abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:31:06 #101
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98191297
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:23 schreef trancethrust het volgende:
Onzin man. Ik, en waarschijnlijk vele anderen, dachten precies hetzelfde bij de identificatieplicht. Is die teruggedraaid? Nope, ze breiden hem juist eerder uit. En geen gevestigde partij die zich er nog hard tegen uitspreekt. Als je er als burger rustig onder blijft dan gaat de overheid gewoon vrolijk verder met uitbreiding van controle; of t nou links, recht, sociaal of liberaal is.
Het was ook een fictieve post op een fictief scenario. O+

Zoals ik al aangaf zie ik die wietpas er niet komen. Wegens te weinig draagvlak van de lokale overheden, het is in strijd met Europese regels en het is symptoombestrijding en doet niets aan het probleem.

De identificatieplicht daarentegen... Had wel draagvlak en werd zelfs breed gedragen binnen de EU of het heeft gedaan wat er beoogd was durf ik te betwijfelen, maar dat weet ik niet precies.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98191437
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf zie ik die wietpas er niet komen. Wegens te weinig draagvlak van de lokale overheden, het is in strijd met Europese regels en het is symptoombestrijding en doet niets aan het probleem.

De identificatieplicht daarentegen... Had wel draagvlak en werd zelfs breed gedragen binnen de EU of het heeft gedaan wat er beoogd was durf ik te betwijfelen, maar dat weet ik niet precies.
Volgens het partijprogramma van de PvdA vielen de resultaten tegen, ergo, bizar genoeg, wilden ze hem uitbreiden. Heeft ze mijn stem gekost. Maar wellicht offtopic hier :P .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_98191598
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:23 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Onzin man. Ik, en waarschijnlijk vele anderen, dachten precies hetzelfde bij de identificatieplicht. Is die teruggedraaid? Nope, ze breiden hem juist eerder uit. En geen gevestigde partij die zich er nog hard tegen uitspreekt. Als je er als burger rustig onder blijft dan gaat de overheid gewoon vrolijk verder met uitbreiding van controle; of t nou links, recht, sociaal of liberaal is.
Klopt helemaal...stemmen is compleet zinloos. Het is 1 pot nat, ondanks dat er best integere politici zijn, heb je uiteindelijk als burger geen zak te vertellen over je eigen leven.
pi_98191745
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt helemaal...stemmen is compleet zinloos. Het is 1 pot nat, ondanks dat er best integere politici zijn, heb je uiteindelijk als burger geen zak te vertellen over je eigen leven.
Dat is ook niet waar; als er maar genoeg mensen zich tegen dit soort onzin uitspreken wordt het per definitie interessant voor politici om dezelfde mening aan te hangen. Maar men is nogal apathisch, politiek gezien, en dat is gevaarlijk.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:12:42 #105
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_98194000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het moest terrorisme stoppen, ik denk dat het vrij makkelijk te bewijzen is dat het dat niet heeft gedaan :')
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_98195423
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:23 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Jij schaart hopeloze junks onder normale mensen?
Ik houd wel van een jointje. Ben ik nu een hopeloze junk? :{w
pi_98196374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 04:11 schreef RaZ het volgende:

[..]

En als je nu eens leest waar je op quote.

Waarom zou je zo'n pas willen als je het straks gewoon ergens anders vandaan haalt ipv een coffeeshop. Dat gebeurt nu ook al. Ik haalde vroeger m'n shit ook bij thuisdealers. Gewoon even aanbellen, geld geven, zakkie krijgen, doei!!
Misschien omdat dat hartstikke illegaal is? Moeilijk he, nadenken.
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98196470
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:24 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Liever illegaal scoren dan geregistreerd staan. Moeilijk he, nadenken. >:O
pi_98196525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:27 schreef niels0 het volgende:

[..]

Liever illegaal scoren dan geregistreerd staan. Moeilijk he, nadenken. >:O
Dus jij schaart je liever bij de misdadigers dan dat je gewoon meewerkt aan het verbeteren van de veiligheid? Nee jij komt er wel,.. en maar zeuren op de regering.. vervolgens zelf een deel van het probleem zijn.
pi_98196528
quote:

[..]

Och natuurlijk. Als je er de stempel 'illegaal' op plakt, dan gaat iedereen zich plots gedragen. Hoezo wereldvreemd? _O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98196553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och natuurlijk. Als je er de stempel 'illegaal' op plakt, dan gaat iedereen zich plots gedragen. Hoezo wereldvreemd? _O-
Nee zoals ik al aangaf zul je altijd criminelen houden, daarvoor hebben we wapenstokken en een heleboel lege cellen.
pi_98196647
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:30 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Nee zoals ik al aangaf zul je altijd criminelen houden, daarvoor hebben we wapenstokken en een heleboel lege cellen.
Zucht, de recente geschiedenis heeft wel uitgewezen dat het in de ban doen van genotsmiddelen geen zoden aan de dijk zet. In de VS zijn drugs hartstikke illegaal en treedt men hard op, maar er wordt daar nog meer gebruikt dan hier.

Het klintk natuurlijk leuk en aardig. Wie niet luistert, krijgt een paar rake klappen met de wapenstok, maar zo werkt de praktijk gewoon niet.
pi_98196697
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht, de recente geschiedenis heeft wel uitgewezen dat het in de ban doen van genotsmiddelen geen zoden aan de dijk zet. In de VS zijn drugs hartstikke illegaal en treedt men hard op, maar er wordt daar nog meer gebruikt dan hier.

Het klintk natuurlijk leuk en aardig. Wie niet luistert, krijgt een paar rake klappen met de wapenstok, maar zo werkt de praktijk gewoon niet.
Je vergeet even dat de VS een veel groter land is, nogal wiedes dat daar meer gebruikt wordt. En zo werkt het zeer zeker wel, als jij een paar stevige stokslagen krijgt nadat je een misdaad begaat denk je wel twee keer na voor je het opnieuw probeert.
pi_98196710
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:29 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Dus jij schaart je liever bij de misdadigers dan dat je gewoon meewerkt aan het verbeteren van de veiligheid? Nee jij komt er wel,.. en maar zeuren op de regering.. vervolgens zelf een deel van het probleem zijn.
Ik vertrouw de overheid niet. Misschien zal het moelijker worden een baan te vinden als geregistreerd gebruiker, of zal men meer zorgpremie moeten betalen. Natuurlijk zeur ik op de regering. Ze creeren meer problemen met zo'n pasje. Ik vind het erg naief van ze te denken dat de overlast zal verminderen. Het tegenovergestelde zal gebeuren of denk je dat die onderzoekers achterlijk zijn? Ik denk eerder dat ze in Den Haag wereldvreemd zijn eigenlijk en ik neem het ze kwalijk dat ze wereldwijde statistieken naast zich neer leggen.
pi_98196749
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:34 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Je vergeet even dat de VS een veel groter land is, nogal wiedes dat daar meer gebruikt wordt. En zo werkt het zeer zeker wel, als jij een paar stevige stokslagen krijgt nadat je een misdaad begaat denk je wel twee keer na voor je het opnieuw probeert.
Ten eerste gaan agenten hier nooit en te nimmer met wapenstokken rammen en nee, het werkt niet. Het is ook illegaal om coke en GHB te gebruiken. Desodanks is het spul onwijs populair en op elke hoek van de straat te krijgen. Rara politiepetje.

Verder kent de VS percentueel ook meer gebruikers.
pi_98196814
Ik denk dat de straatdealers hier een feestje gaan bouwen als die wietpas erdoor komt. :{ Jarenlang goed beleid met projekt Hektor hier in Venlo. Straathandel voor meer dan 75% teruggedrongen, Panden waar in gedeald werd, werden gesloten en aangekocht door de gemeente. Gedoogde shops aan de rand van de stad, en dat zou dan zomaar weer even in één keer door dat klotekabinet teniet worden gedaan. :r :N

[ Bericht 0% gewijzigd door fratsman op 15-06-2011 14:25:09 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:37:56 #117
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98196843
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:29 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Ik voeg me liever bij de misdadigers dan bij de ridders van de schijnveiligheid ja. :D
...and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
pi_98196849
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste gaan agenten hier nooit en te nimmer met wapenstokken rammen en nee, het werkt niet. Het is ook illegaal om coke en GHB te gebruiken. Desodanks is het spul onwijs populair en op elke hoek van de straat te krijgen. Rara politiepetje.

Verder kent de VS percentueel ook meer gebruikers.
Blijf jij lekker in je linkse utopie illusie. In de echte wereld willen mensen gewoon normaal over straat kunnen zonder op elke hoek van de straat geconfronteerd te worden met hopeloze junks.
pi_98196904
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:38 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Blijf jij lekker in je linkse utopie illusie. In de echte wereld willen mensen gewoon normaal over straat kunnen zonder op elke hoek van de straat geconfronteerd te worden met hopeloze junks.
Het zou grappig zijn als je de ironie hiervan zou begrijpen.
pi_98196928
quote:

[..]

Wow, jij bent echt hopeloos zeg. Zie jij niet in dat de straathandel, en daarmee de overlast, zal toenemen bij invoering van het beoogde pasjessysteem?
pi_98196940
quote:

[..]

In de echte wereld hebben mensen schijt aan regeltjes die zijn opgelegd door de overheid ten aanzien van genotsmiddelen. Enige oplossing is om drugs te legaliseren. Daardoor verdwijnen dealers van straat en neem je hen de wind uit de zeilen. Immers, hoe lucratief is het voor een crimineel om te handelen in een legaal goedje?
pi_98196976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de echte wereld hebben mensen schijt aan regeltjes die zijn opgelegd door de overheid ten aanzien van genotsmiddelen. Enige oplossing is om drugs te legaliseren. Daardoor verdwijnen dealers van straat en neem je hen de wind uit de zeilen. Immers, hoe lucratief is het voor een crimineel om te handelen in een legaal goedje?
En het hele land onder laten spoelen in drugstoeristen? Dat lijkt mij geen goed plan. Gewoon verbieden die troep.
pi_98197049
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:42 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

En het hele land onder laten spoelen in drugstoeristen? Dat lijkt mij geen goed plan. Gewoon verbieden die troep.
Wat is er mis met toeristen die legaal een zakje weed halen in een Nederlandse shop? Is nog goed voor de economie ook.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:44:00 #124
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98197054
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:42 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Verkooppunten tegen de grens zetten.
pi_98197062
Maar goed, ik denk dat Moloch het ook niet wil snappen.
pi_98197115
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, ik denk dat Moloch het ook niet wil snappen.
Ja, ik bespeur ook enige onwil.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:46:52 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98197168
Coffeeshops zijn niet in staat geweest zichzelf goed te reguleren, dus grijpt de overheid in.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98197252
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Coffeeshops zijn niet in staat geweest zichzelf goed te reguleren, dus grijpt de overheid in.
Precies, als de coffeeshops dit probleem zelf aan hadden gepakt had de overheid niet in hoeven grijpen. Nu probeert de overheid werkelijk problemen op te lossen door te handelen en dan is het nog niet goed.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:49:59 #129
116015 SicSicSics
pi_98197281
quote:
19s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:12 schreef kingmob het volgende:
Het moest terrorisme stoppen, ik denk dat het vrij makkelijk te bewijzen is dat het dat niet heeft gedaan :')
Van een advocaten site:
quote:
De identificatieplicht is een middel om fraude en criminaliteit te bestrijden.
Van de Gemeente Haarlem:
quote:
De identificatieplicht is één van de maatregelen van de overheid om:

* de veiligheid te vergroten
* de aanpak van criminaliteit te verbeteren
* overlast te verminderen en
* de rechtshandhaving te verbeteren.

Met de identificatieplicht kan gecontroleerd worden of de gegevens die iemand over zichzelf opgeeft juist en volledig zijn. Ook fietsers moeten zich op verzoek van de politie kunnen identificeren, bijvoorbeeld wanneer zij door rood licht rijden.
En daar zijn zeker steekhoudende argumenten voor te verzinnen.

Maar dat is de discussie niet! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98197292
quote:
Volgens mij zijn coffeeshops juist prima in staat gebleken zichzelf te reguleren. Een enkeling daargelaten natuurlijk. Het probleem is alleen de aanvoer, die is illegaal en niet gedoogd.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:57:24 #131
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98197536
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:49 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Precies, als de coffeeshops dit probleem zelf aan hadden gepakt had de overheid niet in hoeven grijpen. Nu probeert de overheid werkelijk problemen op te lossen door te handelen en dan is het nog niet goed.
Welk probleem? Het probleem van al die toeristen in Amsterdam?
pi_98197793
Ik vraag mij ook af wat nou precies het probleem is.
pi_98198485
het probleem is
A. de aanvoer
B. drugstoerisme

en nee, geen van deze problemen wordt opgelost met wietpasjes. denk je nou echt dat toeristen niet meer naar nederland komen omdat ze nu naar een dealer moeten ipv naar de coffeeshop? en denk je echt dat alle dealers gepakt kunnen worden? als dat zo is, waarom kan ik dan vandaag de dag nog gewoon aan xtc, ghb, coke, of wat je ook wilt komen?

het enige resultaat van de wietpasjes is méér criminaliteit, en méér junkies op straat.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:20:51 #134
343419 Hakki
kom je halen in een CLS
pi_98198527
sowieso nu nog in de shoppa kopen, die zijn tegenwoordig kk duur sommige 10 euro per gram, kan je beter nu al op straat kopen :P
One day my mortal body will turn to dust, but the Turkish Republic will stand forever.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:21:09 #135
45206 Pietverdriet
pi_98198539
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:50 schreef niels0 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn coffeeshops juist prima in staat gebleken zichzelf te reguleren. Een enkeling daargelaten natuurlijk. Het probleem is alleen de aanvoer, die is illegaal en niet gedoogd.
De grootschaligheid, de verkoop aan grensgangers, de steeds toenemende sterkte van het product.
pi_98198565
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De grootschaligheid, de verkoop aan grensgangers, de steeds toenemende sterkte van het product.
Dat laatste schijnt trouwens een fabeltje te zijn.
pi_98199156
Als men iets tegen grootschaligheid wil doen zal het aantal koffieshops moeten toenemen want de vraag is niet te beinvloeden. ;)
pi_98199552
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:51 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dat is ook niet waar; als er maar genoeg mensen zich tegen dit soort onzin uitspreken wordt het per definitie interessant voor politici om dezelfde mening aan te hangen. Maar men is nogal apathisch, politiek gezien, en dat is gevaarlijk.
Ik zie het gevaar van politiek apathie niet zo. Er gaan steeds minder mensen stemmen en desondanks draait de wereld gewoon door....in België hebben ze al een jaar geen regering en dat land bestaat ook nog steeds.

Ik zou heel graag een partij voor de niet-stemmers zien, die over geen enkel onderwerp een stem uitbrengt en zodoende de politieke werkelijkheid nog meer tot uitdrukking laat komen in de kamer.
pi_98200776
quote:

[..]

Als ik sterkere wiet heb doe ik minder wiet in mijn jointje, dus of dat nou een probleem is.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_98201063
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat laatste schijnt trouwens een fabeltje te zijn.
Klopt, de kwaliteit en thc van nederwiet (binnenkweek) is toegenomen door betere kweekmethodes en is nu ongeveer zo sterk als de wiet (buitenkweek) die vroeger werd geimporteerd.
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:21:07 #141
343419 Hakki
kom je halen in een CLS
pi_98201135
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Klopt, de kwaliteit en thc van nederwiet (binnenkweek) is toegenomen door betere kweekmethodes en is nu ongeveer zo sterk als de wiet (buitenkweek) die vroeger werd geimporteerd.
binnenkweek is altijd sterker dan buiten daarom krijg je ook minder geld voor buitenwiet.
de shop hier betaald voor binnenwiet 4 per gram en buiten 3
One day my mortal body will turn to dust, but the Turkish Republic will stand forever.
pi_98204334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:21 schreef Hakki het volgende:

[..]

binnenkweek is altijd sterker dan buiten daarom krijg je ook minder geld voor buitenwiet.
de shop hier betaald voor binnenwiet 4 per gram en buiten 3
Nederlandse binnenkweek is niet altijd sterker geweest dan geimporteerde buitenkweek.
Zeker niet een jaar of 40 geleden.
Dat is dus het fabeltje. Zo probeert men de nederwiet in een te gevaarlijk daglicht te stellen.
pi_98204746
quote:

[..]

Man praat toch geen poep jochie.
Als jij een beetje verstand van zaken had wist je ook donders goed dat dit geen issue van de shops is maar van de regering met hun 'gedoogbeleid'. Ze mogen het wel verkopen, maar niet inkopen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:47:11 #144
116015 SicSicSics
pi_98204977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:42 schreef HostiMeister het volgende:
Ze mogen het wel verkopen, maar niet inkopen.
Was het niet ergens in Zeeland, dat ze in samenspraak met lokale overheden een enorme coffeeshop hadden gebouwd. In the middle of nowehere, waar niemand last van ze had, de gemeente blij was, de inwoners van de gemeente blij waren, de gebruikers het prima vonden, de toeristen niet tot last waren, maar waar het OM de boel even op kwam doeken omdat er teveel verkocht werd... :')

Die kerel werd laatst nog vrijgesproken, juist omdat hij alles samen met de gemeente had opgezet. Als het niet zo triest was geweest dan zou ik er heel hard om moeten lachen.
Fine, fuck you then!
pi_98205026
quote:

[..]

Moeten we je nu eerst ook nog het begrip relatief en absoluut gaan uitleggen. :')

Zowel relatief als absoluut verbruikt men daar veel meer als wij hier.
pi_98205053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:42 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Man praat toch geen poep jochie.
Als jij een beetje verstand van zaken had wist je ook donders goed dat dit geen issue van de shops is maar van de regering met hun 'gedoogbeleid'. Ze mogen het wel verkopen, maar niet inkopen.
En wat heeft dat te maken met de overlast die de criminelen die het aantrekt veroorzaken? Juist, niets. Waarom zouden we onze veiligheid op moeten geven voor wat drugsgebruikers?
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:54:40 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98205326
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:48 schreef AgentMoloch21 het volgende:

Waarom zouden we onze veiligheid op moeten geven voor wat drugsgebruikers?
Dat doe je nu, met het verbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98205467
quote:
Ah dus je vind het geod dat de overheid ingrijpt hiern, maar banken die megalomaan zijn die moeten we wel maar redden.
quote:

En wat heeft dat te maken met de overlast die de criminelen die het aantrekt veroorzaken? Juist, niets. Waarom zouden we onze veiligheid op moeten geven voor wat drugsgebruikers?
Welke veiligheid is in gevaar waar jij het steeds over hebt?

We wonen al bijan in het veiligste land ter wereld, de grootste onveiligheid is het verkeer, laat de politie dan maar meer aan de handhaving van verkeersregels gaan doen.
pi_98206390
quote:

[..]

Heb jij ooit gehoord van de drooglegging?
Is de zware criminaliteit daardoor vermindert of juist vermeerdert?

Dat is dus wat er gebeurd als je een veel gebruikt genotsmiddel verbied, de zware criminaliteit vult binnen de kortste keren het vacuüm door het verboden middel illegaal aan te bieden.
pleased to meet you
pi_98206622
quote:

[..]

En hoe is onze veiligheid in het geding momenteel? Juist, niet. Hoe komt die in het geding? Juist, door de wietpas.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:25:30 #151
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_98206837
quote:
Hoe moeten coffeeshophouders dat dan doen volgens jouw?
quote:

[..]

De grootschaligheid,
Wat moet een coffeeshop daar aan doen? Waarom zouden ze überhaupt daar iets aan willen doen :? Alsof de vraag naar wiet afneemt met een wietpas :')
quote:
de verkoop aan grensgangers,
Waarom zou dat niet mogen dan volgens jouw?
quote:
de steeds toenemende sterkte van het product.
Tja... legaliseer de teelt en hang er wat keurmerken aan vast zou ik zeggen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:26:50 #152
45206 Pietverdriet
pi_98206907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah dus je vind het geod dat de overheid ingrijpt hiern, maar banken die megalomaan zijn die moeten we wel maar redden.

Voor iemand die vind dat pedo's kleuterleider moeten kunnen zijn blaas je hoog van de toren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:31:57 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98207158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 02:00 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ja dat zie je nu toch ook? Straatdealers bestaan niet meer dankzij het harde aanpakken van de politie.
:')
Alsof ze in de toekomst iets in de hand kunnen houden wat nu niet eens lukt en dan x5
Wait what? Sinds wanneer? _O-
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:33:20 #154
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98207238
quote:

[..]

De coffeshop maakt de bestemmingsplannen niet. Maar dat had jij natuurlijk niet kunnen weten he grapjas :W
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:41:40 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98207701
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nederlandse binnenkweek is niet altijd sterker geweest dan geimporteerde buitenkweek.
Zeker niet een jaar of 40 geleden.
Dat is dus het fabeltje. Zo probeert men de nederwiet in een te gevaarlijk daglicht te stellen.
Die almaar toenemende sterkte van nederwiet is net zo'n Angstmythe als de stepping stone theorie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98208157
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die almaar toenemende sterkte van nederwiet is net zo'n Angstmythe als de stepping stone theorie.
De Stepping stone theorie bestaat dan ook alleen bij de gratie van de straathandel.
Zo'n straatdealer heeft vaak meer op zak dan alleen wiet, en het is in zijn voordeel .. kleinere zakjes en hogere verdienste .. als die jou kan overhalen om iets daarvan te proberen
pleased to meet you
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:00:43 #157
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98208771
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:50 schreef moussie het volgende:

[..]

De Stepping stone theorie bestaat dan ook alleen bij de gratie van de straathandel.
Zo'n straatdealer heeft vaak meer op zak dan alleen wiet, en het is in zijn voordeel .. kleinere zakjes en hogere verdienste .. als die jou kan overhalen om iets daarvan te proberen
Dat is de stepping stone theorie heul niet, die gaat er vanuit dat je na één joint, direct de volgende keer meteen 3 gram meth erbij koopt, omdat je harder wilt gaan :')
Een dealer die zijn handelswaar aanprijst is gewoon slim bezig :P
pi_98208981
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:00 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat is de stepping stone theorie heul niet, die gaat er vanuit dat je na één joint, direct de volgende keer meteen 3 gram meth erbij koopt, omdat je harder wilt gaan :')
Een dealer die zijn handelswaar aanprijst is gewoon slim bezig :P
gouwe ouwe

pleased to meet you
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:11:43 #159
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_98211992
quote:
Advies: alle coffeeshops Maastricht dicht

Alle coffeeshops in Maastricht moeten dicht. Dat adviseert onderzoeker Cyrille Fijnaut van de Universiteit van Tilburg. Hij heeft in opdracht van de gemeente onderzocht hoe de drugsoverlast het beste aangepakt kan worden. Sluiten is volgens hem de beste optie, de invoering van een wietpas is een tweede mogelijkheid. Met een wietpas wordt een coffeeshop een besloten club, waar buitenlanders niet binnen mogen.

De Raad van State maakt eind deze maand bekend of die constructie juridisch gezien überhaupt wel mág. Maastricht heeft 14 coffeeshops.

http://www.l1.nl/content/(...)ops_maastricht_dicht
Slecht advies.. ;(
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:26:42 #160
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98212623
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:11 schreef Tism het volgende:

[..]

Slecht advies.. ;(
quote:
Cyrille Fijnaut .. hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven.
Viel te verwachten he..
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:36:11 #161
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_98213001
Vervolgens wordt de toegenomen criminaliteit en overlast toegeschreven aan het gedoogbeleid en stappen we een eeuw terug in de tijd.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:36:39 #162
pi_98213012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

[..]

Viel te verwachten he..
Wat doen we met drugs? Vraag het aan een Katholieke Belg _O-
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:39:55 #163
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98213137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:36 schreef DionysuZ het volgende:
Vervolgens wordt de toegenomen criminaliteit en overlast toegeschreven aan het gedoogbeleid en stappen we een eeuw terug in de tijd.
Ze kunnen het volk toch wel voor blijven liegen dat het gedoogbeleid niet werkt en het verboden moet worden..

En het volk zal het slikken als zoete koek.. ;(
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:41:22 #164
pi_98213197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ze kunnen het volk toch wel voor blijven liegen dat het gedoogbeleid niet werkt en het verboden moet worden..

En het volk zal het slikken als drugs.. ;(
Ieder zijn meug :Y
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:43:55 #165
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98213301
Nee want drugs zijn gevaarlijk!111!11
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:35:22 #166
66825 Reya
Fier Wallon
pi_98215751
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat doen we met drugs? Vraag het aan een Katholieke Belg _O-
Waaruit blijkt dat hij katholiek is? :?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:38:06 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98215885
Ze kennen het bij mij ook halen ik koop wel, ik gebruik zelf toch bijna niks
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:38:35 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_98215907
Het blijft idioot dat de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie ons op deze manier wil vertellen wat goed voor ons is. Dat iedereen dat lekker zelf uitzoekt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_98216021
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is ook al geen Belg, maar een Nederlander.
pi_98216129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:38 schreef Janneke141 het volgende:
Het blijft idioot dat de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie ons op deze manier wil vertellen wat goed voor ons is. Dat iedereen dat lekker zelf uitzoekt.
Zeer terechte opmerking.
celebrate your money
pi_98216649
quote:
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:59:42 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98216951
quote:
De VVD is helemaal niet liberaal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:00:38 #173
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98216996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De VVD is helemaal niet liberaal
Dat weet alleen niet iedereen..
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:22:17 #174
pi_98218256
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Omdat hij bij 2 Katholieke Universiteiten aangesloten is?
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:26:39 #175
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98218567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat hij bij 2 Katholieke Universiteiten aangesloten is?
En niet te vergeten: op basis van zijn gristelijke moreel een advies geeft hoe een land ergens mee om moet gaan :N
pi_98223441
quote:

[..]

Misschien moet je je eens eerst gaan inlezen wat een gedoogbeleid is. Daarbij.. de hele coffeeshop-branche is gooed voor 400 miljoen euro aan belastinginkomsten van de staat.

Er is weerstand vanuit de groep gebruikers over die pas, en zullen dus richting de thuis/straatdealers gaan. Stel dat het 50-50 is. Dus de helft regelt de wietpas, de andere helft niet. POEF!!! 200 miljoen euro per jaar minder in de staatskas.

Maar wacht.. Het drugstoerisme (de Belg die een jointje scoort, een Amerikaan die Amsterdam aan doet) moeten dus ook naar de straatdealer. Het toerisme is misschien 5% van de totale omzet, en dus goed voor 20 miljoen euro per jaar.

Vergeet niet dat de overlast afkomstig is van de drugsrunners, die sowieso al niet bij shops kopen maar op het underground circuit, dus er wordt 0,0 aan het probleem gedaan met een wietpas (die natuurlijk ook weer niet gratis zal zijn).

Het is een totale non-oplossing om een pas in te voeren. Dat kost de overheid dus miljoenen per jaar, terwijl men dan achteraf weer op andere zaken moet gaan bezuinigen omdat je 200 miljoen toch wel mist.

Vervolg daarvan is dat er op een andere plek weer bezuinigd gaat worden, en daar hebben wij Nederlanders straks weer een lasten verzwaring om dat gat te moeten vullen.

De overheid moet eens gaan kijken wat de andere kant van de medaille is, ipv domweg met oogkleppen op domme dingen er doorheen willen drukken.

Maargoed, zo moeilijk is nadenken niet, maar blijkbaar voor de politicie, en figuren zoals jij, dat dus wel.

En dat puur vanwege het hele vraag & aanbod verhaal, marktwerking.

Meer in het underground circuit is overigens weer gunstig voor de niet-wietpas-gebruiker, gezien die kwaliteit over het algemeen zelfs beter is.

Maargoed. Ik ga wel even een groene fakkel draaien, en daar eens lekker van genieten.

In de tussentijd verwacht ik natuurlijk wel een compleet goed onderbouwde ontkrachtig van je. Laat jouw denk kunsten maar eens zien ;)
pi_98224089
quote:

[..]

Niet echt relevant.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:57:58 #178
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_98224410
'Sluit alle Maastrichtse coffeeshops'

Laatste update: 15 juni 2011 18:13 infoBekijk op de kaart.

MAASTRICHT - Maastricht moet overwegen om alle coffeeshops te sluiten.

Foto: ANP

Dat is de voornaamste aanbeveling van de Universiteit van Tilburg aan de gemeente vanwege de constatering dat drugsoverlast in de stad vooral komt door de gedoogde verkoop van softdrugs.

De universiteit presenteerde resultaten van haar onderzoek woensdag tijdens een vergadering van de raadscommissie algemene zaken.
rest van het artikel: http://www.nu.nl/binnenla(...)se-coffeeshops-.html

nog even en we hebben geen wietpas meer nodig
There is only one religion
pi_98225038
Alle Coffeeshops sluiten. ^O^ Begint het verhaal weer terug bij af. :7
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:09:17 #180
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_98225239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Alle Coffeeshops sluiten. ^O^ Begint het verhaal weer terug bij af. :7
Tsja , dan worden wij nederlanders de drugstoeristen in belgie en veroorzaken wij zogenaamd overlast ,.....het kan verkeren :+ voordelig tanken en wat grammetjes wiet en een vlaams friteke uit de frituur, :s)
There is only one religion
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:16:03 #181
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_98225756
quote:
Kritiek op coffeeshop-rapport Maastricht

De PvdA, de grootste coalitiepartij in Maastricht, legt het advies van criminoloog Fijnaut naast zich neer. Fijnaut adviseert de coffeeshops in Maastricht te sluiten. Dat zou het beste middel zijn om de drugsoverlast te verminderen. Toch blijft de PvdA voor verplaatsing van de coffeeshops naar de randen van de stad, net als een meerderheid in de gemeenteraad. Ook de vereniging van coffeeshophouders heeft kritiek op het rapport.

De vereniging zegt dat de illegale handel die ontstaat als de coffeeshops worden gesloten, wordt onderschat. De fractievoorzitters kregen woensdagavond de resultaten gepresenteerd. Volgende week wordt er over gediscussieerd. Een besluit valt pas na de zomer.

http://www.l1.nl/content/(...)p-rapport_maastricht
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_98227463
De PvdA gooit weer roet in het eten. :r
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:59:03 #183
111528 Viajero
Who dares wins
pi_98282895
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:11 schreef Tism het volgende:

[..]

Slecht advies.. ;(
Drugs is slecht, dus moet je het verbieden. En dat noemt zich wetenschapper?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_98284378
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
De PvdA gooit weer roet in het eten. :r
quote:
net als een meerderheid in de gemeenteraad
Voor de rest goed gelezen hoor :*
  vrijdag 17 juni 2011 @ 15:19:24 #185
pi_98295313
Maastricht zegt NEE

quote:
Raad Maastricht wil coffeeshops openhouden

Een meerderheid van de gemeenteraad van Maastricht is tegen sluiting van de coffeeshops. Van de 39 raadsleden lieten er vandaag 21 weten niets te zien in de eerder deze week gepresenteerde adviezen van de Universiteit van Tilburg en het Instituut voor Veiligheid- en Crisismanagement (COT).

De raad wil in meerderheid doorgaan met de spreiding van de coffeeshops, aldus een gezamenlijke verklaring. Onderzoekers van COT en universiteit adviseerden sluiting van de coffeeshops, en als dat niet kan invoering van de wietpas. De raadsmeerderheid verwerpt dit advies. Spreiding zou de overlast effectiever verminderen, aldus de raadsfracties van PvdA, GroenLinks, D66, TON, SP en Stadsbelangen Maastricht.

De partijen willen dat zo snel mogelijk begonnen wordt met de bouw van coffeeshops aan de stadsgrenzen om zo buitenlandse drugstoeristen uit het centrum te weren.

PvdA-Tweede Kamerlid Lea Bouwmeester roept minister Ivo Opstelten (Veiligheid) op achter de wens van de gemeenteraad voor een spreidingsplan te gaan staan. Venlo heeft de coffeeshops vijf jaar geleden al naar de rand van de stad gebracht en dat is een succes, aldus Bouwmeester. Ze wil de minister dinsdag tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Kamer over de kwestie bevragen.
pi_98297362
Kunnen ze toch nog iets in Limburg.
  Forum Admin vrijdag 17 juni 2011 @ 16:42:02 #187
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_98298702
Maastricht ^O^

Wat je wel kan verwachten, zijn een stel christenhonden die enorm graag zien dat alle shops gesloten worden. Dan rijst de criminaliteit de pan uit en dan hoor ik ze al zeggen "Zie je wel! Wiet is rommel en zorgt voor criminaliteit en overlast!!!'' .. :') self fulfilling prophecy
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:44:43 #188
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_98298808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:04 schreef waht het volgende:

[..]

Maar alleen omdat de burger in de periferie van Nederland daarom vraagt.

Drugstoeristen zijn vervelend, zo blijkt.
Maar waarom niet gewoon shops naast de snelweg net over de grens?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:06:10 #189
pi_98299807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar waarom niet gewoon shops naast de snelweg net over de grens?
Daar is het buitenland tegen omdat ze jaloers zijn op ons gedoogbeleid.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:33:18 #190
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98300843
quote:

[..]

Je vergeet even dat de VS een veel groter land is, nogal wiedes dat daar meer gebruikt wordt.
In verhouding is het ook meer.
O)))
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:38:04 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_98300976
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Pech gehad. Als ze daarover zeuren kunnen we beter alle Belgische, Duitse en Franse junkies in Nederland oppakken en uitzetten, met de woorden "hou je drugsproblemen bij je aub".
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:38:45 #192
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_98313543
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wait what? Sinds wanneer? _O-
Sarcasme, sarcasme, lees de :')
吴 曼 迪
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:02:48 #193
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_98314839
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar het gaat toch vooral om overlast in de stad ?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:28:38 #194
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_98316217
Ik werk in het centrum van Maastricht en kom er ook zo vaak, nog nooit last gehad van zogenaamde drugstoeristen.
吴 曼 迪
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:07:21 #195
pi_98318497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar het gaat toch vooral om overlast in de stad ?
Daar heeft het buitenland toch geen boodschap aan?
pi_98323997
De oplossing is erg simpel.
De dope is er, de klanten zijn er ook.
Legalizeren zorgt voor een bloeiende nieuwe bedrijfstak. 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2011 02:50:39 ]
  zaterdag 18 juni 2011 @ 08:50:17 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98325489
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:28 schreef megamandy het volgende:
Ik werk in het centrum van Maastricht en kom er ook zo vaak, nog nooit last gehad van zogenaamde drugstoeristen.
Het is net als de "overlast" van overvliegende vliegtuigen rondom luchthavens. Zoiets lijkt een volksbreed probleem, waar ijverig beleid op wordt gemaakt. En vervolgens blijken het maar een paar zeikende heikneuters te zijn, die met hun aanhoudende geëmmer over non-issues doen alsof ze de massa vertegenwoordigen.

Natuurlijk is er geen echte drugsoverlast rondom coffeeshops. Het grootste probleem zit hem in de criminalisering van cannabis, en de gevolgen daarvan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98411924
De enigen die echt last zouden krijgen wanneer softdrugs gelegaliseerd gaan worden zijn de criminelen wiens broodwinning verdwijnt.

Edit: en die wietpas zou ik nooit aanschaffen/aanvragen. Lekker weer naar de huisdealer of zelf kweken.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:55:11 #199
pi_98502656
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)-pasjessysteem.dhtml

Van de Amsterdammers die wiet roken wil bijna een kwart het zelf gaan kweken of het direct kopen bij een teler als het pasjessysteem voor coffeeshops doorgaat. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de gemeente Amsterdam dat vandaag is bekendgemaakt.

Slechts 30 procent van de ondervraagden geeft aan zich te zullen registreren als het nieuwe beleid wordt ingevoerd. Voor het onderzoek zijn 1214 coffeeshopbezoekers en 66 -exploitanten geïnterviewd en zijn observaties gedaan in 59 Amsterdamse coffeeshops.

Exploitanten en bezoekers denken dat de invoering van de wietpas leidt tot de terugkeer van straathandel in softdrugs, waardoor vermenging met harddrugs zal ontstaan.

Overlast
De gemeente wil een plan maken voor een betere spreiding van coffeeshops in de stad. Dat moet overlast voorkomen. Overigens blijkt dat overlast door coffeeshops wel mee valt. Bewoners van wijken zonder coffeeshops ervaren niet veel minder overlast dan in buurten met een coffeeshop. Veel bewoners (54%) zijn neutraal over een coffeeshop in hun buurt. Bijna een derde vindt het onprettig, blijkt uit het onderzoek.
pi_98502843
Toch vreemd dat we hier in NL steeds meer stappen terugnemen, terwijl in een land als de VS legalisatie steeds dichterbij komt.
http://www.huffingtonpost(...)zation_n_881904.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')