abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98091087
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:02 schreef freako het volgende:
Het is de tweede keer op rij dat de AKP stemmen wint, en zetels verliest.

2002: 34,3% - 363 zetels
2007: 46,6% - 341 zetels
2011: 50,0% - 326 zetels
In 2002 dus maar 4 zetels te weinig voor een 2/3e meerderheid. Apart, met 34 % van de stemmen. :')
pi_98093166
Toch wel positief verrast door speech Erdogan.

Zegt de premier van alle Turken te zullen zijn en helemaal niemand te zullen uitsluiten op basis van overtuiging.

Uit terecht kritiek op geschiedenis van Turkije die bepaald is door staatsgrepen en arrestaties, martelingen en executies van mensen die vrijheiden wilden.

Noemt Ataturk in zijn speech en zegt dat dit waarschijnlijk zijn droombeeld was een écht democratisch Turkije.

Noemt Menderes, een gekozen premier die door het leger is geëxecuteerd vanwege niets maar bracht de positie van toenmalige dictatoriale CHP in gevaar.

Ik mag m niet altijd maar moet m gelijk geven , dit is gewoon democratie.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_98093246
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In 2002 dus maar 4 zetels te weinig voor een 2/3e meerderheid. Apart, met 34 % van de stemmen. :')
Kiesdrempel in het verleden door autoritair bewind bepaalt die minderheden uit het parlement wilde houden.
pi_98093291
Hij zei meerdere keren dat iedereen omarmd zou worden.
pi_98097167
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er waren alleen twee partijen die boven de 10% uitkwamen. Deze twee partijen (AKP en CHP) waren goed voor 53,67% van de stemmen. Tel daarbij de 1,00% op van de onafhankelijken. 45,33% van de stemmen werd niet vertegenwoordigd.

2011 is anders. 3 partijen boven de 10% en meer stemmen voor de onafhankelijken. AKP (49,91%), CHP (25,91%), MHP (12,99%) en de onafhankelijken (6,65%). Bij elkaar opgeteld is dat 95,46% van het totaal. Slechts 4,54% van de stemmen wordt in 2011 niet vertegenwoordigd.

45,33%. 4,54%.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2011 01:02:46 ]
pi_98097762
Nja, niet dat ze meteen eindigen in de regering als ze een zetel veroveren in het parlement, maar je snapt me wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2011 01:16:21 ]
  maandag 13 juni 2011 @ 02:13:15 #211
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_98099923
quote:
4s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:58 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Temper je toon een beetje, zo ga ik niet in discussie.
Heb jij je eigen reactie wel gelezen :? Beetje vreemd dat je hem er zo op aanrekent namelijk.

quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:55 schreef De_Nuance het volgende:
Noemt Menderes, een gekozen premier die door het leger is geëxecuteerd vanwege niets
Naar mijn weten is hij verantwoordelijk voor de pogroms tegen Grieken?
AFC AJAX
pi_98100581
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 02:13 schreef msnk het volgende:

[..]

Heb jij je eigen reactie wel gelezen :? Beetje vreemd dat je hem er zo op aanrekent namelijk.

[..]

Naar mijn weten is hij verantwoordelijk voor de pogroms tegen Grieken?
Natuurlijk niet het hele idee is dat die beschuldiging ongegrond was en als dekmantel werd gebruikt om hem te executeren :') 'De communisten' kregen ook de schuld. False Flag ten top.

Eerst zelf onrust zaaien en dan iemand anders de schuld geven en een staatsgreep plegen. Hebben ze in de jaren 80 ook gedaan. En in Diyarbakir zoveel Koerden gemarteld dat in die gevangenis daar de PKK is ontstaan.

Geschiedenis van het leger is inktzwart, CHP heeft altijd met het leger opgetrokken.
pi_98102486
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:02 schreef freako het volgende:
Het is de tweede keer op rij dat de AKP stemmen wint, en zetels verliest.

2002: 34,3% - 363 zetels
2007: 46,6% - 341 zetels
2011: 50,0% - 326 zetels
de zetelverdeling per provincie is anders, ze hebben kennelijk meer stemmen gehaald in provincies met minder zetels (kleinere provincies) dan in provincies met meer zetels (grotere provincies)
pi_98102512
quote:
Noemt Ataturk in zijn speech en zegt dat dit waarschijnlijk zijn droombeeld was een écht democratisch Turkije.
ja en het volgende wat hij gaat roepen is dat een democratisch Turkije met hoofddoekjes die vrij rond kunnen lopen in het parlement en op scholen ook Ataturk's droombeeld is.. :')
:r
  maandag 13 juni 2011 @ 10:20:56 #215
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_98103134
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 09:22 schreef BradSpit het volgende:

[..]

de zetelverdeling per provincie is anders, ze hebben kennelijk meer stemmen gehaald in provincies met minder zetels (kleinere provincies) dan in provincies met meer zetels (grotere provincies)
Het aantal zetels per provincie is inderdaad gewijzigd op basis van de bevolkingscijfers, waardoor 24 zetels 'verhuisd' zijn. 15 zijn er naar Istanbul gegaan, 9 naar andere provincies met een grote stad. Dit zal ten koste zijn gegaan van de dunbevolkte provincies in Anatolië waar de AKP >70% haalt, en de CHP juist aan wat extra zetels geholpen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 13-06-2011 10:59:17 ]
pi_98103773
Ik weet het ook niet meer allemaal jongens. Dat hii charismatische speeches geeft wisten we al He.

49,9 % is gewoon heel hoog. Zo werkt een democratie. Verder heeft hij feitelijk gezien aan macht ingeboet. Zonder opppositie-> geen referendum.

Jammer dat er zoveel kwaad bloed is gezet tijdens deze camapgn. Nu aardige kans dat ze blijven zitten met '81 staatsgreep grondwet. Terwijl er als ze alle drie samenwerken er best iets goeds uit zou kunnen komen. Hopen op dat dan maar. :)
  maandag 13 juni 2011 @ 14:27:15 #217
181126 MouzurX
Misschien?
pi_98111618
Zolang de scheiding tussen religie en staat maar blijft.
Zodra die weg gaat zal turkije net als al die andere landen gewoon weer verneukt worden.
Als tie blijft gaat turkije een goede toekomst tegemoet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_98119930
quote:
Toch wel positief verrast door speech Erdogan.

Zegt de premier van alle Turken te zullen zijn en helemaal niemand te zullen uitsluiten op basis van overtuiging.

Uit terecht kritiek op geschiedenis van Turkije die bepaald is door staatsgrepen en arrestaties, martelingen en executies van mensen die vrijheiden wilden.

Noemt Menderes, een gekozen premier die door het leger is geëxecuteerd vanwege niets maar bracht de positie van toenmalige dictatoriale CHP in gevaar.

Ik mag m niet altijd maar moet m gelijk geven , dit is gewoon democratie.
Dat is nou net zijn kracht. Het is een eerste klas lambal, maar hij is niet dom en kan bijzonder goed speechen.

Hij moet de woorden Ataturk gewoon niet eens in zijn mond nemen. Hij heeft niks maar dan ook niks met Ataturk te maken en dit is absoluut niet een Turkije dat Ataturk zou willen.

Ataturk stond voor scheiding tussen religie en staat. In Turkije gaat het de andere kant op. Het lijntje tussen de twee wordt steeds onduidelijker en het begint langzamerhand enge vormen aan te nemen.

Ja, dit is misschien net iets democratischer dan wat Ataturk voor ogen had, maar Ataturk kon ook verder kijken dan zijn neus lang was. Lijn tussen religie en staat verdwijnt en vervaagd, dat is gewoon een feit en dat is in een land zoals Turkije gewoon erg gevaarlijk.

Alleen al de reacties die ik op verschillende Turkse sites lees laten de rillingen over mijn rug lopen. 99% van alles begint met "Allah". Niks tegen geloof en niks tegen de Islam. Ik ben zelf Turks en gematigd Islamitisch opgevoed, maar Turkije gaat met kleine stappen richting een Islamitische staat in plaats van een Republiek waar Ataturk en onze voorouders voor hebben gevochten.

... maar goed. Wat kan je doen als 1 van de 2 Turken op een partij stemt. Dat is ook wel weer democratie, maar laat Erdogan aub. niet roepen dat Ataturk hier achter zou hebben gestaan.

Ik ben echt op het randje van het opzeggen van mijn nationaliteit. Ik doe liever dat dan dat ik nu nog in diesnt moet voor een land waar ik echt niks meer voor voel door AKP en Erdogan.

Enige binding dat ik nog heb met Turkije is Fenerbahce :P
pi_98120928
Ik ben het wel eens met bovenstaande poster. Heb nog steeds soms wel het idee dat Erdogan een wolf in schaapskleren is en dat democratie voor hem niets meer is dan een handig middeltje om van Turkije een Islamitische staat te maken.
pi_98121148
Inderdaad. Het hele "we moeten democratischer worden" gebeuren is een leuke manier om Turkije zo te hervormen dat het langzamerhand een Islamtische staat wordt. Jammer genoeg doet EU hier leuk aan mee.

Al is er de laatste tijd wel iets meer tegengas vanuit de EU en zelfs de VS. Vooral door het inperken van de vrijheid van meningsuiting en journalistiek.

Ik hoop dat de Turkse bevolking en de EU dit zo snel mogelijk gaan inzien, voordat het te laat is.
pi_98121244
Mijn god, mensen die de Turkije uit de tijd van Atatürk vergelijken met de Turkije van nu. Allés is anders. Wat in deze tijd juist gevaarlijk is, is het zwart-wit denken als Atatürk. Heeft anders zo goed gewerkt hè, iedereen geforceerd een Turk maken/noemen. (Ja, in die tijd wel. Andere omstandigheden. Nee, nu werkt dat niet meer.) Zou wat zijn als we dat hier in Nederland hadden.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2011 18:13:01 ]
pi_98121320
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:09 schreef Theoden het volgende:
Inderdaad. Het hele "we moeten democratischer worden" gebeuren is een leuke manier om Turkije zo te hervormen dat het langzamerhand een Islamtische staat wordt. Jammer genoeg doet EU hier leuk aan mee.

Al is er de laatste tijd wel iets meer tegengas vanuit de EU en zelfs de VS. Vooral door het inperken van de vrijheid van meningsuiting en journalistiek.

Ik hoop dat de Turkse bevolking en de EU dit zo snel mogelijk gaan inzien, voordat het te laat is.
Van de EU zou ik niets verwachten. De EU wordt geregeerd door mensen die hun wijsheden hebben uit boekjes met wazige theorietjes i.p.v. de praktijk. Men heeft met z'n allen bedacht dat democratie zoals de meeste EU-landen dat hebben de absolute wijsheid is en zo moet iedereen het dus gaan doen. Men heeft zich totaal niet verdiept in de achtergronden van het huidige systeem in Turkije. Dat systeem is er om te voorkomen dat Turkije verandert in een extremistische, Islamitische bende.

De EU is echt haar eigen graf aan het graven. In de Joegoslavië-oorlog hebben ze wat extremistische Albanezen geholpen, Turkije zetten ze onder druk om het huidige systeem te laten vallen zodat Erdogan er een Islamistische staat van kan maken en Albanië is straks visumvrij zodat de EU overspoeld wordt met criminele Albanezen. Het ene probleem (de massale toestroom van criminele zigeuners uit Hongarije, Roemenië en Bulgarije) is nog niet opgelost en de basis voor het volgende (nog grotere) probleem wordt alweer gelegd.
pi_98121508
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Van de EU zou ik niets verwachten. De EU wordt geregeerd door mensen die hun wijsheden hebben uit boekjes met wazige theorietjes i.p.v. de praktijk. Men heeft met z'n allen bedacht dat democratie zoals de meeste EU-landen dat hebben de absolute wijsheid is en zo moet iedereen het dus gaan doen. Men heeft zich totaal niet verdiept in de achtergronden van het huidige systeem in Turkije. Dat systeem is er om te voorkomen dat Turkije verandert in een extremistische, Islamitische bende.

De EU is echt haar eigen graf aan het graven. In de Joegoslavië-oorlog hebben ze wat extremistische Albanezen geholpen, Turkije zetten ze onder druk om het huidige systeem te laten vallen zodat Erdogan er een Islamistische staat van kan maken en Albanië is straks visumvrij zodat de EU overspoeld wordt met criminele Albanezen. Het ene probleem (de massale toestroom van criminele zigeuners uit Hongarije, Roemenië en Bulgarije) is nog niet opgelost en de basis voor het volgende (nog grotere) probleem wordt alweer gelegd.
Wat bedoel je met extremisten.

