Maar stel hij krijgt een schorsing van twee jaar, gaat die dan met terugwerkende kracht in vanaf het midden van dit Tour? Dus dan is hij eventueel twee Tourzeges kwijt en mag hij aan 1 niet meedoen (worden in totaal dus 3 Tours door de neus geboord)? En hoe zit het bijvoorbeeld met de zaak van Rebellin, die werd betrapt op dopinggebruik in Peking, pas de daaropvolgende april voorlopig geschorst werd, en uiteindelijk tot april 2011 geschorst werd (dus die straf ging niet met terugwerkende kracht vanaf augustus 2008 in)? (http://nos.nl/artikel/188(...)-2011-geschorst.html)quote:Op zondag 12 juni 2011 00:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dus dan wordt de Tour van vorig jaar geschrapt, de uitslagen daarna blijven staan en dan is hij voor 2 jaar minus 21 dagen (Tour vorig jaar) geschorst? Zoiets gaat niet gebeuren lijkt me.
Wat verwacht je dan? Duel Contador - A. Schleck of nog een heel ander scenario?quote:Op zondag 12 juni 2011 12:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik durf wel een weddenschapje aan te gaan dat er geen alleenheersing van Contador zal zijn de komende Tour.
Same. Contador heeft een Giro in de benen en ik verwacht Schleck minimaal zo goed als vorig jaar, dus ik denk dat het verschil tussen die twee nog kleiner is geworden. Het gat daarachter is echter wel heel groot denk ik.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik durf wel een weddenschapje aan te gaan dat er geen alleenheersing van Contador zal zijn de komende Tour.
Eenzelfde scenario als vorig jaar maar nu met Andy die iets sterker is vanwege de aanwezigheid van Fränk, zijn doorzettende stijgende lijn en de Giro die nog in Contadors benen zit. Dit weegt alles bij elkaar zwaarder dan de niet ideale voorbereiding van Contador vorig jaar (griepje) imo.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Duel Contador - A. Schleck of nog een heel ander scenario?
Hij heeft uiteraard gelijk. Renners voorwaardelijk laten starten is altijd een blunder, maakt niet eens aan wie dat dan ligt.quote:Een Tour die spijtig genoeg voor hem niet met een proloog begint, zodat een 22ste gele trui niet zo vanzelfsprekend oogt. 'Ook al maak ik minder kans op de leiderstrui, de motivatie zal er dus niet minder op zijn. Bovendien gaat het niet om mij, maar trekken we naar Frankrijk met eentje in de ploeg die eindwinnaar wil worden (Andy Schleck, red.).'
Of Fabian dan Alberto Contador niet bezig zag in de Giro? 'Eigenlijk niet of nauwelijks. Na het fatale ongeluk van Wouter Weylandt had ik geen zin meer om de koers te volgen. Maar afgezien daarvan: ook Alberto blijft een mens en valt dus te kloppen. Misschien was hij gewoon te sterk en de anderen te zwak.'
Om het nog niet te hebben over een dopingstraf die de Spanjaard nog altijd boven het hoofd hangt en hem zelfs een eventuele Tourwinst zou kunnen kosten. 'Wielrennen is een chaotische troep geworden', ergert Cancellara zich. 'We zouden de mensen moeten plezieren met onze prestaties en met mooie strijd. Maar wat krijgen ze? Troep! Die onzekerheid rond het lot van Contador is niet wat onze sport nodig heeft. De mensen verdienen dat niet.'
Je moet op of na 1 januari 1986 geboren zijn om in aanmerking te komen voor de witte trui. Gesink kan de witte trui dus winnen, Andy niet meer.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:58 schreef marcodej het volgende:
Is Gesink nog steeds in de running voor de witte trui? Andy dacht ik niet meer?
Blijkbaar tot je 25equote:Op maandag 13 juni 2011 12:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou een beetje belachelijk zijn indien je 4 keer op rij het jongerenklassement wint, hoe lang kun je jong blijven?
quote:Rule changes
For the 2011 Tour, there will be new rules in place governing how the points classification and the King of the Mountains are won.
Previously, stages classified flat had three intermediate sprint points in them, worth 6, 4, and 2 points to the first three riders across the line. In 2011, flat stages will have just one intermediate sprint, but it will be worth 20 points to the first rider across the line, and the first 15 will score points. The intention is to have green jersey favorites need to sprint twice during the day to score well. Points awarded at the finish of flat stages will also increase, from 40 points for the winner in 2010 to 45. It is not known if the points scales for medium mountain stages, mountain stages, or the individual time trial will be altered.
Previously in the mountains classification, any hors catégorie, first-category, or second-category climb awarded double points if it was the last of the day. In 2011, only the summit stage finishes will award double points, specifically stage 12 ending at Luz Ardiden, stage 14 at the Plateau de Beille, stage 18 at the Col du Galibier, and stage 19 at L'Alpe d'Huez. Previously the first eight riders across a first-category climb scored points, as well as the first six across a second-category and the first four across a third-category. Now the first six across the line for any of these climbs will score points. For fourth-category climbs, only the first rider will score points. Early analysis has led to speculation that the mountains classification winner is more likely, under this system, to be a general classification contender than in years past.
Die nieuwe regels hebben wel potentie.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:23 schreef Pino112 het volgende:
Ik zag al dat het prijzengeld van de groene trui flink is gestegen, maar dat komt natuurlijk door de nieuwe regels zie ik nu.
[..]
Ik heb die uitgebreide met dvd, daarin zit de normale gids. (Er staan iig interviews met JvdB en Gesink in. )quote:Op maandag 13 juni 2011 12:40 schreef Paul-89 het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die al de officiële tourgids hebben gekocht ?
Ik heb hem vorig jaar gekocht en wil hem nu weer aanschaffen maar nu zie ik op de site van procycling 2 gidsen staan.
De eerste is een pakket met de officiële tourgids erin en wat extra's maar die heeft op de afbeelding weer een andere voorkant dan die er onder staat.
Nu is mijn vraag of het wel dezelfde gidsen zijn, want ik wil eigenlijk dat pakket maar dan moet daar natuurlijk wel de goede gids bij zitten dus met die interviews met Gesink etc.
Ok bedankt, en staan er ook weer per etappe die tijdschema's bij ?quote:Op maandag 13 juni 2011 12:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb die uitgebreide met dvd, daarin zit de normale gids. (Er staan iig interviews met JvdB en Gesink in. )
Ja, 3 verschillende tijdschema's (traag, gemiddeld en snel). Zelfs het tijdschema van de karavaan zit erbij.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:45 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ok bedankt, en staan er ook weer per etappe die tijdschema's bij ?
Dat was vorig jaar wel handig.
Top, dan ga ik me die even bestellen.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, 3 verschillende tijdschema's (traag, gemiddeld en snel). Zelfs het tijdschema van de karavaan zit erbij.
Is dat die van 11.95? http://www.procycling.nl/bestel-exemplaar/quote:Op maandag 13 juni 2011 12:49 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Top, dan ga ik me die even bestellen.
quote:Op maandag 13 juni 2011 12:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Is dat die van 11.95? http://www.procycling.nl/bestel-exemplaar/
kleine 2 weken denk ik eerderquote:Op maandag 13 juni 2011 13:27 schreef Pino112 het volgende:
Nog een weekje voor TDF opengaat schat ik zo trouwens![]()
quote:Op maandag 13 juni 2011 18:36 schreef Mr_DG het volgende:
Een hele ploeg opofferen voor maximaal een 3e plek in het AK![]()
Ik zou Tjallingi er ook bij nemen ipv Niermann (of evt. Martens).quote:Op maandag 13 juni 2011 18:30 schreef UltraR het volgende:
Met welke renners zal Rabo aan de start verschijnen? Jammer dat Kruijswijk waarschijnlijk geen tour na ook al de Giro zal rijden. Zou echt een leuke ploeg zijn geweest met Gesink, Mollema, Ten Dam, Kruijswijk.
Nu is mijn gok:
Gesink
Mollema
Ten Dam
Boom
Garate
Sanchez![]()
Barredo
Martens
Niermann
Kan wel zijn maar aan Tjallingi heb je meer in de Ploegentijdrit (niet onbelangrijk) en schat ik overall hoger in dan Niermann.quote:
Met mannen als Garate, Mollema, Boom, Sanchez en Gesink voor ritoverwinningen gaan, lekker aanvallen. Misschien niet realistisch, maar om nou met 8 man in dienst van Gesink te gaan rijden...quote:
Dat gaan ze ook heus wel doen hoor, op Gesink na.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:54 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Met mannen als Garate, Mollema, Boom, Sanchez en Gesink voor ritoverwinningen gaan, lekker aanvallen.
Vraag ik me af. Ben bang dat ze voluit voor Gesink zullen gaan en daar bijna alles voor zullen opofferen.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook heus wel doen hoor, op Gesink na.
Dat vind ik nou ook.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vraag ik me af. Ben bang dat ze voluit voor Gesink zullen gaan en daar bijna alles voor zullen opofferen.
Mocht Gesink echt een kans maken op de eindoverwinning dan zou ik ze gelijk geven maar om voor een 3e plaats alles op te offeren zou ik jammer vinden.
Boom en Mollema zijn voor Nederlandse begrippen ook wel snel.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou er iets meer meenemen die het kunnen afmaken in een sprintje, al wat ze nu meenemen, moet alleen aankomen behalve Martens (in Sanchez heb ik even geen vertrouwen meer).
quote:Gesink
Mollema
Ten Dam
Boom
Niermann
Martens
L.L. Sanchez
Garate
Barredo
Tankink ging sowieso nooit mee. En Niermann is een prima kracht.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:52 schreef groenen het volgende:
Wat een drama, omdat Gesink zijn vriendje Niermann meewil gaan hardrijders erkende hardrijders als Tjallingi en Tankink niet mee.
Sprinters (niet dat Martens een pure sprinter is, maar goed) zijn vaak bij de sterksten in de ploegentijdrit, nog meer dan hardrijders.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:06 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Martens is een topper man. Handig voor die explosieve aankomsten die de tour bevat dit jaar.
Sommigen kijken bij hun voorkeur naar nationaliteit ipv specifieke kwaliteit.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sprinters (niet dat Martens een pure sprinter is, maar goed) zijn vaak bij de sterksten in de ploegentijdrit, nog meer dan hardrijders.
Ook datquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sprinters (niet dat Martens een pure sprinter is, maar goed) zijn vaak bij de sterksten in de ploegentijdrit, nog meer dan hardrijders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |