Dat was in 1923 ook zo en nu nog steeds. Daar gaat het toch ook niet om. Ik zeg toch bijvoorbeeld ook niet dat het geen moslimland is.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:48 schreef De_Nuance het volgende:
Jullie snappen er weinig van. Turkije is voor 99.8% moslim. Dat is de realiteit.
Dat moslims zich ook vertegenwoordigd voelen betekent niet dat ze overmorgen op het Taksimplein homo's gaan executeren.
Het gaat pas echt mis als de bevolking straal genegeerd wordt.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:52 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat was in 1923 ook zo en nu nog steeds. Daar gaat het toch ook niet om. Ik zeg toch bijvoorbeeld ook niet dat het geen moslimland is.
Er is een groot verschil tussen en Republiek Turkije met 99.8% moslims en een Islamitische staat Turkije met 99.8% moslims.
Je hoeft niemand te vertellen dat Turkije vol zit met moslims, dat snappen we ook wel.
Wat dan?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:57 schreef Theoden het volgende:
Ik hoop het. Tot nu toe heeft hij aardig lopen sleutelen aan de seculiere waarden van de Turkse staat en ik verwacht dat hij hier rustig verder aan het sleutelen (als in afbreken). We zullen zien hoe ver hij mag gaan van de bevolking (of zelf wil gaan). Er is op dit moment weinig aan te doen, 50% van de bevolking staat achter hem.
Ik noemde een voorbeeld van dat starre zwart-wit denken.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:28 schreef Theoden het volgende:
[..]
Wat de laatste paar jaren in Turkije aan de gang is is toch juist PRECIES waar Ataturk bang voor was en voor heeft gewaarschuwd? Dit bewijst toch alleen maar dat hij gelijk had?
Nu valt alles één voor één om en wordt Turkije langzaam een Islamitische staat.
Edit: Ik zeg toch ook niet dat je iedereen geforceerd Turk moet maken/noemen. Waar haal je dat dan weer vandaag. Het gaat me hier puur om de scheiding van staat en religie. Niet over de verschillende bevolkingsgroepen.
Meer in de zin van terrorisme. Een vrouwenhater ben ik niet, dat ze in Turkije een broertje dood hebben aan homofielen is dan wel weer prima.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:18 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wat bedoel je met extremisten.
Homo en vrouwhaters bijvoorbeeld? Want daar hoor jij zelf ook bij.
In Istanbul en Ankara wordt ieder jaar een geweldloze gaypride gehouden.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meer in de zin van terrorisme. Een vrouwenhater ben ik niet, dat ze in Turkije een broertje dood hebben aan homofielen is dan wel weer prima.
Stemplicht.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:26 schreef De_Nuance het volgende:
Opkomst was trouwens: 87%
Meer ongeveer 12% hoger dan in Nederland in 2010:
Defintieve opkomst NL: 75.3 %
Zegt in ieder geval dat de democratie leeft
Dat zal best, maar de overgrote meerderheid in Turkije zal er een broertje dood aan hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
In Istanbul en Ankara wordt ieder jaar een geweldloze gaypride gehouden.
Terrorisme zie ik nooit gebeuren. Erdogan zou alleen verliezen met terreur hij heeft zijn populariteit te danken aan stabiliteit en welvaart.
Volgens mij niet toch ?quote:
Als Erdogan de grondwet aanpast, heeft de EU ook weer haar zin.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef JoaC het volgende:
Door Erdogan te kiezen komt Europa verder bij ze vandaan te staan, wat vooral hun verlies is.
O?quote:Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef JoaC het volgende:
Door Erdogan te kiezen komt Europa verder bij ze vandaan te staan, wat vooral hun verlies is.
Klopt, heb je goed gegoogeld.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Kleine boete als je niet op komt dagen.
Bijna iedereen weet dat Turkije een stemplicht kent. Jij niet dus.quote:
het gaat ook niet om Erdogan maar om het volk.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal best, maar de overgrote meerderheid in Turkije zal er een broertje dood aan hebben.
Wat jij afleest uit jouw glazen bol vind ik niet zo relevant. Daarnaast heeft ook Erdogan niet het eeuwige leven.
Nou gefeliciteerd je hebt een puntje !quote:Op maandag 13 juni 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bijna iedereen weet dat Turkije een stemplicht kent. Jij niet dus.
Jij liep weer wijs te doen met je gebral over opkomstpercentages zonder de feiten te kennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |