Ik zie m deze tour geen koersen winnen; daar krijgt hij denk ik niet de vrijheid voor. Als hij mee gaat, dan is het om te knechten. En da's dan natuurlijk niet alleen water halen, maar ook als jongens weg springen ze terug halen, of als springplank voor Gesink gaan dienen. Dat zijn de zaken waar Niermann meestal niet zo sterk in is t.o.v. Martens.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Martens zie je juist regelmatig. En hij is meer dan een knecht. Hij kan nog koersen winnen ook, aangezien hij van deze Rabo-ploeg veruit de snelste is. Als hij enige vrijheid krijgt, zie ik hem nog een rit door het middengebergte winnen ook.
Niermann is knecht pur sang wat dat betreft ja. Die kan je volgens mij 3 weken lang alleen maar bidons laten halen en de laatste dag doet hij dat nog net zo snel en fluitend als de eerste dag. Super-nuttig die manquote:Als je het over een knecht hebt die je nauwelijks ziet, dan is het Niermann, maar die gaat dan ook mee puur en alleen voor het knechten.
Gesink gaf gister aan dat hij niet constant acht man om zich heen hoeft te hebben. Volgens hem is er genoeg vrijheid voor anderen om voor een etappe te gaan. En wat dat betreft kun je prima een man als Martens gebruiken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Martens zie je juist regelmatig. En hij is meer dan een knecht. Hij kan nog koersen winnen ook, aangezien hij van deze Rabo-ploeg veruit de snelste is. Als hij enige vrijheid krijgt, zie ik hem nog een rit door het middengebergte winnen ook. Als je het over een knecht hebt die je nauwelijks ziet, dan is het Niermann, maar die gaat dan ook mee puur en alleen voor het knechten.
quote:7 man zeker
Samuel Dumoulin (Fra)
Leonardo Duque (Col)
Julien El Farès (Fra)
Tony Gallopin (Fra)
David Moncoutié (Fra)
Rein Taaramae (Est)
Tristan Valentin (Fra)
2 plaatsen voor 4 renners
Mickael Buffaz (Fra)
Damien Monier (Fra)
Nicolas Vogondy (Fra)
Romain Zingle (Bel)
Waar is de tijd gebleven dat Niermann als hoogstgeplaatste Rabo eindigde in de Tourquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ik zie m deze tour geen koersen winnen; daar krijgt hij denk ik niet de vrijheid voor. Als hij mee gaat, dan is het om te knechten. En da's dan natuurlijk niet alleen water halen, maar ook als jongens weg springen ze terug halen, of als springplank voor Gesink gaan dienen. Dat zijn de zaken waar Niermann meestal niet zo sterk in is t.o.v. Martens.
[..]
Niermann is knecht pur sang wat dat betreft ja. Die kan je volgens mij 3 weken lang alleen maar bidons laten halen en de laatste dag doet hij dat nog net zo snel en fluitend als de eerste dag. Super-nuttig die man
quote:Ontwikkelaar Joules Media richt zich op een bijzondere tak van iPhone-apps. Ze ontwikkelden al verschillende apps met gegevens die geïntegreerd worden in de kalender van de iPhone. Recent bespraken we op iPhoneclub nog Weerkalenders, een applicatie die het weer van de komende zeven dagen in de iPhone-kalender zet en die voorspelling zes keer per dag ververst. ‘Tour 2011 – Het etappeschema in je agenda’ doet precies wat het zegt. Na installatie zet het eenmaal alle gegevens over de etappes van de Tour de France dit jaar in de iPhone-kalender.
Tour 2011 zet veel gegevens op rij in de agenda. In de titel van de agenda-afspraak staat al vermeld over wat voor een soort uitdaging het gaat: een tijdrit, vlakke route of bijvoorbeeld een zware bergetappe. Het begin en het eindpunt van de route worden vermeld en ook het aantal kilometer dat het traject lang is, is aanwezig. Het vlak ‘notities’ van een agenda-afspraak wordt benut voor een parcoursbeschrijving van de tourdirecteur. Eveneens is er een link met extra informatie voorhanden.
De app Tour 2011 kun je na de installatie van de Tour-gegevens weer verwijderen. De informatie in de kalender is offline op te vragen en wordt verder niet meer ververst. Het ‘abonnement’ is uit te schakelen onder de agenda-instellingen van de iPhone of iPod touch.
De etappes komen terecht tussen de gewone afspraken in de agenda en worden gemarkeerd als evenement dat de hele dag duurt. Ze kunnen in de verschillende standaardkalenders als werk en privé worden geparkeerd. De kalender werkt ook in andere kalender-apps, zoals Week Calendar, miCal, Easy Calendar of Calvetica. Ze kunnen eveneens gesynchroniseerd worden met agenda-apps die een eigen synchronisatiefunctie hebben.
Downloaden: Tour 2011 – Het etappeschema in je agenda (¤0,79)
De kinderachtige spelletjes lijken begonnen... Fransenquote:Franse politie houdt Contador aan tijdens trainingsrit
Een trainingsrit van Alberto Contador in de Franse Alpen is vandaag beëindigt door de politie. De drievoudig Tour de France-winnaar werd van de weg gehaald, omdat zijn racefiets niet verlicht was.
Dat gebeurde in de afdaling van de beroemde berg Galibier. De politie vond dat Contador onvoldoende zichtbaar was in de donkere tunnels van de Alp. De Spanjaard zelf vond dat niet het geval, omdat hij gevolgd werd door een auto van zijn team Saxo Bank, die de weg verlichtte.
Uiteindelijk laadde Contador zijn fiets toch maar in de teamauto. Hij kwam er zonder boete vanaf. Contador traint in de Alpen voor de Tour de France, die op 2 juli van start gaat.
(Bart van Dooijeweert)
Beëindigtquote:Op woensdag 15 juni 2011 18:36 schreef eentwee het volgende:
Van het AD:
[..]
De kinderachtige spelletjes lijken begonnen... Fransen
ADquote:
Liever het AD dan het de Televaag.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:39 schreef Szura het volgende:
[..]
AD
Pleuriswebsite die ze tegenwoordig hebben zeg, ongelofelijk.
Fransen hebben niks tegen kampioenen, zolang het maar fransen zijnquote:Op woensdag 15 juni 2011 18:39 schreef poiuytr het volgende:
Wat hebben Fransen toch altijd tegen kampioenen
[..]
Liever het AD dan het de Televaag.
Tegenwoordig is het bijna om het evenquote:Op woensdag 15 juni 2011 18:39 schreef poiuytr het volgende:
Wat hebben Fransen toch altijd tegen kampioenen
[..]
Liever het AD dan het de Televaag.
Hij krijgt nu waarschijnlijk juist wel wat vrijheid, omdat Gesink geen 8 man continu om zich heen nodig heeft. Dus dat geeft meer kans voor andere renners t.o.v vorig jaar, toen er 2 kopmannen waren.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef kroegtijger het volgende:
Ik zie m deze tour geen koersen winnen; daar krijgt hij denk ik niet de vrijheid voor. Als hij mee gaat, dan is het om te knechten. En da's dan natuurlijk niet alleen water halen, maar ook als jongens weg springen ze terug halen, of als springplank voor Gesink gaan dienen. Dat zijn de zaken waar Niermann meestal niet zo sterk in is t.o.v. Martens.
Ten Dam zou denk ik ook zonder de bemoeienis wel zeker zijn, constante factor als hij geen blessures heeft.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:55 schreef Evertjan het volgende:
Gesink zal wel een vinger in de pap hebben van wie er mee gaat. Grote kans dat van Dam dan meegaat
Mooi nu nog Delplace, Galland en/of Simon en ik ben tevredenquote:7 renners zeker
Jérôme Coppel (Fra)
Arnaud Coyot (Fra)
Jimmy Engoulvent (Fra)
Jonathan Hivert (Fra)
Fabrice Jeandesboz (Fra)
Laurant Mangel (Fra)
Yannick Talabardon (Fra)
6 renners voor 2 plaatsen
Jimmy Casper (Fra)
Anthony Delaplace (Fra)
Jérémie Galland (Fra)
Cyril Lemoine (Fra)
Jean-Marc Marino (Fra)
Julien Simon (Fra)
Galland is ook snel, net als Mangel. Casper wint ook geen sprint meer tegen de topsprinters. Dus dan maar Mangel en hopelijk ook Galland mee die ook heuvelop van betekenis zijn en niet bij de eerste de beste molshoop gelost worden zoals Casper.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:33 schreef DecoAoreste het volgende:
Lemoine en Casper zijn toch wel redelijke sprinters? Zouden die niet wat extra's kunnen betekenen?
Gohjah , uiteindelijk is Contador in de Giro toch niet diep moeten gaan om die te winnen. En of ie echt een zoveel betere ploeg heeft ...quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef DeMessias het volgende:
Wie is dé favoriet? Schleck of Contador? Ik neig naar Schleck wegens een veel betere ploeg en geen loodzware Giro in de benen.
Hij is ook zeker mijn favoriet, maar ik denk toch echt niet dat ie echt 'rustig' kan doen om een Giro te winnen hoor.. Die jongen moet ook diep gegaan zijn, was ook we te zien soms eigenlijk..quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:47 schreef Sheepcidus het volgende:
Contador zo hard heeft die niet gereden in de Giro
Dat voordeel van de TTT wat Schleck heeft, is andersom weer bij Contador in de ITT.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:51 schreef Marcoss het volgende:
Schleck heeft wel het voordeel van de ploegentijdrit, Leopard is echt veel sterker daarin dan Saxo. Maar aan de andere kant valt voor Schleck het voordeel van de kasseienrit weg dit jaar.
VDB2quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:14 schreef Beregd het volgende:
Ik weet niet of contador zo torenhoog favoriet is hoor. Vorig jaar ging het ook maar moeizaam, en toen had hij geen loodzware giro gereden...
Ik hoop zo hard op een derde hond, maar dat zal wel niet.
Horner he!quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:14 schreef Beregd het volgende:
Ik weet niet of contador zo torenhoog favoriet is hoor. Vorig jaar ging het ook maar moeizaam, en toen had hij geen loodzware giro gereden...
Ik hoop zo hard op een derde hond, maar dat zal wel niet.
Zal bijna zeker starten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:17 schreef Kingstown het volgende:
Weet iemand iets over het wel of niet deelnemen van Sagan of is daar helemaal nog niets over bekend?
Leek mij ook, maar ik zag op een ander forum iemand beweren dat in het voorjaar al besloten was dat hij niet zou rijden, maar kan daar zelf niets over vinden, vandaar de vraag.quote:
Dus naast Feillu ook Bozic en Devolder dus ook naar de Tour.quote:"Stijn Devolder rijdt nu anders"
do 16/06/2011 - 10:13
Stijn Devolder rijdt tot nu toe een anoniem seizoen, maar in de Tour "heeft hij zeker wat te zoeken". Dat vindt Hilaire Van der Schueren, ploegleider van Vacansoleil.
Stijn Devolder rijdt op dit moment de Ronde van Zwitserland. Vacansoleil won gisteren een etappe met de snelle Borut Bozic.
Belga
"Bozic gaat naar de Tour en ook Devolder blijft één van de negen namen. Ik wijk daar niet van af", zegt ploegleider Hilaire Van der Schueren in Het Laatste Nieuws.
"Stijn is zeker nog niet herboren. Het kan en moet nog véél beter. Maar hij rijdt wel "anders" dan de voorbije weken, vind ik. Stijn rijdt minder krampachtig."
"Ik denk dat Stijn dit seizoen nog niet zo klein heeft getrapt. Dat sterkt mij in mijn overtuiging dat hij zeker wat te zoeken heeft in de Tour." Björn Leukemans en Thomas De Gendt zijn de twee andere Belgen voor de Tour-ploeg van Vacansoleil.
Hij moet 150 man laten voorgaan in de bergritten, maar hé, hij trapt klein!quote:Ik denk dat Stijn dit seizoen nog niet zo klein heeft getrapt.
Dan wordt het dus: Feillu, Bozic, Mercato, Devolder, Leukemans, De Gendt, Westra, Hoogerland en Poels.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dus naast Feillu ook Bozic en Devolder dus ook naar de Tour.
Heb je een linkje naar dat bericht?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:45 schreef Marcoss het volgende:
Sagan rijdt geen Tour, richt zich op de Vuelta.
Lijkt me ook nuttiger voor hem om zich op de Vuelta te richten. In de Tour haalt hij toch niks uit.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef Waaghals het volgende:
Devolder zelf heeft anders niet zo veel zin
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110616_030
http://www.cyclingnews.co(...)-in-north-lake-tahoequote:Op donderdag 16 juni 2011 11:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat bericht?
In mijn ogen heeft Schleck nu een grotere kans om te winnen dan hij had gehad als Contador niet mee had gedaan. Ik denk dat ze heel dicht bij elkaar zullen liggen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef DeMessias het volgende:
Wie is dé favoriet? Schleck of Contador? Ik neig naar Schleck wegens een veel betere ploeg en geen loodzware Giro in de benen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |