Beetje wel, maar ik werk te hard denk ik, nog benauwdquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het is pas na de buien van zonet echt lekker afgekoeld vind ik
Binnen is het nog steeds benauwd maar buiten vind ik het nu echt lekker frisquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beetje wel, maar ik werk te hard denk ik, nog benauwd
Nee, een Skoda Octavia combi.....quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:24 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat een Mercedes C-klasse estate?![]()
Alles in de VS is groter, dus ook de stormen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:58 schreef ditisHuub het volgende:
tja, vond het wel vet gisteren, maarre...
zucht
En de omstandigheden rond de Great Plains etc zijn vaker wel dan niet heel gunstig voor zware onweders.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:59 schreef Zapato het volgende:
[..]
Alles in de VS is groter, dus ook de stormen.
wtf, houden die hagelkanonnen in dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Ze gebruiken het meest hagelnetten omdat die sowieso effectief zijn. Van hagelkanonnen is wetenschappelijk niet bewezen dat ze werken. In Frankrijk raken ze ook steeds meer buiten gebruik dus er zijn wel Nederlanders die ze daar goedkoop op de kop tikken. De ellende is wel het geluidsoverlast. 's Nachts kan het immers ook hagelen en boeren willen geen boze dorpelingen over hun heen.
Van het gebruik van hagelnetten wist ik het al. Over hagelkanonnen heb ik me gisteren ingelezen.
Met een vortexkanon wordt er een schokgolf van lucht de wolken in geschoten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef kree het volgende:
[..]
wtf, houden die hagelkanonnen in dan?
Zag er een filmpje over ergens in een vorig topic, maar het was me niet echt duidelijk wat daar nou het nut van was.
Zeeland was Level 1 waardig.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:27 schreef richie29 het volgende:
Bovendien zat Estofex met z'n Level-2 gebied echt spot-on!
Knap gedaan
Heb ze zelf alleen nog maar vóór een bui gezien. Maar ik weet niet hoe ze ontstaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:25 schreef JLH het volgende:
Ik (met mijn beperkte meteorologische kennis) dacht dat Mamatus altijd ná een onweersbui kwam, wanneer een bui stervende is. Nu zag ik het voor de bui uit. Hoe kan dat?
Ik had het namelijk nog nooit in het echt gezien, alleen op foto's
ok duidelijkquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Met een vortexkanon wordt er een schokgolf van lucht de wolken in geschoten.
De bedoeling is dan dat de hagel al eerder uit de wolk valt en dus niet zo groot kan worden.
Probleem is alleen dat grote hagelstenen ook al veel eerder gevormd zijn (boven een gebied waar ook geen hagelkanon staat dus)
Dat is dan ook wel weer sneu. Inderdaad gaan de meeste mensen weer weg uit dit topic, al volg ik het wel zo'n beetje voor het weer hoor, die chain-topics zijn wdb handig, maar hier dan pagina 3 (50 reacties per pagina).quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:31 schreef Asgard het volgende:
Wow, niet eens één pagina kunnen vullen vandaag
(100 posts per pagina)
Tja... de atmosfeer staat niet op ontploffen, dus waarom zou je hier dan nog rondhangen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer sneu. Inderdaad gaan de meeste mensen weer weg uit dit topic, al volg ik het wel zo'n beetje voor het weer hoor, die chain-topics zijn wdb handig, maar hier dan pagina 3 (50 reacties per pagina).
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:25 schreef JLH het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor jullie, interesse. Voor mezelf ook. Ik reageer alleen zelden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja... de atmosfeer staat niet op ontploffen, dus waarom zou je hier dan nog rondhangen?
Voor de foto's die nog komen gaanquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja... de atmosfeer staat niet op ontploffen, dus waarom zou je hier dan nog rondhangen?
Was dat deze?quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:39 schreef Darklight het volgende:
Gister hier wel een rolwolk gezien, maar die van 2004 was mooier
ja dat is hem, was echt mooi om te zienquote:Op donderdag 30 juni 2011 01:26 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Was dat deze?
[ afbeelding ]
Van 17 juli 2004. Is nog een tijdje featured photo op de Engelstalige Wikipedia geweest, maar is gekraakt omdat-ie te klein was. Unsere Deutschen Freunde schatten hem echter wél op waarde.
Niet zo gek. Al die users die geen verstand hebben van weer en vol spanning het noodweer afwachten worden uitgemaakt voor troll en nog veel liever geweerd uit het kleine SC-kliekje.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:31 schreef Asgard het volgende:
Wow, niet eens één pagina kunnen vullen vandaag
(100 posts per pagina)
Dat wordt de nieuwe achtergrond van Windows 2012.quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:39 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zag dit op de engelse wiki:
[ afbeelding ] echt zo van: wattefak?!
mmm... de potentie is erquote:Op donderdag 30 juni 2011 08:23 schreef dimage het volgende:
voor volgende week woensdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die potentie is er al 2 dagen op rij. dus in de gaten blijven houden, voor morgen een piepkleine kans op een donderslag in het noordoosten van ons land. regen/hagel enzo .quote:
Ik ook, ik vind het gewoon leuk en interessantquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:56 schreef seasushi het volgende:
deze n00b blijft ook gewoon meelezen en soms overbodige of domme vragen stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |