abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97862671
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je die post écht serieus bedoelde, wil je hem dan misschien editen met interpunctie en dergelijke? Ik kan hier echt niet wijs uit worden namelijk.

Hint: voegwoorden
hint: geen toetsenbord bij de hand
pi_97862734
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:13 schreef rumiii het volgende:

[..]

hint: geen toetsenbord bij de hand
Doe je goed, doe je goed
pi_97862758
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:10 schreef rumiii het volgende:

[..]

het ging je toch om dat politieke met bron ?
nee, over evolutie in het algemeen.
maar, zelfs dan nog, Hitler was een zwaar gelovigen, dat weet je toch wel hè?

Maar jouw bronvermelding is niks meer dan veredeling van het Islam.
Nergens in de hele tekst staat ook maar een enkel wetenschappelijk bewijs dat zelfs maar een steentje uit de evolutie theorie haalt
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:17:07 #54
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97862942
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat maakt de aanwezigheid van de christelijke god aannemelijker dan het bestaan van bijvoorbeeld Allah?
De Islam gaat uit van de angst en het Christendom gaat uit van de liefde.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_97863100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:14 schreef Mannfred het volgende:

[..]

nee, over evolutie in het algemeen.
maar, zelfs dan nog, Hitler was een zwaar gelovigen, dat weet je toch wel hè?

Maar jouw bronvermelding is niks meer dan veredeling van het Islam.
Nergens in de hele tekst staat ook maar een enkel wetenschappelijk bewijs dat zelfs maar een steentje uit de evolutie theorie haalt
tekst? Als je het hebt over wat ik post, daar staan geen argumenten, maar dat wat ik zei is een boek, en geen tekst
pi_97863151
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Christendom gaat uit van liefde, sorry, maar dat is complete onzin.... hoe graag je het ook wil.
Inderdaad er staan teksten in de bijbel die verklaren dat god liefde is, maar als je eens zou weten wat er nog meer in staan.
Genocide van complete volken, verkrachting van vrouw en kinderen, allemaal in de naam van deze zogenaamde god.
Als je niet naar hem luisterd, in hem geloofd of zelfs maar twijfeld wordt je door HEM gemaakte hel gegooit en voor eeuwig verbrand. dat is geen liefde! maar pure slavenarij,,,,
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:23:40 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_97863476
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:08 schreef rumiii het volgende:

[..]

wil je zeggen welk gedeelte nergens op slaat? Trotski zijn uitspraken, hitler zijn uitspraken, brieven van marx, stalin en mussolini
Als ik het goed begrijp, is jouw argument tegen de evolutietheorie dat het misbruikt is geworden door mensen die het verkeerd interpreteerden? Dat is geen bewijs dat het niet klopt.
pi_97863481
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Het christendom dreigt met hel en verdoemenis voor ongelovigen. Dat vind ik nou niet bepaald getuigen van liefde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:24:19 #59
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97863523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef Mannfred het volgende:

[..]

Maar hoe ben je op die aanname gekomen, er is namenlijk totaal geen bewijs van hem-haar-het.
Als we iets nog niet kunnen verklaren of volledig verklaren betekend het nog niet dat God het heeft gedaan.

=Waarom ben je op het idee van God gekomen voor het verklaren van je antwoorden voor "The unknown"=
God is voor mij 'alles is mogelijk', een bovennatuurlijk wezen. Dit dilemma, een aantal ervaringen en mijn opvoeding zijn wel essentieel geweest voor dit gedachtegoed.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_97863524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:19 schreef rumiii het volgende:

[..]

tekst? Als je het hebt over wat ik post, daar staan geen argumenten, maar dat wat ik zei is een boek, en geen tekst
http://www.harunyahya.com/other/hollands/evolutieleer01.php

Dit bedoel je? ik moet zeggen dat ik nog niet alles heb gelezen heb, maar wat ik heb gelezen is verdraaide en verkeerd begrepen en zelfs soms compleet verzonnen wetenschap....

Wil je 1 ding voor me doen, je zei zelf dat je er nog niet veel verstand van hebt dus ga naar pagina 1 van deze topic en bekijk de 11 filmpjes, hiervan wordt je een heel stuk wijzer over hoe en wat van het universum, evolutie en hoe wetenschap werkt.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:26:50 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_97863715
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:12 schreef rumiii het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik die teksten lees, omdat ik zelf niet zoveel weet erover, je kan natuurlijk ook zelf op onderzoek uit gaan, krijg je sneller
Ik heb me meer dan genoeg ingelezen. Ik ben niets tegengekomen dat de evolutietheorie tegenspreekt. Jij beweert dat je toch bewijs hebt. Dan moet je dat desgevraagd ook overleggen, en niet gaan zeuren dat ik het zelf maar moet zoeken.

De bewijslast ligt nu bij jou.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:27:42 #62
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97863783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:19 schreef Mannfred het volgende:

[..]

Christendom gaat uit van liefde, sorry, maar dat is complete onzin.... hoe graag je het ook wil.
Inderdaad er staan teksten in de bijbel die verklaren dat god liefde is, maar als je eens zou weten wat er nog meer in staan.
Genocide van complete volken, verkrachting van vrouw en kinderen, allemaal in de naam van deze zogenaamde god.
Als je niet naar hem luisterd, in hem geloofd of zelfs maar twijfeld wordt je door HEM gemaakte hel gegooit en voor eeuwig verbrand. dat is geen liefde! maar pure slavenarij,,,,
Zie hier: Kan God alles vergeven?
pi_97864149
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:27 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Zie hier: Kan God alles vergeven?
Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet 10 pagina's ga doorlezen en daar maar moet uitfilteren wat ik zou moeten lezen....

Ik vind het zo mooi, dat veel christenen altijd de goede teksten uit de bijbel pakken en de teksten die grof, bloedzuchtig of niet met hun beeld van god overeenkomen maar worden weg geschreven met: dat was zo in die tijd of je moet het niet letterlijknemen.
pi_97864448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:32 schreef Mannfred het volgende:

[..]

Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet 10 pagina's ga doorlezen en daar maar moet uitfilteren wat ik zou moeten lezen....

Ik vind het zo mooi, dat veel christenen altijd de goede teksten uit de bijbel pakken en de teksten die grof, bloedzuchtig of niet met hun beeld van god overeenkomen maar worden weg geschreven met: dat was zo in die tijd of je moet het niet letterlijknemen.
Ik wil niet zo neerbuigend doen tegenover gelovigen als ik misschien klink, maar als je gelooft in iets dat geheel verzonnen is door mensen lijkt me niet zo raar dat je het een beetje naar je eigen wereldbeeld aanpast.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:37:20 #65
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97864470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Noem er eens één. Noem eens één argument tegen de evolutietheorie.
Als er evolutie van aap naar mens heeft plaatsgevonden, dan moet de aarde volliggen met aapmensen, de zogenaamde tussenvormen, maar deze zijn niet of nauwelijks te vinden. Waarom werd het tot voor kort immers de "missing link" genoemd? Waarom hebben we al wel heel veel dino's gevonden, maar blijft het bij die paar missing links. Bovendien heeft Darwin zelf gezegd dat als er één complex organisme zou bestaan, dat zijn evolutietheorie teniet zou doen en zowaar, deze bestaan. De grote bombardeerkever als voorbeeld, alles moest er in één keer zijn, anders zou deze sterven.

Afijn, dit heeft helemaal niets met de essentie van het topic te maken, maargoed.
pi_97864576
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:37 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Als er evolutie van aap naar mens heeft plaatsgevonden, dan moet de aarde volliggen met aapmensen, de zogenaamde tussenvormen, maar deze zijn niet of nauwelijks te vinden. Waarom werd het tot voor kort immers de "missing link" genoemd? Waarom hebben we al wel heel veel dino's gevonden, maar blijft het bij die paar missing links. Bovendien heeft Darwin zelf gezegd dat als er één complex organisme zou bestaan, dat zijn evolutietheorie teniet zou doen en zowaar, deze bestaan. De grote bombardeerkever als voorbeeld, alles moest er in één keer zijn, anders zou deze sterven.

Afijn, dit heeft helemaal niets met de essentie van het topic te maken, maargoed.
Beginnersfout. De mens stamt niet af van de aap, maar ze hebben een gemeenschappelijke voorouder. En de tussenvorm is er niet meer, want die is namelijk geëvolueerd in een mens, aap of welke andere diersoort die van dezelfde voorouder afstamt dan ook. Of gewoon uitgestorven.
pi_97864809
quote:

Als er evolutie van aap naar mens heeft plaatsgevonden, dan moet de aarde volliggen met aapmensen, de zogenaamde tussenvormen, maar deze zijn niet of nauwelijks te vinden.
Het gaat inderdaad om een gemeenschappelijke voorouder, de mens stamt niet af van de aap. En over die 'niet te vinden' tussenvormen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_sapiens_idaltu
http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_neanderthalensis
http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_rhodesiensis
http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_heidelbergensis
http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_erectus
http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_habilis
http://en.wikipedia.org/wiki/Hominini
http://en.wikipedia.org/wiki/Hominid

Niet te vinden? Dan zoek je wel erg slecht.
pi_97864833
quote:

[..]

Jaaaaaaaa ik had al gehoopt dat je op deze punten zou komen... ik ben opeens zo blij :D
(en helaas zie ik ook gelijk dat je niet de 11 filmpjes hebt bekenen die ik gepost heb, terwijl je zelf er op hamert dat wij wel de filmpjes bekijken die jij post in topics....... jammer....)

Missing link:

Bombardeer beetle (of wat je eik bedoeld:irreducible complexity):
en daarna:
Have fun watching and learning!

[ Bericht 10% gewijzigd door Mannfred op 07-06-2011 22:51:29 ]
pi_97864876
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb me meer dan genoeg ingelezen. Ik ben niets tegengekomen dat de evolutietheorie tegenspreekt. Jij beweert dat je toch bewijs hebt. Dan moet je dat desgevraagd ook overleggen, en niet gaan zeuren dat ik het zelf maar moet zoeken.

De bewijslast ligt nu bij jou.
tja, ik lees gewoon het boek , dat jij dat niet doet kan ik enigszins begrijpen, maar dan mis je ook wat
pi_97864913
Creationist dispute

Duane Gish and some other creationists claim that the various components needed to make the system work could not have evolved, because they believe the components provide no benefit in themselves and therefore the entire system would have to have been created at once. Others, such as intelligent-design creationist Michael Behe and Answers in Genesis, accept most of the scientific view but contend that "complexity" suggests an origin by design.[6] Contrary to these creationist views, all necessary intermediate stages have been found in extant beetles within or closely related to the bombardier beetle family, with each intermediate giving a definite advantage to the organism.

Aldus wikipedia.
pi_97864993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:07 schreef Gaspedaal het volgende:

Wat is dat dan precies, 'het stempeltje God ergens op plakken'? Dat is wel erg losjes, onduidelijk en dubbelzinnig geformuleerd.

Wat is je redenatie nu precies, van voor tot achter? Kun je dat in een paar logische stappen uiteenzetten? Dus premissen, gevolgtrekkingen, etcetera. Je kunt geen goede discussie voeren als je niet helder bent in je definities en je conclusies. Dan ga je langs elkaar heen praten.
Krijg ik nog een reactie op deze post? :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:46:41 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_97865042
quote:

[..]

Om even voort te borduren op de dingen die anderen al gezegd hebben: We hebben duizenden dinosaurussen gevonden omdat er tien- tot honderduizendtallen dinosaurussoorten zijn geweest. De kans dat we de juiste hominiden vinden, is dus vrij klein.

Daarnaast zijn de omstandigheden waaronder veel dinosaurussen stierven (bedolven door vulkanen, veel sterfplaatsen werden bedekt door de zee) veel gunstiger voor preservatie van de skeletten dan de omstandigheden waaronder de hominiden dood gingen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:48:11 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_97865133
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:43 schreef rumiii het volgende:

[..]

tja, ik lees gewoon het boek , dat jij dat niet doet kan ik enigszins begrijpen, maar dan mis je ook wat
Geef dan tenminste een argument uit het boek. Dan hebben we al wat discussiemateriaal, zonder dat ik laat op de avond nog naar een open boekenwinkel moet zoeken.
pi_97865141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Om even voort te borduren op de dingen die anderen al gezegd hebben: We hebben duizenden dinosaurussen gevonden omdat er tien- tot honderduizendtallen dinosaurussoorten zijn geweest. De kans dat we de juiste hominiden vinden, is dus vrij klein.

Daarnaast zijn de omstandigheden waaronder veel dinosaurussen stierven (bedolven door vulkanen, veel sterfplaatsen werden bedekt door de zee) veel gunstiger voor preservatie van de skeletten dan de omstandigheden waaronder de hominiden dood gingen.
...en leefden er dinosauriërs voor vele, vele miljoenen jaren.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:49:29 #75
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97865211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Beginnersfout. De mens stamt niet af van de aap, maar ze hebben een gemeenschappelijke voorouder. En de tussenvorm is er niet meer, want die is namelijk geëvolueerd in een mens, aap of welke andere diersoort die van dezelfde voorouder afstamt dan ook. Of gewoon uitgestorven.
Check, de aap en wij hebben gemeenschappelijke voorouders.
En we hebben inmiddels zo overweldigend veel bewijs voor evolutie.

Oh en ik wil even terug komen op je kaart van irreducible complexity en bombardeerkever mythe.
http://www.talkorigins.org/faqs/bombardier.html

Of nog beter Richard Dawkins:

Dat is dus pseudowetenschappelijk christelijk gelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')