klopt jaquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, ja, en nu mag ik een nieuwe TT verzinnen hè
Moet je nog steeds de schijnsel van de maan kunnen zien, verduistering is trouwens nu aan het afnemen, kwart over tien was ie volledig, maar toen was de maan hier nog niet eens op. Nog steeds volledig bewolkt hier in Amsterdamquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef Ceetje.. het volgende:
ik zie hier een totale maansverduistering (d'r is heel geen maan te zien en toch onbewolkt hier want sterren zie ik genoeg
ik ga nog eens kijken buiten, onbewolkt hierquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moet je nog steeds de schijnsel van de maan kunnen zien, verduistering is trouwens nu aan het afnemen, kwart over tien was ie volledig, maar toen was de maan hier nog niet eens op. Nog steeds volledig bewolkt hier in Amsterdam
quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:57 schreef Ceetje.. het volgende:
ik zie geen gloed en geen maan te bekennen, niet N-O-Z en W
ja, maar dat ze dan effe zeggen waar ik 'm precies kan spotten tijdens zijn verduistering. Heb hier wel een sterrekijker staan (een goeie, heeft Britt van haar planetengekke peetoom gehad) maar geen zin om dat ding naar beneden te sjouwen en buiten te zettenquote:
ZO http://hemel.waarnemen.co(...)tering_20110615.htmlquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:03 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, maar dat ze dan effe zeggen waar ik 'm precies kan spotten tijdens zijn verduistering. Heb hier wel een sterrekijker staan (een goeie, heeft Britt van haar planetengekke peetoom gehad) maar geen zin om dat ding naar beneden te sjouwen en buiten te zetten
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ZO http://hemel.waarnemen.co(...)tering_20110615.html
Ik kreeg vandaag een uitnodiging van Artis om de maansverduistering in het planetarium te komen kijken. zou mij iets te laat worden.
(Had ik misschien toch beter kunnen doen, want fok heeft ook nog wel eens de neiging laat te worden)
ook een stukje stokbrood met tartaar met peper en zout en uitjes misschien?quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:09 schreef MaryMouse het volgende:
Bollo is denk ik ook iets lekkers pakken (of de maan aan het zoeken op de kaart)
oei, das wel heel erg lekker, en sinds vorige week mag ik weer gewoon (met mate) zout eten dusquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:10 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ook een stukje stokbrood met tartaar met peper en zout en uitjes misschien?
beetje zout, ik hou niet van heul zout hoor, en zonder zout is 't ook best lekker, verse tartaar van de boerderijwinkel hierquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
oei, das wel heel erg lekker, en sinds vorige week mag ik weer gewoon (met mate) zout eten dus![]()
heb dus bijna een jaar praktisch natriumarm gegeten, maar oh, dat ziltige van die haring vorige week, en die pizza met sprotquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:15 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
beetje zout, ik hou niet van heul zout hoor, en zonder zout is 't ook best lekker, verse tartaar van de boerderijwinkel hier
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
heb dus bijna een jaar praktisch natriumarm gegeten, maar oh, dat ziltige van die haring vorige week, en die pizza met sprot
ik heb een hele tijd bijna niks kunnen eten een jaar of 8 geleden na die operatie. Alles wat ik at, kwam er met dezelfde gang weer uit, maanden aan een stuk, was wel goed voor m'n kledingmaat, maar je word er zo slap als een vaatdoek van.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
heb dus bijna een jaar praktisch natriumarm gegeten, maar oh, dat ziltige van die haring vorige week, en die pizza met sprot
officieel wel, maar omdat ik heel vaak mijn brood zelf bakte en het gewoon niet goed rijst zonder NaCl ben ik daar van af gestapt. Liever een gram zout in een heel brood dan een blok niet eetbare meelprut.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:21 schreef bollokus het volgende:
[..]moest je ook zoutarm brood
vind ik echt niet lekker!
quote:
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:26 schreef Ceetje.. het volgende:
Muisje, ik ga er ook vandoor, alvast bedankt, je weet wel waarvoor.
Ben een beetje kapot, had vanmiddag en vanavond eigenlijk thuis moeten werken, maar dan werk ik morgen maar wat harder. Truste![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heb je gelijk in, kan ook niet alles tegelijk, en soms heb je wel eens dat alles dan ook gewoon niet zo gaat zoals je zou willen dat het gaat, moeten ze maar begrijpen, doei!quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
![]()
Trusten Ceetje
en slaap
en morgen gewoon werken, niet extra hard, familie gaat voor hoor
hey, stillekes hier héquote:
Mousjequote:
zit je niet lekker in je vel?quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:01 schreef MaryMouse het volgende:
Ben maar ff naar RTL4 geschakeld, kijk ik met je mee.
Probeerde The Event te kijken, maar heb er mijn koppie niet helemaal bij
heb zelfs een pakkie peukjes gekocht, en ooooh, wat is roken lekkerquote:
jammer, dat het niet vol te houden is, maar ik kan daar niets over zeggen. 3 dagen niet roken is mijn max. Geniet van je peukiequote:Op donderdag 16 juni 2011 21:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
heb zelfs een pakkie peukjes gekocht, en ooooh, wat is roken lekker
Liever een peukie dan een hartaanvalquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:06 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
jammer, dat het niet vol te houden is, maar ik kan daar niets over zeggen. 3 dagen niet roken is mijn max. Geniet van je peukie
Dol? is dat een brabantse uitdrukking? Kan je dit naar het amsterdams vertalenquote:
haha, draaierig in je hoofdquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dol? is dat een brabantse uitdrukking? Kan je dit naar het amsterdams vertalen
dat zeg ik ook altijd. Stoppen met roken en dan meer last van je andere kwalen krijgen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Liever een peukie dan een hartaanval
quote:
Oh, als de crisis op mijn werk vandaag niet tot een voor mij heel vervelende climax was gekomen, was er niks aan de hand geweest. Werd zo ontzettend woedend dat ik er hartkloppingen van kreeg, en mijn bloed kookte ze heftig dat kokje de hele avond op mij zijn eitjes had kunnen pocheren.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:10 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat zeg ik ook altijd. Stoppen met roken en dan meer last van je andere kwalen krijgen.
Ik weet het, je moet daar doorheen, maar het moet niet te gek worden, daar wordt je echt
niet beter van
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sinds de derde niet meer hoor, alsof ik gisteren nog gerookt heb.
Gaat niet lang duren denk ik, zal straks wel ongenadig op mijn sodemieter krijgenquote:
ben je nu dan wel een beetje gekalmeerd?? anders is het nog zonde van de peukenquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, als de crisis op mijn werk vandaag niet tot een voor mij heel vervelende climax was gekomen, was er niks aan de hand geweest. Werd zo ontzettend woedend dat ik er hartkloppingen van kreeg, en mijn bloed kookte ze heftig dat kokje de hele avond op mij zijn eitjes had kunnen pocheren.
van wie?? "baas in eigen buik longen"quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Gaat niet lang duren denk ik, zal straks wel ongenadig op mijn sodemieter krijgen
Wijntje + peukje is een goed kalmeermiddel.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:14 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ben je nu dan wel een beetje gekalmeerd?? anders is het nog zonde van de peuken
In ieder geval van mijzelf. Heb inmiddels meer argumenten om níet te roken dan wel.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:15 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
van wie?? "baas in eigen buik longen"
peukje voor mij wel, wijntje niet zoquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wijntje + peukje is een goed kalmeermiddel.
nou, dan stop je morgen weer, of anders na het weekend.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
In ieder geval van mijzelf. Heb inmiddels meer argumenten om níet te roken dan wel.
Moet met de wijn ook na het tweede (uiterlijk derde) glaasje stoppen hoor, anders wordt ik juist weer helemaal depri en dat is ook niet de bedoeling.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:18 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
peukje voor mij wel, wijntje niet zo
Heb nog negen peukjes, dan is het wel weer mooi geweest. Verhip dus al 10 gerookt vandaagquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:19 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
nou, dan stop je morgen weer, of anders na het weekend.
Je moet je wel goed voelen bij wat je doet of laat
dat is wel heel veel ja, als je dat pakje pas na je werk gekocht hebt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Heb nog negen peukjes, dan is het wel weer mooi geweest. Verhip dus al 10 gerookt vandaag
Uur of drie vanmiddagquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:22 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat is wel heel veel ja, als je dat pakje pas na je werk gekocht hebt.
heb je een ligbad?. Dan kun je misschien een lekker warm bad nemen, dat werkt ook ontspannend, tenminste, bij mijquote:
ja, dat denk ik ook altijd. Ik kijk er wel naar, maar zou er zelf nooit aan meewerken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:25 schreef MaryMouse het volgende:
Toch wel triest dat mensen een tv-programma moeten inschakelen voor dit soort zaken
Ja ik heb een ligbad, maar heb daarstraks een koude douche genomen, werkt beter bij mij als ik gestressed benquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:25 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
heb je een ligbad?. Dan kun je misschien een lekker warm bad nemen, dat werkt ook ontspannend, tenminste, bij mij
jij weet zelf het beste wat voor jou werkt. Ik vind warmte dan juist fijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja ik heb een ligbad, maar heb daarstraks een koude douche genomen, werkt beter bij mij als ik gestressed ben
Vraag mij wel eens af hoe het met die mensen verder gaat als de tv weer weg is. Zouden ze in een terugval komen of werkelijk 'normaal' verder gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:26 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ja, dat denk ik ook altijd. Ik kijk er wel naar, maar zou er zelf nooit aan meewerken.
Net als die programma's waar ze een ruzie bij moeten leggen
Badderen is voor mij genieten, op een zondagmorgen, als de zon schijnt en ik verse eitjes kan maken voor ontbijt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:28 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
jij weet zelf het beste wat voor jou werkt. Ik vind warmte dan juist fijn
dat kan ik me niet voorstellen. Net als dat programma 10 jaar jonger in 10 dagen, heet dat geloof ik. Een stel staat op scheiden, na 10 dagen is alle frustratie weg en zijn ze weer gelukkigquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vraag mij wel eens af hoe het met die mensen verder gaat als de tv weer weg is. Zouden ze in een terugval komen of werkelijk 'normaal' verder gaan.
maar dat ik ook lekker ontspannend, zo'n diertje wat lekker bij je kruiptquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Badderen is voor mij genieten, op een zondagmorgen, als de zon schijnt en ik verse eitjes kan maken voor ontbijt.
Een rugmassage zou ik nu wel kunnen waarderen, maar moet het even doen met een tevreden ronkende kater op mijn schoot
Heb ik alleen maar flitsen van gezien, lijkt mij toch wel bijzonder als dat zou kunnen. Met zulke succesvolle 'therapiën' op tv zou je toch verwachten dat de geestelijke gezondheidszorg niets meer te doen heeftquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:31 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat kan ik me niet voorstellen. Net als dat programma 10 jaar jonger in 10 dagen, heet dat geloof ik. Een stel staat op scheiden, na 10 dagen is alle frustratie weg en zijn ze weer gelukkig![]()
mij lijkt dat de problemen dan niet zo diep zaten dat ze er niet uit konden komen
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:32 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
maar dat ik ook lekker ontspannend, zo'n diertje wat lekker bij je kruipt
heb ik al gedaan, en ik snap 'm wel hoor, vind het al knap dat je het zo lang hebt volgehouden, lukt mij echt niet, ben veel te zwakquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:34 schreef MaryMouse het volgende:
Ceetje
(niet teruglezen Ceetje, ik heb gezondigd)
* Ceetje..doet gezellig meequote:Op donderdag 16 juni 2011 21:35 schreef MaryMouse het volgende:
* MaryMouse schenkt nog een wijntje in en steekt een peukje op![]()
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Heb ik alleen maar flitsen van gezien, lijkt mij toch wel bijzonder als dat zou kunnen. Met zulke succesvolle 'therapiën' op tv zou je toch verwachten dat de geestelijke gezondheidszorg niets meer te doen heeft
ceetjequote:
Ach, beetje behoorlijk in mijn professionele hart gestoken, en dat steekt. 't is maar werk, en ik werk om mijn hypotheek te betalen en brood op de plank te hebben.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:35 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
* Ceetje..doet gezellig mee
gaat het wel een beetje Muisje?
het is maar werk gaat ook niet altijd op, vaak doe je toch wel iets wat je leuk vindt op een plek waar je het naar je zin hebt. Als ze je dan in je hart gaan steken......quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ach, beetje behoorlijk in mijn professionele hart gestoken, en dat steekt. 't is maar werk, en ik werk om mijn hypotheek te betalen en brood op de plank te hebben.
dat kun je wel mooi verwoorden, op deze manier, maar je weet dat stress op het werk grote(re) gevolgen kan hebbenquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ach, beetje behoorlijk in mijn professionele hart gestoken, en dat steekt. 't is maar werk, en ik werk om mijn hypotheek te betalen en brood op de plank te hebben.
Oh, ja, die les heb ik wel geleerd. Ik vind mijn vak geweldig, maar dit werk kan ik op deze manier niet lang volhouden, dus ga maar op zoek naar ander werkquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:40 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat kun je wel mooi verwoorden, op deze manier, maar je weet dat stress op het werk grote(re) gevolgen kan hebben
is er veel werk te vinden momenteel in jouw sector?quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, ja, die les heb ik wel geleerd. Ik vind mijn vak geweldig, maar dit werk kan ik op deze manier niet lang volhouden, dus ga maar op zoek naar ander werk
Vast werk heel matig en zeker niet tegen de arbeidsvoorwaarden die ik nu heb. Freelance en consultancy is de markt behoorlijk aangetrokken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:42 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
is er veel werk te vinden momenteel in jouw sector?
goed zo. Ik vind mijn werk normaal ook geweldig, heel eenvoudig in een supermarkt, maar wel helemaal mijn ding. Ben echter nu tot de conclusie gekomen dat de druk daar te hoor voor me is, dus hoop als ik weer hersteld ben een rustiger baantje te vinden. Keuzes maken, waar WIJ beter van wordenquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, ja, die les heb ik wel geleerd. Ik vind mijn vak geweldig, maar dit werk kan ik op deze manier niet lang volhouden, dus ga maar op zoek naar ander werk
dan zal ik voor je duimen dat je snel een andere (vaste) baan vindt, en als je niks kunt vinden: neem kookles, kun je Kokje gaan helpenquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vast werk heel matig en zeker niet tegen de arbeidsvoorwaarden die ik nu heb. Freelance en consultancy is de markt behoorlijk aangetrokken.
HEquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:35 schreef MaryMouse het volgende:
* MaryMouse schenkt nog een wijntje in en steekt een peukje op![]()
heb jaren in de consultancy gezeten, drie keer over de kop gegaan. Gekozen voor een 'rustige' baan bij een eindgebruiker, ik kan niet tegen de politieke spelletjes. In de commerciele wereld is het wat dat betreft simpel, wat kost het en wat levert het op. Dus misschien een commerciele eindgebruiker zien te vindenquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:44 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
goed zo. Ik vind mijn werk normaal ook geweldig, heel eenvoudig in een supermarkt, maar wel helemaal mijn ding. Ben echter nu tot de conclusie gekomen dat de druk daar te hoor voor me is, dus hoop als ik weer hersteld ben een rustiger baantje te vinden. Keuzes maken, waar WIJ beter van worden
nog pijnlijk, vandaag is ze wel naar school geweest, ze wilde per se. Maar na school had ze wel een hele dikke voet weer, dus heeft ze weer lekker met de voet omhoog op de bank gelegen. Vanavond vroeg in bed gestopt, want ze was nog doodop van gisteren, om half acht sliep ze al. Maar ze loopt al wel wat beter, alhoewel ze straks nog wel vroeg om een paracetamolletje tegen de pijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:47 schreef kaatje50 het volgende:
hoe is het met het voetje van je dochter Ceetje, even tussendoor, anders vergeet ik het te vragen
quote:
kijk naar een moordpartij in de junglequote:Op donderdag 16 juni 2011 21:50 schreef Ceetje.. het volgende:
by the way, jullie zitten de ellendige kluskerels te kijken, ik naar een stel mislukkelingen die een camping in tsjechië willen beginnen (ik vertrek)
quote:
bah, wat voor bloederigs heb jij nu op staan?quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:50 schreef superkokje het volgende:
[..]
kijk naar een moordpartij in de jungle
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:50 schreef superkokje het volgende:
[..]
kijk naar een moordpartij in de jungle
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:50 schreef MaryMouse het volgende:
Je bent trouwens vroeg vanavond kokje
Goed zo, lekker hè die regenquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:52 schreef superkokje het volgende:
[..]
![]()
![]()
slecht weer, partij vroeg aan tafel, genoeg collegas die later zijn begonnen dan ik;
![]()
![]()
jouw kant op gingen de hemelwaterpoorten wel open heb ik ergens op TV gezien, hier ook, maar dankzij het gloednieuwe hemelwaterriool dat ze in onze straat aan het aanleggen zijn, had alleen de buurman 2 huizen verderop deze keer last van overgestroomde toiletten en water dat uit alle hoeken en gaten omhoog kwamquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:52 schreef superkokje het volgende:
[..]
![]()
![]()
slecht weer, partij vroeg aan tafel, genoeg collegas die later zijn begonnen dan ik;
![]()
![]()
ha die bol, al klaar met het betere poetswerk? Of moeten we nog komen?quote:
tears of the sun.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
bah, wat voor bloederigs heb jij nu op staan?
heb ook even naar ned.1 gezaptquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:50 schreef Ceetje.. het volgende:
by the way, jullie zitten de ellendige kluskerels te kijken, ik naar een stel mislukkelingen die een camping in tsjechië willen beginnen (ik vertrek)
welke regen ??quote:
voor vandaag wel ja!, ben nu nog ff eten aan het makenquote:
Ow, die, is wel ok ja (heb ik pas een keer of tig gezien, dus daarom vanavond maar overgeslagen)quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:54 schreef superkokje het volgende:
[..]
tears of the sun.
prachtige film met bruce willis
Die waar zelfs mijn laptoptas niet tegen bestand bleek te zijnquote:
quote:
mmm die heb ik gemist!quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:54 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik heb je vanmiddag nog aangeboden te ruilen qua weer
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:54 schreef bollokus het volgende:
[..]
voor vandaag wel ja!, ben nu nog ff eten aan het maken
dat is netjes!quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Die waar zelfs mijn laptoptas niet tegen bestand bleek te zijn
quote:
quote:
werk maakt hongerig hèquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
alweer, dat ging je tig uur geleden ook doen
klopt, maar toen begon ik met poetsen en is het er bij in geschotenquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
alweer, dat ging je tig uur geleden ook doen
verdomdquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:56 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
bol toch, tja, eigen schuld, nu is het allemaal hier gevallen
ja, en mark heeft liever dat het gras niet meer twee kontjes hoog wordt (moet ie weer maaien)quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
heeft ze echt gedaan, haar gazonnetje was weer groen genoeg
ik ook, viel wer inquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow, die, is wel ok ja (heb ik pas een keer of tig gezien, dus daarom vanavond maar overgeslagen)
en hier, maar de plantjes waren er blij meequote:Op donderdag 16 juni 2011 21:56 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
bol toch, tja, eigen schuld, nu is het allemaal hier gevallen
ach, ook maar geswapt, Bruce is beter dan Derekquote:
mijn gras ookquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:58 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
en hier, maar de plantjes waren er blij mee
geef hem zondag een zitmaaier, daar zal hij wel blij mee zijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:57 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, en mark heeft liever dat het gras niet meer twee kontjes hoog wordt (moet ie weer maaien)
kijk niet naar drek. Heb ik niks mee.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ach, ook maar geswapt, Bruce is beter dan Derek
ja, maar, ja, maar..... 't moet dáár vallen voor de plantjes van Bollo, zodat de koetjes straks weer eten hebben.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:58 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
en hier, maar de plantjes waren er blij mee
zou die willen, hij heeft al zo'n geavanceerd ding, m'n garage staat al vol genoeg, hij maakt er maar een looprek aan vast, heeft ie een zitmaaierquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:59 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
geef hem zondag een zitmaaier, daar zal hij wel blij mee zijn, kan hij racen met dat ding
Ikke ook niet, maar ben met Kaatje naar help mijn man heeft een hobby wezen kijken, en daarna kwam Drek.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:59 schreef superkokje het volgende:
[..]
kijk niet naar drek. Heb ik niks mee.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
zou die willen, hij heeft al zo'n geavanceerd ding, m'n garage staat al vol genoeg, hij maakt er maar een looprek aan vast, heeft ie een zitmaaier
ik weet het, is altijd zoquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ja, maar, ja, maar..... 't moet dáár vallen voor de plantjes van Bollo, zodat de koetjes straks weer eten hebben.
Kon er niets aandoen Bol, zag het weer klassiek om je heen drijven, 't is toch die 25 km hoor.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
zou die willen, hij heeft al zo'n geavanceerd ding, m'n garage staat al vol genoeg, hij maakt er maar een looprek aan vast, heeft ie een zitmaaier
heb drek afgezet, volgens mij herhalingenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ikke ook niet, maar ben met Kaatje naar help mijn man heeft een hobby wezen kijken, en daarna kwam Drek.
ben in Den Bosch een keer naar zo'n show van hem geweest, samen met een vriendin, we hebben vreselijk gelachenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ikke ook niet, maar ben met Kaatje naar help mijn man heeft een hobby wezen kijken, en daarna kwam Drek.
wat ben jij kinderachtig zeg, Gun die man ook watquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik gun hem alles, maar het kan ook te gek wordenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:04 schreef superkokje het volgende:
[..]
wat ben jij kinderachtig zeg, Gun die man ook wat
ik geloof wel in dat wat hij doet hoor, maar ben er nog nooit geweest, Kan hem zo moeilijk verstaanquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:03 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ben in Den Bosch een keer naar zo'n show van hem geweest, samen met een vriendin, we hebben vreselijk gelachen
was dat die show waar een jongeman zijn moeder moest bellen om te vragen of hij een overleden broertje had???quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:03 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ben in Den Bosch een keer naar zo'n show van hem geweest, samen met een vriendin, we hebben vreselijk gelachen
En ik ben door een collega op http://www.layars.com gewezen, is ook grappigquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:06 schreef bollokus het volgende:
zo weer iets nieuws gevonden voor de smartphone... leuk.....
http://www.repudo.com
ik geloof d'r ook wel in, maar in die shows gaat het er nogal snel en gemaakt aan toe, d'r is een vertaler bij hoor, je mag gewoon alles in het NL doen, door de hele zaal lopen lui met microfoons, de moeder van een vriendje van mijn jongste zat een rij voor ons, die had een "spirit" naast haar staan, zegt ze: ik ken helemaal geen dooien; wij kwamen niet meer bijquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik geloof wel in dat wat hij doet hoor, maar ben er nog nooit geweest, Kan hem zo moeilijk verstaan
nee, een vrouw uit hetzelfde dorp als ik moest haar moeder bellen om te vragen wie er in de familie verhuisd was, kan me geen jongeman die zijn moeder moest bellenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:07 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
was dat die show waar een jongeman zijn moeder moest bellen om te vragen of hij een overleden broertje had???
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:08 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik geloof d'r ook wel in, maar in die shows gaat het er nogal snel en gemaakt aan toe, d'r is een vertaler bij hoor, je mag gewoon alles in het NL doen, door de hele zaal lopen lui met microfoons, de moeder van een vriendje van mijn jongste zat een rij voor ons, die had een "spirit" naast haar staan, zegt ze: ik ken helemaal geen dooien; wij kwamen niet meer bij
weet niet waar je me naar toe steurt, maar kom op triple itquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En ik ben door een collega op http://www.layars.com gewezen, is ook grappig
wat is datquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
oké, dan is dat een andere opname geweest. Die jongen ken ik, zijn moeder heel goed, ik wist ook niet dat zij een miskraam had gehad, was dus wel verbaasd dat te horen op tvquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:09 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nee, een vrouw uit hetzelfde dorp als ik moest haar moeder bellen om te vragen wie er in de familie verhuisd was, kan me geen jongeman die zijn moeder moest bellen
als ik op die link tik kom ik op een site van Triple ofzoiets uit?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:09 schreef superkokje het volgende:
[..]
weet niet waar je me naar toe steurt, maar kom op triple it
quote:
ooooops, sje teveel http://www.layar.com/quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:10 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
als ik op die link tik kom ik op een site van Triple ofzoiets uit?
is wel grappig, je richt je foon op bijv de straat waar je in loopt en afhankelijk van de layer die je actief hebt zie je bijv waar de dichtsbijzijnde coffeeshop is, of voor welk bedrag een bepaald huis te koop staat.quote:
ik hou het voorlopig maar bij 4squarequote:Op donderdag 16 juni 2011 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
is wel grappig, je richt je foon op bijv de straat waar je in loopt en afhankelijk van de layer die je actief hebt zie je bijv waar de dichtsbijzijnde coffeeshop is, of voor welk bedrag een bepaald huis te koop staat.
er is ook een 4SQ layer, kan je zien wie in de buurt waar is ingecheckedquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:15 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik hou het voorlopig maar bij 4square
Dus allemaal een 2e tafeltje bij de Macquote:oja, we krijgen in augustus (einduluk) wifi en draadloos internet op het werk, zodat we onze gloednieuwe ipads daar ook met alleen wifi kunnen gebruiken. We konden er wel eentje met 3G bestellen, maar dan moest je flink bijbetalen, en ook een evt. 3G abo werd niet vergoed. Dus bijna niemand kan op 't werk iets met die ipad, hahahahaha
zoiets ja, het is tegenwoordig tussen de middag een ware uittocht naar de Mac, we hebben er sinds vorige week alweer een stamtafelquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
er is ook een 4SQ layer, kan je zien wie in de buurt waar is ingechecked
[..]
Dus allemaal een 2e tafeltje bij de Mac
kan je dan nog wel zien? zo zonder oogjes?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:18 schreef superkokje het volgende:
zo oogjes staan weer in de week. KAn weer bijna
voorzetramen gezeemdquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
kan je dan nog wel zien? zo zonder oogjes?
ja dat moet ik ook nog doen, beetje stoffigquote:
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:23 schreef bollokus het volgende:
[..]
ja dat moet ik ook nog doen, beetje stoffig
die van mij beetje vetquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:23 schreef bollokus het volgende:
[..]
je had beter eerst je voorzetramen kunnen poetsen, vandaar dat je dacht dat 't zo stoffig was in je huisquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:23 schreef bollokus het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:26 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
je had beter eerst je voorzetramen kunnen poetsen, vandaar dat je dacht dat 't zo stoffig was in je huis
kijk ik ook altijdquote:
microvezel ramendoekjesquote:
die spetters zitter er ook op . vanmiddag ruzie met een slangetje op de traktorquote:
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:26 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
je had beter eerst je voorzetramen kunnen poetsen, vandaar dat je dacht dat 't zo stoffig was in je huis
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
microvezel ramendoekjesideaal om voorzetramen mee te poetsen
quote:
en 't slangetje wonquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:27 schreef bollokus het volgende:
[..]
die spetters zitter er ook op . vanmiddag ruzie met een slangetje op de traktor
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:27 schreef bollokus het volgende:
[..]
die spetters zitter er ook op . vanmiddag ruzie met een slangetje op de traktor
moet je ook niet boven een vetpot hangenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:28 schreef superkokje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is de enige reden dat ik nieuwe ogen heb genomen. Die vettigheid de hele dag op de ramen kan ik niet tegen
hij sputterde een beetje, maar fransje won van de slangquote:
ik kan dat niet ivm hooikoorts.... dus jaquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:28 schreef superkokje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is de enige reden dat ik nieuwe ogen heb genomen. Die vettigheid de hele dag op de ramen kan ik niet tegen
mooi technieken die zij gebruikt. Helaas werken ze niet bij alle kinderenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Supernanny
ereburgster van Saeftinge
gewoon een slag gevenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:31 schreef kaatje50 het volgende:
![]()
![]()
[..]
mooi technieken die zij gebruikt. Helaas werken ze niet bij alle kinderen
quote:
de naughty chair oftewel de strafstoel die heeft hier thuis altijd erg goed gewerkt, en ook een beloningssysteemquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:31 schreef kaatje50 het volgende:
![]()
![]()
[..]
mooi technieken die zij gebruikt. Helaas werken ze niet bij alle kinderen
ja <duh> jij woont dichter bij een grens dan ikkequote:
werkt soms ook wel eens, maar ook weer niet bij alle kinderen, er zijn er ook die terug gaan slaanquote:
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ja <duh> jij woont dichter bij een grens dan ikke
de eerste moet nog geboren worden die dat bij mij zou doenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:33 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
werkt soms ook wel eens, maar ook weer niet bij alle kinderen, er zijn er ook die terug gaan slaan
uiteraard. niet zomaarquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:34 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
een corrigerende tik uitdelen doe ik pas als de grens bereikt is
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:32 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
de naughty chair oftewel de strafstoel die heeft hier thuis altijd erg goed gewerkt, en ook een beloningssysteem
zo slecht is dat nog niet, ik weet het nog goed, als de hand begon te zwaaien zat ik binnen 2 sec op mijn kamerquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:34 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
een corrigerende tik uitdelen doe ik pas als de grens bereikt is
hier werkte alles één dag. Dan werd het weer door het huis gegooid. Mijn jongste was/is een moeilijk opvoedbaar kind...quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:32 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
de naughty chair oftewel de strafstoel die heeft hier thuis altijd erg goed gewerkt, en ook een beloningssysteem
je zult toch raar opkijken, er zijn er bij die hun ouders gewoon terroriseren wat dat betreftquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:34 schreef superkokje het volgende:
[..]
de eerste moet nog geboren worden die dat bij mij zou doen
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:35 schreef bollokus het volgende:
[..]
![]()
bij mijn compagnon is het altijd het hoekje,
nu hebben ze vorige week een muur weg gehaald in het huis, komt de kleinste vandaag naar me toe... Hampf vandaag mag ik stout zijn want het hoekje is weg![]()
mijn zoon durfde heel veel, alleen dat niet en nu nog nietquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:33 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
werkt soms ook wel eens, maar ook weer niet bij alle kinderen, er zijn er ook die terug gaan slaan
weet ik, maar ben van de oude school, zou bij mij niet gebeuren. Had vroeger ook het lef nietquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:36 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
je zult toch raar opkijken, er zijn er bij die hun ouders gewoon terroriseren wat dat betreft
ik vind dat zalig, maar het zijn ook wel toffe kinderen, ze slapen hier regelmatig heb je geen spier last van... vervelend zijn doen ze maar bij mamaquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
![]()
zo slim hè die kleintjes
![]()
![]()
Vriendin van mij had de 20 min NintendoDs speeltijd per dag ingesteld. Kookwekker zetten en kid mocht spelen.... ja totdat ma de kamer uitliep, kid wist heel goed hoe hij de kookwekker moest verzetten![]()
hmmmm, denk niet dat ze bij kok de kans krijgenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:36 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
je zult toch raar opkijken, er zijn er bij die hun ouders gewoon terroriseren wat dat betreft
dat bedoel ikquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:37 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
mijn zoon durfde heel veel, alleen dat niet en nu nog niet
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:35 schreef bollokus het volgende:
[..]
![]()
bij mijn compagnon is het altijd het hoekje,
nu hebben ze vorige week een muur weg gehaald in het huis, komt de kleinste vandaag naar me toe... Hampf vandaag mag ik stout zijn want het hoekje is weg![]()
ik ook, niet dat we in elkaar werden getimmerd, maar een tik tegen m'n billen heb ik vaak genoeg gehad hoor, ik was niet moeilijk opvoedbaar, maar ik deed nogal wild, en mijn moeder wilde nooit dat ik me vuil maaktequote:Op donderdag 16 juni 2011 22:36 schreef bollokus het volgende:
[..]
zo slecht is dat nog niet, ik weet het nog goed, als de hand begon te zwaaien zat ik binnen 2 sec op mijn kamer
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:38 schreef bollokus het volgende:
[..]
ik vind dat zalig, maar het zijn ook wel toffe kinderen, ze slapen hier regelmatig heb je geen spier last van... vervelend zijn doen ze maar bij mama
zeker niet, Alles staat en valt met duielijkheid en consequent zijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
hmmmm, denk niet dat ze bij kok de kans krijgen
dat dus, en de hand was meer een extra waarschuwing ik denk dat ik de tikken op 1 hand kan tellen hoor, maar als het zover was was het ook menesquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:38 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
![]()
![]()
jaaaa, wat dat betreft zijn ze allemaal wel uitgekookd die kids
[..]
ik ook, niet dat we in elkaar werden getimmerd, maar een tik tegen m'n billen heb ik vaak genoeg gehad hoor, ik was niet moeilijk opvoedbaar, maar ik deed nogal wild, en mijn moeder wilde nooit dat ik me vuil maakte
da's makkelijk gezegd als je zelf geen kids hebt hoor, en dat zeg ik uit ervaring, van toen ik nog geen kids had, ik zei vaak genoeg tegen Mark: zoals schoonzus tegen haar kids doet, zou ik nooit doen. eeeeeeeehhhmmmmquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:39 schreef superkokje het volgende:
[..]
zeker niet, Alles staat en valt met duielijkheid en consequent zijn
Eensch, maar ben toch wel blij als ik de kids weer aan de rechtmatige ouders kan overhandigenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:39 schreef superkokje het volgende:
[..]
jup, maar als een kind altijd lief is klopt er ook iets niet, moet wel een beetje kattekwaad in zitten toch ......quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
daarom heeft die natuurlijk het 'stout-zijn hoekje'
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:40 schreef bollokus het volgende:
[..]
jup, maar als een kind altijd lief is klopt er ook iets niet, moet wel een beetje kattekwaad in zitten toch ......
ja, en probeer dan maar eens je lach in te houden en doorgaan met consequent zijn.......quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:40 schreef bollokus het volgende:
[..]
jup, maar als een kind altijd lief is klopt er ook iets niet, moet wel een beetje kattekwaad in zitten toch ......
tot de pantoffel aan toe. Moest alleen lachen, moeders harder slaan en ik harder lachen, Zus in broek geplast van het lachen. Was gelijk de laatste keerquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:38 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
![]()
![]()
jaaaa, wat dat betreft zijn ze allemaal wel uitgekookd die kids
[..]
ik ook, niet dat we in elkaar werden getimmerd, maar een tik tegen m'n billen heb ik vaak genoeg gehad hoor, ik was niet moeilijk opvoedbaar, maar ik deed nogal wild, en mijn moeder wilde nooit dat ik me vuil maakte
dat geloof ik gelijk, de beste stuurlui staan altijd aan wal. maar als een kind compleet doordraaid moet je als ouder toch ook bij jezelf kijken!quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:40 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
da's makkelijk gezegd als je zelf geen kids hebt hoor, en dat zeg ik uit ervaring, van toen ik nog geen kids had, ik zei vaak genoeg tegen Mark: zoals schoonzus tegen haar kids doet, zou ik nooit doen. eeeeeeeehhhmmmm
dat is ook zo, die van mij draaien niet door gelukkig, dus we zullen het wel niet zo verkeerd doen, maar er zijn van die momenten.......... grrrrrrr, dan wenste ik dat ik toch behang had genomenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:41 schreef bollokus het volgende:
[..]
dat geloof ik gelijk, de beste stuurlui staan altijd aan wal. maar als een kind compleet doordraaid moet je als ouder toch ook bij jezelf kijken!
tuurlijk heb je yte maken met situaties, Ben ook van mening dat kind een eigen mening mag hebben, maar binnen de regelsquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:40 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
da's makkelijk gezegd als je zelf geen kids hebt hoor, en dat zeg ik uit ervaring, van toen ik nog geen kids had, ik zei vaak genoeg tegen Mark: zoals schoonzus tegen haar kids doet, zou ik nooit doen. eeeeeeeehhhmmmm
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:39 schreef superkokje het volgende:
[..]
hmmm, is ook niet helemaal waar hoor. Vriendin van mij heeft een zoon met een vorm van autisme, die kan echt zulke 'driftbuien' krijgen waar moeilijk mee om te gaan is hoor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:41 schreef bollokus het volgende:
[..]
dat geloof ik gelijk, de beste stuurlui staan altijd aan wal. maar als een kind compleet doordraaid moet je als ouder toch ook bij jezelf kijken!
zal ff kijken voor je, ben je bang dat de auto nat wordt?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:43 schreef bollokus het volgende:
muisje, gaat het regenen vanavond hier........
anders moet ik de auto nog binnen zetten....
ik heb het over kinderen die niet dergelijke kwalen hebben. Kinderen met autisme zijn altijd een verhaal apartquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
hmmm, is ook niet helemaal waar hoor. Vriendin van mij heeft een zoon met een vorm van autisme, die kan echt zulke 'driftbuien' krijgen waar moeilijk mee om te gaan is hoor.
die eigen mening ben ik het helemaal mee eens. Heb daar altijd open voor gestaan. Vonden ze op het consultatieburo bewonderenswaardig?. ik vind het ook heel normaal als je kind je op een normale manier wijst op oneerlijkheid of zoquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:42 schreef superkokje het volgende:
[..]
tuurlijk heb je yte maken met situaties, Ben ook van mening dat kind een eigen mening mag hebben, maar binnen de regels
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:44 schreef superkokje het volgende:
iedereen heeft zo zijn buien, hoort er ook bij. Kan ook leuk zijn (achteraf)
ligt ie al in een emmer waterquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ik had dus vandaag zo'n bui dat ik weer een pakkie peukjes ben gaan roken
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:42 schreef superkokje het volgende:
[..]
tuurlijk heb je yte maken met situaties, Ben ook van mening dat kind een eigen mening mag hebben, maar binnen de regels
he, deze vind ik wel grappig. Is namelijk de manier waarop de gemiddelde amerikaan zijn kind probeerd op te voeden, en daar hebben wij 'nuchtere' hollanders toch soms wel problemen meequote:Op donderdag 16 juni 2011 22:45 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
die eigen mening ben ik het helemaal mee eens. Heb daar altijd open voor gestaan. Vonden ze op het consultatieburo bewonderenswaardig?. ik vind het ook heel normaal als je kind je op een normale manier wijst op oneerlijkheid of zo
volgens mij zit ie in d'r longen nu, als ze een paar glazen water drinkt, liggen ze wel in 't waterquote:
Auto kan je veilig buiten laten staan hoorquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:43 schreef bollokus het volgende:
muisje, gaat het regenen vanavond hier........
anders moet ik de auto nog binnen zetten....
mijn zoon heeft ook een stoornis, daarom reageer ik ook anders. Maar heb ook een 'normale' zoon, dus weet ook hoe een normale opvoeding werktquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:44 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik heb het over kinderen die niet dergelijke kwalen hebben. Kinderen met autisme zijn altijd een verhaal apart
is ie niet waterdicht dan die auto? Of heeft ie nu het dak van z'n auto gehaald, nu ie weer een dak op zijn huis heeft?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Auto kan je veilig buiten laten staan hoorgeen druppel
Valt me nog mee dat je mij niet alle hoeken van Fok! hebt laten zien vanavondquote:
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ik had dus vandaag zo'n bui dat ik weer een pakkie peukjes ben gaan roken
hoezo? ieder individu heeft toch het recht een eigen mening te geven. Geeft al vroeg een vorm van verantwoording. Wil niet zeggen dat je je als ouder aan die mening convormeerd.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
he, deze vind ik wel grappig. Is namelijk de manier waarop de gemiddelde amerikaan zijn kind probeerd op te voeden, en daar hebben wij 'nuchtere' hollanders toch soms wel problemen mee
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Auto kan je veilig buiten laten staan hoorgeen druppel
witte wel wé dé kost? dés tog zuntquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat je mij niet alle hoeken van Fok! hebt laten zien vanavond![]()
Ik heb er nog vijf (-een want die steek ik nu op) de laatste verzuip ik als ik #MNVZW goed
van de 4x4 ligt het raam er uitquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:48 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
is ie niet waterdicht dan die auto? Of heeft ie nu het dak van z'n auto gehaald, nu ie weer een dak op zijn huis heeft?
dan heb je aardig door zitten paffenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat je mij niet alle hoeken van Fok! hebt laten zien vanavond![]()
Ik heb er nog vijf (-een want die steek ik nu op) de laatste verzuip ik als ik #MNVZW goed
maar hoe komt het, hopelijk niks gebeurt met je moeder of zo ??quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ik snap 'm ook niet helemaal wat Mary bedoelt hoor. Mijn kids hebben ook een eigen mening, waar ik het ook niet altijd mee eens ben, maar ze hoeven absoluut niet te vinden wat ik vind. Het moet wel binnen de perken blijven. Jongste had op school een kindje horen praten over buitenlanders, op een zeer negatieve manier (dat kind neemt de praat van zijn ouders over, ken die mensen wel), zij vond dat ie wel gelijk had. Nu weet dat kind totaal niet waar ze het over heeft, maar ik heb haar wel uitgelegd dat ze niet zomaar mag oordelen en de mening van een ander moet overnemenquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:49 schreef superkokje het volgende:
[..]
hoezo? ieder individu heeft toch het recht een eigen mening te geven. Geeft al vroeg een vorm van verantwoording. Wil niet zeggen dat je je als ouder aan die mening convormeerd.
stuur ze maar op naar Kaatje of mijquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:49 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
witte wel wé dé kost? dés tog zunt
dat dus, maar veel Nederlanders vinden het vreemd dat een gemid. Amerikaan met zijn 6 of 7 jarige of voor mijn part 12 jarig kind in discussie gaat over waarom hij/zij iets wel/niet wil. Hier is het al snel ouders wil is wet, en geen discussie mogelijk. In de US (voor wat ik persoonlijk heb meegekregen) wordt daar kids juist vroeg geleerd zelf verantwoording te nemen over hun doen en laten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:49 schreef superkokje het volgende:
[..]
hoezo? ieder individu heeft toch het recht een eigen mening te geven. Geeft al vroeg een vorm van verantwoording. Wil niet zeggen dat je je als ouder aan die mening convormeerd.
laatste die ik kocht 4,80 nu 5,00quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:49 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:49 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:53 schreef superkokje het volgende:
[..]
laatste die ik kocht 4,80 nu 5,00
dan zijn wij toevallig amerikaanse opvoeders, hé Ceetjequote:Op donderdag 16 juni 2011 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
dat dus, maar veel Nederlanders vinden het vreemd dat een gemid. Amerikaan met zijn 6 of 7 jarige of voor mijn part 12 jarig kind in discussie gaat over waarom hij/zij iets wel/niet wil. Hier is het al snel ouders wil is wet, en geen discussie mogelijk. In de US (voor wat ik persoonlijk heb meegekregen) wordt daar kids juist vroeg geleerd zelf verantwoording te nemen over hun doen en laten.
mocht mijn mening vroeger ook alrijd geven, wil niet zeggen dat er veel mee gedaan werd, maar werd wel geluisterdquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
dat dus, maar veel Nederlanders vinden het vreemd dat een gemid. Amerikaan met zijn 6 of 7 jarige of voor mijn part 12 jarig kind in discussie gaat over waarom hij/zij iets wel/niet wil. Hier is het al snel ouders wil is wet, en geen discussie mogelijk. In de US (voor wat ik persoonlijk heb meegekregen) wordt daar kids juist vroeg geleerd zelf verantwoording te nemen over hun doen en laten.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
stopte ook toen ik 50,- voor een slof moest betalen, 6 pakjes weggegeven. Nu weer 5 euro's uitgegeven
.....
Geld kan ik beter in kokjes foonfonds stoppen, krijgt ie nog sneller een echte foon mee
ik vind het knap van jequote:Op donderdag 16 juni 2011 22:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
![]()
zit hier minuten te vertalen..... Ja ik weet wat het kost, en ja het is zonde, maar minder erg om vier sigaretten te verzuipen dan 6 hele pakjes aan een verslaafde collega te geven
Goh, werk al meer dan vijf jaar niet meer in brabant, en nu krijg ik het dialect pas door
oeverloos overal met je kinderen over in discussie gaan is ook niet altijd even goed hoor, vind ik, en dat doe ik dus ook in bepaalde situaties echt niet. Zeker niet als het alleen maar hun zin doordrammen betreft.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:55 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dan zijn wij toevallig amerikaanse opvoeders, hé Ceetje
dat dusquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:59 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
oeverloos overal met je kinderen over in discussie gaan is ook niet altijd even goed hoor, vind ik, en dat doe ik dus ook in bepaalde situaties echt niet. Zeker niet als het alleen maar hun zin doordrammen betreft.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:59 schreef superkokje het volgende:
ga het voor gezien houden, Bevalt me wel dat vroeg naar bed gaan
morgen weer fris en fruitigquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:59 schreef superkokje het volgende:
ga het voor gezien houden, Bevalt me wel dat vroeg naar bed gaan
Wat ik bedoel is dat ik (persoonlijk dan) vindt dat mijn zusje vindt dat de Amerikaanse kids losgeslagen zijn omdat hun ouder 'alles' goed vinden, doordat ze altijd met de kids in discussie gaan. Het is een andere manier van opvoeden. En ik persoonlijk zou (als ik ze had) mijn kids een heel stuk strakker houden dan zij, en meer in discussie gaan met ze dan gewoon zeggen... Ik zeg 't dus zo is 't.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:51 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik snap 'm ook niet helemaal wat Mary bedoelt hoor. Mijn kids hebben ook een eigen mening, waar ik het ook niet altijd mee eens ben, maar ze hoeven absoluut niet te vinden wat ik vind. Het moet wel binnen de perken blijven. Jongste had op school een kindje horen praten over buitenlanders, op een zeer negatieve manier (dat kind neemt de praat van zijn ouders over, ken die mensen wel), zij vond dat ie wel gelijk had. Nu weet dat kind totaal niet waar ze het over heeft, maar ik heb haar wel uitgelegd dat ze niet zomaar mag oordelen en de mening van een ander moet overnemen
ik hoop hetquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:00 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
morgen weer fris en fruitig![]()
truste kokje, slaap lekker![]()
![]()
![]()
dat is dan ook weer het andere uiterste.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:59 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
oeverloos overal met je kinderen over in discussie gaan is ook niet altijd even goed hoor, vind ik, en dat doe ik dus ook in bepaalde situaties echt niet. Zeker niet als het alleen maar hun zin doordrammen betreft.
quote:
ooh, oke, maar ik ga bijvoorbeeld 's ochtends niet oeverloos discussiëren over het feit dat er een een jurkje aan wil dat ze al dagen aan heeft en in de wasmand ligt, dat bedoel ik. Of dat er in de supermarkt per se dat en dat gekocht moet worden, terwijl ik al weet dat ik het een week later kan weggooien omdat ze het niet lustenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ik (persoonlijk dan) vindt dat mijn zusje vindt dat de Amerikaanse kids losgeslagen zijn omdat hun ouder 'alles' goed vinden, doordat ze altijd met de kids in discussie gaan. Het is een andere manier van opvoeden. En ik persoonlijk zou (als ik ze had) mijn kids een heel stuk strakker houden dan zij, en meer in discussie gaan met ze dan gewoon zeggen... Ik zeg 't dus zo is 't.
ik denk dat er ook een middenweg is. Je wil opleggen is niet 'goed', uitleggen waarom je iets zo wil, kan wel. eindeloos discussiëeren zou ik ook niet doen. Denk dat je van kinderen best veel gedaan krijgt als je uitlegt waaromquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ik (persoonlijk dan) vindt dat mijn zusje vindt dat de Amerikaanse kids losgeslagen zijn omdat hun ouder 'alles' goed vinden, doordat ze altijd met de kids in discussie gaan. Het is een andere manier van opvoeden. En ik persoonlijk zou (als ik ze had) mijn kids een heel stuk strakker houden dan zij, en meer in discussie gaan met ze dan gewoon zeggen... Ik zeg 't dus zo is 't.
dat verwoord je goed, ik wist niet hoe ik het moest uitleggen. Ik leg ze mijn wil ook niet op, en ik leg dan ook idd uit waarom ik bepaalde dingen geen goed plan vind. Ik stel dan ook altijd een alternatief voor. Dat werkt meestal wel goedquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik denk dat er ook een middenweg is. Je wil opleggen is niet 'goed', uitleggen waarom je iets zo wil, kan wel. eindeloos discussiëeren zou ik ook niet doen. Denk dat je van kinderen best veel gedaan krijgt als je uitlegt waarom
Ja, en mijn amerikaanse vriendin zou dan zeggen, "OK, you want to wear that dress, you gotto wear that dress as dirty and smelly as it is", en "OK you want to have that for dinner, you get that for dinner and no dinner or anything else until you eat it"quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:03 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ooh, oke, maar ik ga bijvoorbeeld 's ochtends niet oeverloos discussiëren over het feit dat er een een jurkje aan wil dat ze al dagen aan heeft en in de wasmand ligt, dat bedoel ik. Of dat er in de supermarkt per se dat en dat gekocht moet worden, terwijl ik al weet dat ik het een week later kan weggooien omdat ze het niet lusten
quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik denk dat er ook een middenweg is. Je wil opleggen is niet 'goed', uitleggen waarom je iets zo wil, kan wel. eindeloos discussiëeren zou ik ook niet doen. Denk dat je van kinderen best veel gedaan krijgt als je uitlegt waarom
quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:06 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
dat verwoord je goed, ik wist niet hoe ik het moest uitleggen. Ik leg ze mijn wil ook niet op, en ik leg dan ook idd uit waarom ik bepaalde dingen geen goed plan vind. Ik stel dan ook altijd een alternatief voor. Dat werkt meestal wel goed
dat is dus wat ik ook wil zeggen dat mijn Amerikaanse vriendinnen proberen te doen met de opvoeding van hun kinderenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, en mijn amerikaanse vriendin zou dan zeggen, "OK, you want to wear that dress, you gotto wear that dress as dirty and smelly as it is", en "OK you want to have that for dinner, you get that for dinner and no dinner or anything else until you eat it"
quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef bollokus het volgende:
zo ik ga mezelf maar eens een beetje opvoeden en doessen tandenpoetsen en hup in mijn kaffos... na 9 weken weer in eigen bedje!
ciao ciao![]()
slaap lekker in je eigen bedje bol, does ze, poets ze en trusteeeeeeee (en niet in discussie gaan met jezelf hè, als jij morgen een vieze onderbroek aan wilt, gewoon aanhouden dat ding)quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef bollokus het volgende:
zo ik ga mezelf maar eens een beetje opvoeden en doessen tandenpoetsen en hup in mijn kaffos... na 9 weken weer in eigen bedje!
ciao ciao![]()
en het belangrijkste bij dit alles is, dat elk kind zijn eigen karakter heeft, de aanpak kan bij de één beter werken dan bij de ander en dan bedoel ik gewoon kinderen zonder stoornissen of zo. Elk kind is anders en gaat anders met je opvoeding om.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
[..]
dat is dus wat ik ook wil zeggen dat mijn Amerikaanse vriendinnen proberen te doen met de opvoeding van hun kinderen
geniet van je eigen bed, slaap lekkerquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef bollokus het volgende:
ciao ciao![]()
Ja, maar als je er vier hebt (zoals mijn zusje) ben je nogal snel geneigd om het ondanks de karakters van de kinderen op dezelfde manier aan te pakken. (Niet dat ik mijn zusje een slechte moeder vindt hoor, tegenovergesteld, zou alleen denk ik een betere moeder zijn als ze minder zou werken)quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:11 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
en het belangrijkste bij dit alles is, dat elk kind zijn eigen karakter heeft, de aanpak kan bij de één beter werken dan bij de ander en dan bedoel ik gewoon kinderen zonder stoornissen of zo. Elk kind is anders en gaat anders met je opvoeding om.
mijn oudste is heel rustig en is nogal besluiteloos, die heeft vaak een zetje in de rug nodigquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:11 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
en het belangrijkste bij dit alles is, dat elk kind zijn eigen karakter heeft, de aanpak kan bij de één beter werken dan bij de ander en dan bedoel ik gewoon kinderen zonder stoornissen of zo. Elk kind is anders en gaat anders met je opvoeding om.
zo was het hier ook. De oudste gaf nooit echt problemen, hem kon ik altijd wel uitleggen waarom iets niet netjes was, of waarom het beter zo kon. Die was en is ook heel rustig. De jongste pikte dat allemaal niet, die wilde zelf baas zijn, zei hij al toen hij 1 jaar was. Kon toen al duidelijk spreken en zeggen wat HIJ wildequote:Op donderdag 16 juni 2011 23:14 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
mijn oudste is heel rustig en is nogal besluiteloos, die heeft vaak een zetje in de rug nodig
de jongste daarentegen is er eentje die steeds tot het uiterste gaat, die moet ik ook totaal anders aanpakken, daar moet ik ook echt consequent tegen zijn. Discussiéren heeft met haar totaal geen nut, dan kan ze dagen blijven discussiëren. Alternatief voorstellen werkt bij haar het best (en haar computertijd verzetten)
al heb je zelf geen kinderen kun je nog wel weten hoe je het niet zou willen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
Ach en ik heb lekker makkelijk praten, alleen maar 'leen'-kids
yep, heel gek, dat schijnt heel vaak zo te zijn met de jongste, hoor ik van mijn vriendinnen ook. Mijn jongste wilde toen ze baby was ook absoluut niet in de box liggen. Als ik haar in zo'n wipstoeltje rechtop in de box zette was het goed, als madam maar alles in de gaten kon houden. En als zij toen al iets wilde, nou, dan wist de hele buurt het hoor. Ik heb heel wat moeten negeren van die dame, lag zij krijsend op haar bed omdat ze niet wilde slapen, zat ik beneden met mijn vingers in mijn oren en de TV hard aan en liet haar krijsen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:17 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zo was het hier ook. De oudste gaf nooit echt problemen, hem kon ik altijd wel uitleggen waarom iets niet netjes was, of waarom het beter zo kon. Die was en is ook heel rustig. De jongste pikte dat allemaal niet, die wilde zelf baas zijn, zei hij al toen hij 1 jaar was. Kon toen al duidelijk spreken en zeggen wat HIJ wilde
soms...........denk je. waar ben ik in hemelsnaam aan begonnenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:19 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
yep, heel gek, dat schijnt heel vaak zo te zijn met de jongste, hoor ik van mijn vriendinnen ook. Mijn jongste wilde toen ze baby was ook absoluut niet in de box liggen. Als ik haar in zo'n wipstoeltje rechtop in de box zette was het goed, als madam maar alles in de gaten kon houden. En als zij toen al iets wilde, nou, dan wist de hele buurt het hoor. Ik heb heel wat moeten negeren van die dame, lag zij krijsend op haar bed omdat ze niet wilde slapen, zat ik beneden met mijn vingers in mijn oren en de TV hard aan en liet haar krijsen.
Ik ga echt niet zeggen dat ik het beter weet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:18 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
al heb je zelf geen kinderen kun je nog wel weten hoe je het niet zou willen.
Het is alleen lastig als je ervan overtuigd bent het beter te weten dan mensen met kinderen![]()
ja, zeker als je oudste zo gemakkelijk was. Maarja, de jongste is ook heel spontaan en hulpvaardig. Ze verdedigt als een van de weinigen in de klas kinderen die de stempel "stom" hebben gekregen (die zitten in elke klas wel). Ze heeft 1x meegedaan aan plagerijen tegen een jongetje dat niet zo "snel" was als de rest. Die moeder was wanhopig. Was op kleuterschool, dus die van mij wist totaal niet waar ze mee bezig was: ja, iedereen ging lachen, dus dat was toch leuk. Tot ik uitlegde dat dat kindje het helemaal niet leuk vond en niet meer naar school wilde door die plagerijen. Een uur later komt ze naar me toe: mama, mag ik naar Bjorn fietsen, ik heb een tekening voor hem gemaakt en ik wil sorry gaan zeggen. Dat heb ik haar laten doen. Ik hoorde vervolgens van de juf dat daarna iedereen die dat kindje nog maar enigszins belachelijk probeerde te maken, het met die van ons aan de stok kreeg. Dat vind ik dan wel weer stoerquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:20 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
soms...........denk je. waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen
dat heb ik ook niet gelezen, maakte maar een grapje, omdat dat juist zo vaak gebeurd.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ga echt niet zeggen dat ik het beter weet.
Maar dat was ook heel stoer van haar om dat te doenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:23 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, zeker als je oudste zo gemakkelijk was. Maarja, de jongste is ook heel spontaan en hulpvaardig. Ze verdedigt als een van de weinigen in de klas kinderen die de stempel "stom" hebben gekregen (die zitten in elke klas wel). Ze heeft 1x meegedaan aan plagerijen tegen een jongetje dat niet zo "snel" was als de rest. Die moeder was wanhopig. Was op kleuterschool, dus die van mij wist totaal niet waar ze mee bezig was: ja, iedereen ging lachen, dus dat was toch leuk. Tot ik uitlegde dat dat kindje het helemaal niet leuk vond en niet meer naar school wilde door die plagerijen. Een uur later komt ze naar me toe: mama, mag ik naar Bjorn fietsen, ik heb een tekening voor hem gemaakt en ik wil sorry gaan zeggen. Dat heb ik haar laten doen. Ik hoorde vervolgens van de juf dat daarna iedereen die dat kindje nog maar enigszins belachelijk probeerde te maken, het met die van ons aan de stok kreeg. Dat vind ik dan wel weer stoer
quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:23 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, zeker als je oudste zo gemakkelijk was. Maarja, de jongste is ook heel spontaan en hulpvaardig. Ze verdedigt als een van de weinigen in de klas kinderen die de stempel "stom" hebben gekregen (die zitten in elke klas wel). Ze heeft 1x meegedaan aan plagerijen tegen een jongetje dat niet zo "snel" was als de rest. Die moeder was wanhopig. Was op kleuterschool, dus die van mij wist totaal niet waar ze mee bezig was: ja, iedereen ging lachen, dus dat was toch leuk. Tot ik uitlegde dat dat kindje het helemaal niet leuk vond en niet meer naar school wilde door die plagerijen. Een uur later komt ze naar me toe: mama, mag ik naar Bjorn fietsen, ik heb een tekening voor hem gemaakt en ik wil sorry gaan zeggen. Dat heb ik haar laten doen. Ik hoorde vervolgens van de juf dat daarna iedereen die dat kindje nog maar enigszins belachelijk probeerde te maken, het met die van ons aan de stok kreeg. Dat vind ik dan wel weer stoer
mijn schoonzus is een tijd lang echt wanhopig geweest. Gescheiden, vader woont in Duitsland dus daar gaan ze alleen in vakanties en lange weekenden naartoe. Door scheiding werden kids ook erg dwars, daarbij nog opgestookt door mijn schoonmoeder tegen hun moeder. Oudste dochter flink aan het puberen, als ze haar zin niet kreeg ramde ze alles in elkaar, dreigde uit het raam te springen, die kon het niet meer bolwerken. Op een dag belde schoonzus naar Mark, of die alsjeblieft wilde komen, ze hing al met 1 been uit het raam. Mark is onderaan het raam gaan staan en heeft gezegd: kom maar, spring dan, ja, springen, je bent toch zo'n stoere meid.......... Ze heeft nooit meer zulke kuren vertoond daarna.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:24 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat heb ik ook niet gelezen, maakte maar een grapje, omdat dat juist zo vaak gebeurd.![]()
je moest een weten hoeveel mensen wel wisten hoe ze mijn zoon aan moesten pakken, zonder te weten wat er aan de hand was. Dat is zo frustrerend.....
goed aangepaktquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:27 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
mijn schoonzus is een tijd lang echt wanhopig geweest. Gescheiden, vader woont in Duitsland dus daar gaan ze alleen in vakanties en lange weekenden naartoe. Door scheiding werden kids ook erg dwars, daarbij nog opgestookt door mijn schoonmoeder tegen hun moeder. Oudste dochter flink aan het puberen, als ze haar zin niet kreeg ramde ze alles in elkaar, dreigde uit het raam te springen, die kon het niet meer bolwerken. Op een dag belde schoonzus naar Mark, of die alsjeblieft wilde komen, ze hing al met 1 been uit het raam. Mark is onderaan het raam gaan staan en heeft gezegd: kom maar, spring dan, ja, springen, je bent toch zo'n stoere meid.......... Ze heeft nooit meer zulke kuren vertoond daarna.
Ik weet echt absoluut niet hoe je 'verantwoord' met kinderen omgaat. Ik ga gewoon op mijn intuitie af. Heb en zwaar gehandicapt buurjongetje die het geweldig vind om hier te zijn, mag gewoon op de piano rammen, moet je alleen (en probeer dat maar eens met een 10jarige) vasthouden als ie iets te enthousiast wordt en de boel iets te klein probeert te slaan. Andere buurjongetje is doof, komt hier geluiden luisteren (zit met zijn handjes voor de boxen). En dan mijn eigen nichtje.... (en echt zo'n slechte moeder is mijn zusje niet) wil graag bij mij komen wonen.... terwijl ze bij mij moet opruimen, helpen met koken en afwassen etc.....quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:24 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat heb ik ook niet gelezen, maakte maar een grapje, omdat dat juist zo vaak gebeurd.![]()
je moest een weten hoeveel mensen wel wisten hoe ze mijn zoon aan moesten pakken, zonder te weten wat er aan de hand was. Dat is zo frustrerend.....
quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik weet echt absoluut niet hoe je 'verantwoord' met kinderen omgaat. Ik ga gewoon op mijn intuitie af. Heb en zwaar gehandicapt buurjongetje die het geweldig vind om hier te zijn, mag gewoon op de piano rammen, moet je alleen (en probeer dat maar eens met een 10jarige) vasthouden als ie iets te enthousiast wordt en de boel iets te klein probeert te slaan. Andere buurjongetje is doof, komt hier geluiden luisteren (zit met zijn handjes voor de boxen). En dan mijn eigen nichtje.... (en echt zo'n slechte moeder is mijn zusje niet) wil graag bij mij komen wonen.... terwijl ze bij mij moet opruimen, helpen met koken en afwassen etc.....
Ik weet 't echt niet beter dan de pa's en ma's, maar probeer de kids die bij mij langs komen gewoon wel ff een paar goede uurtjes te geven
Maar dat zijn geen leuke dingen voor een tiener om mee geconfronteerd te worden. Is misschien voor nu opgelost, maar weet jij hoe het bij haar inwendig vreet? Gaat het nu goed met Mark's nichtje?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:27 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
mijn schoonzus is een tijd lang echt wanhopig geweest. Gescheiden, vader woont in Duitsland dus daar gaan ze alleen in vakanties en lange weekenden naartoe. Door scheiding werden kids ook erg dwars, daarbij nog opgestookt door mijn schoonmoeder tegen hun moeder. Oudste dochter flink aan het puberen, als ze haar zin niet kreeg ramde ze alles in elkaar, dreigde uit het raam te springen, die kon het niet meer bolwerken. Op een dag belde schoonzus naar Mark, of die alsjeblieft wilde komen, ze hing al met 1 been uit het raam. Mark is onderaan het raam gaan staan en heeft gezegd: kom maar, spring dan, ja, springen, je bent toch zo'n stoere meid.......... Ze heeft nooit meer zulke kuren vertoond daarna.
wat dacht je van exclusieve aandacht. Thuis moeten ze de aandacht van vader/moeder altijd delen met een ander. En vaders/moeders hebben niet altijd tijd/de puf om exclusieve tijd 1 op 1 met elk kind door te brengenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik weet echt absoluut niet hoe je 'verantwoord' met kinderen omgaat. Ik ga gewoon op mijn intuitie af. Heb en zwaar gehandicapt buurjongetje die het geweldig vind om hier te zijn, mag gewoon op de piano rammen, moet je alleen (en probeer dat maar eens met een 10jarige) vasthouden als ie iets te enthousiast wordt en de boel iets te klein probeert te slaan. Andere buurjongetje is doof, komt hier geluiden luisteren (zit met zijn handjes voor de boxen). En dan mijn eigen nichtje.... (en echt zo'n slechte moeder is mijn zusje niet) wil graag bij mij komen wonen.... terwijl ze bij mij moet opruimen, helpen met koken en afwassen etc.....
Ik weet 't echt niet beter dan de pa's en ma's, maar probeer de kids die bij mij langs komen gewoon wel ff een paar goede uurtjes te geven
He, dus dat ga je nu toch wel ff volhouden? Dit draadje volkrassen, nog 26 minuten voordat ik de peukjes moet verzuipen (en voor jou een kansje om een draadje te beginnen)quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef kaatje50 het volgende:
ik ga onze opvoedsessie ook beïndigen, topic is bijna vol![]()
lekker slapen voor straks![]()
ja, wij hebben haar ook aangeraden naar een psycholoog te gaan. Mijn schoonzus zei altij: maar wij hebben nooit ruzie gemaakt, nee, alsof kids niet doorhebben dat het in huis niet lekker loopt tussen pa en ma. Als wij er kwamen, dan voelde je de spanning nog hangen tussen die twee, laat staan een kind dat er altijd tussen zit. Ze heeft een tijdje bij een speciale kinder psycholoog gelopen, en het gaat nu gewoon heel goed. Maar dat hield ook in dat mijn schoonzus bepaalde dingen heeft moeten aanpassen. Consequent zijn bijvoorbeeld, en duidelijk grenzen aangeven, dat deed ze namelijk nooit (als ze alles maar mogen, dan zijn ze wel tevreden). En zo werkt het ook niet altijd, want ze wilde meer en meerquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar dat zijn geen leuke dingen voor een tiener om mee geconfronteerd te worden. Is misschien voor nu opgelost, maar weet jij hoe het bij haar inwendig vreet? Gaat het nu goed met Mark's nichtje?
ik wil best nog een peuk meeroken, maar ga echt geen nieuw draadje openenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
He, dus dat ga je nu toch wel ff volhouden? Dit draadje volkrassen, nog 26 minuten voordat ik de peukjes moet verzuipen (en voor jou een kansje om een draadje te beginnen)
Ligt met dit nichtje (maar ik kan het fout hebben) denk ik net ff anders. Waren met z'n allen in Disney, meiske had laarsjes die lek waren, en het was nat en koud dus koude natte voetjes. Tegen zusje gezegd ze moet nieuwe schoentjes hebben, geen geld voor zegt zusje. OK geef ik haar wel nieuwe schoentjes. Lopen winkel binnen, oudste, maar mama als zij nieuwe schoenen krijgt, mag ik die toch ook wél. Zusje koopt nieuwe sokken & nieuwe schoenen voor oudste (die gewoon goede schoenen had), en ik voor haar zusje.....quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
wat dacht je van exclusieve aandacht. Thuis moeten ze de aandacht van vader/moeder altijd delen met een ander. En vaders/moeders hebben niet altijd tijd/de puf om exclusieve tijd 1 op 1 met elk kind door te brengen
truste Kaatje, slaap lekker, tot morgenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef kaatje50 het volgende:
ik ga onze opvoedsessie ook beïndigen, topic is bijna vol![]()
lekker slapen voor straks![]()
He kom op.... doe nog een peukje mee.... mocht je LAPO hebbenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik wil best nog een peuk meeroken, maar ga echt geen nieuw draadje openen
wel fijn dat ze hulp gekregen heeft en dat het geholpen heeft. Kinderen zijn altijd de dupe bij een scheiding. Hoe netjes je het ook doetquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, wij hebben haar ook aangeraden naar een psycholoog te gaan. Mijn schoonzus zei altij: maar wij hebben nooit ruzie gemaakt, nee, alsof kids niet doorhebben dat het in huis niet lekker loopt tussen pa en ma. Als wij er kwamen, dan voelde je de spanning nog hangen tussen die twee, laat staan een kind dat er altijd tussen zit. Ze heeft een tijdje bij een speciale kinder psycholoog gelopen, en het gaat nu gewoon heel goed. Maar dat hield ook in dat mijn schoonzus bepaalde dingen heeft moeten aanpassen. Consequent zijn bijvoorbeeld, en duidelijk grenzen aangeven, dat deed ze namelijk nooit (als ze alles maar mogen, dan zijn ze wel tevreden). En zo werkt het ook niet altijd, want ze wilde meer en meer
He neeeeee, peuters die rokenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |