Je ziet dat er net als gisteren warme lucht vanaf het zuid-oosten wordt aangezogen richting Nederland, maar deze warme lucht wordt eveneens net als gisteren weggedrukt door een koud laagje dat via onze westkust binnenschuift.... net zoals gisteren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Kan je uitleggen waar je dat aan kan zien? Ik kan wel grofweg zien hoe de globale stromingen lopen op zo'n kaartje, maar waarom het ene wel en het andere geen onweer oplevert, snap ik niet aan de hand van deze kaartjes.
Ik heb eens een blikseminslag in een schoorsteen gezien, die schoorsteen was gelijk wegquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:30 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
Je moet niet denken dat dit in het dak van je huis gebeurt gaat er dwars doorheen!
Nou zeg, noobjes zijn soms ook best lief, azijnpissers en mensen die roepen dat het KNMI te vroeg waarschuwt zijn soms irritanter toch?quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:04 schreef TommyGun het volgende:
Doen we goed
Gelukkig zijn die n00bs weer weg
Ja, vooral wanneer het niet in je woonplaats losgaat, dan is het ineens onzin dat er gewaarschuwd wordt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:21 schreef Drassss het volgende:
Bekend fenomeen. De NS, KNMI en ANWB kunnen het nooit goed door voor sommige. We moeten ook altijd wel iets te klagen hebben
Gelukkig alleen in het westen, kan het hier in Belfeld nog even lekker doorwaaien, waar het trouwens fijn miezertquote:
Thanks. Klinkt wel logisch zo, maar toch lukt het me niet om die dingen zelf te bedenken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:59 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je ziet dat er net als gisteren warme lucht vanaf het zuid-oosten wordt aangezogen richting Nederland, maar deze warme lucht wordt eveneens net als gisteren weggedrukt door een koud laagje dat via onze westkust binnenschuift.... net zoals gisteren.![]()
Dit laagje bevat storingen en zal gebruik gaan maken van de energie die in de warme lucht zit die vanuit het zuid-oost wordt aangezogen.
Eens, hier ging het gelukkig niet zo erg erop als in Haaren/Vught/Boxtel, maar de onweerslijn/rotatie heb ik in Nederland nog nooit zo goed waargenomen als gister. Erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:25 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ja, vooral wanneer het niet in je woonplaats losgaat, dan is het ineens onzin dat er gewaarschuwd wordt.
Ik vond het overigens het beste onweer sinds 10 juli vorig jaar.
14 juli ging met teveel wind en regen gepaard om echt goed naar het onweer zelf te kijken.
Lol, is wel zo, het is ook makkelijk om te zeggen dat het niet goed is, maak me er zelf ook wel eens schuldig aan hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:21 schreef Drassss het volgende:
Bekend fenomeen. De NS, KNMI en ANWB kunnen het nooit goed door voor sommige. We moeten ook altijd wel iets te klagen hebben
Inderdaad, hier ook niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eens, hier ging het gelukkig niet zo erg erop als in Haaren/Vught/Boxtel, maar de onweerslijn/rotatie heb ik in Nederland nog nooit zo goed waargenomen als gister. Erg indrukwekkend.
2012?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:40 schreef rubje het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of al die weersomstandigheden niet langzaam maar zeker een voorbode van iets zijn..
Hmm, zou dat niet suggestie zijn? Het is niet het zwaarste onweer dat we ooit hebben gehad, dit voorjaar was niet het droogste of warmste dat ooit is gemeten. Ik denk dat het vooral komt door de pers en 'deskundigen' die er massaal op duiken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:40 schreef rubje het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of al die weersomstandigheden niet langzaam maar zeker een voorbode van iets zijn..
Maar goed dat de TNT geen pakketjes had afgeleverd daar!quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:49 schreef marcel-o het volgende:
vannacht om 1 uur nog wat mooie bliksems gezien![]()
flink wat regen ook.
kliko van de buren(zonder deksel) stond tot de rand vol met water
Moet je eens kijken in ESF ten tijden van het ESFquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Hebben jullie het daar serieus nou nog over?
Er is nogal een verschil tussen trollen (=moedwillig de boel willen verzieken) of gewoon leek zijn en ook mee willen hyperen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:55 schreef lezzer het volgende:
[..]
Moet je eens kijken in ESF ten tijden van het ESF
Lol, anders wel het WK of ToursubforumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal niks mis mee, op wat rasechte trolls na.Neil LOVES Carrots!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |