abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97878955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:58 schreef Noek het volgende:

[..]

Test jij je ketose ook? Ik geloof wel in dat "dieet" en ik geloof ook zeker wel dat je alsnog je voedingsstoffen binnen kunt krijgen. Je eet behoorlijk schoon en daar is weinig mis mee imo. Gewoon zorgen voor groentes, eiwitten en goede vetten. :Y)
Wat voor sport beoefen je? Heb je ook één refeed in de week of doe je dit 24/7?
Niet met strips, maar ik stink behoorlijk uit mijn mond (echt niet normaal en hier heb ik normaal geen last van btw :P) heb ook helemaal geen honger en een raar bijsmaakje in mijn mond. Ik ben er dus vrijwel van overtuigt dat ik in ketose ben ja :)
Ik voel me erg goed ondanks ik nu zonde koolhydraten de dag doorkom moet ik zeggen. Je eet ook veel bewuster en ik heb geloof ik nog nooit zoveel (groene) groente gegeten als deze week.
Ik doe fitness, 3x per week en per sessie 45 mins krachttraining en 45 mins cardio. Wat bedoel je met refeed? Dat ik een dag koolhydraten eet?
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:03:04 #127
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97878959
quote:
Ja is nogal een lap tekst :+ Ik doelde er meer op dat het me wel lastig lijkt om na zo'n periode zo eten een nieuwe balans voor de rest van je leven te vinden, zeg maar.

Aan de andere kant is dat vaak ook lastig zónder ketose dieet, harhar :+ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? woensdag 8 juni 2011 @ 11:03:55 #128
70532 loveli
N
pi_97879002
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:57 schreef Mini. het volgende:
Het ging toch om de schommelingen in het gewicht die ze bij die muizen wilden opwekken, loveli? Of bedoel je dat aankomen/dik blijven door visolie niet ongezonder is dan dun zijn?
"Tijdens het onderzoek werd een vetrijk -, een vetarm - en een jojo-dieet met elkaar vergeleken."

Van te veel kcals kom je aan, ongeacht wat de bron is. Verkeerde vetten => slecht voor immuunsysteem, hart- en vaten. Logisch dat je daarvan eerder doodgaat als volgevreten muis. Geef je een muis visolie ipv een bonk gehard plantaardig vet, dan gaat het niet ten koste van het immuunsysteem en de bloedvaten (alles met mate natuurlijk, want het evenwicht kan ook naar de andere kant doorslaan).

Zoals ik het lees hebben hier niet het jojo-effect getest, maar het effect van aanbod van vet in de voeding. Meer groepen muisjes met een ander dieet (zelfde proef met carbs ipv vetten bijvoorbeeld) was leuker geweest. Voor onderzoekers, niet voor de muisjes. Of de mensen die de formulieren moeten invullen om dierproeven te mogen doen.
Als onderschrift gelezen: bescherm proefdieren, gebruik opelrijders.

En vet is niet slecht, slecht vet is slecht.
crap in = crap out
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:04:09 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97879008
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:59 schreef MarMar het volgende:

[..]

We waren best vreetzakken thuis, vooral met warm eten, toch was iedereen slank behalve mijn pa (die vrat 's nachts de koelkast nog een keer leeg, dat helpt natuurlijk niet)
Hehe, hier viel het mee. Twee keer per week een schaaltje chips, soms wat vaker als er een vriendinnetje kwam, cola dronken we niet bij ons thuis en fastfood aten we ook zelden. Maar ik was een zeurpiet met avondeten, dus ik at vaak niet zoveel bij het avondeten en nam dan 's avonds nog brood of soms ijs met hagelslag en slagroom :'). Ja daar groei je wel van hè? oO< .

Maar vanaf m'n 9e ongeveer belandde ik echt in een groeispurt, met name in de breedte :'). Wel grappig. Als ik weer eens bij m'n ouders ben zal ik eens een vakantiefoto van m'n 8e en m'n 9e opzoeken, dan zie je echt een duidelijk verschil!

En verder is bij ons thuis alleen m'n moeder degene die kan eten wat ze wil. Maar die begint de laatste jaren ook wat in te zakken :P. M'n oudste zus en broer zijn gewoon dik, bij m'n jongste zus valt het nog mee. Maar ik ben wel de slankste bij ons thuis. Maar ja, ook de jongste, dus maar even wachten tot ik ook 40 ben :P. Al waren zij ook al dik toen ze net zo oud waren als ik nu :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:05:44 #130
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97879065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:36 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ik zal zo even wat foto's maken en je PM-en! :Y
Verzonden.
Your body. Your soul. Your rituals.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:06:25 #131
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97879085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:01 schreef Viking84 het volgende:
Wat kijken ze boos ;(.
Ik zou ook niet blij kijken als ik er zo uitzag.
Your body. Your soul. Your rituals.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:06:43 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97879094
Ik at vroeger als kind op een schooldag:
O: 2 boterhammen
L: 2 boterhammen
D: avondeten (A/G/V)
T: bakje yoghurt of vla
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:07:14 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97879108
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kreeg je nooit een schaaltje chips tijdens The Little House on the Prairie? ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_97879121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:03 schreef loveli het volgende:

[..]

"Tijdens het onderzoek werd een vetrijk -, een vetarm - en een jojo-dieet met elkaar vergeleken."

Van te veel kcals kom je aan, ongeacht wat de bron is. Verkeerde vetten => slecht voor immuunsysteem, hart- en vaten. Logisch dat je daarvan eerder doodgaat als volgevreten muis. Geef je een muis visolie ipv een bonk gehard plantaardig vet, dan gaat het niet ten koste van het immuunsysteem en de bloedvaten (alles met mate natuurlijk, want het evenwicht kan ook naar de andere kant doorslaan).

Zoals ik het lees hebben hier niet het jojo-effect getest, maar het effect van aanbod van vet in de voeding. Meer groepen muisjes met een ander dieet (zelfde proef met carbs ipv vetten bijvoorbeeld) was leuker geweest. Voor onderzoekers, niet voor de muisjes. Of de mensen die de formulieren moeten invullen om dierproeven te mogen doen.
Als onderschrift gelezen: bescherm proefdieren, gebruik opelrijders.

En vet is niet slecht, slecht vet is slecht.
Het zou inderdaad interessant zijn om evenveel kcals maar dan gezonde vs ongezonde vetten met elkaar te vergelijken ja... Maarja, heel veel studies gebruiken vet vs niet vet om het voedingspatroon van de gemiddelde obese persoon na te bootsen en in veel gevallen zitten ze er dan niet eens zo ver naast...
Know that while you sleep
Everything has changed
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:07:38 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97879127
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Kreeg je nooit een schaaltje chips tijdens The Little House on the Prairie? ;(.
Nee. Keek ik ook niet. Chips heel soms in het weekend.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97879141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
At je nooit fruit? Ik at ook zoiets, plus nog twee stukken fruit en een biscuitje en een dropje ofzo :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:08:34 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97879163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

At je nooit fruit? Ik at ook zoiets, plus nog twee stukken fruit en een biscuitje en een dropje ofzo :9
Ik geloof het niet.. Kan het me niet herinneren in ieder geval.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:09:27 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97879194
Nu ik mijn lijstje zo bekijk vind ik dat mijn ouders me eettechnisch gezien iig prima hebben opgevoed!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:10:20 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97879223
En ik was echt best fors als kind.
pi_97879248
Wij kregen vrijdagavond altijd prik en chips B-) En in de sinterklaastijd kregen we dan een half bakje pepernoten en een half bakje chips _O- Ik heb nog steeds warme herinneringen aan pepernoten en paprikachips :')

Een half bakje bij mijn ouders was trouwens 10 pepernoten ofzo, misschien 15. :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_97879280
We snoepten niet echt veel, maar iedereen at wel zeker twee borden warm eten :) Geprakte aardapelen met bloemkool met een kaassausje en een grote gehaktbal, vooral dat prakken.. en ketchup bij de gehaktbal.. ik zou het nu nooit meer op die manier op tafel zetten :P Times change.

Ik ben tot mijn eerste zwangerschap altijd slank geweest, zoals ik nu ook weer ben eigenlijk: zandloperfiguur met maat 38-40.
Na mijn eerste zwangerschap was ik na een jaartje weer slank, gewoon door de sportschool wat vaker in te duiken.
Na de tweede zwangerschap ging het hard bergafwaarts met mijn lijf, die kilo´s gingen er dus niet ff in een jaartje sporten af en daarna kwamen nog de `stilzit` kilo´s en de prednison en morfine kilo´s erbij. Ik heb echt enorm om moeten schakelen mentaal naar een ander lijf dan ik vroeger had. Heeft lang geduurd omdat bij het revalideren steeds nog wel het idee was dat het wel weer beter zou worden en dat ik het er dan wel weer af zou kunnen sporten.
pi_97879302
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Nu ik mijn lijstje zo bekijk vind ik dat mijn ouders me eettechnisch gezien iig prima hebben opgevoed!
Mij ook, die kilo's er aan eten heb ik toch echt zelf gedaan _O-
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:12:13 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97879312
Lijstje:

O: yoghurt met aardbeien
S: 5 km hardlopen
T: raketijsje
L: twee boterhammen, twee gekookte eitjes, glas melk
T: worteltjes
D: pasta met groenten
T: miss dat ik nog even een mango meeneem uit de supermarché

Ik vind hem wel goed? Zuivel, groente en fruit zit er voldoende in vandaag.
Niet meer actief op Fok!
pi_97879358
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Goed ontbijt, veel groente en fruit, ik vind dat mijn ouders het eettechnisch ook wel goed hebben gedaan :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:13:29 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97879359
Pepernoten en paprikachips :D

Ik was altijd al dikkig :') At niet bijster veel gezond voer (op avondeten na! We hadden toen ik klein was meestal soep vooraf en dan nog 1,5 bord avondeten ofzo :') ), maar ik kreeg wel altijd een koekje of iets anders slechts (oliebollen in de winter :+ ) bij thuiskomst, voor bij de thee oO<

En als er bezoek kwam was er altijd véééél op tafel oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97879368
Goh, ik weet niet eens meer zo goed wat ik als kind at. In elk geval ook altijd iets in de "kleine pauze", en na school koekjes, dus wel een soort T's. Verder moesten we altijd een beker melk bij het ontbijt en een glas vers sinaasappelsap bij het avondeten (dat laatste nu nog trouwens O+).
Know that while you sleep
Everything has changed
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:13:46 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97879370
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:12 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Mij ook, die kilo's er aan eten heb ik toch echt zelf gedaan _O-
Ja, ik kreeg vaak genoeg op m'n sodemieter dat ik het deed. "Straks word je dik hoor". En meestal deed ik het als m'n ouders weg waren. Maar goed, kinderen en langetermijndenken hè :').
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:14:30 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97879402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:13 schreef MarMar het volgende:

[..]

Goed ontbijt, veel groente en fruit, ik vind dat mijn ouders het eettechnisch ook wel goed hebben gedaan :)
Al is twee warme maaltijden wat teveel van het goede, imo :P. Maar ja, als jullie er niet van groeiden, dan zal het wel goed zijn geweest ;).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:15:18 #149
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97879433
Henk , verdorie laat ons niet zo nieuwsgierig!!

Wij aten vroeger met veel vet vlees, vette jus en vooral 's avonds gebakken kipvleugels, karbonaadje.... Vind het allemaal even lekker dus zo ben ik ook doorgegaan toen ik ging samenwonen alleen dan met nog meer junkfood.

Lijst:
O: 2 beschuit met aardbeienm, beker melk
S: 8.5 km met 10.6/uur
T: appel, boterham rookvlees
L: 2 boterhanmmen kaas, 250 magere kwark, 150 vla
T: peer, sinaasappel, stuk ananas, blokje choco
D: 500 gr broccoli, komkommersalade, gegrild kipfilet met paprika
T: aardbeien
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97879450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Al is twee warme maaltijden wat teveel van het goede, imo :P. Maar ja, als jullie er niet van groeiden, dan zal het wel goed zijn geweest ;).
Mwah, we waren wel buitenspelende en sportende kinderen en moesten vrij ver fietsen naar school, ik denk dat het verhoudingsgewijs wel oke was :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')