abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97974699
Kenny van Hummel
pi_97976870
Gaat mijn dorpsgenoot Kruiswijk mee naar de tour :)?
pi_97976928
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:30 schreef FireFoxy247 het volgende:
Gaat mijn dorpsgenoot Kruiswijk mee naar de tour :)?
Nee, die heeft de Giro al gedaan dit jaar, volgens mij rijdt hij misschien nog wel de Vuelta dit jaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97977078
Dus de nederlanders die kansmaken zijn:

• Robert Gesink
• Thomas dekker
• Pieter Weening

leuk heb het ingevuld nu maar hopen dat ik een keer de pot win!!
pi_97977170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:35 schreef erikevenblij het volgende:

• Robert Gesink
• Thomas dekker
• Pieter Weening

Kun je het nog wijzigen? Niet iedereen was hier even serieus. :P
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97978509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:35 schreef erikevenblij het volgende:

• Robert Gesink
• Thomas dekker
• Pieter Weening

_O- _O- _O-
pi_97979256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:32 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, die heeft de Giro al gedaan dit jaar, volgens mij rijdt hij misschien nog wel de Vuelta dit jaar.
aah k, ik dacht hij miss de tour ook nog wel zou rijden, helaas :(
pi_97979340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:39 schreef FireFoxy247 het volgende:

[..]

aah k, ik dacht hij miss de tour ook nog wel zou rijden, helaas :(
Voor zo'n jonge gozer is dat net ff te zwaar om 2 zulke rondes achter elkaar te rijden, dan jaag je hem over de kling. Rustig opbouwen (net als met Gesink destijds) en dan komt zijn tijd vanzelf....de potentie is er iig.
pi_97979828
Kruijswijk rijdt wel nog Zwitserland vanaf morgen, als hij zijn vorm uit de Giro mee kan nemen, kan hij daar ook nog wel een goede uitslag rijden.
pi_98026295
Contador doet dus definitief mee.

Gaat dus nog leuk worden met het Franse publiek (die gaan Contador echt wel uitfluiten) en lopende zaak over zijn positieve test vorig jaar.
pi_98026622
Voor het kijkplezier tof dat hij meedoet.
pi_98040244
Mooi, anders zouden we 3 weken alleenheerserij van a schleck moeten zien , daarvoor heb ik niet alle bergetappes vrijgenomen :)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_98040339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:29 schreef kawotski het volgende:
Mooi, anders zouden we 3 weken alleenheerserij van a schleck moeten zien , daarvoor heb ik niet alle bergetappes vrijgenomen :)
Hoewel ik dat eerste betwijfel, krijg je nu alleenheerserij van Contador. Tsja.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 juni 2011 @ 21:33:41 #44
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98040408
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:37 schreef Eppie_NL het volgende:
Contador doet dus definitief mee.

Gaat dus nog leuk worden met het Franse publiek (die gaan Contador echt wel uitfluiten) en lopende zaak over zijn positieve test vorig jaar.
Dit. Ze staan er echt niet te popelen om hem te zien in de Tour.
Ik ook niet trouwens.

quote:
Franse fans willen Contador niet

PARIJS - Alberto Contador krijgt komende maand vermoedelijk geen warm welkom in de Ronde van Frankrijk. Twee derde van de Franse wielerfans ziet liever dat de Spaanse renner thuis blijft. Dat bleek vrijdag uit een poll.

Contador won vorig jaar voor de derde keer de Tour, maar bleek later positief te hebben getest op het verboden middel clenbuterol.
De Spaanse wielerbond sprak hem later vrij omdat niet bewezen was dat de renner het middel bewust had genomen.
Beroep
De internationale wielrenunie UCI en wereldantidopingbureau WADA gingen in beroep bij het CAS. Het sporttribunaal behandelt de zaak pas begin augustus.
Veel Fransen vinden dat Contador pas weer welkom is na het beroep van de UCI en WADA, als tenminste blijkt dat Contador onschuldig is.
pi_98049527
Ik hoop dat als ze hem schorsen ze dan hem gewoon de resultaten van dit jaar laten behouden (mits natuurlijk hij hier niet weer positief wordt bevonden).
Album top 100 2024
pi_98049590
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:42 schreef Felagund het volgende:
Ik hoop dat als ze hem schorsen ze dan hem gewoon de resultaten van dit jaar laten behouden (mits natuurlijk hij hier niet weer positief wordt bevonden).
Dus dan wordt de Tour van vorig jaar geschrapt, de uitslagen daarna blijven staan en dan is hij voor 2 jaar minus 21 dagen (Tour vorig jaar) geschorst? Zoiets gaat niet gebeuren lijkt me.
pi_98049817
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dus dan wordt de Tour van vorig jaar geschrapt, de uitslagen daarna blijven staan en dan is hij voor 2 jaar minus 21 dagen (Tour vorig jaar) geschorst? Zoiets gaat niet gebeuren lijkt me.
Het is sowieso een rare situatie, met al die vertragingen in de uiteindelijke wel of niet veroordeling. Maar ik zie ook liever niet dat Scarponi als winnaar van de afgelopen giro wordt uitgeroepen. Dan nog liever Contador.
Album top 100 2024
pi_98055597
Het zou na alle dieptepunten van de laatste jaren toch wel het grootste dieptepunt zijn als we nu na de Tour opeens horen dat Contador 3 zeges kwijtraakt (Tour 2011/2010 en Giro 2011)....

Anyway, altijd beter dan zo'n dopeur en beroepsleugenaar laten rijden...

Ik kwam er trouwens bij toeval achter dat ik bij de etappe naar Pinerolo op ongeveer 100km afstand zit, dus waarsch. sta ik daar bij de aankomst!!!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_98056190
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 09:51 schreef JohnDDD het volgende:
Het zou na alle dieptepunten van de laatste jaren toch wel het grootste dieptepunt zijn als we nu na de Tour opeens horen dat Contador 3 zeges kwijtraakt (Tour 2011/2010 en Giro 2011)....

Och....een mens vergeet snel, maar ik zou dit niet het grootste dieptepunt willen noemen.
Wielrennen in het algemeen en de Tour in het byzonder is sinds mensenheugenis 1 grote doping rat race....de laatste renner waarvan redelijkerwijs aan te nemen is dat hij clean de Tour heeft gewonnen is Lucien van Impe (1976) en zijn voorganger Thevenet (1975) heeft ook al bekend (arme Hennie Kuiper....)

Gewoon genieten van de wedstrijden en de rest maar langs je heen laten gaan....onuitroeibaar, net als in een hoop andere sporten btw.
pi_98060124
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:32 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hoewel ik dat eerste betwijfel, krijg je nu alleenheerserij van Contador. Tsja.
Ik durf wel een weddenschapje aan te gaan dat er geen alleenheersing van Contador zal zijn de komende Tour.
pi_98060696
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar stel hij krijgt een schorsing van twee jaar, gaat die dan met terugwerkende kracht in vanaf het midden van dit Tour? Dus dan is hij eventueel twee Tourzeges kwijt en mag hij aan 1 niet meedoen (worden in totaal dus 3 Tours door de neus geboord)? En hoe zit het bijvoorbeeld met de zaak van Rebellin, die werd betrapt op dopinggebruik in Peking, pas de daaropvolgende april voorlopig geschorst werd, en uiteindelijk tot april 2011 geschorst werd (dus die straf ging niet met terugwerkende kracht vanaf augustus 2008 in)? (http://nos.nl/artikel/188(...)-2011-geschorst.html)

Ingewikkelde regelgeving, en ze maken het zichzelf nog moeilijker door die enorm lange procedures. Volgens mij zou ik als ik een weekje full time eraan zou werken er echt wel achter zijn of je nou door vlees de bepaalde waarde van clen kan krijgen. Dat onderzoek hoeft überhaupt maar een keer gedaan worden en is dan op elke zaak toepasbaar. Dan zou ik nog een weekje uittrekken voor het checken van dit onderzoek http://www.vilt.be/Spaans(...)_op_Alberto_Contador.

Als nou blijkt dat je van een stukje vervuild vlees de waarde clen die Contador had kan krijgen én dat er gesjoemeld is met de 14.179 controles op vlees in de Spaanse vleesindustrie moet Contador vrijgesproken worden, anders krijgt hij twee jaar schorsing, wat mij betreft ingaande vanaf nu + Tourzege 2010 kwijt. (Anders heb je voordeel bij het oprekken van de procedure omdat je dan tijdens je schorsing kan rijden en publiciteit kan binnenhalen.)
pi_98062092
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik durf wel een weddenschapje aan te gaan dat er geen alleenheersing van Contador zal zijn de komende Tour.
Wat verwacht je dan? Duel Contador - A. Schleck of nog een heel ander scenario?
pi_98062204
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Same. Contador heeft een Giro in de benen en ik verwacht Schleck minimaal zo goed als vorig jaar, dus ik denk dat het verschil tussen die twee nog kleiner is geworden. Het gat daarachter is echter wel heel groot denk ik.
pi_98063230
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan? Duel Contador - A. Schleck of nog een heel ander scenario?
Eenzelfde scenario als vorig jaar maar nu met Andy die iets sterker is vanwege de aanwezigheid van Fränk, zijn doorzettende stijgende lijn en de Giro die nog in Contadors benen zit. Dit weegt alles bij elkaar zwaarder dan de niet ideale voorbereiding van Contador vorig jaar (griepje) imo.
  zondag 12 juni 2011 @ 15:13:14 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98065258
Cancellara lijkt zich ook te ergeren aan de Contador-soap

quote:
Een Tour die spijtig genoeg voor hem niet met een proloog begint, zodat een 22ste gele trui niet zo vanzelfsprekend oogt. 'Ook al maak ik minder kans op de leiderstrui, de motivatie zal er dus niet minder op zijn. Bovendien gaat het niet om mij, maar trekken we naar Frankrijk met eentje in de ploeg die eindwinnaar wil worden (Andy Schleck, red.).'

Of Fabian dan Alberto Contador niet bezig zag in de Giro? 'Eigenlijk niet of nauwelijks. Na het fatale ongeluk van Wouter Weylandt had ik geen zin meer om de koers te volgen. Maar afgezien daarvan: ook Alberto blijft een mens en valt dus te kloppen. Misschien was hij gewoon te sterk en de anderen te zwak.'

Om het nog niet te hebben over een dopingstraf die de Spanjaard nog altijd boven het hoofd hangt en hem zelfs een eventuele Tourwinst zou kunnen kosten. 'Wielrennen is een chaotische troep geworden', ergert Cancellara zich. 'We zouden de mensen moeten plezieren met onze prestaties en met mooie strijd. Maar wat krijgen ze? Troep! Die onzekerheid rond het lot van Contador is niet wat onze sport nodig heeft. De mensen verdienen dat niet.'
Hij heeft uiteraard gelijk. Renners voorwaardelijk laten starten is altijd een blunder, maakt niet eens aan wie dat dan ligt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_98105520
Is Gesink nog steeds in de running voor de witte trui? Andy dacht ik niet meer?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 13 juni 2011 @ 12:02:32 #57
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_98105644
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:58 schreef marcodej het volgende:
Is Gesink nog steeds in de running voor de witte trui? Andy dacht ik niet meer?
Je moet op of na 1 januari 1986 geboren zijn om in aanmerking te komen voor de witte trui. Gesink kan de witte trui dus winnen, Andy niet meer.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:06:33 #58
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98105781
Het zou een beetje belachelijk zijn indien je 4 keer op rij het jongerenklassement wint, hoe lang kun je jong blijven?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:08:57 #59
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_98105881
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou een beetje belachelijk zijn indien je 4 keer op rij het jongerenklassement wint, hoe lang kun je jong blijven?
Blijkbaar tot je 25e
  Redactie Sport / Supervogel maandag 13 juni 2011 @ 12:23:05 #60
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98106427
Ik zag al dat het prijzengeld van de groene trui flink is gestegen, maar dat komt natuurlijk door de nieuwe regels zie ik nu.

quote:
Rule changes

For the 2011 Tour, there will be new rules in place governing how the points classification and the King of the Mountains are won.
Previously, stages classified flat had three intermediate sprint points in them, worth 6, 4, and 2 points to the first three riders across the line. In 2011, flat stages will have just one intermediate sprint, but it will be worth 20 points to the first rider across the line, and the first 15 will score points. The intention is to have green jersey favorites need to sprint twice during the day to score well. Points awarded at the finish of flat stages will also increase, from 40 points for the winner in 2010 to 45. It is not known if the points scales for medium mountain stages, mountain stages, or the individual time trial will be altered.
Previously in the mountains classification, any hors catégorie, first-category, or second-category climb awarded double points if it was the last of the day. In 2011, only the summit stage finishes will award double points, specifically stage 12 ending at Luz Ardiden, stage 14 at the Plateau de Beille, stage 18 at the Col du Galibier, and stage 19 at L'Alpe d'Huez. Previously the first eight riders across a first-category climb scored points, as well as the first six across a second-category and the first four across a third-category. Now the first six across the line for any of these climbs will score points. For fourth-category climbs, only the first rider will score points. Early analysis has led to speculation that the mountains classification winner is more likely, under this system, to be a general classification contender than in years past.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')