abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97934887
quote:
Saturday 2nd July
FIRST STAGE
Passage du Gois > Mont des Alouettes: 180 km
A Grand Start between sky and sea… The official start of the 98th edition of the Tour de France will take place at the Passage du Gois. Linking the continent to the island of Noirmoutier and measuring 4.5 km in length, the Passage du Gois is a submersible road covered twice daily at high tide, but which remains fully accessible at low tide.

Beforehand, the starting ceremony will take place in Fromentine followed by a parade along the island of Noirmoutier. Then, once they have rejoined terra firma, the pack will wind its way through the Vendée, firstly along mainly flat roads towards the south, before heading northeast towards Les Herbiers through more rolling countryside. The finishing line will be based at Mont des Alouettes whose summit stands at 232 metres. The Mont des Alouettes was a strategically important site during the Wars of the Vendée (1793-1796).
quote:
Sunday 3rd July
SECOND STAGE
Les Essarts > Les Essarts - Team time-trial: 23 km
The second day in the Vendée will witness the return of the team time trial, a stage not included in the programme for the Tour de France 2010. It will be contested over a 23 km circuit with the start and finish at Les Essarts.

The route will follow a loop to the west of the town, mainly on the flat and straight roads in the Bocage of the Vendée, passing through the towns of Boulogne and La Merlatière in particular.
quote:
Monday 4th July
THIRD STAGE
Olonne-sur-Mer > …
The riders will cover a distance of approximately 80 km on the department's roads before leaving the Vendée…
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97934913
quote:
Vacansoleil neemt na Zwitserland beslissing over Tourselectie

Vacansoleil zal pas na de Ronde van Zwitserland een definieve beslissing nemen over zijn selectie voor de Tour de France. De ploeg ontkent dat het zijn negen namen voor La Grande Boucle al op papier heeft en noemt berichtgeving in De Telegraaf hierover ‘speculatief’.

Volgens de ochtendkrant zouden onder meer Johnny Hoogerland, Wout Poels en Lieuwe Westra volgende maand in Frankrijk hun Tourdebuut maken. “Pas na de Ronde van Zwitserland zal de Tourploeg een meer definitieve vorm krijgen,” liet de ploeg desgevraagd weten.

In Zwitserland krijgen de renners de kans om aan de ploegleiding te tonen dat zij in vorm zijn. Vacansoleil maakt op donderdag 23 juni zijn definitieve selectie bekend.
Dus dat nieuwtje van de Telegraaf was wat voorbarig. Dit lijkt me ook logischer, laat Devolder eerst maar in Zwitserland bewijzen dat hij een tourselectie waard is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97936063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:42 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Je krijgt niet ineens de goede benen hoor. Als hij in luxemburg vanachter hing in het rood gaat hij nu niet vanvoor rijden.

En vorig jaar slecht? Nja toch belgisch kampioen op de weg en TT... niet de meest simpele gegevens in belgie hoor. Ok het kan niet op tegen zijn beste seizoen, maar de jaren daarvoor won hij ook niet veel hoor. Zijn resultaten vorig jaar zijn nog altijd van die aard waar meerdere renners van dromen.
:? Ik had het niet over vorig jaar maar over dit voorjaar :+ Daarin zat hij in Vlaanderens mooiste in het 2e peleton en trok eigenhandig het gat dicht naar het eerste peleton dat daarna het gat naar Fabian C en Voeckler dicht wist te rijden. Uiteindelijk kwam hij toch nog wat te kort, maar het was een enorm sterk staaltje fietsen wat hij daar heeft laten zien.

In Luxemburg ging het inderdaad niet best, maar wat daar de reden van was is me niet bekend. Misschien was de vorm er op dat moment even niet, of was het gewoon botte pech. Ik heb die koersen niet gezien dus kan dr moeilijk over oordelen.
pi_97936217
Devolder die het gat op Cancellara en Voeckler dicht reed?
Aan het begin van de koers ofzo? Want in de finale zat Cancellara met Chavanel voorop, terwijl BMC het gat dicht reed met op het einde even Langeveld.
pi_97936716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:13 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

:? Ik had het niet over vorig jaar maar over dit voorjaar :+ Daarin zat hij in Vlaanderens mooiste in het 2e peleton en trok eigenhandig het gat dicht naar het eerste peleton dat daarna het gat naar Fabian C en Voeckler dicht wist te rijden. Uiteindelijk kwam hij toch nog wat te kort, maar het was een enorm sterk staaltje fietsen wat hij daar heeft laten zien.

In Luxemburg ging het inderdaad niet best, maar wat daar de reden van was is me niet bekend. Misschien was de vorm er op dat moment even niet, of was het gewoon botte pech. Ik heb die koersen niet gezien dus kan dr moeilijk over oordelen.
Even niet? Devolders uitslagen van de laatste tijd: 93e in Picardië, 126e in de Ronde van België en 74e in Luxemburg. Nou, dan ben je gewoon heel slecht in vorm. Op deze manier gaat hij niet eens het einde van de eerste week halen. Dan kan je beter elke willekeurige andere renner van Vacansoleil meenemen.
pi_97936927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:16 schreef DutchSL het volgende:
Devolder die het gat op Cancellara en Voeckler dicht reed?
Aan het begin van de koers ofzo? Want in de finale zat Cancellara met Chavanel voorop, terwijl BMC het gat dicht reed met op het einde even Langeveld.
Was inderdaad niet Voeckler maar Chavanel; excuses. En nee, Devolder reed dat gat toen niet (zelf) dicht, maar reed het gat van peleton 2 naar peleton 1 dicht vrijwel eigenhandig, en wist zich daarna meer dan prima in peleton 1 te handhaven. Dat was al een enorme prestatie.
BMC reed het gat enigszins dicht, maar het was meer het "falen" van Cancellara die niet de macht had om het af te maken. Chavanel was allang blij dat hij bij Fabian kon blijven en heeft geen trap op kop meer kunnen doen zo ongeveer.
pi_97936973
Gaaf kan niet wachten totdat de tour begint!! is er al bekent of Contador gewoon weer mee doet?
pi_97937090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:27 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Even niet? Devolders uitslagen van de laatste tijd: 93e in Picardië, 126e in de Ronde van België en 74e in Luxemburg. Nou, dan ben je gewoon heel slecht in vorm. Op deze manier gaat hij niet eens het einde van de eerste week halen. Dan kan je beter elke willekeurige andere renner van Vacansoleil meenemen.
Puur op uitslagen afgaan zegt daar niet zoveel in. Pak de uitslagen van de Dophiné van afgelopen week er even bij als voorbeeld... Barredo, Gesink en Garate kwamen in etappe 2 als 101, 102 en 103 binnen op +51. Hebben ze goed of slecht gereden?? Geen idee, want alleen de uitslag zegt zo weinig... Ik weet niet in welke rol Devolder daar rond heeft gereden bijvoorbeeld. Als hij daar is gaan knechten, dan zijn die uitslagen helemaal niet gek. Valt geen zinnig woord over te zeggen dus.
pi_97937104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:35 schreef machutch het volgende:
Gaaf kan niet wachten totdat de tour begint!! is er al bekent of Contador gewoon weer mee doet?
voor zover ik weet is het nog niet bekend
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:38:38 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_97937141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Was inderdaad niet Voeckler maar Chavanel; excuses. En nee, Devolder reed dat gat toen niet (zelf) dicht, maar reed het gat van peleton 2 naar peleton 1 dicht vrijwel eigenhandig, en wist zich daarna meer dan prima in peleton 1 te handhaven. Dat was al een enorme prestatie.
:')

dat hij toen geen loonsverhoging kreeg, niet te begrijpen...
pi_97937159
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:35 schreef machutch het volgende:
Hij mag meedoen, zijn zaak wordt pas na de tour afgehandeld. Hij is zelf nog niet 100% zeker of hij echt start, hij weet niet of het mogelijk is om de Giro en Tour te combineren.
Album top 100 2024
pi_97937237
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

BMC reed het gat enigszins dicht, maar het was meer het "falen" van Cancellara die niet de macht had om het af te maken. Chavanel was allang blij dat hij bij Fabian kon blijven en heeft geen trap op kop meer kunnen doen zo ongeveer.
Van een tweevoudig winnaar van de RVV mag je wel verwachten dat hij zich niet laat verrassen. Hij werd 55e in de RVV en eindigde niet bij de beste 100 in PR. Dat is gewoon slecht. Daarnaast heeft hij geen resultaten gereden dit jaar die het nodig maken om hem te selecteren.
Album top 100 2024
pi_97937472
Gaat er iemand naar toe? Lijkt me toch wel een aardige belevenis. Heb in mijn jeugd wel eens langs de weg gstaan. kwamen ze volgens mij door Leidschendam, maar dat weet ik niet meer zeker.
pi_97937510
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:41 schreef Felagund het volgende:

[..]

Van een tweevoudig winnaar van de RVV mag je wel verwachten dat hij zich niet laat verrassen. Hij werd 55e in de RVV en eindigde niet bij de beste 100 in PR. Dat is gewoon slecht. Daarnaast heeft hij geen resultaten gereden dit jaar die het nodig maken om hem te selecteren.
Vind ik te kort door de bocht. Dat zijn toch dingen die je van buitenaf niet kan beoordelen. Ik weet niet waar hij zijn piek heeft gepland dit jaar. Als we er vanuit gaan dat hij op het voorjaar gemikt heeft (wat je van Devolder mag verwachten), dan is het inderdaad teleurstellend. Als hij zijn piek bij de grote ronden heeft gepland, dan kan er nog wat gebeuren.
Maar wie zou je dan meenemen als je Devolder thuis laat? Want dat zou moeten gaan betekenen dat je iemand mee wilt nemen die beter zou moeten gaan presteren dan hij.
pi_97937839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:47 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Vind ik te kort door de bocht. Dat zijn toch dingen die je van buitenaf niet kan beoordelen. Ik weet niet waar hij zijn piek heeft gepland dit jaar. Als we er vanuit gaan dat hij op het voorjaar gemikt heeft (wat je van Devolder mag verwachten), dan is het inderdaad teleurstellend. Als hij zijn piek bij de grote ronden heeft gepland, dan kan er nog wat gebeuren.
Maar wie zou je dan meenemen als je Devolder thuis laat? Want dat zou moeten gaan betekenen dat je iemand mee wilt nemen die beter zou moeten gaan presteren dan hij.
quote:
Mislukt voorjaar raadsel voor Devolder
Gepubliceerd op donderdag 28 april 2011 om 13:52

De hele Vacansoleil-ploeg presteerde dit voorjaar naar behoren, op één man na. Stijn Devolder, de beoogde kopman, zakte hopeloos door de mand en kon niet één keer meestrijden om de ereplaatsen. Een verklaring heeft hij niet.

"Ik ging ervan uit dat de voorbereiding perfect was en dat de resultaten zouden volgen. Natuurlijk vraag ik me nu af waarom dat niet gebeurde. Ik voelde me in het hele voorjaar in slechts één koers goed, in Dwars door Vlaanderen, en toen was ik net één dag terug van een hoogtestage. Ik dacht dat het daarna steeds beter zou gaan, maar het omgekeerde was waar", verzucht de Belg in Het Laatste Nieuws.

Devolder gelooft niet dat juist die hoogtestage vlak voor zijn voorjaar het probleem was. "Vorig jaar won ik het BK na zo'n stage en daarom leek me dat een goed idee."

De Belg laat bloedonderzoek doen om te kijken of hij bijvoorbeeld niet overtraind was. Daarna gaat hij voor sportieve revanche. "Nu moet ik weer opbouwen en de dingen rechtzetten. Ik kom altijd terug, dat heb ik al bewezen. Ik ben ook op een leeftijd dat ik weet wat ik kan. Het vertrouwen bij Vacansoleil is intact. Ik word goed opgevangen en niemand doet moeilijk. Ze weten hoe ik leef voor mijn vak en wat ik ervoor deed."
Devoler was de kopman van het voorjaar (logisch ook gezien de prestaties in het verleden). Ik denk dat hij een goed klassement in de tour al lang uit zijn hoofd gezet.

Ik zou eerder Ruigh, Lagutin of Carrara meenemen. Misschien zelfs Veuchelen. Die kunnen mijn inziens meer dan een Devolder die niet in vorm is. Maar misschien eerst Zwitserland afwachten, misschien is Devolder nu beter.
Album top 100 2024
pi_97937991
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:46 schreef erikevenblij het volgende:
Gaat er iemand naar toe? Lijkt me toch wel een aardige belevenis. Heb in mijn jeugd wel eens langs de weg gstaan. kwamen ze volgens mij door Leidschendam, maar dat weet ik niet meer zeker.
Ja, ik sta als 't allemaal volgens planning verloopt de 22e bij de laatste bergrit op Alpe d'Huez *O*
pi_97938092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:54 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Devoler was de kopman van het voorjaar (logisch ook gezien de prestaties in het verleden). Ik denk dat hij een goed klassement in de tour al lang uit zijn hoofd gezet.

Ik zou eerder Ruigh, Lagutin of Carrara meenemen. Misschien zelfs Veuchelen. Die kunnen mijn inziens meer dan een Devolder die niet in vorm is. Maar misschien eerst Zwitserland afwachten, misschien is Devolder nu beter.
Ruigh rijdt op het moment erg sterk in de Dophiné inderdaad, maar is die niet wat te vroeg in vorm om mee te nemen dan?
Zwitserland zal de beslissing moeten gaan geven inderdaad. Als Devolder daar niet presteert is het natuurlijk nutteloos om hem mee te nemen, maar ik heb 't gevoel dat hij maar wat graag zn slechte seizoens-start recht wil gaan zetten
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:00:40 #18
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97938135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:43 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dus dat nieuwtje van de Telegraaf was wat voorbarig. Dit lijkt me ook logischer, laat Devolder eerst maar in Zwitserland bewijzen dat hij een tourselectie waard is.
Als iets te vroeg uitlekt wordt het vaak ontkend. De Telegraaf beweerde overigens niet dat het om de definitieve selectie ging. In het geval van vormverlies (of blessures uiteraard) kunnen de - volgens De Telegraaf - voorlopig geselecteerde renners nog vervangen worden.
pi_97938281
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:00 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Als iets te vroeg uitlekt wordt het vaak ontkend. De Telegraaf beweerde overigens niet dat het om de definitieve selectie ging. In het geval van vormverlies (of blessures uiteraard) kunnen de - volgens De Telegraaf - voorlopig geselecteerde renners nog vervangen worden.
Dat snap ik, maar de toon van de Telegraaf was alsof dit in principe de selectie voor de TDF is. Er kan aan Devolder de voorwaarde zijn opgelegd intern dat hij iets moet laten zien in Zwitserland.
Album top 100 2024
pi_97938328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar de toon van de Telegraaf was alsof dit in principe de selectie voor de TDF is. Er kan aan Devolder de voorwaarde zijn opgelegd intern dat hij iets moet laten zien in Zwitserland.
Da's toch ook typisch de Telegraaf-stijl??
pi_97938389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:05 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Da's toch ook typisch de Telegraaf-stijl??
Ja, dat is wel waar. Daarom ook mijn eerste post in dit topic, dat het waarschijnlijk net wat genuanceerder ligt.
Album top 100 2024
pi_97947971
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:46 schreef erikevenblij het volgende:
Heb in mijn jeugd wel eens langs de weg gstaan. kwamen ze volgens mij door Leidschendam, maar dat weet ik niet meer zeker.
In 1978 startte de Tour in Leiden, dus dat zou heel goed kunnen.

Andere Tijden Sport heeft daar ooit nog een mooie uitzending overgemaakt, met o.a. de proloogzege van Jan Raas die hem werd afgepakt.
pi_97949347
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:37 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

voor zover ik weet is het nog niet bekend
Je zou toch haast zeggen dat dat wel te achterhalen is als wordt onderzocht waar hij nu aan het verkennen is.
sig verwijderd door FA
pi_97967308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:23 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Je zou toch haast zeggen dat dat wel te achterhalen is als wordt onderzocht waar hij nu aan het verkennen is.
Dan nog is het afwachten; hij heeft aangegeven eerst te willen zien of hij voldoende hersteld is van de Giro waar hij diep is moeten gaan. Verkennen zegt dus nog helemaal niets. Als hij zich niet goed voelt en denkt geen gooi naar prolongatie van zn titel te kunnen doen, zal hij er niet bij zijn.
pi_97971535
Zo, diverse Tourmagazines aangeschaft, alvast ingeschreven voor tourpooltjes. Kom maar op met de Tour !

Ben zeer benieuwd naar de Tour dit jaar, misschien omdat het niet zo voorspelbaar is dit jaar ? Enige zekerheid is dat Cavendish weer een lading overwinning zal binnen halen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_97971905
Wie wordt de beste Nederlander denken jullie? Dacht zelf aan Robert Gesink.
We hebben een poultje op het werk hehe en kan wel wat advies gebruiken.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:09:18 #27
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_97972012
ik denk Lieuwe westra :Y
pi_97972050
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:05 schreef erikevenblij het volgende:
Wie wordt de beste Nederlander denken jullie? Dacht zelf aan Robert Gesink.
We hebben een poultje op het werk hehe en kan wel wat advies gebruiken.
Thomas dekker en Pieter Weening zou ik ook zeker in overweging nemen.
pi_97972888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Thomas dekker en Pieter Weening zou ik ook zeker in overweging nemen.
En niet te vergeten Remmert Wielinga.
Album top 100 2024
pi_97972929
Johnny Hoogerland natuurlijk.
pi_97974699
Kenny van Hummel
pi_97976870
Gaat mijn dorpsgenoot Kruiswijk mee naar de tour :)?
pi_97976928
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:30 schreef FireFoxy247 het volgende:
Gaat mijn dorpsgenoot Kruiswijk mee naar de tour :)?
Nee, die heeft de Giro al gedaan dit jaar, volgens mij rijdt hij misschien nog wel de Vuelta dit jaar.
Album top 100 2024
pi_97977078
Dus de nederlanders die kansmaken zijn:

• Robert Gesink
• Thomas dekker
• Pieter Weening

leuk heb het ingevuld nu maar hopen dat ik een keer de pot win!!
pi_97977170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:35 schreef erikevenblij het volgende:

• Robert Gesink
• Thomas dekker
• Pieter Weening

Kun je het nog wijzigen? Niet iedereen was hier even serieus. :P
Album top 100 2024
pi_97978509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:35 schreef erikevenblij het volgende:

• Robert Gesink
• Thomas dekker
• Pieter Weening

_O- _O- _O-
pi_97979256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:32 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, die heeft de Giro al gedaan dit jaar, volgens mij rijdt hij misschien nog wel de Vuelta dit jaar.
aah k, ik dacht hij miss de tour ook nog wel zou rijden, helaas :(
pi_97979340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:39 schreef FireFoxy247 het volgende:

[..]

aah k, ik dacht hij miss de tour ook nog wel zou rijden, helaas :(
Voor zo'n jonge gozer is dat net ff te zwaar om 2 zulke rondes achter elkaar te rijden, dan jaag je hem over de kling. Rustig opbouwen (net als met Gesink destijds) en dan komt zijn tijd vanzelf....de potentie is er iig.
pi_97979828
Kruijswijk rijdt wel nog Zwitserland vanaf morgen, als hij zijn vorm uit de Giro mee kan nemen, kan hij daar ook nog wel een goede uitslag rijden.
pi_98026295
Contador doet dus definitief mee.

Gaat dus nog leuk worden met het Franse publiek (die gaan Contador echt wel uitfluiten) en lopende zaak over zijn positieve test vorig jaar.
pi_98026622
Voor het kijkplezier tof dat hij meedoet.
pi_98040244
Mooi, anders zouden we 3 weken alleenheerserij van a schleck moeten zien , daarvoor heb ik niet alle bergetappes vrijgenomen :)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_98040339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:29 schreef kawotski het volgende:
Mooi, anders zouden we 3 weken alleenheerserij van a schleck moeten zien , daarvoor heb ik niet alle bergetappes vrijgenomen :)
Hoewel ik dat eerste betwijfel, krijg je nu alleenheerserij van Contador. Tsja.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 juni 2011 @ 21:33:41 #44
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98040408
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:37 schreef Eppie_NL het volgende:
Contador doet dus definitief mee.

Gaat dus nog leuk worden met het Franse publiek (die gaan Contador echt wel uitfluiten) en lopende zaak over zijn positieve test vorig jaar.
Dit. Ze staan er echt niet te popelen om hem te zien in de Tour.
Ik ook niet trouwens.

quote:
Franse fans willen Contador niet

PARIJS - Alberto Contador krijgt komende maand vermoedelijk geen warm welkom in de Ronde van Frankrijk. Twee derde van de Franse wielerfans ziet liever dat de Spaanse renner thuis blijft. Dat bleek vrijdag uit een poll.

Contador won vorig jaar voor de derde keer de Tour, maar bleek later positief te hebben getest op het verboden middel clenbuterol.
De Spaanse wielerbond sprak hem later vrij omdat niet bewezen was dat de renner het middel bewust had genomen.
Beroep
De internationale wielrenunie UCI en wereldantidopingbureau WADA gingen in beroep bij het CAS. Het sporttribunaal behandelt de zaak pas begin augustus.
Veel Fransen vinden dat Contador pas weer welkom is na het beroep van de UCI en WADA, als tenminste blijkt dat Contador onschuldig is.
pi_98049527
Ik hoop dat als ze hem schorsen ze dan hem gewoon de resultaten van dit jaar laten behouden (mits natuurlijk hij hier niet weer positief wordt bevonden).
Album top 100 2024
pi_98049590
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:42 schreef Felagund het volgende:
Ik hoop dat als ze hem schorsen ze dan hem gewoon de resultaten van dit jaar laten behouden (mits natuurlijk hij hier niet weer positief wordt bevonden).
Dus dan wordt de Tour van vorig jaar geschrapt, de uitslagen daarna blijven staan en dan is hij voor 2 jaar minus 21 dagen (Tour vorig jaar) geschorst? Zoiets gaat niet gebeuren lijkt me.
pi_98049817
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dus dan wordt de Tour van vorig jaar geschrapt, de uitslagen daarna blijven staan en dan is hij voor 2 jaar minus 21 dagen (Tour vorig jaar) geschorst? Zoiets gaat niet gebeuren lijkt me.
Het is sowieso een rare situatie, met al die vertragingen in de uiteindelijke wel of niet veroordeling. Maar ik zie ook liever niet dat Scarponi als winnaar van de afgelopen giro wordt uitgeroepen. Dan nog liever Contador.
Album top 100 2024
pi_98055597
Het zou na alle dieptepunten van de laatste jaren toch wel het grootste dieptepunt zijn als we nu na de Tour opeens horen dat Contador 3 zeges kwijtraakt (Tour 2011/2010 en Giro 2011)....

Anyway, altijd beter dan zo'n dopeur en beroepsleugenaar laten rijden...

Ik kwam er trouwens bij toeval achter dat ik bij de etappe naar Pinerolo op ongeveer 100km afstand zit, dus waarsch. sta ik daar bij de aankomst!!!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_98056190
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 09:51 schreef JohnDDD het volgende:
Het zou na alle dieptepunten van de laatste jaren toch wel het grootste dieptepunt zijn als we nu na de Tour opeens horen dat Contador 3 zeges kwijtraakt (Tour 2011/2010 en Giro 2011)....

Och....een mens vergeet snel, maar ik zou dit niet het grootste dieptepunt willen noemen.
Wielrennen in het algemeen en de Tour in het byzonder is sinds mensenheugenis 1 grote doping rat race....de laatste renner waarvan redelijkerwijs aan te nemen is dat hij clean de Tour heeft gewonnen is Lucien van Impe (1976) en zijn voorganger Thevenet (1975) heeft ook al bekend (arme Hennie Kuiper....)

Gewoon genieten van de wedstrijden en de rest maar langs je heen laten gaan....onuitroeibaar, net als in een hoop andere sporten btw.
pi_98060124
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:32 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hoewel ik dat eerste betwijfel, krijg je nu alleenheerserij van Contador. Tsja.
Ik durf wel een weddenschapje aan te gaan dat er geen alleenheersing van Contador zal zijn de komende Tour.
pi_98060696
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar stel hij krijgt een schorsing van twee jaar, gaat die dan met terugwerkende kracht in vanaf het midden van dit Tour? Dus dan is hij eventueel twee Tourzeges kwijt en mag hij aan 1 niet meedoen (worden in totaal dus 3 Tours door de neus geboord)? En hoe zit het bijvoorbeeld met de zaak van Rebellin, die werd betrapt op dopinggebruik in Peking, pas de daaropvolgende april voorlopig geschorst werd, en uiteindelijk tot april 2011 geschorst werd (dus die straf ging niet met terugwerkende kracht vanaf augustus 2008 in)? (http://nos.nl/artikel/188(...)-2011-geschorst.html)

Ingewikkelde regelgeving, en ze maken het zichzelf nog moeilijker door die enorm lange procedures. Volgens mij zou ik als ik een weekje full time eraan zou werken er echt wel achter zijn of je nou door vlees de bepaalde waarde van clen kan krijgen. Dat onderzoek hoeft überhaupt maar een keer gedaan worden en is dan op elke zaak toepasbaar. Dan zou ik nog een weekje uittrekken voor het checken van dit onderzoek http://www.vilt.be/Spaans(...)_op_Alberto_Contador.

Als nou blijkt dat je van een stukje vervuild vlees de waarde clen die Contador had kan krijgen én dat er gesjoemeld is met de 14.179 controles op vlees in de Spaanse vleesindustrie moet Contador vrijgesproken worden, anders krijgt hij twee jaar schorsing, wat mij betreft ingaande vanaf nu + Tourzege 2010 kwijt. (Anders heb je voordeel bij het oprekken van de procedure omdat je dan tijdens je schorsing kan rijden en publiciteit kan binnenhalen.)
pi_98062092
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik durf wel een weddenschapje aan te gaan dat er geen alleenheersing van Contador zal zijn de komende Tour.
Wat verwacht je dan? Duel Contador - A. Schleck of nog een heel ander scenario?
pi_98062204
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Same. Contador heeft een Giro in de benen en ik verwacht Schleck minimaal zo goed als vorig jaar, dus ik denk dat het verschil tussen die twee nog kleiner is geworden. Het gat daarachter is echter wel heel groot denk ik.
pi_98063230
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan? Duel Contador - A. Schleck of nog een heel ander scenario?
Eenzelfde scenario als vorig jaar maar nu met Andy die iets sterker is vanwege de aanwezigheid van Fränk, zijn doorzettende stijgende lijn en de Giro die nog in Contadors benen zit. Dit weegt alles bij elkaar zwaarder dan de niet ideale voorbereiding van Contador vorig jaar (griepje) imo.
  zondag 12 juni 2011 @ 15:13:14 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98065258
Cancellara lijkt zich ook te ergeren aan de Contador-soap

quote:
Een Tour die spijtig genoeg voor hem niet met een proloog begint, zodat een 22ste gele trui niet zo vanzelfsprekend oogt. 'Ook al maak ik minder kans op de leiderstrui, de motivatie zal er dus niet minder op zijn. Bovendien gaat het niet om mij, maar trekken we naar Frankrijk met eentje in de ploeg die eindwinnaar wil worden (Andy Schleck, red.).'

Of Fabian dan Alberto Contador niet bezig zag in de Giro? 'Eigenlijk niet of nauwelijks. Na het fatale ongeluk van Wouter Weylandt had ik geen zin meer om de koers te volgen. Maar afgezien daarvan: ook Alberto blijft een mens en valt dus te kloppen. Misschien was hij gewoon te sterk en de anderen te zwak.'

Om het nog niet te hebben over een dopingstraf die de Spanjaard nog altijd boven het hoofd hangt en hem zelfs een eventuele Tourwinst zou kunnen kosten. 'Wielrennen is een chaotische troep geworden', ergert Cancellara zich. 'We zouden de mensen moeten plezieren met onze prestaties en met mooie strijd. Maar wat krijgen ze? Troep! Die onzekerheid rond het lot van Contador is niet wat onze sport nodig heeft. De mensen verdienen dat niet.'
Hij heeft uiteraard gelijk. Renners voorwaardelijk laten starten is altijd een blunder, maakt niet eens aan wie dat dan ligt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_98105520
Is Gesink nog steeds in de running voor de witte trui? Andy dacht ik niet meer?
  maandag 13 juni 2011 @ 12:02:32 #57
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_98105644
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:58 schreef marcodej het volgende:
Is Gesink nog steeds in de running voor de witte trui? Andy dacht ik niet meer?
Je moet op of na 1 januari 1986 geboren zijn om in aanmerking te komen voor de witte trui. Gesink kan de witte trui dus winnen, Andy niet meer.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:06:33 #58
67640 SaintOfKillers
pi_98105781
Het zou een beetje belachelijk zijn indien je 4 keer op rij het jongerenklassement wint, hoe lang kun je jong blijven?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:08:57 #59
311468 Van_Poppel
pi_98105881
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou een beetje belachelijk zijn indien je 4 keer op rij het jongerenklassement wint, hoe lang kun je jong blijven?
Blijkbaar tot je 25e
  Redactie Sport / Supervogel maandag 13 juni 2011 @ 12:23:05 #60
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98106427
Ik zag al dat het prijzengeld van de groene trui flink is gestegen, maar dat komt natuurlijk door de nieuwe regels zie ik nu.

quote:
Rule changes

For the 2011 Tour, there will be new rules in place governing how the points classification and the King of the Mountains are won.
Previously, stages classified flat had three intermediate sprint points in them, worth 6, 4, and 2 points to the first three riders across the line. In 2011, flat stages will have just one intermediate sprint, but it will be worth 20 points to the first rider across the line, and the first 15 will score points. The intention is to have green jersey favorites need to sprint twice during the day to score well. Points awarded at the finish of flat stages will also increase, from 40 points for the winner in 2010 to 45. It is not known if the points scales for medium mountain stages, mountain stages, or the individual time trial will be altered.
Previously in the mountains classification, any hors catégorie, first-category, or second-category climb awarded double points if it was the last of the day. In 2011, only the summit stage finishes will award double points, specifically stage 12 ending at Luz Ardiden, stage 14 at the Plateau de Beille, stage 18 at the Col du Galibier, and stage 19 at L'Alpe d'Huez. Previously the first eight riders across a first-category climb scored points, as well as the first six across a second-category and the first four across a third-category. Now the first six across the line for any of these climbs will score points. For fourth-category climbs, only the first rider will score points. Early analysis has led to speculation that the mountains classification winner is more likely, under this system, to be a general classification contender than in years past.
pi_98106854
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:23 schreef Pino112 het volgende:
Ik zag al dat het prijzengeld van de groene trui flink is gestegen, maar dat komt natuurlijk door de nieuwe regels zie ik nu.

[..]

Die nieuwe regels hebben wel potentie.
pi_98107175
Zijn er hier toevallig mensen die al de officiële tourgids hebben gekocht ?
Ik heb hem vorig jaar gekocht en wil hem nu weer aanschaffen maar nu zie ik op de site van procycling 2 gidsen staan.

De eerste is een pakket met de officiële tourgids erin en wat extra's maar die heeft op de afbeelding weer een andere voorkant dan die er onder staat.

Nu is mijn vraag of het wel dezelfde gidsen zijn, want ik wil eigenlijk dat pakket maar dan moet daar natuurlijk wel de goede gids bij zitten dus met die interviews met Gesink etc. :)
pi_98107242
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:40 schreef Paul-89 het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die al de officiële tourgids hebben gekocht ?
Ik heb hem vorig jaar gekocht en wil hem nu weer aanschaffen maar nu zie ik op de site van procycling 2 gidsen staan.

De eerste is een pakket met de officiële tourgids erin en wat extra's maar die heeft op de afbeelding weer een andere voorkant dan die er onder staat.

Nu is mijn vraag of het wel dezelfde gidsen zijn, want ik wil eigenlijk dat pakket maar dan moet daar natuurlijk wel de goede gids bij zitten dus met die interviews met Gesink etc. :)
Ik heb die uitgebreide met dvd, daarin zit de normale gids. (Er staan iig interviews met JvdB en Gesink in. )
Album top 100 2024
pi_98107385
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik heb die uitgebreide met dvd, daarin zit de normale gids. (Er staan iig interviews met JvdB en Gesink in. )
Ok bedankt, en staan er ook weer per etappe die tijdschema's bij ?
Dat was vorig jaar wel handig. :)
pi_98107525
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:45 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Ok bedankt, en staan er ook weer per etappe die tijdschema's bij ?
Dat was vorig jaar wel handig. :)
Ja, 3 verschillende tijdschema's (traag, gemiddeld en snel). Zelfs het tijdschema van de karavaan zit erbij.
Album top 100 2024
pi_98107579
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:48 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, 3 verschillende tijdschema's (traag, gemiddeld en snel). Zelfs het tijdschema van de karavaan zit erbij.
Top, dan ga ik me die even bestellen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 13 juni 2011 @ 12:50:18 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98107617
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:49 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Top, dan ga ik me die even bestellen.
Is dat die van 11.95? http://www.procycling.nl/bestel-exemplaar/
pi_98107665
Ja, die is het. DVD met hoogtepunten van vorig jaar en routekaart zijn in mijn versie overigens wel in het Engels.
Album top 100 2024
pi_98107666
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:50 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Is dat die van 11.95? http://www.procycling.nl/bestel-exemplaar/
:Y
  maandag 13 juni 2011 @ 12:53:15 #70
311468 Van_Poppel
pi_98107747
Bedankt voor de tip...zit er aan te denken een proefabonnement (6 nummers + TDF pakket voor 20 euro) aan te schaffen. Iemand ervaring met dit blad? Een soort VI maar dan over wielrennen?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 13 juni 2011 @ 13:27:10 #71
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98109194
Nog een weekje voor TDF opengaat schat ik zo trouwens *O* *O*
  maandag 13 juni 2011 @ 13:37:04 #72
194695 franklop
Fran knock
pi_98109626
quote:
17s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:27 schreef Pino112 het volgende:
Nog een weekje voor TDF opengaat schat ik zo trouwens *O* *O*
kleine 2 weken denk ik eerder
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel maandag 13 juni 2011 @ 13:51:32 #73
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98110258
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:37 schreef franklop het volgende:

[..]

kleine 2 weken denk ik eerder
Afgelopen jaren was het 20 a 23 juni, maar goed, we wachten wel af *O*.
pi_98112005
Telesport Tourpoule weer online, nog geen renners helaas (wel van vorig jaar).
pi_98122028
Met welke renners zal Rabo aan de start verschijnen? Jammer dat Kruijswijk waarschijnlijk geen tour na ook al de Giro zal rijden. Zou echt een leuke ploeg zijn geweest met Gesink, Mollema, Ten Dam, Kruijswijk.

Nu is mijn gok:

Gesink
Mollema
Ten Dam
Boom
Garate
Sanchez :{
Barredo
Martens
Niermann
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:36:53 #76
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98122293
Een hele ploeg opofferen voor maximaal een 3e plek in het AK :{
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  Redactie Sport / Supervogel maandag 13 juni 2011 @ 18:39:21 #77
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98122404
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:36 schreef Mr_DG het volgende:
Een hele ploeg opofferen voor maximaal een 3e plek in het AK :{
:') Wat zou jij doen dan?
pi_98122779
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:30 schreef UltraR het volgende:
Met welke renners zal Rabo aan de start verschijnen? Jammer dat Kruijswijk waarschijnlijk geen tour na ook al de Giro zal rijden. Zou echt een leuke ploeg zijn geweest met Gesink, Mollema, Ten Dam, Kruijswijk.

Nu is mijn gok:

Gesink
Mollema
Ten Dam
Boom
Garate
Sanchez :{
Barredo
Martens
Niermann
Ik zou Tjallingi er ook bij nemen ipv Niermann (of evt. Martens).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 13 juni 2011 @ 18:50:32 #79
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98122870
Gesink wil Niermann mee.
pi_98122992
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:50 schreef Pino112 het volgende:
Gesink wil Niermann mee.
Kan wel zijn maar aan Tjallingi heb je meer in de Ploegentijdrit (niet onbelangrijk) en schat ik overall hoger in dan Niermann.
Denk dat Gesink er niet veel moeite mee zou hebben mocht de ploegleiding voor Tjallingi kiezen.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:54:32 #81
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98123049
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:39 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:') Wat zou jij doen dan?
Met mannen als Garate, Mollema, Boom, Sanchez en Gesink voor ritoverwinningen gaan, lekker aanvallen. Misschien niet realistisch, maar om nou met 8 man in dienst van Gesink te gaan rijden...
pi_98123137
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:54 schreef Mr_DG het volgende:

[..]

Met mannen als Garate, Mollema, Boom, Sanchez en Gesink voor ritoverwinningen gaan, lekker aanvallen.
Dat gaan ze ook heus wel doen hoor, op Gesink na.
pi_98123272
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat gaan ze ook heus wel doen hoor, op Gesink na.
Vraag ik me af. Ben bang dat ze voluit voor Gesink zullen gaan en daar bijna alles voor zullen opofferen.
Mocht Gesink echt een kans maken op de eindoverwinning dan zou ik ze gelijk geven maar om voor een 3e plaats alles op te offeren zou ik jammer vinden.
pi_98123390
Nou, een Nederlander op het podium van de tour, daar zou ik wel voor gaan hoor.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:36:22 #85
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98132755
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:59 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Vraag ik me af. Ben bang dat ze voluit voor Gesink zullen gaan en daar bijna alles voor zullen opofferen.
Mocht Gesink echt een kans maken op de eindoverwinning dan zou ik ze gelijk geven maar om voor een 3e plaats alles op te offeren zou ik jammer vinden.
Dat vind ik nou ook.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:39:00 #86
67640 SaintOfKillers
pi_98132934
Ik zou er iets meer meenemen die het kunnen afmaken in een sprintje, al wat ze nu meenemen, moet alleen aankomen behalve Martens (in Sanchez heb ik even geen vertrouwen meer). Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat deze renners allemaal traag zijn, maar er zal er altijd wel eentje tussen zitten die sneller is.
pi_98133082
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou er iets meer meenemen die het kunnen afmaken in een sprintje, al wat ze nu meenemen, moet alleen aankomen behalve Martens (in Sanchez heb ik even geen vertrouwen meer).
Boom en Mollema zijn voor Nederlandse begrippen ook wel snel.

Overigens denk ik wel dat ze volledig voor Gesink gaan, als zullen die Spanjaarden misschien een beetje tegendraads zijn.
- verwijderd door admin -
pi_98133401
Martens lijkt ook quasi zeker te zijn nu hij mee op verkenning is in de Alpen samen met Gesink, Niermann, Garate, Barredo en Sanchez. En daarmee kunnen we het team wel invullen.
quote:
Gesink
Mollema
Ten Dam
Boom
Niermann
Martens
L.L. Sanchez
Garate
Barredo
pi_98133874
Wat een drama, omdat Gesink zijn vriendje Niermann meewil gaan hardrijders erkende hardrijders als Tjallingi en Tankink niet mee.
- verwijderd door admin -
  maandag 13 juni 2011 @ 22:07:14 #90
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_98134890
Niermann kan ook een aardige tijdrit neerzetten hoor.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_98136559
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:52 schreef groenen het volgende:
Wat een drama, omdat Gesink zijn vriendje Niermann meewil gaan hardrijders erkende hardrijders als Tjallingi en Tankink niet mee.
Tankink ging sowieso nooit mee. En Niermann is een prima kracht.
  maandag 13 juni 2011 @ 22:36:22 #92
14505 OProg
A Life in Music
pi_98137128
Bovendien heeft Tankink ook al de Giro gereden. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_98147583
Tjallingii ipv Martens, hoop ik. Alleen al voor de ploegentijdrit..
pi_98148298
Martens is een topper man. Handig voor die explosieve aankomsten die de tour bevat dit jaar.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:24:31 #95
67640 SaintOfKillers
pi_98148722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:06 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Martens is een topper man. Handig voor die explosieve aankomsten die de tour bevat dit jaar.
Sprinters (niet dat Martens een pure sprinter is, maar goed) zijn vaak bij de sterksten in de ploegentijdrit, nog meer dan hardrijders.
pi_98148921
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Sprinters (niet dat Martens een pure sprinter is, maar goed) zijn vaak bij de sterksten in de ploegentijdrit, nog meer dan hardrijders.
Sommigen kijken bij hun voorkeur naar nationaliteit ipv specifieke kwaliteit.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:37:45 #97
194695 franklop
Fran knock
pi_98149011
Niermann is al jaren een uitstekende knecht in de Raboformatie, dat hij daarnaast een goede vriend van Gesink is moet alleen maar helpen.

En over Martens kan je kort zijn; dat is gewoon een klasbak.
pi_98149101
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ook dat :Y.
pi_98149693
Martens zou ik sowieso meenemen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:32:08 #100
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_98150381
Ik zou Tjallingi ipv Sanchez mee nemen maar misschien heeft die iets in zijn contract staan.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_98150483
Sanchez was in januari al zeker van een Tourselectie, dus dat zal wel ja.
pi_98153457
Ik denk dat LL iets te serieus neemt dat ze bij rabobank zeggen dat hij geen doping mag gebruiken
pi_98153636
Bij Sanchez lijkt het er idd sterk op dat is van de doping af is, want dit is wel een bizar groot verschil.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:20:12 #104
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98153764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:35 schreef Marcoss het volgende:
Sanchez was in januari al zeker van een Tourselectie, dus dat zal wel ja.
Sanchez lijkt mij ook de logische keuze eigenlijk. Helaas heeft Rabo op het moment zoveel goede renners dat ze bijna wel 2 volwaardige tour-ploegen kunnen samenstellen. Een luxe-positie dus.
Mijn voorspelling van de Rabo's:

Gesink (zekerheidje)
Mollema (ook wel zeker)
Ten Dam (kan zeer veel meerwaarde hebben op goede dagen)
Tankink (kan nog wel eens stunten als hij niet vergeet te starten :+ )
Niermann (een van de beste knechten die je kan hebben)
Martens (erkend hardrijder die heel nuttig werk verzet)
L.L. Sanchez (zeer nuttig in de bergen)
Garate (kan Gesink als geen ander aan de voet van de laatste col afzetten)
Barredo (toch nét ten kosten van Boom in mn selectie, maar lijkt me lood om oud ijzer)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:21:10 #105
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98153798
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:17 schreef TheArt het volgende:
Bij Sanchez lijkt het er idd sterk op dat is van de doping af is, want dit is wel een bizar groot verschil.
Sanchez is een heel aparte renner. Als hij de vorm en de drive heeft, is hij niet te stoppen, en als het effe niet loopt zakt hij diep weg. Of het doping is of dat hij gewoon enorm kan pieken laten we maar even in het midden ;)
pi_98153807
Tankink start zeker niet en Boom lijkt me ook wel een zekerheidje.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:22:45 #107
194695 franklop
Fran knock
pi_98153856
Gesink heeft er in ieder geval zin in, is nog maar weer even op de fiets gestapt vandaag;

quote:
Top D'Izoard, op naar Galibier! -
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:23:05 #108
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98153868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:21 schreef Marcoss het volgende:
Tankink start zeker niet en Boom lijkt me ook wel een zekerheidje.
Doodzonde... Ik ben toch wel een Tankink-fan. Ik zie liever Brammetje dan Boom rijden, alhoewel je met Boom natuurlijk ook wel iemand in huis hebt die geweldig er een snok aan kan geven. Toch vind ik m altijd wat kleurloos, en Tankink geeft juist dat beetje extra aan een etappe
pi_98153911
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:23 schreef kroegtijger het volgende:

[..]
Ik zie liever Brammetje dan Boom rijden, alhoewel je met Boom natuurlijk ook wel iemand in huis hebt die geweldig er een snok aan kan geven. Toch vind ik m altijd wat kleurloos, en Tankink geeft juist dat beetje extra aan een etappe
:? Tankink geeft vooral extra kleur voor en na een etappe.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:25:28 #110
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98153959
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:22 schreef franklop het volgende:
Gesink heeft er in ieder geval zin in, is nog maar weer even op de fiets gestapt vandaag;

[..]

Gesink is dan ook geweldig in vorm aan het raken, net als Garate. Als je afgelopen weekend m bezig zag, dan zie je dat het gewoon een geweldige renner is. 2e worden achter Rodriguez en de dag daarna 3e is een heel sterke prestatie in de opbouw vlak na een hoogte-stage.
Ook de indrukwekkende manier waarop Garate er een snok aan gaf was oogstrelend.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:26:38 #111
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98153991
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

:? Tankink geeft vooral extra kleur voor en na een etappe.
Dat ook ja ;) Maar ook tijdens etappes is hij altijd wel aanvallend bezig. Niet altijd even succesvol, maar hij's niet bang om eens wat te proberen en er vroeg in een etappe op uit te trekken. Vaak op voorhand al als kansloos te betitelen, maar toch leuk om te zien :)
pi_98154029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:26 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dat ook ja ;) Maar ook tijdens etappes is hij altijd wel aanvallend bezig. Niet altijd even succesvol, maar hij's niet bang om eens wat te proberen en er vroeg in een etappe op uit te trekken. Vaak op voorhand al als kansloos te betitelen, maar toch leuk om te zien :)
Altijd? Vaak? Mwah.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:30:54 #113
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98154131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:27 schreef marcodej het volgende:

[..]

Altijd? Vaak? Mwah.
De wil om aan te vallen heeft Tankink altijd wel. Dat wil niet zeggen dat het ook altijd mag van de ploegleiding. En ja, vaak is het kansloos (het is ook niet voor niets dat hij lang niet altijd ook mag ;) ). Neemt niet weg dat het leuk is om m bezig te zien; zeker in vlakke of lichtglooiende etappes waarin hij er op uit trekt, vaak in gezelschap van een of andere fransman die graag voor eigen publiek wat wil laten zien, waarna ze op een kilometer of 30 voor de meet worden terug gepakt ;)
pi_98154726
Tankink heeft een aanvallende Giro gereden dus zal hij echt meedoen in de Tour. Daarbij komt dat het onzin is dat Boom kleurloos rond rijd in etappes, tis een baas, die niet bang is voor grote namen (zie de dauphine met flecha). Hij kan beter tijdrijden plus afmaken (vualte ritzege bijv) dus geschikter dan Tankink. Hoe graag we Tankink ook na afloop horen. Misschien moetie maar vaak aanschiiven bij Genee en Derksen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:48:27 #115
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98154738
In de giro koos hij toch vaak ook de zwaardere etappes uit om mee in de aanval te gaan. En hij heeft ook al een prachtige koninginnerit in duitsland gewonnen. Beresterke renner, ideaal als knecht voor het rondewerk eigenlijk, zowel op het vlakke als in zwaardere ritten.

Maar goed, dat is Niermann natuurlijk ook. Je moet ook niet alles op de tour zetten, laat tankink maar elders zijn gang gaan, heeft al een vrij druk seizoen gereden ook tot nu toe.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:03:10 #116
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98155225
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Tankink heeft een aanvallende Giro gereden dus zal hij echt meedoen in de Tour.
:? Hier lijkt me een foutje in te zitten ;)
quote:
Daarbij komt dat het onzin is dat Boom kleurloos rond rijd in etappes, tis een baas, die niet bang is voor grote namen (zie de dauphine met flecha).
Kleurloos is een groot woord, maar als je Tankink en Boom naast elkaar zet, vind ik Tankink een stuk aantrekkelijker koersen dan Boom. Boom rijdt imho veel berekender rond. Niet dat dit een bezwaar is, maar juist die onbezonnen acties zijn wel leuk om naar te kijken.
quote:
Hij kan beter tijdrijden plus afmaken (vualte ritzege bijv) dus geschikter dan Tankink.
Tijdrijden is alleen met het oog op de ploegentijdrit interessant, maar daar zal Tankink imho niet de beperkende factor in spelen. Het is slechts 23km in de 2e etappe, en het lijkt me niet echt een nekkenbreker om uitsluitend op basis daarvan Boom te nemen.
Voor het afmaken gaat Boom volgens mij ook helemaal niet mee, omdat deze Tour alles in het teken van Gesink staat. Dan is er maar heel weinig ruimte voor Boom om die kwaliteit te benutten. De vraag is dus eerder wie er meer van waarde is voor Gesink om mee te hebben... Boom of Tankink. Alle2 hebben hun voor- en nadelen daarin. Boom is de wat betere klimmer en tijdrijder, Tankink is meer van de aanval en heeft de ervaring. Het is maar net waar Gesink zn meerwaarde uit kan halen denk ik.
Maar dit is wel precies wat ik bedoel met dat de Rabo eigenlijk té veel goede renners heeft. Als je dit soort keuzes moet gaan maken, en daarnaast nog erkende jongens als Freire en talenten als Bos thuis gaat laten (en dan hebben we het nog niet eens gehad over bijvoorbeeld Kruiswijk en Weening), dan hebben ze echt een enorm sterke ploeg, die ook voor de komende jaren nog heel veel goeds kan laten zien als het zooitje bij elkaar gehouden kan worden ^O^ Prima voor het Nederlandse wielrennen in ieder geval :Y
quote:
Hoe graag we Tankink ook na afloop horen. Misschien moetie maar vaak aanschiiven bij Genee en Derksen.
Liever niet; ik zie hem liever bij Mart aan tafel. Dat hele Tour du Jour mogen ze wat mij betreft houden; ik hou 't lekker bij de avond-etappe... Slap gelul over niets :s)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:04:18 #117
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98155256
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:48 schreef Beregd het volgende:
In de giro koos hij toch vaak ook de zwaardere etappes uit om mee in de aanval te gaan. En hij heeft ook al een prachtige koninginnerit in duitsland gewonnen. Beresterke renner, ideaal als knecht voor het rondewerk eigenlijk, zowel op het vlakke als in zwaardere ritten.

Maar goed, dat is Niermann natuurlijk ook. Je moet ook niet alles op de tour zetten, laat tankink maar elders zijn gang gaan, heeft al een vrij druk seizoen gereden ook tot nu toe.
Dat is inderdaad ook waar. Er komt ook nog een Vuelta aan, waar hij waarschijnlijk samen met Kruiswijk, Weening en Freire aan de bak zal moeten
pi_98155536
Voor het eerst sinds jaren ben ik nog thuis als de tour start dus ik ga lekker middagjes bankhangen en kijken!
pi_98155689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:03 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

:? Hier lijkt me een foutje in te zitten ;)

[..]

Kleurloos is een groot woord, maar als je Tankink en Boom naast elkaar zet, vind ik Tankink een stuk aantrekkelijker koersen dan Boom. Boom rijdt imho veel berekender rond. Niet dat dit een bezwaar is, maar juist die onbezonnen acties zijn wel leuk om naar te kijken.

[..]

Tijdrijden is alleen met het oog op de ploegentijdrit interessant, maar daar zal Tankink imho niet de beperkende factor in spelen. Het is slechts 23km in de 2e etappe, en het lijkt me niet echt een nekkenbreker om uitsluitend op basis daarvan Boom te nemen.
Voor het afmaken gaat Boom volgens mij ook helemaal niet mee, omdat deze Tour alles in het teken van Gesink staat. Dan is er maar heel weinig ruimte voor Boom om die kwaliteit te benutten. De vraag is dus eerder wie er meer van waarde is voor Gesink om mee te hebben... Boom of Tankink. Alle2 hebben hun voor- en nadelen daarin. Boom is de wat betere klimmer en tijdrijder, Tankink is meer van de aanval en heeft de ervaring. Het is maar net waar Gesink zn meerwaarde uit kan halen denk ik.
Maar dit is wel precies wat ik bedoel met dat de Rabo eigenlijk té veel goede renners heeft. Als je dit soort keuzes moet gaan maken, en daarnaast nog erkende jongens als Freire en talenten als Bos thuis gaat laten (en dan hebben we het nog niet eens gehad over bijvoorbeeld Kruiswijk en Weening), dan hebben ze echt een enorm sterke ploeg, die ook voor de komende jaren nog heel veel goeds kan laten zien als het zooitje bij elkaar gehouden kan worden ^O^ Prima voor het Nederlandse wielrennen in ieder geval :Y

[..]

Liever niet; ik zie hem liever bij Mart aan tafel. Dat hele Tour du Jour mogen ze wat mij betreft houden; ik hou 't lekker bij de avond-etappe... Slap gelul over niets :s)
Het woordje niet vergeten idd :P.Boom kan gewoon snoeihard op kop rijden als het nodig is (vast wel een waaier etappe de 1e week :P). Dat Tankink niet meegaat is denk ik al wel door Rabo beslist dus die discussie is niet echt belangrijk in dit topic ;).

De Tank mag het vast weer proberen in de Vuelta waardoor hij weer in topvorm is voor het WK :Y.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:34:19 #120
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98156240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:17 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Het woordje niet vergeten idd :P.Boom kan gewoon snoeihard op kop rijden als het nodig is (vast wel een waaier etappe de 1e week :P). Dat Tankink niet meegaat is denk ik al wel door Rabo beslist dus die discussie is niet echt belangrijk in dit topic ;).
Ik ben ook bang dat we de Tank niet in de tour gaan zien helaas; jammer, aangezien ik m er graag bij zou zien (mogelijk ook wel de laatste keer dat hij eventueel de tour zou kunnen rijden gezien zn leeftijd). Aan de andere kant begrijpelijk aangezien hij ook de Giro heeft gereden en de kans dat hij in de Vuelta dan weer goed is aanzienlijk groter is dan dat hij in de Tour goed is.
quote:
De Tank mag het vast weer proberen in de Vuelta waardoor hij weer in topvorm is voor het WK :Y.
Maar de Tank als wereldkampioen zie ik eigenlijk niet gebeuren ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:36:47 #121
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_98158663
Extreem zonde dat LL Sanchez meegaat naar de Tour.
Je rijdt in feite met een ploeg van 8 man...
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:50:43 #122
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_98159360
quote:
RGUpdate Robert Gesink
Verkenning van rit 18 zit erop, een hele lastige dag in de #TDF! Nu terug naar Alpe D'Huez. Morgen naar Pinerolo, dan door naar St. Moritz.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:55:30 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98159556
machtige etappe, en ze plannen die net op een voor mij vrije dag _O_
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:06:02 #124
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98160048
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:36 schreef Szura het volgende:
Extreem zonde dat LL Sanchez meegaat naar de Tour.
Je rijdt in feite met een ploeg van 8 man...
Ik denk dat Sanchez wel heel erg van waarde kan gaan zijn; schiet m niet op voorhand al af, want het is gewoonweg een goede renner. We zullen zien wat hij ervan bakt :)
pi_98160098
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:55 schreef Beregd het volgende:
machtige etappe, en ze plannen die net op een voor mij vrije dag _O_
Je kan ook je vrije (mid)dagen plannen adh van het ritschema ;).
Get it and Bet it
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:10:41 #126
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98160238
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:07 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Je kan ook je vrije (mid)dagen plannen adh van het ritschema ;).
nee, kan ik niet meer.

Ik kan wel thuiswerken :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:33:03 #127
194695 franklop
Fran knock
pi_98161206
kan eigenlijk maar 1 dag eraan opmaken, dus zal 2 halve daagjes vrij nemen

maar even goed nadenken, soweiso de Alp vrijnemen

hmm aan het schema te zien lijken de twee alpen etappes op een rij toch het best om vrij te nemen..
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:37:09 #128
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98161331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:33 schreef franklop het volgende:

hmm aan het schema te zien lijken de twee alpen etappes op een rij toch het best om vrij te nemen..
Daar gaat denk ik de beslissing vallen. Wil nog wat wil forceren zal op Alpe d'Huez aan moeten gaan :P
En daar sta ik als 't goed is ergens op die berg *O*
pi_98161486
Ik zou eerder voor Luz-Ardiden vrij nemen dan voor de Galibier. Eerste bergetappe is toch altijd leuk (als het tenminste een beetje een fatsoenlijke slotklim heeft, wat Luz-Ardiden natuurlijk is).
pi_98162840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:33 schreef franklop het volgende:

Willems naar de Tour?

Van den Broeck blijft nu tot woensdag in Morkhoven. Daarna gaat hij - in overleg met zijn trainer Marc Lamberts - tot volgende week donderdag opnieuw naar de ijle hoogte van de Sierra Nevada. 'Om de laatste procentjes conditie te halen. Dan is het hopen dat ik na een dag of tien in de Tour mijn piek bereik, want de laatste tijdrit in Grenoble wordt beslissend voor het Tourpodium. Ik heb hier ook gezien dat de ploeg goed zal zijn. Van de Walle, Vanendert, Willems... het komt goed.'
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:37:58 #131
194695 franklop
Fran knock
pi_98163857
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:13 schreef wimderon het volgende:

[..]

Willems naar de Tour?

Van den Broeck blijft nu tot woensdag in Morkhoven. Daarna gaat hij - in overleg met zijn trainer Marc Lamberts - tot volgende week donderdag opnieuw naar de ijle hoogte van de Sierra Nevada. 'Om de laatste procentjes conditie te halen. Dan is het hopen dat ik na een dag of tien in de Tour mijn piek bereik, want de laatste tijdrit in Grenoble wordt beslissend voor het Tourpodium. Ik heb hier ook gezien dat de ploeg goed zal zijn. Van de Walle, Vanendert, Willems... het komt goed.'
zou mooi zijn *O*
pi_98168452
Voorselectie Movistar (14 renners):
quote:
Andrey Amador (CRi)
David Arroyo (Spa)
Marzio Bruseghin (Ita)
Imanol Erviti (Spa)
Rui Costa (Por)
Jose Ivan Gutierrez (Spa)
Jesus Herrada (Spa)
Benat Intxausti (Spa)
Vasil Kiryienka (WRu)
Ignatas Konovalovas (Lit)
Jose Joaquin Rojas (Spa)
Branislau Samoilau (WRu)
Juan Mauricio Soler (Col)
Francisco Ventoso (Spa)
Geen Madrazo, echt belachelijk. Als Herrada meegaat, zal hij bijna zeker de jongste renner in de Tour gaan zijn. Maar gezien zijn huidige vorm lijkt me niet dat hij meegaat.

Ik denk dat je de namen van Erviti, Costa, J.I. Gutierrez, Intxausti, Rojas en Soler wel kan invullen. Dan blijven er nog drie plaatsen over, waarbij er wel heel wat renners zijn die ook de Giro hebben gereden (Arroyo, Ventoso, Konovalovas, Samoilau en Kiryienka).
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 14 juni 2011 @ 19:34:38 #133
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98168785
Mooi bergje die Izoard ^O^

Uitzicht was ook al fenomenaal volgens Martens :).
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:53:18 #134
194695 franklop
Fran knock
pi_98169845
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:28 schreef TheArt het volgende:
Voorselectie Movistar (14 renners):

[..]

Geen Madrazo, echt belachelijk. Als Herrada meegaat, zal hij bijna zeker de jongste renner in de Tour gaan zijn. Maar gezien zijn huidige vorm lijkt me niet dat hij meegaat.

Ik denk dat je de namen van Erviti, Costa, J.I. Gutierrez, Intxausti, Rojas en Soler wel kan invullen. Dan blijven er nog drie plaatsen over, waarbij er wel heel wat renners zijn die ook de Giro hebben gereden (Arroyo, Ventoso, Konovalovas, Samoilau en Kiryienka).
Gutierrez is niet meer wat het geweest is :(
pi_98177951
Volgens mij was Ventoso ook al zeker. Daarom ook eerder uit de Giro gestapt en nu in Zwitserland weer aan het opbouwen.
pi_98180398
Ik las vandaag dat Ten Dam's deelname nog niet zeker is, klopt dat?? Dat Kruijswijk niet mee zal doen zou ik wel kunnen begrijpen maar Laurens doet toch wel mee?
pi_98182466
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:38 schreef Nober het volgende:
Ik las vandaag dat Ten Dam's deelname nog niet zeker is, klopt dat?? Dat Kruijswijk niet mee zal doen zou ik wel kunnen begrijpen maar Laurens doet toch wel mee?
Nog niet officieel nee, maar ik neem aan dat hij wel mee gaat, is in goede vorm en anders nemen ze wel erg weinig Nederlanders mee.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:12:49 #138
194695 franklop
Fran knock
pi_98182595
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:38 schreef Nober het volgende:
heb dat eigenlijk alleen bij het AD zien staan, denk dat juist de enige plek 'die nog niet zeker is' die van Martens is;
- Barredo
- Gesink
- Sanchez
- Mollema
- Niermann
- Garate
- Ten Dam
- Martens/Boom/Tjallingii
pi_98183327
Telegraafsport stond het.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 14 juni 2011 @ 23:32:25 #141
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98183643
quote:
Whehe, dat momentje als ie pech heeft; 'En hij draait hem aan.. :D'
pi_98184617
"ontwikkeling van blessures en dat soort zaken" .... hmmm...
pi_98185046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:12 schreef franklop het volgende:

[..]

heb dat eigenlijk alleen bij het AD zien staan, denk dat juist de enige plek 'die nog niet zeker is' die van Martens is;
- Barredo
- Gesink
- Sanchez
- Mollema
- Niermann
- Garate
- Ten Dam
Vermoed dat ze wel 9 man gaan meenemen.
pi_98185059
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

lijkt me redelijk waarschijnlijk zelfs ;)
pi_98190290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:12 schreef franklop het volgende:

[..]

- Barredo
- Gesink
- Sanchez
- Mollema
- Niermann
- Garate
- Ten Dam
VK had het er ook over dat de laatste plek tussen Tjallingii en Ten Dam ging.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_98190489
Maar dat is allemaal gebaseerd op de aanwezigheid van Martens bij de verkenning van de Tour-beklimmingen. Die wordt als zekerheid gezien, maar ik denk niet dat hij al zeker is.
pi_98193932
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 08:33 schreef Steven184 het volgende:

[..]

VK had het er ook over dat de laatste plek tussen Tjallingii en Ten Dam ging.
Dat zou dus betekenen dat het lijstje er zo uit zou moeten zien:
- Barredo
- Gesink
- Sanchez
- Mollema
- Niermann
- Garate
- Martens
- Boom
- Ten Dam / Tjallingii

Dat lijkt me al logischer
pi_98193962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 08:46 schreef Marcoss het volgende:
Maar dat is allemaal gebaseerd op de aanwezigheid van Martens bij de verkenning van de Tour-beklimmingen. Die wordt als zekerheid gezien, maar ik denk niet dat hij al zeker is.
Martens is een heel nuttige knecht die je niet zo veel ziet, maar heel veel werk verzet. Ik denk dat Gesink hem er bij wil hebben.
pi_98194061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:11 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Martens is een heel nuttige knecht die je niet zo veel ziet, maar heel veel werk verzet. Ik denk dat Gesink hem er bij wil hebben.
Martens zie je juist regelmatig. En hij is meer dan een knecht. Hij kan nog koersen winnen ook, aangezien hij van deze Rabo-ploeg veruit de snelste is. Als hij enige vrijheid krijgt, zie ik hem nog een rit door het middengebergte winnen ook. Als je het over een knecht hebt die je nauwelijks ziet, dan is het Niermann, maar die gaat dan ook mee puur en alleen voor het knechten.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:16:20 #150
194695 franklop
Fran knock
pi_98194108
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

zat ik het helemaal na te tellen, zit ik nog mis :')
pi_98194156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

Martens zie je juist regelmatig. En hij is meer dan een knecht. Hij kan nog koersen winnen ook, aangezien hij van deze Rabo-ploeg veruit de snelste is. Als hij enige vrijheid krijgt, zie ik hem nog een rit door het middengebergte winnen ook.
Ik zie m deze tour geen koersen winnen; daar krijgt hij denk ik niet de vrijheid voor. Als hij mee gaat, dan is het om te knechten. En da's dan natuurlijk niet alleen water halen, maar ook als jongens weg springen ze terug halen, of als springplank voor Gesink gaan dienen. Dat zijn de zaken waar Niermann meestal niet zo sterk in is t.o.v. Martens.
quote:
Als je het over een knecht hebt die je nauwelijks ziet, dan is het Niermann, maar die gaat dan ook mee puur en alleen voor het knechten.
Niermann is knecht pur sang wat dat betreft ja. Die kan je volgens mij 3 weken lang alleen maar bidons laten halen en de laatste dag doet hij dat nog net zo snel en fluitend als de eerste dag. Super-nuttig die man :Y
pi_98194337
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

Martens zie je juist regelmatig. En hij is meer dan een knecht. Hij kan nog koersen winnen ook, aangezien hij van deze Rabo-ploeg veruit de snelste is. Als hij enige vrijheid krijgt, zie ik hem nog een rit door het middengebergte winnen ook. Als je het over een knecht hebt die je nauwelijks ziet, dan is het Niermann, maar die gaat dan ook mee puur en alleen voor het knechten.
Gesink gaf gister aan dat hij niet constant acht man om zich heen hoeft te hebben. Volgens hem is er genoeg vrijheid voor anderen om voor een etappe te gaan. En wat dat betreft kun je prima een man als Martens gebruiken.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:25:59 #153
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98194395
Rabo heeft gewoon een luxeprobleem, heel sterk in de breedte. Op Brown na kun je quasi heel de raboploeg zetten op die laatste plaats (mitsq goede vorm), zul je nog niet veel slechter af zijn.
pi_98194642
Als de kopman goed is zijn z'n knechten dat meestal ook.
pi_98204255
Cofidis
quote:
7 man zeker
Samuel Dumoulin (Fra)
Leonardo Duque (Col)
Julien El Farès (Fra)
Tony Gallopin (Fra)
David Moncoutié (Fra)
Rein Taaramae (Est)
Tristan Valentin (Fra)

2 plaatsen voor 4 renners
Mickael Buffaz (Fra)
Damien Monier (Fra)
Nicolas Vogondy (Fra)
Romain Zingle (Bel)
pi_98207694
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik zie m deze tour geen koersen winnen; daar krijgt hij denk ik niet de vrijheid voor. Als hij mee gaat, dan is het om te knechten. En da's dan natuurlijk niet alleen water halen, maar ook als jongens weg springen ze terug halen, of als springplank voor Gesink gaan dienen. Dat zijn de zaken waar Niermann meestal niet zo sterk in is t.o.v. Martens.

[..]

Niermann is knecht pur sang wat dat betreft ja. Die kan je volgens mij 3 weken lang alleen maar bidons laten halen en de laatste dag doet hij dat nog net zo snel en fluitend als de eerste dag. Super-nuttig die man :Y
Waar is de tijd gebleven dat Niermann als hoogstgeplaatste Rabo eindigde in de Tour _O-
pi_98207952
Inderdaad, rijdt altijd top 50 ofzo. Dan moet je al redelijk in de bergen mee kunnen komen.

Wat rijdt Niermann de rest van het jaar eigenlijk? Ik zie hem eigenlijk alleen maar in Tour/Vuelta en een enkele najaarsklassieker?
pi_98208105
Zo het tourpakket is vandaag op de deurmat gevallen. :)
Kan ik me weer even goed inlezen, ook wel leuk dat er een (vreselijk) grote kaart van Frankrijk inzit met alle etappes gemarkeerd. :s)
pi_98209138
Voor de mensen met een iPhone (zelfs overigens nog niet geprobeerd):

quote:
Ontwikkelaar Joules Media richt zich op een bijzondere tak van iPhone-apps. Ze ontwikkelden al verschillende apps met gegevens die geïntegreerd worden in de kalender van de iPhone. Recent bespraken we op iPhoneclub nog Weerkalenders, een applicatie die het weer van de komende zeven dagen in de iPhone-kalender zet en die voorspelling zes keer per dag ververst. ‘Tour 2011 – Het etappeschema in je agenda’ doet precies wat het zegt. Na installatie zet het eenmaal alle gegevens over de etappes van de Tour de France dit jaar in de iPhone-kalender.

Tour 2011 zet veel gegevens op rij in de agenda. In de titel van de agenda-afspraak staat al vermeld over wat voor een soort uitdaging het gaat: een tijdrit, vlakke route of bijvoorbeeld een zware bergetappe. Het begin en het eindpunt van de route worden vermeld en ook het aantal kilometer dat het traject lang is, is aanwezig. Het vlak ‘notities’ van een agenda-afspraak wordt benut voor een parcoursbeschrijving van de tourdirecteur. Eveneens is er een link met extra informatie voorhanden.

De app Tour 2011 kun je na de installatie van de Tour-gegevens weer verwijderen. De informatie in de kalender is offline op te vragen en wordt verder niet meer ververst. Het ‘abonnement’ is uit te schakelen onder de agenda-instellingen van de iPhone of iPod touch.

De etappes komen terecht tussen de gewone afspraken in de agenda en worden gemarkeerd als evenement dat de hele dag duurt. Ze kunnen in de verschillende standaardkalenders als werk en privé worden geparkeerd. De kalender werkt ook in andere kalender-apps, zoals Week Calendar, miCal, Easy Calendar of Calvetica. Ze kunnen eveneens gesynchroniseerd worden met agenda-apps die een eigen synchronisatiefunctie hebben.

Downloaden: Tour 2011 – Het etappeschema in je agenda (¤0,79)
pi_98213018
Van het AD:

quote:
Franse politie houdt Contador aan tijdens trainingsrit

Een trainingsrit van Alberto Contador in de Franse Alpen is vandaag beëindigt door de politie. De drievoudig Tour de France-winnaar werd van de weg gehaald, omdat zijn racefiets niet verlicht was.

Dat gebeurde in de afdaling van de beroemde berg Galibier. De politie vond dat Contador onvoldoende zichtbaar was in de donkere tunnels van de Alp. De Spanjaard zelf vond dat niet het geval, omdat hij gevolgd werd door een auto van zijn team Saxo Bank, die de weg verlichtte.

Uiteindelijk laadde Contador zijn fiets toch maar in de teamauto. Hij kwam er zonder boete vanaf. Contador traint in de Alpen voor de Tour de France, die op 2 juli van start gaat.
(Bart van Dooijeweert)
De kinderachtige spelletjes lijken begonnen... Fransen :')
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 15 juni 2011 @ 18:37:56 #161
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98213057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:36 schreef eentwee het volgende:
Van het AD:

[..]

De kinderachtige spelletjes lijken begonnen... Fransen :')
Beëindigt :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:39:24 #162
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_98213114
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:37 schreef Pino112 het volgende:

[..]

AD :')
Pleuriswebsite die ze tegenwoordig hebben zeg, ongelofelijk.
pi_98213125
Wat hebben Fransen toch altijd tegen kampioenen :r

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:39 schreef Szura het volgende:

[..]

AD :')
Pleuriswebsite die ze tegenwoordig hebben zeg, ongelofelijk.
Liever het AD dan het de Televaag.
pi_98213313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:39 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Fransen hebben niks tegen kampioenen, zolang het maar fransen zijn ;)

Ze maken zich wel lekker belachelijk zo, zeg _O-
pi_98213372
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:37 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Bart van Dooijeweerd he, wat wil je ;)
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 15 juni 2011 @ 18:46:47 #166
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98213409
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:45 schreef eentwee het volgende:

[..]

Bart van Dooijeweerd he, wat wil je ;)
Geen idee, ken die gast niet want kijk nooit op die pleurissite :').
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:50:02 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_98213518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:39 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Tegenwoordig is het bijna om het even :')
pi_98213742
Gesink zal wel een vinger in de pap hebben van wie er mee gaat. Grote kans dat van Dam dan meegaat
pi_98213955
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef kroegtijger het volgende:

Hij krijgt nu waarschijnlijk juist wel wat vrijheid, omdat Gesink geen 8 man continu om zich heen nodig heeft. Dus dat geeft meer kans voor andere renners t.o.v vorig jaar, toen er 2 kopmannen waren.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:55 schreef Evertjan het volgende:
Gesink zal wel een vinger in de pap hebben van wie er mee gaat. Grote kans dat van Dam dan meegaat
Ten Dam zou denk ik ook zonder de bemoeienis wel zeker zijn, constante factor als hij geen blessures heeft.
Album top 100 2024
pi_98218432
Selectie Saur-Sojasun:
quote:
7 renners zeker
Jérôme Coppel (Fra)
Arnaud Coyot (Fra)
Jimmy Engoulvent (Fra)
Jonathan Hivert (Fra)
Fabrice Jeandesboz (Fra)
Laurant Mangel (Fra)
Yannick Talabardon (Fra)

6 renners voor 2 plaatsen
Jimmy Casper (Fra)
Anthony Delaplace (Fra)
Jérémie Galland (Fra)
Cyril Lemoine (Fra)
Jean-Marc Marino (Fra)
Julien Simon (Fra)
Mooi nu nog Delplace, Galland en/of Simon en ik ben tevreden :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:33:31 #171
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_98222636
Lemoine en Casper zijn toch wel redelijke sprinters? Zouden die niet wat extra's kunnen betekenen?
pi_98223070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:33 schreef DecoAoreste het volgende:
Lemoine en Casper zijn toch wel redelijke sprinters? Zouden die niet wat extra's kunnen betekenen?
Galland is ook snel, net als Mangel. Casper wint ook geen sprint meer tegen de topsprinters. Dus dan maar Mangel en hopelijk ook Galland mee die ook heuvelop van betekenis zijn en niet bij de eerste de beste molshoop gelost worden zoals Casper.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:43:25 #173
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98223301
Wie is dé favoriet? Schleck of Contador? Ik neig naar Schleck wegens een veel betere ploeg en geen loodzware Giro in de benen.
pi_98223567
Ik zie Contador nog steeds als favoriet
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:47:28 #175
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_98223611
Contador zo hard heeft die niet gereden in de Giro :Y
Radio Soulwax!
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:50:14 #176
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_98223822
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef DeMessias het volgende:
Wie is dé favoriet? Schleck of Contador? Ik neig naar Schleck wegens een veel betere ploeg en geen loodzware Giro in de benen.
Gohjah , uiteindelijk is Contador in de Giro toch niet diep moeten gaan om die te winnen. En of ie echt een zoveel betere ploeg heeft ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_98223920
Schleck heeft wel het voordeel van de ploegentijdrit, Leopard is echt veel sterker daarin dan Saxo. Maar aan de andere kant valt voor Schleck het voordeel van de kasseienrit weg dit jaar.
pi_98236896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:47 schreef Sheepcidus het volgende:
Contador zo hard heeft die niet gereden in de Giro :Y
Hij is ook zeker mijn favoriet, maar ik denk toch echt niet dat ie echt 'rustig' kan doen om een Giro te winnen hoor.. Die jongen moet ook diep gegaan zijn, was ook we te zien soms eigenlijk..
pi_98237327
Ik zie niemand Contador eigenlijk verslaan hoor, misschien het CAS ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_98237912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:51 schreef Marcoss het volgende:
Schleck heeft wel het voordeel van de ploegentijdrit, Leopard is echt veel sterker daarin dan Saxo. Maar aan de andere kant valt voor Schleck het voordeel van de kasseienrit weg dit jaar.
Dat voordeel van de TTT wat Schleck heeft, is andersom weer bij Contador in de ITT.
sig verwijderd door FA
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:14:50 #181
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98237992
Ik weet niet of contador zo torenhoog favoriet is hoor. Vorig jaar ging het ook maar moeizaam, en toen had hij geen loodzware giro gereden...

Ik hoop zo hard op een derde hond, maar dat zal wel niet.
pi_98238043
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:14 schreef Beregd het volgende:
Ik weet niet of contador zo torenhoog favoriet is hoor. Vorig jaar ging het ook maar moeizaam, en toen had hij geen loodzware giro gereden...

VDB2 O+
pi_98238062
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:14 schreef Beregd het volgende:

Horner he! :P

Contador is volgens mij wel diep geweest in de giro en gaat dat ook wel voelen in de 3de week.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:22:08 #184
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98238125
Cadel :Y
pi_98238353
Het is moeilijk te zeggen of vorig jaar Contador's '2003' was, en dit jaar in de Tour iedereen ouderwets uit de wielen rijdt, of dat hij met het biologisch paspoort gewoon niet veel meer risico's kan nemen. En dan komt daar de Giro nog bij (wat volgens mij gewoon onderdeel was van het plan om zoveel mogelijk mee te grijpen voor een eventuele schorsing, zonder rekening te houden met wat het zou betekenen voor de Tour). In ieder geval genoeg om een interessante Tour te beloven (nou ja, in ieder geval tot de eerste bergetappe dan).
pi_98239479
Weet iemand iets over het wel of niet deelnemen van Sagan of is daar helemaal nog niets over bekend?
pi_98239496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:17 schreef Kingstown het volgende:
Weet iemand iets over het wel of niet deelnemen van Sagan of is daar helemaal nog niets over bekend?
Zal bijna zeker starten.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:20:28 #188
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98239566
Zijn wel een paar ritjes die hem moeten liggen.
pi_98239820
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zal bijna zeker starten.
Leek mij ook, maar ik zag op een ander forum iemand beweren dat in het voorjaar al besloten was dat hij niet zou rijden, maar kan daar zelf niets over vinden, vandaar de vraag.
pi_98239969
Van mij mag TDF wel open.
pi_98240373
Sagan rijdt geen Tour, richt zich op de Vuelta.
pi_98241143
quote:
"Stijn Devolder rijdt nu anders"
do 16/06/2011 - 10:13
Stijn Devolder rijdt tot nu toe een anoniem seizoen, maar in de Tour "heeft hij zeker wat te zoeken". Dat vindt Hilaire Van der Schueren, ploegleider van Vacansoleil.

Stijn Devolder rijdt op dit moment de Ronde van Zwitserland. Vacansoleil won gisteren een etappe met de snelle Borut Bozic.

Belga
"Bozic gaat naar de Tour en ook Devolder blijft één van de negen namen. Ik wijk daar niet van af", zegt ploegleider Hilaire Van der Schueren in Het Laatste Nieuws.

"Stijn is zeker nog niet herboren. Het kan en moet nog véél beter. Maar hij rijdt wel "anders" dan de voorbije weken, vind ik. Stijn rijdt minder krampachtig."

"Ik denk dat Stijn dit seizoen nog niet zo klein heeft getrapt. Dat sterkt mij in mijn overtuiging dat hij zeker wat te zoeken heeft in de Tour." Björn Leukemans en Thomas De Gendt zijn de twee andere Belgen voor de Tour-ploeg van Vacansoleil.
Dus naast Feillu ook Bozic en Devolder dus ook naar de Tour.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:20:15 #193
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98241541
quote:
Ik denk dat Stijn dit seizoen nog niet zo klein heeft getrapt.
Hij moet 150 man laten voorgaan in de bergritten, maar hé, hij trapt klein! :')
pi_98241630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dus naast Feillu ook Bozic en Devolder dus ook naar de Tour.
Dan wordt het dus: Feillu, Bozic, Mercato, Devolder, Leukemans, De Gendt, Westra, Hoogerland en Poels.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:27:18 #195
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_98241811
Devolder zelf heeft anders niet zo veel zin

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110616_030
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_98242760
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:45 schreef Marcoss het volgende:
Sagan rijdt geen Tour, richt zich op de Vuelta.
Heb je een linkje naar dat bericht?
pi_98242941
haha lees net dat Contador een bekeuring heeft gekregen omdat hij zonder licht reed door een tunnel.
pi_98243083
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef Waaghals het volgende:
Devolder zelf heeft anders niet zo veel zin

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110616_030
Lijkt me ook nuttiger voor hem om zich op de Vuelta te richten. In de Tour haalt hij toch niks uit.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_98243308
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar dat bericht?
http://www.cyclingnews.co(...)-in-north-lake-tahoe
pi_98243508
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef DeMessias het volgende:
In mijn ogen heeft Schleck nu een grotere kans om te winnen dan hij had gehad als Contador niet mee had gedaan. Ik denk dat ze heel dicht bij elkaar zullen liggen.

Overigens denk ik niet dat Saxo extreem veel tijd gaat verliezen in de ploegentijdrit. Met die lange tijdrittrainingen in teamverband in de winter van Riis zal je als team bijna altijd een degelijke ttt rijden. En voor Contador is het gewoon gunstig dat het zwaartepunt van de Tour in het laatste deel van de Tour zit.
pi_98243636
quote:
A. Schleck: "Gesink kanshebber in Tour"
door Erwin op 16-06-2011 @ 11:36

Andy Schleck denkt dat de strijd om de eindzege in de Tour de France dit jaar tussen zeven renners zal gaan. Onder hen is Rabobank-renner Robert Gesink die door de Luxemburger kansen toegedicht wordt om met het geel aan de haal te gaan in Parijs.

"Ik ben er zeker van dat hij heel erg sterk voor de dag zal komen in juli. Ik heb niet alleen met Contador te maken," zei Schleck tegen AFP. De Leopard-Trek-renner heeft maar één doel voor de Tour. "Winnen. Ik ben twee keer tweede geworden en nu wil ik een stapje hoger op het podium eindigen. Mijn hele seizoen is afgestemd op de Tour. Tot nu toe verloopt alles probleemloos, dus ik hoop dat dat zo blijft. Ik ben er klaar voor."

Naast Gesink Contador en hijzelf heeft Schleck nog vier andere favorieten, namelijk Cadel Evans, Ivan Basso, Jurgen Van den Broeck en zijn broer Fränk Schleck. "Er komen een hoop talentvolle renners aan. Ik heb dus niet alleen met Contador te maken, al behoort hij zonder meer tot de favorieten," zei de Luxemburger.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:14:25 #202
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98243646
TTT is ook vrij kort
pi_98243660
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je kunt je mediatrainer weer bedanken, Andy..
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:19:35 #204
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98243799
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Typisch, zo van die artikels.

Vraagt de lokale journalist. Wat denk je van Gesink, voelt Andy zich verplicht om te zeggen "ja, zeker ook een stevige concurrent". En dan die kop zodat het lijkt alsof Andy er zelf mee afkwam...
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:29:37 #205
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_98244139
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:19 schreef Beregd het volgende:

[..]

Typisch, zo van die artikels.

Vraagt de lokale journalist. Wat denk je van Gesink, voelt Andy zich verplicht om te zeggen "ja, zeker ook een stevige concurrent". En dan die kop zodat het lijkt alsof Andy er zelf mee afkwam...
bericht komt van een frans persbureau
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:34:55 #206
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_98244333
Devolder wil zelf niet naar de Tour, plekje vrij voor Ruijgh?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_98244455
Vrees dat ze Ruijgh opbranden als ze hem nu naar de Tour sturen. Gewoon laten pieken naar de Vuelta.
pi_98244629
Het zal wel Lagutin ofzo worden als Devolder niet gaat.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:44:02 #209
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_98244675
Devolder :') !
Wat een epic fail is die gast de laatste jaren.
pi_98245848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:44 schreef Szura het volgende:
Devolder :') !
Wat een epic fail is die gast de laatste jaren.
Gelukkig zijn er meer zaken in het leven als wielrennen en dat hij als mens erg veel moeite heeft met het wegvallen van meerdere vrienden de laatste jaren is m.i. meer dan begrijpelijk.

Heel jammer dat het zijn wielerprestaties zo heeft beïnvloed, maar dat is dan ook maar weer een bijzaak en "die gast" kan altijd nog terug kijken op een paar overwinningen waar vele andere wielrenners slechts van kunnen dromen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:22:48 #211
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_98245956
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er meer zaken in het leven als wielrennen en dat hij als mens erg veel moeite heeft met het wegvallen van meerdere vrienden de laatste jaren is m.i. meer dan begrijpelijk.

Heel jammer dat het zijn wielerprestaties zo heeft beïnvloed, maar dat is dan ook maar weer een bijzaak en "die gast" kan altijd nog terug kijken op een paar overwinningen waar vele andere wielrenners slechts van kunnen dromen.
Oh ik heb alle respect voor het wegvallen van die vrienden maar daar doel ik bij deze niet eens op. Het gaat me meer om de illusies die hij zich maar blijft maken dat hij een goed klassement in de Tour kan rijden, wie brengt hem eens aan zijn verstand dat hij daar niet geschikt voor is?
pi_98246409
Het voorjaar van Devolder was ook al dramatisch natuurlijk en toen was er nog niks gebeurd met Weylandt.

Maar Devolder is altijd een renner van pieken en dalen geweest (en bij de pieken wint hij altijd wel wat mooie koersen), maar dit jaar enkel nog maar dalen.
pi_98246562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:22 schreef Szura het volgende:
Het gaat me meer om de illusies die hij zich maar blijft maken dat hij een goed klassement in de Tour kan rijden, wie brengt hem eens aan zijn verstand dat hij daar niet geschikt voor is?
Toch heeft ie een keer 1 weekje laten zien dat ie goed bergen op kan, de TDS een paar jaar terug. Kan me best voorstellen dat je je daaraan vastklampt.

Maar dit jaar is helemaal drie keer niks nee.
pi_98246729
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:22 schreef Szura het volgende:

[..]

Oh ik heb alle respect voor het wegvallen van die vrienden maar daar doel ik bij deze niet eens op. Het gaat me meer om de illusies die hij zich maar blijft maken dat hij een goed klassement in de Tour kan rijden, wie brengt hem eens aan zijn verstand dat hij daar niet geschikt voor is?
Dat hij die illusies ooit heeft gehad kan ik me voorstellen, maar of hij die nu nog heeft? Mss met heel veel moeite een top-20 in de Vuelta als alles meezit, maar verder in aanleg natuurlijk vooral een renner voor de klassiekers.

@ Marcoss: Weylandt was niet de eerste die weg viel....ben de namen van die andere 2 even vergeten (1 in z'n slaap ergens ver weg tijdens een koers)
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:00:47 #215
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_98247427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:51 schreef Marcoss het volgende:
Ik zie Saxo geen minuut verliezen in de TTT. Misschien 10 seconden ofzo. Het is 26km Fabian vs Conta & Porte.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_98247680
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:38 schreef thettes het volgende:

[..]

Toch heeft ie een keer 1 weekje laten zien dat ie goed bergen op kan, de TDS een paar jaar terug. Kan me best voorstellen dat je je daaraan vastklampt.

Heeft toch ook eens een goede Vuelta gereden in 2006. 11e in het eindklassement.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:11:30 #217
67640 SaintOfKillers
pi_98247835
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat hij die illusies ooit heeft gehad kan ik me voorstellen, maar of hij die nu nog heeft? Mss met heel veel moeite een top-20 in de Vuelta als alles meezit, maar verder in aanleg natuurlijk vooral een renner voor de klassiekers.
Hij heeft eens met vrij veel gemak (dus als helper, zonder er echt voor te gaan) de 11e plaats in de Vuelta gehaald, dus ik begrijp niet goed waarom hij heel veel moeite zou hebben (en zelfs bijval nodig heeft) om een top 20 te halen.

Maar verder heeft hij al jaren geen ambities meer getoond met betrekking tot grote rondes, dus een :') voor zijn hardnekkige volharding op dat vlak, lijkt me totaal niet van toepassing
pi_98248024
Mja, laten we de absolute klasse van Contador nou ook weer niet overdrijven. Van zijn 3 overwinningen in de Tour was er 1 met overmacht, en 2 spannend tot op het laatst (waarvan hij in 1 geval ver achter de geletruidrager aan fietste). Grootse overwinningen in Giro en Vuelta zijn toch niet altijd een graadmeter voor de tour gebleken. Deze tour is al bij al meer in het voordeel van Andy dan van Bert (in vergelijking met vorig jaar), dus eigenlijk verwacht ik gewoon een hele spannende race. En als het daadwerkelijk spannend wordt, verwacht ik dat de killersmentaliteit de doorslag moet geven, en dat het dus toch weer Contador zal worden.

Frank, VDB2, Gesink, Nibali, Wiggins en al die anderen mogen me verrassen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:17:46 #219
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98248052
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:11 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij heeft eens met vrij veel gemak (dus als helper, zonder er echt voor te gaan) de 11e plaats in de Vuelta gehaald, dus ik begrijp niet goed waarom hij heel veel moeite zou hebben (en zelfs bijval nodig heeft) om een top 20 te halen.
Ik denk dat hij het vooral zelf niet goed begrijpt waarom het zoveel moeite kost.
quote:
Maar verder heeft hij al jaren geen ambities meer getoond met betrekking tot grote rondes, dus een :') voor zijn hardnekkige volharding op dat vlak, lijkt me totaal niet van toepassing
Fout!

quote:
Devolder: "Ga het weer proberen in de Tour"
do 23/12/2010 - 08:06

Na een jaar afwezigheid wil Stijn Devolder volgend jaar weer aan de start staan van de Tour de France, mét ambities. "Zowel voor het klassement als voor een ritzege", vertelt de Belgische kampioen. Devolder is ook van plan om een sterk voorjaar te rijden.

In 2008 reed Stijn Devolder zijn eerste van twee Tours (hij was 83e in 2009, red). Hij mikte op een plaats in de top 10, maar gaf op in de 15e rit. Hij was er toen van overtuigd dat hij niet in de wieg gelegd was voor het rondewerk.

Nu ben ik "in het kopke" klaar om het opnieuw te proberen in de Tour

"Klopt, maar toen kon ik mijn kansen niet naar behoren verdedigen omdat ik ziek was geworden. Toch stond ik in de eerste week op de zevende plaats", vertelt Devolder in Het Laatste Nieuws.

"Ondertussen nam ik twee sabbatjaren, maar nu ben ik "in het kopke" klaar om het opnieuw te proberen in de Tour."

Devolder gaat de Tour niet rijden als figurant. "Ik start mét ambities, zowel voor het klassement als voor een ritzege. Ik ben misschien niet de gevleugelde klimmer, maar als ik top ben kan ik met de beteren mee. En in het tijdrijden hoef ik voor niemand onder te doen."

Blijft natuurlijk de vraag of zijn team ook inderdaad startrecht krijgt in de Ronde van Frankrijk. "Volgens Hilaire Van der Schueren (ploegleider, red) zou dat geen probleem mogen zijn. Het ziet er naar uit dat Vacansoleil straks zijn grote debuut maakt in de Tour. Ik geloof hem."
dus wel een :') voor Devolder!
pi_98259595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:00 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik zie Saxo geen minuut verliezen in de TTT. Misschien 10 seconden ofzo. Het is 26km Fabian vs Conta & Porte.
Ik verwacht wel wat meer dan 10 sec. Bij Saxo hebben ze Contador, Porte en Larsson. Bij LEOPARD hebben ze Cancellara, Voigt, Monfort, Gerdemann, Posthuma en Fuglsang.
pi_98260332
Een paar jaar geleden zag ik in Devolder een potentiële podiumklant in de grote Rondes.
Hij deed mee bv voor een topklassering in de Ronde van Spanje en ook in de Ronde van Zwitserland.
Een slechte dag in beide bovengenoemde Rondes kostte hem een topklassering.
Daarna was het huilen met de pet op in de etappekoersen.
pi_98260899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:53 schreef Pedroso het volgende:
Een paar jaar geleden zag ik in Devolder een potentiële podiumklant in de grote Rondes.
Hij deed mee bv voor een topklassering in de Ronde van Spanje en ook in de Ronde van Zwitserland.
Een slechte dag in beide bovengenoemde Rondes kostte hem een topklassering.
Daarna was het huilen met de pet op in de etappekoersen.
Hij kan goed mee in de Ronde van België.
sig verwijderd door FA
pi_98271115
Schopje naar TDF
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98271595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:19 schreef du_ke het volgende:
Schopje naar TDF
*O*
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 16 juni 2011 @ 22:34:23 #225
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98271923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:19 schreef du_ke het volgende:
Schopje naar TDF
*O* _O_.
pi_98271959
De wielertopics liepen vandaag zo hard dat ik het niet kon laten er nog eens naar te vragen achter de schermen :P
pi_98274436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:35 schreef du_ke het volgende:
De wielertopics liepen vandaag zo hard dat ik het niet kon laten er nog eens naar te vragen achter de schermen :P
^O^
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:23:12 #228
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_98302388
Wat wordt er verwacht van Basso?
040
pi_98302412
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:23 schreef Internepper het volgende:
Wat wordt er verwacht van Basso?
Anoniem op plaats 38 eindigen in het Algemeen Klassement.
pi_98305223
Wel een ideale Tour voor Basso, als hij goed is. Alle aankomsten bergop laat in de ronde, maar 1 lange tijdrit, terwijl Liquigas normaal ook wel een aardige ploegentijdrit kan rijden.
pi_98326053
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:37 schreef Marcoss het volgende:
Wel een ideale Tour voor Basso, als hij goed is. Alle aankomsten bergop laat in de ronde, maar 1 lange tijdrit, terwijl Liquigas normaal ook wel een aardige ploegentijdrit kan rijden.
Hele belangrijke toevoeging en de grote vraag is dus of hij idd goed zal zijn.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 11:37:30 #232
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_98327987
Basso wordt niks volgens mij, die zie ik niet op tijd in vorm komen.
pi_98333653
Denk dat Basso wel zal verbeteren richting het einde van de Tour. En dan wordt hij 8e ofzo.
  zondag 19 juni 2011 @ 01:11:18 #234
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_98357903
Nog een intresante docu over Movico, een familiebedrijf uit het Noord-Brabantse Deurne dat de mobiele podia, commentaarwagens e.d verzorgd

zondag 19 juni 2011 @ 12:44:48 #235
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98366511
Sagan rijdt de Tour?
pi_98366521
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:44 schreef DeMessias het volgende:
Sagan rijdt de Tour?
Nee, de Vuelta.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:51:25 #237
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98366692
Ik las nochtans in dit artikel: http://www.nieuwsblad.be/(...)bb-80d5-c51853bfc9d6

quote:
In de Tour heeft hij met types als Sagan en Hushovd ongetwijfeld meer werk. Niet dat Phil zich zorgen maakt. ‘Die paar procentjes extra komen wel. Ik weet waar ik mee bezig ben.'
pi_98367001
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:51 schreef DeMessias het volgende:
Ik las nochtans in dit artikel: http://www.nieuwsblad.be/(...)bb-80d5-c51853bfc9d6

[..]

Geen idee, maar ik hoor en lees overal dat Sagan de Tour niet rijdt.
pi_98367270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:17 schreef Kingstown het volgende:
Weet iemand iets over het wel of niet deelnemen van
Sagan of is daar helemaal nog niets over bekend?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zal bijna zeker starten.
TheArt is meestal wel goed geinformeerd. Ik zie ook niet in waarom ze hem niet laten starten, toch een goede kans op ritzeges.
Album top 100 2024
pi_98368147
Sagan rijdt geen Tour

quote:
In spite of his stunning recent form, testified to by his stage victories at the Amgen Tour of California and the Tour de Suisse, it appears that Sagan will not be on the start line at the Tour de France. With Liquigas-Cannondale’s Tour line-up set to be devoted to Ivan Basso’s tilt at the podium, Gazzetta dello Sport reports that the 21-year-old Slovakian is pencilled in to make his Grand Tour debut at the Vuelta a España in August.

“A team built around Ivan Basso will go to the Tour,” Sagan explained.
http://www.cyclingnews.co(...)suisse-stage-victory
  zondag 19 juni 2011 @ 13:42:17 #241
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_98368428
Spijtig, had toch wat leuks kunnen laten zien in de eerste week. Liquigas zal nu een erg kleurloze bende worden vrees ik.
pi_98368733
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:42 schreef Chiappucci het volgende:
Spijtig, had toch wat leuks kunnen laten zien in de eerste week. Liquigas zal nu een erg kleurloze bende worden vrees ik.
Het wordt Gilbert steeds makkelijker gemaakt.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:52:29 #243
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98368766
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het wordt Gilbert steeds makkelijker gemaakt.
Hij zal het toch zelf moeten klaren hoor...
pi_98369120
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:52 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Hij zal het toch zelf moeten klaren hoor...
Wat is je punt? Als je Barcelona in de CL laat spelen tegen alleen maar amateurs, om het overdreven te stellen, dan maak je het ze toch ook heel makkelijk?
Zelfde geldt voor Gilbert die straks nauwelijks concurrenten op zijn specialiteit in de tour meer overheeft.
pi_98369176
Jammer ja, ik had Sagan graag de eerste anderhalve. twee weken in koers gezien. Dat kan je hem daarna er nog altijd uit halen. Die eerste etappe, en die rit naar Saint-Flour waren zeer geschikt voor hem.
pi_98369220
Leuk, Liquigas gaat rijden voor een achtste plek in het eindklassement.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:09:24 #247
67640 SaintOfKillers
pi_98369395
Ik vraag mij af of Sagan dat allemaal al kan in de Tour. Daar gaat het toch allemaal iets harder, is het niveau iets hoger en zijn de ritten toch allemaal gemiddeld wat langer dan het korte werk waar Sagan nu erg goed in lijkt. Ik verwacht bij hem eerder een Boasson Hagen verhaal op het absolute topniveau (althans de eerstvolgende jaren). Ik denk dat het voordeliger is voor Gilbert dat Rodriguez en Piti niet meerijden (en Rebellin :')).

Maar het zou wel leuker zijn indien hij de kans kreeg, ja.
pi_98370128
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:01 schreef UltraR het volgende:

[..]

Wat is je punt? Als je Barcelona in de CL laat spelen tegen alleen maar amateurs, om het overdreven te stellen, dan maak je het ze toch ook heel makkelijk?
Zelfde geldt voor Gilbert die straks nauwelijks concurrenten op zijn specialiteit in de tour meer overheeft.
Het is een specialiteit waar maar weinig renners in gespecialiseerd zijn, hoewel ook hij nog altijd mannen als Hushovd, Rojas, Boasson Hagen van het lijf moet zien te houden.

Bij de tijdrit weten we van te voren ook al dat het Cancellara vs. Martin gaat worden en in het AK Contador vs. A. Schleck. De toppers op die onderdelen zijn dun gezaaid.
  zondag 19 juni 2011 @ 16:03:19 #249
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98373586
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:01 schreef UltraR het volgende:

[..]

Andere jaren was Sagan er ook niet bij.

Cancellara heeft ook nauwelijks concurrentie in het tijdrijden. Heel uitzonderlijk weet Wiggins, Martin of Boom 'm te verrassen.
Contador heeft géén concurrentie in de grote rondes, want waar hij start heeft hij gewonnen.
Cavendish heeft in massasprints nauwelijks concurrentie.

Ik zou geen Tour kijken als ik jou was.
  zondag 19 juni 2011 @ 16:04:56 #250
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98373647
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag mij af of Sagan dat allemaal al kan in de Tour. Daar gaat het toch allemaal iets harder, is het niveau iets hoger en zijn de ritten toch allemaal gemiddeld wat langer dan het korte werk waar Sagan nu erg goed in lijkt. Ik verwacht bij hem eerder een Boasson Hagen verhaal op het absolute topniveau (althans de eerstvolgende jaren). Ik denk dat het voordeliger is voor Gilbert dat Rodriguez en Piti niet meerijden (en Rebellin :')).

Maar het zou wel leuker zijn indien hij de kans kreeg, ja.
Ik denk dat Gilbert het dit jaar gezegd heeft dat alleen Piti in zijn specialiteit z'n evenknie is.
pi_98374863
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:04 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Ik denk dat Gilbert het dit jaar gezegd heeft dat alleen Piti in zijn specialiteit z'n evenknie is.
Valverde kan ook echt niet aan deze Gilbert tippen.
pi_98375066
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Valverde kan ook echt niet aan deze Gilbert tippen.
Dat kan alleen bewezen worden in de koers en helaas is dat op dit moment niet mogelijk.
pi_98380040
Ik maak als de eerste definitieve selectie bekend is een topic aan waar de definitieve selecties van de ploegen kunnen worden gepost. Maar tot dit tijd even in dit topic:

Selectie Saxo Bank
quote:
8 renners zeker
Alberto Contador (Spa)
Baden Cooke (Aus)
Juan José Haedo (Arg)
Jesus Hernandez (Spa)
Daniel Navarro (Spa)
Richie Porte (Aus)
Chris Anker Sörensen (Den)
Nicki Sörensen (Den)

5 renner voor 1 plek
Volodymir Gustov (Oek)
Gustav Erik Larsson (Zwe)
Michael Morkov (Den)
Benjamin Noval (Spa)
Brian Vandborg (Den)
pi_98380123
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:00 schreef TheArt het volgende:
Ik maak als de eerste definitieve selectie bekend is een topic aan waar de definitieve selecties van de ploegen kunnen worden gepost. Maar tot dit tijd even in dit topic:

Selectie Saxo Bank

[..]

Was de selectie van Euskaltel al niet definitief?
pi_98380524
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:02 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Was de selectie van Euskaltel al niet definitief?
Nope, 5 man zijn definitief, de rest nog niet.
pi_98380601
Wat verwachten jullie van Greipel ? Of weet iemand misschien hoe het met zijn vorm is ? Vorig seizoen zag ik hem aardig wat ritten winnen maar hij deed uiteindelijk niet mee aan de tour.
pi_98380661
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nope, 5 man zijn definitief, de rest nog niet.
Kwam dit lijstje ergens tegen, maar dat is dus voorbarig?

21 SANCHEZ GONZALEZ Samuel Spain
22 FERNANDEZ DE LARREA Koldo Spain
23 MARTINEZ DE ESTEBAN Egoi Spain
24 PEREZ LEZAUN Alan Spain
25 PEREZ MORENO Ruben Spain
26 TXURRUKA ANSOLA Amets Spain
27 URTASUN PEREZ Pablo Spain
28 VELASCO MURILLO Ivan Spain
29 VERDUGO MARCOTEGUI Gorka Spain
pi_98381069
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:03 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Andere jaren was Sagan er ook niet bij.

Cancellara heeft ook nauwelijks concurrentie in het tijdrijden. Heel uitzonderlijk weet Wiggins, Martin of Boom 'm te verrassen.
Contador heeft géén concurrentie in de grote rondes, want waar hij start heeft hij gewonnen.
Cavendish heeft in massasprints nauwelijks concurrentie.

Ik zou geen Tour kijken als ik jou was.
Dit.
pi_98381391
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Kwam dit lijstje ergens tegen, maar dat is dus voorbarig?

21 SANCHEZ GONZALEZ Samuel Spain
22 FERNANDEZ DE LARREA Koldo Spain
23 MARTINEZ DE ESTEBAN Egoi Spain
24 PEREZ LEZAUN Alan Spain
25 PEREZ MORENO Ruben Spain
26 TXURRUKA ANSOLA Amets Spain
27 URTASUN PEREZ Pablo Spain
28 VELASCO MURILLO Ivan Spain
29 VERDUGO MARCOTEGUI Gorka Spain
Is inderdaad flink voorbarig. Er waren nog 6 renners voor 4 plaatsen en er is geen beslissing nog genomen.
pi_98381446
Opvallend dat Haedo meegaat bij Saxo.
  zondag 19 juni 2011 @ 19:41:07 #261
194695 franklop
Fran knock
pi_98381555
Ivan Velasco, mijn adoptierenner van vorig jaar O+ de man die Armstrong liet vallen
pi_98386108
Rijdt Kreuziger de Tour?
  zondag 19 juni 2011 @ 21:08:58 #263
194695 franklop
Fran knock
pi_98386234
quote:
5s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:07 schreef Doff het volgende:
Rijdt Kreuziger de Tour?
zit in de voorselectie bij astana. moet er nog 1 van afvallen, maar normaal gesproken zal hij als knecht meegaan van Vino
  zondag 19 juni 2011 @ 21:10:32 #264
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_98386320
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:08 schreef franklop het volgende:

[..]

zit in de voorselectie bij astana. moet er nog 1 van afvallen, maar normaal gesproken zal hij als knecht meegaan van Vino
:Y Kan me niet voorstellen dat ze Kreuziger thuis laten in deze vorm.
pi_98386404
Welke vorm?
pi_98386449
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:10 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

:Y Kan me niet voorstellen dat ze Kreuziger thuis laten in deze vorm.
Nouja, hij heeft de Giro al in de benen. Daar reed hij niet slecht, maar ook niet zo super hoor. Verder liet hij dit seizoen maar weinig zien.

Als knecht zal hij hoe dan ook wel zeker van waarde zijn.
pi_98387712
Ze kunnen Kreuziger beter als kopman naar de Vuelta laten gaan, maar Vino is het belangrijkste natuurlijk.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 juni 2011 @ 22:23:08 #268
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98390362
Morgen dus de selectie van Rabo.
  zondag 19 juni 2011 @ 22:43:37 #269
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_98391407
Contador denkt dat VDB2 de Tour kan winnen trouwens: http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1047988

En hij noemt ook Gesink als kanshebber.
sig verwijderd door FA
pi_98391866
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:43 schreef Ambrosius het volgende:
Contador denkt dat VDB2 de Tour kan winnen trouwens: http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1047988

En hij noemt ook Gesink als kanshebber.
Ja, het ligt er maar net aan uit welk land de zender komt die hem interviewt.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:05:09 #271
67640 SaintOfKillers
pi_98392541
Het lijkt wel Schleck, die heeft er ook al een stuk of 8 als mogelijke Tourwinnaar omschreven.
pi_98395513
BMC heeft de Tourploeg bekendgemaakt. Geen Karsten Kroon, waar ie toch wel een beetje op gehoopt/gerekend had...

Brent Bookwalter
Marcus Burghardt
Cadel Evans
Ivan Santaromita
Michael Schär
Steve Morabito
Amaël Moinard
Manuel Quinziato
George Hincapie
pi_98400792
Ook geen van Avermaet dus, zal dan straks wel de Vuelta rijden.
  maandag 20 juni 2011 @ 08:25:23 #274
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_98401004
http://www.theaustralian.(...)8sc2wz-1226078084400
quote:
Saxo-Bank has filled eight places of its nine-man roster for France:
Contador
Porte
Cooke
Nicki Sosensen
Chris Anker Sorensen
Juan Jose Haedo
Jesus Hernandez
Daniel Navarro.
Haedo is wel erg verassend
Radio Soulwax!
pi_98401173
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:00 schreef TheArt het volgende:

Selectie Saxo Bank

[..]

Ik had persoonlijk Haedo thuisgelaten en dan Larsson en Noval meenemen.
Get it and Bet it
pi_98422514
Ik vrees nu alweer het oeverloze gelul van Dijkstra over "de oude baas" nicki sorensen :P

Team lijkt me in al mijn onwetendheid ook zeker niet het sterkste van deze Tour, maar t hangt natuurlijk allemaal af van de vorm van Contador zelf.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:31:46 #277
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98422581
De selectie van Quick-Step:

Tom Boonen
Gert Steegmans
Dries Devenyns
Kevin De Weert
Niki Terpstra
Addy Engels
Sylvain Chavanel
Jérôme Pineau
Gerald Ciolek
pi_98423751
Addy Engels in de tour dat is ook al weer even geleden.
pi_98424201
Dat dateert van de tijd dat hij nog als toekomstig klassementsrenner werd gezien :D
pi_98424475
Voor definitieve selecties is er nu een apart topic.
pi_98425041
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:07 schreef Chiappucci het volgende:
Dat dateert van de tijd dat hij nog als toekomstig klassementsrenner werd gezien :D
Hij eindigde ooit in de top 25 van de Giro. Toen waren we daar nog tevreden over.
Album top 100 2024
  maandag 20 juni 2011 @ 20:32:14 #282
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98429172
Is er ergens een site waarbij je een Tourploeg gratis kan samenstellen? Dat lijkt me nog wel leuk om onder je Foknaam dit tegen elkaar te doen in een klassementje voor de eer.
pi_98431175
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:32 schreef DeMessias het volgende:
Is er ergens een site waarbij je een Tourploeg gratis kan samenstellen? Dat lijkt me nog wel leuk om onder je Foknaam dit tegen elkaar te doen in een klassementje voor de eer.
www.sportpools.net
pi_98434112
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:22 schreef Felagund het volgende:

[..]

Hij eindigde ooit in de top 25 van de Giro. Toen waren we daar nog tevreden over.
In de Vuelta was dat, in de Giro reed hij geloof ik wel top 30.
pi_98438250
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:50 schreef zlakto het volgende:

[..]

In de Vuelta was dat, in de Giro reed hij geloof ik wel top 30.
24e in de Giro van 2002
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:36:03 #286
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_98457240
Verwachten jullie deze tour nog iets van Astana? Zullen ze Vino als kopman en Kreuziger als topknecht uitspelen, of mogen ze allebei voor eigen kansen gaan, totdat duidelijk wordt wie de sterkste van de twee is? (zoals Nibali en Kreuziger bij Liquigas vorig jaar of twee jaar geleden).

Of gaat Vino voor de aanval in een paar etappes en gaan ze met Kreuziger voor een top-10 in het klassement?
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:18:01 #287
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98458987
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:36 schreef BusterPosey het volgende:
Verwachten jullie deze tour nog iets van Astana? Zullen ze Vino als kopman en Kreuziger als topknecht uitspelen, of mogen ze allebei voor eigen kansen gaan, totdat duidelijk wordt wie de sterkste van de twee is? (zoals Nibali en Kreuziger bij Liquigas vorig jaar of twee jaar geleden).

Of gaat Vino voor de aanval in een paar etappes en gaan ze met Kreuziger voor een top-10 in het klassement?
Neen, ik verwacht er niet veel van. Vino zal wel kopman zijn in z'n laatste Tour en behoorlijk meedraaien tot het steil bergop gaat, dan kan hij afhaken.
pi_98459193
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:36 schreef BusterPosey het volgende:

Vino is de onbetwiste kopman, Kreuziger heeft toch al een Giro in de benen en zal waar hij kan gaan knechten. Maar ik verwacht van beiden niet veel eigenlijk, misschien dat Vino nog ergens een etappe kan mee pakken.
pi_98466917

De spanning loopt op!Krijg er al helemaal zin in,helemaal als ik dit muziekje opzet! *O*
pi_98541677
Vino gaat lekker zijn etappe weer meepakken en mss ook nog wel een paar dagen de gele trui dragen. Dat is iig wel zijn doel. Van Kreuziger verwacht ik helemaal niets meer.
pi_98541700
Kreuziger eindigt gewoon altijd ergens tussen plek 5 en 15. Of ie nu een grote ronde tegen Merckx, Anquetil, Hinault, Indurain en Armstrong rijdt, of tegen Kirsipuu en Backstedt.

Ook echt zo'n type die een overwinning nodig heeft denk ik om er even doorheen te geraken.
pi_98541743
Ik denk dat Kreuziger typisch zo'n renner is die de combi Giro + Tour niet aankan. Daarnaast heeft ie Vino als kopman. Ik verwacht echt helemaal niets van hem. Die eindigt lekker als 23e.
pi_98544798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 02:26 schreef thettes het volgende:
Kreuziger eindigt gewoon altijd ergens tussen plek 5 en 15. Of ie nu een grote ronde tegen Merckx, Anquetil, Hinault, Indurain en Armstrong rijdt, of tegen Kirsipuu en Backstedt.

Ook echt zo'n type die een overwinning nodig heeft denk ik om er even doorheen te geraken.
Toen hij de ronde van zwitserland won dacht ik dat hij zo ver was, maar nee.
pi_98550963
quote:
Cavendish: On best form for two years ahead of Tour de France

Manxman excited about Grande Boucle but silent on future

Mark Cavendish (HTC-Highroad) on Wednesday issued a warning to his rivals hoping to end his sprint hegemony at the Tour de France, calling his current form “the best I’ve had in the past two years.”

Various media, and in particular French newspaper L’Équipe, speculated at the Tour of Switzerland last week that Cavendish's failure to win a stage was indicative of a lack of form ahead of the Grande Boucle.

Speaking to journalists in Bar Italia in London’s Soho on Wednesday, Cavendish said that nothing could be further from the truth.

“This is the best form I’ve had for two years, absolutely,” Cavendish said. “The difference compared to last year is that I’ve had no real problems, no crashes. OK, there were no bunch sprints for me to win at the Tour of Switzerland, but it was so mountainous that it’s bound to get you going for the Tour.

“I’m also a lot more confident this year,” he added. “I was confident last year but this year I’ve no accidents along the way to upset my build-up.”

Besides his form, the other subject of media conjecture in recent weeks has been Cavendish’s future with or without his current HTC-Highroad team. On Wednesday, the Manxman declined to comment on the matter but, speaking more generally, smiled when asked whether the public should expect more of the tears and tribulations which tend to accompany his Tours de France. “Oh, I’d bet on that. One hundred per cent,” he grinned.

This answer was typical of Cavendish’s bullish, often mischievous mood – which in itself is often an ominous sign for his opponents. Quizzed about his ambitions in the green jersey competition, he challenged the journalist who raised the topic: “Name the last two winners of the green jersey in the next two seconds! One, two….You see, you had to think about it.”

He went to clarify that, while the points competition remains an aim, his tactic will again be the one he has employed over the past two years – “focusing on winning stages first”. With a rule change this year meaning that each stage will feature only one intermediate sprint worth 20 points (as opposed to the six formerly on offer at multiple sprints on each stage), Cavendish nonetheless made no bones about the fact that he “will have to go for the intermediate sprints this time.”

“The organizers changed the rule because they saw that the fastest sprinter wasn’t winning the green jersey,” he said. “We’ve looked at where the intermediate sprints are, time limits, the maps, everything. We always do our homework. We very, very rarely make a mistake. Every other day at the moment, I’m looking at the profiles.”

The same route profiles have led Cavendish to conclude that there are “five stages that should end in sprints, of which two are completely flat, and seven that could.”

Unfortunately for those hoping to see the 26-year-old join compatriot David Millar in a career clean-sweep of all three major tour leaders jerseys, the first stage of the Tour finishing on the Mont des Alouettes is very much in the “maybe” category. The five per cent average gradient in the final kilometre that day has tempered Cavendish’s hopes of taking the first yellow jersey of the Tour.

“We’re not confident about that one,” he admitted. “We certainly won’t be working to pull back breaks. I’ve won on harder finishes but I’ve lost on easier ones.”

If Cavendish is to don the maillot jaune at this year’s race, it seems more likely to be at the end of the following day’s 23km time trial around Les Essarts.

“I’ve done five team time trials with this team and we’ve won three of them,” he boasted. “The two we didn’t win, it was only because I didn’t take charge of the team. But at the Tour, that day, I’ll have my full metal jacket on.”

Cavendish, incidentally, later made another prediction: “Philippe Gilbert will win on the Mûr-de-Bretagne on stage 4. It’s his birthday as well that day. It’s 100 per cent guaranteed that he’ll win.”

Of his likely sprint opponents’ prospects, he was less sure.

“I don’t really look at what anyone else is doing, but I’m lucky that Matt Goss is on my team. [Alessandro] Petacchi is clever, then you’ve got Swifty [Ben Swift], but he’s more of a group sprinter than a bunch sprinter. There’s a big difference between group sprints and bunch sprints, and between bunch sprints at other races and at the Tour.”

Asked to comment finally on whether his former teammate cum foe Andre Greipel has a point to prove in his debut Tour, Cavendish was dismissive. “I think he’s got a point to prove to me and everyone else who’s beaten him,” he smiled.

Another rider also entering the Tour under considerable pressure is the favourite, Alberto Contador. Cavendish’s assessment of the ongoing questions about whether the Spaniard was doped with clenbuterol at last year’s Tour – and whether he should be allowed to defend his title – echoed that of a large share of the peloton: “I’d like it to have all got sorted. That’s the thing that frustrates me. It’s still rocking on, and it should have been dealt with by now.”

Bron: Cyclingnews
  woensdag 29 juni 2011 @ 07:46:30 #295
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_98806408
Het eerste dopingschandaaltje van de nieuwe tour.

quote:
'Vansevenant verdacht van kopen doping'

BRUSSEL (ANP/Belga) - Wim Vansevenant wordt ervan verdacht voor duizenden euro's aan doping te hebben gekocht in Australië. Dopingspecialisten van het gerecht voeren een onderzoek uit naar de 39-jarige oud-wielrenner uit België. Dat schrijven Het Nieuwsblad en De Standaard woensdag.

De douane op de luchthaven in Zaventem ontdekte volgens de kranten twee weken geleden een verdacht pakketje, bestemd voor Vansevenant. Onderzoek wees uit dat het pakje dopingproducten bevatte. Het zou gaan om een gloednieuw geneesmiddel voor dieren. Het product zou zowel de spiermassa doen toenemen als het uithoudingsvermogen verbeteren.

Wat Vansevenant, die in 2008 stopte met wielrennen, met de producten van plan was of wie zijn afnemers waren is nog niet duidelijk. Een verband tussen de ontdekking van de doping en de start van de Ronde van Frankrijk komende zaterdag, waarin Vansevenant bestuurder zou zijn van de vip-bus van de Belgische wielerploeg Omega Pharma-Lotto, is nog niet aangetoond.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_98806510
Vlak voor de start van de Tour, komt er altijd wel dopingnieuws....in dit geval niet fijn voor OLO en VDB....de ontkenningen zullen vandaag wel weer om onze oren gaan vliegen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:32:24 #297
67640 SaintOfKillers
pi_98807030
Het onderzoek zou al een tijd bezig zijn, dus ik vermoed dat de kranten dit ook gewoon al langer wisten, maar het gewoon altijd allemaal bijhouden tot een paar dagen voor de Tour.
pi_98807171
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het onderzoek zou al een tijd bezig zijn, dus ik vermoed dat de kranten dit ook gewoon al langer wisten, maar het gewoon altijd allemaal bijhouden tot een paar dagen voor de Tour.
Lijkt me redelijk actueel eigenlijk:

quote:
De douane op de luchthaven in Zaventem ontdekte volgens de kranten twee weken geleden een verdacht pakketje, bestemd voor Vansevenant.
Is voor iemand/iemanden in de tour. Nu nog uitvinden voor wie.
pi_98807446
quote:
Omega Pharma-Lotto neemt Wim Vansevenant niet mee naar Tour

Omega Pharma-Lotto neemt Wim Vansevenant (39) niet mee naar de Tour. De ex-renner zou normaal gezien dienst doen als een van de begeleiders van de vip-bussen van de ploeg. Maar omdat het gerecht een onderzoek voert naar de ex-renner, heeft de ploeg besloten om hem niet mee te nemen.

Wim Vansevenant was een van de vijf begeleiders van de vip-bussen van Omega Pharma-Lotto. Hij zou voor tien dagen meereizen in de Tour.

De renners van Omega Pharma-Lotto gaan vandaag - zoals gepland - gewoon de ploegentijdrit van zondag 3 juli verkennen.

Meer commentaar wilde Omega Pharma-Lotto voorlopig niet kwijt.

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110629_024
pi_98807518
Goh :D.
pi_98807523
Ach, die ploeg is toch al de meester van de doofpot (Bileka).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')