Welnee. 07:00 opquote:
Dat zegt Bas Jacobs ook:quote:Op maandag 6 juni 2011 00:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yes sir.
[..]
Lastig. Bij het invoeren van een vlaktax treden allerlei effecten op, w.o. koopkrachteffecten bij verschillende groepen. Daar zijn ingewikkelde rekenmodellen voor nodig om daar iets over te zeggen. Tja, het CPB en Nyfer ( Bomhoff) weten daar wel raad mee.
Nee hoor..quote:Op maandag 6 juni 2011 00:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ook. Ik sta altijd open. Ik ben een man van de cijfers
That's ages away dear.quote:
Ah, dat weet jij?quote:
True thatquote:
You just made my day.quote:
Gut, dás moeilijk he??quote:
Aardig verhaal, maar grotendeels onzin in mijn optiek. Financiele ongelijkheid (en ja, dat is het gevolg van een vlaktaks) zal niet leiden tot minder segragatie. Sterker, het ressentiment onder de onderlaag zal enkel toenemen. Getuige tig eeuwen van grote financiele verschillen. Maar bovenal is dat geen argument. Belasting is niet ingevoerd om mensen te pesten, het wordt gebruikt om het systeem in stand te houden.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het jammere is dat rechtsen dikwijls wordt verweten de maatschappij te willen ontwrichten of te individualiseren. Ik ben best voor harmonisatie van de maatschappij, maar ik denk dat verdere opgelegde gelijkheid zorgt voor ontwrichting van de samenleving. Werkelijk, het is mijn overtuiging dat de lastendruk segregatie bevordert en er voor zorgt dat rijk en arm elkaar eerder als tegenstanders zien dan dat zij elkaar respecteren.
Een miljonair zal met lagere lasten niet het gevoel hebben verantwoordelijk te zijn voor de hele samenleving en daar dus ook meer rechten in te hebben en met recht arrogant te zijn. Een werkloze zal zonder overheidssteun niet meer het gevoel hebben dat hij door anderen als uitgavenpost te worden gezien en zal meer oog hebben voor zijn medemens. Nu is het heel makkelijk hierop te reageren en te zeggen dat de uitkeringsgerechtigde van nu zal komen te verhongeren, maar ik geloof dat hij met een lagere uitkering en minder overheidsbemoeienis veel meer is aangewezen op zijn medeburgers en vice versa.
In tijd van nood.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies![]()
De overheid is goed in het creëren van illusies, terwijl we vergeten hoe humaan mensen uit zichzelf zijn
Gelulquote:Op maandag 6 juni 2011 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aardig verhaal, maar grotendeels onzin in mijn optiek. Financiele ongelijkheid (en ja, dat is het gevolg van een vlaktaks) zal niet leiden tot minder segragatie. Sterker, het ressentiment onder de onderlaag zal enkel toenemen. Getuige tig eeuwen van grote financiele verschillen. Maar bovenal is dat geen argument. Belasting is niet ingevoerd om mensen te pesten, het wordt gebruikt om het systeem in stand te houden.
Yep.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zegt Bas Jacobs ook:
Bovendien zal de overheid dan haar toevlucht zoeken in indirecte instrumenten om de lage inkomens te bereiken, zoals de huur- en zorgtoeslag. En ook dat is niet zonder gevolgen als het consumptiegedrag daardoor wordt verstoord, bijvoorbeeld overconsumptie van huurwoningen en gezondheidszorg.
Daarom zijn gematigde belastingen ook geen probleem.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aardig verhaal, maar grotendeels onzin in mijn optiek. Financiele ongelijkheid (en ja, dat is het gevolg van een vlaktaks) zal niet leiden tot minder segragatie. Sterker, het ressentiment onder de onderlaag zal enkel toenemen. Getuige tig eeuwen van grote financiele verschillen. Maar bovenal is dat geen argument. Belasting is niet ingevoerd om mensen te pesten, het wordt gebruikt om het systeem in stand te houden.
Onlangs naar de Efteling geweest, begrijp ik?quote:Op maandag 6 juni 2011 00:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies![]()
De overheid is goed in het creëren van illusies, terwijl we vergeten hoe humaan mensen uit zichzelf zijn
Emigreer gewoon, naar Australie ofzoquote:Op maandag 6 juni 2011 00:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom zijn gematigde belastingen ook geen probleem.
Een nachtwacht overheid is niks mis mee, maar men moet ophouden te denken dat er een soort van maakbaarheid mogelijk is waarin iedereen "manager" is en derhalve ook een manager inkomen verdient a la cup a soup.
Ik zocht op true that niggerquote:Op maandag 6 juni 2011 00:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
You just made my day.![]()
De link alleen al "Obama_nigger_watermelon.jpg".
Of niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Emigreer gewoon, naar Australie ofzo
Ze mag je niet op grond van je leeftijd discrimineren. Discrimineren mag sowieso niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is al de tweede keer dat ze dat zegt
Blabla, hoge belastingen zijn geen doel op zich. Er moet gewoon worden gekeken naar wat nodig is.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom zijn gematigde belastingen ook geen probleem.
Een nachtwacht overheid is niks mis mee, maar men moet ophouden te denken dat er een soort van maakbaarheid mogelijk is waarin iedereen "manager" is en derhalve ook een manager inkomen verdient a la cup a soup.
Hij heeft gelijk, het meeste "charity" uit bijvoorbeeld de Verenigde Staten is allemaal privaat.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onlangs naar de Efteling geweest, begrijp ik?
Wat in een verzorgingsstaat sowieso teveel is.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blabla, hoge belastingen zijn geen doel op zich. Er moet gewoon worden gekeken naar wat nodig is.
Graag, ben m'n hart verloren aan dat land, zou zo terug gaan.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Emigreer gewoon, naar Australie ofzo
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zie dat bijvoorbeeld anders.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat in een verzorgingsstaat sowieso teveel is.
Ik ben dan ook niet jaloers op de VS.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, het meeste "charity" uit bijvoorbeeld de Verenigde Staten is allemaal privaat.
Daarom vragen we jou ook niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zie dat bijvoorbeeld anders.
En wat is nodig?quote:Op maandag 6 juni 2011 00:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blabla, hoge belastingen zijn geen doel op zich. Er moet gewoon worden gekeken naar wat nodig is.
Werk en visa-kosten.quote:
Ik wel op de totale absentie van zeurende onderklasse die meent een middel te hebben graaiers aan te pakken. Toch mooi, een land waar ook arme sloebers tevreden zijn met wat ze hebbenquote:Op maandag 6 juni 2011 00:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet jaloers op de VS.
Ik houd graag ons sociale vangnet in stand. Jij niet, en daar eindigt de discussie, vrees ik. Want jij bent libertarier en ik niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En wat is nodig?
Handhaving van de uitkeringen of verlaging van de overheidsuitgaven?
Het is in de rechtse groeperingen wel een uitermate gangbaar standpunt hoor. Daarvoor hoef je niet naar de Efteling.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onlangs naar de Efteling geweest, begrijp ik?
Reason therefore, isn't a trait everyone possesses.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Australie?quote:
In stand, zonder enige ruimte om te schipperen?quote:Op maandag 6 juni 2011 00:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik houd graag ons sociale vangnet in stand. Jij niet, en daar eindigt de discussie, vrees ik. Want jij bent libertarier en ik niet.
Haha. Tuurlijk joh.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wel op de totale absentie van zeurende onderklasse die meent een middel te hebben graaiers aan te pakken. Toch mooi, een land waar ook arme sloebers tevreden zijn met wat ze hebben
Eerst verlagen van de overheidsuitgaven dan kunnen de uitkeringen gehandhaafd blijven.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En wat is nodig?
Handhaving van de uitkeringen of verlaging van de overheidsuitgaven?
Ho-ho, niks mis met een acceptabel sociaal vangnet.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik houd graag ons sociale vangnet in stand. Jij niet, en daar eindigt de discussie, vrees ik. Want jij bent libertarier en ik niet.
Ik wel, althans in vele aspecten van de VSquote:Op maandag 6 juni 2011 00:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Reason therefore, is only something some people possess.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik wel, althans in vele aspecten van de VS
Daarom ben je ook 12quote:Op maandag 6 juni 2011 00:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik wel, althans in vele aspecten van de VS
Dat gebeurt nu al bij gemeenten.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Eerst verlagen van de overheidsuitgaven dan kunnen de uitkeringen gehandhaafd blijven.
Verlagen van overheidsuitgaven en dan kunnen overheidsuitgaven gehandhaafd blijven?quote:Op maandag 6 juni 2011 00:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Eerst verlagen van de overheidsuitgaven dan kunnen de uitkeringen gehandhaafd blijven.
Dat ik nooit gezegd. Er mag en moet worden hervormd. Er mag gesneden worden. Maar er moet wel worden gekeken naar wat mogelijk is. Punt is dat jullie lage belastingen als uitgangspunt nemen terwijl ik de mens als uitgangspunt neem. Jullie willen de belasting verlagen en vervolgens kijken wat mogelijk is. Ik wil ook werklozen een fatsoenlijk inkomen geven en kijk daarna wat mogelijk is met de belastingen.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In stand, zonder enige ruimte om te schipperen?
Ik ben best bereid tot concessies, maar jij bent absoluut tegenstander van het aanpakken van onze verzorgingsstaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |