Kortzichtige bezuinigingen.quote:
Waarom denk je dat er zoveel gedonder over het beslagrecht is.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke, geen kaas van gegeten.
Maar ik vind het sterk dat je zomaar op basis van een geschil over een factuur iemand gehandicapt kunt maken qua betalingsverkeer voor er een rechter een uitspraak heeft gedaan.
Dat is juist zo belachelijk dat dat zo duur is.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:20 schreef du_ke het volgende:
waar het lastiger wordt zijn werknemers die er echt al vele jaren werken, die zijn gewoon duur om te ontslaan. Maar ook dat kan een keuze zijn.
Was ik ook niet van planquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent nu de rants aan het teruglezen.
Doe ons een plezier en begin er niet over
Tja ik kan dit lastig geloven, zeker in het lagere segment is altijd werk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Tientallen keren naar gesolliciteerd; nooit aangenomen. Altijd "u past niet in het genoemde functieprofiel" of "we hebben een andere geschikte kandidaat gevonden bladiebla", dat soort `onzin´.
Half uurtje rekenen met kosten-baten verhaaltje, en je maakt je keuze.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
waar het lastiger wordt zijn werknemers die er echt al vele jaren werken, die zijn gewoon duur om te ontslaan. Maar ook dat kan een keuze zijn.
Ik las de werkdruk van rechters en die is niet mis zeg. Dat viel mij vies tegen.quote:
Klopt, maar daar wat aan doen helpt jou niet om makkelijker een baan te vinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is juist zo belachelijk dat dat zo duur is.
Goed, ik ga er even vanuit dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zoveel gedonder over het beslagrecht is.
Op werk.nl type je schoonmaker in en je komt ruim1800 banen tegen. Van Leeuwarden tot Maastricht.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Tientallen keren naar gesolliciteerd; nooit aangenomen. Altijd "u past niet in het genoemde functieprofiel" of "we hebben een andere geschikte kandidaat gevonden bladiebla", dat soort `onzin´.
Dat ken ik, als student ben ik ook enkele keren voor een simpel baantje afgewezen omdat mijn "opleidingsniveau te hoog" zou zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo valt dit niet te geloven? Vaak hoort men ook sowieso niets na een sollicitatie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:22 schreef du_ke het volgende:
Tja ik kan dit lastig geloven, zeker in het lagere segment is altijd werk.
Erik, nu krijgt Whiskers weer een héél ander beeld van onsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was ik ook niet van plan![]()
En ik had het daar overigens ook niet over
Sorryquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Erik, nu krijgt Whiskers weer een héél ander beeld van ons
Ga je heel regelmatig de uitzendbureaus en dergelijke langs? Voor productiewerk hoef je vaak geen uitgebreide sollicitatie te doorgaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo valt dit niet te geloven? Vaak hoort men ook sowieso niets na een sollicitatie.
Sorry GSquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Erik, nu krijgt Whiskers weer een héél ander beeld van ons
Zeker wel. Ik zie ze iedere dag lopen: ongemotiveerd personeel op de treinstations dat als "servicemedewerker" zou moeten fungeren. Weten reizigers niet goed te informeren en staan er puur `voor het geld´ omdat ze al zolang in dienst zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:24 schreef du_ke het volgende:
Klopt, maar daar wat aan doen helpt jou niet om makkelijker een baan te vinden.
Ik zou het niet snel doen, als ondernemer zijnde.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed, ik ga er even vanuit dat je gelijk hebt.
Ik heb nu ook een casus die ik af ga geven aan een deurwaarder. Ik kan dus dit voorstellen? Of sterker: hem opdracht geven dit te doen?
Advocaat stelt een verzoekschrift op, gaat naar gerechtsdeurwaarder en klaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed, ik ga er even vanuit dat je gelijk hebt.
Ik heb nu ook een casus die ik af ga geven aan een deurwaarder. Ik kan dus dit voorstellen? Of sterker: hem opdracht geven dit te doen?
Wat op zichzelf ook weer geen slechte zaak is.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:25 schreef Nautilus. het volgende:
Ik weet alleen niet of meer geld minder werkdruk betekent in de rechtspraak. Uiteindelijk zullen de griffierechten gewoon omhoog moeten. Mediation moet een belangrijkere rol krijgen.
Ze bedoelden waarschijnlijk dat ze je te arrogant vonden. Zonder geintjequote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat ken ik, als student ben ik ook enkele keren voor een simpel baantje afgewezen omdat mijn "opleidingsniveau te hoog" zou zijn.
Je maakt er geen vrienden mee uiteraard.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zou het niet snel doen, als ondernemer zijnde.
Juist omdat het een mogelijkheid is in het recht die nogal onder vuur ligt zou ik me er niet snel aan wagen.
Daar zit je met mensen in (semi)overheidsdienst die hun voormalige betrekking opgeheven zagen worden en een andere baan moeten accepteren. Dat is toch wat anders. En ook daar zullen uitzendkrachten en dergelijke tussen zitten. Maar dit is deels gewoon verborgen werkeloosheid dat soort functies.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik zie ze iedere dag lopen: ongemotiveerd personeel op de treinstations dat als "servicemedewerker" zou moeten fungeren. Weten reizigers niet goed te informeren en staan er puur `voor het geld´ omdat ze al zolang in dienst zijn.
Ontsla dat soort lui en neem personeel aan dat wèl verstand van zaken heeft én gemotiveerd is én als klap op de vuurpijl hetzelfde werk ook nog eens doet tegen een lagere beloning.
Zo zijn er vast meer voorbeelden te bedenken.
Heb me er wat meer in verdiept inmiddels. Komt toch wel iets meer bij kijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zou het niet snel doen, als ondernemer zijnde.
Juist omdat het een mogelijkheid is in het recht die nogal onder vuur ligt zou ik me er niet snel aan wagen.
Ongemotiveerd personeel zal altijd op de schopstoel zitten. Ongeacht hun dienstjaren. Al helemaal bij de grote bedrijven.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik zie ze iedere dag lopen: ongemotiveerd personeel op de treinstations dat als "servicemedewerker" zou moeten fungeren. Weten reizigers niet goed te informeren en staan er puur `voor het geld´ omdat ze al zolang in dienst zijn.
Ontsla dat soort lui en neem personeel aan dat wèl verstand van zaken heeft én gemotiveerd is én als klap op de vuurpijl hetzelfde werk ook nog eens doet tegen een lagere beloning.
Zo zijn er vast meer voorbeelden te bedenken.
Geloof me, je krijgt erg snel verlof. Te snel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb me er wat meer in verdiept inmiddels. Komt toch wel iets meer bij kijken.
Je moet namelijk een verzoek indienen bij de rechter en die kijkt of er gegronde redenen zijn (met de noorderzon vertrekken, faillissement etc.)
Dus ik denk niet dat het zomaar bij elke vordering toepasbaar is. Lijkt me zelfs uitzonderlijk.
En ik denk dat je ook minder serieus genomen wordt door andere debiteuren en crediteuren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je maakt er geen vrienden mee uiteraard.
Je wekt nu het idee dat een rechter het allemaal maar goed vind en simpel een akkoordje krabbelt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geloof me, je krijgt erg snel verlof. Te snel.
Laat ik het zo stellen, in pak op een sollicitatie komen en samen met de persoon die het gesprek voert (personeelsmanager, ook WO opgeleid) leuk zitten keuvelen over de financiële structuur van het bedrijf zal zeker geen passende indruk hebben achtergelaten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:29 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ze bedoelden waarschijnlijk dat ze je te arrogant vonden. Zonder geintje. Ik heb een zomer lang bij een sigarettenfabriek gewerkt. Voor dat soort baantjes moet je je een beetje nederig opstellen, anders vinden ze dat je niet 'matcht' met de rest.
Ja precies. En die moeten er door de werkgever toch zonder kosten `uitgeknikkerd´ kunnen worden?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:30 schreef betyar het volgende:
Ongemotiveerd personeel zal altijd op de schopstoel zitten. Ongeacht hun dienstjaren. Al helemaal bij de grote bedrijven.
Ik zou juist als debiteur zo snel mogelijk mijn rotzooi betalen. Kom daarna niet meer terug uiteraard, op termijn ben je duurder uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En ik denk dat je ook minder serieus genomen wordt door andere debiteuren en crediteuren.
Vergelijkbaar met trust-stambomen om de fiscus te omzeilen zijn beslagleggers niet de meest aimabele zakenlieden, als je het van je netwerk moet hebben uiteraard. Nina Brink had al een tikje last van een imago-probleem, hoop dat het 3-voud beter vergaat.
Oh zeker.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En ik denk dat je ook minder serieus genomen wordt door andere debiteuren en crediteuren.
Vergelijkbaar met trust-stambomen om de fiscus te omzeilen zijn beslagleggers niet de meest aimabele zakenlieden, als je het van je netwerk moet hebben uiteraard. Nina Brink had al een tikje last van een imago-probleem, hoop dat het 3-voud beter vergaat.
Ligt eraan... Hoeveel jaar hebben ze wel goed en gemotiveerd gewerkt?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja precies. En die moeten er door de werkgever toch zonder kosten `uitgeknikkerd´ kunnen worden?
Men spreekt niet voor niets van "summier aannemelijk" maken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je wekt nu het idee dat een rechter het allemaal maar goed vind en simpel een akkoordje krabbelt.
Interessant.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Men spreekt niet voor niets van "summier aannemelijk" maken.
Doet dat ertoe? Natuurlijk kan men een waarschuwing geven maar daarna is het toch gewoon `oprotten´?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:32 schreef betyar het volgende:
Ligt eraan... Hoeveel jaar hebben ze wel goed en gemotiveerd gewerkt?
Hoezo? Waarschijnlijk ongeveer evenveel jaar als dat ze daar een vergoeding voor hebben gekregen, niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ligt eraan... Hoeveel jaar hebben ze wel goed en gemotiveerd gewerkt?
Dat gebeurt toch wel zeker na herhaalde waarschuwingen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Doet dat ertoe? Natuurlijk kan men een waarschuwing geven maar daarna is het toch gewoon `oprotten´?
En krediet hebben opgebouwd bij de werkgever die moet worden afgekocht.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoezo? Waarschijnlijk ongeveer evenveel jaar als dat ze daar een vergoeding voor hebben gekregen, niet?
Dat krediet wordt meestal geeconomiseerd in salarisstijging.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:36 schreef betyar het volgende:
[..]
En krediet hebben opgebouwd bij de werkgever die moet worden afgekocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |