abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98810344

· Onweerlinks 'live'
· Stormvue-sites
· Cape en voorspellende kaarten
· Wolkenkaarten en foto's
· Diverse weersites
· Achtergrond informatie
· Golven en wind
· Buienradar Nederland
· Buienradar West Europa

· Vorige delen 'De atmosfeer staat op ontploffen'
· Openingpost 'De atmosfeer staat op ontploffen'
· 'Weersverwachting in uw eigen plaats'
· 'Upload en Fotoalbum'

CAPE? WAAR DE FOK HEEFT IEDEREEN HET OVER? WAT IS CAPE?
quote:
Cape wordt vaak geraadpleegd door weerbureaus en stormchasers om een indicatie te krijgen van de beschikbare onstabiliteit.

De potentiële energie wordt uitgedrukt in de wiskundige term: Joule per kilogram.
Een hoge CAPE wordt door stormchasers vaak gezien als "hoge onstabiliteit". Wanneer chasers praten over een zeer onstabiele atmosfeer stijgen de cape waarden vaak boven de 2000J/KG wat als onderdeel gebruikt kan worden voor sterke stijgstromen en zware cellen als zij ontstaan.

Er zijn verschillende soorten cape, ik zal de 3 voornaamste even in het kort uitleggen, later voeg ik de overige toe!

MUCAPE is eigenlijk de meest gebruikte versie van cape maar zeker niet het effectiefst. Deze waarde geeft de maximaal haalbare potentiele energy van een most unstable parcel in de lucht in de laagste 300MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift wordt naar het LFC. Deze kun je o.a. vinden op de kaartjes van Wetterzentrale

SBCAPE is een indicator van de onstabiliteit in onze troposfeer. Deze waarde geeft de maximaal beschikbare potentiële energie aan voor een parcel dat vanaf de grond tot het LFC wordt gelift.

MLCAPE is eigenlijk het beste om te gebruiken. Deze geeft de waarden weer van de gemiddelde potentiële energie van parcels in de onderste 100MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift worden naar het LFC.

Meer specifiek, CAPE geeft de waarde van het energie wat beschikbaar is wanneer een luchtpakketje verticaal opstijgt. OF hoe een luchtpakketje veranderd in zijn omgeving. Onweerscellen hebben hoge cape waardes nodig, hoe hoger de cape waarde hoe meer energie er beschikbaar is om de cel te laten groeien. Cape is vooral belangrijk wanneer de luchtpakketjes hoog genoeg kunnen stijgen zodat ze in de LFC (layer of free convection, letterlijk vertaald: Laag van de vrije convectie).

Om de cape te vinden in een skew-t thermodynamisch diagram zoals degene die hieronder staat. Het is eigenlijk heel simpel, kijk naar de plaatsen op het diagram waar het pakketjes sounding (de dikke gele lijn) verder naar rechts staat (warmer) dan de rode lijn (de omgevings sounding). Het witgekleurde stuk in het diagram is de Cape!

Een cape waarde die hoger is in de onderste helft produceert een sterkere updraft dan dat deze dunner en langwerpiger is. Ook staat cape voor de maximum snelheid van de verticale stijgingen. Dit wordt vaak uitgesproken als MVV=(SQRT(2*CAPE)) De waarden die hieruit komt geeft een indicatie voor de maximale verticale bewegingen van de updraft in m/s. Snellere stijgingen betekenen krachtigere stijgingen, en krachtige stijgingen kunnen grote hagel veroorzaken, supercellen en gevaarlijke tornado's.

Het onderstaande overzicht kan gebruikt worden om te kijken welke onstabiliteit er bij een cape waarde hoort. Maar onthoud wel goed, CAPE is alleen de potentiele energie, Hoge cape waarden kunnen niet gebruikt worden om het weer te voorspellen.

CAPE waarde Atmosfeer
0 Stabiel
0-1000 Licht Onstabiel
1000-2500 Matig Onstabiel
2500-3500 Erg Onstabiel
3500 + Extreem Onstabiel

Er moet goed onthouden worden dat CAPE Potentieel beschikbare energie is, en alleen gebruikt wordt wanneer een luchtpakketje opgetild wordt en de laag van de vrije convectie bereikt. Wanneer cape waardes hoger zijn dan 2500j/kg en er ontstaan onweersbuien ontwikkelen ze in een rap tempo en kunnen het snel zware buien worden. In omgevingen met hoge cape kunnen buien zich zo snel ontwikkelen dat je ze met het blote oog ziet groeien.
(Met dank aan SevereWeather Kevin Broeren)
Zie ook
Een kijkje naar CAPE
Uitleg CAPE en LIFTED INDEX kaart
pi_98810402
We hebben er gisteren vanaf topic 411 tot deel 429 doorheen gejaagd.

Toch best netjes volgens mij. ^^
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:04:46 #3
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_98810480
Doen we goed :D

Gelukkig zijn die n00bs weer weg ;)
pi_98810503
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:04 schreef TommyGun het volgende:

_O_
pi_98810518
quote:

Ja op een gegeven moment waren er zelfs trollende modjes :')
pi_98810644
quote:

Ja stel je voor zeg :') Dat die allemaal in jullie SC-kliekje komen :')
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:10:04 #7
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_98810657
Had het iemand over noobs? ;)
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:10:20 #8
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_98810668
Wat een rust zeg
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:10:54 #9
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_98810684
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ja stel je voor zeg :') Dat die allemaal in jullie SC-kliekje komen :')

Dat is niet zo erg, maar dat trollen ("ik zie niets op buienradar.nl") en de mods die vrolijk mee doen...
pi_98810733
Volgende week opnieuw spectaculair onweer?

Mooie setting... :)
pi_98810792
Pluim ziet er weer wat warmer uit na het weekend.

Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 11:17:49 #12
163650 Greys
pi_98810918
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:10 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Dat is niet zo erg, maar dat trollen ("ik zie niets op buienradar.nl") en de mods die vrolijk mee doen...
Hebben jullie het daar serieus nou nog over? :o
Er is nogal een verschil tussen trollen (=moedwillig de boel willen verzieken) of gewoon leek zijn en ook mee willen hyperen hoor :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98810929
Hey nu wil ik wel even 3 weken rust he :P Ik kan niet elke keer er 112 post doorheen jagen :D
pi_98810992
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen trollen (=moedwillig de boel willen verzieken) of gewoon leek zijn en ook mee willen hyperen hoor :)
Klopt, het maakt mij ook weinig uit wat mensen posten. Lees ik wel overheen.

Ik moet helaas alleen wel bevestigen dat er veel mensen waren die liepen te zieken gister en daar tussen zaten ook wat mods/crew leden. Achja allemaal geen grote ramp, want het weer was prachtig. :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 11:24:20 #15
163650 Greys
pi_98811158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:19 schreef Drassss het volgende:

[..]

Klopt, het maakt mij ook weinig uit wat mensen posten. Lees ik wel overheen.

Ik moet helaas alleen wel bevestigen dat er veel mensen waren die liepen te zieken gister en daar tussen zaten ook wat mods/crew leden. Achja allemaal geen grote ramp, want het weer was prachtig. :)
Maar dat is het punt juist, ik zag geen 'ziekende' users of mods ;)
Ze zijn in de ogen van sommigen misschien 'lastig' omdat ze af en toe (nogmaals, in jullie ogen wellicht) domme dingen roepen, maar dat zijn gewoon users/mods die mee willen hyperen over het mogelijke noodweer. Ze komen hier echt niet om degenen die er veel van af weten in de zeik te zetten, in tegendeel. Alleen roep ik in zo'n geval idd 'Help moet ik een dekbed op mijn auto' ipv iets over capes, omdat ik daar simpelweg te weinig vanaf weet :P En dat roep ik écht niet om jullie te zieken of in de maling te nemen, gewoon omdat ik lekker mee wil doen en iedereen massaal naar dit topic rent als er noodweer aan schijnt te komen :D Goed teken juist!

En als je echt vindt dat een bepaald iemand steeds alleen maar komt om de boel te zieken, dan roep je Frutsel gewoon.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98811207
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:12 schreef horned_reaper het volgende:
Volgende week opnieuw spectaculair onweer?

[ afbeelding ]

Mooie setting... :)
Kan je uitleggen waar je dat aan kan zien? Ik kan wel grofweg zien hoe de globale stromingen lopen op zo'n kaartje, maar waarom het ene wel en het andere geen onweer oplevert, snap ik niet aan de hand van deze kaartjes.
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:26:28 #17
167669 hondenfokker
Baas boven baas.
pi_98811235
Eelde - Een melding van een ruigtebrand op de Watermolendijk in Eelde.
Ter plaatse bleek het te gaan om een holle boom die door de bliksem inslag had.(M.Druppers foto) .

hier meer
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:29:00 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_98811315
Dus zo ziet een blikseminslag eruit :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:30:29 #19
167669 hondenfokker
Baas boven baas.
pi_98811360
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:29 schreef Klonk het volgende:
Dus zo ziet een blikseminslag eruit :D
Je moet niet denken dat dit in het dak van je huis gebeurt gaat er dwars doorheen!
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:31:28 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_98811385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:30 schreef hondenfokker het volgende:

[..]

Je moet niet denken dat dit in het dak van je huis gebeurt gaat er dwars doorheen!
:Y
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:31:45 #21
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_98811400
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:26 schreef hondenfokker het volgende:
Ter plaatse bleek het te gaan om een holle boom die door de bliksem inslag had.(M.Druppers foto) .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier meer
THAT is why you do NOT should be standing under a tree during lightning ;)
pi_98811424
Zo ik heb gisteren op het top punt van de buien lekker in de tuin gezeten onder een afdak met een peuk er bij. :D

Was genieten. :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 11:38:50 #23
163650 Greys
pi_98811684
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:32 schreef SoldMayor het volgende:
Zo ik heb gisteren op het top punt van de buien lekker in de tuin gezeten onder een afdak met een peuk er bij. :D

Was genieten. :)
Lekker afkoelen meteen :D

Ik probeerde uit het zolderraam foto's te maken van de bliksem (maar da's écht nog een hele kunst zeg, complimenten aan degenen die het lukt! :) ) en vergat daardoor bijna mijn 'angst' voor blikseminslag. Er proberen van te genieten werkt inderdaad best aardig!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98811789

Mijn eigen foto omgeving no-Brabant. Net voordat de wind echt begon aan te trekken en ik toch even naar binnen moest gaan :D
pi_98812336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:26 schreef hondenfokker het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier meer
Op die eerste foto 'kijkt' de boom gewoon treurig. ;( _O-

Ik snap de posts van trollende users en trollende modjes ook niet zo goed. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als n00bs steeds dezelfde vragen stellen, maar dat is nog geen trollen. En bij voorbeeld de verwijzing naar de CAPE in de OP heeft toch een heel stuk geholpen? En jullie weer experts hebben zo wel een hoop meer live verslagen en foto's gekregen dan je normaliter zou hebben.
Ik vond het in ieder geval leuk om hier mee te lezen en af en toe te posten. Zo beleef je zo'n storm opeens heel anders. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98812564
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:25 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Kan je uitleggen waar je dat aan kan zien? Ik kan wel grofweg zien hoe de globale stromingen lopen op zo'n kaartje, maar waarom het ene wel en het andere geen onweer oplevert, snap ik niet aan de hand van deze kaartjes.
Je ziet dat er net als gisteren warme lucht vanaf het zuid-oosten wordt aangezogen richting Nederland, maar deze warme lucht wordt eveneens net als gisteren weggedrukt door een koud laagje dat via onze westkust binnenschuift.... net zoals gisteren. ;)

Dit laagje bevat storingen en zal gebruik gaan maken van de energie die in de warme lucht zit die vanuit het zuid-oost wordt aangezogen.

:)
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:03:59 #27
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_98812723
Heel mooi die foto's van die boom :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_98812959
In het westen komt de zon al langzaam door, de rest volgt later in de middag :)

Heb je gisteravond een spookavond gehad, krijg je nu weer een "lief" weerbeeld.
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:15:28 #29
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98813192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:30 schreef hondenfokker het volgende:

[..]

Ik heb eens een blikseminslag in een schoorsteen gezien, die schoorsteen was gelijk weg :P

De bewoners hadden hun toen splinternieuwe Volvo V40 op dat moment eens een keer niet op de oprit staan anders...... :o
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:16:15 #30
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_98813231
quote:

Nou zeg, noobjes zijn soms ook best lief, azijnpissers en mensen die roepen dat het KNMI te vroeg waarschuwt zijn soms irritanter toch? ;) Gezien het aantal ontladingen en de hoeveelheid berichten over schade en wateroverlast is het nu idd een goede waarschuwing geweest, op sommige plaatsen idd extreem weer, geen weeralarm want geen landelijk noodweer. Volgens mij goed gedaan. Beter een keer teveel gewaarschuwd dan dat er geen enkel bericht vooraf is geweest.
be nice or go away
pi_98813382
Bekend fenomeen. De NS, KNMI en ANWB kunnen het nooit goed door voor sommige. We moeten ook altijd wel iets te klagen hebben ;)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 12:23:23 #32
163650 Greys
pi_98813457
Ik vond de waarschuwingen persoonlijk wel prima deze keer :Y Op sommige plekken heeft het écht heel erg gespookt en vielen de bomen op de auto's en inderdaad kwamen er op sommige plekken echt hagelstenen van een aantal cm naar beneden. Ze hebben ook nooit gezegd (kan ook niet, weet ik zelfs als leek :+ ) dat het overal zo zou zijn. Meer dan terecht dat er gewaarschuwd is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:23:43 #33
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98813462
Daar komt de blauwe lucht/zon!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:24:09 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98813493
Haha door het reeksensysteem staan er echt ontzettend veel DASOO-topics in de Myat hier. Heb zelf vrijwel niets van zwaar weer meegemaakt, we gingen net Paradiso binnen toen het in Amsterdam begon te druppelen.
De terugreis was wel leuk. 's Nachts zie je door de ramen in de trein vaak helemaal niks, maar zo nu en dan werd ons uitzicht verleukt met wat bliksem.
De zon komt er overigens door hier in Maassluis, ik ga zo in de tuin de krant eens doornemen.
What Would Goku Do
pi_98813518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:21 schreef Drassss het volgende:
Bekend fenomeen. De NS, KNMI en ANWB kunnen het nooit goed door voor sommige. We moeten ook altijd wel iets te klagen hebben ;)
Ja, vooral wanneer het niet in je woonplaats losgaat, dan is het ineens onzin dat er gewaarschuwd wordt.

Ik vond het overigens het beste onweer sinds 10 juli vorig jaar.
14 juli ging met teveel wind en regen gepaard om echt goed naar het onweer zelf te kijken.
Neil LOVES Carrots!
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:29:07 #37
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_98813654
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:23 schreef Dagoduck het volgende:
Daar komt de blauwe lucht/zon!
Gelukkig alleen in het westen, kan het hier in Belfeld nog even lekker doorwaaien, waar het trouwens fijn miezert
pi_98813673
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:59 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Je ziet dat er net als gisteren warme lucht vanaf het zuid-oosten wordt aangezogen richting Nederland, maar deze warme lucht wordt eveneens net als gisteren weggedrukt door een koud laagje dat via onze westkust binnenschuift.... net zoals gisteren. ;)

Dit laagje bevat storingen en zal gebruik gaan maken van de energie die in de warme lucht zit die vanuit het zuid-oost wordt aangezogen.

:)
Thanks. Klinkt wel logisch zo, maar toch lukt het me niet om die dingen zelf te bedenken.
pi_98813688
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:25 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Ja, vooral wanneer het niet in je woonplaats losgaat, dan is het ineens onzin dat er gewaarschuwd wordt.

Ik vond het overigens het beste onweer sinds 10 juli vorig jaar.
14 juli ging met teveel wind en regen gepaard om echt goed naar het onweer zelf te kijken.
Eens, hier ging het gelukkig niet zo erg erop als in Haaren/Vught/Boxtel, maar de onweerslijn/rotatie heb ik in Nederland nog nooit zo goed waargenomen als gister. Erg indrukwekkend.
pi_98813907
Nou, weinig zon hier hoor :P
pi_98813916
heb gisteren aardig wat leipe foto's kunnen maken van bliksem en weerlicht, het was al met al toch een mooi spectaculair!
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:35:55 #42
145755 kahaarin
pi_98813941
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:21 schreef Drassss het volgende:
Lol, is wel zo, het is ook makkelijk om te zeggen dat het niet goed is, maak me er zelf ook wel eens schuldig aan hoor. :D Nu achteraf gezien was het meer dan terecht imo. Heb op het nieuws gezien dat de NS niet zomaar tijdens de dag plotseling kan besluiten om de dienstregeling om te gooien, dan zijn er problemen met personeel en treinen die niet zijn waar ze zouden moeten zijn, je kunt een trein natuurlijk niet even snel laten omkeren oid. Klinkt heel logisch maar daar denk je niet aan.
be nice or go away
pi_98813997
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:29 schreef Drassss het volgende:

[..]

Eens, hier ging het gelukkig niet zo erg erop als in Haaren/Vught/Boxtel, maar de onweerslijn/rotatie heb ik in Nederland nog nooit zo goed waargenomen als gister. Erg indrukwekkend.
Inderdaad, hier ook niet.
Zag op een gegeven moment een shelf/rolwolk en toen ik omhoog keek zag ik wat delen van de wolk draaien, terwijl er een flinke wind opstak.
Toen kneep ik 'm wel ff, had zoiets ook nog niet eerder gezien.

Hier (Gemert) ging het zoals in Vught en omstreken op 21 juli 2009, heftige downburst waarbij een hoop bomen omgingen.
Neil LOVES Carrots!
pi_98814114
Ik vraag me eigenlijk af of al die weersomstandigheden niet langzaam maar zeker een voorbode van iets zijn.. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_98814175
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:40 schreef rubje het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of al die weersomstandigheden niet langzaam maar zeker een voorbode van iets zijn.. :{
2012? ;(
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:49:54 #46
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_98814428
vannacht om 1 uur nog wat mooie bliksems gezien :D
flink wat regen ook.

kliko van de buren(zonder deksel :') ) stond tot de rand vol met water _O-
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:51:40 #47
145755 kahaarin
pi_98814478
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:40 schreef rubje het volgende:
Hmm, zou dat niet suggestie zijn? Het is niet het zwaarste onweer dat we ooit hebben gehad, dit voorjaar was niet het droogste of warmste dat ooit is gemeten. Ik denk dat het vooral komt door de pers en 'deskundigen' die er massaal op duiken.
Nu is global warming hot, eerder hebben we ontzettend veel gedoe gezien over gaten in de ozonlaag, daar hoor je nu niets meer over, vergeet ook dat hele gedoe over zonnestormen en stroomuitval niet, als er nu iemand begint te roepen dat er misschien wel een ramp kan gebeuren als het worst case scenario uit komt en de pers pikt dit op dan is er een nieuwe hype geboren.
Ik denk dat het wel meevalt, de meteorologie staat relatief gezien nog in zijn kinderschoenen, het is nog niet zo gek lang dat er van alles gemeten en onderzocht kan worden. Door de verbeteringen in de apperatuur en meer inzicht in de processen die het weer bepalen ontstaat er juist af en toe paniek omdat er iets gebeurt dat nog niet eerder is gezien. Wie weet hoe vaak dat al eerder is voorgekomen. ;)
be nice or go away
pi_98814528
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:49 schreef marcel-o het volgende:
vannacht om 1 uur nog wat mooie bliksems gezien :D
flink wat regen ook.

kliko van de buren(zonder deksel :') ) stond tot de rand vol met water _O-
Maar goed dat de TNT geen pakketjes had afgeleverd daar!
Neil LOVES Carrots!
pi_98814607
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Moet je eens kijken in ESF ten tijden van het ESF :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98815040
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

Moet je eens kijken in ESF ten tijden van het ESF :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol, anders wel het WK of Toursubforum :)
Meestal niks mis mee, op wat rasechte trolls na.
Neil LOVES Carrots!
pi_98815212
Het blijft hier maar warm en benauwd.... momenteel 21,3 graden met een zware vochtige lucht...
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:17:26 #52
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98815504
Er zit weer een beetje patroon in de wind:

:P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_98815531

:o
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:19:01 #54
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98815567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:18 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]

Nice :o Dat gebeurt hier nou nooit omdat de bomen gewend zijn aan wind :P
pi_98815653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:18 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]

Er mist alleen nog een bordje met "geen toegang" :o
Wij hebben veel bliksems en donders gezien hier. Gelukkig maar een korte periode met echt veel wind en geen hagelstenen, waarvoor mijn dank :)
Wel veel inslagen erg dichtbij. Vorig jaar (10 juli) gebeurde dat voor het eerst, ben er nu iets meer aan gewend maar 't blijft eng. We hoorden en zagen verschillende keren alarmen af gaan, misschien ook al wel door de wind. Wel mooi om te zien hoor :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:24:02 #56
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98815789

Is dat een Mercedes C-klasse estate? ;( :{
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 13:24:02 #57
8781 crew  Frutsel
pi_98815790
Ghehe bijna 20 topics vol gister :D
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:26:40 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_98815908
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:24 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]

Jammer genoeg niet, lijkt me een Skoda Octavia :)
pi_98815998
Hier in Katwijk is het allemaal meegevallen.
Gisterochtend een beetje gerommel (en rare wolken luchten)

Vervolgens 's avonds 3 spetters en een beetje onweer.
En om 1 uur 's nachts ook nog een redelijke onweersbui met regen.
Maar nou niet echt iets wat uitzonderlijk was, ik had wel meer verwacht na al die waarschuwingen voor het ZW
Do what you love, love what you do!
pi_98816036
quote:
[ afbeelding ]

Die is stuk :+
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 13:29:44 #61
163650 Greys
pi_98816045
Duizenden Fords vernield door hagel
- door Marc (MPG) op 29-06-2011 @ 13:26

Bij de Belgische Ford-fabriek in Genk krijgt het begrip 'hagelnieuw' wel een heel wrange betekenis. Duizenden splinternieuwe wagens zijn dinsdagavond beschadigd door hagelstenen. De schade loopt in de miljoenen.

Volgens de Vlaamse krant Het Belang van Limburg vielen er hagelstenen met een grootte van drie tot vier centimeter uit de lucht. Hierdoor is 95 procent van de nieuwe Fords op het parkeerterrein van de fabriek beschadigd. Het gaat om duizenden auto's van de types Mondeo, Galaxy en S-Max.

De hagelschade is één van de grootste schadegevallen in de geschiedenis van de Belgische autofabriek.

Klik
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:30:05 #62
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98816064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:26 schreef Klonk het volgende:

[..]

Jammer genoeg niet, lijkt me een Skoda Octavia :)
Zat ik ook nog aan te denken :P

Die boom was natuurlijk heel erg topzwaar moet je kijken :o

slecht voor zn vering :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:32:12 #63
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98816162
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:29 schreef Greys het volgende:
Duizenden Fords vernield door hagel
- door Marc (MPG) op 29-06-2011 @ 13:26

Bij de Belgische Ford-fabriek in Genk krijgt het begrip 'hagelnieuw' wel een heel wrange betekenis. Duizenden splinternieuwe wagens zijn dinsdagavond beschadigd door hagelstenen. De schade loopt in de miljoenen.

Volgens de Vlaamse krant Het Belang van Limburg vielen er hagelstenen met een grootte van drie tot vier centimeter uit de lucht. Hierdoor is 95 procent van de nieuwe Fords op het parkeerterrein van de fabriek beschadigd. Het gaat om duizenden auto's van de types Mondeo, Galaxy en S-Max.

De hagelschade is één van de grootste schadegevallen in de geschiedenis van de Belgische autofabriek.

Klik
Er zijn zoveel waarschuwingen geweest en dan nog geen hagelnetten spannen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_98816209
was een heerlijk weertje gisteren hoor!

was genieten, 3uur! lang onweer!
pi_98816213
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Was jij niet gisteren die persoon die de hele tijd liep te schreeuwen dat het allemaal mee ging vallen en dat er toch niets boeiend's kwam?
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:35:53 #66
42366 Staal
pi_98816313
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:33 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Was jij niet gisteren die persoon die de hele tijd liep te schreeuwen dat het allemaal mee ging vallen en dat er toch niets boeiend's kwam?
Ik schreeuw nooit. Maar ik was sceptisch ja. En inderdaad waar ik woon is amper wat gevallen en ging het onweer praktisch langs de heuvel. Zou het ook gewoon eerlijk zeggen als het anders was.

Maar blijkbaar is dat niet overal het geval geweest. Dus je had gelijk. :).
Un certain jeune homme
pi_98816336
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Hoe wou je een immens terrein waar vele duizenden auto's staan met netten overspannen? Dat kan gewoon niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:36:48 #68
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_98816354
quote:
[ afbeelding ]

Nou zeg, voor die prijs zouden ze toch wel tegen een stootje moeten kunnen. :{
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_98816368
All-time dry air record set at Las Vegas
On Monday, Las Vegas, Nevada reported its driest air in recorded history, when the temperature hit 107°F and the dewpoint reached -22°F at 4:32pm MDT. This gave the city a dewpoint depression of 129 degrees, and a relative humidity of just 0.6%. The dew point depression is defined as the difference between the air temperature and the dew point temperature. The previous all-time record dew point depression for Las Vegas was 120 degrees set on July 2nd 2007. Not surprisingly, this record dry air is creating dangerous fire conditions, and much of the Southwest U.S. including Las Vegas is under a Red Flag Warning for critical fire conditions today.

Bron: Jeff Masters

woensdag 29 juni 2011 @ 13:37:20 #70
42366 Staal
pi_98816381
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hoe wou je een immens terrein waar vele duizenden auto's staan met netten overspannen? Dat kan gewoon niet.
Dat kan wel. Fruittelers doen het ook op hun land. Tis wel een investering maar die haal je er makkelijk uit als je je bedenkt wat de schade nu is.
Un certain jeune homme
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:38:23 #71
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98816430
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef mazaru het volgende:

[..]

Nou zeg, voor die prijs zouden ze toch wel tegen een stootje moeten kunnen. :{
Een boom is zwaar hoor :P
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 29 juni 2011 @ 14:11:59 #72
176766 zoem
zoemt
pi_98817915
Lekker weer vandaag. Zonnetje, af en toe wat wolken en een verfrissende wind :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:19:12 #73
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_98818283
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat kan wel. Fruittelers doen het ook op hun land. Tis wel een investering maar die haal je er makkelijk uit als je je bedenkt wat de schade nu is.
Fruittelers in NL gebruikten hagelkanonnen. Tenminste, dat is wat ik las.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 14:21:34 #74
8781 crew  Frutsel
pi_98818411
Cijfers, foto's, nieuws over onweer van 28 juni?

suggesties - toevoegingen zijn welkom - archiefmateriaal wordt het :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:26:16 #75
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_98818626
Is het report-kaartje van Estofex misschien wat?

Staat redelijk goed in dat er vanalles gebeurd is die dag!
(behalve bij ons in het oosten, he Fruts? :P )
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:27:34 #76
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_98818687
Bovendien zat Estofex met z'n Level-2 gebied echt spot-on!

Knap gedaan :)
pi_98819075
Die weten inderdaad wel waarover ze tekenen/praten :)
Vorig jaar ook met de level 3's die precies klopten wat betreft heftig weer.
Neil LOVES Carrots!
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:42:57 #78
42366 Staal
pi_98819296
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:19 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Fruittelers in NL gebruikten hagelkanonnen. Tenminste, dat is wat ik las.
Ze gebruiken het meest hagelnetten omdat die sowieso effectief zijn. Van hagelkanonnen is wetenschappelijk niet bewezen dat ze werken. In Frankrijk raken ze ook steeds meer buiten gebruik dus er zijn wel Nederlanders die ze daar goedkoop op de kop tikken. De ellende is wel het geluidsoverlast. 's Nachts kan het immers ook hagelen en boeren willen geen boze dorpelingen over hun heen.

Van het gebruik van hagelnetten wist ik het al. Over hagelkanonnen heb ik me gisteren ingelezen.
Un certain jeune homme
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 14:44:53 #79
8781 crew  Frutsel
pi_98819370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:26 schreef richie29 het volgende:
Is het report-kaartje van Estofex misschien wat?

[ afbeelding ]

Staat redelijk goed in dat er vanalles gebeurd is die dag!
(behalve bij ons in het oosten, he Fruts? :P )
Kaartje stond al in de OP van dat topic, alleen nog niet met deze update.
Nu nog wat nieuws/artikelen bij die gebeurtenissen?

Was echt bagger in het oosten...vannacht rond 0300 uur onweerde het nog wat, maar veel verkoeling kwam er niet vond ik.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:48:39 #80
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_98819497
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kaartje stond al in de OP van dat topic, alleen nog niet met deze update.
Nu nog wat nieuws/artikelen bij die gebeurtenissen?

Was echt bagger in het oosten...vannacht rond 0300 uur onweerde het nog wat, maar veel verkoeling kwam er niet vond ik.
Het is pas na de buien van zonet echt lekker afgekoeld vind ik :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 14:49:14 #81
8781 crew  Frutsel
pi_98819518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:48 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het is pas na de buien van zonet echt lekker afgekoeld vind ik :)
Beetje wel, maar ik werk te hard denk ik, nog benauwd :')
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:52:05 #82
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_98819609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Beetje wel, maar ik werk te hard denk ik, nog benauwd :')
Binnen is het nog steeds benauwd maar buiten vind ik het nu echt lekker fris :P.
Maar ik werk dan ook niet vandaag, haha.
pi_98820422
Mede dankzij dit topic denk ik dat ik bepaalde weersverschijnselen een beetje begrijp en ook oplettend in de lucht rondkijk.
Zo zag ik gisteren voor het eerst bewust een rolwolk langzaam mijn kant op komen ( 21.30), zonder dit topic had ik daar nooit op gelet.
Vond het geweldig om te zien, de dreiging wat ie uitstoot!
Bleef hoopvol buiten staan toen het aardig hard begon te waaien, helaas is er op een beetje regen niet veel gekomen.
Vanaf een uur of 22.00 tot een uur of 4.00 wel veel weer lichten, af en toe een donder.

Dacht zelf altijd dat wanneer een rolwolk passeert het ook echt losgaat, maar het bewees dat dat dus niet zo was.
pi_98820972
quote:
[ afbeelding ]

Nee, een Skoda Octavia combi..... :+
pi_98822599
tja, vond het wel vet gisteren, maarre...
zucht
pi_98822655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:58 schreef ditisHuub het volgende:
tja, vond het wel vet gisteren, maarre...
zucht
Alles in de VS is groter, dus ook de stormen. :P
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_98824840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:59 schreef Zapato het volgende:

[..]

Alles in de VS is groter, dus ook de stormen. :P
En de omstandigheden rond de Great Plains etc zijn vaker wel dan niet heel gunstig voor zware onweders.
What Would Goku Do
pi_98827078
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:42 schreef Staal het volgende:

[..]

Ze gebruiken het meest hagelnetten omdat die sowieso effectief zijn. Van hagelkanonnen is wetenschappelijk niet bewezen dat ze werken. In Frankrijk raken ze ook steeds meer buiten gebruik dus er zijn wel Nederlanders die ze daar goedkoop op de kop tikken. De ellende is wel het geluidsoverlast. 's Nachts kan het immers ook hagelen en boeren willen geen boze dorpelingen over hun heen.

Van het gebruik van hagelnetten wist ik het al. Over hagelkanonnen heb ik me gisteren ingelezen.
wtf, houden die hagelkanonnen in dan?
Zag er een filmpje over ergens in een vorig topic, maar het was me niet echt duidelijk wat daar nou het nut van was.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:32:02 #89
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_98827631
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef kree het volgende:

[..]

wtf, houden die hagelkanonnen in dan?
Zag er een filmpje over ergens in een vorig topic, maar het was me niet echt duidelijk wat daar nou het nut van was.
Met een vortexkanon wordt er een schokgolf van lucht de wolken in geschoten.
De bedoeling is dan dat de hagel al eerder uit de wolk valt en dus niet zo groot kan worden.
Probleem is alleen dat grote hagelstenen ook al veel eerder gevormd zijn (boven een gebied waar ook geen hagelkanon staat dus)

woensdag 29 juni 2011 @ 18:57:47 #90
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_98831094
Da was hier gister ook :P maar dan inderdaad een stuk kleiner
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_98831536
Het ging hier vannacht toch nog even lekker los!!
Zonder wrijving geen glans
pi_98832162
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:27 schreef richie29 het volgende:
Bovendien zat Estofex met z'n Level-2 gebied echt spot-on!

Knap gedaan :)
Zeeland was Level 1 waardig.
Life is Music
pi_98832239
Rond half 10 kwamen de buien dan ook hier eindelijk aan.
Bliksem op de foto krijgen lukt me nog niet, maar ik vond het wel een prachtige shelf.
De foto's zijn gemaakt in de buurt van Ruurlo. (Achterhoek)

Ik (met mijn beperkte meteorologische kennis) dacht dat Mamatus altijd ná een onweersbui kwam, wanneer een bui stervende is. Nu zag ik het voor de bui uit. Hoe kan dat?
Ik had het namelijk nog nooit in het echt gezien, alleen op foto's :)
pi_98832540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:25 schreef JLH het volgende:
Ik (met mijn beperkte meteorologische kennis) dacht dat Mamatus altijd ná een onweersbui kwam, wanneer een bui stervende is. Nu zag ik het voor de bui uit. Hoe kan dat?
Ik had het namelijk nog nooit in het echt gezien, alleen op foto's :)
Heb ze zelf alleen nog maar vóór een bui gezien. Maar ik weet niet hoe ze ontstaan.
What Would Goku Do
pi_98833473
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:32 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Met een vortexkanon wordt er een schokgolf van lucht de wolken in geschoten.
De bedoeling is dan dat de hagel al eerder uit de wolk valt en dus niet zo groot kan worden.
Probleem is alleen dat grote hagelstenen ook al veel eerder gevormd zijn (boven een gebied waar ook geen hagelkanon staat dus)

ok duidelijk

thx :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:34:19 #96
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_98843307

Saaie lucht :+.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:49:44 #97
45 SiGNe
pi_98844341
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]

Saaie lucht :+.
Laat goed zien dat de TT klopt :P
pi_98845600
http://112marum.nl/bericht.php?id=6418

//edit
Oh, toch geen foto van gister, maar van vandaag,,
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:22:10 #99
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_98846283
De saaie sleur is weer terug. Hoef ik voorlopig geen aandacht meer te besteden aan het weer. :O
pi_98846886
Wow, niet eens één pagina kunnen vullen vandaag _O-
(100 posts per pagina)
  Redactie Frontpage woensdag 29 juni 2011 @ 23:37:40 #101
145738 superworm
is erbij
pi_98847233
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:31 schreef Asgard het volgende:
(100 posts per pagina)
Dat is dan ook wel weer sneu. Inderdaad gaan de meeste mensen weer weg uit dit topic, al volg ik het wel zo'n beetje voor het weer hoor, die chain-topics zijn wdb handig, maar hier dan pagina 3 (50 reacties per pagina).
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_98848184
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:37 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel weer sneu. Inderdaad gaan de meeste mensen weer weg uit dit topic, al volg ik het wel zo'n beetje voor het weer hoor, die chain-topics zijn wdb handig, maar hier dan pagina 3 (50 reacties per pagina).
Tja... de atmosfeer staat niet op ontploffen, dus waarom zou je hier dan nog rondhangen?
pi_98848551
quote:
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  Redactie Frontpage donderdag 30 juni 2011 @ 00:05:28 #104
145738 superworm
is erbij
pi_98848821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja... de atmosfeer staat niet op ontploffen, dus waarom zou je hier dan nog rondhangen?
Voor jullie, interesse. Voor mezelf ook. Ik reageer alleen zelden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:16:55 #105
45 SiGNe
pi_98849407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Voor de foto's die nog komen gaan :)
pi_98850171
Ik check t topic vrijwel elke dag wel, alleen ik reageer nauwelijks.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:39:20 #107
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98850467
Gister hier wel een rolwolk gezien, maar die van 2004 was mooier
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:26:42 #108
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_98852312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:39 schreef Darklight het volgende:
Gister hier wel een rolwolk gezien, maar die van 2004 was mooier
Was dat deze?

Van 17 juli 2004. Is nog een tijdje featured photo op de Engelstalige Wikipedia geweest, maar is gekraakt omdat-ie te klein was. Unsere Deutschen Freunde schatten hem echter wél op waarde. 8-)
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:39:27 #109
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98852669
Ik zag dit op de engelse wiki:

echt zo van: wattefak?!
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:51:19 #110
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98852953
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:26 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Was dat deze?

[ afbeelding ]

Van 17 juli 2004. Is nog een tijdje featured photo op de Engelstalige Wikipedia geweest, maar is gekraakt omdat-ie te klein was. Unsere Deutschen Freunde schatten hem echter wél op waarde. 8-)
ja dat is hem, was echt mooi om te zien
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:58:13 #111
42366 Staal
pi_98853140
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:31 schreef Asgard het volgende:
(100 posts per pagina)
Niet zo gek. Al die users die geen verstand hebben van weer en vol spanning het noodweer afwachten worden uitgemaakt voor troll en nog veel liever geweerd uit het kleine SC-kliekje.
Un certain jeune homme
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:59:06 #112
42366 Staal
pi_98853170
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:39 schreef Dagoduck het volgende:

[ afbeelding ] echt zo van: wattefak?!
Dat wordt de nieuwe achtergrond van Windows 2012.
Un certain jeune homme
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:23:31 #113
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_98855223
voor volgende week woensdag

donderdag 30 juni 2011 @ 08:36:34 #114
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_98855409
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:23 schreef dimage het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mmm... de potentie is er :)
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_98855430
Hier kwam dinsdag alles gewoon in een onidentificeerbare grijze massa. Geen mooie rolwolken/shelfclouds. ;(
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:14:44 #116
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_98855999
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:36 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

mmm... de potentie is er :)
die potentie is er al 2 dagen op rij. dus in de gaten blijven houden, voor morgen een piepkleine kans op een donderslag in het noordoosten van ons land. regen/hagel enzo .
pi_98856844
deze n00b blijft ook gewoon meelezen en soms overbodige of domme vragen stellen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98857291
Prachtig weer vandaag :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:16:11 #119
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_98857300
Echt mooi weer ja, mijn dochter heeft nu schoolreisje dus het kan niet mooier!
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:16:32 #120
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_98857310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:56 schreef seasushi het volgende:
deze n00b blijft ook gewoon meelezen en soms overbodige of domme vragen stellen.
Ik ook, ik vind het gewoon leuk en interessant :)
pi_98857351
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:38 schreef Schuifpui het volgende:
Hier kwam dinsdag alles gewoon in een onidentificeerbare grijze massa. Geen mooie rolwolken/shelfclouds. ;(
Hier kwam wel een dikke rolwolk over met veel flitsen, alleen er waren 10 druppels gevallen en dat was het :')
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:19:37 #122
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_98857381
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mwah, dat ligt nog te ver in het verschiet. Kan naar links-rechts groter kleiner worden..... binnen 3 dagen verwachting wordt het wat serieuzer.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:26:18 #123
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_98857585
*mee eens is

Bovendien lijkt me dit een feest voor noord-west Duitsland te gaan worden en niet voor ons land.
Die buien zullen, zoals het er nu uit ziet waarschijnlijk net boven het oosten van NL tot ontwikkeling komen en pas clusteren en echt groot worden als ze ruim de grens over zijn.

Nou zit ik wel aardig aan die Duitse grens..maar verwacht er zelf weinig van te zien tot nu toe :)
pi_98858546
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ECMWF laat weinig cape zien, maar wel redelijk wat neerslag voor woensdag..

donderdag 30 juni 2011 @ 11:17:48 #125
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_98859030
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:39 schreef Dagoduck het volgende:

[ afbeelding ] echt zo van: wattefak?!
In '99 of '98 werkte ik in een kas en heb zo een wolk van heel dichtbij gezien. Dat was niet fijn kan ik je vertellen!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')