Zie ookquote:Cape wordt vaak geraadpleegd door weerbureaus en stormchasers om een indicatie te krijgen van de beschikbare onstabiliteit.
De potentiële energie wordt uitgedrukt in de wiskundige term: Joule per kilogram.
Een hoge CAPE wordt door stormchasers vaak gezien als "hoge onstabiliteit". Wanneer chasers praten over een zeer onstabiele atmosfeer stijgen de cape waarden vaak boven de 2000J/KG wat als onderdeel gebruikt kan worden voor sterke stijgstromen en zware cellen als zij ontstaan.
Er zijn verschillende soorten cape, ik zal de 3 voornaamste even in het kort uitleggen, later voeg ik de overige toe!
MUCAPE is eigenlijk de meest gebruikte versie van cape maar zeker niet het effectiefst. Deze waarde geeft de maximaal haalbare potentiele energy van een most unstable parcel in de lucht in de laagste 300MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift wordt naar het LFC. Deze kun je o.a. vinden op de kaartjes van Wetterzentrale
SBCAPE is een indicator van de onstabiliteit in onze troposfeer. Deze waarde geeft de maximaal beschikbare potentiële energie aan voor een parcel dat vanaf de grond tot het LFC wordt gelift.
MLCAPE is eigenlijk het beste om te gebruiken. Deze geeft de waarden weer van de gemiddelde potentiële energie van parcels in de onderste 100MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift worden naar het LFC.
Meer specifiek, CAPE geeft de waarde van het energie wat beschikbaar is wanneer een luchtpakketje verticaal opstijgt. OF hoe een luchtpakketje veranderd in zijn omgeving. Onweerscellen hebben hoge cape waardes nodig, hoe hoger de cape waarde hoe meer energie er beschikbaar is om de cel te laten groeien. Cape is vooral belangrijk wanneer de luchtpakketjes hoog genoeg kunnen stijgen zodat ze in de LFC (layer of free convection, letterlijk vertaald: Laag van de vrije convectie).
Om de cape te vinden in een skew-t thermodynamisch diagram zoals degene die hieronder staat. Het is eigenlijk heel simpel, kijk naar de plaatsen op het diagram waar het pakketjes sounding (de dikke gele lijn) verder naar rechts staat (warmer) dan de rode lijn (de omgevings sounding). Het witgekleurde stuk in het diagram is de Cape!
Een cape waarde die hoger is in de onderste helft produceert een sterkere updraft dan dat deze dunner en langwerpiger is. Ook staat cape voor de maximum snelheid van de verticale stijgingen. Dit wordt vaak uitgesproken als MVV=(SQRT(2*CAPE)) De waarden die hieruit komt geeft een indicatie voor de maximale verticale bewegingen van de updraft in m/s. Snellere stijgingen betekenen krachtigere stijgingen, en krachtige stijgingen kunnen grote hagel veroorzaken, supercellen en gevaarlijke tornado's.
Het onderstaande overzicht kan gebruikt worden om te kijken welke onstabiliteit er bij een cape waarde hoort. Maar onthoud wel goed, CAPE is alleen de potentiele energie, Hoge cape waarden kunnen niet gebruikt worden om het weer te voorspellen.
CAPE waarde Atmosfeer
0 Stabiel
0-1000 Licht Onstabiel
1000-2500 Matig Onstabiel
2500-3500 Erg Onstabiel
3500 + Extreem Onstabiel
Er moet goed onthouden worden dat CAPE Potentieel beschikbare energie is, en alleen gebruikt wordt wanneer een luchtpakketje opgetild wordt en de laag van de vrije convectie bereikt. Wanneer cape waardes hoger zijn dan 2500j/kg en er ontstaan onweersbuien ontwikkelen ze in een rap tempo en kunnen het snel zware buien worden. In omgevingen met hoge cape kunnen buien zich zo snel ontwikkelen dat je ze met het blote oog ziet groeien.
(Met dank aan SevereWeather Kevin Broeren)
Mijn auto....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:36 schreef elkravo het volgende:
flinke hagelstenen te Rotterdam toch wel 1,5 cm
Nee, je kunt nog gerust eerst goede tijden, slechte tijden kijkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:36 schreef Pino112 het volgende:
Neem aan dat het om 20.30 nog niet Zwolle voorbij is?
De wind is hier toegenomen in Goor. Bij jou in de regio ook?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:33 schreef Magnificat het volgende:
Ik moest even naar buiten kijken, maar hier in de achterhoek idd wat bewolking
GTSTquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:37 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee, je kunt nog gerust eerst goede tijden, slechte tijden kijken
Ok, daar zit ik ook, km of 30, maar nog niks hier.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:37 schreef Tauchmeister het volgende:
Volgens een vriend ten noorden van Antwerpen gaat het daar compleet los
Hier was het maar een dof plofjequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:35 schreef kapiteintje het volgende:
Tilburg VOLLEDIG los. Extreem harde knal.
Ja er staat een aardig briesje, op zich wel lekker met nog steeds 33,5 op de tellerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De wind is hier toegenomen in Goor. Bij jou in de regio ook?
In belgie had ik het al verwacht, dat het daar eerder zou losbarsten dan in NL. Omdat de wind zuid is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:37 schreef banaantjeEE het volgende:
Hier (België) nog steeds niets. Het begint wel al behoorlijk grijs/zwart te zien + wat gedruppel.
Deze morgen was het hier anders wel serieus aan het knetteren + hagelen.
Dat zijn de Geuzenquote:
Hier begon het ook veel vroeger, volgens de buienradar pas om half 9, maar het regent hier al flink.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:38 schreef LDS het volgende:
Ik heb het idee dat 1. buienradar er compleet naast zit, als het nu al in tilburg is, kan het nooit om 21.00 al pas op de grens van brabant en gelderland zit. 2. Regio Nijmegen gaat er volgens mij flink van langs krijgen. 3. Een aantal mensen in ons huis gaat dit niet leuk vinden
twitter:CeesvdWal twitterde op dinsdag 28-06-2011 om 19:38:48Shit! Hagel van zeker 4cm in Kinderdijk. Water loopt mn huis in! Straks filmpje online! #noodweer reageer retweet
Regio Gent en dergelijke is het serieus aan het hagelen hoor ik net op het nieuws. Waar ik woon (onder Brussel op 1 km van de Waalse grens) is het gewoon wat grijzigquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In belgie had ik het al verwacht, dat het daar eerder zou losbarsten dan in NL. Omdat de wind zuid is.
Nou, dat kan niet lang meer duren danquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:38 schreef flugeltje het volgende:
Tering Jantje
Snoei- en snoeiharde regen en die knallen
Hier is ook nog niks gaandequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nou, dat was het dan voor Den Haag. Beetje wind en gerommel in de verte, dat was het!!!![]()
Same herequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:39 schreef danos het volgende:
Ik denk iedere keer dat HET begint, maar dat is de ventilator die langskomt
Ow nice.quote:
Benieuwd of hij uit zijn nek lult, want anders moet ik toch het dekbed maar op de auto gaan gooien straksquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:39 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:CeesvdWal twitterde op dinsdag 28-06-2011 om 19:38:48Shit! Hagel van zeker 4cm in Kinderdijk. Water loopt mn huis in! Straks filmpje online! #noodweer reageer retweet
Nope, spreek net mn zusje (woont in Krimpen aan de Lek), en het gaat echt los daarquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Benieuwd of hij uit zijn nek lult, want anders moet ik toch het dekbed maar op de auto gaan gooien straks
En nu ook een paar regendruppers, hoor geen knallen nogquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:41 schreef Honingbijtje het volgende:
Best wel harde wind regio schiphol. En het wordt donker hier
Ja maar ook echt die hagelstenen van 4 cm?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Nope, spreek net mn zusje (woont in Krimpen aan de Lek), en het gaat echt los daar
ik woon in de buurt en hier nog eigenlijk nietsquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Nope, spreek net mn zusje (woont in Krimpen aan de Lek), en het gaat echt los daar
En weer spreek ik te vroeg, ineens een knal lolquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:42 schreef Honingbijtje het volgende:
[..]
En nu ook een paar regendruppers, hoor geen knallen nog
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:40 schreef robdriessen het volgende:
Als je nu vanavond iemand vermoord, kun je je dan beroepen op noodweer?
Zo jammerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nou, dat was het dan voor Den Haag. Beetje wind en gerommel in de verte, dat was het!!!![]()
Ze is bezig met een fotoquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar ook echt die hagelstenen van 4 cm?
De grote ejaculatie komt straks denk ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef flugeltje het volgende:
Oh die bui in Tilburg is nog niet de echte, dit was een spontane...
Zo klein is Wijchen niet. Daarnaast zullen velen het wel kennen van de avondvierdaagse.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef LDS het volgende:
Nijmegen(Wijchen eigenlijk, maar dat zal wel niemand kennen) is het nog rustig. Met de nadruk op nog, verwacht ik zo.
Schiphol zit dan ook op ramkoers.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:41 schreef Honingbijtje het volgende:
Best wel harde wind regio schiphol. En het wordt donker hier
Ook uit Noord-Limburg?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:42 schreef Cat22 het volgende:
Het MOET hier nu snel gaan regenen, die bui waar lezzer in reed komt mijn kant uit.
Vond die hagelstenen groot zat... wil m'n auto graag niet gedeukt zien...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef Stephan1237 het volgende:
Is dit het?(Rotterdam)
Het onweert een klein beetje hier met een beetje regen
Midden.quote:
Dat moet dan wel lokaal zijn geweest, hier in Rotterdam-west geen hagelstenen gezienquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:45 schreef elkravo het volgende:
[..]
Vond die hagelstenen groot zat... wil m'n auto graag niet gedeukt zien...
Tilburg misschien wel, maar zijn buurman niet xDquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef kapiteintje het volgende:
Tilburg komt weer redelijk tot rust...voorlopig?
Maak je borst maar nat, over 10 min is het daar <3 Het gaat hier regio schiphol los en dit is volgens mij nog maar een klein buitje. Heb al zo'n 10 klappen gehoordquote:
Ah dan zitten we bij elkaar in de buurt. Ik kan ook altijd afgaan op de bevindingen van lezzerquote:
Bedoel je hier in Eindhoven?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:45 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Tilburg misschien wel, maar zijn buurman niet xD
Same here... dan maar een keertje 10 euro , maar duizenden euro's schade door poffertjesmotorkap en sterretjesglas is ook geen aanrader.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef leroytje het volgende:
Ik heb de auto in een parkeergarage gezet voor de hagel
Dat is wel heel lullig, sterktequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:46 schreef kepler het volgende:
pff, geen onweer in Den Haag en ook geen TV-ontvangst... Het is niet eerlijk![]()
Mijn bevinding: de wereld spoelt weg.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ah dan zitten we bij elkaar in de buurt. Ik kan ook altijd afgaan op de bevindingen van lezzer
En als ze kloppen sla je er geen acht op. Kortom slap gelul in de rondte.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:45 schreef LDS het volgende:
Ach ja, de voorspellingen zullen wel weer niets waard zijn. Gewoon afwachten, kijken hoeveel het ons brengt.
Je wordt echt op je wenken bediend vanavond... Straks krijg je een gratis stortdouchequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:46 schreef Xebber het volgende:
Godallemachtig. Kan iemand die buien alvast even doorblazen naar Lelystad? Het is hier volgens de temperatuurkaart nog steeds 32,3 graden.
Drie uur in de trein gezeten, op en top bezweet geraakt, de helft van de treinen reed niet. Thuis even gedouched en naar de supermarkt geweest, en ik kan nu zowat alweer gaan douchen.
Ik wil regen, onweer, donder ende bliksem!
Dat is wel meer dan 1,5 cmquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Fukushima het volgende:
dit krijg ik als ik bij picfog zoek op zwijndrecht
[ afbeelding ]
Nooooooooo, als dit zo isquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]
zal wel uit de vriezer komen, of heb je het echt zo groot?quote:
Nee, dat is natuurlijk gewoon een of andere grapjas die zo'n foto van een orkaan of tornado in de VS van internet haalt en 'm dan op twitter gooit.quote:
Voorlopig vind ik de lucht in Wijchen nog niet eens dreigendquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:49 schreef Stranger het volgende:
* Doet nog even een regendans*
Komop Nijmegen! Ben het zat mijn ballen uit mijn broek te zweten.
In Italië heb ik ze in 2002 wel zo groot gehad ja..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:48 schreef Fukushima het volgende:
[..]
zal wel uit de vriezer komen, of heb je het echt zo groot?
Wind? Stelde niet zo veel voor hier in Tilburg-West...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:49 schreef Maisnon het volgende:
Die regen hier bij Tilburgen de wind, wtf
pfff dat gaat toch dwars door je veluxje heenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In Italië heb ik ze in 2002 wel zo groot gehad ja..
Dat ziet er echter uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:50 schreef elkravo het volgende:
[ afbeelding ]
Ridderkerk... (via picfog)... niet ver hier vandaan...
Tilburg centrum ging het effe flink tekeer....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wind? Stelde niet zo veel voor hier in Tilburg-West...
Nog niks hier inderdaad ik doe ook de regendans ik ga KAPOT hier.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:49 schreef LDS het volgende:
[..]
Voorlopig vind ik de lucht in Wijchen nog niet eens dreigend
Niet te hopen, ik heb ook een Veluxquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:50 schreef Fukushima het volgende:
[..]
pfff dat gaat toch dwars door je veluxje heen
fakequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:49 schreef Fukushima het volgende:
linkje http://picfog.com/users/wouzewout/
Klopt, bij mijn vriend is het zojuist losgebarstenquote:
Jup, complete campings waren toen verwoest.. Net als auto's natuurlijk zonnepanelen etc.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:50 schreef Fukushima het volgende:
[..]
pfff dat gaat toch dwars door je veluxje heen
Morgenvroeg krijg jij misschien je pleziertjequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:51 schreef hans1988 het volgende:
Kerkrade: grijs met een zacht briesjeBen jaloers op de rest die er middenin zitten
Biljarten?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:51 schreef dan13lv het volgende:
[..]
fake
http://www.tineye.com/sea(...)5517194dc598cc675f0/
Ik dans de hele dag alquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:51 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Nog niks hier inderdaad ik doe ook de regendans ik ga KAPOT hier.
Zijn gewoon ijsblokjes hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:50 schreef elkravo het volgende:
[ afbeelding ]
Ridderkerk... (via picfog)... niet ver hier vandaan...
Alleen regen hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:51 schreef DjinN het volgende:
[..]
Klopt, bij mijn vriend is het zojuist losgebarstenHij heeft zojuist even zn auto bedekt met iets, ivm de aankomende hagel
Hier hebben de wolken een keer geniest en dat was het. Wel pikzwarte lucht.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Tilburg centrum ging het effe flink tekeer....
Zelfde hier als in Rotterdam-west... wij rotterdammers zijn blij gemaakt met een dode musquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hier net ten noorden van Rotterdam valt het wel mee. Beetje regen, onweer.
Ja tot nu toe. En het flitste zojuist alquote:
Morgenvroeg moet ik op de fiets naar stage, heb ik weerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:51 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Morgenvroeg krijg jij misschien je pleziertje
Dat is dan heel plaatselijk. Ik zal het vanzelf meemaken als het alsnog losbarst.quote:
Hier wel, ten oosten van Tilburgquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wind? Stelde niet zo veel voor hier in Tilburg-West...
Toch nog thuis gekomen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:49 schreef Razor21 het volgende:
Ben maar achter de computer gaan zitten hier is het lekker koel in de huiskamer 28 graden. Buiten is het 31 graden. (Almere).
Volgens Buienradar hangt het op dit moment precies boven Weertquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is dan heel plaatselijk. Ik zal het vanzelf meemaken als het alsnog losbarst.
Echt enorm! Ik heb alles even tegen elkaar open gezet, maar ik waai weg.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:54 schreef Igen het volgende:
Oeh, hier in Asmterdam begint het nu ook, het begint hier in ene gigantisch te waaien!
yup, helaasquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
Hier in West-Brabant gaat het voorbij als een sisser...
Hier doet Buienradar het met horten en stotenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:55 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Meteox doet nog prima, althans hier
Volgens mijn ogen regent het steeds minder hard.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:54 schreef DjinN het volgende:
[..]
Volgens Buienradar hangt het op dit moment precies boven Weert
Ik naar me werk.. ook op de fietsquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:53 schreef hans1988 het volgende:
[..]
Morgenvroeg moet ik op de fiets naar stage, heb ik weer
Ik hoop het! Er zijn hier misschien precies drie druppels gevallen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:52 schreef kepler het volgende:
hmmm, misschien dat Den Haag toch wat meekrijgt? Lijkt toch een bui te ontstaan vlak voor de kust, die aangroeit richting land
Juh kloptquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Volgens mijn ogen regent het steeds minder hard.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:57 schreef Ambrosius het volgende:
Ah, de rijles van de buurjongen gaat gewoon door, leuk voor 'm.
hehehe lekker zwetenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:57 schreef Ambrosius het volgende:
Da's juist een goede oefening, rijden in slecht weer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:57 schreef Ambrosius het volgende:
Hier omgekeerd, geen herrie en gedruppel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:58 schreef FoXje het volgende:
Dat was het dan weer! Hoop herrie, geen regen
Komt vast nog wel wat aan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:58 schreef Webcrowler het volgende:
Haarlem had daarnet nog rommels en wat regen maar nu (even) niets meer.. Het is ook al weer iets lichter geworden.
Niet eens herrie. Wat een sof, wederom.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:58 schreef FoXje het volgende:
Dat was het dan weer! Hoop herrie, geen regen
Rotterdam : Wat regen en beetje gerommelquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:59 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hier omgekeerd, geen herrie en gedruppel.
Ja?quote:
Ik heb alles maar even dichtgedaanquote:
Ja, vind ik ook. Ik heb misschien twee keer in de regen les gehad, dat was het welquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's juist een goede oefening, rijden in slecht weer.
Liever niet, heb gisteren staan metselen in de tuin en is nog niet helemaal droog, dus eigenlijk mag het gewoon ff vanaf beverwijk naar boven toe gaan regenen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:59 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hier omgekeerd, geen herrie en gedruppel.
Ik heb heul geen flitsen gezien geeneens.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:00 schreef DjinN het volgende:
"Weert is de lul"
Ja natuurlijkEen regenbui van 5 minuten en een paar flitsjes
Rotterdam.quote:
Ik heb niets gemerkt van een 'epic' onweer hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:01 schreef eymey het volgende:
Damn it jongens.... komt er eindelijk eens epic noodweer.... zit ik in het buitenland
Nou ja, vergeleken met het weer dat jullie de rest van de week krijgen is het hier op Corfu verder wel goed toeven.
Haarlem.quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb heul geen flitsen gezien geeneens.
Nee, dan ben je namelijk een troll.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:01 schreef Melleyn het volgende:
Mogen we dan nu wel vragen of dit het was? 3 knallen en een paar spetters
Anders wacht je gewoon even af. Die vragen heel de tijd, waar niemand een antwoord op kan geven.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:01 schreef Melleyn het volgende:
Mogen we dan nu wel vragen of dit het was? 3 knallen en een paar spetters
Inderdaad idioot dat ze het weer niet even bijsturen daar bij het KNMI zodat hun voorspelling uitkomt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Allemaal weer hysterisch gezeik over 'extreem' weer. Wat een lachertje!
Sorry maar er klopt geen zak van!!!quote:
Ik wacht de hele dag al. Ik wil onweer, en wel nuquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:02 schreef kapiteintje het volgende:
Anders wacht je gewoon even af. Die vragen heel de tijd, waar niemand een antwoord op kan geven.
Moet je ook achter je computer wegkomenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Sorry maar er klopt geen zak van!!!
Hier valt of knalt helemaal NIETSCH!!!
Dat was hier ook, 1 minuut harde regen, 3 flitsen en 1 rommel geweest nu, de deur kan zowat alweer overquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:03 schreef Qunix het volgende:
Woooow!
Binnen letterlijk 5 minuten van volop zon naar heel donker en veel wind met in de verte gedonder...
Hier in Haarlem alleen donders maar geen flitsen (wel een TV die erop reageert, vage geluiden en slaat steeds over)quote:
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:51 schreef hans1988 het volgende:
Kerkrade: grijs met een zacht briesjeBen jaloers op de rest die er middenin zitten
Ik laat morgen (hopelijk) nog weten of ik, met mijn door waarneming voortschrijdend inzicht, mijn instemming kan betuigen!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Allemaal weer hysterisch gezeik over 'extreem' weer. Wat een lachertje!
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:05 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon in de cirkel des saaiheid.
Jup, maar meer ook niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:06 schreef Tauchmeister het volgende:
Veel flitsen en donder nu in Eindhoven
De rest gaat ook om je heen, wedden?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:05 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon in de cirkel des saaiheid.
Ook hagel?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |