hebben wij ook, bij allebei de meiden worden de 2e namen vernoemt, naar mn zusje en moeder die zijn overleden, was mijn vriends idee ik wou het eerst zelf niet maar nu wel.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
2e naam staat voor mij al vast. Wordt een vernoeming naar mijn overleden vader.
ja we zijn er al uitquote:Op maandag 20 juni 2011 19:10 schreef Ssserpente het volgende:
KD, je was er al uit, he?
Ik vind Romke zo leuk.
Een kerel een eindje verder in de straat zei: "Lente? Okeeeee" (met de klemtoon op de laatste e). "Apart, zo in de herfst."quote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Zijn er hier nou ook mensen die echt negatieve reacties hebben gekregen op de naam die ze voor hun kind hebben uitgekozen? En dan bedoel ik na de geboorte, dus niet zoals bij callilov dat oma gewoon een vinger in de pap wil hebben bij het uitkiezen van een naam. Lijkt me zo pijnlijk als mensen echt de naam waar jij 100% zeker van bent, gewoon afschieten.
Meerdere mensen gehad die totaaaal niet wisten wat ze moesten zeggen, en die mensen zeiden dan ook maar helemaal niks op het horen van de naamquote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Zijn er hier nou ook mensen die echt negatieve reacties hebben gekregen op de naam die ze voor hun kind hebben uitgekozen? En dan bedoel ik na de geboorte, dus niet zoals bij callilov dat oma gewoon een vinger in de pap wil hebben bij het uitkiezen van een naam. Lijkt me zo pijnlijk als mensen echt de naam waar jij 100% zeker van bent, gewoon afschieten.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de naam Willow verschrikkelijk vinden, maar het ergste wat ik heb gehoord is "Ohja. Ja. Eh. Apart...." Dat is dan ook wel duidelijk natuurlijkquote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Mijn vader is in 1945 geboren en heeft bewust de initialen R A F gekregen.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn oma zegt het elke keer weer: Hoe kom je toch aan de naam R af? Ik kan alleen maar denken aan Royal Air Force."
Dat idd, maak ik wel mee. Ik vind het niet erg, het zijn nu eenmaal geen doorsnee namen en daar is ok een reden voor natuurlijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:27 schreef innepin het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de naam Willow verschrikkelijk vinden, maar het ergste wat ik heb gehoord is "Ohja. Ja. Eh. Apart...." Dat is dan ook wel duidelijk natuurlijkmaar nog redelijk diplomatiek verantwoord. Echt hardop zeggen dat men het een lelijke naam vindt, heb ik nog niet meegemaakt.
ik vond t nog redelijk snel, ik bedoel, met 21 weken, gefixt!quote:
Alleen de collega van mijn vriend die zei: ow, zo heet onze hondquote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Nou ja, vond hij het in ieder geval een mooie naam.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alleen de collega van mijn vriend die zei: ow, zo heet onze hond
haha, ja, voor een hond dan tochquote:Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nou ja, vond hij het in ieder geval een mooie naam.
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:04 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Een kerel een eindje verder in de straat zei: "Lente? Okeeeee" (met de klemtoon op de laatste e). "Apart, zo in de herfst."
Grappig, dat was precies wat ik eigenlijk ook dacht. We hebben weloverwogen en bewust gekozen voor Isa en het is ook echt een Isaquote:Op maandag 20 juni 2011 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
haha, ja, voor een hond dan toch
Maar eerlijk gezegd boeit het me echt helemaal niet wat andere vinden. Voor ons is het de mooiste en juiste naam voor dit meisje en ze is gewoon echt Senna. Punt. Dat zal best niet iedereen mooi vinden, maar je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Geen behoefte aan ook
als ik 't me goed herinner was dat ook mijn reactie toen ik jullie naam voor 't eerst las, Sserpente...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:27 schreef TimeJumper het volgende:
Wheheheheeh `apart zo in de Herfst`
Hilarisch.
![]()
ik blijf 't grappig vinden dat jouw R zo ontzettend veel lijkt op de beste vriend van Willem, die R aphaël heet (hetgeen regelmatig tot R af afgekort wordt).quote:Op maandag 20 juni 2011 20:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn oma zegt het elke keer weer: Hoe kom je toch aan de naam R af? Ik kan alleen maar denken aan Royal Air Force."
bij ons waren er wel wat mensen die de naam van onze oudste maar niks vonden. dat heeft me weinig gedaan hoor, wij waren en zijn er nog steeds heel blij mee.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef Mula het volgende:
Nou ja, zoiets zeg je toch niet. Denken is prima, maar hardop zeggen tegen de moeder??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:28 schreef Estrys het volgende:
Vorige week iemand tegen mij over onze zoon: ik noem hem gewoon Sebastian hoor want Seb vind ik niks. Dat is toch geen naam. Nou ik vind Ria ook geen mooie naam
En ze zegt het dus iedere keer op familiefeestjes, tegen alle mensen die erbij staan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:39 schreef debuurvrouw het volgende:
wat debiel! hij héét toch zo? kan mijn vriendin Annechien ook wel Trees noemen omdat ik het geen naam vind, maar zo heet ze gewoon niet. buiten dat iemand gewoon heet zoals ie heet.
(ik heb alleen moeite met Dilano enzo, geef het eerlijk toe dat ik dat lastig uit mijn strot krijg. Hey Jongetje!)
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:41 schreef She-Wolf het volgende:
Met dilano/ dylano/dielahno heb ik geen moeite. De enige naam die ik echt niet uit mn strot krijg is Joost. En dat is best lastig wanneer je 18 bent en je vriendje zo heet.
groot gelijk, wat een belachelijke actie!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:44 schreef Estrys het volgende:
En ze zegt het dus iedere keer op familiefeestjes, tegen alle mensen die erbij staan.
Nou weet ik sinds kort haar volledige naam. De volgende keer zeg ik: ik noem jou Hendrika hoor want Ria vind ik niks, Dat is toch geen naam.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:46 schreef trui het volgende:
[..]haha nou ik zou liever een joost als vriend hebben dan een delano, dat vind ik zo lelijk!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind delano in al z'n varianten ook een lelijke naam.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Eens!
Waarom Joost dan She-Wolf?
Estrys, ik zou haar, als ze dat werkelijk doet, met de meest debiele namen aan gaan spreken voortaan!
Hendrikje, of gewoon Dirk voor de makkelijk!
d'r broertje heet Ricardo of iets in die trant. Dus het is bedoeld als engels. denk ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:55 schreef She-Wolf het volgende:
Is toch niet zo bijzonder? Rianne met een a dus. Net als Marianne of Marianna.
Hier in de buurt woont trouwens een meisje waar mijn dochter wel eens mee speelt en ik denk altijd dat ze'Marihuana' heet. Het zal vast niet, maar zo klinkt het wel. En het is gewoon een heel blond, oerhollands meisje he. Ik heb al eens gevraagd of ze haar naam op wilde schrijven voor me, maar dat lukte haar niet.
Ik heb echt al 15 x gevraagd hoe ze heet en ik kan er echt niks anders van maken.
Ricardo is toch helemaal niet engels?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:02 schreef debuurvrouw het volgende:
d'r broertje heet Ricardo of iets in die trant. Dus het is bedoeld als engels. denk ik.
nee,quote:
ja precies.quote:
Marie-Johanna?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:55 schreef She-Wolf het volgende:
Is toch niet zo bijzonder? Rianne met een a dus. Net als Marianne of Marianna.
Hier in de buurt woont trouwens een meisje waar mijn dochter wel eens mee speelt en ik denk altijd dat ze'Marihuana' heet. Het zal vast niet, maar zo klinkt het wel. En het is gewoon een heel blond, oerhollands meisje he. Ik heb al eens gevraagd of ze haar naam op wilde schrijven voor me, maar dat lukte haar niet.
Ik heb echt al 15 x gevraagd hoe ze heet en ik kan er echt niks anders van maken.
Nee, dat is het ook niet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |