abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110862492
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik wist niet dat daar meerdere afleveringen van waren, vond dat wel een goed film ook met the germs wat een ontzettende bagger band is dat en daardoor gelijk briliant :D
Darby Crash, de zanger van The Germs, wilde legendarisch worden door zelfmoord te plegen. Dat deed hij op 7 december 1980. Het had impact kunnen maken, maar hij had de pech dat een dag later een bebrilde muzikant uit Liverpool werd doodgeschoten en z'n zelfmoord dus een beetje onopgemerkt bleef.
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 15:36:39 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110864272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Darby Crash, de zanger van The Germs, wilde legendarisch worden door zelfmoord te plegen. Dat deed hij op 7 december 1980. Het had impact kunnen maken, maar hij had de pech dat een dag later een bebrilde muzikant uit Liverpool werd doodgeschoten en z'n zelfmoord dus een beetje onopgemerkt bleef.
ja idd er is ook een leuke verfilming van het the germs verhaal http://www.imdb.com/title/tt0384683/

De hoofdpersoon die dus darby crash speelt lijkt echt verdomd veel op hem :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111041353
Ow ja, de regisseur van Hated: GG Allin & The Murder Junkies is Todd Phillips. Later maakte hij o.a. The Hangover 1 & 2 en Starsky & Hutch.

quote:
The documentary included concert and rehearsal footage as well as interviews with Allin, fellow bandmembers, friends, detractors and dedicated fans. Later in the film, Allin discusses the earliest years of his childhood in rural New Hampshire, and that his father tried to encourage his family to assist him in a mass suicide.

The documentary continues through his rise as a punk musician. Footage of his controversial performances include a violent confrontation with audience members at a spoken word appearance at New York University, as well as scenes of Allin defecating during shows, mutilating himself and assaulting concertgoers at an East Village, New York City rock club. Quieter moments are also included, such as Allin offstage playing an acoustic version of Warren Zevon's "Carmelita".

The documentary also contains footage of Allin cavorting at a party (perhaps the most graphic content of the film) and Allin's appearance on Geraldo Rivera's talk show. Footage of his funeral and corpse are also briefly included, following the film's credits.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2012 15:28:57 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 2 mei 2012 @ 15:30:35 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_111041464
quote:
Dat duurde lang. ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_111041727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat duurde lang. ;)

Ja, dacht ineens laat ik eens zoeken naar Hated. En warempel. Die staat gewoon op Youtube.

Ik vraag me wel af of zo'n filmpje wel mag op FOK!. Ik bedoel, blote tieten zijn tegen de policy. Ik kan me voorstellen dat een mafkees die bananen in z'n reet stopt, het podium onderkakt, stront opvreet en alles en iedereen in elkaar beukt terwijl hij in z'n blote leuter staat, stijf onder de heroine, ook niet echt graag gezien is door Danny & Co. :P

Maar ik kon daarover niks vinden in de policy. Dus fuck it.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 mei 2012 @ 15:39:19 #209
7889 tong80
Spleenheup
pi_111041918
Staat het echt op You tube ? :D Die zijn nog preutser dan de paus.

Ik wilde een nummer van the Vibrators van You Tube op Fok! posten.

Alles gecensureerd vanwegen de naam.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_111042015
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:39 schreef tong80 het volgende:
Staat het echt op You tube ? :D Die zijn nog preutser dan de paus.

Ik wilde een nummer van the Vibrators van You Tube op Fok! posten.

Alles gecensureerd vanwegen de naam.

Ik zit net naar het stuk dat een meid hem in de mond pist, waarna hij zijn eten uitkotst. Gewoon liggen op de grond met zijn mond recht omhoog.

Gewoon op youtube.

LOL.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 mei 2012 @ 15:44:49 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_111042183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zit net naar het stuk dat een meid hem in de mond pist, waarna hij zijn eten uitkotst. Gewoon liggen op de grond met zijn mond recht omhoog.

Gewoon op youtube.

LOL.
De onwetenden :D

Toch jammer dat ie te vroeg overleed. Hij had aangekondigd publiekelijk zelmoord te plegen tijdens een concert. Maar dan wel met publiek die ie eerst mocht doden met een mitrailleur.

Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 15:45:17 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111042210
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja, dacht ineens laat ik eens zoeken naar Hated. En warempel. Die staat gewoon op Youtube.

Ik vraag me wel af of zo'n filmpje wel mag op FOK!. Ik bedoel, blote tieten zijn tegen de policy. Ik kan me voorstellen dat een mafkees die bananen in z'n reet stopt, het podium onderkakt, stront opvreet en alles en iedereen in elkaar beukt terwijl hij in z'n blote leuter staat, stijf onder de heroine, ook niet echt graag gezien is door Danny & Co. :P

Maar ik kon daarover niks vinden in de policy. Dus fuck it.
Wij gaan er van uit dat youtube monitort op dit soort content.
pi_111042299
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wij gaan er van uit dat youtube monitort op dit soort content.
Ik ook.
pi_111042871
Alleen werkte dat filter dit keer volgens mij niet echt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2012 16:01:51 ]
pi_111173190
quote:
Ketnet & Canvas 06-05-2012 21:45 - 22:40
More than This: The Story of Roxy Music

Documentaire uit 2009 van Bob Smeaton over de Britse rockgroep Roxy Music. Met zijn unieke mix van avant-garde rock en een gepolijste stijl zette de band rond Brian Ferry en Brian Eno in het begin van de jaren '70 de toon voor het tijdperk van de glamrock. De documentaire vertelt het verhaal van Roxy Music aan de hand van archiefbeelden en nieuwe interviews met de groepsleden Bryan Ferry, Phil Manzanera, Andy Mackay, Paul Thompson, Brian Eno en Eddie Jobson, en een aantal kroongetuigen en tijdgenoten. We volgen de evolutie van de groep door de jaren heen, van het prille begin, over de klassiekers in de jaren '70, hun terugkeer in de jaren '80 met een meer afgeborstelde stijl, het einde van de band in 1983 en de succesvolle comeback in de 21e eeuw.
Vast wel interessant voor mensen die net als ik jaren gedacht hebben dat Roxy Music alleen maar van die gepolijste zeiknummers heeft gemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111173470
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vast wel interessant voor mensen die net als ik jaren gedacht hebben dat Roxy Music alleen maar van die gepolijste zeiknummers heeft gemaakt.
De eerste 4 platen van ze zijn absolute klassiekers.

pi_111173692
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 6 mei 2012 @ 20:26:21 #218
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_111219402
Straks Roxy Music kijken dus , leuk !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Moderator zondag 6 mei 2012 @ 20:51:59 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111220845
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:26 schreef fripper het volgende:
Straks Roxy Music kijken dus , leuk !
Ja leuk :)
  Moderator zondag 6 mei 2012 @ 22:19:47 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111227011
Hehe halverwege haak ik idd wel af :X
  zondag 6 mei 2012 @ 22:24:54 #221
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_111227393
Ja, vanaf 79 is het allemaal een stuk minder boeiend
pi_111228891
Vanaf Manifesto is Roxy Music eigenlijk Bryan Ferry als crooner met een backingband. Bij vlagen wel aardig en relaxed, maar het is niet te vergelijken met het eerdere werk.
pi_111228951
Wel een aardige docu trouwens. Niet heel schokkend verder.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 09:29:45 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111238589
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:47 schreef Ulx het volgende:
Wel een aardige docu trouwens. Niet heel schokkend verder.
Dit
pi_111240869
Ik heb er dus niet veel aan gemist?
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:46 schreef Ulx het volgende:
Vanaf Manifesto is Roxy Music eigenlijk Bryan Ferry als crooner met een backingband. Bij vlagen wel aardig en relaxed, maar het is niet te vergelijken met het eerdere werk.
Ik vind het eigenlijk al meteen bergafwaarts gaan, de ruwe randjes worden steeds gladder. Het blijft nog wel een tijdje goed, maar vanaf hun debuut zie ik toch een aldoor dalende lijn, eerst vrij vlak dalend, daarna steil.
pi_111240973
Hoorde hier net over op de radio:

Marley (2012) http://www.imdb.com/title/tt1183919/ :)
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 11:16:31 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111241155
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Hoorde hier net over op de radio:

[ afbeelding ]
Marley (2012) http://www.imdb.com/title/tt1183919/ :)
:o daar zijn er ook nog geen 100 van :D ik word in dat soort docus altijd een beetje ongemakkelijk van al het spirituele gebeuren. Er zijn altijd heel veel van die rasta's die marley gaan vergelijken met mozes heb zelfs een keer één horen zeggen dat het de bedoeling was dat marley op 36 jarige leeftijd overleed omdat dat precies 1/10 van 360° was |:(

Maar we zullen zie als hij uit is of deze beter is :D
pi_111241315
:P heb hem zelf ook nog niet gezien, download staat aan. de reviews zijn wel goed.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 11:51:11 #229
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111242235
Still Bill - The Soul Of Bill Withers Is Not For Sale

quote:
Still Bill is an intimate portrait of soul legend Bill Withers, best known for his classics “Ain’t No Sunshine,” “Lean On Me,” “Lovely Day,” “Grandma’s Hands,” and “Just the Two of Us.” With his soulful delivery and warm, heartfelt sincerity, Withers has written the songs that have – and always will – resonate deeply within the fabric of our times.
Geweldige docu over de man die plotseling op kwam en weer verdween, omdat hij er geen zin meer in had. Heb deze docu zelfs een paar keer gezien.

BBC4 heeft trouwens 's avonds laat altijd heel goede docu's over de muziekwereld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111242489
quote:
2s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o daar zijn er ook nog geen 100 van :D ik word in dat soort docus altijd een beetje ongemakkelijk van al het spirituele gebeuren. Er zijn altijd heel veel van die rasta's die marley gaan vergelijken met mozes heb zelfs een keer één horen zeggen dat het de bedoeling was dat marley op 36 jarige leeftijd overleed omdat dat precies 1/10 van 360° was |:(

Maar we zullen zie als hij uit is of deze beter is :D
Anderzijds is veel raggae ook gewoon religieuze muziek. Een rasta is een gelovige.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 12:59:11 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111244564
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Anderzijds is veel raggae ook gewoon religieuze muziek. Een rasta is een gelovige.
ja dat klopt :) maar of bob nou de messias was is een beetje dubieus :P
pi_111245536
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb er dus niet veel aan gemist?

[..]

Ik vind het eigenlijk al meteen bergafwaarts gaan, de ruwe randjes worden steeds gladder. Het blijft nog wel een tijdje goed, maar vanaf hun debuut zie ik toch een aldoor dalende lijn, eerst vrij vlak dalend, daarna steil.
Een paar dagen terug dacht je dat ze alleen maar gepolijste zeiknummers hadden gemaakt en nu ken je hun hele discografie al?
pi_111246659
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 13:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een paar dagen terug dacht je dat ze alleen maar gepolijste zeiknummers hadden gemaakt en nu ken je hun hele discografie al?
Ik schreef een paar dagen geleden dat ik dat jaren heb gedacht. En achter die woorden sta ik nog steeds.
pi_111417646
Voor de mensen die BBC4 kunnen ontvangen:

quote:
Never mind the Jubilee, here's a punk season ... the BBC is to celebrate the birth of a musical revolution with a series of programmes on radio and TV.

Some of the most prominent figures of the punk era are to take part in the programmes including John Lydon, Siouxsie Sioux and Mick Jones.

The season - to commemorate 35 years since three-chord wonders achieved national prominence - will be spearheaded by a BBC4 series Punk Britannia, which will look at the roots and the impact of the movement.

The three-part series includes contributions from Sex Pistols star Lydon - known in the late 1970s as Johnny Rotten - as well as The Clash's Jones and Sioux, who fronted Siouxsie And The Banshees.

Other major names from the era include Pete Shelley and his Buzzcocks bandmate Howard Devoto, who went on to front Magazine, The Fall's Mark E Smith, Generation X singer Billy Idol and Adam Ant.

The programmes look at the influence of mid-70s New York guitar acts and pub rock on the punk scene, how it went mainstream and its evolution and lasting influence.

Further programmes on BBC4 will include punk performances from the corporation's vaults including punk's main players as well as others from the scene including Dr Feelgood and The Au Pairs.

There will also be a documentary about punk poet John Cooper Clarke - known for tracks such as Evidently Chickentown, Health Fanatic and Beasley Street - featuring admirers and friends such as Steve Coogan and Arctic Monkey Alex Turner.

BBC Radio 6 Music will also be part of the celebration, with Lydon, Sioux, The Damned's Captain Sensible and Patti Smith each presenting their musical selections for hour long Playlist programmes in June.
pi_111417909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:40 schreef bartrid het volgende:
Voor de mensen die BBC4 kunnen ontvangen:

[..]

De bekende namen weer. En alleen maar de britse punkscene. Jammer.
pi_111418564
Dat het alleen de Britse punkscene is, is niet zo verwonderlijk gezien het jaar (25 jaar na het jubilee van 1977 met oa die boottocht van de Pistols http://www.guardian.co.uk(...)s-queen-jubilee-boat)
pi_111420752
Okay, maar wéér de Sex Pistols. Wéér de Clash. Wéér de Buzzcocks. Wéér Siouxie.

Dr Feelgood dan weer wel. Dat pleit voor ze. En misschien is het dwepen met de grote namen alleen maar een reclametruukje (in een punkdocu, godbetert.). Maar toch.
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 15:17:15 #238
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111421788
O ja, op het IDFA nog de docu Cure For Pain - The Mark Sandman Story gezien. Was ook tof.

Met trailer:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111423457
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:53 schreef Ulx het volgende:
Okay, maar wéér de Sex Pistols. Wéér de Clash. Wéér de Buzzcocks. Wéér Siouxie.

Dr Feelgood dan weer wel. Dat pleit voor ze. En misschien is het dwepen met de grote namen alleen maar een reclametruukje (in een punkdocu, godbetert.). Maar toch.
Welke andere namen had je willen zien dan? Ben het op zich wel met je eens hoor. En ik wil eigenlijk wel eens een goede post-punk documentaire zien, want muzikaal was dat stukken interessanter dan punk zelf.
pi_111423474
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:17 schreef UIO_AMS het volgende:
O ja, op het IDFA nog de docu Cure For Pain - The Mark Sandman Story gezien. Was ook tof.

Met trailer:
Morphine _O_
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 16:18:35 #241
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111424354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:57 schreef bartrid het volgende:
Morphine _O_
Docu is volgens mij nog niet uitgebracht op dvd. Het was een goeie in ieder geval. Niet alleen over de muziek, maar ook over de familie van Sandman.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111425342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:57 schreef bartrid het volgende:

[..]

Welke andere namen had je willen zien dan? Ben het op zich wel met je eens hoor. En ik wil eigenlijk wel eens een goede post-punk documentaire zien, want muzikaal was dat stukken interessanter dan punk zelf.
Ik ben zelf meer van de New Yorkse en Australische punkschool.

Maar als we het hebben over de eerste/tweede lichting Engelse bands: Wire, Elvis Costello, The Adverts, eventueel (omdat ze "doorbraken" in de UK) ook The Heartbreakers. Ian Dury als hij nog in leven zou zijn, Eddie & the Hotrods, Dire Straits :P, Nick Lowe, Rockpile,The Jam, X-Ray Specs, Rich Kids, Rezillos/Revillos, the Soft Boys, the Only Ones, Stiff Little Fingers (ok, niet engels. Ikweet het.) the Damned, the Stranglers, Sham69, etc.

Mocht men de US en Aussie scenes meetellen mogen the Saints, Radio Birdman, Dead Boys, Pere Ubu, Television, Patti Smith, Modern Lovers, Suicide, The Scientists, Talking Heads, Dead Kennedys, Dictators, New York Dolls niet ontbreken.

Om maar wat aan namedropping te doen.
  zondag 20 mei 2012 @ 15:04:28 #244
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_111782733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:48 schreef The_Dean het volgende:
En trouwens, It Might Get Loud. Super gave docu met Jack White, The Edge en Jimmy Page.

As dinsdag 22 mei weer te zien bij Het Uur van de Wolf ; 23:00 Ned 2

http://programma.ntr.nl/2(...)white-itmightgetloud
pi_111980355
30 juni in première:

The Rise and Fall of The Clash premiers at Madrid's Transmissions Festival on Sat June 30th in a Clash special day with Don Letts, David Mingay and Danny Garcia!

http://www.facebook.com/theriseandfalloftheclash
pi_112298797
Voor de mensen die BBC4 hebben, vanavond om 10 uur Nederlandse tijd:
http://www.bbc.co.uk/programmes/p00s81jz

quote:
Narrated by Peter Capaldi, this opener of a three-part documentary series in BBC FOUR's celebrated 'Britannia' strand is scheduled to chime with the 35th anniversary of the Queen's Silver Jubilee and the arrival of punk as national and then international music culture. The film explores the road to punk in Britain, which begins in the early 70s with a young generation already conscious that they have 'missed the 60s party' and are stuck in a Britain heading for economic woes and dwindling opportunities. Meanwhile the music of the day - prog and super rock - seems to ask not for their interest and involvement, but only their awe and their money.

But before the punk generation finally arises to have its say during 1976 come a group of pub rockers, a generation of bands sandwiched between 60s hippies and mid-70s punks who will help pave the way towards the short, sharp shock of punk, only to be elbowed aside by the emergence of the Sex Pistols, the Clash et al.

An unlikely cast of characters set the scene for punk in early 70s Britain. Reacting against overblown super rock of the day and the glam their younger sisters like on Top of the Pops, pub rock set the template for punk. Small venues, fast retro rock n roll and bags of attitude typified bands like Dr Feelgood, Ducks Deluxe, Kilburn and the High Roads and Eddie and the Hotrods. These bands engendered a small London scene which is sometimes forgotten and helped define the Pistols, the Clash and the Damned, both positively and negatively.

Featuring copious unseen archive footage and interviews with John Lydon, Paul Weller, Mick Jones, Wilko Johnson, Nick Lowe, Adam Ant, Brian James and many more.
pi_112298999
Pubrock is cool.

en vooral

Wilko Johnson en de rest hebben zo'n opgefokte stijl. Geweldig. Alsof ze op het punt staan het iedereen in het publiek een klap voor de kanis te verkopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 10:33:47 ]
pi_112961881
De derde van de 3 was voor mij toch wel de interessantste maar dat komt voornamelijk omdat ik weinig met de echte punk heb maar meer met post punk. Interviews met oa PiL (zelfs met Woble en Levene) , The Fall, Gang of Four, Magazine, The Slits, Pop Group, Young Marble Giants en Wire
  Moderator zaterdag 16 juni 2012 @ 10:28:01 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112961999
Ik kijk nu die GG docu.. die broer..._O-

Moderator zondag 17 juni 2012 @ 12:59:24 #250
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_113000133
Eergisteren in Sheffield op het doc fest gezien: Searching For Sugar Man. Geweldige docu. Als die in NL gaat draaien, moeten jullie hem zeker zien!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_113000585

Deze zag ik een paar dagen terug. Bij vlagen hilarisch.
pi_113000855
Die is gaaf ja. Mark E Smith is een held. The Fall _O_
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 20:09:42 #253
18653 crew  D.
pi_113284540
Dadelijk, op 3

3Doc: Pearl Jam Twenty

Twee uitverkochte concerten van Pearl Jam op 26 en 27 juni in Amsterdam vormen de aanleiding voor de uitzending van de documentaire Pearl Jam Twenty, op 23 juni 20.25 uur bij de NTR op Nederland 3. Ter ere van het twintig jaar bestaan van de rockband uit Seattle maakt Hollywood-regisseur Cameron Crowe (Almost Famous, Jerry Maguire) een collage uit 1200 uur zelden vertoond materiaal. Concertopnamen, oude en nieuwe interviews en intieme scènes in kleedkamers omspannen twintig roerige jaren bandleven, vriendschap en artistieke integriteit van een van de populairste alternatieve rockbands ter wereld.

Voortgekomen uit de rockscene van Seattle eind jaren tachtig (Soundgarden, Sonic Youth, Nirvana) wordt Pearl Jam in de vroege jaren negentig ongekend populair. Hun optreden van 1992 op Pinkpop (met een skydiving Eddy Vedder) is het meest legendarische uit de geschiedenis van het festival. ‘Grunge’ wordt een rage en bepaalt de mode. Met de snelle populariteit groeit ook de druk op de band en vooral op frontman Vedder. Nirvana’s Kurt Cobain bezwijkt in 1994 aan die druk, Pearl Jam probeert met adviezen van Neil Young op een andere manier weer controle te krijgen over iets dat groter is geworden dan ze kunnen bevatten.

Als de band in 2000 getuige is van de verdrukking van negen fans tijdens het Roskilde festival in Denemarken is de verslagenheid en de verwarring groot. “From that point on we rethought everything”. De grungerage was inmiddels over, het plezier in muziek maken, politiek engagement en een trouwe schare fans bleven. Nog steeds maakt de band voor elk concert een nieuwe setlist en juist in die ‘betrouwbare onvoorspelbaarheid’ schuilt misschien wel het langdurige succes van Pearl Jam.

Met Eddie Vedder, Stone Gossard, Jeff Ament, Mike McCready, Matt Cameron, Chris Cornell, Neil Young, Andy Wood, Kurt Cobain.

Regie: Cameron Crowe Productie: Vinyl Film Productions
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 20:35:23 #254
18653 crew  D.
pi_113285610
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:09 schreef D. het volgende:
Dadelijk Nu, op 3

zaterdag 23 juni 2012 @ 20:44:38 #255
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_113286006
"Beyond The Lighted Stage" van Rush is ook een aanrader!

.
  ESF Reporter zaterdag 23 juni 2012 @ 21:07:19 #256
87554 Cee
Welluk?
pi_113287096
Zit ik verdomme de hele middag tegen mezelf te herhalen dat ik niet moet vergeten de docu van vanavond op te nemen.

Dus... :(
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 21:10:34 #257
18653 crew  D.
pi_113287251
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:07 schreef Cee het volgende:
Zit ik verdomme de hele middag tegen mezelf te herhalen dat ik niet moet vergeten de docu van vanavond op te nemen.

Iets zegt me dat je het toch vergeten bent :P
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 21:51:02 #258
9859 crew  Karina
Woman
pi_113289158
quote:

Ik zat even te zappen tijdens het voetballen en zie het nu ook pas :{ Had ik ook wel op willen nemen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 22:13:17 #259
18653 crew  D.
pi_113290319
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:51 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zat even te zappen tijdens het voetballen en zie het nu ook pas :{ Had ik ook wel op willen nemen.
Ze zenden het vast nog eens uit :Y

En wellicht staat het op UG :Y
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 22:14:58 #260
9859 crew  Karina
Woman
pi_113290416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:13 schreef D. het volgende:

[..]

Ze zenden het vast nog eens uit :Y

En wellicht staat het op UG :Y
Ik ga morgen even checken of het er op staat , want het hele kleine stukje dat ik wel zag, zag er goed uit :) Met de band heb ik niet zo heel veel, maar dit soort docu's vind ik wel altijd leuk om te kijken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 22:16:49 #261
18653 crew  D.
pi_113290534
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:14 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik ga morgen even checken of het er op staat , want het hele kleine stukje dat ik wel zag, zag er goed uit :) Met de band heb ik niet zo heel veel, maar dit soort docu's vind ik wel altijd leuk om te kijken.
Is ook een erg mooie docu :Y

Heb 'm in de bios gezien, en op DVD, en op de belg, en nu op Nederland 3 :P
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:20:21 #262
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_113290734
Mooie docu inderdaad
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:27:16 #263
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113291176
quote:

Ik ook. Eerste anderthalf uur gemist. Kutzooi.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 00:40:15 #264
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_113442695
Mooi topic,

Ikzelf heb het meest genoten van "D Tour: A Tenacious Documentary"

Tenacious D dacht te gaan knallen met hun 2e album en gelijktijdige bioscoopfilm, maar dit flopt en er ontstaat teleurstelling en onderlinge frustratie tussen JB en KG, vooral KG die altijd op de twee plek komt.

Als je de band kent en waardeert zul je deze docu meer op prijs stellen maar ook als je nog redelijk onbekend bent is hij goed, vooral de momenten die ze laten zien tijdens interviews op tv, radio etc, waarbij altijd alle aandacht naar JB uitgaat, zijn een kijkje achter de schermen. Mooi ook dat ze ook laten zien hoe KG helemaal uitflipt als ze beide zijn gevraagd voor een talkshow maar alleen JB wordt aangekondigd.
<hr>
  woensdag 27 juni 2012 @ 08:19:05 #265
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_113447216

Bij veel van de mensen hier wel bekend denk ik. http://en.wikipedia.org/wiki/Festival_Express

En nog een punk-docu. :P Over het vader worden en spelen in een punkrockband. :)
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_114588863

Heeft iemand deze al gezien? Het gaat over de proto-punkband die in 2009 hun album konden uitbrengen dat ze in 1974 hadden opgenomen. Niet over de deathmetalband.
pi_114594348
Niet gezien maar erg benieuwd naar. Erg fijne band.
pi_114605642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:34 schreef Ulx het volgende:
youtu.be

Heeft iemand deze al gezien? Het gaat over de proto-punkband die in 2009 hun album konden uitbrengen dat ze in 1974 hadden opgenomen. Niet over de deathmetalband.
Nog niet gezien, toffe muziek.
full stops and exclamation marks
  Trouwste user 2022 woensdag 25 juli 2012 @ 08:23:03 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_114633019

woensdag 25 juli 2012 @ 08:56:06 #270
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_114633457
Zaterdag 3Doc: Golden Earring: Making Tits'n Ass: Begint om 21.55-23.30. Mijn favoriete groep *O* ^O^ *O* ^O^
  Trouwste user 2022 woensdag 25 juli 2012 @ 11:51:45 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_114637851
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2012 08:56 schreef Haaibaaike het volgende:
Zaterdag 3Doc: Golden Earring: Making Tits'n Ass: Begint om 21.55-23.30. Mijn favoriete groep *O* ^O^ *O* ^O^
Serieus, welke groepen of artiesten vind je nog meer goed. Van de Earring weet ik nu wel.

Op welke zender trouwens.

Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 14:55:07 #272
18653 crew  D.
pi_114643818
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Op welke zender trouwens.

Het heet geen 3Doc omdat het op 1 of 2 komt

woensdag 25 juli 2012 @ 15:39:52 #273
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_114645499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:55 schreef D. het volgende:

Het heet geen 3Doc omdat het op 1 of 2 komt

Juist op Ned. 3
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 21:24:18 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115308046
Je kunt nu die bobby liebing docu kijken via de ZDF

http://www.roadburn.com/2(...)ilable-for-streaming

heftige docu :o
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:46:20 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115371203
pi_115371426
Die had ik een tijdje geleden ook gezien ja. Tom Warrior, wat een pompeuze arrogante kwal soms zeg.
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:30:30 #277
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_115660679

quote:
A film about survival and more, following almost twenty years of Dexter Romweber of the Flat Duo Jets. - Eighteen years in the making, two-headed cow started off as a black and white film that followed Dexter Romweber and his drummer Crow on a rock and roll tour along the same route as General Sherman. The film was not finished due to many circumstances, but the filmmakers were able to resume the film seventeen years later. After major TV appearances, a stint on a major label, bouts of depression and drug addiction, the film took on a different tone and poignancy. A film about survival in an indifferent world, Two-Headed Cow looks at the difficult life of a trailblazing artist who did things his own way and who continues to make music and influence people to this day. With appearances by David Gamble of the legendary Method Actors, Mojo Nixon, Jack White, Chan Marshall, Neko Case and Exene Cervenka.
pi_116392141
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 00:27:49 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117759872
pi_117764267

Ook leuk om te zien.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:04:15 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117768618
quote:
tof _O_

deel 2 is ook tof

[ Bericht 22% gewijzigd door Bosbeetle op 09-10-2012 12:54:41 ]
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:21:41 #284
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_117771291
quote:
oh die zag ik vorige week ook (via ideologic blog :P), erg vermakelijk. Kijk uit naar deel 2 :)
Robert Moog died for our synths
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:26:42 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117771480
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

oh die zag ik vorige week ook (via ideologic blog :P), erg vermakelijk. Kijk uit naar deel 2 :)
:@ daar heb ik hem ook vandaan :@
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:00:48 #286
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_117772683
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:@ daar heb ik hem ook vandaan :@
dacht ik al :P, leuk blog trouwens staat vaak interessante dingen op
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:16:32 #287
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_117798442

BETTER THAN SOMETHING is a feature documentary about the controversial and prolific garage rock icon Jimmy Lee Lindsey Jr, better known to the world as Jay Reatard. This intimate portrait, captured just months before his untimely passing, brings us incredibly close to Jay's complicated punk-rock world in Memphis, Tennessee.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_117799789
2 docu's waar ik smachtend naar uitkijk ;
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:59:21 #289
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_118034297
IDFA heeft bekend gemaakt welke muziekdocu's tijdens het festival te zien zijn:

9 Muses of Star Empire
Hark-Joon Lee (South Korea, 2012, 82 min.)

Balkan Melody
Stefan Schwietert (Germany/Switzerland/Bulgaria, 2012, 92 min.)

A Band Called Death
Jeff Howlett/Mark Covino (USA, 2012, 98 min.)

Beware of Mr. Baker
Jay Bulger (USA, 2012, 92 min.)

Big Easy Express
Emmett Malloy (USA, 2012, 67 min.)

Big Star: Nothing Can Hurt Me
Drew DeNicola (USA, 2012, 113 min.)

Charles Bradley: Soul of America
Poull Brien (USA, 2012, 74 min.)

Enzo Avitabile Music Life
Jonathan Demme (Italy/USA, 2012, 80 min.)

The Ghost of Piramida
Andreas Koefoed (Denmark, 2012, 57 min.)

Karsu
Mercedes Stalenhoef (The Netherlands, 2012, 87 min.)

The Russian Winter
Petter Ringbom (Russia/USA, 2012, 94 min.)

Searching for Sugar Man
Malik Bendjelloul (Sweden/England, 2012, 82 min.)

The Sound of Belgium
Jozef Devillé (Belgium, 2012, 85 min.)

This Band Is So Gorgeous! Sham 69 in China
Dunstan Bruce (England, 2011, 72 min.)

Uprising: Hip Hop & The LA Riots
Mark Ford (USA, 2012, 65 min.)

quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Eergisteren in Sheffield op het doc fest gezien: Searching For Sugar Man. Geweldige docu. Als die in NL gaat draaien, moeten jullie hem zeker zien!
Searching for Sugar Man speelt dus. Aanrader!!!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_118049706
Cool. A Band Called Death op de IDFA.
pi_118050454
Ah nice, geweldige band is dat. Maar eens kijken of ik die kan bekijken ergens.
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 20:19:13 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118904233
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 10:43:02 #293
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_118927598
Voor de geïntersseerden: het (muziek)programma van het IDFA staat online.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_118965872
Predictions of Fire al genoemd?

Fascinerende documentaire vond ik.
pi_119519343
Net even een toffe documentaire gekeken over Sun Ra

Bijzonder persoon, wat me opviel dat hij dingen als drugs en sex zijn hele leven heeft afgezworen.
Hij was blijkbaar al far-out van zichzelf :D

En ook zijn commitment naar muziek was ongehoord, die man deed de hele dag niets anders dan muziek maken, schrijven en oefenen. muziek, muziek, muziek. Hij sliep niet eens fatsoenlijk, maar ging net zo lang door tot hij in slaap dommelde en zodra hij even later weer wakker werd, ging hij direct weer verder waar hij gebleven was _O_ respect ^O^
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 15:24:44 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119674996
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 01:30 schreef Kiyoaki het volgende:
Predictions of Fire al genoemd?

Fascinerende documentaire vond ik.
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 15:51:06 #297
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_119675823
Searching for Sugar Man heeft op het IDFA de Audience Award gewonnen. Het is volgens mij voor het eerst dat een muziekdocu die wint op het IDFA.

Heb daar trouwens ook Beware of Mr. Baker gezien. Over de drummer Ginger Baker van o.a. Cream. Wat een figuur. :D.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 15:57:14 #298
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_119676032
Ah, RiP!: A Remix Manifesto kun je ook classificeren als muziekdocu en die won de Audience Award in 2009.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_119676080
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In den finsteren Zeiten Wird da auch gesungen werden? Da wird auch gesungen werden. Von den finsteren Zeiten.

Ook interessant vond ik dit:
(en deel 2)

Wel uit een heel andere hoek overigens.
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 16:04:01 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119676274
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:51 schreef UIO_AMS het volgende:
Searching for Sugar Man heeft op het IDFA de Audience Award gewonnen. Het is volgens mij voor het eerst dat een muziekdocu die wint op het IDFA.

Heb daar trouwens ook Beware of Mr. Baker gezien. Over de drummer Ginger Baker van o.a. Cream. Wat een figuur. :D.
oeh die baker docu klinkt ook wel interesant.
pi_119676820
Walk On By - The Story Of Popular Song

Echt een aanrader
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')