Nora was hier ook tot een week of 20 favoriet; en toen ineens niet meer... terwijl ik het nog steeds een supermooie en leuke naam vind. We zijn toch geswitched, omdat die andere naam ineens DE naam voelde..quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Geef je lief een kans om even te wennen aan Saar, wickie. Wij hebben de naam uiteindelijk ook nog veranderd, hè? Terwijl ik heel zeker was van Nora.
ben erg benieuwd wat je van onze uiteindelijk keuze vind danquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind Nora wel mooi, maar ook een beetje saai, geloof ik.
Grappig is het hoe dat werkt, hè? Zo vond ik Raf bijvoorbeeld ook altijd een heel leuk naam, maar Ivan zou toch écht geen Raf zijn!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:01 schreef Keshet het volgende:
Claudia, ik vind Lena ook écht een Lena en helemaal geen Nora!![]()
Dat heb ik ook.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig is het hoe dat werkt, hè? Zo vond ik Raf bijvoorbeeld ook altijd een heel leuk naam, maar Ivan zou toch écht geen Raf zijn!
.
Ik ga niet raden, ben veel te bang dat ik per ongeluk de goede naam raad!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou het duurt vast niet heeeeel lang meer; maar verwacht toch binnen 2 maanden de naam hier volledig te spammen
ben wel heel benieuwd wat mensen verwachten
haha nou je kan natuurlijk een PM sturen met je verdenkingquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:27 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik ga niet raden, ben veel te bang dat ik per ongeluk de goede naam raad!
NEE. sterker nog ze mogen het niet weten voor dat ik beeb heb uitgepoept.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:19 schreef calilov3 het volgende:
Doen jullie daarwat op uit? Ouders en schoonouders?
Ik ook niet, maarquote:Op maandag 20 juni 2011 18:24 schreef trui het volgende:
ik zou die er ook echt niet in betrekken hoor!
die gaf echt een antwoord van: we'll find another one mom... ik keek echt zo vanquote:
WHAT??? (schoon)ouders horen de naam inderdaad wel als het zover is. Helemaal niks over te zeggen. En omn ze nu maar meteen af te keurenquote:Op maandag 20 juni 2011 18:27 schreef calilov3 het volgende:
[..]
die gaf echt een antwoord van: we'll find another one mom... ik keek echt zo van! nee!!! mijn eerste naam stoot je niet van de troon, en nu ben ik eigenwijs
![]()
no you won't !!!quote:Op maandag 20 juni 2011 18:27 schreef calilov3 het volgende:
[..]
die gaf echt een antwoord van: we'll find another one mom... ik keek echt zo van! nee!!! mijn eerste naam stoot je niet van de troon, en nu ben ik eigenwijs
![]()
haha ja, doe ik ook wel... Ik blijf gewoon bij mijn suggesties, enquote:Op maandag 20 juni 2011 18:29 schreef bitterend het volgende:
[..]
no you won't !!!
op je strepen staan! zij went er wel aan hoor...maar als het jou lievelingsnaam is moet je echt voet bij stuk houden!
we hadden toen ik net positief had getest ook een naam bedacht..toen ik die aan mijn moeder vertelde zei ze "krijg je een Arabisch kind?"
tja...we hebben nu wel een andere naam (niet hierdoor) en die vertel ik ECHT NIET!
maar ik wil niet eindigen met een samantha kimberly madisonquote:Op maandag 20 juni 2011 18:37 schreef Kleurdoos het volgende:
toch denk je er anders over als je eenmaal echt zwanger bent hoor Callilov! ik had ook allemaal jongensnamen die ik wilde en toen t een jongen bleek, wilde ik er geen enkele meer
klooien met meerdere namen, we hebben een nederlandse, een engelse en een superoudhollandse nuquote:Op maandag 20 juni 2011 18:41 schreef Kyara het volgende:
Ik ben bang dat we hier dezelfde kant op gaan als bij KD. Manlief gaat voor engelse namen en ik voor Frans/Nederlandse.
Gelukkig hebben we nog even.
2e naam staat voor mij al vast. Wordt een vernoeming naar mijn overleden vader.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
klooien met meerdere namen, we hebben een nederlandse, een engelse en een superoudhollandse nu
dus hij krijgt er 3, net als Elin
hebben wij ook, bij allebei de meiden worden de 2e namen vernoemt, naar mn zusje en moeder die zijn overleden, was mijn vriends idee ik wou het eerst zelf niet maar nu wel.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
2e naam staat voor mij al vast. Wordt een vernoeming naar mijn overleden vader.
ja we zijn er al uitquote:Op maandag 20 juni 2011 19:10 schreef Ssserpente het volgende:
KD, je was er al uit, he?
Ik vind Romke zo leuk.
Een kerel een eindje verder in de straat zei: "Lente? Okeeeee" (met de klemtoon op de laatste e). "Apart, zo in de herfst."quote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Zijn er hier nou ook mensen die echt negatieve reacties hebben gekregen op de naam die ze voor hun kind hebben uitgekozen? En dan bedoel ik na de geboorte, dus niet zoals bij callilov dat oma gewoon een vinger in de pap wil hebben bij het uitkiezen van een naam. Lijkt me zo pijnlijk als mensen echt de naam waar jij 100% zeker van bent, gewoon afschieten.
Meerdere mensen gehad die totaaaal niet wisten wat ze moesten zeggen, en die mensen zeiden dan ook maar helemaal niks op het horen van de naamquote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Zijn er hier nou ook mensen die echt negatieve reacties hebben gekregen op de naam die ze voor hun kind hebben uitgekozen? En dan bedoel ik na de geboorte, dus niet zoals bij callilov dat oma gewoon een vinger in de pap wil hebben bij het uitkiezen van een naam. Lijkt me zo pijnlijk als mensen echt de naam waar jij 100% zeker van bent, gewoon afschieten.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de naam Willow verschrikkelijk vinden, maar het ergste wat ik heb gehoord is "Ohja. Ja. Eh. Apart...." Dat is dan ook wel duidelijk natuurlijkquote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Mijn vader is in 1945 geboren en heeft bewust de initialen R A F gekregen.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn oma zegt het elke keer weer: Hoe kom je toch aan de naam R af? Ik kan alleen maar denken aan Royal Air Force."
Dat idd, maak ik wel mee. Ik vind het niet erg, het zijn nu eenmaal geen doorsnee namen en daar is ok een reden voor natuurlijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:27 schreef innepin het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de naam Willow verschrikkelijk vinden, maar het ergste wat ik heb gehoord is "Ohja. Ja. Eh. Apart...." Dat is dan ook wel duidelijk natuurlijkmaar nog redelijk diplomatiek verantwoord. Echt hardop zeggen dat men het een lelijke naam vindt, heb ik nog niet meegemaakt.
ik vond t nog redelijk snel, ik bedoel, met 21 weken, gefixt!quote:
Alleen de collega van mijn vriend die zei: ow, zo heet onze hondquote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Nou ja, vond hij het in ieder geval een mooie naam.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alleen de collega van mijn vriend die zei: ow, zo heet onze hond
haha, ja, voor een hond dan tochquote:Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nou ja, vond hij het in ieder geval een mooie naam.
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:04 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Een kerel een eindje verder in de straat zei: "Lente? Okeeeee" (met de klemtoon op de laatste e). "Apart, zo in de herfst."
Grappig, dat was precies wat ik eigenlijk ook dacht. We hebben weloverwogen en bewust gekozen voor Isa en het is ook echt een Isaquote:Op maandag 20 juni 2011 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
haha, ja, voor een hond dan toch
Maar eerlijk gezegd boeit het me echt helemaal niet wat andere vinden. Voor ons is het de mooiste en juiste naam voor dit meisje en ze is gewoon echt Senna. Punt. Dat zal best niet iedereen mooi vinden, maar je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Geen behoefte aan ook
als ik 't me goed herinner was dat ook mijn reactie toen ik jullie naam voor 't eerst las, Sserpente...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:27 schreef TimeJumper het volgende:
Wheheheheeh `apart zo in de Herfst`
Hilarisch.
![]()
ik blijf 't grappig vinden dat jouw R zo ontzettend veel lijkt op de beste vriend van Willem, die R aphaël heet (hetgeen regelmatig tot R af afgekort wordt).quote:Op maandag 20 juni 2011 20:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn oma zegt het elke keer weer: Hoe kom je toch aan de naam R af? Ik kan alleen maar denken aan Royal Air Force."
bij ons waren er wel wat mensen die de naam van onze oudste maar niks vonden. dat heeft me weinig gedaan hoor, wij waren en zijn er nog steeds heel blij mee.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Nou ja, zoiets zeg je toch niet. Denken is prima, maar hardop zeggen tegen de moeder??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:28 schreef Estrys het volgende:
Vorige week iemand tegen mij over onze zoon: ik noem hem gewoon Sebastian hoor want Seb vind ik niks. Dat is toch geen naam. Nou ik vind Ria ook geen mooie naam
En ze zegt het dus iedere keer op familiefeestjes, tegen alle mensen die erbij staan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:39 schreef debuurvrouw het volgende:
wat debiel! hij héét toch zo? kan mijn vriendin Annechien ook wel Trees noemen omdat ik het geen naam vind, maar zo heet ze gewoon niet. buiten dat iemand gewoon heet zoals ie heet.
(ik heb alleen moeite met Dilano enzo, geef het eerlijk toe dat ik dat lastig uit mijn strot krijg. Hey Jongetje!)
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:41 schreef She-Wolf het volgende:
Met dilano/ dylano/dielahno heb ik geen moeite. De enige naam die ik echt niet uit mn strot krijg is Joost. En dat is best lastig wanneer je 18 bent en je vriendje zo heet.
groot gelijk, wat een belachelijke actie!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:44 schreef Estrys het volgende:
En ze zegt het dus iedere keer op familiefeestjes, tegen alle mensen die erbij staan.
Nou weet ik sinds kort haar volledige naam. De volgende keer zeg ik: ik noem jou Hendrika hoor want Ria vind ik niks, Dat is toch geen naam.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:46 schreef trui het volgende:
[..]haha nou ik zou liever een joost als vriend hebben dan een delano, dat vind ik zo lelijk!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind delano in al z'n varianten ook een lelijke naam.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Eens!
Waarom Joost dan She-Wolf?
Estrys, ik zou haar, als ze dat werkelijk doet, met de meest debiele namen aan gaan spreken voortaan!
Hendrikje, of gewoon Dirk voor de makkelijk!
d'r broertje heet Ricardo of iets in die trant. Dus het is bedoeld als engels. denk ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:55 schreef She-Wolf het volgende:
Is toch niet zo bijzonder? Rianne met een a dus. Net als Marianne of Marianna.
Hier in de buurt woont trouwens een meisje waar mijn dochter wel eens mee speelt en ik denk altijd dat ze'Marihuana' heet. Het zal vast niet, maar zo klinkt het wel. En het is gewoon een heel blond, oerhollands meisje he. Ik heb al eens gevraagd of ze haar naam op wilde schrijven voor me, maar dat lukte haar niet.
Ik heb echt al 15 x gevraagd hoe ze heet en ik kan er echt niks anders van maken.
Ricardo is toch helemaal niet engels?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:02 schreef debuurvrouw het volgende:
d'r broertje heet Ricardo of iets in die trant. Dus het is bedoeld als engels. denk ik.
nee,quote:
ja precies.quote:
Marie-Johanna?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:55 schreef She-Wolf het volgende:
Is toch niet zo bijzonder? Rianne met een a dus. Net als Marianne of Marianna.
Hier in de buurt woont trouwens een meisje waar mijn dochter wel eens mee speelt en ik denk altijd dat ze'Marihuana' heet. Het zal vast niet, maar zo klinkt het wel. En het is gewoon een heel blond, oerhollands meisje he. Ik heb al eens gevraagd of ze haar naam op wilde schrijven voor me, maar dat lukte haar niet.
Ik heb echt al 15 x gevraagd hoe ze heet en ik kan er echt niks anders van maken.
Nee, dat is het ook niet.quote:
Daar begon ik mee.quote:
met een splaakgeblekquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:57 schreef BarbieQ het volgende:
En dan blijkt ze gewoon Marianne te heten
Verward en beduusd... nog steeds geen uitkomstquote:Op woensdag 22 juni 2011 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Joehoe, wickie, hoe staat het op het namenfront?
is dat zo? ik ken geen een Isa (behalve die hondquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik vind Mette een goede keuze Wickie; Isa is ook heeeeel mooi, maar hoor je toch wel erg veel...
Nou dit. Wickie zoiets is toch helemaal niet erg? Voor mij zou dit absoluut geen reden zijn om een hele leuke naam te gaan wijzigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je had die naam toch al? Gewoon zeggen dat jullie hem al hadden en lachen over die keer aan tafel dat je schoonzusje zomaar ineens die naam noemde.
Het zal je lot maar zijn, als dochter...quote:
quote:
Zitten best leuke namen tussen toch?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]alles, echt.
Kimberley
Djayson
Djayden
Liejam
Beautifull <-- let op de laatste L Hope
Chanel
Chanelly
D'Shontay
Leshaika
Leshitia
Djoey
Samantha
Britney
Ricardo
kevin
Wesley
ook vast goede opties voor je?
Vind het een beetje raar dat je dat zegt..quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat het een minder leuke naam is. Beetje pauper zeg maar...
Je vroeg toch wat er mis mee was?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:25 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Vind het een beetje raar dat je dat zegt..
Ik ook!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Toen ik net een beetje Engels kon vond ik de namen Faith & Hope ook prachtig! En als ik oooooooit in een later leven meisjes zou krijgen zou ik ze zo noemen.
Nou ja, niet perse een hoerenaam.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:36 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Ik was niet echt serieus, ik vind Destiny ook een hoerennaam.![]()
Als ik later ooit een kindje krijg en het is een meisje noem ik haar Sophie
Nee maar je snapt denk ik wel wat ik bedoelquote:
Dat vind ik dus niksquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:41 schreef amaranta het volgende:
Ja ik vond vroeger Dimitri wel een leuke naam.
Ik mis een h, dus iets van Dimitrhy of dymatreyhquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:46 schreef Kleurdoos het volgende:
zo heet mijn broer, maar dan met een Y aan t eind
en ik wilde vroeger ook Virginia Andrews namen hoor
Ruby, Dawn, Audrina,Melody,CinnamonStar, Jade, Cat whatever
Coke en SM hoer, een gewone hoer is niet goed genoeg voor die naam.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Sophie wordt de nieuwe hoerennaam want er worden nu zoveel kindjes geboren die zo genoemd worden dus dat moet wel!
SsserpenteGMTA!!!
Staan die namen ook met spatie op hun paspoort?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:08 schreef Ssserpente het volgende:
Kennissen van ons hebben een M ingès (j) en een R avenna (m).
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Sophie wordt de nieuwe hoerennaam want er worden nu zoveel kindjes geboren die zo genoemd worden dus dat moet wel!
haha dat zou, na jouw verhalen, maar zo kunnenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:49 schreef Kleurdoos het volgende:
ik gok op een Jayden of Angel voor mijn zusje
Ja he! Ik kende hem niet, maar ik zag pas een kaartje. Het heeft iets scandinavisch, is origineel maar niet moeilijk en heeft een hele mooie klank!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha dat zou, na jouw verhalen, maar zo kunnen
Jula is mooi (L)... pfff die vind ik zelfs heeeeeeeel mooi..
Da's beter dan direct afbranden, toch?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:58 schreef wickie het volgende:
PM, ik vind het een hele mooie naam, maar vriendlief reageerde maar lauwtjes net
Klopt! Is een groot warenhuis hier in Zwedenquote:
Ik 'kende' alleen Isa Hoes, toen we Isa kregen... Nu komt ze met een andere Isa en een Isabella in de klas.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:30 schreef Asyniur het volgende:
Ik ken diverse Isa's maar ook een Isha (Iessjaa)
Vind ik ook, dat vind ik ook van Marin. Alleen ik stelde me voor dat ik dan in de supermarkt of op het schoolplein die naam zou moeten roepen, en toen vond ik 'm minder.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:38 schreef RockabeIIa het volgende:
ik vind MEIRION & MERRION ook wel erg leuk hoor. Klinkt mooi in elk geval.
Dat zou ik iig eerder doen dan Mario!quote:Op maandag 27 juni 2011 10:15 schreef Kleurdoos het volgende:
je kan ook gewoon Maria als tweede naam doen..kan best.
ik ook, ik kan niet anders dan aan die kleine dikke pizzabakker denken.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zou ik iig eerder doen dan Mario!![]()
En Maria is denk ik een van de meeste gebruikte meisjesnamen voor een vernoeming bij Jongens.
Ik juist niet anders dan die kleine loodgieter...quote:Op maandag 27 juni 2011 10:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik ook, ik kan niet anders dan aan die kleine dikke pizzabakker denken.
dat is ook de 2e naam van Kobus van oeks.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Arie.Als jongensvariant van Maria. Marien ken ik ook als jongensnaam.
aaaaram van de rest vond ik wel een lekkerding vroeger...quote:Op maandag 27 juni 2011 16:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat is ook de 2e naam van Kobus van oeks.
en Aaaram, Callilov, alleen wilde ik die naam niet omdat ons veulen zo heette
Dan zijn het vast geen mooie namen, want dan werden ze wel vaker gegeven.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:12 schreef Kleurdoos het volgende:
volgens meertens, in 2010 49 geboortes met de 1e naam en 5 met de 2e naam
Klopt!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:24 schreef Grijs het volgende:
[..]
Dan zijn het vast geen mooie namen, want dan werden ze wel vaker gegeven.
omdat die, net als jullie tweede naam maar 2 keer was gegeven in de afgelopen twee jaar.quote:
ja maar dat klopt dus niet, want die van ons is vorig jaar 5 keer gegeven en de naam marlien maar 5 x in 2 jaar.. dus je grapje is echt keistomquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
omdat die, net als jullie tweede naam maar 2 keer was gegeven in de afgelopen twee jaar.![]()
sorry. grapje.![]()
*wegsluipt voor hormonen*
Je kan het net zo goed vertellen want over 2 weken heb je toch weer andere namenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Anyroad, nu de naam echt vaststaat:
we hadden eerst
....... Midas Ture
vervolgens werd dat
...... Ambrozius
toen
.......... Ian Ambrose
en nu hebben we
............ ..................
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:43 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Klopt!
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/marlien
5 x in de afgelopen 2 jaar
muaha
de eerste naam is anders altijd hetzelfde gebleven, witty ass motherfuckerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:37 schreef BarbieQ het volgende:
[..]
Je kan het net zo goed vertellen want over 2 weken heb je toch weer andere namen
ik aan ren je rot.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ik aan ambrozijn
(voedsel en drank voor de goden)
mooie klank heeft het
Joop... Moet ik aan de uitdrukking 'grote jopen hebben' denken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:09 schreef Lottekoekkie het volgende:
Overigens, gisteren een jochie geboren een straat verderop,kereltje van 8,5 pond en hij heeft de passende naam Joop.
Ik ken de ouders en het klopt gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |