Heb je je BMR al eens berekend? 1400 kcals is niet veel, maar belangrijker is uit welke voedingsstoffen die kcals bestaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:40 schreef Audreyoot het volgende:
Spaarstand weet ik niet, ik kreeg toch vaak minstens 1400 calorieën binnen, en dat moet voldoende zijn. Tegenwoordig zeggen ze wel 2000 maar dat komt ook omdat de porties eten in de jaren veel groter zijn geworden. Pak eens 30 jaar geleden, toen aten de mensen echt geen 2000 calorieën elke dag.
Daarbij werk ik achter de computer en krijg overdag heel weinig beweging.
Mo, deze al gelezen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan nog krijgen velen hier de kriebels van het idee / woord 'dieet'.. waaronder ikzelf, en heb persoonlijk ook geen zin meer om daar 'tegenin te gaan' en elke keer een 'ja maar' terug te krijgen.
Dus, doe je ding dan maar!
Nee, een dieet is een tijdelijke aanpassing van je voedingspatroon en daar zijn wij hier tegen. Om langdurig / voor altijd succesvol af te vallen / op gewicht te blijven moet je je levensstijl aanpassen en niet een tijdje heel netjes gaan eten en vervolgens weer terugvallen in je oude patroon. Dan ga je jojo'en en dat is nog schadelijker dan overgewicht.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:49 schreef Audreyoot het volgende:
Een dieet is gewoon een voedingspatroon en iedereen volgt zijn/haar eigen dieet, lijkt me weinig mis mee. Als je dan een aangepast dieet om wat kilo's kwijt te raken onder begeleiding lijkt me daar ook niks mis mee, je moet je er zelf toch happy bij voelen
En een 'ja maar' terug krijgen gebeurd nu wel eens op een forum
ja, da's prima. Ik doe er alleen niets meer meequote:Op woensdag 8 juni 2011 10:49 schreef Audreyoot het volgende:
Een dieet is gewoon een voedingspatroon en iedereen volgt zijn/haar eigen dieet, lijkt me weinig mis mee. Als je dan een aangepast dieet om wat kilo's kwijt te raken onder begeleiding lijkt me daar ook niks mis mee, je moet je er zelf toch happy bij voelen
http://www.nu.nl/gezondhe(...)dan-overgewicht.htmlquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, een dieet is een tijdelijke aanpassing van je voedingspatroon en daar zijn wij hier tegen. Om langdurig / voor altijd succesvol af te vallen / op gewicht te blijven moet je je levensstijl aanpassen en niet een tijdje heel netjes gaan eten en vervolgens weer terugvallen in je oude patroon. Dan ga je jojo'en en dat is nog schadelijker dan overgewicht.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gezondhe(...)dan-overgewicht.html
Een dieet is vaak iets wat men een tijdje volhoudt en waarmee men een paar kilo's kwijtraakt, om vervolgens weer in het oude patroon te vervalen en de kilo's weer terug te vinden (and then some).quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:49 schreef Audreyoot het volgende:
Heb je het artikel ook gelezen? Vet is waarmee wordt gevarieerd. En I bet my ass dat ze geen visolie gebruikt hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gezondhe(...)dan-overgewicht.html
Whooh, wat veelquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:52 schreef MarMar het volgende:
1400 is ongeveer wat ik moet hebben en ik beweeg niet maar dan ook echt niet, ik ga niet eens lopend naar de wc..
Ik durf dus goed te stellen dat je echt wel te weinig eet en mijn moeder at 30 jaar geleden echt wel 2000 kcal op een dag, wij ontbeten toen met een pan havermout op tafel en een pot honing ernaast in de winter, dan een fruithap op school dan flink wat boterhammen tussen de middag, dan koekjes met thee uit school, dan twee borden warm eten, dan vla toe en dan 's avonds nog een schaal fruit. (ja ik weet serieus nog wat ik ongeveer at op een dag toen ik een jaar of 5 a 6 was)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je opbouwfase gaat verlopen, zeg maar! En dat bedoel ik niet stom, maar ik ben oprecht nieuwsgierig![]()
Moet je eigenlijk veel kwijt?
Oh en volgens mij zit je hartjes-ding vast
Test jij je ketose ook? Ik geloof wel in dat "dieet" en ik geloof ook zeker wel dat je alsnog je voedingsstoffen binnen kunt krijgen. Je eet behoorlijk schoon en daar is weinig mis mee imo. Gewoon zorgen voor groentes, eiwitten en goede vetten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:49 schreef Audreyoot het volgende:
We waren best vreetzakken thuis, vooral met warm eten, toch was iedereen slank behalve mijn pa (die vrat 's nachts de koelkast nog een keer leeg, dat helpt natuurlijk niet)quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Whooh, wat veel.
Nu ga ik ook even terugdenken aan wat ik at.
Bij het ontbijt ws een stuk of twee boterhammen met een kop thee, in de ochtendpauze een appel of een banaan oid, in de middagpauze drie boterhammen, thuis thee met 1 of 2 koekjes, daarna avondeten met yoghurt toe, rond een uur of 20 weer thee met 1 of 2 koekjes en voor het slapen gaan weer een stuk fruit.
Niet met strips, maar ik stink behoorlijk uit mijn mond (echt niet normaal en hier heb ik normaal geen last van btwquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Test jij je ketose ook? Ik geloof wel in dat "dieet" en ik geloof ook zeker wel dat je alsnog je voedingsstoffen binnen kunt krijgen. Je eet behoorlijk schoon en daar is weinig mis mee imo. Gewoon zorgen voor groentes, eiwitten en goede vetten.![]()
Wat voor sport beoefen je? Heb je ook één refeed in de week of doe je dit 24/7?
Ja is nogal een lap tekstquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:55 schreef loveli het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/
"Tijdens het onderzoek werd een vetrijk -, een vetarm - en een jojo-dieet met elkaar vergeleken."quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:57 schreef Mini. het volgende:
Het ging toch om de schommelingen in het gewicht die ze bij die muizen wilden opwekken, loveli? Of bedoel je dat aankomen/dik blijven door visolie niet ongezonder is dan dun zijn?
Hehe, hier viel het mee. Twee keer per week een schaaltje chips, soms wat vaker als er een vriendinnetje kwam, cola dronken we niet bij ons thuis en fastfood aten we ook zelden. Maar ik was een zeurpiet met avondeten, dus ik at vaak niet zoveel bij het avondeten en nam dan 's avonds nog brood of soms ijs met hagelslag en slagroomquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
We waren best vreetzakken thuis, vooral met warm eten, toch was iedereen slank behalve mijn pa (die vrat 's nachts de koelkast nog een keer leeg, dat helpt natuurlijk niet)
Verzonden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:36 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik zal zo even wat foto's maken en je PM-en!
Kreeg je nooit een schaaltje chips tijdens The Little House on the Prairie?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik at vroeger als kind op een schooldag:
O: 2 boterhammen
L: 2 boterhammen
D: avondeten (A/G/V)
T: bakje yoghurt of vla
Het zou inderdaad interessant zijn om evenveel kcals maar dan gezonde vs ongezonde vetten met elkaar te vergelijken ja... Maarja, heel veel studies gebruiken vet vs niet vet om het voedingspatroon van de gemiddelde obese persoon na te bootsen en in veel gevallen zitten ze er dan niet eens zo ver naast...quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:03 schreef loveli het volgende:
[..]
"Tijdens het onderzoek werd een vetrijk -, een vetarm - en een jojo-dieet met elkaar vergeleken."
Van te veel kcals kom je aan, ongeacht wat de bron is. Verkeerde vetten => slecht voor immuunsysteem, hart- en vaten. Logisch dat je daarvan eerder doodgaat als volgevreten muis. Geef je een muis visolie ipv een bonk gehard plantaardig vet, dan gaat het niet ten koste van het immuunsysteem en de bloedvaten (alles met mate natuurlijk, want het evenwicht kan ook naar de andere kant doorslaan).
Zoals ik het lees hebben hier niet het jojo-effect getest, maar het effect van aanbod van vet in de voeding. Meer groepen muisjes met een ander dieet (zelfde proef met carbs ipv vetten bijvoorbeeld) was leuker geweest. Voor onderzoekers, niet voor de muisjes. Of de mensen die de formulieren moeten invullen om dierproeven te mogen doen.
Als onderschrift gelezen: bescherm proefdieren, gebruik opelrijders.
En vet is niet slecht, slecht vet is slecht.
Nee. Keek ik ook niet. Chips heel soms in het weekend.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kreeg je nooit een schaaltje chips tijdens The Little House on the Prairie?.
At je nooit fruit? Ik at ook zoiets, plus nog twee stukken fruit en een biscuitje en een dropje ofzoquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik at vroeger als kind op een schooldag:
O: 2 boterhammen
L: 2 boterhammen
D: avondeten (A/G/V)
T: bakje yoghurt of vla
Ik geloof het niet.. Kan het me niet herinneren in ieder geval.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:08 schreef Goodbye het volgende:
[..]
At je nooit fruit? Ik at ook zoiets, plus nog twee stukken fruit en een biscuitje en een dropje ofzo
Mij ook, die kilo's er aan eten heb ik toch echt zelf gedaanquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Nu ik mijn lijstje zo bekijk vind ik dat mijn ouders me eettechnisch gezien iig prima hebben opgevoed!
Goed ontbijt, veel groente en fruit, ik vind dat mijn ouders het eettechnisch ook wel goed hebben gedaanquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Nu ik mijn lijstje zo bekijk vind ik dat mijn ouders me eettechnisch gezien iig prima hebben opgevoed!
Ja, ik kreeg vaak genoeg op m'n sodemieter dat ik het deed. "Straks word je dik hoor". En meestal deed ik het als m'n ouders weg waren. Maar goed, kinderen en langetermijndenken hèquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:12 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Mij ook, die kilo's er aan eten heb ik toch echt zelf gedaan
Al is twee warme maaltijden wat teveel van het goede, imoquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:13 schreef MarMar het volgende:
[..]
Goed ontbijt, veel groente en fruit, ik vind dat mijn ouders het eettechnisch ook wel goed hebben gedaan
Mwah, we waren wel buitenspelende en sportende kinderen en moesten vrij ver fietsen naar school, ik denk dat het verhoudingsgewijs wel oke wasquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Al is twee warme maaltijden wat teveel van het goede, imo. Maar ja, als jullie er niet van groeiden, dan zal het wel goed zijn geweest
.
Bij mij precies hetzelfde. Ik denk dat ik daarom nog steeds het gevoel heb dat ik mag/moet snoepen als ik alleen thuis ben. Echt heel ergquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg vaak genoeg op m'n sodemieter dat ik het deed. "Straks word je dik hoor". En meestal deed ik het als m'n ouders weg waren. Maar goed, kinderen en langetermijndenken hè.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:15 schreef V1z0R het volgende:
Vik, de meest gebruikte vorm van het woord dieet is een tijdelijke aanpassing in je voedingspatroon.
Dieet betekent echter ook nog gewoon 'voedingspatroon' of eigenlijk leefregel. Jij als neerlandica zou dat moeten weten
30 jaar geleden aten ze juist meer dan 2000kcal ondanks dat de gemiddelde lengte 15cm lager lag.
De verhoudingen waren alleen anders, veel minder suiker, minder verzadigde vetten, (vrijwel) geen transvetten, meer volkoren producten. Mensen bewogen ook meer in de jaren 70...
Okquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:15 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mwah, we waren wel buitenspelende en sportende kinderen en moesten vrij ver fietsen naar school, ik denk dat het verhoudingsgewijs wel oke was
You know the drill...quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben net naar de kappert geweest en ik ben best blijEn ik heb voor een vermogen shampoo en een masker aangeschaft
Dat heb ik helemaal nietquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:16 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Bij mij precies hetzelfde. Ik denk dat ik daarom nog steeds het gevoel heb dat ik mag/moet snoepen als ik alleen thuis ben. Echt heel erg![]()
Hier was groente juist het probleemquote:Ik zat als kind altijd heel erg te mekkeren bij het avondeten, maar ik vond de groente altijd het lekkerst(aardappelen vond ik saai, vlees vond ik op kip na meestal vies
). Maar pasta, rijstgerechten en ovenschotels gingen er zo in
Ik ook!quote:
M'n shampoo showen?quote:
Dat eerste dacht ik dus ookquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:15 schreef V1z0R het volgende:
Vik, de meest gebruikte vorm van het woord dieet is een tijdelijke aanpassing in je voedingspatroon.
Dieet betekent echter ook nog gewoon 'voedingspatroon' of eigenlijk leefregel. Jij als neerlandica zou dat moeten weten
30 jaar geleden aten ze juist meer dan 2000kcal ondanks dat de gemiddelde lengte 15cm lager lag.
De verhoudingen waren alleen anders, veel minder suiker, minder verzadigde vetten, (vrijwel) geen transvetten, meer volkoren producten. Mensen bewogen ook meer in de jaren 70...
Meer dan 200 kcal hoop ik toch wel!quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:21 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat eerste dacht ik dus ook
meer dan 200 kcal? Had ik niet gedacht. Maar het is wat je zegt, mensen bewogen wel veel meer.
quote:
Daarom loont het dus de moeite om je BMR eens uit te rekenen, het verbaasde mij nog best hoeveel van je verbruik helemaal niet opgaat aan bewegen, maar gewoon aan je lichaam draaiende houden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:21 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat eerste dacht ik dus ook
meer dan 200 kcal? Had ik niet gedacht. Maar het is wat je zegt, mensen bewogen wel veel meer.
Jaaaaquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
![]()
Ik ga zo even opstaan speesjaal voor jullie, okeeeee?
Nu je het zegt staat me daar idd iets van bijquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:15 schreef V1z0R het volgende:
Mij ook!quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:24 schreef Mini. het volgende:
[..]
Daarom loont het dus de moeite om je BMR eens uit te rekenen, het verbaasde mij nog best hoeveel van je verbruik helemaal niet opgaat aan bewegen, maar gewoon aan je lichaam draaiende houden.
"Dank je dat je me hierop wijst. In het vervolg zal ik proberen mijn standpunt genuanceerder naar voren te brengen."quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nu je het zegt staat me daar idd iets van bij. Maar het doet er natuurlijk weinig toe wat een woord 'officieel' betekent. In de praktijk heeft het woord 'dieet' de betekenis van 'tijdelijke aanpassing in je voedingspatroon'. Ik denk zelfs dat weinig mensen weten dat het woord daarna ook nog voedingspatroon / leefregel betekent
.
Neuh.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:26 schreef loveli het volgende:
[..]
"Dank je dat je me hierop wijst. In het vervolg zal ik proberen mijn standpunt genuanceerder naar voren te brengen."
Dat was een typoquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Meer dan 200 kcal hoop ik toch wel!
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben (maar ik heb niet bijgelezen, dus als je het al verteld hebt excuses) is wat je plan van aanpak is na deze week/twee weken!
Ik gebruik het eigenlijk dus wel als voedingspatroon, in de sportschool waar ik sport bedoelen ze dit er ook mee als ze het over voedingspatroon hebben dus ik denk dat het wel meevaltquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nu je het zegt staat me daar idd iets van bij. Maar het doet er natuurlijk weinig toe wat een woord 'officieel' betekent. In de praktijk heeft het woord 'dieet' de betekenis van 'tijdelijke aanpassing in je voedingspatroon'. Ik denk zelfs dat weinig mensen weten dat het woord daarna ook nog voedingspatroon / leefregel betekent
.
Nou, wat ik er van hoor is het best een gezond eetpatroon en een goede manier om gewicht te verliezen. Maar ik ben geen expert, natuurlijk. Ik schrok er wel een beetje van dat je de eerste week zes kilo kwijt was, dat is echt wel héél veel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:29 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat was een typo
Ik ben nu in de tweede week keto, volgende week zal ik het keto menu volgen maar elke dag iets van koolhydraten toevoegen, bv ipv de drie eieren als ontbijt een boterham of een aardappel bij het diner. Na die week ga ik terug naar de dieetist en gaan we samen een dieet opstellen met dingen die ik lekker vind en wat eigenlijk ook een 'gewoon' voedingspatroon is. Dit gecombineerd met sporten. In het begin van het dieet zal ik ongeveer 200 kcl minder binnenkrijgen omdat ik in 6 maanden tijd nog de laatste kilo's kwijt wil, daarna langzaam het dieet weer aanvullen en blijven sporten.
Standaard ingesteld, denk ik. Er is hier op Fok! nog iemand die het doet en ik vind het een beetje irriquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:31 schreef Chicolate het volgende:
Audreyoot, waarom hebben al jouw posts deals PI?
Zo maak je nooit vijanden!quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:31 schreef Chicolate het volgende:
Carbs, waarvan een flink aantal nutteloze.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:31 schreef Audreyoot het volgende:
Tsjee wat gaat dit draadje snel
[..]
Ik ben momenteel ook mijn levensstijl om het gooien, ben inmiddels 3 maanden gestopt met roken en sport nu minstens 3x per weekProbleem is dat ik nooit echt 'verkeerd' at en daar dus ook weinig aan kon veranderen. Ik at meestal zoals dit: O: 2 crackers met kaas, T: mueslireep L: twee sneeen brood met kipfilet, T: snack a jack D: afwisselend, pasta/hollandse pot/ etc. En ik dronk alleen water, vrijwel nooit fris oid. En toch overgewicht! Dus dat was ik beu en ik probeer met deze twee weken een start te maken aan een dieet wat afgestemd is op de dingen die ik lekker vind en ook m'n leven vol kan houden.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:03 schreef Audreyoot het volgende:
Ik voel me erg goed ondanks ik nu zonder koolhydraten de dag doorkom moet ik zeggen. Je eet ook veel bewuster en ik heb geloof ik nog nooit zoveel (groene) groente gegeten als deze week.
Volkoren crackers (knackebrod) en pasta zijn toch geen loze carbs?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Carbs, waarvan een flink aantal nutteloze.
[..]
Veggies
Ik dacht aanvankelijk dat het sarcastisch wasquote:
Ik lees geen volkoren en generaliseer dat de meeste mensen te veel nutteloze carbs wegwerkenquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:33 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Volkoren crackers (knackebrod) en pasta zijn toch geen loze carbs?
Ik ben heel vredelievendquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:31 schreef Chicolate het volgende:
Daarvan zal ook veel vocht zijn geweest, ik schrok zelf ook want ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan! Maar ik ben niet duizelig, geen hoofdpijn oid dus ik maar me er nog niet druk om. Persoonlijk denk ik ook dat het geen slechte manier van gewicht verliezen is, iemand waarmee ik sport heeft precies hetzelfde gedaan vorig jaar en is nog steeds alle kilo s kwijt. Nu wordt al heel snel gedacht dat als je in een keer veel verliest je slecht bezig bent en dat je het crashen bent maar dat is niet altijd het gevalquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:32 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, wat ik er van hoor is het best een gezond eetpatroon en een goede manier om gewicht te verliezen. Maar ik ben geen expert, natuurlijk. Ik schrok er wel een beetje van dat je de eerste week zes kilo kwijt was, dat is echt wel héél veel.
Ik at altijd alles volkorenquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik lees geen volkoren en generaliseer dat de meeste mensen te veel nutteloze carbs wegwerken
Een refeed is het hervoeden van het lijf. Het lijf een stoot koolhydraten geven die je weer gebruikt voor het trainen als je weer koolhydraatarm eet. Dit is ook om de spaarspand te voorkomen. Misschien staat het wel in de link die Loveli gaf. Een ketosedieet gaat daar wel een beetje vanuit, 1,5e dag koolhydraten eten en de rest weer clean, geloof ik.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:03 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Niet met strips, maar ik stink behoorlijk uit mijn mond (echt niet normaal en hier heb ik normaal geen last van btw) heb ook helemaal geen honger en een raar bijsmaakje in mijn mond. Ik ben er dus vrijwel van overtuigt dat ik in ketose ben ja
![]()
Ik voel me erg goed ondanks ik nu zonde koolhydraten de dag doorkom moet ik zeggen. Je eet ook veel bewuster en ik heb geloof ik nog nooit zoveel (groene) groente gegeten als deze week.
Ik doe fitness, 3x per week en per sessie 45 mins krachttraining en 45 mins cardio. Wat bedoel je met refeed? Dat ik een dag koolhydraten eet?
Mijnquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:40 schreef Mini. het volgende:
Dat is toch iets raars aan FOK!, dat zelfs dePI juist heel erg bitchy kan overkomen.
Achtergrondinfo is juist van belang.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:36 schreef Noek het volgende:
Misschien horen verhalen als deze ook weer meer thuis in Bodybuilding bij SPT ofzo, ook al is dat niet wat ik doe. Ik weet het niet.![]()
Ja ik wil ook niet in twee weken een supermodellijf hebben (dat gaat me ook nog in 6 maanden lukken haha!). Hongergevoel onderdruk ik meestal door veel water te drinken (gelukkig vind ik dat ook nog eens lekker, mijn vriend niet dus die heeft er wat meer moeite mee). Nu heb ik met de keto helemaal geen honger maar ik bereid me er inderdaad op voor dat dat wel komen gaat. Ik ben me er inderdaad bewust van nu in hoeveel eten eigenlijk 'slechtere' dingen zitten. Als ik nu bv een slok cola neem merk ik eigenlijk pas hoe zoet dat spul is! Terwijl als je het dagelijks drinkt ontgaat je dat een beetje.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:35 schreef Mini. het volgende:
Klinkt als een verstandige aanpak, Audreyoot.Vooral die 6 maanden, dan val je in elk geval niet in de valkuil van te snel willen (hoewel je nu natuurlijk ook al een heel eind bent).
Het wordt wel lastiger vol te houden als je weer gewoon een hongergevoel hebt en zelf moet bepalen wat je wel of niet eet, maar als je je er in het begin goed genoeg aan houdt leer je snel genoeg wat gezond is en komt het vanzelf in je systeem.
Dankje voor je verhaaltjequote:Op woensdag 8 juni 2011 11:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Een refeed is het hervoeden van het lijf. Het lijf een stoot koolhydraten geven die je weer gebruikt voor het trainen als je weer koolhydraatarm eet. Dit is ook om de spaarspand te voorkomen. Misschien staat het wel in de link die Loveli gaf. Een ketosedieet gaat daar wel een beetje vanuit, 1,5e dag koolhydraten eten en de rest weer clean, geloof ik.
....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |