abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:44:54 #126
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_98816681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, we zullen eens zien hoe dat gaat als ze straks nog maar 10 % van hun AOW krijgen wanneer ze in Marokko gaan wonen. Kinderbijslag naar het buitenland gaat ook volledig afgeschaft worden.
Eens zien of ze straks nog zo graag 50 jaar in Nederland willen gaan wonen. Want voor het geld hoef je het dan niet meer te doen. En wil je kinderbijslag, moeten ze toch hier komen wonen, die bloedjes die nu bij oma in Marokko wonen.
huhh, ze moeten volgens jou toch weg uit NL?
volgens jouw theorie blijven ze omdat ze dan meer AOW krijgen?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:49:26 #127
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_98816886
Volgend PVV artikel: "Allochtonen moeten DNA afstaan en registreren om genetisch te kunnen blijven volgen of in de toekomst, om in de toekomst de criminaliteit terug te dringen."

PVV , serieus.. :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_98816946
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef Chewbalhaar het volgende:
Sorry, maar als je dit gevaarlijke misinformatie wil noemen, dan WIL je zo'n zin volgens mij gewoon verkeerd begrijpen. En als jij denkt dat de PVV alleen bestaat om zichzelf in stand te houden heb je het volgens mij ook niet helemaal door :')
Ik vind dergelijke informatie bewust verspreiden (als zijnde de waarheid) inderdaad gevaarlijk. En dan met name voor het debat. Gelukkig gaf jij al aan dat je het als "een grap" naar buiten bracht, waarmee die discussie dus is afgesloten. Verder denk ik dat de PVV niet " alleen bestaat om zichzelf in stand te houden". Wel denk ik dat de partij er alles aan zal doen om haar eigen ideologie te verspreiden, middels het in stand houden van de scheiding tussen allochtoon en autochtoon. Alles wat de partij aan voorstellen uitbraakt, is ook gericht op het benadrukken van dat onderscheid. Al dan niet impliciet.

quote:
Onder de eerste generatie marokkanen lag dit getal een paar jaar geleden op 3,3 of 3,4 wat neerkomt op 2x zo veel als autochtone Nederlanders.
Wat hebben we met de eerste generatie te maken? We hebben het over hier en nu. De laatste cijfers dateren uit 2009 en geven 2.57 aan. Het gaat dus rap richting het cijfer van de autochtonen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_98817089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
Wel denk ik dat de partij er alles aan zal doen om haar eigen ideologie te verspreiden, middels het in stand houden van de scheiding tussen allochtoon en autochtoon.
Je bedoelt zoals moslims hun ideologie verspreiden, ook onder meer door een scheiding aan te brengen tussen moslim en niet-moslim?
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:01:46 #130
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_98817429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:49 schreef Killaht het volgende:
Volgend PVV artikel: "Allochtonen moeten DNA afstaan en registreren om genetisch te kunnen blijven volgen of in de toekomst, om in de toekomst de criminaliteit terug te dringen."

PVV , serieus.. :')
Iets of iemand proberen belachelijk te maken en dan zelf zo hard falen in het opstellen van een fatsoenlijke zin :|W
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_98817467
En dit kunnen we allemaal voorkomen / oplossen door zeer hard te straffen. In de landen waar dit wel gebeurt, is de criminaliteit zeer laag.

Maarja, daar willen we niet aan. Dus dan krijg je problemen (hoge criminaliteit), waarbij partijen zoals de PVV er vreemde definities aan willen geven.

Het volk krijgt wat het verdient :)
pi_98817478
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:41 schreef Elfletterig het volgende:

Ik knip even in de post om dat gedeelte van het debat af te sluiten, aangezien we daar niet veel verder mee zullen komen.

[quote]
Voor het gemak laat je de opvoeding even weg. Dat mensen hier zijn geboren of opgroeien, zegt niet alles over hun identiteit. Tot voor 2 weken geleden had ik nog nooit gehoord van jongeren die überhaupt maar op het idee kwamen om een rouwstoet te verstoren - kwestie van opvoeding - laat staan daarbij expliciet naar het geloof van de overledene te vragen.
Opvoeding speelt een belangrijke rol bij het bepalen van de identiteit. Hetgeen jij opwerpt is wat Gia ook al opwerpte impliciet opwierp, maar waar ik nog geen daadwerkelijk antwoord op heb gekregen. Denk jij dat de ouders het goedkeuren dat de jongeren een rouwstoet van een overledene verstoren, wat voor geloof dan ook? Ik heb daar namelijk een enorm hard hoofd in, temeer omdat zogenaamd uit dezelfde "regionen" kom als de daders - en dus nagenoeg dezelfde culturele identiteit meegekregen zou moeten hebben. Als opvoeding zo'n belangrijke rol is, waarom haakt men dan niet in op dat element? In plaats van afkomst? Zeker omdat opvoeding er meer toe doet dan afkomst, me dunkt.

quote:
Je stelt dezelfde soort blindheid voor de realiteit tentoon als die Tofik Dibi laat zien. Dergelijk normoverschrijdend gedrag - "Is het geen moslim? "Mooi, dan is er weer een vuile hond dood" - is allesbehalve Hollands. En zou een autochtoon Nederland kind zoiets al in z'n hoofd halen, dan krijgt -ie van z'n ouders een ongenadig pak op z'n donder.
En van moslimouders krijgt hij een schouderklopje? En dan beticht je mij van blindheid voor de realiteit?

quote:
Afellay is een goed geïntegreerde Nederlander van Marokkaanse komaf, maar absoluut geen 'oerhollander'. Dat is gewoon onzin.
Want? Op welke wijze kan je een oerhollander worden?

quote:
We zullen toch ergens op moeten sturen. En we houden onszelf enorm voor de gek als we over 10 jaar stellen dat de criminaliteit onder allochtonen fors is afgenomen en onder autochtonen fors is toegenomen, terwijl in werkelijkheid blijkt dat de oorzaak voor een groot deel bij de derde generatie allochtonen ligt, die we 'autochtoon' noemen.
Het hele onderscheid is in eerste instantie al nutteloos, zeker als we kijken naar de criminaliteit. Tenzij er een noemenswaardig verband is tussen het zijn van een Marokkaan (of enig andere afkomst) en een of andere genetisch verschijnsel dat aanleiding geeft tot crimineel gedrag.

quote:
Dat het label niet helpt bij de integratie, snap ik. Maar dat hebben ze helaas aan hun ouders en grootouders te danken. Het is nog steeds nodig om te sturen op integratie, omdat er 30-40 jaar veel te weinig en veel te vrijblijvend aan is gewerkt. Het label verschaft alleen inzicht, verder draait het om beleid (zowel repressief als preventief), dus van het bestraffen van criminelen tot het geven van betere voorlichting - bijvoorbeeld dat je rouwstoeten niet mag verstoren - op die 'oerhollandse' basisschool in Amersfoort.
Werkelijk, het helpt niet bij de integratie, maar het is wel nog steeds nodig om te sturen op integratie? Ik durf zelfs te stellen dat het integratie actief tegenwerkt. En met het labelen zijn we ook al 30-40 jaar bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 29-06-2011 14:08:41 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_98817532
Ik begrijp de ophef niet om deze uitspraak.

Ten eerste, wat is er mis met het zijn van een "allochtoon"? Prima toch? Ik heb totaal geen negatieve associaties met dit woord.

Ten tweede, je weet toch wie het zeggen? Nou dan, maak je niet druk. Als een kleuter je een eikel noemt, ga je toch ook niet thuis een potje zitten janken?

En dan zo'n Femke Halsema die op twitter direct weer in de verontwaardiging schiet. Mens, maak je eens druk om belangrijke zaken. Door het zo'n enorme lading mee te geven maak je het juist erger dan het is. Precies hierom kan ik haar, en Groen Links, echt niet serieus nemen. Het is de partij van de verontwaardiging. Trek je eens wat minder aan van wat een PVV allemaal roept en schreeuwt. Wat zou het opleveren als je massaal zou zeggen: Je roept maar. Ons raakt het niet.
pi_98817608
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals moslims hun ideologie verspreiden, ook onder meer door een scheiding aan te brengen tussen moslim en niet-moslim?
Welke Islamitische politieke partij in Nederland verspreid hun ideologie middels het propageren van allerlei maatregelen ter bevordering van segregratie tussen moslims en niet-moslims?
Allah Al Watan Al Malik
pi_98817629
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:04 schreef Chooselife het volgende:
Ik begrijp de ophef niet om deze uitspraak.

Ten eerste, wat is er mis met het zijn van een "allochtoon"? Prima toch? Ik heb totaal geen negatieve associaties met dit woord.

Ten tweede, je weet toch wie het zeggen? Nou dan, maak je niet druk. Als een kleuter je een eikel noemt, ga je toch ook niet thuis een potje zitten janken?
Op mijn UI staat ook allochtoon.

Maar tot welke generatie wil jij immigrantenkinderen allochtoon blijven noemen? De vierde generatie ook? De vijfde generatie ook?
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:07:31 #136
3542 Gia
User under construction
pi_98817696
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Who 100 mannen en vrouwen dat is veel! :')
Och, verhoudingsgewijs......
Als er eenzelfde percentage autochtonen zou staan, zou het wel veel zijn.

Daarbij is het een demonstratie tegen Syrië, maar wordt er wel geageerd tegen het Westen. Slaat ook al nergens op.
En dan nog het feit dat de vrouwen apart moeten demonstreren van de mannen. Ja, dan ben je wel goed geïntegreerd.
pi_98817747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Op mijn UI staat ook allochtoon.

Maar tot welke generatie wil jij immigrantenkinderen allochtoon blijven noemen? De vierde generatie ook? De vijfde generatie ook?
Helemaal niks. Ik denk niet in termen van allochtoon etc. Mijn vrouw is een allochtoon volgens de definitie van de PVV, kennelijk mijn kind ook. Prima toch? Het interesseert me geen ruk. :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:08:42 #138
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_98817759
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Zienswijze het volgende:
En dit kunnen we allemaal voorkomen / oplossen door zeer hard te straffen. In de landen waar dit wel gebeurt, is de criminaliteit zeer laag.

Maarja, daar willen we niet aan. Dus dan krijg je problemen (hoge criminaliteit), waarbij partijen zoals de PVV er vreemde definities aan willen geven.

Het volk krijgt wat het verdient :)
Is bewezen dat strengere of langere straffen geen invloed hebben op de criminaliteit. :W
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_98817788
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Wanneer allochtonen beter waren geïntegreerd, was het misschien niet nodig om de derde generatie nog als allochtoon aan te merken, maar de integratie van bepaalde groepen migranten heeft hopeloos gefaald.
Maar komt dat door de allochtonen zelf of komt dat doordat je bij het minste een uitkering toegeworpen krijgt, waardoor je geen prikkels (meer) hebt om je in de samenleving te verdiepen...?
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:09:54 #140
3542 Gia
User under construction
pi_98817808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef t-8one het volgende:

[..]

huhh, ze moeten volgens jou toch weg uit NL?
volgens jouw theorie blijven ze omdat ze dan meer AOW krijgen?
Dat is geen theorie, dat gaat gebeuren. En ja, dan zullen ze blijven en hier hun geld uitgeven.
Ook hun kinderen worden dan niet meer opgevoed in het buitenland, maar hier, omdat ze anders geen kinderbijslag krijgen. Dit alles zal leiden naar een betere integratie en minder binding met het thuisland. Kinderen die hier van kleinsaf aan zijn, leren de taal beter en zullen ook beter integreren, i.p.v. dat ze pas op hun 12de hierheen gehaald worden.
pi_98817826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:08 schreef Killaht het volgende:

[..]

Is bewezen dat strengere of langere straffen geen invloed hebben op de criminaliteit. :W
In de praktijk in landen als Japan, Dubai, Singapore, Qatar werkt het prima.

We hoeven niet meteen dergelijke straffen in te voeren. Maar we kunnen op z'n minst studies ernaar doen, maar zelfs dat willen we niet.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:10:14 #142
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98817830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Zienswijze het volgende:
Goeie troll, nu wachten op de reacties _O-
Reizen 2011: Utrecht - Gent - Antwerpen - Groningen - Amsterdam
pi_98817910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In de praktijk in landen als Japan, Dubai, Singapore, Qatar werkt het prima.

We hoeven niet meteen dergelijke straffen in te voeren. Maar we kunnen op z'n minst studies ernaar doen, maar zelfs dat willen we niet.
Kun je niet vergelijken. Totaal niet.

Ik ben eigenlijk wel voor terugtrappen naar vaderland met een dubbel paspoort. Enige oplossing. Bovendien goedkoop.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:12:21 #144
3542 Gia
User under construction
pi_98817936
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Denk jij dat de ouders het goedkeuren dat de jongeren een rouwstoet van een overledene verstoren, wat voor geloof dan ook?
Natuurlijk keuren ze het niet goed. Maar ze verwachten dat de maatschappij dit wel corrigeert. Ze doen er, schijnbaar, niks tegen. Laten hun kinderen gewoon hun gang gaan.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:13:03 #145
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_98817964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk keuren ze het niet goed. Maar ze verwachten dat de maatschappij dit wel corrigeert. Ze doen er, schijnbaar, niks tegen. Laten hun kinderen gewoon hun gang gaan.
Je hebt met die ouders gesproken?
De school deed er in ieder geval wel iets aan.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:13:13 #146
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_98817970
Ja het is bewezen dat langere straffen geen invloed hebben op het terugdringen van criminaliteit. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je mensen 1 dag cel moet geven. Men wil gewoon gerechtigheid, maar het is geen methode om criminaliteit in zijn geheel op een lager pitje te zetten.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_98818003
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:08 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Helemaal niks. Ik denk niet in termen van allochtoon etc. Mijn vrouw is een allochtoon volgens de definitie van de PVV, kennelijk mijn kind ook. Prima toch? Het interesseert me geen ruk. :)
Ja, maar het heeft natuurlijk wel een negatieve associatie.

- Mijn inziens werkt het Amerikaanse model beter. Je noemt mensen bij hun (oorspronkelijke) nationaliteit en het land waarin je woont, dus bijv Afro-American, Italian-American etc.

- Criminaliteitsstatistiek van nationaliteiten bijhouden, oke, maar het moet geen sport op zich worden waar talrijke subsidieinstellingen hun brood mee verdienen.

- Het beleid moet niet op integratie, maar op werk en partcipatie in de maatschappij gericht zijn. Dus beperken die verzorgingsstaat, vrije markten invoeren en iedereen die talent heeft kan CEO van bedrijf X of Y worden. Dat is de beste manier om verschillende etniciteiten volwaardig in het land te laten deelnemen.
pi_98818037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, verhoudingsgewijs......
Als er eenzelfde percentage autochtonen zou staan, zou het wel veel zijn.

Daarbij is het een demonstratie tegen Syrië, maar wordt er wel geageerd tegen het Westen. Slaat ook al nergens op.
En dan nog het feit dat de vrouwen apart moeten demonstreren van de mannen. Ja, dan ben je wel goed geïntegreerd.
100 mensen op 1 miljoen moslims is inderdaad erg veel.

Daarnaast wordt er gewezen op de Westerse politieke inmenging in de Arabische wereld, middels zogenaamde puppets, die volgens hun nu ten val worden gebracht (namelijk de vriendjes Mubarak, Gadaffi etc.). Jij bigreip?
Allah Al Watan Al Malik
pi_98818056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:11 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Kun je niet vergelijken. Totaal niet.
En hoezo kan je dat niet vergelijken?

We willen er niet eens studies naar doen. Tjsa, dan houdt het op. Het volk krijgt wat het verdient :)
pi_98818127
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:13 schreef GoodGawd het volgende:
Ja het is bewezen dat langere straffen geen invloed hebben op het terugdringen van criminaliteit.
Maar waarom doen we het dan? Een gemiddelde autochtone of allochtone puber haalt zijn neus op als hij weer eens een paar weken cel krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')