Homo en vrouwhaters bijvoorbeeld? Want daar hoor jij zelf ook bij.
pi_98121931
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:11 schreef zarGon het volgende:
Mijn god, mensen die de Turkije uit de tijd van Atatürk vergelijken met de Turkije van nu. Allés is anders. Wat in deze tijd juist gevaarlijk is, is het zwart-wit denken als Atatürk. Heeft anders zo goed gewerkt hè, iedereen geforceerd een Turk maken/noemen. (Ja, in die tijd wel. Andere omstandigheden. Nee, nu werkt dat niet meer.) Zou wat zijn als we dat hier in Nederland hadden.
Wat de laatste paar jaren in Turkije aan de gang is is toch juist PRECIES waar Ataturk bang voor was en voor heeft gewaarschuwd? Dit bewijst toch alleen maar dat hij gelijk had?

Nu valt alles één voor één om en wordt Turkije langzaam een Islamitische staat.

Edit: Ik zeg toch ook niet dat je iedereen geforceerd Turk moet maken/noemen. Waar haal je dat dan weer vandaag. Het gaat me hier puur om de scheiding van staat en religie. Niet over de verschillende bevolkingsgroepen.
pi_98122092
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Men heeft zich totaal niet verdiept in de achtergronden van het huidige systeem in Turkije. Dat systeem is er om te voorkomen dat Turkije verandert in een extremistische, Islamitische bende.
True.. :Y
pi_98122765
Alsof al die staatsgrepen Turkije hebben geholpen. Het is pas sinds Erdogan dat Turkije weer op het wereldtoneel verschijnt. Zolang hij geen 2/3 meerderheid heeft is het goed.
pi_98122777
Jullie snappen er weinig van. Turkije is voor 99.8% moslim. Dat is de realiteit.

Dat moslims zich ook vertegenwoordigd voelen betekent niet dat ze overmorgen op het Taksimplein homo's gaan executeren.
pi_98122948
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:48 schreef De_Nuance het volgende:
Jullie snappen er weinig van. Turkije is voor 99.8% moslim. Dat is de realiteit.

Dat moslims zich ook vertegenwoordigd voelen betekent niet dat ze overmorgen op het Taksimplein homo's gaan executeren.
Dat was in 1923 ook zo en nu nog steeds. Daar gaat het toch ook niet om. Ik zeg toch bijvoorbeeld ook niet dat het geen moslimland is.

Er is een groot verschil tussen en Republiek Turkije met 99.8% moslims en een Islamitische staat Turkije met 99.8% moslims.

Je hoeft niemand te vertellen dat Turkije vol zit met moslims, dat snappen we ook wel.
pi_98123000
Die Iraanse revolutie is juist ontstaan door de opedrongen westersheid jegens de bevolking (en natuurlijk door de oorlog radicaler geworden)
Dit soort dingen moeten van binnen komen.

Voorlopig heeft de AK partij relatief gezien de meeste vrouwen in het parlement en geen van hen draagt een hoofddoek. (en ik snap niet dat er in Nederland wel een CHRISTEN democratische partij mag zijn die elke dag begint met de bijbel of een SGP , maar een vrouw met hoofddoek in het parlement wel een probleem is maar soit )

Erdogan is geen Iraanse Ayatollah. Zal hij nooit worden ook. Er zitten veel liberalen in de AKP. Ook ministers.
pi_98123090
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:52 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat was in 1923 ook zo en nu nog steeds. Daar gaat het toch ook niet om. Ik zeg toch bijvoorbeeld ook niet dat het geen moslimland is.

Er is een groot verschil tussen en Republiek Turkije met 99.8% moslims en een Islamitische staat Turkije met 99.8% moslims.

Je hoeft niemand te vertellen dat Turkije vol zit met moslims, dat snappen we ook wel.
Het gaat pas echt mis als de bevolking straal genegeerd wordt.
Kijk naar alle Arabische dictaturen.

Het punt is de islam. Wat met het CDA de CU en de SGP in Nederland kan moet ook in Turkije kunnen.

Echter, gemeend of niet gemeend, Erdogan blijft zeggen dat zij achter de seculiere waarden van de Turkse staat staan. Dat is ook wel een interessant puntje.
pi_98123142
Het is een eigenlijk een test, kan met inmenging van een beetje islam(de vrouw van de premier heeft een hoofddoek en meisjes mogen naar de uni zonder hoofddoek o nee) een succesvolle staat onstaan die niet ontaard in Iraanse taferelen.
pi_98123176
Ik hoop het. Tot nu toe heeft hij aardig lopen sleutelen aan de seculiere waarden van de Turkse staat en ik verwacht dat hij hier rustig verder aan het sleutelen (als in afbreken). We zullen zien hoe ver hij mag gaan van de bevolking (of zelf wil gaan). Er is op dit moment weinig aan te doen, 50% van de bevolking staat achter hem.
pi_98123241
Ik snap de zorgen, ik deel ze ook.
Tegelijkertijd vind ik het vervelend dat het beetje conservatieve deel van Turkije als griezels worden neergezet. Zijn vaak hele lieve mensen met net zo goede bedoelingen als de seculieren.
pi_98123279
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:57 schreef Theoden het volgende:
Ik hoop het. Tot nu toe heeft hij aardig lopen sleutelen aan de seculiere waarden van de Turkse staat en ik verwacht dat hij hier rustig verder aan het sleutelen (als in afbreken). We zullen zien hoe ver hij mag gaan van de bevolking (of zelf wil gaan). Er is op dit moment weinig aan te doen, 50% van de bevolking staat achter hem.
Wat dan?

Hij wilde het hoofddoekjesverbod afschaffen, is teruggedraaid.
En verder kan ik niet veel bedenken dan, dat de accijns op alcohol wat omhoog is gegaan.
pi_98123362
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:28 schreef Theoden het volgende:

[..]

Wat de laatste paar jaren in Turkije aan de gang is is toch juist PRECIES waar Ataturk bang voor was en voor heeft gewaarschuwd? Dit bewijst toch alleen maar dat hij gelijk had?

Nu valt alles één voor één om en wordt Turkije langzaam een Islamitische staat.

Edit: Ik zeg toch ook niet dat je iedereen geforceerd Turk moet maken/noemen. Waar haal je dat dan weer vandaag. Het gaat me hier puur om de scheiding van staat en religie. Niet over de verschillende bevolkingsgroepen.
Ik noemde een voorbeeld van dat starre zwart-wit denken.

Allemaal aannames van doemdenkers. Het wordt al jaaaaaren gezegd - Turkije wordt een shariastaat - maar tot de dag vandaag is dat niet het geval. En wat gebeurt er de laatste jaren dan? Het onkruid wordt gewied. Het Turkse leger is namelijk het tegenovergestelde van wat de sharia is, mocht het zo ver willen komen dat de Turkse leger weer zou ingrijpen. Turkije is niet te vergelijken met Nederland. Turkije kan niet zonder z'n leger, maar een leger die de overmacht heeft is óók niet goed. Het leger is niet heilig.

Hoe vaak is het nou voorgekomen in Turkije dat een partij driemaal achter elkaar werd gekozen (met een stijgend aantal kiezers)? Deze verkiezingen waren zelfs de eerste in 34 jaar die niet vervroegd gehouden is. Dat zegt allemaal iets.

Turkije moet zich eens losrukken van Atatürk (in ieder geval ophouden met het aanbidden van de beste man). Tijden zijn anders, alles werkt anders. Bij elk klein onderbuikgevoel komt Atatürk meteen omhoog en is er panieeeeek. Dat er een (praktiserende) moslim aan het roer is betekent niet automatisch sharia.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2011 19:08:14 ]
pi_98123810
Turken zijn geen Arabieren en Perzen.
pi_98124467
quote:
4s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:18 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Wat bedoel je met extremisten.

Homo en vrouwhaters bijvoorbeeld? Want daar hoor jij zelf ook bij.
Meer in de zin van terrorisme. Een vrouwenhater ben ik niet, dat ze in Turkije een broertje dood hebben aan homofielen is dan wel weer prima.
pi_98124559
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Meer in de zin van terrorisme. Een vrouwenhater ben ik niet, dat ze in Turkije een broertje dood hebben aan homofielen is dan wel weer prima.
In Istanbul en Ankara wordt ieder jaar een geweldloze gaypride gehouden.

Terrorisme zie ik nooit gebeuren. Erdogan zou alleen verliezen met terreur hij heeft zijn populariteit te danken aan stabiliteit en welvaart.
pi_98124607
Opkomst was trouwens: 87%

Meer ongeveer 12% hoger dan in Nederland in 2010:
Defintieve opkomst NL: 75.3 %

Zegt in ieder geval dat de democratie leeft :)
pi_98125136
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:26 schreef De_Nuance het volgende:
Opkomst was trouwens: 87%

Meer ongeveer 12% hoger dan in Nederland in 2010:
Defintieve opkomst NL: 75.3 %

Zegt in ieder geval dat de democratie leeft :)
Stemplicht. :P.
pi_98125249
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:25 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

In Istanbul en Ankara wordt ieder jaar een geweldloze gaypride gehouden.

Terrorisme zie ik nooit gebeuren. Erdogan zou alleen verliezen met terreur hij heeft zijn populariteit te danken aan stabiliteit en welvaart.
Dat zal best, maar de overgrote meerderheid in Turkije zal er een broertje dood aan hebben.

Wat jij afleest uit jouw glazen bol vind ik niet zo relevant. Daarnaast heeft ook Erdogan niet het eeuwige leven.
  maandag 13 juni 2011 @ 19:38:53 #242
177885 JoaC
Het is patat
pi_98125342
Door Erdogan te kiezen komt Europa verder bij ze vandaan te staan, wat vooral hun verlies is.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_98125415
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Stemplicht. :P.
Volgens mij niet toch ?
pi_98125424
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef JoaC het volgende:
Door Erdogan te kiezen komt Europa verder bij ze vandaan te staan, wat vooral hun verlies is.
Als Erdogan de grondwet aanpast, heeft de EU ook weer haar zin.
pi_98125461
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:40 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Volgens mij niet toch ?
Volgens mij wel. Kleine boete als je niet op komt dagen.
pi_98125476
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef JoaC het volgende:
O?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-voor-toetreding-eu/
pi_98125548
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Kleine boete als je niet op komt dagen.
Klopt, heb je goed gegoogeld.
pi_98125606
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:42 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Klopt, heb je goed gegoogeld.
Bijna iedereen weet dat Turkije een stemplicht kent. Jij niet dus.

Jij liep weer wijs te doen met je gebral over opkomstpercentages zonder de feiten te kennen.
pi_98125613
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal best, maar de overgrote meerderheid in Turkije zal er een broertje dood aan hebben.

Wat jij afleest uit jouw glazen bol vind ik niet zo relevant. Daarnaast heeft ook Erdogan niet het eeuwige leven.
het gaat ook niet om Erdogan maar om het volk.

Het volk zal nooit op een terrorist of iemand die terreur zaait stemmen, dan gaan ze met hangende pootjes terug naar de CHP.
pi_98125645
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bijna iedereen weet dat Turkije een stemplicht kent. Jij niet dus.

Jij liep weer wijs te doen met je gebral over opkomstpercentages zonder de feiten te kennen.
Nou gefeliciteerd je hebt een puntje !
  maandag 13 juni 2011 @ 19:45:06 #251
177885 JoaC
Het is patat
pi_98125726
quote:
De media nemen ook klakkeloos over als politici zeggen dat het pensioenakkoord goed is voor de jongere generaties. Journalistiek verandert steeds meer in voorlichters kopiëren.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_98125801
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:45 schreef JoaC het volgende:

[..]

De media nemen ook klakkeloos over als politici zeggen dat het pensioenakkoord goed is voor de jongere generaties. Journalistiek verandert steeds meer in voorlichters kopiëren.
Maar als 'Europa' zelf zegt dat deze verkiezingsuitslag een positieve impuls oplevert, hoe kan je dan beweren dat het omgekeerde het geval is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2011 19:46:25 ]
pi_98125821
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:45 schreef JoaC het volgende:

[..]

Maar goed in voorgaande verkiezingen was Erdogan de grootste voorstander van EU lidmaatschap. Dat is minder geworden (het woord Europa is niet gevallen tijdens de campagne), maar AKP blijft nog steeds pro-EU.
  maandag 13 juni 2011 @ 19:51:00 #254
177885 JoaC
Het is patat
pi_98126061
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar als 'Europa' zelf zegt dat deze verkiezingsuitslag een positieve impuls oplevert, hoe kan je dan beweren dat het omgekeerde het geval is?
De keuze ligt bij lidstaten, en die gaan echt niet instemmen met de richting die Erdogan op wil. Pas als de CHP in het zadel zit, komt Turkije erin.
[..]
pi_98126647
laat maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')