Lees de premisse die ik eerder al stelde.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vrijstelling van belasting kost niets. Het levert de schatkist niets/minder op maar het kost welgeteld 0 euro.
So be it.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
GS, eriksd en anderen...
Wat als de ellende jullie treft??
Exact.quote:
Altijd hequote:Op zondag 5 juni 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Rechtsen vinden weer eens dat we te veel belasting betalen?
Je kan ook gewoon even de bijdrage van GS lezenquote:Op zondag 5 juni 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Dat sowieso, maar nu gaat het erom hoe je efficient en effectief belasting kan heffen, als je er toch al voor kiest.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Niet de moeite waard, echt niet..quote:Op zondag 5 juni 2011 23:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon even de bijdrage van GS lezen
Gast, ik ben niet in staat om postings langer dan drie regels te lezen op dit moment.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon even de bijdrage van GS lezen
Argumentatie OGTFOquote:
Het is zondag, waar is je zondagsrust?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, ik ben niet in staat om postings langer dan drie regels te lezen op dit moment.
Zozo.quote:
quote:Op zondag 5 juni 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Exact.
Liever een neutraal en eerlijk overheidsbeleid.
Goed onderbouwd ook hè?quote:
Wij kennen hier geen zondagsrust. Althans, ik niet.quote:
Een soort van waterboarding of electrocutie. Welke heeft de grootste efficiency.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar nu gaat het erom hoe je efficient en effectief belasting kan heffen, als je er toch al voor kiest.
Kijk een echte kenner van het arbeidsproces die uit ervaring praatquote:Op zondag 5 juni 2011 23:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
![]()
Laten we eerlijk zijn met deze vorm van sociale zekerheid is de prikkel tot arbeid gering. Vooral wanneer je enige tijd niet meer in het arbeidsproces zit kom je er nauwelijks meer in, dan heb ik liever dat mensen de prikkel hebben om an den arbeit te gaan
Ik begrijp dus dat jij liever een uitkering ontvangt dan een goed salaris ontvangt voor een aardige baan.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
![]()
Laten we eerlijk zijn met deze vorm van sociale zekerheid is de prikkel tot arbeid gering. Vooral wanneer je enige tijd niet meer in het arbeidsproces zit kom je er nauwelijks meer in, dan heb ik liever dat mensen de prikkel hebben om an den arbeit te gaan
Sterker nog, met dergelijke positieve prikkels voor arbeid wordt het stukken aantrekkelijker om te blijven werken, ook op oudere leeftijd. Verhoging arbeidsparticipatie senioren, meepakken winst uit de vorige generatie, vermindering belastingdruk op arbeid, verhoging arbeidsdruk op onwenselijk gedrag, lijkt me prima passen in de democratische gedachte.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
![]()
Heb je het gelezen?quote:
Jammer dat je niet in de politiek zitquote:Op zondag 5 juni 2011 23:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sterker nog, met dergelijke positieve prikkels voor arbeid wordt het stukken aantrekkelijker om te blijven werken, ook op oudere leeftijd. Verhoging arbeidsparticipatie senioren, meepakken winst uit de vorige generatie, vermindering belastingdruk op arbeid, verhoging arbeidsdruk op onwenselijk gedrag, lijkt me prima passen in de democratische gedachte.
Veel mensen wel.. vooral het verschil tussen uitkering en minimumloon is er bijna niet.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begrijp dus dat jij liever een uitkering ontvangt dan een goed salaris ontvangt voor een aardige baan.
Nee, ik ben analfabeetquote:
Bedankt dat jij mij quote for truth.quote:
Mooi, je hebt het niet gelezen. Vanwaar je oordeel?quote:
Daar dacht ik ook gelijk aan, zo veel newfagsquote:Op zondag 5 juni 2011 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bedankt dat jij mij quote for truth.
Je weet wat de afkortingen betekenen hè?
Meneer is beledigd??quote:Op zondag 5 juni 2011 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bedankt dat jij mij quote for truth.
Je weet wat de afkortingen betekenen hè?
Ik ben niet de enige met dit soort ideeenquote:Op zondag 5 juni 2011 23:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jammer dat je niet in de politiek zit
Mevrouw de meester heeft geen argumenten meer?quote:
En mensen hebben niet de drive om meer te verdienen, denk jij? Zij nemen genoegen met een dergelijk lullig loon, terwijl je nauwelijks je broek op kunt houden met een mager inkomen?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Veel mensen wel.. vooral het verschil tussen uitkering en minimumloon is er bijna niet.
Dan doe je er soms nog beter aan met alle toeslagen om in een uitkering te zitten
Nee, tegen een godheid als u kan ik niet op hooggeachte GSquote:Op zondag 5 juni 2011 23:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mevrouw de meester heeft geen argumenten meer?
quote:Op zondag 5 juni 2011 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige met dit soort ideeen
Lees deze oratie (pdf)
Dit is dan weer flinterdun.quote:De erfenisbelasting is eveneens een onderdeel van de belastingen op kapitaalinkomen.
Belastingen op erfenissen zijn wenselijk om dezelfde redenen waarom
kapitaalinkomen moet worden belast: als complement voor de arbeidsbelasting voor
herverdeling en om de verstorende effecten van arbeidsbelastingen te verminderen.
Daarnaast zijn belastingen op onbedoelde erfenissen zeer efficiënt omdat ze het
economisch gedrag niet verstoren en helpen om gelijke startposities in het leven te
realiseren.
Kijk, duidelijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, tegen een godheid als u kan ik niet op hooggeachte GS
Die prikkel kan niet groter worden, of is dat dan zielig voor de mensen in een uitkering?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En mensen hebben niet de drive om meer te verdienen, denk jij? Zij nemen genoegen met een dergelijk lullig loon, terwijl je nauwelijks je broek op kunt houden met een mager inkomen?
Er zijn genoeg mensen met een uitkering die helemaal geen drive hebben om te gaan werken. Vooral omdat ze er amper wat op vooruit zullen gaan en soms zelfs (dik) achteruit.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En mensen hebben niet de drive om meer te verdienen, denk jij? Zij nemen genoegen met een dergelijk lullig loon, terwijl je nauwelijks je broek op kunt houden met een mager inkomen?
Nauwelijks je broek ophouden is ook overdreven..quote:Op zondag 5 juni 2011 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan tenminste eerlijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, tegen een godheid als u kan ik niet op hooggeachte GS
Dat zegt niet zoveel zonder daarbij te melden wat de variabelen en constante inhouden.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die prikkel kan niet groter worden, of is dat dan zielig voor de mensen in een uitkering?
Een prikkel om te gaan werken zou toch altijd, indien mogelijk, de volgende formule moeten beschrijven?
[ afbeelding ]
Oh, die mensen zullen ongetwijfeld bestaan. Ik ben dan ook niet van mening dat een uitkering asociaal hoog moet zijn. En naar mijn idee is een Bijstandsuitkering momenteel ook niet bijzonder hoog. Nu heb ik de discussie grotendeel gemist, maar wat is precies jullie voorstel?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen met een uitkering die helemaal geen drive hebben om te gaan werken. Vooral omdat ze er amper wat op vooruit zullen gaan en soms zelfs (dik) achteruit.
Bas Jacobs heeft wel een interessant stuk geschreven moet ik zeggen. Hier ligt een grote uitdaging.quote:De overheid moet met een duidelijk en redelijk overgangsregime mensen
beschermen tegen al te grote inkomenseffecten van dergelijke majeure
beleidswijzigingen.
Dit is bedoeld om de staat mee te laten profiteren van het babyboom-kapitaal.quote:
In Nederland kennen we geen armoede, dat klopt. En inderdaad, iemand met een Bijstandsuitkering kan een aardig leven leiden. Daarom ben ik ook trots op Nederland.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nauwelijks je broek ophouden is ook overdreven..
Maar feit is, is dat je mensen afhankelijk maakt.
Tjonge Koos, die zou ik zelfs niet voor mijn rekening nemen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Nederland kennen we geen armoede, dat klopt. En inderdaad, iemand met een Bijstandsuitkering kan een aardig leven leiden. Daarom ben ik ook trots op Nederland.
Hint:quote:Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel zonder daarbij te melden wat de variabelen en constante inhouden.
Ik heb het een paar dagen geleden nog gezegdquote:Op zondag 5 juni 2011 23:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tjonge Koos, die zou ik zelfs niet voor mijn rekening nemen.
Nauwelijks armoede, laat ik het zo zeggen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tjonge Koos, die zou ik zelfs niet voor mijn rekening nemen.
Ik denk dat iedereen vind dat er teveel belasting moet worden betaald.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Jij bent dan ook een 100% rechtse rakker 2.0 final releasequote:Op zondag 5 juni 2011 23:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb het een paar dagen geleden nog gezegd
Welterusten , Erik.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:28 schreef eriksd het volgende:
En nu genoeg fiscaal gezeik op de late avond, ik ga maffen.
Dan nog..Een Xn notatie geeft gewoon een variabele aan, over het algemeen de n-de variabele in een een reeks. Zonder een beschrijving van die reeks is het vrij betekenisloos.quote:
quote:Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een 100% rechtse rakker 2.0 final release
Nee, maar is niet concreet genoeg met zijn formule.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
GS lult uit zjn nek, mogen we het zo noemen??
Ik had een dubieuze opmerking willen maken maar laat hem even rusten.quote:
je moederquote:Op zondag 5 juni 2011 23:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had een dubieuze opmerking willen maken maar laat hem even rusten.
Nee? Jammer danquote:Op zondag 5 juni 2011 23:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, maar is niet concreet genoeg met zijn formule.
Ja, de formule is bagger en TU onwaardig. On second thoughs.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
GS lult uit zjn nek, mogen we het zo noemen??
Stomme Rita Verdonk met haar partij, nu krijg ik steeds de associatie met haar partij.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Nederland kennen we geen armoede, dat klopt. En inderdaad, iemand met een Bijstandsuitkering kan een aardig leven leiden. Daarom ben ik ook trots op Nederland.
Op zondag is het niet verkeerd om serieus te zijn, toch?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, eigenlijk zijn jullie veel te serieus op deze late zondag.
Je doelt op inkomensbelasting?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Stomme Rita Verdonk met haar partij, nu krijg ik steeds de associatie met haar partij.![]()
Anyway, Nederland is een mooi land, maar het kan mooier. Bijna alle economen zijn het met me eens: belasting op arbeid is de meest verderfelijke belasting. We moeten streven naar een land waar arbeid daadwerkelijk loont
Zondag is bij uitstek een dag dat je niet serieus moet zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op zondag is het niet verkeerd om serieus te zijn, toch?
In een grote kuil gooien, hard aanstampen en hoppa Nederland heeft ook olie en met wat geluk diamanten.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
Nu heb ik de discussie grotendeel gemist, maar wat is precies jullie voorstel?
GS wil met een limiet van een rij een verondersteld mechanisme in kaart brengen. Dat lijkt mij geen goed plan.quote:
GS is niet wijs..quote:Op zondag 5 juni 2011 23:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
GS wil met een limiet van een rij een verondersteld mechanisme in kaart brengen. Dat lijkt mij geen goed plan.
Jij wilt de IB afschaffen en het gros van de economen zijn het met jou eens?quote:
GS is nu ook gevlucht. Mijn corebusiness is het stellen van kutvragen. Die kunnen pijnlijk zijn.quote:
Dat hoeft niet, hij weet het zelf welquote:Op zondag 5 juni 2011 23:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inhoudelijk ga je er nooit tegenin
Ik ga Rutte vertellen wat hij allemaal moet doenquote:Op zondag 5 juni 2011 23:37 schreef Boze_Appel het volgende:
Zo, EG, wat staat er voor jou morgen allemaal op het programma?
Dat zeg ik niet! Niet afschaffen maar wel flink verlagen. Vlaktaks van 23% zou al heel mooi zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wilt de IB afschaffen en het gros van de economen zijn het met jou eens?
Klinkt als een beste dagbesteding.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ga Rutte vertellen wat hij allemaal moet doen
Heb niks tegen een verlaging, mits het mogelijk is. Voel echter niets voor een vlaktaks.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet! Niet afschaffen maar wel flink verlagen. Vlaktaks van 23% zou al heel mooi zijn
Liefie, als je nou gewoon eens wist wat je met je latere stufi ging doenquote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet! Niet afschaffen maar wel flink verlagen. Vlaktaks van 23% zou al heel mooi zijn
Hee, het is wel Nederland heh. Als ze hier ooit een vlaktax gaan doen zal die minimaal 45% zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met een belastingsvrije voet tot 20.000 is er toch sprake van een soort nivelleringquote:Op zondag 5 juni 2011 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb niks tegen een verlaging, mits het mogelijk is. Voel echter niets voor een vlaktaks.
Helaas wel ja, het is meer een soort van ideaalquote:Op zondag 5 juni 2011 23:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, het is wel Nederland heh. Als ze hier ooit een vlaktax gaan doen zal die minimaal 45% zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |