abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99187330
Past het beste hier denk ik:

quote:
Uitgesloten Vlaamse motard: 'Ik ben er het hart van in'

De beelden gingen woensdag de wereld rond. Ineens vloog Nicki Sörensen in de graskant, maar de fiets ging verder. Aangehaakt aan de motor van de Zwevegemse motard Koen Haedens, die werkt voor het fotoagentschap Getty Images. 'Ik ben er het hart van in.'
Woensdagavond was het communiqué van Tourorganisator ASO duidelijk: 'Moto 509 van het Amerikaanse fotoagentschap Getty Images voorgoed uitgesloten uit deze Tour.' 'Ik heb sindsdien nog geen oog dichtgedaan', zegt Koen Haedens met een diepe zucht. 'Wat ben ik blij dat de Deense kampioen niets is overkomen. Ik trof geen fout. Op het sein van wedstrijdleider Jean-François Pescheux schoven we met vier motors langs het peloton op. Ik was de laatste van het kwartet. Ik reed uiterst rechts, langs de kant van de weg. Ineens hoorde ik het kraken achter mij. Opnieuw. Zoals het al de hele dag valpartijen regende. Ik remde niet, omdat dat te gevaarlijk is met renners in je zog. Honderden meters verder merkte mijn bijrijder en fotograaf Michael Steel op dat we een fiets meesleepten.'

'Ik dacht dat ik het bestierf. Ik liep 300 meter terug. De renner was al weg', doet de 43-jarige cafébaas zijn verhaal. 'Ik ben vooral blij dat Sörensen niets ergs overkwam. Ik zoek hem eerstdaags op om mijn verontschuldigingen aan te bieden. Ik heb me alvast geëxcuseerd bij zijn ploegmanager Bjarne Riis.'

'Dit is mijn tiende Tour de France. Nooit eerder had ik iets voor. Ik vind de definitieve uitsluiting een heel zware straf. Ik hoop dat de ASO nog op de beslissing terugkomt.' Volgens juryvoorzitter Philippe Mariën is daar geen sprake van. 'Gelukkig stond er geen toeschouwer op de plek waar Sörensen van de fiets werd gerukt. Veiligheid gaat voor alles.'
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_99187459
quote:
'Gelukkig stond er geen toeschouwer op de plek waar Sörensen van de fiets werd gerukt. Veiligheid gaat voor alles.'
Heeft hij de beelden wel gezien?

Ik kan me de situatie van de motorrijder wel voorstellen, je ziet ze wel vaker het peloton passeren als er echt weinig ruimte is. Vaak kunnen ze dat natuurlijk niet zien aankomen op het moment als ze naar voren proberen te rijden, zeker niet als je net toestemming hebt gekregen.

Daarnaast, Leipheimer ging tegen de vlakte door een vangrail, is dat ook de schuld van de vangrail dan? Ik kan me goed voorstellen dat Nicky moest uitwijken voor iets en daar toevallig net die motorrijder langs reed.
In the coolest little capital of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')