Ik doelde meer op Mathijs, die zag het niet...quote:Op maandag 6 juni 2011 20:45 schreef alors het volgende:
[..]
Jawel, maar ik wist niet dat hij zo diep gezakt was...
Hij was weer lekker droogkloterig met z'n nieuwe Eyewish-bril.quote:
Kaler kan die niet wordenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:51 schreef Dos37 het volgende:
Haha Matthijs is aardig veranderd, Wilfried helemaal niet.
Ook als je er voor in het gevang kan belanden?quote:Op maandag 6 juni 2011 20:57 schreef Ambrosius het volgende:
Hincapie? Lijkt me sterk dat hij dat gaat beweren, boezemvriend van LA.
Ja maar die zou 2 dagen naar Hamilton ook gezegd hebben dat ie Lance had zien gebruiken .... Ik hou zo mn twijfelsquote:Op maandag 6 juni 2011 20:57 schreef Ambrosius het volgende:
Hincapie? Lijkt me sterk dat hij dat gaat beweren, boezemvriend van LA.
Nee hij heeft alleen niet ontkendquote:Op maandag 6 juni 2011 21:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja maar die zou 2 dagen naar Hamilton ook gezegd hebben dat ie Lance had zien gebruiken .... Ik hou zo mn twijfels
Hij refereert naar het voorgesprek "We zouden het hier niet lang over hebben" en liegt dat hij barst.quote:
Mathijs Is meer journalist dan liefhebber...quote:Op maandag 6 juni 2011 21:07 schreef golfer het volgende:
De vragen van Matthijs zijn altijd toch nog wat scherper dan die van Wilfried.
zeker, heel moeilijk verhaal...quote:Op maandag 6 juni 2011 21:12 schreef Dos37 het volgende:
Ah die met Kluivert die was echt legendarisch
Wilfried de jong had er geen zin meer in, de kijkcijfers boeit ze verder niet bij de VPROquote:Op maandag 6 juni 2011 21:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch jammer dat dit programma stopt...ze hadden gewoon moeten switchen naar dinsdag. Van VI kun je het nooit winnen.
Het is jammer, maar toch ook wel goed. Voor mijn gevoel was HS wel klaar.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch jammer dat dit programma stopt...ze hadden gewoon moeten switchen naar dinsdag. Van VI kun je het nooit winnen.
Gaat De Jong met enige regelmaat ook doen dacht ik.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:19 schreef chufi het volgende:
Laat ze verder gaan met van die mooie docus te maken
Prachtig onnavolgbaarquote:Op maandag 6 juni 2011 21:25 schreef Ambrosius het volgende:
Als je 120 mag, rijdt iedereen 110, als je 130 mag, rijdt iedereen 130. Die is lastig.
Inderdaad, eeuwig zonde ook.quote:
Maken nog steeds prachtige fietsen. Wil er nog een keertje eentje hebbon.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:35 schreef Tommeke het volgende:
Koga Miyata, ooit was dat HET fietsmerk in mijn beleving
Je kon toch niet kijken?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:37 schreef tong80 het volgende:
Leuke aflevering.
Jammer dat het stopt.
Helden programma
Kwamk toch goed Golfer.quote:
Ik zou er ook graag een willen hebben, uit de periode 2000-2005 ofzo. Mooi merk inderdaad.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maken nog steeds prachtige fietsen. Wil er nog een keertje eentje hebbon.
De indiaan.quote:
Is al geweestquote:Op maandag 6 juni 2011 21:53 schreef marcodej het volgende:
Pijnlijk interview. Hopelijk komt dat interview met Kluivert ook nog voorbij.
Kluivert kwam al voorbij net...quote:Op maandag 6 juni 2011 21:53 schreef marcodej het volgende:
Is al geweestquote:Op maandag 6 juni 2011 21:53 schreef marcodej het volgende:
Kluivert is al geweest..quote:Op maandag 6 juni 2011 21:53 schreef marcodej het volgende:
oohjaa die was, echt ik herkende hem al, maar wist zo ff niet wie het was.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:52 schreef DeeBee het volgende:
Aiaiai, die interviews rond die tijd met T. Dekker waren echt tenenkrommend zeg...
Ja, gaat naar Garmin.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Is Dekkertje trouwens al weer bijna uit schorsing?
nog drie weken...quote:Op maandag 6 juni 2011 21:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Is Dekkertje trouwens al weer bijna uit schorsing?
quote:
Ik ook...helaas stond een ander bazenprogramma er recht tegenover geprogrammeerd...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:12 schreef Lehcimus het volgende:
Mooie laatste uitzending van een mooi programma
Gelijk spijt dat ik niet vaker heb gekeken er naar
Vergelijk HS niet met die teringzooi van VI aub.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik ook...helaas stond een ander bazenprogramma er recht tegenover geprogrammeerd...
Live? Chapeau dan. Waarom denk jij dat Wilfried er mee gestopt is? Laatste jaren ging de kwaliteit imo wel achteruit.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:18 schreef golfer het volgende:
Heb echt alle afleveringen van Holland Sport gezien. Nooit iets van VI (wat daar natuurlijkdus expres tegenover werd geprogrammeerd) gezien.
Zo iets inderdaad ja... VI was iets heel anders en keek er bijna nooit naar, tijdens het WK was het lachen en leuk .. Maar HS is gewoon een klasse apart en gaat ook over meer dan alleen voetbal...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:15 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Vergelijk HS niet met die teringzooi van VI aub.
Wat een heerlijke laatste aflevering, toch merkte ik dat het de laatste jaren achteruit ging zonder Matthijs. Zo dus een mooi einde, hopen dat er iets voor in de plaats komt.
Ik was het gelijk nog af ookquote:Op maandag 6 juni 2011 22:25 schreef tong80 het volgende:
Ik lijk op René gelijk. Gelijk een bordje wegzetten als het eten op is.
Neejoh, laatste aflevering zou ik gewoon skippen, niks aan.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:32 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gemist, leuk genoeg om terug te kijken?
Must seequote:Op maandag 6 juni 2011 22:32 schreef Aalbers het volgende:
Dat Matthijs vertrok is wel het omslagpunt geweest voor veel mensen ja, zeker de laatste jaren was Wilfried alleen imo niet goed genoeg. Samen waren ze het perfecte duo.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:30 schreef Veerboot het volgende:
Keek het de eerste jaren altijd, maar ben een beetje afgehaakt toen Matthijs vertrok en het tegenover VI kwam te staan. Heb echter weer genoten van deze laatste uitzending. Programma gaat de geschiedenisboeken in als één van de pareltjes van de Publieke Omroep.
Nee, natuurlijk niet. het haalt het niet bij al die andere hoogstaande sportprogramma's op de Nederlandse buis.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:32 schreef Aalbers het volgende:
Op een gegeven moment was alles ook al zon beetje verteld/uitgelegd.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:34 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Dat Matthijs vertrok is wel het omslagpunt geweest voor veel mensen ja, zeker de laatste jaren was Wilfried alleen imo niet goed genoeg. Samen waren ze het perfecte duo.
Ook dat ja. Ik vond het jammer dat ze teveel sporters per aflevering wilden hebben. Zeker als er dan bekenden waren, moest hier echt meer tijd aan besteed worden..quote:Op maandag 6 juni 2011 22:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Op een gegeven moment was alles ook al zon beetje verteld/uitgelegd.
Amen.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:37 schreef golfer het volgende:
Ik vind het ook niet erg dat het stopt. Na 8 jaar en 200-zoveel uitzendingen is alles wel een keer voorbij gekomen en verval je anders teveel in herhalingen van een trucje.
Juist die bijzondere benadering van sport door met name Wilfried was mooi. Maar genoeg is genoeg.
Ik hoop wel dat er iets anders kwalitatiefs voor in de plaats komt en dat de docus blijven komen ..quote:Op maandag 6 juni 2011 22:37 schreef golfer het volgende:
Ik vind het ook niet erg dat het stopt. Na 8 jaar en 200-zoveel uitzendingen is alles wel een keer voorbij gekomen en verval je anders teveel in herhalingen van een trucje.
Juist die bijzondere benadering van sport door met name Wilfried was mooi. Maar genoeg is genoeg.
Ditquote:Op maandag 6 juni 2011 22:30 schreef Veerboot het volgende:
Keek het de eerste jaren altijd, maar ben een beetje afgehaakt toen Matthijs vertrok en het tegenover VI kwam te staan. Heb echter weer genoten van deze laatste uitzending. Programma gaat de geschiedenisboeken in als één van de pareltjes van de Publieke Omroep.
En ditquote:Op maandag 6 juni 2011 22:37 schreef golfer het volgende:
Weet er iemand toevallig wat voor muziek er wordt gebruikt tijdens dit filmpje?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:35 schreef Felagund het volgende:
Mooie laatste uitzending, gelukkig blijft Wilfried de docu's maken.
Een van de mooiste fragmenten de laatste paar jaar vond ik het memoriam van VDB:
http://www.nusport.nl/column/2535430/holland-sport-niet-dood.htmlquote:Holland Sport is niet dood!
Wie Wilfried de Jong afgelopen weekeinde als presentator, animator en levend uithangbord in de weer zag tijdens het tweede Holland Sport Festival, realiseert zich dat het helemaal niet zo erg is dat Holland Sport op tv is gestopt.
Biedt alleen maar mogelijkheden mooie nieuwe dingen te gaan maken.
Of zoals De Jong het voorafgaand aan de laatste uitzending liet optekenen in de VPRO-gids: '‘Soms moet je het succes gewoon een rotschop geven.’'
Samen met assistent-presentator Theo Maassen vermaakte De Jong het publiek vrijdag in de Verkadefabriek te Den Bosch een klein uur lang met de theaterversie van het tv-programma dat geen haters, maar louter bewonderaars heeft.
Hoogtepunt: een motorcrosser die tijdens de voorstelling van bovenaan de trap, middenin de zaal, vol gas naar beneden denderde tussen het publiek door. Typisch De Jong. Verwacht het onverwachte.
Van Gaal
Zo ging dat ook vaak in de studio. Zat Louis van Gaal ineens achter een lopende band vol relikwieën gerelateerd aan zijn loopbaan of stond er een stel ijshockeyers een potje waarheidsgetrouw te beuken.
Johan Cruijff in een bioscoopje, Alberto Tomba varend door de Amsterdamse grachten, of de kroniek van de aangekondigde dood van Diego Maradona; het kon allemaal in de kleine studio aan de Plantage in Amsterdam en bezorgde de makers terecht de Zilveren Nipkowschijf.
Eerst op zondagmiddag, daarna op maandagavond: het programma werd nooit een echte kijkcijferknaller, een vaste schare kijkers was er altijd.
Ook vanuit de sport- en journalistieke wereld. Lees de reacties in aanloop naar en na afloop van de laatste uitzending er maar op na. Zouden er eigenlijk topsporters bestaan die niet langs wilden komen in het programma dat de actualiteit wel omarmde, maar bovenal uitblonk in aandacht voor details?
Irritatie
De laatste drie seizoenen presenteerde De Jong alleen nadat collega Matthijs van Nieuwkerk na vijf jaar vertrok. Het wende sneller dan gedacht. Heel soms was er irritatie wanneer interviewer De Jong zijn gasten (door tijdgebrek?) maar nauwelijks liet uitpraten. Te vaak onderbrak.
Dat gaat hem in zijn programma ’24 uur met…’ beter af. En de vijver waaruit de wekelijkse gasten werden gevist stond al even droog. Zat Theo Bos, Willem van Hanegem of Epke Zonderland er weer. Maar als dat alles is!? Daarbij, slecht spreken aan een vers gedolven graf hoort niet.
De kiosk, de massagetafel en het wielerspel; ze kunnen allen tentoongesteld in het eigen museum. Naast het zelf getimmerde doel van de pupil Klaas-Jan Huntelaar, het gele zwemplankje waar Inge de Bruijn ontelbare uren mee trainde, een blauwwitte handdoek van Andre Agassi en de menukaart van het Eindhovens restaurant waar Romario in zijn PSV-tijd vrijwel elke avond at. Over details gesproken.
Rob Hodselmans, erkend filmer, architect van vele visuele hoogtepunten in Holland Sport en al veertien jaar collega van De Jong, baal jij van het einde van het programma?
“Eigenlijk niet. Nu het programma is gestopt, zie ik het als een kans om samen met Wilfried langere, documentaire-achtige films te gaan maken. Er zijn genoeg ideeën, bijvoorbeeld om tijdens de voorjaarsklassiekers te gaan filmen. Of om een mooi Tour de France-document te maken. Dat kan dan vanuit de naam Holland Sport. Niet meer wekelijks, maar de naam verdwijnt niet.”
Kwam het moment van stoppen als een verrassing voor jou?
“Acht jaar lang aan een programma werken is best lang. De kijker kan het dan wel langer willen zien en het jammer vinden dat het stopt, maar vergeet niet dat de makers alles al twee keer hebben gedaan. En de creativiteit kwam voor bijna honderd procent van Wilfried zelf. Al die jaren moest het voor het grootste gedeelte uit zijn hoofd komen. Is best zwaar. Dan is het toch juist mooi te stoppen als het programma erg succesvol is? Ik vind het knap, dapper en spannender om juist nu iets nieuws te gaan doen. Wilfried raken we niet kwijt!”
Welk filmpje van jouw hand vind je de mooiste?
“Met Ruud van Nistelrooij bij de kapper in Spanje, waar hij geschoren werd. In dat item (video) kwam het beste van zowel Wilfried als van mij naar boven. Het filmpje met Francisco Elson vind ik ook mooi.”
En met welke sporter werkte je het fijnst samen?
“Van Nistelrooij volgen we al zijn hele loopbaan. Hij werd steeds beroemder. Het is nooit gemakkelijk om met hem af te spreken, maar als het lukt krijgen we zijn volledige medewerking. Ooit filmde we zijn sluiproute per auto van zijn huis in Manchester naar het trainingscomplex van United. Daar kreeg hij heel leuke reacties op. Lang daarna benaderde Ruud zelf Wilfried tijdens een persconferentie van het Nederlands elftal. ‘Wanneer gaan we weer filmen?’ Hij is een groot sporter met een verhaal, die daar ook nog eens goed over nadenkt.”
Noem eens een slechte eigenschap van Wilfried?
“Lastig, hij is een optimistisch mens. Er mogen dingen fout gaan, zolang je het maar probeert. We waren in Napels en de geluidsman had problemen met z’n materiaal. We gingen terug naar het hotel, aten een pasta en gingen even liggen. Ondanks het gebrek aan tijd. Zijn we daarna de straat weer op gegaan en maakten we een item over Maradona. Veel beter gelukt (video) dan vooraf gedacht. Dat is typisch Wilfried.
Moet ik niet vergeten te kijken.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:12 schreef Bruce117 het volgende:
VPRO´s Holland Sport presenteert deze maand drie specials
Op 13 december Manchester City, een club van het volk of een speeltje van een sjeik.
Op 20 december, het ongelukkige leven van de Belgische baanwielrenner Dimitri De Fauw.
En op 27 december het afscheid van voetbalspits Ruud van Nistelrooy
Drie donderdagavonden in december rond 21.30 Nederland 3 de Holland Sport Specials
Hij was toch degene die het dodelijke ongeval van Isaac Galvez veroorzaakte en daarna de hand aan zichzelf legde?quote:Op donderdag 13 december 2012 10:47 schreef franklop het volgende:
Dimitri de Fauw, maakte die niet die snoeiharde crash mee op de wielerbaan van Gent?
Edit; ja dus
ow ja, de finale van Expeditie Robinson vanavond, die wil ik ook nog wel even zien. Kijk ik t nog wel even terug.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:24 schreef golfer het volgende:
Die moet ik dan maar via Uitzending Gemist gaan kijken, want er staat al teveel geprogrammeerd op donderdagavond.
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef franklop het volgende:
[..]
ow ja, de finale van Expeditie Robinson vanavond, die wil ik ook nog wel even zien. Kijk ik t nog wel even terug.
Idd,quote:Op donderdag 13 december 2012 22:23 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die van komende week lijkt me wel indrukwekkend...
Kurt Hovelynck, da's helemaal een droevig verhaal.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:38 schreef marcodej het volgende:
Iljo Keisse verloor na De Fauw ook nog eens Wouter Weylandt.
Maar die is niet dood.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kurt Hovelynck, da's helemaal een droevig verhaal.
Nee, maar die heeft wel al die sterfgevallen van zijn koersvrienden moeten ondergaan en lag zelf op het randje van de dood.quote:
Dat dus en die emoties bij met name schoonvader en vader.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoe triest het onderwerp ook is.
Het camerawerk is weer schitterend.
Holland Sport wordt uitgezonden vanaf donderdag 7 januari 2016 om 21.10 uur bij de VPRO op NL 3.quote:Wilfried de Jong is terug met Holland Sport. Samen met cameraman Rob Hodselmans ging hij de afgelopen maanden op reis en maakte zes portretten van topsporters, zoals atletes Dafne Schippers en Sifan Hassan en judoka Henk Grol. Het resultaat is een serie over opoffering, verwachting, stress, tegenslag, perfectie en ontlading.
quote:Judoka Henk Grol verspeelde in zijn leven al twee keer Olympisch goud door in de finales in Peking en Londen de verkeerde keuzes te maken. Goud winnen is een obsessie voor hem geworden. Wilfried reist met Grol naar Japan, de bakermat van het judo, en praat met hem over angst en stress. Grol: "Mijn wilskracht heeft me ver gebracht, maar nu staat het me in de weg."
Wellus.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:42 schreef roos85 het volgende:
Eej, die andere beschrijvingen stonden er net nog niet
Doe maar Mathieu vd Poel met voorbereiding op het WK veldrijden.quote:aflevering 4: ?? - 28 januari 21.10 uur
Gast nog onbekend
Benieuwd of die kwakzalver Zoutewelle ook aan bod komt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:31 schreef roos85 het volgende:
Lijkt me een interesse aflevering met Grol.
Vind dit meer Studio Sport zondagmiddag-onderwerpen eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:36 schreef Mani89 het volgende:
Stuk voor stuk interessante figuren, ik wil ze allemaal zien.
De NOS laat liever een Joep van NAC TV aan het woordquote:Op dinsdag 1 december 2015 18:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vind dit meer Studio Sport zondagmiddag-onderwerpen eigenlijk.
Of een babbelende Dione in de studio.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:02 schreef Evertjan het volgende:
[..]
De NOS laat liever een Joep van NAC TV aan het woord
Bedankt voor de reminder!quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus weer!
Met Henk Krol.
NPO3 21:15
Maak je nu met opzet een Henk Krolletje? Grol is de naam...quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus weer!
Met Henk Krol.
NPO3 21:15
Is zijn grote valkuil.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:29 schreef BobW het volgende:
Interessant figuur. Zijn fanatisme is misschien ook zijn nadeel.
Ja, dat wordt die Noorse zwemmer Dale Oen.quote:
Een grotere winnaar gaat nooit meer geboren worden. En dan toch zoveel verliezen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:29 schreef BobW het volgende:
Interessant figuur. Zijn fanatisme is misschien ook zijn nadeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |