abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98731296
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:35 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Ik lees net dat de ME er even flink met de knuppel overheen is gegaan; heel goed. Dit soort uitspattingen kunnen we eigenlijk niet meer tolereren, elke keer is het weer raak.
Goede zaak, kan niet hard genoeg gaan.
  maandag 27 juni 2011 @ 19:22:01 #52
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98731308
Eensch met karr-1.
pi_98731692
Jammer dat de politie te laf is om in te grijpen als er echt iets aan de hand is.
Maar dat krijg je als je alleen maar paupers binnen je gelederen hebt die tot niets in staat zijn.
pi_98732010
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:54 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Dus ze mogen niet opkomen voor de "branche" waarin ze werkzaam zijn.

Luisteren zullen ze........

Een beetje dom gedacht, hoor.
Zegt hij dat daar dan? Zegt hij dat ze niet mogen demonstreren?

Precies!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_98732277
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zegt hij dat daar dan? Zegt hij dat ze niet mogen demonstreren?

Precies!
Impliciet wel ja. Valt niet mee hè, lezen?
pi_98732313
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Impliciet wel ja. Valt niet mee hè, lezen?
Dat weet de heer stekelzwijn inderdaad aardig te demonstreren. Woorden in de mond leggen gaat hem weer wel goed af. En jij hebt er ook een talent voor, merk ik.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_98732542
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mensen die tijd hebben voor dit soort protesten, terwijl ze ook gewoon geld zouden kunnen verdienen met de "kunst" die ze maken.
Doe eens gek en laat de mogelijkheden zien die hij heeft laten liggen? Wat kun jij er zoal uit opmaken?

Er wordt gedemonstreerd dús kan er nog meer bezuinigd worden is de letterlijke gevolgtrekking die wordt gemaakt. Ik vind 'm mooi, maar ben wel benieuwd naar je creativiteit.
pi_98732762
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe eens gek en laat de mogelijkheden zien die hij heeft laten liggen? Wat kun jij er zoal uit opmaken?

Er wordt gedemonstreerd dús kan er nog meer bezuinigd worden is de letterlijke gevolgtrekking die wordt gemaakt. Ik vind 'm mooi, maar ben wel benieuwd naar je creativiteit.
Míjn creativiteit? Ik ben geen kunstenaar.

En jij kunt het geen woorden, maar daden er echt niet uithalen? Dan had jij op het Malieveld ook maar bar weinig te zoeken gehad (een groot deel van de mensen die erbij zijn geweest trouwens ook niet, maar dit terzijde).
pi_98733155
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Míjn creativiteit? Ik ben geen kunstenaar.
Nee, een azijnzeiker ben je. Willen bezuinigen is prima, maar op deze manier lopen kankeren zegt wel weer genoeg over de tolerante zielen hier.

quote:
En jij kunt het geen woorden, maar daden er echt niet uithalen?
Nee, want daarmee geef je - zoals gezegd - impliciet al aan dat ze niet op mogen komen voor hun belangen. Als 1 dag zelfs wat jou betreft bepalend is voor die spirit ben je gewoon een zure lul die een ander het licht in z'n ogen niet gunt. Om wat eigenlijk?
pi_98733303
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, een azijnzeiker ben je. Willen bezuinigen is prima, maar op deze manier lopen kankeren zegt wel weer genoeg over de tolerante zielen hier.

[..]

Nee, want daarmee geef je - zoals gezegd - impliciet al aan dat ze niet op mogen komen voor hun belangen. Als 1 dag zelfs wat jou betreft bepalend is voor die spirit ben je gewoon een zure lul die een ander het licht in z'n ogen niet gunt. Om wat eigenlijk?
Sorry, maar als jij mij woorden in de mond probeert te leggen of de illusie hebt dat je kunt weten wat ik denk zijn we wel klaar, niet? ^O^
  maandag 27 juni 2011 @ 20:05:57 #62
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_98733355
Iedereen mag van mij opkomen voor zijn rechten, daarvoor leven we in een democratisch land. Maar datzelfde democratische land heeft nu een regering gekozen die er wel voor kiest om te bezuinigen en dan niet alleen op kunst, maar overal.

Vervelend, maar wel hard nodig.

En zeker in het geval van kunst hebben we het nergens meer over natuurlijk. 2 vierkante meter pindakaas op de vloer noemen we kunst en kost je 30,000 euro. Kan iemand mij dat uitleggen?

Dan vind ik mensen die geen of minder pgb meer krijgen veel erger, die mensen hebben er niet zelf voor gekozen om in een dergelijke situatie te belanden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_98733690
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:05 schreef karr-1 het volgende:
Iedereen mag van mij opkomen voor zijn rechten, daarvoor leven we in een democratisch land. Maar datzelfde democratische land heeft nu een regering gekozen die er wel voor kiest om te bezuinigen en dan niet alleen op kunst, maar overal.

Vervelend, maar wel hard nodig.

En zeker in het geval van kunst hebben we het nergens meer over natuurlijk. 2 vierkante meter pindakaas op de vloer noemen we kunst en kost je 30,000 euro. Kan iemand mij dat uitleggen?

Dan vind ik mensen die geen of minder pgb meer krijgen veel erger, die mensen hebben er niet zelf voor gekozen om in een dergelijke situatie te belanden.
Maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot de kunstenaars die het nu moeten doen met de fooi die ze in 2005 kregen. Dat is bekant van voor de oorlog, man, zo lang geleden! B-)

Ik zou het persoonlijk trouwens geen bezuiniging willen noemen, maar eerder een correctie. Zijn niet heel veel mensen die in zes jaar tijd er twintig procent op vooruit gingen. Ze zijn de afgelopen jaren kennelijk erg verwend geweest.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:16:15 #64
152789 karr-1
pi_98733826
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot de kunstenaars die het nu moeten doen met de fooi die ze in 2005 kregen. Dat is bekant van voor de oorlog, man, zo lang geleden! B-)

Ik zou het persoonlijk trouwens geen bezuiniging willen noemen, maar eerder een correctie. Zijn niet heel veel mensen die in zes jaar tijd er twintig procent op vooruit gingen. Ze zijn de afgelopen jaren kennelijk erg verwend geweest.
Een correctie zou inderdaad een beter woord zijn, het is niet dat ze helemaal niets meer krijgen, hooguit een beetje minder
pi_98734168
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:04 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Sorry, maar als jij mij woorden in de mond probeert te leggen of de illusie hebt dat je kunt weten wat ik denk zijn we wel klaar, niet? ^O^
Als je niet bereid bent uit te leggen wat je dan wél bedoelt zijn we inderdaad snel klaar.
pi_98734253
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom verhuis je eigenlijk niet naar Iran of Noord-Korea? Daar kom je veel beter tot je recht.
Verhuis jij dan naar het sprookjesbos? Kan je daar in harmonie leven. De overheid moet gewoon meer respect afdwingen, dan denken mensen wel twee keer na voor ze weer gaan protesteren. Met dit soort apparatuur bereik je precies dat.
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98734544
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:16 schreef karr-1 het volgende:

Het heeft niets met een linkse hobby te maken
Klopt. Cultuur is eerder een rechtse hobby. Voetbal is een linkse hobby. Al de bijna failliete voetbalclubs die met gemeenschapsgeld overeind worden gehouden, daar zou eens iets aan gedaan moeten worden.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:42:27 #68
152789 karr-1
pi_98735063
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Klopt. Cultuur is eerder een rechtse hobby. Voetbal is een linkse hobby. Al de bijna failliete voetbalclubs die met gemeenschapsgeld overeind worden gehouden, daar zou eens iets aan gedaan moeten worden.
Ook, maar dat is een hele andere discussie. Voetbal genereert in ieder geval zelf nog enige inkomsten en draait niet puur op subsidie.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:48:22 #69
330215 Monque
panta rhei
pi_98735308
Frans Verhagen (D66'er) heeft ons subsidiesysteem eens vergeleken met Amerika, en die vergelijking valt positief uit voor de laatste:

quote:
Europeanen doen nogal schamper over de Amerikaanse cultuur. Tegelijkertijd consumeren ze grote hoeveelheden van wat die cultuur voortbrengt, of beter gezegd, van wat de entertainmentindustrie ze voorschotelt. Dat Amerika de populaire cultuur levert, dat is wel geaccepteerd. Maar high culture? In Amerika? Dat kunt je toch niet menen?
Ik weet niet goed waarom dit onzinnige idee blijft voortleven. Of we nu kijken naar schilders, beeldhouwers, schrijvers, filmmakers, componisten of simpelweg naar de hoeveelheid musea en de aantallen bezoekers: Amerika barst van de cultuur. Zou het gewoon Europees snobisme zijn? De grond ervan ligt waarschijnlijk in de negentiende eeuw, toen Amerika zich onzeker voelde op cultureel gebied en zich op Europa richtte. Er werden concert- en theatergebouwen neergezet naar Europees model, musea hingen vol met kunst uit het oude continent. Rijke Amerikanen kochten alles wat los en vast zat en plaatsten het in hun privé-musea. Musici als Gustav Mahler en Antonín Dvořák dirigeerden in New York en Boston, wat in Dvořáks geval de Nieuwe Wereld Symfonie opleverde, die schatplichtig is aan de Amerikaanse muziek die hij er hoorde. Kinderen van rijke ouders maakten ter afronding van hun educatie steevast een toer door Europa.
Maar Amerika groeide op en toen het rond 1900 het wereldtoneel betrad, begon ook de Amerikaanse cultuur aan een zegetocht. Het duurde niet lang of Amerika droeg zelf cultuur over. Jazzmuziek, blues, later schilders en beeldhouwers, rock-'n-roll, fotografie: alle vormen van kunst en cultuur staken de oceaan over, dit keer van Amerika naar Europa. Hoewel Amerikaanse kunst primair voor de eigen markt gemaakt werd, bleek die bij uitstek exporteerbaar. De rest van de wereld zoog haar op, vooral na de Tweede Wereldoorlog. Misschien zit dat de Europeanen nog steeds dwars.

Flinke smak geld
Zouden Amerikanen niet worden blootgesteld aan echte cultuur? Wat een onzin. Amerika barst van de topmusea en de meeste ervan worden druk bezocht. Neem het Getty Museum in Los Angeles, dat als een moderne Akropolis op een heuvel ligt, met een collectie die net zo prachtig is als het gebouw, en dat alles gratis toegankelijk. Het is er altijd druk.
De meeste musea in Amerika zijn onafhankelijk, dat wil zeggen, ze krijgen geen geld van de overheid. Vaker wel dan niet hebben ze een endowment: een flink bedrag dat een weldoener ooit heeft ingebracht en dat voldoende opbrengsten genereert om het museum te runnen (zie ook cliché 24). Soms meer dan alleen runnen. Op veilingen kan het Getty Museum als koper met de dikste beurs de krenten uit de pap kan kiezen. Vaak bestaan collecties uit giften van particulieren of bedrijven,die graag eeuwige roem zoeken door het museum of een zaal naar zichzelf te laten noemen. Ik heb daar niets op tegen. We danken er musea aan als het Getty Museum, de Corcoran, het Guggenheim en de Frick Collection.
Een plezierig neveneffect van de autonome positie van Amerikaanse musea, zonder bemoeienis van de overheid, is dat ze niet worden gerund door één enkele dictatoriale kunstkenner/historicus/ambtenaar, maar door een Board of Trustees. Die bestaat uit de museumdirectie en mensen uit de zakenwereld of het culturele leven van de stad of de staat waarin het museum zich bevindt. Het zijn mensen die iets weten van kunst en van verzamelen, of anders wel van financiering en managen, en in elk geval van de lokale interesses en smaken.
Als iemand een stevig bedrag wil weggeven aan een museum, dan kan hij daarvoor bij de belastinginspecteur uitstekende voorwaarden bedingen. Het resultaat is ernaar. In de meest afgelegen en van cultuurarmoede verdachte steden liggen fantastische musea. Neem Houston of Dallas, Cleveland of Indianapolis, Tampa of Huntington. Allemaal steden die volgens het geijkte denken in Europa verstoken zouden zijn van cultuur. Het tegendeel is het geval. Ze hebben musea waarop elke Europese stad jaloers zou zijn.

Particuliere geldstromen
Amerika heeft altijd een andere financiering van zijn cultuur gekend dan Europa. Traditioneel lagen de wortels van Europese kunst en cultuur in een kerkelijk en aristocratisch patronaat dat voor sponsoring zorgde. Die functies werden geleidelijk aan overgenomen door de overheid, cultuurbeleid werd onderdeel van de verzorgingsstaat. Veel musea zijn nationaal bezit, er zijn staatsopera's, staatsorkesten en staatstheaters. Veel landen hebben een publieke omroep waar de overheid veel geld in steekt, en er is een complex netwerk van subsidies voor van alles en nog wat. De belangrijkste geldstroom komt van de overheid en die draait de kraan open of dicht.
In de Verenigde Staten geeft de federale overheid niet zo vreselijk veel geld uit aan cultuurbeleid, zo'n 1,5 miljard dollar in een goed jaar, zoals in 1997. Dat geld gaat naar nationale instellingen zoals de Smithsonian Institution die de musea op de Washingtonse Mall beheert, naar de Corporation for Public Broadcasting (zie cliché 10) en de Library of Congress, de grootste bibliotheek ter wereld. Op decentraal niveau doet de overheid weinig. Daar komt het geld van particulieren of minstens van een private public partnership. In 2002 werd in de Verenigde Staten 241 miljard dollar weggeven, waarvan 5,1 procent naar kunst en cultuur ging: 12,2 miljard dollar. Een veelvoud van de overheidsbijdrage.
Tijdens de Rembrandtlezing van 2002 gaf Kirk Varnedoe, hoofdconservator van het Museum of Modern Art in New York, een typering van de verschillen tussen Verenigde Staten en Europa. Europa heeft volgens hem een top down benadering: via het belastingstelsel wordt een overheidsbudget voor cultuur opzijgezet dat politiek-bureaucratisch over de instellingen wordt verdeeld. Amerika heeft een bottom up benadering. De basis voor kunst en cultuur bestaat uit directe schenkingen, komend uit private fondsen, particulieren en bedrijven. Een professionele staf kan beschikken over een leger van vrijwilligers.
Een van de gevolgen is de sterke betrokkenheid van de burgers: die zijn in Amerika behoorlijk actief in de cultuur van hun stad, of in elk geval de geïnteresseerde laag is dat. Deze betrokkenheid opent natuurlijk wel de mogelijkheid van ongewenste invloed. Inderdaad worden soms zeer beperkte verzamelingen opgenomen of worden bepaalde groepen in de samenleving genegeerd of vergeten. Vanuit dat perspectief kijkt Amerika weer naar Europa: hoe gebeurt het daar? Maar het beleid van Rick van der Ploeg om minderheden met de haren het museum binnen te slepen door speciaal voor hen georganiseerde activiteiten, heeft weinig navolging gevonden. Minderheden die iets willen, organiseren het zelf. Ze gaan niet zitten wachten tot de overheid dat doet.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar klassieke muziek en in de jaren dat ik in Amerika woonde, ben ik nooit te kort gekomen. Ik zag er een aantal van de beste orkesten ter wereld en in kleinere steden uitstekende een symfonieorkest. Niet gesponsord door de overheid maar door de lokale gemeenschap en muziekliefhebbers. Amerikaanse componisten zijn minstens even interessant als hun Europese collega's. Contemporaine componisten als John Adams en Philip Glass zijn ook in Europa populair, terwijl Charles Ives en Samuel Barber tot het vaste repertoire zijn gaan behoren.
De afkeer van de Europese elite van de Amerikaanse populaire cultuur vind ik nogal hypocriet [hk] uiteindelijk is die cultuur razend populair. Dezelfde politici die nu zeuren over veramerikanisering groeiden zelf op met de grensverleggende popmuziek van de jaren zestig. Amerika weet blijkbaar cultuur te produceren die appelleert aan de wereld. Europa lukt dat niet vaak, en als iets wel doorbreekt, dan is het vaak van bedenkelijk niveau. Dat Big Brother en het fenomeen reality tv de Amerikaanse televisiemakers heeft beïnvloed, kan moeilijk een enorm succes genoemd worden. Niet voor de high culture tenminste.

bron
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_98735613
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:48 schreef Monque het volgende:
Frans Verhagen (D66'er) heeft ons subsidiesysteem eens vergeleken met Amerika, en die vergelijking valt positief uit voor de laatste:

[..]

Goed stuk. En hij heeft helemaal gelijk.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:56:20 #71
152789 karr-1
pi_98735665
Goed stuk, kan ik me wel in vinden
  maandag 27 juni 2011 @ 21:00:12 #72
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_98735830
Ja, noem het lekker 'mars der beschaving'. Daarmee poets je dat verheven en elitaire imago rond de kunstwereld lekker weg.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:01:39 #73
152789 karr-1
pi_98735898
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef Heufd het volgende:
Ja, noem het lekker 'mars der beschaving'. Daarmee poets je dat verheven en elitaire imago rond de kunstwereld lekker weg.
Ik vind die naam sowieso fout. Alsof je ineens niet beschaafd bent als je het wel eens bent met de bezuinigingen. Of toevallig geen fan van bent Tibetaans boetseerkleien met je tenen.....
pi_98736221
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:42 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Precies, het zijn altijd de junks die het voor dit soort gespuis opnemen. Laat ze maar lekker even voelen hoe we over ze denken. Het is te belachelijk voor woorden dat de ME überhaupt nodig is.
Eerst noem je mensen die het niet eens zijn met jou veiligheidsmania kindermoordenaars en vervolgens wil je mensen die anders denken over de bezuinigingen neerknuppellen. Ga eens op zoek naar een psychiater.
pi_98737211
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Eerst noem je mensen die het niet eens zijn met jou veiligheidsmania kindermoordenaars en vervolgens wil je mensen die anders denken over de bezuinigingen neerknuppellen. Ga eens op zoek naar een psychiater.
En omdat jij het niet met mij eens bent moet ik naar een psychiater? Hypocriet.
pi_98737424
quote:
13s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:27 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

En omdat jij het niet met mij eens bent moet ik naar een psychiater? Hypocriet.
Als dat is wat je uit mijn tekst haalt dan is dat toch wel het bewijs van mijn gelijk.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:34:08 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98737545
Toch apart, als daar ongeveer hetzelfde aantal militairen staat is er niets aan de hand en nu er een zooi van die kunstenaars staat draait het uit op rellen. Wie zijn nu de geweldplegers?
pi_98737547
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als dat is wat je uit mijn tekst haalt dan is dat toch wel het bewijs van mijn gelijk.
Neem nog een joint, junk.
pi_98737884
quote:
13s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Neem nog een joint, junk.
Nou heb ik nog nooit een joint gerookt... Wat ben je agressief. Zelf een beetje te veel bier gehad vandaag?
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef AchJa het volgende:
Toch apart, als daar ongeveer hetzelfde aantal militairen staat is er niets aan de hand en nu er een zooi van die kunstenaars staat draait het uit op rellen. Wie zijn nu de geweldplegers?
Voor de militairen was amper media aandacht dus dan hoef je als ME niks uit te lokken. Ik was bij de laatste grote studenten demonstratie op het malieveld en na afloop nog bij de tweede kamer. Begonnen ze ook charges met paarden op honderden mensen omdat er 5 mensen een ei hadden gegooid en er lawaai gemaakt werd. De situatie was dermate dreigend dat mensen die aan het werk waren op de begane grond naast de demonstratie niet eens van hun werk opkeken toen we er stonden.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:41:55 #80
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98737974
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:

Voor de militairen was amper media aandacht dus dan hoef je als ME niks uit te lokken.
:')
pi_98738161
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:24 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Verhuis jij dan naar het sprookjesbos? Kan je daar in harmonie leven. De overheid moet gewoon meer respect afdwingen, dan denken mensen wel twee keer na voor ze weer gaan protesteren. Met dit soort apparatuur bereik je precies dat.
We leven niet in een bananenrepubliek. Vandaar mijn advies: verhuis naar Iran.

Bovendien verliest de ME en de politie door dergelijk optreden als vanmiddag eerder respect. Dat dwing je niet af.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:46:04 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98738210
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Voor de militairen was amper media aandacht dus dan hoef je als ME niks uit te lokken.
Ik weet niet op welke planeet jij dan woont, maar er was pers zat. Eea werd alleen ondergesneeuwd door die vermaledijde Mladic, die heeft ons wel eens vaker dwars gezeten.

quote:
Ik was bij de laatste grote studenten demonstratie op het malieveld en na afloop nog bij de tweede kamer. Begonnen ze ook charges met paarden op honderden mensen omdat er 5 mensen een ei hadden gegooid en er lawaai gemaakt werd. De situatie was dermate dreigend dat mensen die aan het werk waren op de begane grond naast de demonstratie niet eens van hun werk opkeken toen we er stonden.
Kortom, jullie weten je niet te gedragen, net zo min als die club van vandaag. Tekenend.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:50:08 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98738427
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:45 schreef Xa1pt het volgende:
We leven niet in een bananenrepubliek. Vandaar mijn advies: verhuis naar Iran.

Bovendien verliest de ME en de politie door dergelijk optreden als vanmiddag eerder respect. Dat dwing je niet af.
Natuurlijk...

Het ligt altijd aan een ander he. Waarom ging het met al die gecamoufleerde vechtmachines wel goed?
pi_98739032
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet op welke planeet jij dan woont, maar er was pers zat. Eea werd alleen ondergesneeuwd door die vermaledijde Mladic, die heeft ons wel eens vaker dwars gezeten.

[..]

Kortom, jullie weten je niet te gedragen, net zo min als die club van vandaag. Tekenend.
Lawaai maken mag tijdens een demonstratie hoor... 5 eieren misschien niet maar dat staat niet in verhouding tot het onderlopen van mensen met paarden en de daar opvolgende mishandeling van mensen die niet snel genoeg weg konden komen door het te smalle straatje daar. Als je zegt dat je ondergesneeuwd werd door een onderwerp dat 80% van Nederland geen drol interesseert dan was er weinig media aandacht.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:04:58 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98739374
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Lawaai maken mag tijdens een demonstratie hoor... 5 eieren misschien niet maar dat staat niet in verhouding tot het onderlopen van mensen met paarden en de daar opvolgende mishandeling van mensen die niet snel genoeg weg konden komen door het te smalle straatje daar.
Eieren gooien mocht niet? Waarom doe je het dan?

quote:
Als je zegt dat je ondergesneeuwd werd door een onderwerp dat 80% van Nederland geen drol interesseert was er weinig media aandacht.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:12:38 #86
330215 Monque
panta rhei
pi_98739874
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:01 schreef karr-1 het volgende:
Ik vind die naam sowieso fout. Alsof je ineens niet beschaafd bent als je het wel eens bent met de bezuinigingen. Of toevallig geen fan van bent Tibetaans boetseerkleien met je tenen.....
Ik vind het tekenend voor een inflatie van terminologie. Op een gegeven moment neemt niemand dat nog serieus.
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_98739925
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Lees het bovenste gequote stukje nog eens... Grammatica is niet mijn sterkste punt maar de leesvaardigheid van mijn publiek is toch wel van uitzonderlijk laag niveau vandaag.
pi_98739965
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de politie beslist de orde te gaan herstellen. Als zo'n stelletje primaten bij elkaar staat loopt het altijd uit de hand. Demonstreren zeggen ze dan, rotzooi schoppen zal je bedoelen. De overheid doet er goed aan steevast keihard in te grijpen wanneer mensen beslissen met een hoop bombarie hun mening op te gaan dringen, geen knuppel is hard genoeg.
pi_98740051
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook, maar dat is een hele andere discussie. Voetbal genereert in ieder geval zelf nog enige inkomsten en draait niet puur op subsidie.
Er is eigenlijk niet zo heel veel verschil in opvatting over cultuur en kunst tussen 'rechts' en 'links'. Dat cultuur allen bestaansrecht zou hebben als je er winst mee kan maken, als het financieel rendabel zou zijn, dat is een opvatting die gelukkig maar door weinigen gedeeld wordt. Het is wel een beetje jammer dat de schreeuwlelijken, ook hier op Fok!, die stelling blijven verkondigen. Ik denk dat 'links' en 'rechts' het voor een groot deel eens zijn dat cultuur iets is waar geld bij moet. Ze verschillen alleen van mening of kunst en cultuur publiek gefinancierd moet worden mbv overheidssubsidie (linkse visie) of privaat gefinancierd moet worden (rechtse visie). Wel jammer dat de discussie ook in dit topic niet daar over gaat, maar vooral bestaat uit moddergooien naar de overkant.

Ik vind zelf overigens dat een rijk en verrijkend cultuurlandschap vooral een divers cultuurlandschap is, en dat die diversiteit een collectieve verantwoordelijkheid is. Wat dat betreft vind ik: private financiering waar het kan, publieke financiering waar het moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2011 22:16:26 ]
  maandag 27 juni 2011 @ 22:15:48 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98740096
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Lees het bovenste gequote stukje nog eens... Grammatica is niet mijn sterkste punt maar de leesvaardigheid van mijn publiek is toch wel van uitzonderlijk laag niveau vandaag.
Ik heb heel goed gelezen wat daar staat, jij bent het niet eens met de actie die ondernomen is op een illegale activiteit. Als jullie die activiteit nou eens niet ondernomen hadden zou er niets aan de hand zijn geweest. Of is het houden aan de voorgeschreven regels alleen voorbehouden aan anderen?

Hebben de militairen met eieren lopen gooien? Nee, die hebben wat meer discipline.
pi_98740413
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb heel goed gelezen wat daar staat, jij bent het niet eens met de actie die ondernomen is op een illegale activiteit. Als jullie die activiteit nou eens niet ondernomen hadden zou er niets aan de hand zijn geweest. Of is het houden aan de voorgeschreven regels alleen voorbehouden aan anderen?

Hebben de militairen met eieren lopen gooien? Nee, die hebben wat meer discipline.
De militairen waren geen haar beter, maak je geen illusies. De overheid moet ten alle tijden kei maar dan ook keihard ingrijpen en liet het die keer afweten. Dus omdat het toen niet uit de hand gelopen is is er niets gebeurd? Doe toch niet zo simpel. Het moet ten alle tijden keihard in de kiem gesmoord worden.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:20:18 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98740454
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:19 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

De militairen waren geen haar beter, maak je geen illusies. De overheid moet ten alle tijden kei maar dan ook keihard ingrijpen en liet het die keer afweten. Dus omdat het toen niet uit de hand gelopen is is er niets gebeurt? Doe toch niet zo simpel. Het moet ten alle tijden keihard in de kiem gesmoord worden.
Je was erbij? :')
pi_98740489
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus 5 bandieten op een demonstratie van een paar duizend man betekent dat alle andere mensen ook bandieten zijn. Je buurman heeft een fiets gestolen dus vraag ik aan jou waarom je die fiets hebt gestolen logica.
pi_98740498
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je was erbij? :')
Ja.
pi_98740521
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:19 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

De militairen waren geen haar beter, maak je geen illusies. De overheid moet ten alle tijden kei maar dan ook keihard ingrijpen en liet het die keer afweten. Dus omdat het toen niet uit de hand gelopen is is er niets gebeurd? Doe toch niet zo simpel. Het moet ten alle tijden keihard in de kiem gesmoord worden.
Ubertroll.
pi_98740618
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:14 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]
De overheid doet er goed aan steevast keihard in te grijpen wanneer mensen beslissen met een hoop bombarie hun mening op te gaan dringen, geen knuppel is hard genoeg.
Tuurlijk joh, totdat jij die knuppel in je nek krijgt omdat er een regering aan de macht is die jouw mening liever niet hoort. Dan praten we nog wel eens.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:23:39 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98740756
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

:') Laat verder ook maar...
http://www.dumpert.nl/med(...)index.html#133547381
Kijk eens op deze foto's en vertel mij welke kant het meest gewelddadig was.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:25:18 #99
152789 karr-1
pi_98740790
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er is eigenlijk niet zo heel veel verschil in opvatting over cultuur en kunst tussen 'rechts' en 'links'. Dat cultuur allen bestaansrecht zou hebben als je er winst mee kan maken, als het financieel rendabel zou zijn, dat is een opvatting die gelukkig maar door weinigen gedeeld wordt. Het is wel een beetje jammer dat de schreeuwlelijken, ook hier op Fok!, die stelling blijven verkondigen. Ik denk dat 'links' en 'rechts' het voor een groot deel eens zijn dat cultuur iets is waar geld bij moet. Ze verschillen alleen van mening of kunst en cultuur publiek gefinancierd moet worden mbv overheidssubsidie (linkse visie) of privaat gefinancierd moet worden (rechtse visie). Wel jammer dat de discussie ook in dit topic niet daar over gaat, maar vooral bestaat uit moddergooien naar de overkant.

Ik vind zelf overigens dat een rijk en verrijkend cultuurlandschap vooral een divers cultuurlandschap is, en dat die diversiteit een collectieve verantwoordelijkheid is. Wat dat betreft vind ik: private financiering waar het kan, publieke financiering waar het moet.
Als kunst privaat gefinancierd word vind ik het prima, ik ben van mening dat publieke middelen niet gebruikt moeten worden om iets in stand te houden waar overduidelijk geen of weinig interesse in is.

Ik bedoel, 2 vierkante meter pindakaas voor 30 ruggen is ook al kunst tegenwoordig, dat gaat toch nergens meer over.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:25:50 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98740825
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus 5 bandieten op een demonstratie van een paar duizend man betekent dat alle andere mensen ook bandieten zijn. Je buurman heeft een fiets gestolen dus vraag ik aan jou waarom je die fiets hebt gestolen logica.
Gaat het mij niet om. 6000 militairen weten zich wel te gedragen en studenten en kunstenaars niet. Erg bijzonder omdat militairen meestal weggezet worden als bloeddorstige monsters.

Punt is, jullie hebben er weer een klotezooi van gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')