde generatie allochtonen, er komen extra subsidiepotjes om ze een betere opleiding en werk te geven en ga zo maar door. Dat allemaal door een boekhoudkundige term te wijzigen. En wat doen we over 20-30 jaar? Dan moeten we de term vierde generatie allochtoon invoeren voor iemand wie minimaal een overgrootouder heeft die in het buitenland is geboren?
Pak gewoon criminaliteit en overlast goed aan, ongeacht wie de ouders, grootouders of overgrootouders zijn.
Positieve discriminatie is nooit nodig, ik mag toch hopen dat de PVV het daar wel mee eens is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het aanbrengen van dat label ook tot positieve discriminatie leidt, dan is dat kennelijk nodig. Integreren houdt in dat men zich aanpast, maar omgekeerd ook dat ze hier de kansen geboden krijgen.
Zeg dan gewoon niets.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar waarom maken we dan alleen het puur symbolische onderscheid 'autochtoon / allochtoon' en bijvoorbeeld niet 'arm / rijk' of 'opleidingsniveau'. Dat laatste zegt volgens mijmeer over criminaliteit dan het eerste. Maar goed, het gaat de PVV en haar aanhangers natuurlijk om het allochtoontje pesten (problemen oplossen boeit geen fuck), dus het is begrijpelijk dat ze hiermee komen.
Nee? De Turken en Marokkanen rennen anders als eerste naar hun ambassade om hun kind maar zo snel mogelijk dat dubbele paspoort te geven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nederlander is wat anders dan autochtoon/allochtoon. Je kunt naar welke ambassade dan ook rennen, je kunt je kind op die manier niet autochtoon of allochtoon maken
Niet meer dan terecht. Nu wordt gedaan alsof er lang niet zo veel allochtonen in Nederland zijn, want onderbouwd met statistiekjes. Als je dan echter zie dat die allochtonen gemiddeld 5 kinderen hebben kun je de gevolgen voor de samenleving veel beter inschatten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens steun ik het idee van de PVV. Zo stijgt het aantal allochtonen in Nederland explosief. En kunnen we stellen dat er een tsunami is van allochtonisering. De PVV kan dan "aantonen" dat er sprake is van massaimmigratie. Henk en Ingrid trappen er zo in!
Worden ze door dat feit allochtoon? Nee.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee? De Turken en Marokkanen rennen anders als eerste naar hun ambassade om hun kind maar zo snel mogelijk dat dubbele paspoort te geven.
Allochtonen hebben gemiddeld 5 kinderen? Welke fantastische bron kan ik daarvoor raadplegen. Ten tweede worden nagenoeg alle immigranten gedekt door de huidige definitie. Behalve de 3e generatie waarvan meer dan 80% jonger is dan 10 jaar. Nou dat zal veel uitmaken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:54 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht. Nu wordt gedaan alsof er lang niet zo veel allochtonen in Nederland zijn, want onderbouwd met statistiekjes. Als je dan echter zie dat die allochtonen gemiddeld 5 kinderen hebben kun je de gevolgen voor de samenleving veel beter inschatten.
Hé, het gaat de PVV er toch om dat criminaliteit uit 'allochtone' hoek niet op het bordje van de autochtoon geschoven wordt. Daarom dus.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:33 schreef t-8one het volgende:
[..]
Mooi hoe je allochtoon en crimineel op een lijn lijkt te trekken.
Begrijpend lezen is kennelijk lastig. Wat je ervan maakt, is heel wat anders dan ik beweer.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Oftewel, alle mensen in de criminaliteitsstatistieken zouden als allochtoon aangeduid moeten worden. Ergo alle criminelen zijn allochtoon.
Want criminaliteit uit allochtone hoek is erger dan uit autochtone hoek ofzo? Het concept criminaliteit gaan we nu opsplitsen in negroide criminaliteit en blanke criminaliteit?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, het gaat de PVV er toch om dat criminaliteit uit 'allochtone' hoek niet op het bordje van de autochtoon geschoven wordt. Daarom dus.
Misschien wordt dat wel gedaan omdat er niet zoveel allochtonen zijn?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:54 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht. Nu wordt gedaan alsof er lang niet zo veel allochtonen in Nederland zijn, want onderbouwd met statistiekjes.
Want daardoor lossen de problemen op?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, het gaat de PVV er toch om dat criminaliteit uit 'allochtone' hoek niet op het bordje van de autochtoon geschoven wordt. Daarom dus.
Het tegengaan van negatieve discriminatie is in elk geval nodig. Ik ben niet per definitie tegen positieve discriminatie, mits daarmee een overstijgend belang is gediend.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Positieve discriminatie is nooit nodig, ik mag toch hopen dat de PVV het daar wel mee eens is.
Nee, dat worden ze niet. Maar volgens Nederland zijn ze Nederlander. En die tweede nationaliteit. Dat moet niet kunnen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Worden ze door dat feit allochtoon? Nee.
Dan kan ik me voorstellen dat je voor dit plan bent, positieve discriminatie zal nu nog een generatie verder doorgaan. Vreemd dat Tofik Dibi er dan niet voor is, GL geilt in het algemeen wel op 'positieve' discriminatie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het tegengaan van negatieve discriminatie is in elk geval nodig. Ik ben niet per definitie tegen positieve discriminatie, mits daarmee een overstijgend belang is gediend.
Maar dat heeft niks met het onderwerp van dit topic te maken en ook niet met jouw reactie dat ze zo hun kinderen allochtoon maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, dat worden ze niet. Maar volgens Nederland zijn ze Nederlander. En die tweede nationaliteit. Dat moet niet kunnen.
Nee, komt alleen vaker voor. Zie opsporing verzocht.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
Want criminaliteit uit allochtone hoek is erger dan uit autochtone hoek ofzo?
Dat ben ik al volgens de oude definitie, en dat is al achterlijk genoeg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dan houden ze geen fractie over.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het zou de PVV sieren als eens ageren tegen alle klootzakjes van de maatschappij in plaats van het selectieve allochtonen gelul elke keer.
Nee, die tweede nationaliteit mag er niet bij genoemd worden als ze wat uitvreten, want dat is stigmatiserend, boehoe.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, dat worden ze niet. Maar volgens Nederland zijn ze Nederlander. En die tweede nationaliteit. Dat moet niet kunnen.
Hetgeen ik beweer is een één op één kopie van wat jij schrijft. Jij schrijft dat mensen in de criminaliteitsstatistieken als allochtoon aangeduid moeten worden. Ik ben niet verantwoordelijk voor de uitbraakselen van je toetsenbord.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
Begrijpend lezen is kennelijk lastig. Wat je ervan maakt, is heel wat anders dan ik beweer.
Nee, dat had er nog bij moeten komen zeg.quote:Autochtone Nederlanders zullen niet ineens als allochtoon worden aangeduid omdat ze iets crimineels hebben gedaan. Evenmin zijn alle criminelen allochtoon en ook beweer ik nergens dat er onder autochtonen geen criminaliteit voorkomt.
De koppeling oerhollands wil jij niet maken omdat er hier sprake zijn van "negatieve" kenmerken die je niet aan het woord Hollands wilt koppelen. Jammer voor je, maar het zijn weldegelijk oerhollandse jongeren, ze zijn hier geboren, ze zijn hier opgegroeid en ze gaan of gingen hier naar school. Ze zijn een product van de huidige Nederlandse maatschappij. Het feit dat jij het Nederlanderschap koppelt aan gedrag, toont de hypocrisie van je standpunt aan. Een islamitische Marokkaanse Affelay is ineens een oerhollander volgens vele. Trots van Neerlands maatschappij. Maar zo werkt dat natuurlijk niet he. Je kan niet het vuil uit je eigen maatschappij in een hoekje zetten en er een label op plakken en de muntstukken eruit pakken en als "oerhollands" product bestempelen.quote:Maar wees in vredesnaam reëel. Kijk naar de torenhoge schooluitval onder wat we nu allochtone jongeren noemen. Kijk hoe ze in de criminaliteit belanden, kijk naar achterliggende oorzaken als de straatcultuur, waarin ook religieuze opvattingen doorsijpelen. Ga alsjeblieft niet beweren dat 10- 11-jarige ettertjes die een rouwstoet uitschelden omdat er geen moslim in de kist ligt 'oerhollands' zijn. Dat zijn ze namelijk niet en ze hebben ook nog een verdomd lange weg te gaan voordat ze dat wél zijn.
Als jij denkt dat een label meegeven gaat helpen bij de integratie, dan heb je het goed mis.quote:Sterker nog: als dergelijk gedrag representatief is voor de derde generatie allochtonen, maak ik me nu al zorgen hoe deze jongeren straks hun kinderen gaan opvoeden. Als het dezelfde kant opgaat, moeten we de vierde generatie ook maar dat label meegeven, net zolang totdat ze fatsoenlijk geïntegreerd zijn of hun heil elders zoeken.
En dat is erg omdat?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, komt alleen vaker voor. Zie opsporing verzocht.
En dan gaat men hier beweren dat het autochtone daders zijn, want hun ouders zijn hier geboren.
Wil je daarmee insinueren dat in dergelijke heropvoedingsgestichten alleen Marokkaantjes zouden zitten, getuige je laatste zinsnede?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:06 schreef Gia het volgende:
Weet je wat het ook is? Als men hier heropvoedingsgestichten in zouden gaan stellen voor criminele straatjeugd, die schijnbaar thuis niet fatsoenlijk worden opgevoed, dan is het land te klein, want dan is het weer Marokkaantje pesten.
Het probleem dan niet benoemd wordt.quote:
Ze zouden wel oververtegenwoordigd zijn, ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je daarmee insinueren dat in dergelijke heropvoedingsgestichten alleen Marokkaantjes zouden zitten, getuige je laatste zinsnede?
Het probleem is criminaliteit. Als jij denkt dat de jongeren van huis uit de criminaliteit ingepraat worden en dat de ouders van deze kinderen dus wensen dat het criminele straatrovers worden, dan zit er echt een steekje bij je los.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Het probleem dan niet benoemd wordt.
Veel criminaliteit vindt plaats omdat jongeren zich afzetten tegen de westerse maatschappij. Van thuis uit meegekregen.
En waaruit blijkt dat men zou klagen dat er dan sprake is van Marokkaantje pesten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zouden wel oververtegenwoordigd zijn, ja.
Denk dat de jongeren van thuis uit meekrijgen dat de westerse samenleving verderfelijk is en dat de jongeren inderdaad zelf op het idee komen er wat aan te gaan doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het probleem is criminaliteit. Als jij denkt dat de jongeren van huis uit de criminaliteit ingepraat worden en dat de ouders van deze kinderen dus wensen dat het criminele straatrovers worden, dan zit er echt een steekje bij je los.
Hoezo denk je dat de jongeren van huis uit meekrijgen dat het Westen verderfelijk is? Waarom denk je dat de ouders zich daar uberhaupt mee bezig houden? En belangrijker, waar blijkt het uit?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk dat de jongeren van thuis uit meekrijgen dat de westerse samenleving verderfelijk is en dat de jongeren inderdaad zelf op het idee komen er wat aan te gaan doen.
Blijft een opvoedingsprobleem dus.
Dat gebeurt met elke maatregel die voor moslims of marokkanen treffen, maar voor iedereen geldt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat men zou klagen dat er dan sprake is van Marokkaantje pesten?
Jah, want die ouders gaan met opzet in een land wonen waarvan ze de samenleving verderfelijk vindenquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk dat de jongeren van thuis uit meekrijgen dat de westerse samenleving verderfelijk is en dat de jongeren inderdaad zelf op het idee komen er wat aan te gaan doen.
Blijft een opvoedingsprobleem dus.
Uit leuzen die gescandeerd worden bij elke demonstratie uit islamitische hoek.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat de jongeren van huis uit meekrijgen dat het Westen verderfelijk is? Waarom denk je dat de ouders zich daar uberhaupt mee bezig houden? En belangrijker, waar blijkt het uit?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat gebeurt met elke maatregel die voor moslims of marokkanen treffen, maar voor iedereen geldt.
Zie het verbod op gezichtsbedekkende kleding. Geldt voor iedereen, maar het is moslimmetje pesten.
Het verbod op ritueel slachten, geldt voor iedereen, ook voor Joden, toch voelen moslims dat als een regelrechte aanval op de islam.
Eisen voor importshuwelijken. Zijn zo streng om vooral moslims te pesten.
En zo zal het ook zijn als hier heropvoedingsgestichten komen. En die zie ik nog wel komen, want zo kan het niet doorgaan, natuurlijk.
Onzin, kijk wat er gebeurt in Egypte etc. die landen zien de westerse democratie als groot voorbeeld.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Uit leuzen die gescandeerd worden bij elke demonstratie uit islamitische hoek.
Of dat nu hier is, of in andere landen. moslims zien het Westen als verderfelijk. Westerse meiden zijn hoeren enz....
Nee, dat is vanwege het gratis geld. Als je hier woont, krijg je na je 65ste zoveel geld dat je daarvan in je eigen land meer dan goed kunt leven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:14 schreef t-8one het volgende:
[..]
Jah, want die ouders gaan met opzet in een land wonen waarvan ze de samenleving verderfelijk vinden
Oh, de democratie wel, maar de levensstijl niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:17 schreef t-8one het volgende:
[..]
Onzin, kijk wat er gebeurt in Egypte etc. die landen zien de westerse democratie als groot voorbeeld.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Dus omdat moslims ageren tegen dergelijke maatregelen (omdat het o.a. hen raakt) denk jij dat ze het zien als Marokkaantje pesten. Of zouden ze gewoon ageren omdat ze er om een bepaalde reden op tegen zijn. Eisen voor importshuwelijken, het verbod op ritueel slachten en het verbod op gezichtsbedekkende kleding, hoeveel noemenswaardige tegenspraak hebben moslims daartegen geboden? Juist het feit dat deze maatregelen zonder enig noemenswaardige maatschappelijk debat en daarbij behorende aanvaring zijn ingevoerd, bewijst het tegendeel van je standpunt. Sterker nog, het "debat" aangaande de rituele slacht is door de Joodse bevolkingsgroep daadwerkelijk op tafel gesleept (middels uitspraken gekoppelt aan WW2). Hoewel ook een aantal moslimorganisaties tegen waren, hebben ze weinig tot niets van zich laten horen. Ondanks het feit dat deze laatste groep uit veel meer mensen bestaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:13 schreef Gia het volgende:
Dat gebeurt met elke maatregel die voor moslims of marokkanen treffen, maar voor iedereen geldt.
Zie het verbod op gezichtsbedekkende kleding. Geldt voor iedereen, maar het is moslimmetje pesten.
Het verbod op ritueel slachten, geldt voor iedereen, ook voor Joden, toch voelen moslims dat als een regelrechte aanval op de islam.
Eisen voor importshuwelijken. Zijn zo streng om vooral moslims te pesten.
En zo zal het ook zijn als hier heropvoedingsgestichten komen. En die zie ik nog wel komen, want zo kan het niet doorgaan, natuurlijk.
Onzin.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is vanwege het gratis geld. Als je hier woont, krijg je na je 65ste zoveel geld dat je daarvan in je eigen land meer dan goed kunt leven.
Gelukkig gaan ze hier wat aan doen. Ze krijgen straks AOW gebaseerd op de levensstandaard van het land waar ze hun AOW willen besteden. Uitstekend idee.
Ik hoor meer autochtonen zeiken over het verderfelijke Nederland, waar de straffen te laag zijn, te veel allochtonen wonen, de Islam alles overneemt, de criminaliteit alom tegenwoordig is, pedo's het leven van kinderen onveilig maken, de overheid corrupt is etc. etc.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Of dat nu hier is, of in andere landen. moslims zien het Westen als verderfelijk. Westerse meiden zijn hoeren enz....
hoezo de levensstijl niet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, de democratie wel, maar de levensstijl niet.
Welke NOEMENSWAARDIGE demonstratie in Nederland uit Islamitische hoek was dat?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zijn voornamelijk de extremisten, Gia. Ja, de mannen verwonderen zich erover dat westerse vrouwen zich in kleding steken die nauwelijks iets verhult. Maar zij zijn dat simpelweg niet gewend. Bovendien, ook zat Nederlanders die de manier waarop islamitische vrouwen zich kleden, bedenkelijk vinden. Het komt eigenlijk dus van beide kanten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, de democratie wel, maar de levensstijl niet.
Och, we zullen eens zien hoe dat gaat als ze straks nog maar 10 % van hun AOW krijgen wanneer ze in Marokko gaan wonen. Kinderbijslag naar het buitenland gaat ook volledig afgeschaft worden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:18 schreef t-8one het volgende:
[..]
Onzin.
Die ouders gaan heus niet het leven van hun kinderen verpesten voor een paar rotcenten door in een verderfelijk land te gaan wonen.
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)dam.dhtml?redirectedquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke NOEMENSWAARDIGE demonstratie in Nederland uit Islamitische hoek was dat?
Jij noemt een demonstratie tegen de dictatoriale regimes in de Arabische wereld, waarbij maarliefst 100 mensen op af kwamen (van Hizb nog wel) noemenswaardig.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)dam.dhtml?redirected
[ afbeelding ]
The West's puppets will fall, islam will prevail.
????
Je begrijpt zelf ook wel dat dat 5 als gemiddelde een hyperbool is grappenmaker. Ik meen dat het gemiddelde van niet-westerse allochtonen tussen de 2,5 en de 3 ligt. Voor marrokanen ligt dit zelfs ruim boven de 3. Dit terwijl het geboortecijfer voor autochtone Nederlanders zelfs onder het vervangingsniveau ligt (rond de 1,7). De verschillen zijn in ieder geval significant. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat hier wat meer openheid over komt in plaats van het wegmoffelen van 3e-generatie-marrokaantjes die eigenlijk een schijthekel hebben aan Nederlanders.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allochtonen hebben gemiddeld 5 kinderen? Welke fantastische bron kan ik daarvoor raadplegen. Ten tweede worden nagenoeg alle immigranten gedekt door de huidige definitie. Behalve de 3e generatie waarvan meer dan 80% jonger is dan 10 jaar. Nou dat zal veel uitmaken.
Who 100 mannen en vrouwen dat is veel!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)dam.dhtml?redirected
[ afbeelding ]
The West's puppets will fall, islam will prevail.
????
Nee hoor. Ook turken, antillianen, polen..... (en inderdaad ook wel wat Nederlanders).quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je daarmee insinueren dat in dergelijke heropvoedingsgestichten alleen Marokkaantjes zouden zitten, getuige je laatste zinsnede?
Nee dat begreep ik niet, aangezien er genoeg mensen zijn die dat wel met droge ogen beweren. Het zijn ook geen spelletjes om te spelen (dit soort getallen verspreiden op het internet, misinformatie, kan erg gevaarlijk zijn). De 3 generatie heeft amper politiek bewustzijn, laat staat dat ze een schijthekel aan "de Nederlander" hebben. Het gaat hier dus helemaal niet om wegmoffelen, maar om iets anders. Namelijk bewust de segregratie in stand houden. Dat is ook de hele kern van de partijpolitiek van de PVV. Zonder segregratie, geen PVV.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:35 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf ook wel dat dat 5 als gemiddelde een hyperbool is grappenmaker. Ik meen dat het gemiddelde van niet-westerse allochtonen tussen de 2,5 en de 3 ligt. Voor marrokanen ligt dit zelfs ruim boven de 3. Dit terwijl het geboortecijfer voor autochtone Nederlanders zelfs onder het vervangingsniveau ligt (rond de 1,7). De verschillen zijn in ieder geval significant. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat hier wat meer openheid over komt in plaats van het wegmoffelen van 3e-generatie-marrokaantjes die eigenlijk een schijthekel hebben aan Nederlanders.
Vermoeiend, dit soort discussiegedrag. Nog even opnieuw:quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
Hetgeen ik beweer is een één op één kopie van wat jij schrijft. Jij schrijft dat mensen in de criminaliteitsstatistieken als allochtoon aangeduid moeten worden. Ik ben niet verantwoordelijk voor de uitbraakselen van je toetsenbord.
Voor het gemak laat je de opvoeding even weg. Dat mensen hier zijn geboren of opgroeien, zegt niet alles over hun identiteit. Tot voor 2 weken geleden had ik nog nooit gehoord van jongeren die überhaupt maar op het idee kwamen om een rouwstoet te verstoren - kwestie van opvoeding - laat staan daarbij expliciet naar het geloof van de overledene te vragen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
De koppeling oerhollands wil jij niet maken omdat er hier sprake zijn van "negatieve" kenmerken die je niet aan het woord Hollands wilt koppelen. Jammer voor je, maar het zijn weldegelijk oerhollandse jongeren, ze zijn hier geboren, ze zijn hier opgegroeid en ze gaan of gingen hier naar school. Ze zijn een product van de huidige Nederlandse maatschappij.
Afellay is een goed geïntegreerde Nederlander van Marokkaanse komaf, maar absoluut geen 'oerhollander'. Dat is gewoon onzin.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
Het feit dat jij het Nederlanderschap koppelt aan gedrag, toont de hypocrisie van je standpunt aan. Een islamitische Marokkaanse Affelay is ineens een oerhollander volgens vele. Trots van Neerlands maatschappij. Maar zo werkt dat natuurlijk niet he. Je kan niet het vuil uit je eigen maatschappij in een hoekje zetten en er een label op plakken en de muntstukken eruit pakken en als "oerhollands" product bestempelen.
We zullen toch ergens op moeten sturen. En we houden onszelf enorm voor de gek als we over 10 jaar stellen dat de criminaliteit onder allochtonen fors is afgenomen en onder autochtonen fors is toegenomen, terwijl in werkelijkheid blijkt dat de oorzaak voor een groot deel bij de derde generatie allochtonen ligt, die we 'autochtoon' noemen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
Als jij denkt dat een label meegeven gaat helpen bij de integratie, dan heb je het goed mis.
Sorry, maar als je dit gevaarlijke misinformatie wil noemen, dan WIL je zo'n zin volgens mij gewoon verkeerd begrijpen. En als jij denkt dat de PVV alleen bestaat om zichzelf in stand te houden heb je het volgens mij ook niet helemaal doorquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat begreep ik niet, aangezien er genoeg mensen zijn die dat wel met droge ogen beweren. Het zijn ook geen spelletjes om te spelen (dit soort getallen verspreiden op het internet, misinformatie, kan erg gevaarlijk zijn). De 3 generatie heeft amper politiek bewustzijn, laat staat dat ze een schijthekel aan "de Nederlander" hebben. Het gaat hier dus helemaal niet om wegmoffelen, maar om iets anders. Namelijk bewust de segregratie in stand houden. Dat is ook de hele kern van de partijpolitiek van de PVV. Zonder segregratie, geen PVV.
Overigens is het eveneens een leugen om te stellen dat het geboortecijfer voor Marokkanen ruim boven de 3 ligt. Het ligt namelijk zeer dicht tegen de 2.5
huhh, ze moeten volgens jou toch weg uit NL?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, we zullen eens zien hoe dat gaat als ze straks nog maar 10 % van hun AOW krijgen wanneer ze in Marokko gaan wonen. Kinderbijslag naar het buitenland gaat ook volledig afgeschaft worden.
Eens zien of ze straks nog zo graag 50 jaar in Nederland willen gaan wonen. Want voor het geld hoef je het dan niet meer te doen. En wil je kinderbijslag, moeten ze toch hier komen wonen, die bloedjes die nu bij oma in Marokko wonen.
Ik vind dergelijke informatie bewust verspreiden (als zijnde de waarheid) inderdaad gevaarlijk. En dan met name voor het debat. Gelukkig gaf jij al aan dat je het als "een grap" naar buiten bracht, waarmee die discussie dus is afgesloten. Verder denk ik dat de PVV niet " alleen bestaat om zichzelf in stand te houden". Wel denk ik dat de partij er alles aan zal doen om haar eigen ideologie te verspreiden, middels het in stand houden van de scheiding tussen allochtoon en autochtoon. Alles wat de partij aan voorstellen uitbraakt, is ook gericht op het benadrukken van dat onderscheid. Al dan niet impliciet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef Chewbalhaar het volgende:
Sorry, maar als je dit gevaarlijke misinformatie wil noemen, dan WIL je zo'n zin volgens mij gewoon verkeerd begrijpen. En als jij denkt dat de PVV alleen bestaat om zichzelf in stand te houden heb je het volgens mij ook niet helemaal door![]()
Wat hebben we met de eerste generatie te maken? We hebben het over hier en nu. De laatste cijfers dateren uit 2009 en geven 2.57 aan. Het gaat dus rap richting het cijfer van de autochtonen.quote:Onder de eerste generatie marokkanen lag dit getal een paar jaar geleden op 3,3 of 3,4 wat neerkomt op 2x zo veel als autochtone Nederlanders.
Je bedoelt zoals moslims hun ideologie verspreiden, ook onder meer door een scheiding aan te brengen tussen moslim en niet-moslim?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
Wel denk ik dat de partij er alles aan zal doen om haar eigen ideologie te verspreiden, middels het in stand houden van de scheiding tussen allochtoon en autochtoon.
Iets of iemand proberen belachelijk te maken en dan zelf zo hard falen in het opstellen van een fatsoenlijke zinquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:49 schreef Killaht het volgende:
Volgend PVV artikel: "Allochtonen moeten DNA afstaan en registreren om genetisch te kunnen blijven volgen of in de toekomst, om in de toekomst de criminaliteit terug te dringen."
PVV , serieus..
Opvoeding speelt een belangrijke rol bij het bepalen van de identiteit. Hetgeen jij opwerpt is wat Gia ook al opwerpte impliciet opwierp, maar waar ik nog geen daadwerkelijk antwoord op heb gekregen. Denk jij dat de ouders het goedkeuren dat de jongeren een rouwstoet van een overledene verstoren, wat voor geloof dan ook? Ik heb daar namelijk een enorm hard hoofd in, temeer omdat zogenaamd uit dezelfde "regionen" kom als de daders - en dus nagenoeg dezelfde culturele identiteit meegekregen zou moeten hebben. Als opvoeding zo'n belangrijke rol is, waarom haakt men dan niet in op dat element? In plaats van afkomst? Zeker omdat opvoeding er meer toe doet dan afkomst, me dunkt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ik knip even in de post om dat gedeelte van het debat af te sluiten, aangezien we daar niet veel verder mee zullen komen.
[quote]
Voor het gemak laat je de opvoeding even weg. Dat mensen hier zijn geboren of opgroeien, zegt niet alles over hun identiteit. Tot voor 2 weken geleden had ik nog nooit gehoord van jongeren die überhaupt maar op het idee kwamen om een rouwstoet te verstoren - kwestie van opvoeding - laat staan daarbij expliciet naar het geloof van de overledene te vragen.
En van moslimouders krijgt hij een schouderklopje? En dan beticht je mij van blindheid voor de realiteit?quote:Je stelt dezelfde soort blindheid voor de realiteit tentoon als die Tofik Dibi laat zien. Dergelijk normoverschrijdend gedrag - "Is het geen moslim? "Mooi, dan is er weer een vuile hond dood" - is allesbehalve Hollands. En zou een autochtoon Nederland kind zoiets al in z'n hoofd halen, dan krijgt -ie van z'n ouders een ongenadig pak op z'n donder.
Want? Op welke wijze kan je een oerhollander worden?quote:Afellay is een goed geïntegreerde Nederlander van Marokkaanse komaf, maar absoluut geen 'oerhollander'. Dat is gewoon onzin.
Het hele onderscheid is in eerste instantie al nutteloos, zeker als we kijken naar de criminaliteit. Tenzij er een noemenswaardig verband is tussen het zijn van een Marokkaan (of enig andere afkomst) en een of andere genetisch verschijnsel dat aanleiding geeft tot crimineel gedrag.quote:We zullen toch ergens op moeten sturen. En we houden onszelf enorm voor de gek als we over 10 jaar stellen dat de criminaliteit onder allochtonen fors is afgenomen en onder autochtonen fors is toegenomen, terwijl in werkelijkheid blijkt dat de oorzaak voor een groot deel bij de derde generatie allochtonen ligt, die we 'autochtoon' noemen.
Werkelijk, het helpt niet bij de integratie, maar het is wel nog steeds nodig om te sturen op integratie? Ik durf zelfs te stellen dat het integratie actief tegenwerkt. En met het labelen zijn we ook al 30-40 jaar bezig.quote:Dat het label niet helpt bij de integratie, snap ik. Maar dat hebben ze helaas aan hun ouders en grootouders te danken. Het is nog steeds nodig om te sturen op integratie, omdat er 30-40 jaar veel te weinig en veel te vrijblijvend aan is gewerkt. Het label verschaft alleen inzicht, verder draait het om beleid (zowel repressief als preventief), dus van het bestraffen van criminelen tot het geven van betere voorlichting - bijvoorbeeld dat je rouwstoeten niet mag verstoren - op die 'oerhollandse' basisschool in Amersfoort.
Welke Islamitische politieke partij in Nederland verspreid hun ideologie middels het propageren van allerlei maatregelen ter bevordering van segregratie tussen moslims en niet-moslims?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals moslims hun ideologie verspreiden, ook onder meer door een scheiding aan te brengen tussen moslim en niet-moslim?
Op mijn UI staat ook allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:04 schreef Chooselife het volgende:
Ik begrijp de ophef niet om deze uitspraak.
Ten eerste, wat is er mis met het zijn van een "allochtoon"? Prima toch? Ik heb totaal geen negatieve associaties met dit woord.
Ten tweede, je weet toch wie het zeggen? Nou dan, maak je niet druk. Als een kleuter je een eikel noemt, ga je toch ook niet thuis een potje zitten janken?
Och, verhoudingsgewijs......quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Who 100 mannen en vrouwen dat is veel!
Helemaal niks. Ik denk niet in termen van allochtoon etc. Mijn vrouw is een allochtoon volgens de definitie van de PVV, kennelijk mijn kind ook. Prima toch? Het interesseert me geen ruk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Op mijn UI staat ook allochtoon.
Maar tot welke generatie wil jij immigrantenkinderen allochtoon blijven noemen? De vierde generatie ook? De vijfde generatie ook?
Is bewezen dat strengere of langere straffen geen invloed hebben op de criminaliteit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Zienswijze het volgende:
En dit kunnen we allemaal voorkomen / oplossen door zeer hard te straffen. In de landen waar dit wel gebeurt, is de criminaliteit zeer laag.
Maarja, daar willen we niet aan. Dus dan krijg je problemen (hoge criminaliteit), waarbij partijen zoals de PVV er vreemde definities aan willen geven.
Het volk krijgt wat het verdient
Maar komt dat door de allochtonen zelf of komt dat doordat je bij het minste een uitkering toegeworpen krijgt, waardoor je geen prikkels (meer) hebt om je in de samenleving te verdiepen...?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Wanneer allochtonen beter waren geïntegreerd, was het misschien niet nodig om de derde generatie nog als allochtoon aan te merken, maar de integratie van bepaalde groepen migranten heeft hopeloos gefaald.
Dat is geen theorie, dat gaat gebeuren. En ja, dan zullen ze blijven en hier hun geld uitgeven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef t-8one het volgende:
[..]
huhh, ze moeten volgens jou toch weg uit NL?
volgens jouw theorie blijven ze omdat ze dan meer AOW krijgen?
In de praktijk in landen als Japan, Dubai, Singapore, Qatar werkt het prima.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:08 schreef Killaht het volgende:
[..]
Is bewezen dat strengere of langere straffen geen invloed hebben op de criminaliteit.
Goeie troll, nu wachten op de reactiesquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Zienswijze het volgende:
En dit kunnen we allemaal voorkomen / oplossen door zeer hard te straffen. In de landen waar dit wel gebeurt, is de criminaliteit zeer laag.
Kun je niet vergelijken. Totaal niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In de praktijk in landen als Japan, Dubai, Singapore, Qatar werkt het prima.
We hoeven niet meteen dergelijke straffen in te voeren. Maar we kunnen op z'n minst studies ernaar doen, maar zelfs dat willen we niet.
Natuurlijk keuren ze het niet goed. Maar ze verwachten dat de maatschappij dit wel corrigeert. Ze doen er, schijnbaar, niks tegen. Laten hun kinderen gewoon hun gang gaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Denk jij dat de ouders het goedkeuren dat de jongeren een rouwstoet van een overledene verstoren, wat voor geloof dan ook?
Je hebt met die ouders gesproken?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk keuren ze het niet goed. Maar ze verwachten dat de maatschappij dit wel corrigeert. Ze doen er, schijnbaar, niks tegen. Laten hun kinderen gewoon hun gang gaan.
Ja, maar het heeft natuurlijk wel een negatieve associatie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Helemaal niks. Ik denk niet in termen van allochtoon etc. Mijn vrouw is een allochtoon volgens de definitie van de PVV, kennelijk mijn kind ook. Prima toch? Het interesseert me geen ruk.
100 mensen op 1 miljoen moslims is inderdaad erg veel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, verhoudingsgewijs......
Als er eenzelfde percentage autochtonen zou staan, zou het wel veel zijn.
Daarbij is het een demonstratie tegen Syrië, maar wordt er wel geageerd tegen het Westen. Slaat ook al nergens op.
En dan nog het feit dat de vrouwen apart moeten demonstreren van de mannen. Ja, dan ben je wel goed geïntegreerd.
En hoezo kan je dat niet vergelijken?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Kun je niet vergelijken. Totaal niet.
Maar waarom doen we het dan? Een gemiddelde autochtone of allochtone puber haalt zijn neus op als hij weer eens een paar weken cel krijgt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:13 schreef GoodGawd het volgende:
Ja het is bewezen dat langere straffen geen invloed hebben op het terugdringen van criminaliteit.
Omdat de volksaard totáál verschillend is. Die mensen steken anders in elkaar, van A tot Z.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En hoezo kan je dat niet vergelijken?
We willen er niet eens studies naar doen. Tjsa, dan houdt het op. Het volk krijgt wat het verdient
Eigenlijk zouden allochtonen blij moeten zijn met een dergelijke herdefiniëring.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Helemaal niks. Ik denk niet in termen van allochtoon etc. Mijn vrouw is een allochtoon volgens de definitie van de PVV, kennelijk mijn kind ook. Prima toch? Het interesseert me geen ruk.
Dubai bestaat uit zeer veel verschillende bevolkinsgroepen. De groepen die daar leven zijn nauwelijks crimineel, maar dezelfde groepen die hier in Europa leven zijn een stuk crimineler (naar Westerse maatsstaven). Ik bedoel, waar ligt het dan aan? Pikt Dubai exact de niet-criminele immigranten op en W-Europa exact de wel-criminele immigranten ofzo?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:18 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Omdat de volksaard totáál verschillend is. Die mensen steken anders in elkaar, van A tot Z.
Haal die N-Koreanen hiernaartoe en de criminaliteit zal aanzienlijk stijgen.quote:Het beste voorbeeld wat ik je kan geven is mijn specialiteit: Noord Korea. Het is toch een godswonder dat dat nog stand houdt? Dat heeft alles met de aard van de mensen daar te maken en hoe die op autoriteiten reageren.
Echter begrijp je toch wel dat de inrichting van de samenleving mede bepaalt hoeveel criminaliteit er aanwezig kan zijn..?quote:En wat te denken van de Duitsers in WO2. Duitsers en hierarchie. Ze leven in het land hiernaast. Maar kijk eens hoe een Duitser reageert op een opdracht van zijn meerdere, en een Nederlander. Duitsers zijn van nature loyaal aan gezag en Nederlanders van nature totaal niet. Daar zit een enórm verschil in! Dag en nacht!
Waarom zou ik er blij mee moeten zijn?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden allochtonen blij moeten zijn met een dergelijke herdefiniëring.
Dat beweer ik niet, dus, nogmaals, waarom zou ik er blij mee moeten zijn?quote:Men beweert toch dat latere generaties het beter doen en beter integreren en dus minder crimineel zijn.
Omdat het criminaliteitspercentage onder allochtonen omlaag gaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou ik er blij mee moeten zijn?
[..]
Dat beweer ik niet, dus, nogmaals, waarom zou ik er blij mee moeten zijn?
Wie zegt dat het omlaag gaat?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat het criminaliteitspercentage onder allochtonen omlaag gaat.
Dus Wilders lost problemen op door de statistieken aan te passen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat het criminaliteitspercentage onder allochtonen omlaag gaat.
Fijn dat je inziet dat opvoeding een belangrijke rol speelt bij het bepalen van de identiteit. In je eerdere opsomming (is hier geboren, groeit hier op) liet je het namelijk weg. Dat de ouders zo'n daad achteraf niet goedkeuren, zal best. De vraag is meer: waarom komt het überhaupt zo ver. Van wie hebben ze dergelijk haatdragend, respectloos gedrag geleerd? Dat onderscheid tussen moslims en niet-moslims, dat ze zo expliciet maken, al op zo'n jonge leeftijd. Op school geleerd? Of misschien toch binnen de eigen cultuur, dus ook in de opvoeding? Dat laatste zou me niks verbazen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Opvoeding speelt een belangrijke rol bij het bepalen van de identiteit. Hetgeen jij opwerpt is wat Gia ook al impliciet opwierp, maar waar ik nog geen daadwerkelijk antwoord op heb gekregen. Denk jij dat de ouders het goedkeuren dat de jongeren een rouwstoet van een overledene verstoren, wat voor geloof dan ook? Ik heb daar namelijk een enorm hard hoofd in, temeer omdat zogenaamd uit dezelfde "regionen" kom als de daders - en dus nagenoeg dezelfde culturele identiteit meegekregen zou moeten hebben. Als opvoeding zo'n belangrijke rol is, waarom haakt men dan niet in op dat element? In plaats van afkomst? Zeker omdat opvoeding er meer toe doet dan afkomst, me dunkt.
Dat heeft een aantal generaties tijd nodig.Zoek maar naar de definitie van woorden waar 'oer' in voorkomt. zoals oertijd of oermens. Dat verwijst naar de oudheid, naar de historie, dan wel naar een overtreffende trap: "zéééér" Nederlands.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Want? Op welke wijze kan je een oerhollander worden?
We weten in elk geval al dat Marokkanen 5-6 keer vaker bij criminaliteit zijn betrokken dan autochtonen, dus dat zou op z'n minst te denken mogen geven. Verder rust er een taboe op het aansnijden van onderwerpen als IQ, omdat je dan al snel weer voor rascist wordt versleten. Het is vrij algemeen bekend dat een groot deel van de Marokkaanse migranten in Nederland nou niet bepaald uit de meest intelligente, ontwikkelde delen van Marokko afkomstig zijn. Op straat lopen heel wat jongens rond met een zeer laag IQ, die ook niet het passende onderwijs krijgen dat ze nodig hebben, omdat de eer van de ouders dat in de weg staat: ze moeten en zullen naar een schooltype dat te hoog gegrepen is, om gezichtsverlies te beperken. En met zeer laag IQ bedoel ik het niveau wat we normaal gesproken zwakbegaafd zouden noemen....quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Het hele onderscheid is in eerste instantie al nutteloos, zeker als we kijken naar de criminaliteit. Tenzij er een noemenswaardig verband is tussen het zijn van een Marokkaan (of enig andere afkomst) en een of andere genetisch verschijnsel dat aanleiding geeft tot crimineel gedrag.
Nee, we zijn vooral politiek correct bezig geweest de afgelopen dertig, veertig jaar. Veel te weinig eisen gesteld, problemen niet benoemd of verpakt in cosmetische termen als 'kansenjongeren' en 'prachtwijken', omdat je niet over probleemjongeren en achterstandswijken mocht spreken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Werkelijk, het helpt niet bij de integratie, maar het is wel nog steeds nodig om te sturen op integratie? Ik durf zelfs te stellen dat het integratie actief tegenwerkt. En met het labelen zijn we ook al 30-40 jaar bezig.
Maar moet criminaliteit van een Antiliaan dan wel op het bordje van een Chinees worden geschoven ofzo? Beiden worden immers als allochtoon aangemerkt, terwijl deze twee groepen 0,0 (qua cultuur, qua ras, qua levensbeschouwing etc. ) met elkaar te maken hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er is namelijk een fundamenteel verschil tussen een Moslim, een Arabier, een Marokkaan en een Berber-Marokkaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dubai bestaat uit zeer veel verschillende bevolkinsgroepen. De groepen die daar leven zijn nauwelijks crimineel, maar dezelfde groepen die hier in Europa leven zijn een stuk crimineler (naar Westerse maatsstaven). Ik bedoel, waar ligt het dan aan? Pikt Dubai exact de niet-criminele immigranten op en W-Europa exact de wel-criminele immigranten ofzo?
Nee, eerste generatie is altijd loyaal aan autoriteiten (gemiddeld gezien). Die maken nog een knieval voor een stadswacht. Tweede generatie zullen deze opvoeding meekrijgen, maar derde generatie zullen sterk verNederlandsen, dús meer vrijheden opeisen.quote:[..]
Haal die N-Koreanen hiernaartoe en de criminaliteit zal aanzienlijk stijgen.
[..]
Klopt. Ik vind onze maatschappij slecht ingericht mbt medelanders met grote culture achterstanden.quote:Echter begrijp je toch wel dat de inrichting van de samenleving mede bepaalt hoeveel criminaliteit er aanwezig kan zijn..?
Lijkt me logisch! Al die hoogopgeleide nieuwe Nederlanders vallen dan ook onder het kopje 'allochtoon'. Elke volgende generatie heeft verhoudingsgewijs minder criminaliteit. In werkelijke cijfers wel meer, omdat elke volgende generatie groter is, maar percentueel gezien zal het criminaliteitscijfer afnemen. Omdat de 'goeien' ook meetellen!quote:
Lekker is dat, belegerd worden in een trein zonder wc.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:54 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wij verwachten steun van de Nederlandse regering bij het terug veroveren anders kapen we gewoon zo'n nieuwe sprinter!
Als er niet meer gezeurd wordt wanneer bij een nieuwbericht de afkomst van de dader vermeld wordt, zou het woord 'allochtoon' de prullenbak in kunnen. Alleen mag je niet zeggen dat de dader van Marokkaanse komaf is, bijvoorbeeld, want dat is stigmatiserend en niet politiek correct.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar moet criminaliteit van een Antiliaan dan wel op het bordje van een Chinees worden geschoven ofzo? Beiden worden immers als allochtoon aangemerkt, terwijl deze twee groepen 0,0 (qua cultuur, qua ras, qua levensbeschouwing etc. ) met elkaar te maken hebben.
Maar lost het absolute criminaliteiscijfer onder anderskleurigen op of niet? Nee, het is slechts spelen met de cijfers, waar we niets aan hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt me logisch! Al die hoogopgeleide nieuwe Nederlanders vallen dan ook onder het kopje 'allochtoon'. Elke volgende generatie heeft verhoudingsgewijs minder criminaliteit. In werkelijke cijfers wel meer, omdat elke volgende generatie groter is, maar percentueel gezien zal het criminaliteitscijfer afnemen. Omdat de 'goeien' ook meetellen!
Ik zie de toekomst van NL sowieso minder rooskleurig in, maar dat heeft weinig met de PVV te maken.quote:Als jij denkt dat dit niet zo zal zijn, dan zie ik het voor de toekomst somber in voor Nederland. Laat dan die heropvoedingsgestichten maar komen, ook!!
Wie zegt dat zulke bewegingen uit de politiek moeten komen? Extremistische moslims krijgen onder meer besloten les. Er zijn verschillende bewegingen vdie segregatie nastreven. In sommige moskeeën lopen haatimams rond. En mij intrigeert ook de vraag van wie die 10- en 11-jarige rouwstoetverstoorders hun gedrag hebben. Wie heeft ze dat geleerd? Als het niet de ouders zijn, wie dan wel?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
Welke Islamitische politieke partij in Nederland verspreid hun ideologie middels het propageren van allerlei maatregelen ter bevordering van segregratie tussen moslims en niet-moslims?
Dat klopt. De huidige problemen liggen aan de linkse politieke correctheid, de linkse manier van straffen, en de links-socialistische kijk op het inrichten van de samenleving. Tsja, dan krijg je dit soort dingen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er niet meer gezeurd wordt wanneer bij een nieuwbericht de afkomst van de dader vermeld wordt, zou het woord 'allochtoon' de prullenbak in kunnen. Alleen mag je niet zeggen dat de dader van Marokkaanse komaf is, bijvoorbeeld, want dat is stigmatiserend en niet politiek correct.
Dus, moeten we het houden bij 'van allochtone afkomst' of 'met een noordafrikaans uiterlijk'.
Ben het verder helemaal met je eens. Ben ook voor harde aanpak en strenger straffen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar lost het absolute criminaliteiscijfer onder anderskleurigen op of niet? Nee, het is slechts spelen met de cijfers, waar we niets aan hebben.
Voer zeer harde straffen in, ongeacht of je autochtoon of allochtoon bent, waar de praktijk in landen die deze maatregelen reeds toepassen laat zien dat het criminaliteiscijfer zeer laag is.
Het heeft dus 0,0 zin om immigrantenkinderen van de 2e of 3e generatie wel of niet als allochtoon aan te merken.
[..]
Ik zie de toekomst van NL sowieso minder rooskleurig in, maar dat heeft weinig met de PVV te maken.
- Luie instelling
- Socialistische heilstaat
- Veel uitgaven
- Knuffelmentaliteit
Maar dat is een andere discussie.
Discussie over feiten? Met jou?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Goed zo, misschien wil je over iets discussieren?
QFTquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:41 schreef Chooselife het volgende:
Mensen lopen totaal voorbij aan het feit dat de oververtegenwoordiging van allochtonen in criminaliteitscijfers wel eens niet te maken kan hebben met het zijn van allochtoon, maar meer dat zij toevallig deel maken uit de onderste laag van de bevolking.
Het is nou eenmaal zou -en dat is altijd al zo geweest- dat de onderste laag van de bevolking de meeste criminelen produceert.
Vroeger waren dit bleekscheten. Tegenwoordig zijn dit de kinderen van gastarbeiders.
Men legt de relatie dus verkeerd uit in mijn ogen, wat bij dombo's voor xenofobie zorgt.
Je gaat echter niet in op de aangehaalde verschillen binnen dezelfde gelederen. Cultuur speelt hier dus kennelijk een ondergeschikte rol in. Twee personen binnen dezelfde culturele omgeving kunnen zich anders ontwikkelen (o.a.) door invloeden van buitenaf. Ik ken mijn eigen cultuur en daarmee samenhangende religieuze overtuiging goed genoeg om te weten dat dergelijke handelingen niet toegestaan zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
Fijn dat je inziet dat opvoeding een belangrijke rol speelt bij het bepalen van de identiteit. In je eerdere opsomming (is hier geboren, groeit hier op) liet je het namelijk weg. Dat de ouders zo'n daad achteraf niet goedkeuren, zal best. De vraag is meer: waarom komt het überhaupt zo ver. Van wie hebben ze dergelijk haatdragend, respectloos gedrag geleerd? Dat onderscheid tussen moslims en niet-moslims, dat ze zo expliciet maken, al op zo'n jonge leeftijd. Op school geleerd? Of misschien toch binnen de eigen cultuur, dus ook in de opvoeding? Dat laatste zou me niks verbazen.
Ergo, het aantal oerhollanders is verwaarloosbaar en daar moeten we ook niet naar willen streven.quote:Dat heeft een aantal generaties tijd nodig.Zoek maar naar de definitie van woorden waar 'oer' in voorkomt. zoals oertijd of oermens. Dat verwijst naar de oudheid, naar de historie, dan wel naar een overtreffende trap: "zéééér" Nederlands.
Iemand die welonderbouwde argumenten gebruikt, zal echt niet als racist worden versleten. Dat is gewoon een fabeltje. Iemand die aankomt met "Marokkanen zijn 5 keer vaker betrokken bij criminaliteit, DUS het is genetisch bepaald", zal echter terecht zo'n label krijgen. Die heeft dan geen kaas gegeten van het leggen van verbanden, om het netjes te zeggen.quote:We weten in elk geval al dat Marokkanen 5-6 keer vaker bij criminaliteit zijn betrokken dan autochtonen, dus dat zou op z'n minst te denken mogen geven. Verder rust er een taboe op het aansnijden van onderwerpen als IQ, omdat je dan al snel weer voor rascist wordt versleten.
Waaruit ook al blijkt dat de meeste ouders toch echt het hoogste mogelijke streven voor hun kinderen. In tegenstelling tot wat allerlei andere mensen willen beweren en de ouders proberen af te schilderen als Satan-producerende figuren. Helaas voor de ouders is het hoogst mogelijke streven niet altijd het hoogst mogelijke haalbare. En dat is vaak pijnlijk omdat ze zo graag zien dat hun kinderen het beter hebben dan hen.quote:Het is vrij algemeen bekend dat een groot deel van de Marokkaanse migranten in Nederland nou niet bepaald uit de meest intelligente, ontwikkelde delen van Marokko afkomstig zijn. Op straat lopen heel wat jongens rond met een zeer laag IQ, die ook niet het passende onderwijs krijgen dat ze nodig hebben, omdat de eer van de ouders dat in de weg staat: ze moeten en zullen naar een schooltype dat te hoog gegrepen is, om gezichtsverlies te beperken. En met zeer laag IQ bedoel ik het niveau wat we normaal gesproken zwakbegaafd zouden noemen....
Allochtoon is net zo goed een cosmetische term.quote:Nee, we zijn vooral politiek correct bezig geweest de afgelopen dertig, veertig jaar. Veel te weinig eisen gesteld, problemen niet benoemd of verpakt in cosmetische termen als 'kansenjongeren' en 'prachtwijken', omdat je niet over probleemjongeren en achterstandswijken mocht spreken.
Mwuah, dat zou ik niet durven beweren. Cultureel gezien liggen Chinezen uit het platteland verder weg mbt Nederlanders, dan Berbers uit het platteland mbt Nederlanders.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:31 schreef Chooselife het volgende:
Wij hebben veel problemen met de laatste groep, Berber-Marokkanen. Zij liggen cultureel, sociaal etc. ook het verste weg van ons. Er zit wellicht een paar honderd jaar tussen!
Ze zijn er wel degelijk klaar voor en dat hebben ze al bewezen. De eerste generatie werkte bijvoorbeeld keihard in de fabrieken. Het ging fout toen men een uitkering kreeg toegeworpen, waardoor de kloof tussen een individu en het participeren in de samenleving kleiner wordt.quote:Je zou kunnen zeggen dat zij nog niet klaar zijn voor ons type maatschappij en ons type maatschappij niet klaar is om hen op te vangen.
Dat ben ik met je eens. Maar ik vind het echter wel absurd dat je meent dat Berbers niet klaar voor onze maatschappij zijn. Waarom? Zie bovenstaande.quote:Je kunt de probleemgroep niet vangen in definities als "moslims", "allochtonen" etc. Het gaat véél verder dan dat.
Maar komt het ook door de manier van straffen? Als je weet dat als je een inbraakje pleegt je dan enkele weken cel krijgt vergeleken met de situatie in je thuisland waar je wellicht jarenlang de bak - zonder luxe omstandigheden - in gaat?quote:Nee, eerste generatie is altijd loyaal aan autoriteiten (gemiddeld gezien). Die maken nog een knieval voor een stadswacht. Tweede generatie zullen deze opvoeding meekrijgen, maar derde generatie zullen sterk verNederlandsen, dús meer vrijheden opeisen.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het verder helemaal met je eens. Ben ook voor harde aanpak en strenger straffen.
Heropvoedingsinstellingen tot het 23ste jaar en dan met een schone lei de maatschappij in. Voor elke criminele jongere onder de18. En dan heb ik het dus over crimininaliteit als beroving, tasjesdiefstal, verkrachting, drugsdealen enz..... Heb het dus niet over een winkeldiefstalletje, door rood rijden of een knokpartijtje in de kroeg.
Maar ik blijf erbij dat het beestje bij de naam genoemd moet kunnen worden. Als een Nederlander iets uitvreet, mag vermeld worden dat het om een autochtone Nederlander gaat. Maar het moet ook gezegd mogen worden als het om een van oorsprong Japanse of Marokkaanse jongere gaat.
Wordt een bepaalde bevolkingsgroep dan vaker genoemd dan alle andere, dan moet de oorzaak toch in de afkomstachtergrond gelegen zijn.
Maar als je bij alle arme allochtone groepen kijkt naar de criminaliteitscijfers, dan zie je dat Marokkanen vooralsnog oververtegenwoordigd zijn. Waar ligt dat dan aan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:41 schreef Chooselife het volgende:
Mensen lopen totaal voorbij aan het feit dat de oververtegenwoordiging van allochtonen in criminaliteitscijfers wel eens niet te maken kan hebben met het zijn van allochtoon, maar meer dat zij toevallig deel maken uit de onderste laag van de bevolking.
Het is nou eenmaal zou -en dat is altijd al zo geweest- dat de onderste laag van de bevolking de meeste criminelen produceert.
Vroeger waren dit bleekscheten. Tegenwoordig zijn dit de kinderen van gastarbeiders.
Men legt de relatie dus verkeerd uit in mijn ogen, wat bij dombo's voor xenofobie zorgt.
Geef eens voorbeelden dan. Als harder straffen diverse vormen van criminaliteit tegen gaat, ben ik absoluut voor, maar dan wil ik wel een onderbouwing zien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
Voer zeer harde straffen in, ongeacht of je autochtoon of allochtoon bent, waar de praktijk in landen die deze maatregelen reeds toepassen laat zien dat het criminaliteiscijfer zeer laag is.
Leuk, maar je gaat aan twee dingen nogal makkelijk voorbij:quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:41 schreef Chooselife het volgende:
Het is nou eenmaal zou -en dat is altijd al zo geweest- dat de onderste laag van de bevolking de meeste criminelen produceert. Vroeger waren dit bleekscheten. Tegenwoordig zijn dit de kinderen van gastarbeiders. Men legt de relatie dus verkeerd uit in mijn ogen, wat bij dombo's voor xenofobie zorgt.
Heb reeds enige landen opgenoemd: Dubai, Japan. Singapore ,Qatar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geef eens voorbeelden dan. Als harder straffen diverse vormen van criminaliteit tegen gaat, ben ik absoluut voor, maar dan wil ik wel een onderbouwing zien.
Ik ben ook wel eens benieuwd naar dit antwoord.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leuk, maar je gaat aan twee dingen nogal makkelijk voorbij:
- Het welvaartsniveau is behoorlijk gestegen. Zelfs mensen uit de onderste laag van de bevolking hebben het relatief goed in vergelijking met mensen 40-50 jaar geleden. De financiële noodzaak om crimineel te zijn is lang zo groot niet, dankzij een goed sociaal vangnet.
- Verschillende groepen allochtonen gedragen zich relatief probleemloos in Nederland. Ik heb nog nooit gehoord van stadswijken die worden geterroriseerd door Vietnamese hangjongeren; jij wel?
Ja prima, en elke vorm van misdaad, of zijn daar ook nog specifieke voorbeelden voor te geven? En is er in deze landen minder vermeende misdaad omdat ze harder straffen, of spelen er ook nog andere oorzaken mee?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb reeds enige landen opgenoemd: Dubai, Japan. Singapore ,Qatar.
Dat zal je even op moeten zoeken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja prima, en elke vorm van misdaad, of zijn daar ook nog specifieke voorbeelden voor te geven?
Er zouden ook culturele factoren mee kunnen spelen. Maar dan werp ik als tegenargument dat dezelfde groepen die in Dubai woonachtig zijn, daar nauwelijks crimineel zijn, terwijl diezelfde groepen hier in W-Europa een stuk crimineler zijn.quote:En is er in deze landen minder vermeende misdaad omdat ze harder straffen, of spelen er ook nog andere oorzaken mee?
Zelden grotere onzin gelezen dan dit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:31 schreef Chooselife het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er is namelijk een fundamenteel verschil tussen een Moslim, een Arabier, een Marokkaan en een Berber-Marokkaan.
Wij hebben veel problemen met de laatste groep, Berber-Marokkanen. Zij liggen cultureel, sociaal etc. ook het verste weg van ons. Er zit wellicht een paar honderd jaar tussen!
Je zou kunnen zeggen dat zij nog niet klaar zijn voor ons type maatschappij en ons type maatschappij niet klaar is om hen op te vangen. Ze leven nu tussen hoop- en vrees. Ik vind het iets hebben van borderline-gedrag, wat uiteindelijk bij de probleemgroep optreedt. Het missen van de juiste stabiliteit en autoriteit, maakt veel van hen tot reddeloze en zelfs meedogenloze wezens. Ze weten dondersgoed dat ze paria's zijn, en thuis krijgen ze ook niet de juiste "vader en moeder".
Dit terwijl de Marokkanen uit de meer beschaafde gebieden zoals Tanger, Cassablanca etc. het al héél anders doen in onze maatschappij. Laat staan Arabieren uit bijvoorbeeld Irak of moslims uit Afghanistan, die reageren ook heel anders op onze maatschappij.
Je kunt de probleemgroep niet vangen in definities als "moslims", "allochtonen" etc. Het gaat véél verder dan dat.
Oftewel, het is helemaal niet bewezen dat strenger straffen ook zorgt voor minder criminaliteit. Het ligt waarschijnlijk - en dat geef je zelf ook al aan - aan hele andere factoren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zal je even op moeten zoeken.
[..]
Er zouden ook culturele factoren mee kunnen spelen. Maar dan werp ik als tegenargument dat dezelfde groepen die in Dubai woonachtig zijn, daar nauwelijks crimineel zijn, terwijl diezelfde groepen hier in W-Europa een stuk crimineler zijn.
In Dubai komen de immigranten daar simpelweg om te werken. De arbeidsomstandigheden zijn daar zeer slecht, en dat wil ik zeker niet overnemen, maar de mentaliteit van de immigranten is daar anders. Men komt op te werken daar. Hier komt men ook om te werken, maar het bestaan van de uitgebreide verzorgingsstaat kan er op de middellange of lange termijn toe leiden dat men "lui" wordt.
Precies. Het is makkelijk schermen met feiten als 'achterstand' die tot criminaliteit leidt. Maar waarom leidt dit bij moslims schijnbaar makkelijker tot criminaliteit dan bij hindoes of boedhisten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:45 schreef Elfletterig het volgende:
- Verschillende groepen allochtonen gedragen zich relatief probleemloos in Nederland. Ik heb nog nooit gehoord van stadswijken die worden geterroriseerd door Vietnamese hangjongeren; jij wel?
De praktijk laat zien dat het dáár wel tot lage criminaliteit leidt. De praktijk hier laat zijn dat lage straffen niet tot lage crimi. leiden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oftewel, het is helemaal niet bewezen dat strenger straffen ook zorgt voor minder criminaliteit. Het ligt waarschijnlijk - en dat geef je zelf ook al aan - aan hele andere factoren.
Als je voor het beste en meest productieve resultaat wilt gaan, zou ik een systeem verzinnen waarin voor jonge delinquenten (pre-puberale fase) die cultureel het verst van ons verwijderd zijn (Rif-Marokkanen bijvoorbeeld), een soort kunstmatige vervangers van ouderlijk gezag krijgen. Daarin leren omgaan met Nederlandse regels, taal, cultuur, systeem in ruil voor kansen, acceptatie, warmte, deelname. Een verplicht systeem, met een zero-tolerance voor uitvallers. Uitval bestaat niet. Zoals dat met militaire dienst ging.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het verder helemaal met je eens. Ben ook voor harde aanpak en strenger straffen.
Riffijnen bedoel ik, waar ik over Berbers sprak.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zelden grotere onzin gelezen dan dit.
Je kan hooguit spreken van mensen die toevallig in de Rif/Atlas/Sahara wonen en mensen uit de steden, oftewel het onderscheid tussen platteland en stad. Het is dan ook ironisch dat je Tanger in je betoog noemt, aangezien dat een stad is dat bekend staat om het hoge aantal concentratie Berbers. Het is feitelijk, net als de complete chemal, een Berberse regio, net als Marrakech en Agadir feitelijk Berberse steden zijn. Als je niet weet hoe een land in elkaar steekt, is het dan ook af te raden om zo over haar bevolking te praten. Verder is het aantal berber-marokkanen (zoals jij ze noemt) een fors stuk groter dan het aantal Marokkanen met Arabische voorouderen. En dit heeft ook bepaalde redenen.
Ik heb nooit beweerd dat alle personen binnen dezelfde culturele omgeving zich op dezelfde manier ontwikkelen. Sommigen hebben een hoog IQ, anderen een laag IQ. Sommigen kunnen voor zichzelf denken, anderen zijn makkelijk beïnvloedbaar. Sommigen grijpen hun kansen, anderen zijn liever recalcitrant en lui. Kort samengevat: ieder mens is verschillend. Zo ook de interpretatie van religie. Wat de één ziet als niet toegestaan, vindt de ander acceptabel. Ze baseren zich op dezelfde koran of bijbel, maar doen aan selectief lezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
Je gaat echter niet in op de aangehaalde verschillen binnen dezelfde gelederen. Cultuur speelt hier dus kennelijk een ondergeschikte rol in. Twee personen binnen dezelfde culturele omgeving kunnen zich anders ontwikkelen (o.a.) door invloeden van buitenaf. Ik ken mijn eigen cultuur en daarmee samenhangende religieuze overtuiging goed genoeg om te weten dat dergelijke handelingen niet toegestaan zijn.
Mee eens. Ik heb dan ook niet beweerd dat 'oerhollander-schap' moet worden nagestreefd. Ik heb er alleen tegen geageerd dat matig geïntegreerde, allochtone kinderen van de derde generatie worden aangeduid als 'oerhollands'.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Ergo, het aantal oerhollanders is verwaarloosbaar en daar moeten we ook niet naar willen streven.
Ik leg zo'n direct verband niet. Dat Marokkanen 5 keer vaker bij crimineel gedrag zijn betrokken, is een feit. Daaraan liggen allerlei oorzaken ten grondslag. Ook IQ kan er daar eentje van zijn, maar vast niet de enige.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Iemand die welonderbouwde argumenten gebruikt, zal echt niet als racist worden versleten. Dat is gewoon een fabeltje. Iemand die aankomt met "Marokkanen zijn 5 keer vaker betrokken bij criminaliteit, DUS het is genetisch bepaald", zal echter terecht zo'n label krijgen. Die heeft dan geen kaas gegeten van het leggen van verbanden, om het netjes te zeggen.
Dat geldt voor alle ouders. En toch zijn het ook die ouders die gemiddeld genomen matig zijn geïntegreerd, soms zelfs amper de taal spreken, en hun kinderen op een achterstand zetten, dan wel tekortschieten in de opvoeding.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Helaas voor de ouders is het hoogst mogelijke streven niet altijd het hoogst mogelijke haalbare. En dat is vaak pijnlijk omdat ze zo graag zien dat hun kinderen het beter hebben dan hen.
In een zeker opzicht wel ja. We kunnen ook gewoon van migranten, buitenlanders, 'nieuwe Nederlanders' of 'iemand met lichtgetinte huidskleur, van Noordafrikaanse afkomst' spreken. Verandert allemaal weinig aan de situatie...quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Allochtoon is net zo goed een cosmetische term.
Mee eens, maar ik wil geen onderscheid maken tussen allochtone en autochtone criminelen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:54 schreef Chooselife het volgende:
Als je voor het beste en meest productieve resultaat wilt gaan, zou ik een systeem verzinnen waarin voor jonge delinquenten (pre-puberale fase) die cultureel het verst van ons verwijderd zijn (Berber-Marokkanen bijvoorbeeld), een soort kunstmatige vervangers van ouderlijk gezag krijgen. Daarin leren omgaan met Nederlandse regels, taal, cultuur, systeem in ruil voor kansen, acceptatie, warmte, deelname. Een verplicht systeem, met een zero-tolerance voor uitvallers. Uitval bestaat niet. Zoals dat met militaire dienst ging.
Het gevoel dat je erbij hoort, dat je echt meetelt bij ons, in ruil voor het volgen van onze cultuur en onze regels.
Repressie leidt tot niets. En met de juiste "touch" hebben we heel veel aan deze gasten. Harde werkers, handelsgeest, vaak extravert en ik vind ze gemiddeld gezien goed passen bij Nederland.
Omdat er helemaal geen bewijs is dat hoger straffen in die landen zorgt voor minder criminaliteit. Zeer waarschijnlijk spelen er heel veel andere factoren een rol.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De praktijk laat zien dat het dáár wel tot lage criminaliteit leidt. De praktijk hier laat zijn dat lage straffen niet tot lage crimi. leiden.
Waarom neem je hun model dan niet over, aangepast op onze situatie?
Het zou ook prima passen bij etnische Nederlanders die bijvoorbeeld uit dezelfde sociale klasse waarin het ook ontbreekt aan het juiste ouderlijke gezag. Gebroken gezinnen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik wil geen onderscheid maken tussen allochtone en autochtone criminelen.
Allemaal naar hetzelfde gesticht en dezelfde harde aanpak.
Inmiddels is wel aangetoond dat de softe aanpak van theedrinken, vlinderreisjes en clubhuizen bouwen niet helpt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:57 schreef Nielsch het volgende:
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik tegen strenger straffen ben. Als er een duidelijke correlatie zit tussen strenger straffen en minder criminaliteit ben ik direct voor. Deze relatie is echter nog niet aangetoond door jullie (diegenen die beweren dat strenger straffen helpt). Strenger straffen moet wel nut dienen.
Riffijnen zijn Berbers. En die zijn te vinden van Tanger tot aan Berkane.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Riffijnen bedoel ik, waar ik over Berbers sprak.
Je wilt een maakbaarheidsideaal nastreven. Dat werkt niet. Wie zegt dat immigranten dit krijgen: "in ruil voor kansen, acceptatie, warmte, deelname."quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Als je voor het beste en meest productieve resultaat wilt gaan, zou ik een systeem verzinnen waarin voor jonge delinquenten (pre-puberale fase) die cultureel het verst van ons verwijderd zijn (Rif-Marokkanen bijvoorbeeld), een soort kunstmatige vervangers van ouderlijk gezag krijgen. Daarin leren omgaan met Nederlandse regels, taal, cultuur, systeem in ruil voor kansen, acceptatie, warmte, deelname. Een verplicht systeem, met een zero-tolerance voor uitvallers. Uitval bestaat niet. Zoals dat met militaire dienst ging.
Het gevoel dat je erbij hoort, dat je echt meetelt bij ons, in ruil voor het volgen van onze cultuur en onze regels. .
En van Spanje tot Noorwegen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Riffijnen zijn Berbers. En die zijn te vinden van Tanger tot aan Berkane.
Doe niet zo moeilijk. Je snapt toch wel dat ik het over de gemiddeld achterstelde gebieden spreek, en daar bijvoorbeeld vrouwen een gemiddeld ondergeschikte rol hebben, analfabetisme normaal is, geloof anders beschouwd wordt, etc.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Riffijnen zijn Berbers. En die zijn te vinden van Tanger tot aan Berkane.
Precies. En de Nederlandse Marokkaan die een ondergeschikt vrouwtje wil, haalt geen Berbertje uit Tanger, maar één uit de bergen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:00 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Doe niet zo moeilijk. Je snapt toch wel dat ik het over de gemiddeld achterstelde gebieden spreek, en daar bijvoorbeeld vrouwen een gemiddeld ondergeschikte rol hebben, analfabetisme normaal is, geloof anders beschouwd wordt, etc.
Ga je weer met je standaard thee-drinken riedeltje. Triest hoor. Ik snap dat je strenger wilt straffen. Is lekker makkelijk en populair om te roepen en bovendien is het voor je verkapte wraakgevoelens jegens allochtonen ook wel erg lekker natuurlijk. Maar of het helpt is helemaal niet aangetoond, integendeel...quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Inmiddels is wel aangetoond dat de softe aanpak van theedrinken, vlinderreisjes en clubhuizen bouwen niet helpt.
Laten we eens wat anders proberen. Misschien helpt dat wel.
Zeker, maar spreek dan ook over gebieden en niet over volkeren. Zeker gezien het feit dat die achterstand mede te maken heeft met Hassan II. De achterstand qua ontwikkeling is het grootst in de Atlas en specifieke gebieden binnen het Rifgebergte. Jij maakte er een complete Arabo-Berber onderscheid van, wat gewoon complete onzin is. Dat diende gewoon hersteld te worden, dus bij dezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:00 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Doe niet zo moeilijk. Je snapt toch wel dat ik het over de gemiddeld achterstelde gebieden spreek, en daar bijvoorbeeld vrouwen een gemiddeld ondergeschikte rol hebben, analfabetisme normaal is, geloof anders beschouwd wordt, etc.
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Heropvoedingsinstellingen tot het 23ste jaar en dan met een schone lei de maatschappij in. Voor elke criminele jongere onder de18. En dan heb ik het dus over crimininaliteit als beroving, tasjesdiefstal, verkrachting, drugsdealen enz..... Heb het dus niet over een winkeldiefstalletje, door rood rijden of een knokpartijtje in de kroeg.
Eens, maar maak dan van het Amerikaanse model gebruik: Italian American doet iets fout, Afro-American doet iets fout etc. etc.quote:Maar ik blijf erbij dat het beestje bij de naam genoemd moet kunnen worden. Als een Nederlander iets uitvreet, mag vermeld worden dat het om een autochtone Nederlander gaat. Maar het moet ook gezegd mogen worden als het om een van oorsprong Japanse of Marokkaanse jongere gaat.
Naast talrijke andere factoren, spelen culturele factoren (dus niet etniciteit, maar culturele factoren) inderdaad een rol.quote:Wordt een bepaalde bevolkingsgroep dan vaker genoemd dan alle andere, dan moet de oorzaak toch in de afkomst gelegen zijn.
De praktijk laat toch zien dat het daar werkt?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat er helemaal geen bewijs is dat hoger straffen in die landen zorgt voor minder criminaliteit. Zeer waarschijnlijk spelen er heel veel andere factoren een rol.
Ja, de VS straft dan ook niet hard. De straffen zijn nauwelijks hoger dan hier in W-Europa.quote:Er is bovendien wel bewijs uit landen als de VS dat strenge straffen in combinatie met amper aandacht voor rehabilitatie leidt tot meer criminaliteit.
Doe er dan studies naar. Maar zelfs dat wil men niet.quote:Waarmee ik niet wil zeggen dat ik tegen strenger straffen ben. Als er een duidelijke correlatie zit tussen strenger straffen en minder criminaliteit ben ik direct voor. Deze relatie is echter nog niet aangetoond door jullie (diegenen die beweren dat strenger straffen helpt). Strenger straffen moet wel nut dienen.
Het is anders nog niet getest. Ik zou het graag willen proberen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je wilt een maakbaarheidsideaal nastreven. Dat werkt niet. Wie zegt dat immigranten dit krijgen: "in ruil voor kansen, acceptatie, warmte, deelname."
Los van dat, in de kern moet je het met me eens zijn. Dat kan niet anders toch?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, maar spreek dan ook over gebieden en niet over volkeren. Zeker gezien het feit dat die achterstand mede te maken heeft met Hassan II. De achterstand qua ontwikkeling is het grootst in de Atlas en specifieke gebieden binnen het Rifgebergte. Jij maakte er een complete Arabo-Berber onderscheid van, wat gewoon complete onzin is. Dat diende gewoon hersteld te worden, dus bij dezen.
Dit ben ik wel volledig met je eens. Tofik Dibi slaat de plank finaal mis. Maar dat zijn we wel van hem gewend, als GL-'er.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb er alleen tegen geageerd dat matig geïntegreerde, allochtone kinderen van de derde generatie worden aangeduid als 'oerhollands'.
Waarom haalt men telkens de VS aan als het om harde straffen gaat? Ik poneer 60+'ers toch ook niet als een representatieve groep mbt hard rijden?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:03 schreef Nielsch het volgende:
In de VS hebben ze inmiddels ook wel aangetoond dat vele jaren gevangenisstraf er niet voor zorgt dat mensen geen crimineel meer zijn.
GL moest eens ophouden met die eeuwige slachtofferrol en het ontwijken van de feiten. Erken die nou eens. Daarna is het kwestie van het formuleren van een oplossing. Daar is iedereen bij gebaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit ben ik wel volledig met je eens. Tofik Dibi slaat de plank finaal mis. Maar dat zijn we wel van hem gewend, als GL-'er.
Sja, maar dat is inherent in de linkse ideologie ontwikkeld. Daar doe je weinig aan. Het enige wat je kan doen is voorlichting geven en zo veel mogelijk "linksen" middden dan wel rechts laat stemmen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:12 schreef Chooselife het volgende:
[..]
GL moest eens ophouden met die eeuwige slachtofferrol en het ontwijken van de feiten. Erken die nou eens. Daarna is het kwestie van het formuleren van een oplossing. Daar is iedereen bij gebaat.
De VS is een masculine maatschappij, zoals dat heet. Dat moeten wij niet willen. Die liggen mijlenver, -ik bedoel natuurlijk kilometers-, achter ons, qua beschaving.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom haalt men telkens de VS aan als het om harde straffen gaat? Ik poneer 60+'ers toch ook niet als een representatieve groep mbt hard rijden?
Voor een inbraak krijg je in de VS 10 jaar cel. Ja, boe, daar ligt de gemiddelde crimineel wakker van zeg
Je moet je blik eens verruimen, ipv constant de VS aan te halen.
Dat laatste is volgens mij waar een hoop Nederlanders ook voor pleiten. Waarom zou ik de VS dan niet mogen aanhalen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De VS is een masculine maatschappij, zoals dat heet. Dat moeten wij niet willen. Die liggen mijlenver, -ik bedoel natuurlijk kilometers-, achter ons, qua beschaving.
De VS passen repressie en uitsluiting toe, zonder significant betere resultaten.
Ik denk dat de 2e generatie een generatie is die inderdaad tussen wal en schip is geraakt, met excessen aan de top, maar ook veel excessen aan de onderkant. Het is een generatie waarbij er een groep koplopers is, maar eveneens een zeer grote groep mensen in de achterhoede lopen. Taak is om die achterhoede weer in ieder geval bij de middengroep te brengen, zonder de voorhoede schade te berokkenen. Dat is wat er wat mij betreft nu wel aan de gang is. Het heeft als gevolg dat de hele groep tot stilstand dreigt te raken. Er mag wat mij betreft fors strenger gekeken worden naar de jongeren die de kantjes er vanaf lopen, met desnoods ballingschap voor perioden van 4 jaar naar land van herkomst, waarbij ze aldaar zich inzetten voor goede doelen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Los van dat, in de kern moet je het met me eens zijn. Dat kan niet anders toch?
Maar wie wordt dan uitgesloten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is anders nog niet getest. Ik zou het graag willen proberen.
Ik denk niet in termen van uitsluiting, diversiteit, repressie etc. Ik geloof in deze mensen, ik geloof ook oprecht dat dit werkt. Alleen door die enorme kloof tussen ons en hen -waar ze zelf niets aan kunnen doen!-, vertonen ze borderline gedrag. Repressie en uitsluiting zorgt ervoor dat er nooit meer een kans op herstel komt. Kunstmatige opvoeding, warmte en deelname, zal het ontbrekende deel (namelijk, de rol van de ouders als bij ons) voor instroom zorgen.
Ah, en waarom is Japan dan wel representatief?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom haalt men telkens de VS aan als het om harde straffen gaat? Ik poneer 60+'ers toch ook niet als een representatieve groep mbt hard rijden?
Voor een inbraak krijg je in de VS 10 jaar cel. Ja, boe, daar ligt de gemiddelde crimineel wakker van zeg
Je moet je blik eens verruimen, ipv constant de VS aan te halen.
Omdat Japan een stuk harder dan de VS straft.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Ah, en waarom is Japan dan wel representatief?
Och, ook in de VS genoeg negers die kiezen voor een leven als drugsdealer terwijl ze ook naar school kunnen gaan. Tuurlijk zijn er daar positieve voorbeelden te geven, maar die zijn er hier ook. Ken bijvoorbeeld diverse Marokkanen die gewoon naar de universiteit zijn gegaan om vervolgens bijvoorbeeld bij een bank te gaan werken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar wie wordt dan uitgesloten?
In een kapitalistisch systeem wordt niemand uitgesloten! Als je in een arm gezin geboren wordt, je bent allochtoon, sja, dan kan je je in de huidige situatie tegen de maatschappij afzetten omdat je wellicht denkt dat je toch niet hogerop komt.
Echter, als je ziet (op TV bijvoorbeeld) en weet dat als je je best doet, een studie volgt, je CEO van bedrijf X en Y kan worden, dan haal je alles uit jezelf om je best te doen. Want dan denk je: als ik dit en dat doe, kan ik welvaart en erkenning verkrijgen. Dan rij jij in die dure auto, terwijl je voormalige buurman de autochtone tokkie nog in zijn Fiat Panda rijdt. Oftewel, je ziet dat je wat hebt bereikt en Henk en Ingrid kunnen dan niet meer zeiken, omdat zij het slechter doen. Dit is bijvoorbeeld in de VS wel het geval.
De linkse ideologie waar jij aan refereert, is er één van verstoppertje spelen. Net doen of er niets aan de hand is en verzet plegen tegen de feiten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sja, maar dat is inherent in de linkse ideologie ontwikkeld. Daar doe je weinig aan. Het enige wat je kan doen is voorlichting geven en zo veel mogelijk "linksen" middden dan wel rechts laat stemmen.
Ik bedoel, waarom is de Japan representatief voor Nederland? Hebben ze in Japan ook allochtonen, is de Japanse cultuur gelijk aan die van Nederland? Hebben ze eenzelfde demografie als Nederland? Hoe zit het met sociale klassen in Japan? Etc.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat Japan een stuk harder dan de VS straft.
Dit moeten wij juist wel willen. In de VS zal je niet zo snel een Wilders zien opkomen. Ja, je hebt daar illegale immigranten, maar je hebt ook proportioneel veel succesvolle immigranten. Dat laatste heb je in NL nauwlelijks.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De VS is een masculine maatschappij, zoals dat heet. Dat moeten wij niet willen. Die liggen mijlenver, -ik bedoel natuurlijk kilometers-, achter ons, qua beschaving.
Nee, de VS passen inspiratie en ontwikkeling van talent toe.quote:De VS passen repressie en uitsluiting toe, zonder significant betere resultaten.
Die Nederlanders snappen het niet. Het is ook niet iedereen gegeven de complexiteit hiervan in te zien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat laatste is volgens mij waar een hoop Nederlanders ook voor pleiten. Waarom zou ik de VS dan niet mogen aanhalen?
Bron dat Japan aan veelvuldige rehabiliatie besteedt?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk dat Japan niet alleen strenger straft, maar kwalitatief gezien ook beter. Dus ook de benodigde aandacht besteden aan rehabilitatie. Iets wat in de VS amper aan de orde is. En iets wat we in Nederland ook niet willen, want dat is te links.
Volgens mij is die hele American Dream van jou enorm overschat. Miljoenen en miljoenen Amerikanen die in 9 to 5 dead end jobs zitten en die dat zelf ook weten. Nog eens vele miljoenen die helemaal niet aan de bak komen en het niet meer zien zitten. Ook nog eens vele miljoenen die niet willen werken en maar crimineel worden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
Kijk stel je komt uit een gezin met een uitkering en allerlei toeslagen waardoor dat gezin zeg maar 1500 per maand verdient. Je weet dat je kan studeren. Maar hoeveel kan je verdienen na je studie? 3 of 4000 euro netto per maand. Oftewel, het verschil tussen niet en wel studeren is vrij klein.
In de VS kan je tonnen per jaar verdienen. Er is een substantieel verschil. Oftewel, er is een doel waar mensen iets kunnen nastreven. Dat creeert een enorme wilskracht om iets van je leven te maken en je daardoor aanpast / participeert in de maatschappij.
Ja, maar je weet, dat als je je inzet, je tonnen per jaar kan verdienen. Dat creeert een doel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is die hele American Dream van jou enorm overschat. Miljoenen en miljoenen Amerikanen die in 9 to 5 dead end jobs zitten en die dat zelf ook weten. Nog eens vele miljoenen die helemaal niet aan de bak komen en het niet meer zien zitten. Ook nog eens vele miljoenen die niet willen werken en maar crimineel worden.
Ik denk dat 'een schaamtecultuur' vanzelf ontstaat als daders op de Dam of soortgelijke pleinen worden berecht. Maar dat willen we niet, omdat dat "zielig" is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:28 schreef AlfredJodocus het volgende:
Japan heeft gewoon een heel andere cultuur.
Een schaamte cultuur. En schaamte is iets heel sterks, als je daar iets flikt kun je de rest van de tijd niet met opgeheven hoofd aan de familie tonen.
Kan je wel zwaar straffen maar verandert niets aan NL cultuur. Denk dat je meer richting VS gaat dan , toenemende criminaliteit en volle gevangenissen.
Daarnaast straft NL al hard, Europees gezien.
Als je goed leest wil ik alle criminele jongeren strenger straffen, niet alleen de allochtone.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ga je weer met je standaard thee-drinken riedeltje. Triest hoor. Ik snap dat je strenger wilt straffen. Is lekker makkelijk en populair om te roepen en bovendien is het voor je verkapte wraakgevoelens jegens allochtonen ook wel erg lekker natuurlijk. Maar of het helpt is helemaal niet aangetoond, integendeel...
Nee, er zullen altijd criminelen zijn en vormen van criminaliteit zijn niet uit te bannen. Er zal altijd gemoord worden, hoe streng de straf ook. Maar die specifieke zwaar gestrafte crimineel komt misschien wel op het rechte pad en dáár gaat het om.quote:In de VS hebben ze inmiddels ook wel aangetoond dat vele jaren gevangenisstraf er niet voor zorgt dat mensen geen crimineel meer zijn.
Ik heb er fundamenteel moeite mee dat geld of financieel succes (American Dream) als status wordt gezien. Dat zie ik als onbeschaafdheid. In een maatschappij is voor mij geluk, wijsheid, ruimdenkendheid, deelname en saamhorigheid status. Ik kan alleen maar lachen om die Mtv-shows zoals Cribs etc. Wat een klatergoud zeg. Een boek hebben ze nog nooit gelezen, maar toch wordt het als ultiem voorbeeld gepresenteerd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit moeten wij juist wel willen. In de VS zal je niet zo snel een Wilders zien opkomen. Ja, je hebt daar illegale immigranten, maar je hebt ook proportioneel veel succesvolle immigranten. Dat laatste heb je in NL nauwlelijks.
Ik las laatst dat 25% vd startups in Silicon Valley door immigranten is gegenereerd. Wat weer voor werklegenheid zorgt. Op deze manier zorgen immigranten voor een positieve bijdrage, waardoor er voor de "white-Americans" weinig te zeiken valt. In NL heb je dat nauwelijks.
[..]
Nee, de VS passen inspiratie en ontwikkeling van talent toe.
Als jij als arme Asian naar de VS immigreert, dan zie jij op TV talrijke programma's waarin het kapitalisme wordt gepromoot en waar, als je een studie volgt of je talenten ontwikkelt, je tonnen per jaar kan verdienen. Oftewel, er is een doel waarnaar je kan streven. Met als gevolg dat je je best doet.
In NL is er in de huidige situatie nauwelijks een doel om na te streven. Ja, je kan studeren en daar dan gemiddeld 3 of 4000 netto per maand mee verdienen. Maar daar wordt je ook niet blij van.
Dat is hun eigen schuld. Ze kunnen ook naar school en een studie volgen, Maar dat wil men niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Och, ook in de VS genoeg negers die kiezen voor een leven als drugsdealer terwijl ze ook naar school kunnen gaan. Tuurlijk zijn er daar positieve voorbeelden te geven, maar die zijn er hier ook.
Ja, maar wordt je daar blij van? In de regen elke dag in de file naar je werk gaan? Terwijl je weet dat je in Marokko onder de zon kan liggen, bij wijze van spreken?quote:Ken bijvoorbeeld diverse Marokkanen die gewoon naar de universiteit zijn gegaan om vervolgens bijvoorbeeld bij een bank te gaan werken.
Criminelen komen niet op het rechte pad door zwaar te straffen. Dat rechte pad moet je zien te bereiken door resocialisatie. Niet door ze van de maatschappij te laten vervreemden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
Nee, er zullen altijd criminelen zijn en vormen van criminaliteit zijn niet uit te bannen. Er zal altijd gemoord worden, hoe streng de straf ook. Maar die specifieke zwaar gestrafte crimineel komt misschien wel op het rechte pad en dáár gaat het om.
Steeds meer Amerikanen en immigranten komen er achter dat dat onzin is. Alsof iedereen die zich in de VS inzet tonnen per jaar krijgt. Die luxe is daar slechts voor een enkeling weggelegd, net als hier. In wat voor droomwereld leef jij?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar je weet, dat als je je inzet, je tonnen per jaar kan verdienen. Dat creeert een doel.
In de VS kan je miljonair worden ja, maar jij doet net alsof iedereen die 11 uur op een dag werkt in de VS vanzelf wel miljonair wordt. Dat is echt je reinste kolder. Het overgrote deel van de Amerikanen worden als dubbeltje geboren en sterven na een leven keihard werken ook weer als dubbeltje.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:32 schreef Zienswijze het volgende:
In de VS kan je miljonair worden, je hebt eveneens mooi weer, er is daar geen Wilders. Oftewel je weet dat als je je inzet, je een heel mooi leven incl. erkenning kan verkrijgen.
Wie zegt dat dat onzin is?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Steeds meer Amerikanen en immigranten komen er achter dat dat onzin is. Alsof iedereen die zich in de VS inzet tonnen per jaar krijgt. Die luxe is daar slechts voor een enkeling weggelegd, net als hier. In wat voor droomwereld leef jij?
Rijkdom bevindt zich juist in het feit, wanneer mensen meer geld niet nodig vinden. Je zult maar met minder tevreden zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In de VS kan je miljonair worden ja, maar jij doet net alsof iedereen die 11 uur op een dag werkt in de VS vanzelf wel miljonair wordt. Dat is echt je reinste kolder. Het overgrote deel van de Amerikanen worden als dubbeltje geboren en sterven na een leven keihard werken ook weer als dubbeltje.
Dat is toch hun eigen schuld? Blijkbaar heeft men niet (voldoende) de ambitie om wat van zijn leven te maken. Dat is overigens niet verkeerd; elk individu moet zelf beslissen hoe hij zijn/haar leven inricht.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In de VS kan je miljonair worden ja, maar jij doet net alsof iedereen die 11 uur op een dag werkt in de VS vanzelf wel miljonair wordt. Dat is echt je reinste kolder. Het overgrote deel van de Amerikanen worden als dubbeltje geboren en sterven na een leven keihard werken ook weer als dubbeltje.
Wij hebben een gezinsinkomen van 2800 euro. Ik zou heel blij worden als we 4000 zouden hebben. Waarom zou je daar niet blij van worden?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar je weet, dat als je je inzet, je tonnen per jaar kan verdienen. Dat creeert een doel.
Wat voor doel heb je in NL? Ja, je kan studeren, waar je vervolgens in een volgepakt rijtjesuitjes met een klein tuintje en een salaris van 4000 euro eindigt. Ja, daar wordt je blij van zeg.
Ik denk inderdaad dat de kwaliteit van leven voor allochtonen in de VS een stuk beter is dan in Nederland (en dat komt vooral door sociale factoren), maar de meeste allochtonen komen echt niet zoveel verder dan dat ze hier in Europa zouden komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat onzin is?
Er is bijv een tekort aan chirurgen daar. Je wilt chirurg worden. Hoppa, lening nemen, studeren, werken na je studie, lening terug betalen, waarna je vervolgens netto tonnen verdient. Wat is daar moeiljik aan als je een serieuze en ambitieuze immigrant bent?
Het kapitalisme is de gateway naar succes.
Daar komt nog bij:
- Mooi weer.
- Je hebt je eigen wijken, waardoor het soms bijna lijkt alsof je in je thuisland bent (Chinatown, Korea town, Little Italy etc).
- Geen Wilders die constant op je zeikt
Ja, maar als immigrant X miljonair is, dan valt er voor Wilders weinig te zeiken dat immigranten netto meer kosten dan opleveren. Immers, er is geen voedingsbodem voor dergelijke uitspraken, waardoor partijen als de PVV (in de huidige Nederlandse vorm) een stuk minder bestaansrecht hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:37 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Rijkdom bevindt zich juist in het feit, wanneer mensen meer geld niet nodig vinden. Je zult maar met minder tevreden zijn.
Wat doe je nog hier, dan? Waarom ga je dan niet naar Amerika of naar Marokko?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:32 schreef Zienswijze het volgende:
Ja, maar wordt je daar blij van? In de regen elke dag in de file naar je werk gaan? Terwijl je weet dat je in Marokko onder de zon kan liggen, bij wijze van spreken?
In de VS kan je miljonair worden, je hebt eveneens mooi weer, er is daar geen Wilders. Oftewel je weet dat als je je inzet, je een heel mooi leven incl. erkenning kan verkrijgen.
Ach ja, dan heb je 4000, je stelt je levensstandaard erop af, en je wordt weer blijer van 6000, etc. Met 2800 ben je ongetwijfeld veel creatiever. Dat is ook wat waard toch? En zoek je tevredenheid eens in de inhoud van je werkzaamheden. Wat is het waar om elke dag uitgerust thuis te komen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben een gezinsinkomen van 2800 euro. Ik zou heel blij worden als we 4000 zouden hebben. Waarom zou je daar niet blij van worden?
En wat is het alternatief? Dan maar niets doen en in de bijstand hangen?
Nee, dat is niet per se hun eigen schuld. Ze zullen misschien wel de intentie hebben gehad om een kwartje te worden, maar in veel gevallen lukt het gewoon niet, omdat zoiets nu eenmaal niet voor iedereen is weggelegd. Jij doet net alsof je met een klein beetje wilskracht en inspanning automatisch miljonair kan worden in de VS. Nogmaals, in wat voor droomwereld leef jij?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is toch hun eigen schuld? Blijkbaar heeft men niet (voldoende) de ambitie om wat van zijn leven te maken. Dat is overigens niet verkeerd; elk individu moet zelf beslissen hoe hij zijn/haar leven inricht.
Dat gaat hij ook, op het moment dat hij klaar is met z'n gesubsidieerde studie. Want ja, je kan wel afgeven op ons sociale verzorgingsstelsel, maar er lekker van profiteren is natuurlijk ook wel fijn. Gevalletje van rechts lullen, links vullen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat doe je nog hier, dan? Waarom ga je dan niet naar Amerika of naar Marokko?
Wilders? Wie is dat? Ik luister net zo min naar hem, als naar die incompetente leraren van vroeger. Gezien ik hem niet hoog acht, maakt het mij niet uit wat hij zegt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar als immigrant X miljonair is, dan valt er voor Wilders weinig te zeiken dat immigranten netto meer kosten dan opleveren. Immers, er is geen voedingsbodem voor dergelijke uitspraken, waardoor partijen als de PVV (in de huidige Nederlandse vorm) een stuk minder bestaansrecht hebben.
Je kan er wel blij van worden, maar het is geen doel op zich.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben een gezinsinkomen van 2800 euro. Ik zou heel blij worden als we 4000 zouden hebben. Waarom zou je daar niet blij van worden?
En wat is het alternatief? Dan maar niets doen en in de bijstand hangen?
Oh, maar ik ben heel gelukkig en tevreden met wat we hebben, hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ach ja, dan heb je 4000, je stelt je levensstandaard erop af, en je wordt weer blijer van 6000, etc. Met 2800 ben je ongetwijfeld veel creatiever. Dat is ook wat waard toch? En zoek je tevredenheid eens in de inhoud van je werkzaamheden. Wat is het waar om elke dag uitgerust thuis te komen?
Nou kijk, dit bedoel ik: als je ergens kritiek op hebt, dan word je meteen een reisadvies gegeven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat doe je nog hier, dan? Waarom ga je dan niet naar Amerika of naar Marokko?
Waarom zou 'miljonair worden' je doel moeten zijn?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan er wel blij van worden, maar het is geen doel op zich.
Als jij uit een derdewereld land komt, en je vestigt je je in de VS, waar, als je inzet toont, je miljonair kan worden, dan ben je heel trots op dat land. Waarom ben je trots? Omdat dat land je de mogelijkheden geeft om een doel te bereiken (geld verdienen), wat je in je eigen land niet kan. Je krijgt dus automatisch een binding met het land. Veel immigranten in de VS voelen zich ook Amerikaan. Hier in W-Europa heb je dat een heel stuk minder.
Dat laatste klopt. Dat komt omdat ze vaak uit regelrechte armoede komen (ze vluchten niet voor niets). Maar je loopt veel te gemakkelijk voorbij aan het feit dat je over een relatieve minderheid spreekt. Ik vermoed zelfs een procent of 1 maximaal. De overige 99% leeft op straat, is inpakker bij een supermarkt, of zit achter de tralies.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan er wel blij van worden, maar het is geen doel op zich.
Als jij uit een derdewereld land komt, en je vestigt je je in de VS, waar, als je inzet toont, je miljonair kan worden, dan ben je heel trots op dat land. Waarom ben je trots? Omdat dat land je de mogelijkheden geeft om een doel te bereiken (geld verdienen), wat je in je eigen land niet kan. Je krijgt dus automatisch een binding met het land. Veel immigranten in de VS voelen zich ook Amerikaan. Hier in W-Europa heb je dat een heel stuk minder.
Heb je een bron voor dat laatste?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat de kwaliteit van leven voor allochtonen in de VS een stuk beter is dan in Nederland (en dat komt vooral door sociale factoren), maar de meeste allochtonen komen echt niet zoveel verder dan dat ze hier in Europa zouden komen.
Het kan "een doel" zijn. Niet het doel, maar een doel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou 'miljonair worden' je doel moeten zijn?
Waarom zou een gelukkig leven niet een doel kunnen zijn.
Als het in Marokko zo fijn is onder die zon, waarom komen ze dan massaal hierheen? Er moet toch iets zijn in Nederland wat trekt, dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou kijk, dit bedoel ik: als je ergens kritiek op hebt, dan word je meteen een reisadvies gegeven.
En waarom is het niet voor iedereen weggelegd?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, dat is niet per se hun eigen schuld. Ze zullen misschien wel de intentie hebben gehad om een kwartje te worden, maar in veel gevallen lukt het gewoon niet, omdat zoiets nu eenmaal niet voor iedereen is weggelegd. Jij doet net alsof je met een klein beetje wilskracht en inspanning automatisch miljonair kan worden in de VS. Nogmaals, in wat voor droomwereld leef jij?
zo werkt het allemaal niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk dat 'een schaamtecultuur' vanzelf ontstaat als daders op de Dam of soortgelijke pleinen worden berecht. Maar dat willen we niet, omdat dat "zielig" is.
Logisch toch? Als allochtoon moet je vooral blij zijn dat je in Nederland mag wonen, je overal aan aanpassen en verder je bek houden, terwijl je als autochtoon vooral de hele dag overal op moet kunnen zeiken. Verschil moet er wezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou kijk, dit bedoel ik: als je ergens kritiek op hebt, dan word je meteen een reisadvies gegeven.
Omdat als het voor iedereen weggelegd zou zijn, elke allochtoon inmiddels wel miljonair zou zijn en geen taxichauffer meer bijvoorbeeld. De praktijk wijst uit dat het niet voor iedereen is weggelegd. Iedereen kan het wel willen, maar dat zorgt er niet voor dat iedereen het ook krijgt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En waarom is het niet voor iedereen weggelegd?
Je kan hier iets meer verdienen. Maar men (ik wil niet generaliseren, maar dat terzijde) kan "heimwee" hebben, omdat hier de zon bijna nooit schijnt, je hebt je eigen wijken niet etc. etc.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het in Marokko zo fijn is onder die zon, waarom komen ze dan massaal hierheen? Er moet toch iets zijn in Nederland wat trekt, dan?
Vreselijk arm? Dat land is nog altijd rijker dan NL, hoger BBP per capita.quote:En Amerika. Get real, degenen die het daar redden, en dat op eigen kracht doen, zijn er echt niet zoveel. Het is niet zo dat je daar met een universitaire studie zomaar miljonair kunt worden. Als dat zo was, dan zou dat land niet zo vreselijk arm zijn.
Je moet je samenleving inrichten op de massa, niet op de elite. Hooguit 1% -waarschijnlijk minder- is zo getalenteerd, dat ze in aanmerking komen voor een Msc of Phd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En waarom is het niet voor iedereen weggelegd?
Typisch domme volksxenofobie inderdaad.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:49 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Logisch toch? Als allochtoon moet je vooral blij zijn dat je in Nederland mag wonen, je overal aan aanpassen en verder je bek houden, terwijl je als autochtoon vooral de hele dag overal op moet kunnen zeiken. Verschil moet er wezen.
Ik denk niet dat jongeren in Amerika zo hard werken en zo goed hun best doen, omdat ze ervan dromen miljonair te worden, maar eerder om niet in de goot te belanden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het kan "een doel" zijn. Niet het doel, maar een doel.
Als het een doel is, dan heb je iets om na te streven. De enige manier om dat na te streven is door niet op straat te gaan hangen, maar door een studie te volgen en je talenten te ontwikkelen. Oftewel, het houdt jongeren van de straat die iets willen bereiken.
Je kan toch ook een eigen bedrijf starten als je geen Msc kan behalen? Cesar Millan, die man die goed met honden kan omgaan (je weet wel wie ik bedoel toch?), was een arme Mexicaan. Hij wilde niet studeren, of had de talenten er niet voor, maar hij heeft door zijn talenten te ontwikkelen een fortuin gemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je moet je samenleving inrichten op de massa, niet op de elite. Hooguit 1% is zo getalenteerd, dat ze in aanmerking komen voor een Msc of Phd.
<1% Van een bevolking.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Miljonair worden alleen degenen die als zodanig geboren zijn of die het geluk hebben een gat in de markt aan te boren.
Dat best goed valt wel mee, anders zouden er geen partijen als de PVV zijn opgekomen. Met andere woorden: er is onvrede.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:49 schreef AlfredJodocus het volgende:
Een Nederlander is gewoon geen Japanner. En we hebben het best goed hier anders zou jij hier ook niet zitten.
De politiek is er dan ook om onvrede te creëren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat best goed valt wel mee, anders zouden er geen partijen als de PVV zijn opgekomen. Met andere woorden: er is onvrede.
Ik heb inderdaad niet minder recht dan een autochtoon om kritiek op NL - of welk ander land dan ook - te hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:49 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Logisch toch? Als allochtoon moet je vooral blij zijn dat je in Nederland mag wonen, je overal aan aanpassen en verder je bek houden, terwijl je als autochtoon vooral de hele dag overal op moet kunnen zeiken. Verschil moet er wezen.
Er is maar één Cesar Millan, op tientallen miljoenen immigranten. Kun je net zo goed meedoen aan een staatsloterij. Kans is groter dat je die wint.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan toch ook een eigen bedrijf starten als je geen Msc kan behalen? Cesar Millan, die man die goed met honden kan omgaan (je weet wel wie ik bedoel toch?), was een arme Mexicaan. Hij wilde niet studeren, of had de talenten er niet voor, maar hij heeft door zijn talenten te ontwikkelen een fortuin gemaakt.
Hier in NL is dat een stuk moeilijker, omdat je hier geen massamedia hebt waar je bijv door je taltenten in de media te laten zien je een fortuin kan maken.
Zegt niks. Je moet je uitdrukken in koopkracht.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:54 schreef Nielsch het volgende:
Hee Zienswijze,
Het gemiddelde inkomen in de VS is iets meer dan 43.000 dollar per jaar bij een full time dienstverband. Ja echt dikke vetpot hoor.
Sinds wanneer?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:49 schreef Zienswijze het volgende:
Vreselijk arm? Dat land is nog altijd rijker dan NL, hoger BBP per capita.
Ja, maar daar is een doel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:54 schreef Nielsch het volgende:
Hee Zienswijze,
Het gemiddelde inkomen in de VS is iets meer dan 43.000 dollar per jaar bij een full time dienstverband. Ja echt dikke vetpot hoor.
Wikipedia is geen bron. Kijk naar de bron welke Wikipedia gebruikt heeft.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Sinds wanneer?
http://nl.wikipedia.org/w(...)ofd_van_de_bevolking
Gast, weet je hoe duur bier in de supermarkt in de VS is?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zegt niks. Je moet je uitdrukken in koopkracht.
Inderdaad ook een reden. Hier hoef je je niet in te spannen, omdat je "toch wel een uitkering krijgt"".quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jongeren in Amerika zo hard werken en zo goed hun best doen, omdat ze ervan dromen miljonair te worden, maar eerder om niet in de goot te belanden.
Hier krijg je bijstand als je geen werk hebt, in Amerika als je geluk hebt, voedselbonnen en een sociale woning (krot) als dak boven je hoofd. Hier hoef je niet te werken om nog een beetje leuk te kunnen leven. In Amerika heb je geen leven als je niet werkt.
Onzinquote:Miljonair worden alleen degenen die als zodanig geboren zijn of die het geluk hebben een gat in de markt aan te boren.
Wat kost het trekken van een verstandskies, het opbouwen van een pensioen, het behandelen van gordelroos, het bekostigen van een universiteit voor 2 van je kinderen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gast, weet je hoe duur bier in de supermarkt in de VS is?
Ja, ik kan overal ter wereld wel een onrealistisch doel aanhangen, maar dat maakt me nog geen miljonair. Feit is dat er op de VS miljoenen mensen op de straat hangen. Blijkbaar is dat doel van jou voor die mensen niet zo vanzelfsprekend. En zij wonen nog wel in het land zelf. Rara, wie heeft er dan een realistischere kijk op de zaken?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar daar is een doel.
Wat is hier een doel? Nou...?
Daar heb je een doel dat je miljonair kan worden. Oftewel, als jij uit een arm immigrantengezin komt, maar je hebt ambitie, dan kan dit een doel zijn om na te streven, waardoor je automatisch niet op straat zal hangen, maar je bijv op je studie zal richten.
Sinds het IMF en de Wereldbank bestaan. Je moet overigens naar de koopkracht kijken. Het IMF en de Wereldbank schatten de VS hoger in dan NL.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Sinds wanneer?
http://nl.wikipedia.org/w(...)ofd_van_de_bevolking
Dat heeft alles met het fiscaal stelsel te maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sinds het IMF en de Wereldbank bestaan. Je moet overigens naar de koopkracht kijken. Het IMF en de Wereldbank schatten de VS hoger in dan NL.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
Nee, je kunt veel beter een hondentrainer als grote voorbeeld nemen!!quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad ook een reden. Hier hoef je je niet in te spannen, omdat je "toch wel een uitkering krijgt"".
Hier kan je gezellig de hele dag op straat hangen en irriterend doen. In de VS kan je dat ook doen, maar je krijgt minder gemakkelijk een uitkering als je "mislukt".
[..]
Onzin
Je moet niet zoveel naar die anti-kapitalistische riedeltjes van de NOS kijken.
En dat hangt dus van jezelf af. Hij heeft zijn talenten ontwikkeld en kan er geld mee verdienen. Die andere immigranten doen dat niet of onvoldoende of hebben die talenten niet. Als je die talenten niet hebt, dan richt je wat anders op.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Er is maar één Cesar Millan, op tientallen miljoenen immigranten. Kun je net zo goed meedoen aan een staatsloterij. Kans is groter dat je die wint.
In de VS krijg je kansen, absoluut. Er heerst een ondernemersklimaat, en dat heeft absoluut waarde. Maar de kans op buitengewoon succes is nog steeds kleiner dan een procent.
Ja, daarom dus.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:01 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat heeft alles met het fiscaal stelsel te maken.
Die onuitputtelijke subsidiepotten hier, dodge that, Marokkaan!quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, daarom dus.
Een Marokkaan kan dmv een gunstig fiscaal stelsel daar meer dan hier verdienen. Waarom zou je je hier inspannen als je toch 42% of 52% van je eigen verdiende inkomen aan de staat moet afgeven?
Dat stimuleert mensen toch niet om te studeren?
Dat is het em nou juist: als je een doel hebt, dan geloof je daar in (ook al is het wellicht onrealistisch voor sommige mensen), en dan span je je er ook voor in.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, ik kan overal ter wereld wel een onrealistisch doel aanhangen, maar dat maakt me nog geen miljonair.
Blijkbaar vindt men het daar niet erg, anders zouden deze mensen en masse naar Europa emigreren.quote:Feit is dat er op de VS miljoenen mensen op de straat hangen. Blijkbaar is dat doel van jou voor die mensen niet zo vanzelfsprekend. En zij wonen nog wel in het land zelf. Rara, wie heeft er dan een realistischere kijk op de zaken?
Je hebt een negatief beeld van de VS omdat je wellicht teveel NOS kijkt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, je kunt veel beter een hondentrainer als grote voorbeeld nemen!!
Het is wel zo: hoe meer je nivelleert: hoe minder mensen zich zullen inspannen om boven het gemiddelde te komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Die onuitputtelijke subsidiepotten hier, dodge that, Marokkaan!
Dat is de volgende stap.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
En de 4de generatie dan, die huppelen hier toch ook al rond?
Ja, ik bedoel het argument om de 3de generatie allochtoon te noemen geldt straks ook voor de 4de generatie, en de 5de generatie etc. En met terugwerkende kracht zullen heel wat Nederlanders van de tigste generatie nu plotseling dus ook allochtoon genoemd moeten worden...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap.
Je bent allochtoon als:
- Je in het buitenland bent geboren, óf
- Een van je ouders allochtoon is
Als dit voorstel doorgaat, ben ik trouwens ook allochtoon want mijn oma is in 1921 5 kilometer over de Duitse grens geboren!
Maar of je ouders allochtoon zijn hangt weer af van hun ouders, en of zij dat zijn hangt weer af van hun ouders, etc. Bij zo'n regel is dus iedereen allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap.
Je bent allochtoon als:
- Je in het buitenland bent geboren, óf
- Een van je ouders allochtoon is
Er zullen toch wel een paar oerHollanders rondlopen in Nederland?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar of je ouders allochtoon zijn hangt weer af van hun ouders, en of zij dat zijn hangt weer af van hun ouders, etc. Bij zo'n regel is dus iedereen allochtoon.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar of je ouders allochtoon zijn hangt weer af van hun ouders, en of zij dat zijn hangt weer af van hun ouders, etc. Bij zo'n regel is dus iedereen allochtoon.
Ons koningshuis is in ieder geval zéker allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zullen toch wel een paar oerHollanders rondlopen in Nederland?
Als je maar lang genoeg terug gaat kom je in een tijd uit dat Nederland nog niet bestondquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zullen toch wel een paar oerHollanders rondlopen in Nederland?
Nou ja, het komt er dan op neer dus, en daarin heeft Wilders dus een punt, dat 100% van de criminaliteit door allochtonen veroorzaakt wordt... Toch?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg terug gaat kom je in een tijd uit dat Nederland nog niet bestond
Nee, door links.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zie Zienswijze. Laat me raden: alle ellende wordt veroorzaakt door onze verzorgingsstaat.
En zo is het maar netquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, het komt er dan op neer dus, en daarin heeft Wilders dus een punt, dat 100% van de criminaliteit door allochtonen veroorzaakt wordt... Toch?
De verzorgingsstaat is dan ook terug te voeren op links.quote:
Maar links was er eerder.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat is dan ook terug te voeren op links.
Nee, door de uitgebreide verzorgingsstaat. Het stimuleert immigranten(kinderen) niet alles eruit te halen wat er in zit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |