quote:De etappe, een eerbetoon aan de verbintenis tussen de Tour en de landstreek Vendée, start op de verraderlijke Passage du Gois. De weg leidt van het Noirtmoutier-eiland naar het Franse vasteland. Bij vloed staat de straat in de Atlantische Oceaan blank, dus zal het ‘Grand Départ’ bij eb plaatsvinden. In de Tour van ‘99 glibberde het peloton voor het laatst over de weg, waar favoriet Alex Zülle destijds zijn Tourdroom in rook zag opgaan door een val. Twaalf jaar later zal de karavaan echter niet in volle vaart de strook opdraaien, maar wordt ‘Du Gois’ in de ‘veilige’ neutralisatie afgewerkt. In de jacht op de eerste gele trui lijken sprinters die bergop uit de voeten kunnen over de beste papieren te beschikken. De aankomst op Mont des Alouettes leent zich uitstekend voor types als Oscar Freire en Philippe Gilbert. Wie pakt de eerste gele trui?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:45 schreef Mr_DG het volgende:
dat zal wel een leuk gezicht worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me een te zware aankomst voor hem.quote:
Ik denk dat ze bij HTC gewoon voor Goss gaan deze etappe. Cavendish krijgt nog genoeg kansen en groen zal hij toch wel niet pakken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:56 schreef Waaghals het volgende:
dit lukt hem nog wel denk ik
de Mur Bretagne wordt wel voor Gilbert
Ik denk dat het ook te zwaar voor Goss gaat zijn. Hij zal zich wel kunnen handhaven, maar er dan op 5% stijging nog gaan winnen lijkt me wat te zwaar. Ze hebben al verkend met een paar renners en Tony Martin geeft al aan dat hij hier al kansen ziet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij HTC gewoon voor Goss gaan deze etappe. Cavendish krijgt nog genoeg kansen en groen zal hij toch wel niet pakken.
Ik denk niet dat hij hier Gilbert in een sprint zou kunnen verslaan. Het is toch iets te zwaar voor hem lijkt me.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:27 schreef sportfreak het volgende:
Jammer dat Freire niet meegaan, was een ideale aankomst voor hem geweest.
Was dat ook niet de snelste etappe allertijde in de tour?quote:
Sowieso, starten met een rit in lijn ...en dan ook nog eens over zo'n parcours. Dan vraag je als organisatie eigenlijk om een massa valpartijen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:00 schreef wimderon het volgende:
De laatste kilometers met verder weinig obstakels ofzo![]()
[ afbeelding ]
Holy shitquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:00 schreef wimderon het volgende:
De laatste kilometers met verder weinig obstakels ofzo![]()
[ afbeelding ]
mwoa op het BK reed hij een grote groep uit het wiel op een helling van 2%quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:34 schreef Blik het volgende:
Denk dat het niet stijl genoeg is voor Gilbert en dat het een sprint wordt. Hushovd zal denk ik winnen
Echt veel niveau zat er ook niet in die groep.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:41 schreef franklop het volgende:
[..]
mwoa op het BK reed hij een grote groep uit het wiel op een helling van 2%
Ja, tegen een Boonen en Devolder die niet in vorm zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:41 schreef franklop het volgende:
[..]
mwoa op het BK reed hij een grote groep uit het wiel op een helling van 2%
Cancellara gaat inderdaad ook voor geel vandaag. Benieuwd wat die waard is tegen een Gilbert op deze aankomst.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:21 schreef Gitank2 het volgende:
Vino in de gele trui zou ook heel leuk zijn, al lijkt me eerder dat Cancellara hier een goede kans maakt naast Gilbert , Rojas en Hushovd
5% blijft 5%, daar kun je weinig aan veranderen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:11 schreef SuikerVuist het volgende:
^ Yup.
[..]
Cancellara gaat inderdaad ook voor geel vandaag. Benieuwd wat die waard is tegen een Gilbert op deze aankomst.
Volgens mij is die toch minder steil dan het wedstrijdprofiel doet vermoeden.
zekersquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:16 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Etappe.
En? Uitzendingen beginnen om 12.15, dus ook vanaf dan kijken.
Moet dit ook kunnen, maar ik denk dat ze bij Sky vandaag voor Boasson Hagen gaan en op de vlakke aankomsten dat Swift zijn kanen gaat krijgen.quote:
quote:1e rit Passage du Gois - Mont des Alouettes 191.5 km
Tour de Boogerd
Van onze Telesportredactie
Voormalig topwielrenner Michael Boogerd geeft dagelijks voor Telesport zijn visie op de etappe van de dag.
"Geen proloog, maar direct in een rit in lijn. Aan de start op het glibberige 4,5 kilometer lange Passage du Gois heb ik slechte ervaringen. In 1999 moesten we daar in volle finale overheen en ging het halve peloton onderuit. Ik verloor direct kostbare tijd", aldus Boogerd.
Nu zullen de renners het daar rustig doen. De finish ligt op een bergje van 4e categorie van ruim twee kilometer. Kan Gilbert daar de machtssprinters voorblijven of gaat een van de rappe mannen van het kaliber Hushovd of Boasson Hagen hier toeslaan?"
Ik vraag me dus af of dat klopt. Laatste kilometer is maximaal 6% volgens dat bord aan de kant van de weg en is zeer onregelmatig met veel vals plat. Dan ligt een gemiddelde van 5 procent niet voor de hand.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
5% blijft 5%, daar kun je weinig aan veranderen.
Klopt, hij is ook heel onregelmatig. Begin is lastig, daarna loopt ie weer wat vlakker en de laatste 400 meter zijn weer lastig.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:22 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af of dat klopt. Laatste kilometer is maximaal 6% volgens dat bord aan de kant van de weg en is zeer onregelmatig met veel vals plat. Dan ligt een gemiddelde van 5 procent niet voor de hand.
Maar hopelijk heb je gelijk.
Ik hoop Damiano Cunegoquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:14 schreef Szura het volgende:
Hopelijk heeft iemand anders dan Gilbert het geel straks....
Martin, Vino ofzo. Of Poels
Tsja gewoon kwestie van het parcours bekijken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:20 schreef Temlin het volgende:
waarom heb ik cavendish nou voorspelt en niet gilbert
Op een is er Wuytsquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben Ducrot na 10 woorden al weer beu geloof ik
Hij lult weer compleet uit zijn nekquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:22 schreef TheVulture het volgende:
het nieuwe wielrennenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:22 schreef TheVulture het volgende:
Dat is kiezen tussen stront en zoutzuurquote:
Ben er ook nog niet uit, kan ook nog danny wordenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef franklop het volgende:
ik geef NOS even een kans vandaag, Boogerd zit er voor het eerst bij een vlakke rit bij, kijken of het dan ook een toegevoegde waarde is
Vraag me af of hij de hele dag blijft zitten. Iemand daar meer info over?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef franklop het volgende:
ik geef NOS even een kans vandaag, Boogerd zit er voor het eerst bij een vlakke rit bij, kijken of het dan ook een toegevoegde waarde is
dat wordt dus radio tourquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:35 schreef Szura het volgende:
Mooi kut die finish na vijven, dan ben ik dus net weg
De winnaar pakt 3 (of 4) truien.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus wie vandaag de etappe pakt. pakt het enige punt voor de bolletjestrui en fietst dus de 3e etappe in het stip
En het groen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus wie vandaag de etappe pakt. pakt het enige punt voor de bolletjestrui en fietst dus de 3e etappe in het stip
gelukkig is die zak niet in mijn poultjequote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:39 schreef kesselman het volgende:
[..]
dat ligt aan de tussensprint
klote!!! greipel gevallen,das 1 van mijn renners
niet meer opstellen in dagklassementenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:39 schreef kesselman het volgende:
[..]
dat ligt aan de tussensprint
klote!!! greipel gevallen,das 1 van mijn renners
Tenzij de tussensprint winnaar ook op het einde kort komtquote:
geen spel helaasquote:
ik zag diens bootquote:
Ze rijden nog niet echtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het onverantwoord... je zult een jaar getraind hebben voor deze koers en hier op je muil gaan
Dat snap ik...maar daar word de weg niet minder glad van....quote:
Uit welke richting komt de wind?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:50 schreef superkokje het volgende:
[..]
gaat op de kant vandaag![]()
Verrassingen
Nee. Sarkozie doet een dansje in zijn kantoor. In Parijs gaan we de eiffeltoren opquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:51 schreef Reya het volgende:
Zou Yves Leterme meezingen voor de televisie?
Dan was ditzelfde ook gebeurd, maar voorafgaand aan de zondagetappe.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het allemaal maar een beetje gekunsteld overkomen... was gewoon met een tijdrit begonnen
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:51 schreef Reya het volgende:
Zou Yves Leterme meezingen voor de televisie?
wind in de rug dusquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:52 schreef bjarki het volgende:
Noordoost :0
http://www.letour.fr/2011/TDF/LIVE/us/100/meteo.html
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:35 schreef Szura het volgende:
Mooi kut die finish na vijven, dan ben ik dus net weg
Ze denken het nog steeds iddquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:00 schreef wimderon het volgende:
Ah ok, Herbert en Maarten gaan dus elke Vacansoleil aanzien voor Poels bij de NOS?
Dat zag je dus al gigantisch snel, want Ut beest zat vlak voor de start al constant op de 1e rijquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Die klojo's bij de NOS komen er nu pas achter dat het Westra is
Hoe zit dat ook al weer?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de tussensprint zal verlopen met die nieuwe regels voor de groene trui.
Idd, ik denk dat ze het gewoon gaan zien als finish, vierde plaats is nog redelijk wat punten natuurlijk. De grote mannen verwacht ik eigenlijk meteen wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de tussensprint zal verlopen met die nieuwe regels voor de groene trui.
Volgens mij krijgen nu vijftien renners punten in plaats van drie renners. Alleen de puntenverdeling ken ik niet echt uit mijn hoofd.quote:
Ok dan.. dat kan ook wel eens extra valpartijen gaan opleverenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen nu vijftien renners punten in plaats van drie renners. Alleen de puntenverdeling ken ik niet echt uit mijn hoofd.
Aan de andere kant, al die andere tussensprints onderweg zijn weg. Het is heel simpel nu, 1 grote tussensprint en punten aan de finish.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok dan.. dat kan ook wel eens extra valpartijen gaan opleveren
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:11 schreef Sheepcidus het volgende:
4e in de tussenprint Cavendish krijgt 11 punten
Mag van de bingokaart afquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:11 schreef tdrone het volgende:
en daar gaat ducrot weer met zijn oude wielrennen
Inderdaad.... kan iemand die droplul eens duidelijk maken dat het gewoon nooit veranderd is qua dopegebruikquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:11 schreef tdrone het volgende:
en daar gaat ducrot weer met zijn oude wielrennen
Vroeg ik me ook af, Letour.fr heeft het antwoord,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij ook?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:13 schreef Krambo het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af, Letour.fr heeft het antwoord,Tussensprints is: 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Were making, were making!
Radio Soulwax!
In de eerste etappe gaat elke ploeg willen rijden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:16 schreef TheVulture het volgende:
Die ploegen van de sprinters zullen vandaag niet gaan rijden met die lastige aankomst... dat kan ook nog wel eens verrassend uitpakken met zo'n kopgroepje
Ach....Lampre, Movistar, Astana, OLO, Cofidis zijn zo maar een paar ploegen die zich wel kansen toedichten, dus die zullen wel gaan rijden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:16 schreef TheVulture het volgende:
Die ploegen van de sprinters zullen vandaag niet gaan rijden met die lastige aankomst... dat kan ook nog wel eens verrassend uitpakken met zo'n kopgroepje
Niet vergeten dat we morgen een ploegentijdrit hebben. Zelfs Lotto zal zich niet helemaal kapot willen rijden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:17 schreef DeMessias het volgende:
[..]
In de eerste etappe gaat elke ploeg willen rijden.
heb tot nu toe geen onzinkanshebbers gehoordquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:19 schreef FredvZ het volgende:
Herbert heeft het halve peloton alweer "opgeschreven" voor de etappewinst...
Iedereen behalve Gilbert is een onzinkanshebberquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:22 schreef franklop het volgende:
[..]
heb tot nu toe geen onzinkanshebbers gehoord
Het is vooral de vraag wie de verantwoordelijkheid gaat nemen om straks dat kwartier dicht te rijden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Het eind gaat leuk worden. Iedereen kijkt naar Omega-Pharma-Lotto. Misschien glipt er een outsider er van tussen.
Nu is het natuurlijk ook zo dat Hesjedal dit jaar zijn best doet om zo onzichtbaar mogelijk te fietsen tot aan de Tour.quote:
Hij werd vorig jaar wel gewoon 7e.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:24 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nu is het natuurlijk ook zo dat Hesjedal dit jaar zijn best doet om zo onzichtbaar mogelijk te fietsen tot aan de Tour.
Absoluut, maar daarom gaat ie wel meedoen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:24 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nu is het natuurlijk ook zo dat Hesjedal dit jaar zijn best doet om zo onzichtbaar mogelijk te fietsen tot aan de Tour.
Dit wordt misschien een etappe voor Gilbert of Cancellara. Die zijn gewend om op korte steile stukjes weg te rijden en weg te blijven...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Het eind gaat leuk worden. Iedereen kijkt naar Omega-Pharma-Lotto. Misschien glipt er een outsider er van tussen.
ach elke andere sprintersploeg die meerijdt in een achtervolging in een vlakke rit helpt HTC, dus van HTC een wederdienstjequote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:26 schreef Ereinion het volgende:
Garmin en HTC helpen Lotto aan de ritzege. Leuk, zo'n vriendendienst in de Tour.
Heeft 'ie deze Tour geen tijd voor.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:28 schreef franklop het volgende:
waar is Dutch SL zijn voorbeschouwing trouwens?
In de Ronde van Californië heeft hij zich helemaal kapot gereden in ontsnappingen. Dat is nog niet zo lang geleden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:24 schreef Ereinion het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:29 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Heeft 'ie deze Tour geen tijd voor.
Ook top-10 in Baskenland en door ziekte niet veel kunnen doen in de Ardennenklassiekers waar hij normaal beter kan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:30 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
In de Ronde van Californië heeft hij zich helemaal kapot gereden in ontsnappingen. Dat is nog niet zo lang geleden.
Neequote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef Paxcon het volgende:
Ligt het aan mij of hebben jullie ook liever dat een Raborenner wint in plaats van een Nederlander bij een andere ploeg?
Ligt aan jou.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef Paxcon het volgende:
Ligt het aan mij of hebben jullie ook liever dat een Raborenner wint in plaats van een Nederlander bij een andere ploeg?
Nee.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef Paxcon het volgende:
Maakt niet uit bij welke ploeg wat mij betreftquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef Paxcon het volgende:
Het vlaggetje of tricotje naast de naam boeit me vrij weinig.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef Paxcon het volgende:
Hangt van de nederlander afquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef Paxcon het volgende:
niet echtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef Paxcon het volgende:
mag hopen dat het een grapje isquote:
nope, en gun Vacans. jongens ook een ritquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef Paxcon het volgende:
wat zou je denkenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef franklop het volgende:
[..]
mag hopen dat het een grapje is
Andy rijdt elders
je weet maar nooit hierquote:
en bedankt voor het vertrouwenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat je het gewoon meende en niet beter wist.
dan blijf je niet zitten...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:38 schreef bjarki het volgende:
Gewoon op een nieuwe fiets aan het wachten?
Kiryienka?
Ik heb nog geen wielrenner gezien vandaag... zal dadelijk toch maar eens de tv aan gaan zetten.quote:
Als je rond 16u45 inschakelt mis je nietsquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb nog geen wielrenner gezien vandaag... zal dadelijk toch maar eens de tv aan gaan zetten.
Maar word het een massasprint of een solo aankomst van Gilbert?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Als je rond 16u45 inschakelt mis je niets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |